České Budějovice, Třeboň... Shell, stejné ceny, takže se dá. Bohužel například v Krumlově už jsme taky přes 40 :no::no::no: . Chce to asi víc myslet a při jízdě k levnější pumpě prostě tankovat
No ja nevim, skoly nemam, ale cena ropy Brent je stejna jako byla loni touto dobou a benzin stal skoro o 4 koruny mene. Pravda, zvysila se DPH o procentni bod... :no: Takze budto ten rozdil dela bioslozka a nebo se cena urcuje uplne jinak.
No kurz je dnes jako nekdy v lednu. Nejhorsi kuru byl nekdy v cervenci, takze jedine ze by to byla ropa nakoupena za draho, jinak by mela cena klesat na lednovou uroven. To pochybuji, pac vime, ze kdyz se cena nekam vyhoupne tak pumpy tezko uvolniji pozice tezce vydobyte >:D
No ale v ty době stál taky barel pomalu o 10$ míň...samozřejmě to není důvod, proč dneska stojí benzín o 4Kč víc, ale svůj podíl na tom barel ukousl. No tak kdyby ti z nějaký benzínky kapali dukáty do kapsy, tak bys asi taky nechtěl aby jich pak bylo míň >:D
Není to moc dávno kdy barel stál 160USD a kurz kolem 30kč za USD a přesto stál benzin 32kč.............někde je chyba??? Dneska USD 20kč/Barel 110USD a cena 40????
Někde na idnese byl docela dobrý článek o tvorbě cen pohonných hmot. Samotná surovina, těžba, doprava..to jsou opravdu haléřové položky. Největší ranec je burza a daně (desítky kaček), marže několik málo jednotek korun.
Ty prémiová paliva do konce roku zruší. To není možné aby to tam leželo,vždyť se to "zkazí" ;-\ Už z toho důvodu,že to mají jak dlouho v nádržích bych to nekupoval. Ať to prodávají po 20l kanystrech :-)
Neřekl bych, že zruší prémiová paliva. Divil bys jsi se, kolik lidí tankuje lepší benzin a naftu za ty nehorázně vysoké ceny. Třeba za služební peníze tam natankuješ lepší naftu, pokud tankuješ jako můj otec na CCS kartu a máš dostatečný limit. A netýká se to jenom služebních aut, stačí se podívat na pumpě, co řidič tankuje do nějakého lepšího auta.
Jedna síť nejmenovaných benzinek, u které tankuji, teď opět má akci, kdy tankuješ lepší palivo o 2 kč/litr levněji se speciálními kupony za věrnost. Takže tě prémiové palivo vyjde stejně draho, jako to obyčejné, a to se určitě vyplatí.
Nezkazí, pokud vím, tak se do paliv s nízkým podílem na trhu nemusí dávat biosložky, takže ty paliva vydrží neomezeně dlouho, jako dřív veškerý benzín.
Pokud vím, tak podíl biosložky musí být dodržen v průměru v objmeu výroby napříč produkty. To znamená, že co se nedá do prémiového paliva vůbec, o to víc se má/může přidat do obyčejného. Procento bioložky je teda orientační a nikdy nevíte, kolik se tam zrovna dostalo, může být míň i víc.
Ale bioslozka neni to co se kazi. Aditiva, specialne ve vysokooktanovych benzinech, casem degraduji. A hledat pumpu, kde 100 okt benzinu vytoci dost a nestoji 42,70,- neni nic jednoducheho. Vysokooktanovy benzin neobsahuje zadnou bioslozku, pumparska firma jako celek ma urcitou kvotu na bioslozku, kterou musi splnit a tu si nahoni na normalnim palivu - vim, ze to takhle dela Benzina (a neni to zadne tajemstvi).
Co já bych za to dal.. opravdu závidím lidem na malých městech, co chodí do práce pěšky nebo v horším případě jezdí na kole. Já trávím každý den skoro dvě hodiny v zácpě a ještě mě to stojí ty prachy..
Proti MHD v podstatě nic nemám, ale vyšlo by mě to kupodivu dráž než jízda autem a časová úspora by nebyla zas tak velká.. další věc je morální odpovědnost - když člověk vidí, kolik peněz v DPP rozkradli, tak je prostě podporovat nemůžu. To radši pumpaře a šejky >:D
Tak ono v té zácpě těch km moc nenajedeš, takže se to vyplatí.. a za těch pár km cesty v přeplněném metru, kde si ani nesednu a kde často kvůli smradu z bezdomovců ani nejde dýchat, mi 60 kč za cestu přijde jako dost. Ale tak ono když půlka z toho skončí někde na Kajmanech, tak se není co divit.. zatím ale budu volit auto. S ním mě jedna cesta vyjde tak na 20 kč.
To ale počítáš náklady pouze na palivo. Celkové náklady na provoz jsou v řádech jinde. Ale co si budem říkat, zatím je to asi pořád přijatelná cena za pohodlí (a lenost).
Je to operativní leasing, takže všechno je už zahrnuto ve splátce.. takže mě to opravdu stojí jen tu naftu.. ale samozřejmě být to moje soukromé auto, tak bych kalkuloval trochu jinak.. i když asi ne..
