Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Autosalon Brno: Letošní ročník byl zrušen

Společnost Veletrhy Brno zrušila letošní mezinárodní veletrh osobních automobilů Autosalon.
Zpět na článek
30. 1. 2014 08:57
30. 1. 2014 09:11
30. 1. 2014 09:29
30. 1. 2014 10:28
30. 1. 2014 13:08
30. 1. 2014 17:19
30. 1. 2014 13:54
30. 1. 2014 09:27
30. 1. 2014 17:20
30. 1. 2014 21:25
30. 1. 2014 09:52
30. 1. 2014 11:01
30. 1. 2014 11:24
30. 1. 2014 13:55
30. 1. 2014 11:49
30. 1. 2014 12:12
30. 1. 2014 12:17
30. 1. 2014 12:30
30. 1. 2014 17:09
30. 1. 2014 12:45
30. 1. 2014 14:38
30. 1. 2014 13:32
30. 1. 2014 18:49
Avatar - Kolouš
30. 1. 2014 08:57
stagnace?
...za poklesem zajmu automobilek nestoji jen nejaka stagnace, jak uvádí Kuliš, ale hlavně chování vedení výstaviště. Poměr cena/výkon je naprosto neadekvátní, zázemí s ohledem na cenu absolutně nedostačující a nezachrání to ani nový pavilon. Výstava dlouhodobě připomíná výstavu drobného zvířectva spolu s produkty Horsta Fuchse. Jako prezentace pro místní školy, školky a domovy důchodců to je dobrý, ale za ty prachy...
Jakékoliv automobilce se vyplatí za ušetřené peníze (a věřte, že jich není málo) uspořádat roadshow cílenou přesně na své zákazníky. Několik roadshows...
Brno je automobilově mrtvý a vedení autosalonu to jen podporuje.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ham.
30. 1. 2014 09:11
Re: stagnace?
Souhlas. Na loňském ročníku jsem se cestou z Vídně stavil a litoval jsem ztraceného sobotního odpoledne. Jedním slovem zoufalost.
Avatar - Stephen
30. 1. 2014 09:29
Re: stagnace?
Podepisuji bez výhrad.

Vždyť i ten nezapadlejší showroom vypadá líp než jakákoliv expozice v posledních letech. Nějak jim v Brně ujel vlak ;-\ .
Avatar - Iv8
30. 1. 2014 10:28
Re: stagnace?
Bohužel jsem jej loni navštívil. Vyhozené peníze, ztráta času a iluzí. Např. hrdě lákající premiéra OIII v kombíku - stála uzamčená na podstavci obehnaná lanem. Než takový pseudo-autosalon, raději nic. Nebo výlet do Lipska či Frankfurtu.
Avatar - Stephen
30. 1. 2014 13:08
Re: stagnace?
Já už to řeším rozdělením. Na auta k dealerovi, když na to mám čas, náladu a potřebu a na výlet na nějaký hrad, zámek nebo do ZOO či botanické zahrady :-) .

Ale do Ženevy se přeci jen ještě v budoucnu vydám, jen co prcek povyroste.
30. 1. 2014 17:19
Re: stagnace?
Ak by nebola uzamcena, tak by si cakal 3hodiny v rade, nez by si sa k nej dostal. Lepsie je navstivit salon predajcu a tam sa v klude posadis, aj povozis a zdarma.
Avatar - Mangalica
30. 1. 2014 10:52
Re: stagnace?
Souhlas. Díky přístupu BVV tu upadají i výstavy jiných oborů. BVV chtějí spoustu peněz za hodně málo muziky. Asi by to chtělo změnit přístup v dnešní době internetové, ale obávám se, že už jim ujel vlak... ;-\
30. 1. 2014 13:54
Re: stagnace?
Nie je to len BVV, u nás je problém ten istý. A to sa ešte naťahujú medzi sebou Incheba a výstavisko Nitra...
Výsledkom je, že výstavy sú nudné, prakticky na úrovni regionálnych predajcov, a neúplné, pretože, jak sa už píše vyššie, je to skrátka pridrahá reklama s nízkou efektivitou. Niektoré značky chýbajú, a prázdne miesta usporiadateľ zaplní predajcami brúsiek na nože, zázračných hrncov a podobných skvelých vynálezov z teleshoppingu... 8-s
Avatar - RWD
30. 1. 2014 09:27
kdo odmítl?
Jaká známá značka že to odmítla účast? Ví někdo?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - petrumr
30. 1. 2014 18:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 1. 2014 21:25
Re: kdo odmítl?
to mi pripomina R.Hammonda a jeho poznamky na Nissan GTR ;-)
30. 1. 2014 13:55
Re: kdo odmítl?
Dvakrát by som nepovedal, že VW Group. Ak odmietne on, potom to fakt nemusia ani otvárať... To by bolo o celý jeden pavilón menej, čiže tretina autosalónu v kýbli...
30. 1. 2014 15:33
Re: kdo odmítl?
Tak podle ředitele BVV bylo poslední kapkou odmítnutí účasti Hyundai-Kia.
Ta přitom měla loni největší výstavní plochu. ;-)

