Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v říjnu 2011: Avensis v TOP 5 střední třídy, i40 mimo

Trh manažerských vozů střední třídy stále ovládá trio Superb-Passat-Mondeo.
Zpět na článek
22. 11. 2011 19:27
22. 11. 2011 19:39
22. 11. 2011 19:43
22. 11. 2011 19:46
22. 11. 2011 19:44
22. 11. 2011 19:46
22. 11. 2011 22:53
22. 11. 2011 23:27
22. 11. 2011 23:43
22. 11. 2011 23:52
23. 11. 2011 10:05
23. 11. 2011 10:24
23. 11. 2011 10:50
23. 11. 2011 08:44
23. 11. 2011 09:36
23. 11. 2011 10:20
23. 11. 2011 10:35
23. 11. 2011 10:13
23. 11. 2011 12:35
23. 11. 2011 12:52
23. 11. 2011 18:07
24. 11. 2011 11:13
23. 11. 2011 17:55
24. 11. 2011 11:23
23. 11. 2011 19:02
24. 11. 2011 10:22
Avatar - Ham.
22. 11. 2011 01:15
I40 na konci s dechem?
12, 56, 49 a 28 kousků, no to je nějaký rychlý konec prodejů. Asi se bude fest zlevňovat.
Rozbalit vlákno
14
22. 11. 2011 01:55
Re: I40 na konci s dechem?
Spíš bych to viděl, že i40 zoufale chybí motory, které mají přijít až příští rok...
Avatar - KANKUNEN
22. 11. 2011 07:03
Re: I40 na konci s dechem?
Ano, chybí motory a prestiž, design se většině lidí líbí, předpokládám že si bude budovat pozici a čím víc jich bude, tak se bude ztrácet ostych z korejské značky. Honda je na ručník :-(
22. 11. 2011 08:58
Re: I40 na konci s dechem?
Motory až takový problém nebude, jako ta cena. Jenom kvůli hezkému kukuči nekoupím káru za 600-700 tisícovek.
Avatar - eLzyx
22. 11. 2011 11:10
Re: I40 na konci s dechem?
hlásím se k té "menšině", mě se i40 vůbec nelíbí. Z boku to vypadá jak zlomené v oblasti A sloupku. A celkově je to takové bachraté.
22. 11. 2011 08:07
Re: I40 na konci s dechem?
Taky mám ten pocit. ;-)
Avatar - Ham.
22. 11. 2011 09:23
Re: I40 na konci s dechem?
To také, ale hlavní problém je cena, nálepku levného výrobce nelze zlomit prostě tak, že se zvedne cena. Ve střední třídě už jde velmi silně o image a to je něco s čím Huyndai bude v Evropě bojovat min. jednu ale spíše více generací (tedy těch lidských).
22. 11. 2011 10:32
Re: I40 na konci s dechem?
Převažující motorizaci - naftu kolem 100kW - v nabídce mají. Jenom jaksi chybí racionální důvod, proč I40 kupovat místo zavedené konkurence.

Pokud bude chtít zákazník naftu cca 100kW, sedan/liftback, xenony

Mondeo Enterprise 2.0TDCi/103kW - 649 990Kč

Passat Highline 2.0TDI/103kW vč. Business paketu - 721 400Kč

Hyundai I40 1.7CRDI/100kW - 699 990Kč (xenony pouze v balíčku za 70 000Kč)

Superb Ambition 2.0TDI/103kW - 718 900Kč

Ale třeba je důvodem bídných prodejů vytížení továrny, nebo fakt kupci čekají na 130kW naftu a 4x4.
22. 11. 2011 13:30
Re: I40 na konci s dechem?
Tady nejde o to, že mají v nabídce nejčastější motor kolem 100 kW už teď, problém je že těch 100 kW je z 1.7 která oproti tradičnějším dvoulitrům doile až tak nejede... ono to chce projet a člověk to pozná hned...
22. 11. 2011 16:25
Re: I40 na konci s dechem?
Je tedy nějaký důvod do toho vůbec sedat a ztrácet čas? Levnější to není, lepší taky ne. Takže se to člověku musí vyloženě líbit, aby si to koupil. Divná strategie importéra.
22. 11. 2011 19:06
Re: I40 na konci s dechem?
Určitě ano, ne každý třeba požaduje Xenony a hned má ten hjůndaj o 70 levněji... spíš to bude záležet na individuálních požadavcích konkrétního soudruha. Pro mě to je třeba bez pořádného benzinu nezajímavá volba, ale třeba se tam objeví to jejich dvoulitrové turbo. >:-[]
22. 11. 2011 20:18
Re: I40 na konci s dechem?
No zas tak špatná motorizace 1,7CRDI nemůže být:[odkaz]
Pružnost a přitom spotřeba ,lepší než konkurence,tak co by jsi chtěl více.Dole nebo o trochu výše je to jedno,pokud tyto parametry jsou lepší než u konkurence.
Mám pocit,že zdejší řidiči jezdí s očima nalepenýma na otáčkoměry.Jo to pak vysvětluje co se na silnicích děje.
23. 11. 2011 00:53
Re: I40 na konci s dechem?
Čísla jsou čísla a pocity při zkušební jízdě jsou pocity. Proti tomu nic nenaděláš... i40 jsem "pár" km proháněl a není v ničem problém, problém je ten, že ten motor chce trochu "zvyku" a ten na předváděčce nemáš a hned ti příjdou konkurenční dvoulitry jako "silnější." Osobně bych doporučil u nafty počkat na biturbo a větší objem. Nakonec i ta cena po nasycení skalních fandů nemusí být neměnná. ;-)
23. 11. 2011 09:07
Re: I40 na konci s dechem?
Skalní fanoušek korejců je ten, který si na koleně převařuje zadní tlumiče, aby mu neskákala zadní náprava?