Já tu roční opencard měl taky a i tak to bylo dražší, i když ne tak výrazně.. Důležitým aspektem je i to, že cca polovinu pracovních dní trávím na služebkách, kde cestu samozřejmě neřeším - hradí firma. Druhou polovinu dní jezdím do kanceláře a tu si hradím sám. Proto se mi opencard moc nevyplatí, nejezdím do práce ani zdaleka každý den.. a když se to rozpočte na cestu, vyjde mi opencard na stejné peníze jako koupě jednotlivých jízdenek. Ale uznávám, že asi nejsem úplně typický příklad..
co to je za auto ze za 2 hodiny v zacpe a par km spolkne cca pul litru nafty? taky kde se stoji skoro 2 hodky v zacpe? ani metrem, ani autem me cesta prez celou Prahu netrva vic nez hodku
2 hodiny v zácpě = 1 hodina po cestě do práce a 1 hodina po cestě z práce :-) Zkus si někdy vystát takovou Wilsonovu, to je pěkných pár minut :-) Nemusíš mi to věřit, ale ani zdaleka nejedu přes celou Prahu a přesto mi to skoro hodinu ráno trvá.. cestou zpět si zase vystojím Radlickou. Jiráskův most a Ječná taky žádná sláva.. sežere to víc než půl litru, ale je to služební auto, takže něco přispívá zaměstnavatel a mě to reálně stojí cca těch 20 kč. Na MHD by mi nepřispěl ani korunu.
me slo spise o tu spotrebu, pokud to mas dotovane, tak je to jasne, pro cloveka co to ale dotovane nema to bude klidne 4-6 litru a to je od 20 korun sakra vzdalene >:D
mimochodem pri mesicnim placeni OC to pri 20 dnech pouzivani v mesici vychazi na 25 korun za den, a za tech 25 korun muze clovek jezdit tim metrem nebo celou MHD treba celej den
To zase ne - do práce a zpět to mám cca 30 km, takže reálně něco kolem 2l nafty na cestu. Ale bydlím celkem daleko. Kdybych neměl dotovanou naftu, tak se přestěhuju blíž k práci a jezdím autem. Pak by to vyšlo finančně nastejno.
Upřímně nechápu, proč každej obhajuje OC tím, že můžeš jezdit celej den.. to je sice hezký, ale přece nebudu sedět celej den v metru jen proto, že budu mít pocit, že se mi OC víc vyplatí >:D I když jsem měl OC, jezdil jsem jen do práce a zpět.. výjimečně někam do hospody, ale to je vše. Takže non-stop provoz nepovažuju za výhodu.. spíš bych ocenil možnost dobytí třeba nějaké formy kreditu a platit si každou jízdu zvlášť..
pokud nemas nejaky mestsky pidivozitko co basti jen po deci, tak je 30km na 2 litry nafty v mestskym provozu a navic v zacpach dost nerealnej
a nechtel bych videt ty poplatky za parkovani v Praze, pocitam ze s tema ulicema co jsi psal je to centrum, tedy u sokromeho auta opet financne nekde uplne jinde
a OC neobhajuju, povazuju ji za nutne zlo
"Kdybych neměl dotovanou naftu, tak se přestěhuju blíž k práci a jezdím autem" tahle veta krapet nedava smysl kdyz se precte to co jsi dosud napsal :-)
Jo, tohle ti nezávidím. Já ošedivím už po 2 minutách v stojící koloně :-) i když nejvíc rostu z těch, kterým to činí ještě větší problém a pořád špekulujou, co a kudma předjet, kličkujou z pruhu do pruhu a po mnoha minutách stresujících manévrů jsou z pozice "2 auta přede mnou" "3 auta za mnou" :-)
Špekulanti mi nevadí, ti jsou k smíchu.. co mi ale vadí, jsou vychcánci, co najíždí v koloně do odbočovacích pruhů, aby udělali těch pár aut, a v místě odbočení se zase cpou zpátky. A jelikož spousta slabších povah tyto agresivní najížděče zpět pustí, odbočovací pruh je rychlejší než půběžný. To vede mnoho slušných řidičů stojících poslušně v koloně ke ztrátě důstojnosti a vydávají se také na prohlídku odbočovacího pruhu, což průběžný pruh ještě více zablokuje a začarovaný kruh se neustále opakuje až do zblbnutí. Bohužel také zažívám každý den po cestě z práce..
Mi tedy vadí aji špekulanti, jelikož aby si oni pomohli, přejížděním pruhů spomalí všechny za nimi a já už nemohu jet na jedničce (nebo dvojce) na volnoběhu, ale pořád brzdím a rozjíždím se. A s*re mě to, aji když jedu s automatem, ale s tím se budu muset nejspíš srovnat sám, ohleduplnost a chápavost všech řidičů nečekám.
Silnice narvané, kolony kam se člověk podívá, každý brečí, že má málo, ale všichni jezdí jako o závod >:D Dneska zapršelo a každý vohnout vytáhl z garáže deštník... Za padesát kaček litr se bude lámat chleba...alespoň bude na silnicích volněji, hoši.