Podle mě, je na druhou stranu, ten autosalon lepší zrušit, než pořádat takovou ostudu jako v předchozích letech.
30. 1. 2014 09:52
moj nazor
byvam uz par rokov vedla BVV a na autosalone som bol asi 2-3 krat. Nerozumiem preco sa BVV nezbavi polovice arealu. Jednak ze to posobi tragicky ak sa veltrh kona v dvoch palilonoch z asi 10-12 a clovek sa nachodi ako blbec. Moznosti obcersvenia asi zastali v tom roku 1987. Na poslednom autosalone slo skor o prehliadku brnenskych dealerov aut, vacsina aut bola zamknuta. prakticky ziadne moznosti ist sa previezt po tom obrovskom areale, ziadne doplnkove akcie. Nechapem preco mam ist na autosalon a postavat u zamknuteho auta, to mam uz lepsiu moznost v konkretnom autosalone danej znacky. Ak tam nepredstavia nejaku novinku, tak sa tam neoplati ist ani za tych 100kc co je znizene vstupne. Plnu cenu by som uz povazoval za vysmech. A je uplne jedno ci ide o autosalon, caravaning atd. BVV ma posledne roky hrozne ubohu uroven
Rozbalit vlákno
0
30. 1. 2014 11:01
AUTOSALON
18 let se pohybuji v oblasti veletržního průmyslu. Za tu dobu jsem obor poznal velmi detailně a mohl bych hodnotit minulost, současnost a mám i vizi do budoucnosti. Ale nyní konkrétně k Autosalonu v Brně a k BVV.

Nepřekvapuje mě, že letos autosalon v Brně nebude. Vedení BVV se zřejmě již několik let vznáší v oblacích a absolutně nedokáže reagovat na vývoj trhu, a to téměř ve všech oblastech. Stáčí se ohlédnout do minulosti, jaké dříve prestižní veletrhy BVV již dokázalo "zazdít". A jak to tak vypadá, ještě jich hodně zazdí. Upřímně jsem se musel zasmát nad vyjádřením GŘ BVV, a to ve smyslu, že SDA jim nedokázalo zajistit účast svých členů. K čemu je pak potřeba manažerů a vedení BVV? Především oni dlouhodobě nezvládají své poslání. Tedy veletrhy zajistit akvizičně. Spoléhat se na SDA, shrábnout peníze za výstavní plochu a vstupné je velmi jednoduché. Ale dnes již dávno takto veletrhy nefungují. Druhou stranou mince je, že výstavní plocha v Brně vždy bývala enormě drahá a k vystavovatelům se tam vždy chovali velmi macešsky. Dnes jdou s cenami výrazně dolů, ale pozdě bycha honiti. Po prohlášení GŘ BVV, kdybych byl šéfem SDA, tak bych bouchl do stolu a řekl: DOST bylo chamtivých veletržních správ. Co tím chci říct? Být SDA, veletrh bych pořádal ve vlastní režii, pouze bych si objednal výstavní plochu. A v Brně by to nebylo. Sice má nejlepší výstavní areál v ČR, ale problém s návštěvností. Možná se teď někdo pozastaví nad tímto vyjádřením. Ano v Brně chybí kvalita, ne kvantita. Ale co preferují vystavovatelé? Kvalitu, či kvantitu? Každý nechť si odpoví sám. Ještě zůstává otázkou, jak plní své poslání SDA. Tady nemohu napsat nic, neb to nevím. Ale odhaduji že plní, jinak by členové ze svazu začali vystupovat.