Ok, koupím si korejský kompakt, protože na pořízení Golfa nebo Focuse nemám a nebo nejsem schopný rozeznat/ocenit rozdíly. Nebo proto, že se mně z nějakého důvodu líbí, mám vedle baráku servis apod. Že bude importér spoléhat jenom na faktor "líbí se mně" a nižší pořizovací cenu zahodí, to je hodně velké překvapení. Leda, že by brzo přišel ten sešup..
23. 11. 2011 19:34
Re: I40 na konci s dechem?
Pocit je jen pocit,toto jsou měřitelná data,ty neokecáš.pocity můžeš mávat tak u designu.
22. 11. 2011 07:32
Hyundai musi zlevnit...
a i40 pujde lepe... sebevedoma cena i40 nepomaha, ackoli je to velmi povedené auto, zakaznik si radsi vybere z "prove(a)renych"... a motory... ;-\
Rozbalit vlákno
4
Avatar - strýček BOB
22. 11. 2011 07:58
Re: Hyundai musi zlevnit...
Zlevnit? >:D Nedávno tady někdo z rejže klubu blábolil o tom, že je nutno se vymanit ze škatule levných korejských bakelitových vozidlel...
Avatar - 3_diamanty
22. 11. 2011 08:10
Re: Hyundai musi zlevnit...
tak ten kto to pisal zjavne nevidel cennik a ty ssi mu na to skocil ;-)

ono je tu dost takych borcov co stoja za * a kazdy im veri este k tomu
22. 11. 2011 20:01
Re: Hyundai musi zlevnit...
Strycku,ten koment si nechaj pre toho dotycneho...lebo Kryshna ma recht!
Avatar - Guttalax
23. 11. 2011 19:04
Re: Hyundai musi zlevnit...
Co Ceed-Spin? Už to jezdí? Četl jsem nějaké tvé problémy s novou koreou :-!
Avatar - strýček BOB
22. 11. 2011 07:57
Moc to nejde, no...
Hm, sotva pár týdnů po zahájení prodejů a i40 bojuje o desáté místo s obstarožní Lagunou. Když se podívám na zástupce v první desítce, tak důvodů k nákupu korejského vozidla moc nevidím, respektive nevidím žádný.
Rozbalit vlákno
5
22. 11. 2011 08:16
Re: Moc to nejde, no...
Přesně tak, když vezmu že slušně vybavená i40 mě vyjde skoro na 800tis, prakticky jen dvě výbavy, minimum individualizace, tak nenacházím prodejní argument. Za tu cenu už si může člověk pořídit např. Audi, či Mercedes, kteří jsou technologicky úplně jinde(napřed).
22. 11. 2011 08:31
Re: Moc to nejde, no...
Jeste k tomu prihod slabej motor.
Avatar - KANKUNEN
22. 11. 2011 08:37
Re: Moc to nejde, no...
Doporučuji zajít do Audi a jsi hned na 1,2 mega.
22. 11. 2011 08:59
Re: Moc to nejde, no...
Doporucuji mokrej hadr --> Audi x Hyundai >:D
22. 11. 2011 16:24
Re: Moc to nejde, no...
Jak uz jsem se o tom nekolikrat presvedcil, tvoje silna stranka asi nebude videt veci v kontextu, stejne tak ani konverzaci v kontextu.. doporucuji naucit se cist, a hlavne kdyz uz na neco reagujes, tak si precti prave na jakej komentar ten clovek reagoval... premii tady do diskuze tahal Zeek, takze jsi zase trosku vedle...
Avatar - 3_diamanty
22. 11. 2011 08:05
i40 pride s novymi motormi a prave sa rozbieha verzia sedan
takze na to ze ma v ponuke par motorov a jeden typ karoserie su vysledky predaja zatial v norme, ziadna bomba ale ani prepadak. Kto chce ten si to kupi a ako vravim dalsie motory a karoseria sedan su to co mu pomoze a co potrebuje kazde auto v danom segmente.

Chvalim mercedes C vyzera to tak ze konecne predbehne nudne BMW a bude najlepsi

Potesil ma peugeot 508 ktory je uz pravidelne v top 5 a o rok uz trhne tlustu nudnu insigniu :yes:

japonci bieda ako vzdy ;-) avensis to tam zachranuje ale tiez nic moc celkovy predaj bieda
Rozbalit vlákno
17
22. 11. 2011 08:33
Re: i40 pride s novymi motormi a prave sa rozbieha verzia se
Bude, prijde, natrhne, predbehne, bral bych >:D ...Porad nejakej budouci cas, co mi to jen pripomina...?
Hele - nepsal tys pred nedavnem pro Fiat?
22. 11. 2011 08:43
Re: i40 pride s novymi motormi a prave sa rozbieha verzia se
Avensis ? Spíš bych řekl, že čest tu hájí Legacy.
Avatar - kari.laz
22. 11. 2011 08:52
Re: i40 pride s novymi motormi a prave sa rozbieha verzia se
Včera Pogo26 nakopíroval pod diskuzi o Evropských prodejích čísla prodejů ve střední třídě:

1. VW Passat 169,471
2. Mercedes C Class 126,347
3. BMW 3 Series 123,390
4. Audi A4 120,301
5. Opel Insignia 99,512
6. Ford Mondeo 58,97
7. Peugeot 508 56,710
8. Citroen C5 44,248
9. Toyota Avensis 37,560
10. Renault Laguna 37,360
11. Skoda Superb 34,678
12. Volvo V60 32,630
13. Mazda6 21,766
14. Seat Exeo 17,138
15. VW Passat CC 16,819
16. Lancia Delta 15,046

A co z toho plyne? Od střední třídy značně začíná působit image značky. První Passat, který je je v Evropě zkrátka vnímán velice pozitivně a to hlavně ve fleetu, takže mu to s přehledem vyneslo první příčku. Ale na druhém, třetím a čtvrtém místě jsou zástupci D3. Hyundai tu ještě dlouho nebude mít takové jméno, aby výrazněji promluvila do prodejů. Sice Česko a Slovensko je taková Korejská bašta, ale to je asi tak vše.
Avatar - sgt
22. 11. 2011 09:18
Re: i40 pride s novymi motormi a prave sa rozbieha verzia se
dík za štatistiku. Vidno že v Európe je to úplne inak :yes:
22. 11. 2011 09:19
Re: i40 pride s novymi motormi a prave sa rozbieha verzia se
Noto koukam :-) :yes:
Avatar - Ham.
22. 11. 2011 09:20
Re: i40 pride s novymi motormi a prave sa rozbieha verzia se
Jak je vidět na prodejích/neprodejích i40 tak CZ/SK žádná korejská bašta není. Ve střední třídě se láme chleba/prestiž všude, i u nás. Pár i30 nebo i20 prodáš i v Německu.
Avatar - kari.laz
22. 11. 2011 09:41
Re: i40 pride s novymi motormi a prave sa rozbieha verzia se
Vždyť ot je to co píšu, že ve střední se to láme a už se nekouká jen na cenu, ale i na image. To že jsme korejská bašta je více než zřejný z prodejů modelů korejců v nižších třídách a SUV. To jinde v Evropě není. U nás bojují korejci v nižší střední o umístění na bedně (bohužel).
Avatar - strýček BOB
22. 11. 2011 09:25
Re: i40 pride s novymi motormi a prave sa rozbieha verzia se
Hezká tabulka. :yes: ...ročně chceme v Evropě prodávat 60tisíc kusů i40... >:D :no:
Avatar - kari.laz
22. 11. 2011 09:42
Re: i40 pride s novymi motormi a prave sa rozbieha verzia se
Moc tomu taky nevěřím. Ale zase nutno podotknout, že tento rok se i40 neprodává celý, takže budeme muset počkat na konec příštího roku.
Avatar - iudex
22. 11. 2011 10:55
Re: i40 pride s novymi motormi a prave sa rozbieha verzia se
Pozoruhodný je európsky úspech Insignie. V podstate druhá v mainstreamovej strednej, na hlavu poráža Mondeo či 508, o Superbe nehovoriac. Zaujímavé, že Európanom táto optická i váhová obtlstlosť evidentne nevadí. :-|
Avatar - kari.laz
22. 11. 2011 11:01
Re: i40 pride s novymi motormi a prave sa rozbieha verzia se
Taky jsem se nad tím podivoval. Kdo by to byl do ní řekl.
22. 11. 2011 13:06
Re: i40 pride s novymi motormi a prave sa rozbieha verzia se
Mě přijde Insignia i Astra z designového hlediska pěkná a líbivá. Baroknost lidem tolik nevadí jako je přitahují klasické a čisté tvary.
22. 11. 2011 13:19
Re: i40 pride s novymi motormi a prave sa rozbieha verzia se
to že poráža Superb ma až tak neprekvapuje, skor ten rozdiel proti Mondeu
23. 11. 2011 10:15
Re: i40 pride s novymi motormi a prave sa rozbieha verzia se
Ještě zajímavější se tento fakt jeví pro ty, kteří měli možnost vyzkoušet si jízndí vlastnosti Insignie... je to takové divné auto... :-)
Avatar - Ronault.
22. 11. 2011 16:00
Re: i40 pride s novymi motormi a prave sa rozbieha verzia se
Je vidět, že 508 se v rámci pověsti daří, jak u nás, tak v Evropě. Peugeot dobře nastartoval.
Laguna už potřebuje většího nástupce a pár nových vychytávek jako aktivní tempomaty, hlídání mrtvých úhlů... 4C a podařené diesely to nespasí...
22. 11. 2011 16:55
Re: i40 pride s novymi motormi a prave sa rozbieha verzia se
Pro mě jsou nízké prodeje Laguny překvapením, zvlášť když o ní padají samá superlativa:

"A co se týče techniky tak skušenost s předchozí verzí CRV... s FWD Lagunou, dieselovou, na čínských zimákách jsem ho do kopce objížděl když se nemohl vyškrábat na sídliště... mrdka no" >:D
22. 11. 2011 19:58
Re: i40 pride s novymi motormi a prave sa rozbieha verzia se
Všetky auta v tej 16ke su overene zabehnute a kvalitné autá a byt medzi nimi je naozaj nie lahke,ved 2-4 miesto su premiovky...i40 je nova,neznama,navyse kazda vacsia krajina na zapade preferuje vlastne znacky,co navyse spolu s cenou i40ke nepridava...nebude to lahke,ale s novymi motormi a lepsou cenou si zlepsi sance...
Avatar - 3_diamanty
22. 11. 2011 08:09
C5 nesiaha v predaji 508micke ani po blatniky, ludia zeru pe
parada pugeot, natri to citronom v kazdej triede, v malej poraza stara 207 novsiu C3 v nizsej strednej triede poraza stara 308 novu C4 a v strednej porzala aj stara 407 novu C5 a teraz nova 508micka citrona uz dorazi totalne :yes:

predpokladam ze aj nove suv peugeot 4008 porazi v predaji konkurencny aircross :yes:

medzi mini takisto 107micka drvi C1tku, krasa

:yes:
Rozbalit vlákno
4
22. 11. 2011 08:20
Re: C5 nesiaha v predaji 508micke ani po blatniky, ludia zer
Covece ty musis mit podil snad v kazde automobilce. Porad ti neco dela radost, drzis palce, chvalis, tesis se...
22. 11. 2011 09:00
Re: C5 nesiaha v predaji 508micke ani po blatniky, ludia zer
Tak zase lepší, než kdyby nadával. Je to takové pozitivní...
22. 11. 2011 13:27
Re: C5 nesiaha v predaji 508micke ani po blatniky, ludia zer
Jo, to je fakt, viz Ada dole
Avatar - Del Puento
22. 11. 2011 16:54
Re: C5 nesiaha v predaji 508micke ani po blatniky, ludia zer
...preboha "toppere1982" ty jsi snad pod vlivem návykových látek >:D . Jdi si dát sprchu a froté ručník !
Avatar - kari.laz
22. 11. 2011 08:43
tak se na to podívejme...
Avensis překvapil a vyšvihl se na čtvrté místo, ale jak je psáno v článku, může za to hlavně sleva na předfl model.
Na první tři místa už nemá cenu nijak reagovat, ty jsou danný. Superb u nás nemá a nejspíše ani nebude mít konkurenci. Passat to samé a jediný, kdo se k němu může teoreticky více přiblížit je mondeo.
Jsem rád za postup Peugeotu 508. Už na začátku jsem předvídal, že bue v TOP5 a vypadá to, že opravdu se v TOP5 na konci roku udrží. Takže jsem spokojený.
Další pozastavení musím dát na Hyundaí i40. Slyšeli jskme tu ódy na zčeření vod ve střední třídě, četli jsme padesát nakopírovaných článků, jak je i40 krásná a skvělá (není ani jedno z toho, ale vem to čert) a najednou skutek utek. Další propad. Ale nedivím se. Cena určitě není důvod pro koupi, motory taky ne a pro mě navíc opravdu nepovedený design (uvnitř i venku).
Rozbalit vlákno
8
22. 11. 2011 09:02
Re: tak se na to podívejme...
Design je v rámci třídy asi v pohodě, ale ta cena je fakt nesmyslně vysoko.
Už teď měla být tak o 100 klacíků níž.
22. 11. 2011 09:23
Re: tak se na to podívejme...
ano, avensis ma nyni spolecne s mondeem nejlepsi ceny, coz se promita i do prodeju. a navic bude mit facelifotvany avensis cca stejne akcni ceny + lepsi design a vybavu, takze tu TOP 5 nejspis obhaji i v roce 2012.