Závěr? Ano, ekonomická krize stále automobilový průmysl ovlivňuje. Ale pokud se má zvýšit prodejnost aut, pak je potřeba dobře marketingově pracovat. A bez prezentace "FACE TO FACE" toho nelze dosáhnout. Ano, někdo může namítnout, že jsou v EU jiné Autosalony. Ano jsou, ale ty nepodpoří prodej automobilů aut v ČR. Na tyto autosalony vyjede jen zlomek českých občanů. Tyto návštěvník je potřeba získat pro tuzemský autosalon a též zajistit takové návštěvníky, kteří mají zájem o automobily a mají na ně finanční prostředky. A jak jsem psal, nemělo by jít a kvantitu, ale kvalitu návštěvníka. Byl jsem na veletrhu svědkem, jak tatínek "cpal" malého synka do luxusního BMW se slovy: "až vyhrajeme ve Sportce, toto auto siu koupíme". Teď se určitě nevysmívám tatínkovi, který působil "chudším" dojmem (bohužel život je tvrdý), ale demonstruji tím, že třeba právě v tento okamžik mohl být u auta další zájemce, movitý, který však nechtěl čekat až se pokochá chlapec s otcem. A vystavovatel se musí věnovat každému zákazníkovi, může se stát, že se věnuje tomu, kde již předem ví, že byznys z toho nebude a mezitím může utéct skutečný byznys. Měl bych toho k tématu 100x více, ale......
Rozbalit vlákno
10
30. 1. 2014 11:24
Re: AUTOSALON
Svatá prostoto,ty jsi ale pořádný kus magora! :no:
Avatar - Emel
30. 1. 2014 11:49
Re: AUTOSALON
Ze začátku to znělo vcelku rozumně, ale tu tezi o kvalitě zákazníků jsem nějak nepobral.

Jak bys chtěl kategorizovat kvalitní a nekvalitní zákazníky? Jako že bys měl třeba odstupňované vstupné... a do Rapidu by si mohli sednout všichni, zatímco do BMW pouze majitelé prémiové vstupenky, ideálně podložené majetkovým přiznáním?

Movitý zájemce, který není ochoten pár minut počkat, to asi nemyslí zase tak vážně. Krom toho samozřejmě může kdykoli navštívit přímo prodejce BMW...

A konečně... autosalon není jen o tom něco prodat, je to také otázka image a povědomí o značce... i mezi chudými tatínky a synáčky.
Avatar - Ham.
30. 1. 2014 12:12
Re: AUTOSALON
Odstupňované vstupné asi ne, ale třeba první den dopoledne pro VIP novináře, odpoledne pro novinářskou sebranku, druhý den pro zvané VIP zákazníky, třetí, čtvrtý, pátý a šestý den pro lidi z ulice. A každý den je jinak aranžován, je úplně jiná péče o návštěvníka etc.
30. 1. 2014 12:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
30. 1. 2014 12:30
Re: AUTOSALON
Přesto se v zahraničí VIP novináři (nejde jen o novináře té či oné země, ale o mezinárodně uznávané kapacity) obsluhují extra a s nejvyšší osobní péči automobilek/autosalonu:
- připravené prezentace automobilek za účasti lidí z vývoje a konstrukce s možností detailního dotazování na fundované lidi
- celodenní možnost vyzkoušení novinek např. na okruhu (Brno by mělo ideální příležitost) s asistencí továrních jezdců
- vše grátis, špičkové hotely samozřejmostí
Obsluha běžných novinářů vypadá úplně jinak, proto je oddělená.
30. 1. 2014 17:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
30. 1. 2014 12:45
Re: AUTOSALON
To samozřejmě lze, ale ti VIP zákazníci jsou dost problematická skupina. Takové BMW samozřejmě má svůj okruh lidí, které zve na různé akce a předváděčky, ale jestli právě toto jsou ti VIP zákazníci a potenciální kupci, to nevím.