ceny i40 jsou na smich. hyundai se asi chce chlubit tim, ze prodava 20x vic aut nez maybach.
Avatar - kari.laz
22. 11. 2011 09:49
Re: tak se na to podívejme...
Musím přiznat, že designově to není můj šálek kávy, ale dle ohlasu bude asi více lidí, kterým se líbí. Ta cena je ale dost vysoká. A to hlavně v kontrastu k tomu, že to je hyundai, který je u nás vnímán jako levná alternativa a navíc první model ve třídě, ve které nemá u nás hyundai moc velkou tradici, resepktive se v ní nikdy neprosadila. Takže měli začít tak jako u i30, kde nasadili hodně nízké ceny oproti konkurenci a po zaběhnutí a získání zákaznické základy vyjedou s novým modelem, který už bude cenově srovnatelný s konkurencí a bude tam určitě větší šance na úspěch, než pokud vyjedou rovnou s cenou jako má zajetá konkurence a mnohdy i nad ní.
22. 11. 2011 13:12
Re: tak se na to podívejme...
Já bych řekl, že její design je prvoplánově líbivý - je prostě až moc načančaná. Co mi na designu vadí jsou některé prvky, které mi připadají přehnané, radikální. To se bavím o karoserii, k interiéru se vyjadřovat nebudu.
Avatar - Starfighter
22. 11. 2011 10:13
Re: tak se na to podívejme...
PR míní, trh mění. Soudruh pubescent, nebo jak zní jeho nick, je sem schopný nakopírovat článek Hyundai- BEST BUY z Papui Nové Guiney.
i40 jsem na silnicích viděl 2x. Obě na sobě měly reklamní nálepky od Hyundai, takže to nejspíš byly předváděčky. Toť vše.
22. 11. 2011 13:13
Re: tak se na to podívejme...
Já jen jednou a taktéž s polepy.
22. 11. 2011 15:50
Re: tak se na to podívejme...
Bych u toho avensisu spíše tipnul, že Kofola obměňovala fleet.
Avatar - manitou
22. 11. 2011 22:47
Re: tak se na to podívejme...
není to brzo ? ještě rok, myslím ;-) :yes:
22. 11. 2011 08:50
Accord zní nějak "falešně"
Marně hledám Accord...kdepak asi udělali soudruzi s NDR chybu. :no:
Rozbalit vlákno
6
22. 11. 2011 09:02
Re: Accord zní nějak "falešně"
Z NDR...
Accord byl vzdy kusovka...
Avatar - Ham.
22. 11. 2011 09:35
Re: Accord zní nějak "falešně"
Nebyl. Pamatuji si v 90 letech byl Accord masovka, protože chudší podnikatelé je-li po Accordu a Mazdě 626 jako slepice po flusu.

[odkaz]

Čísla která tehdy Honda dělala ve střední třídě jsou dnes nedostižná pro všechny třídy dohromady.
22. 11. 2011 11:09
Re: Accord zní nějak "falešně"
přesně tak, tato generace Accordu (spolu s kulatou 626) byla k vidění na každém rohu, u nás na malém městě jich snad bylo i víc než tehdejších hranatých Pašíků - a většina z nich byla koupena jako nové.

Další generace Accordu z přelomu tisíciletí ještě se taky celkem ještě prodávala, ale potkat aktuální.... to častěji potkám Panameru :-)
Avatar - KANKUNEN
22. 11. 2011 09:23
Re: Accord zní nějak "falešně"
V ceně. Následující model sprasí stejně jako CRV a už se neprodá nic. :-(
Avatar - kari.laz
22. 11. 2011 09:52
Re: Accord zní nějak "falešně"
A nezapomeň dodat výbavové stupně. Když chceš jednu věco a určitý motor, tak si musíš vzít nějakou výbavu, ale pokud by jsi chtěl rázem jiný motor, tak musíš o výbavu výše. Prostě něco co se v Evropě moc nenosí.
22. 11. 2011 12:45
Re: Accord zní nějak "falešně"
Tak zrovna tohle je dilem zalezitost ceskeho zastoupeni. V Nemecku jsou, pokud jde o kombinace vybav a motoru, mnohem pruznejsi.
Avatar - Ada je zase tady
22. 11. 2011 09:04
Renault opět potěšil
padá a padá... ;-)
Rozbalit vlákno
12
22. 11. 2011 09:19
Re: Renault opět potěšil
>:D >:D Nebud na nej tak zly >:D
Avatar - kari.laz
22. 11. 2011 09:54
Re: Renault opět potěšil
No příští rok bude ve výrobě již pátým rokem. Tak už má nejlepší léta za sebou. Na druhou stranu Mondeo taky a docela se mu daří.
Avatar - Ham.
22. 11. 2011 10:11
Re: Renault opět potěšil
O věku to není, 3er nebo pašík jsou daleko starší, C je stejně staré. Jde o to dělat trochu nadčasové modely. Ty se pak mohou prodávat na konci kariéry dokonce lépe než konkurence (slevy) a vydrží na trhu klidně 7-8 let jen s výměnou grilu nebo předních/zadních lamp.
Avatar - kari.laz
22. 11. 2011 10:33
Re: Renault opět potěšil
Tak pašík se vydává za novou generaci. Tam je to trochu složitější. Ale je pravda, že třeba Octavia je na trhu od roku 2004 a prodeje stoupají rok od roku.
Avatar - Ham.
22. 11. 2011 10:40
Re: Renault opět potěšil
Pašík je na trhu od 2005 podobně jako 3-er a oba mění jen ty grily nebo světla, podvozek, interiér, motory, většina karosářských dílů vše je stejné, co říká marketing je jedna věc, co je technický nová generace je věc druhá, dost odlišná.
Avatar - kari.laz
22. 11. 2011 11:00
Re: Renault opět potěšil
Pašík je zvenku napohled jiný o dost a proto ho můžou označit za novu generaci. Lidem je jedno, že to je z 95% stejný. A proto ho kupují jako novinku a nevnímají ho jako téměř sedmileté auto. Podobně jako to je s Golfem VI.
Avatar - Ham.
22. 11. 2011 11:10
Re: Renault opět potěšil
No a o tom je ta nadčasovost konstrukce, nahodíš nový "voči"na palubku přidáš ručičkový hodiny a jedeš další 4 roky.
22. 11. 2011 11:11
Re: Renault opět potěšil
přesně tak - 80% lidí nemá páru co je pod kapotou, jestli se změnil podvozek, motor a pod. To auto vypadá jinak, takže to je novinka, podpořená marketingem a máme vítěze.
22. 11. 2011 13:19
Re: Renault opět potěšil
A vadí to skutečně někomu? Pro mě je důležité, jak auto stárne. Takové odcházející BMW 3er podle mě zestárlo už hodně a nějaký radikálnější facelift dva, tři roky zpět by vůbec nebyl špatný nápad, ať by tomu říkali, jak by chtěli. Auto se všeobecně prodává (což je ta klíčová věc pro BMW), ale pro mě už nebylo zajímavé.
22. 11. 2011 13:21
Re: Renault opět potěšil
mně je to fuk, já jen konstatuji ;-)
22. 11. 2011 13:43
Re: Renault opět potěšil
:-) To nebyl útok, jen taková rétorická otázka. Samozřejmě s tebou souhlasím.
22. 11. 2011 15:08
Re: Renault opět potěšil
Laguna nikde nepadá. Má pritom novú konkurenciu z vlastnych radov / Latitude /, z korei i40, dobre sa predava peugeot 508. Preto tieto cisla je mozno povazovat za uspech. O lagune III nikto nikdy netvrdil ze ovladne trh. Je z vnutra mala, ma uz svoj vek, konkurenti ju co sa tyka rozmerov prerastli, ale co sa tyka jazdnych vlastnosti je skvela.
22. 11. 2011 09:41
Superb- stredná, alebo vyššia stredná
Len faktická poznámka : v oficiálnych nemeckých štatistikách je Superb zaradený vo vyššej strednej triede a do strednej umiestnili Octáviu. Podobne ako autor článku ,aj aj by som to videl v posune o triedu nižšie , ale štatistika SDA /svaz dovozcú automobilú/, z ktorej zrejme autor čerpá má zatriedenie rovnaké ako Nemci ,teda stredná trieda Octávia a vyššia stredná Superb. Na poradie to samozrejme nemá žiadny vplyv, keďže v našich stredoeurópskych česko - slovenských zemepisných šírkach pochopiteľne Škodovka vedie vo všetkých segmentoch, ktoré vyrába.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Bristol
22. 11. 2011 10:00
Re: Superb- stredná, alebo vyššia stredná
o generaci dál to tak bude...octávka se má posunout do střední a superb do vyšší střední...a na místo octávky má nastoupit rapid... ;-) podle toho co jsem četl je to krok VW jak ukončit konkurenci passat vs. superb...dle mého je to ale trochu sebevražda..octávka do střední...dejme tomu...ale ve vyšší střední už úřaduje 5er, e-classe, A6 a všechny ostatní auta tam mají velmi těžký život...
Avatar - kari.laz
22. 11. 2011 10:58
Re: Superb- stredná, alebo vyššia stredná
Také jsem to četl, ale na druhou stranu i ted superba vnímají ve spoustě zemí jako vyšší střední a prodává se. Navíc předpokládám, že cena bude podobná jako ted, maximálně o malinko vyšší, tak by se to mohlo prodávat. Uvidíme, jak to nakonec bude.
Avatar - iudex
22. 11. 2011 11:03
Re: Superb- stredná, alebo vyššia stredná
Povedz mi, kde vnímajú Supa ako vyššiu strednú. Čím predbieha (veľkostne, výbavou, motoricky) ostatnú strednotriednu konkurenciu?
Avatar - kari.laz
22. 11. 2011 11:24
Re: Superb- stredná, alebo vyššia stredná
Například v Anglii ho řadí do vyšší střední. A řadí ho tak na více místech. Proč to tak dělají netuším, ale nejspíše ve vztahu k Passatu, který je o něco menší.
22. 11. 2011 11:36
Re: Superb- stredná, alebo vyššia stredná
V Anglii ho řadí do normální střední třídy. Taky ve všech testech je porovnáván s Mondeem, Insignií,... Chtělo by to nějaký odkaz, kde je Superb řazen do vyšší střední. Spíš ale půjde o stejnou legendu, jako s Passatem. To bylo článků a brekotu o tom, jak Němci závidí úspěch Superbu a naschvál ho brzdí v rozletu. Chudák Passat se prý kvůli němu přestal pomalu prodávat. Pak se podíváš na čísla a snad i pochopíš.
Avatar - Ham.
22. 11. 2011 14:19
Re: Superb- stredná, alebo vyššia stredná
Nevím jak je řazen v Německu ale skopčáci jej rádi porovnávají s vyšší střední a to rovnou s prémií...
[odkaz]
22. 11. 2011 14:29
Re: Superb- stredná, alebo vyššia stredná
[odkaz]
Avatar - iudex
22. 11. 2011 11:02
Re: Superb- stredná, alebo vyššia stredná
Never tomu.
To, že bude mať Octavia či Superb väčšie rozmery, ich automaticky neposunie o triedu vyššie. Teraz sú plne v rámci svojich tried, nie sú ani v jednom rozmere navrchu. Ak aj narastú medzigeneračne o pár cm, z rámca triedy sa nedostanú. Napr. Octavia nárastom rázvoru (ako jedného z kľúčových parametrov pre radenie do tried) z 2,58 m len dobehne konkurenciu, ktorá je v nižšej strednej bežne do 2,7 m, to isté platí aj pre Supa. A aj dĺžkou nie sú najväčšími (Jetta, Fluence či Insignia, Mondeo); šírka potom celú vec len potvrdzuje.
22. 11. 2011 13:36
Re: Superb- stredná, alebo vyššia stredná
Třídy jsou definované shora, takže fakticky rozvor růst nemusí, prostě musí svou třídu přerůst pokud možno v co nejdůležitějším parametru. U rozvoru by to bylo přesažení 2,7 metru. Ale tyhle tabulky jsou dnes pomalu k ničemu, auta se všemožně nafukují.