Navíc... z toho radexova příspěvku vyplývá ještě jeden "problém" - zákazník zajímavý pro Škodovku není zajímavý pro BMW a vice versa, takže bys opět nezabránil tomu, že ti potenciální zákazníci Rapidu polezou do X6 ;-) .

PS: jestli vadí že potenciální kupci X6 lezou do Rapida jsem z toho příspěvku nepochopil...
Avatar - Ham.
30. 1. 2014 14:38
Re: AUTOSALON
No to už je právě o šikovnosti a obchodnickém talentu organizátora autosalónu, jasně že nedám do stejného pavilonu Jaguar a Fiat aby se zájemci o XF míchali se zájemci o Pandu, to jde šikovně rozdělit a VIP pozvánky nasměrovat na "správná místa", VIP a novinářské dny jsou právě od toho, že správnou skupinu klientů protáhnu správnými značkami a předhodím jim to co je zajímá. Během dnů pro veřejnost ať si leze kdo chce kam chce. Autosalon se dnes nedá organizovat jako dobročinná akce, kde se proženou tlupy náctiletých, posbírají prospekty, posadí se kam mohou a finito, to je jenom jedna z částí, ta nejméně důležitá. Hlavní důraz musí být kladen na to aby automobilky měly možnost oslovit své klienty, pro ně vhodným způsobem, proto ty zvláštní VIP dny a podobné akce. To je to na co pak automobilky rády přispějí a účastní se. Veřejné tržiště, které vypadá jak trh v Marrákeši dnes nikoho z výrobců už nezajímá.
30. 1. 2014 13:32
Re: AUTOSALON
Ano, je velmi komplikované rozdělit návštěvníky do několika kategorií. Nejsem zastáncem jakékoliv kategorizace, ale u veletrhu typu autosalon si ji dovedu představit. Jak? Třeba vyhrazením jednoho dne pro odborníky, obchodníky, média a VIP hosty (z toho důvodu, aby se nemuseli prodírat davy návštěvníků), kdy by byl vstup na pozvánky, další veletržní den např. za vyšší vstupné, kdy návštěvník získá nějakou přidanou hodnotu (různé prezentace, testovací jízdy, reklamní předměty atd.) a poslední den by mohl být za nízké vstupné (bez té přidané hodnoty) a veletrh by tak byl pro široké masy. Prostě koncepčně pozvednou celou úroveň veletrhu. Nikdy jsem nemyslel, že by autosalon měl být o přímém prodeji, a to už jen z toho důvodu, že vystavují oficiální importéři, kteří prezentují značku jako takovou. Ale dnes je situace trochu jiná. Povětšinou vystavují lokální autohausy, buď s přispěním importéra či jen na vlastní náklady. Pak se nelze divit tomu, že v Brně vystavují autohausy z Brna a okolí. Pražský autohaus bude naopak volit nějakou pražskou akci. Možná by bylo zajímavé vyjádření přímo nějakého vystavovatele. :-) Autosalon by měl být na vysoké společensko-obchodní bázi, ne kolotočovou poutí místního významu. To oficiálním importérům nic nepřinese. A jak je vidět, ani loňských 80 tisíc návštěvníků nikoho z potenciálních vystavovatelů nezaujalo, podle mě jim jde zcela o jiné hodnoty.
30. 1. 2014 11:02
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
30. 1. 2014 11:30
Re: Poznámka pro soudruhy z CTK a Auto.cz
auto jako auto, veletrh jak veletrh.... :-)
30. 1. 2014 17:12
Poznámka pro soudruhy z CTK a Auto.cz
Obvykkle první dva dny autosalonu jsou vyhrazeny pro novináře a pro klíčové klienty resp. významné hosty. Pokud si dobře pamatuji tak již před 10 lety stala vstupenka na tyto dny 400,- Kč . To celkem spolehlivé odfiltrovalo sociálně slabší návštěvníky . Zda se mi , ze cesti importeri již definitivne stratily o Brno zájem, a to především z eknomickych důvodu. Náklady na Brno podstatne převyšují moizne efekty.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
30. 1. 2014 18:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0