Důvod, proč se uvažuje rozvor jako hlavní parametr, je, že zásadně ovlivňuje prostor pro posádku a přitom jde o jednoduchý údaj. Prostornost a komfortnost je hlavní parametr třídy.
22. 11. 2011 13:24
Re: Superb- stredná, alebo vyššia stredná
FifthGear dělal takové odlehčené porovnání Superbu a E klasse (oboje kombi) a Superb si vůbec nevedl špatně (postavili je proti sobě na základě velikosti kufru). Na špičku nabídky Mercedesu nemá, ale je to zajímavá alternativa ke střídměji vybaveným verzím, hlavně díky výrazně nižší ceně. Závěr snad byl, že E je špičkové auto, ale Superb nabízí skvělou "value for money" a není nijak zásadně horší.

Já také řadím Superb do střední třídy, kam patří, byť si ho prodejce/ importér řadí výš. Ale po úpravě rozměrů s ním mít problém nebudu; nebude to prémie, ale prodávat by se mohl. Záleží, jestli mu také nezvednou zásadně cenu.
Avatar - Bristol
22. 11. 2011 14:25
Re: Superb- stredná, alebo vyššia stredná
a o to právě jde...pokud bude chtít koncern odstupňovat nabídku škodovky jinak(jinak řečeno udělat místo pro rapid) nevěřím totiž že by rapid opravdu stál 250 tisíc jak se říká...to by pak měla problém fabie...realnější je základ někde mírně nad cruzem: 280-290 tisíc...a současná octávia začíná na příznivých 360 ;-) pokud bude pravda to že ji chtěj posunout velikostně na plnohodnotnou střední...(někam k laguně, čí exeu) tak pujde i základ někam ke 400 tisíc...a pokud budou chtít posunout superba k latitude či C6 tak bude základ taky začínat již trochu někde jinde než je ted 570
22. 11. 2011 18:27
Re: Superb- stredná, alebo vyššia stredná
Pokud zústane cena pod úrovní střední třídy, jak je tomu teď, tak to bude zajímavá vyšší střední třída. Jinak, jak je vidět, tak stačí nějaký úlet bulváru a místní jedinci jsou schopni řadit Superb vedle E Klasse. >:-[]
22. 11. 2011 19:27
xixixi
no to tu bolo pri kazdom clanku k tomuto korejskemu crepu kecov: rozdrti europsku konkurenciu, natrhne *, vsetkym ukaze...
Som rad, ze vysledok pre korejsky crep je prave takyto a dufam, ze v buducnosti to bude len slabsie az sa korejci zbalia a zoberu si pekne domov tie svoje kijehjundajesangjongydajwo.
Som rad, ze europa nie je len tak lahko dobitelna a neda sa opit hnilym rozkom.
Rozbalit vlákno
3
22. 11. 2011 19:39
Re: xixixi
svoje intelektualne obmedzenie nemusis davat najavo aj na webe...staci ked pojdes za kamaratmi v druzine! :no:
22. 11. 2011 19:43
Re: xixixi
ale ale co sa ti nezda....cituj hjundajak, banujes svoj vyber co. Rozumiem ti, keby si to tak bol vedel predtym ze...nuz naco si si kupoval korejsku blbost
22. 11. 2011 19:46
Re: xixixi
na dalsie tvoje obmedzene prispevky nema zmysel reagovat,lebo nevedu k diskusii...
22. 11. 2011 19:44
i40 vs ...
Je draha,ale! Mondeo uz zrejme lacnejsie nebude, Avensis takisto...passat ,superb nezlacnie,leda ze by sa nepredavali...tu ma vyhodu i40ka...ta moze uz len zlacniet :-) Co pri tychto cislach predaja zrejme aj bude...a potom to bude zaujímave! A pre vsetkych,lebo to bude tlacit aj iných výrobcov!
Takze tesit sa ze sa i40 nepredava,je s prepacenim si netaktické...lebo potom si kupjete predrahe skodovky a passaty... :-)
Rozbalit vlákno
2
22. 11. 2011 19:46
Re: i40 vs ...
chlape, zase tie keci...to tu potom bude...pred chvilou som to pisal...vzdy su tu tieto zatrepy ako korejci svetu ukazu...dufam, ze to nikto nebude nikdy kupovat...a ked lacneju auta je to na ukor kvality chlapec nie na ukor ziskov...mysli
22. 11. 2011 19:50
Re: i40 vs ...
Vobec si nepochopil co som napisal a domyslel si si kopec inych hovadín
Avatar - manitou
22. 11. 2011 22:53
trojka, 4, 5
a4 a a5 sice nemusím, ale v Čechách je zaháčkovaná dobře, jakous takous gloriolu prémiového auta si tu pořád drží, jsem zvědav na čísla po rozběhu vrtulové trojky, tím samozřejmě neříkám, že kupci zběhnou od audi, to ani náhodou, kdo jde pro audi, ví proč, ten nepůjde pro bmw, a naopak kdo kupuje bmw, nikdy neuvažoval o audi, ačkoli na trhu konkurenti, nějak se ty světy kupců míjejí, alespoň v Čechách ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Ham.
22. 11. 2011 23:27
Re: trojka, 4, 5
No to se tedy sakra nemíjejí, myslím, že prodejci obou značek by ti potvrdili, že 90% kupců ve střední a vyšší střední jsou potencionálními kupci obou značek a cítí to tak i obě značky navzájem, speciálně BMW se v různých reklamách snaží vymezit vůči Audi, což svědčí o tom, že vidí Audi jako velkou hrozbu:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Audi se snaží „škodit“ jak MB tak BMW protože dobře ví, že jsou to jejích největší a jediní konkurenti.
[odkaz]
[odkaz]

Tvá teze, že se zákazníci A4 a 3er míjejí je chybná.
Avatar - manitou
22. 11. 2011 23:43
Re: trojka, 4, 5
to jsou jen takové ty "návody" pro nerozhodnuté, nové kupce.
pokud někdo jezdí bmw, těžko kdy bude, byť jen náznakem, uvažovat o audi. navíc na západ od našich hranic, kde je trh pro tyto automobilky rozhodující, je stále i po tolika letech auto kastovní záležitostí, prémii tam nosí pouze MB a BMW. audi je třetí vzadu, sice tlačí na pilu (technologie, materály, kvalita), ale stále je tam vnímán jen jako mezistupeň mezi mainstreamem a prémií (přední náhon nedělá náskok, navíc bývá často spojován s volkswagenem a to už je moc lidové). teze není chybná
;-) :yes:
Avatar - Ham.
22. 11. 2011 23:52
Re: trojka, 4, 5
To by bylo zbožné přání MB i BMW, v řadě případů Audi prodává dráž než oba konkurenti, což je znak toho jak to vidí zákazníci (nikdo není ochoten platit horentní sumy za něco co nemá prestiž), jo a BMW ty reklamy platí jen tak z plezíru >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - manitou
23. 11. 2011 10:05
Re: trojka, 4, 5
nekoukej na to jen skrze optiku tvého českého oka a českých klišé o prémiovosti audi, dráž neznamená automaticky vyšší kvalitu či snad prémiovost, zkrátka audi je dle mého skromného názoru jen pokračování volkswagenu, tam kde končí vw, tam nastupuje audi, jednodušeji - kdo nemá koule na mb a bmw jde do audi ;-) doporučuji chvílku žít na západ od našich hranic, poznat lidi, mravy, mínění, souvislosti ;-) :yes:
Avatar - Ham.
23. 11. 2011 10:24
Re: trojka, 4, 5
Dráž nemusí znamenat vyšší kvalitu, to souhlas. Ale vyšší prémiovost to znamená v každém případě. Prostě prémiovější značka si může dovolit vyšší cenu, takže Rolls nebo Bentley asi nejsou přísně technicky vzato xkrát lepší než S kláda, ale jsou daleko prémiovější, takže si daleko vyšší ceny prostě mohou dovolit, jiné tajemství v tom nehledej. Ti, co si dovolí vyšší cenu a nejsou vnímáni dostatečně prémiově tak rychle zkrachují protože si je prostě nikdo nekoupí.
Avatar - manitou
23. 11. 2011 10:50
Re: trojka, 4, 5
tak konkrétně RR, nebesa automobilismu, bych s prémií a cenotvorbou vůbec nedával do souvislosti, u RR si kupuješ výjimečnost ( v podobě omezené produkce, žádná masová produkce jako u prémiových mb a bmw ), exkluzivitu ( v podobě materiálů, zpracování) a hlavně pohádku ( v podobě tradice a stylu). ;-) :yes:
23. 11. 2011 08:44
Re: trojka, 4, 5
Jasně. Skalní fanoušci a věrní zákazníci BMW, kteří vyhledávají sportovní notu spojenou s pohonem zadní nápravy a ve více jak 50% případů objednají provedení 4x4 a v 80% případů si u řady 1 myslí, že řídí předokolku.
Avatar - Ham.
23. 11. 2011 09:36
Re: trojka, 4, 5
a protože jsou echt sportleři tak si většina pro sicher objedná naftu.
Avatar - manitou
23. 11. 2011 10:20
Re: trojka, 4, 5
sportleři (jak jsem uvedl již výše, kolik % asi tak tvoří ?) stále jezdí benzín, ostatní klidně naftu, co ja na tom ? když je to nejlepší nafta v segmentech 23d, 35d, 40d a dokonce 50d ;-) :yes:
Avatar - Ham.
23. 11. 2011 10:35
Re: trojka, 4, 5
Klidně si žij svůj sen, ale skutečnost, že si Audi a BMW (a samozřejmě i MB) konkurují a bojují o stejné zákazníky tím nezměníš.
Avatar - manitou
23. 11. 2011 10:13
Re: trojka, 4, 5
věci vytržené z kontextu, ale chápu tvůj účel, zkrátka boj za oblíbenou značku ...
vyšší podíl xdrive jde prostě na vrub aktivní bezpečnosti, sám víš, že skalní fanoušci ( kolik % prodejů asi tak tvoří ? nejsou to jen ti, kteří pak berou ultimativní stroje v podobě m3, m5 ? ) zůstanou u zadního pohonu, ti věrní si klidně xdrive objednají, nejsou zpátečníci.
myslíš, že by průzkumy u audi dopadly jinak ? audi si pohonem quattro jen pomáhá při absenci zadního pohonu, jak píšu výše, pokračování vw ;-) :yes:
23. 11. 2011 12:35
Re: trojka, 4, 5
Nenapadlo tě, že právě ten vzrůstající podíl 4x4 a vlastně rozšíření 4x4 na prakticky celou modelovou řadu BMW a i MB je z velké části i reakcí právě na Audi. Čistě hypoteticky, myslíš, že kdyby BMW a MB drželi přísně zadokolkové zaměření, udrželi by věrní zákaznící stejná prodejní čísla jako nyní ? Dle mne v žádném případě. A můžeš hádat, kam by ti zákazníci šli. Tím chci říct, že jak píše Ham, Audi, MB a BMW bojují o stejné zákazníky. Nejde o to, jestli fanoušek a majitel BMW přejde k Audi, či MB. Jde o nové zákazníky, kteří do této třídy "dorostou".
P.S. Oblíbená značka ? Nikoliv, jen rozdílný názor. Reálnou srdcovku namám v evropě. Dream značku v Itálii.
Avatar - manitou
23. 11. 2011 12:52
Re: trojka, 4, 5
já netvrdím, že se měli držet přísně zadkolkového zaměření, jen mám právě ten rozdílný názor na vzrůstající podíl 4x4, podle mého to není jen zásluha audi ( i když jistě by se tam dalo nějaké to procento najít (zajímavé - jak z neduhu, absence zadního náhonu, udělat přednost )). já myslím, že ten boom 4x4 je patrný od rozšíření kategorie suv. zákazníci si prostě tu technologii do různých segmentů přáli a tak tu nabídku dostali. nemalou roli hrál také fakt o aktivní bezpečnosti opakovaný v mediích, zkrátka a dobře, chtěli to zákazníci, dostali to. že podíl xdrive je takový jaký je, mne nechává klidným ;-) :yes:
23. 11. 2011 18:07
Re: trojka, 4, 5
BMW i MB nabízí pohon všech kol u sedanů už od 80. let. Za jeho větší nabídku může celkem výrazný odliv zákazníků, kteří prostě něco takového chtěli. Je jedno, jestli za to mohlo Audi nebo někdo jiný. Kdyby to nenabídli, tak postupně vykrvácí. Také BMW velmi výrazně marketingově útočí na quattro, snaží se poškodit jeho obraz a vnímání, protože pro řadu lidí je symbolem pohonu všech kol v osobním automobilu. Tohle házení špíny je typické pro americký trh. Mě to osobně připadá ubohé, o to víc, když se to nezakládá na pravdě.
Avatar - manitou
24. 11. 2011 11:13
Re: trojka, 4, 5
ano, nabízí delší dobu, ale ten boom je otázka posledních málo let. proto se mi líbí a nevadí mi, že jej bmw nabízí, lidé chtějí a kupují a podíl je okolo 50 %. zkrátka z minulosti (echt sportlich benzin und RWD) se žít nedá, ale tradici také zníčit nelze. proto chápu, že na jedné straně stále nabízí jednak klasiku v podobě benzínů a zadokolky a na druhé straně třeba naftu s x drive, jsem rád, že bmw šlape a je mi jedno jestli benzín, nafta, zadní pohon, xdrive, ... ;-) :yes:
23. 11. 2011 17:55
Re: trojka, 4, 5
Zdaleka to není tak pevně rozdělené. Mercedes má solidnější základnu, ale zase mu celkem rychle umírá. ;-) Rozhodně nejsou vnímané stejně, ale menší etablovanost Audi jí zase staví do pozice symbolu mládí, úspěchu a pružnosti (tak vyšlo vnímání značky třeba v Německu). V tuhle chvíli svádí Audi a BMW ostrý boj o zákazníky. Nové modely BMW jednoznačně opouští klasickou filosofii značky, rozsah příplatků a služeb velmi přesně kopíruje jeden druhého, velmi podobné ceny. A ani Mercedes nebude stát stranou. Je to vidět na nových modelech, že si chce utrhnout větší podíl mezi mladšími ročníky.

Stačí se podívat na statistiky loajality. Pro další auto v řadě si přijde méně než polovina zákazníků. Pro to, aby udrželi růst, si musí mezi sebou zákazníky žonglovat a lovit nové, kteří stačili mezitím vydělat trochu víc peněz. K těmto číslům se člověk moc nedostane, ale, jestli se nepletu, minulý rok Audi z D3 vedlo s loajalitou mezi 40 a 50 procenty (bylo to snad 45 nebo 47). Pro loajalitu k Audi jasně hovoří jedna věc - mezigenerační skoky. Pokud se někomu líbilo Audi před 15 lety, dnes z něj musí být vedle. Dost na sobě zapracovali. Maximálně se ti může omrzet design.
Avatar - manitou
24. 11. 2011 11:23
Re: trojka, 4, 5
hezky napsáno, dobré informace, skvělá diskuse
ale neřekl bych, že bmw opouští filosofii značky, jde prostě s dobou, vyvíjí a nabízí, má snad trvat na svém a postupně degradovat a zaniknout ? vše je spojeno jen a jen se ziskem.
s tím vnímáním audi je to z části pravda, vnímáno jako symbol úspěchu a pružnosti, ale stále vychází v průzkumech i s tím akcentem, že je to jen pokračování vw, podíl nových kupců přicházejících od vw je nejvyšší - okolo 60 až 65 %, zkrátka a dobře je to tak, že pokud někdo jezdí vw a pak ten úspěch přijde, jde do audi, těm lidem to připadá logické, pokračovat v linii (ovládání, technologie, ... podobné, známé, žádný skok do neznáma) :yes:
Avatar - Guttalax
23. 11. 2011 19:02
To nevadí
;-) Když nejde prodej tady ,tak se uchytí na jiných trzích. Třeba Tunis,Kambodža nebo Somálsko. Takhle dopadne i to slavné Ryjo. :no:
Rozbalit vlákno
0
24. 11. 2011 10:22
K te i40
Osobne se prodejum i40 nevidim. Byl jsem si ji ted obhlednout v ramci vyberu noveho auta ve stredni tride a to auto je az grotesktne spatne. Byl jsem u Domanskeho tudiz moznost porovnat na miste s Citroenem C5 a Peugeotem 508 a kvalita i40 pusobila az neuveritelne zejmena s prihlednutim k cene. Velmi spatne sedacky zcela bez bocniho vedeni ci anatomickeho prizpusobeni, poutovy interier, celkovy dojem jako auto co by melo stat o 200.000Kc mene nez konkurence misto tech 100.000Kc vice co opravdu stoji. Tohle fakt neni dobra volba.
Myslim, ze Hyundai by se mel zamerit na nastupce i30, protoze nizsi stredni umi, ale na stredni tridu evidentne nema. Zlata Sonata, ta si alespon na nic nehrala.
Rozbalit vlákno
0