Než mě ukamenujete, tak stále platí cosi o opicích a banánech, nezapomínejte na to >:D
Bohužel při 50 kč na litr dojde ke krachu české ekonomiky, protže kde nic není ani čert enbere a lidi nebudou mít za co kupovat a když nebude za co kupovat, nebude proč vyrábět, dovážet a poskytovat služby, tkaže nezaměstantost vyletí nahoru stejně jako kriminalita.
když ujede od pumpy bez placení za měsíc 100 lidí, dás e to vyšetřit.
Když 120 000 lidí tak těžko >:D >:D >:D
Tak to jsou většinou firemní auta a ty jezdit musí, takže na nich se stát napakuje dobře.. ale normálních lidí je mi líto. Někdo třeba bydlí na vesnici a musí do práce dojíždět, spojů může být málo..ne každý je za vodou, chce to trochu soucitu ;-)
bohužel máš pravdu. Realita je ještě víc krutá. Kamarádka má 12000 výplatu a 4000 projezdí na PHM. Zbytek má na hypotéku a jídlo. Nevím, kam tohle spěje...
Realita je taková, že většině Čechů se už skoro nevyplatí pracovat (natož do práce dojíždět). Jsem moc rád, že to tak ale ti lidé nevidí a pracují, pořád je to užitečnější než hnít doma a nechat se živit státem jako jedna komunita... Ale abych řekl pravdu, tak mi z toho tvého konrétního případu běhá mráz po zádech.. a ještě k tomu hypotéka.. no nezávidím.
Jo přesně tímhle nás "uklidňují" na Nově, že jsme na tom pořád ještě dobře, že jinde v EU je hůř. Ale kdyby si to ty vocasové přepočetli na naše, asi by jim spadla tlama až na chodník :no:
tjn...průměrnej plat 55 tisíc a benzín za pade...to znamená,že k našim průměrným platům by měl stát cca 22Kč jestli počítám správně....tudíž není to tu žádná hitparáda.
Pokud tě to skutečně zajímá, zeptej se u tvého oblíbeného řetězce. Například 100 oktanový Shell, pokud vím, obsahoval 5% ethanolu - přidávali ho tam, aby zvedli oktanové číslo. Běžná praktika pro zvednutí oktanového čísla.
Norma EN 228, která definuje bezolovnatý 95 oktanový benzín, povoluje až 5% podíl ethanolu (v budoucnu by mělo dojít ke zvýšení na 10%). V takovém případě nemusí být označeno, že palivo obsahuje ethanol.
Paradoxně si lidé, kteří kupují vysokooktanová paliva, dobrovolně do aut lijí často více lihu, než obsahují běžná paliva.
A denaturovaný ethanol se podle tebe vyrábí z čeho? Z ropy? Do benzínu se přidává denaturovaný ethanol, do nafty metylester řepkového oleje. U vysokooktanových paliv se to dělalo už dříve, kvůli zvýšení oktanového čísla - dá se použít ethanol i methanol. Bio nebylo na jejich mysli. Nicméně výsledek je stejný, palivo obsahuje líh. Přesné informace ti dá jen dodavatel paliva, popřípadě vezmi vzorek do zkušebny paliv a maziv.
Jinak je zajímavá jiná věc. Některé automobilky mají v záručních podmínkách na pohonné ústrojí určené, jaký maximální podíl bionafty můžeš v motoru spalovat. V ČR je dnes snad 6% podíl a pokud vím, řada automobilek má záruku jen na 5% (výjimkou je například PSA a VW). Obdobně to platí pro ethanol. Nijak to aktivně nesleduji, ale je to zajímavé.
Mas pravdu. Napr. Verva 100 neobsahuje zadnou bioslozku, vysokeho oktanoveho cisla se dosahuje pridanim, cituji, "13% ethyl-terc-butyl-ethéru z důvodů zajištění vysokého oktanového čísla".
Ano, uz je to muj druhy post zminujici Benzinu (tankuji u OMV), ale sveho casu jsem se dost honil za slozenim 100+ okt benzinu na nasich pumpach a od pana Louly z Benziny jsem dostal velice vycerpavajici odpoved doplnenou o sken protokolu z Ustavu paliv a maziv, rok 2010, vzorek Verva 100 z brnenskeho autodromu.
Zkracene se tomu rika ETBE, je to slozitej alkohol prekvapive vyrabenej z ethanolu. Z toho ethanolu kteremu se tu nadava bioslozka. Nechapu kde se vzal ten blbaol o kazeni, kdo z vas videl zkazenej lih???
Nabízí se taková otázka pro nás nechemiky - když se lihem zvyšuje oktanové číslo a je nalit do naturalu 95, tak by se jeho oktanové číslo mělo zvýšit. Pokud zůstane na 95, tak logicky výchozí produkt už nebyl natural 95.
Jezdím občas služebně do Maďarska a tam je vidět zajímavý fenomén.
Když jedu v ČR tempomatových 140km/h, tak se do levého pruhu podívám vždy jen na chvíli když předjíždím kamion a to už nějaký nedočkave mě tlačí za kufr. Jakmile dorazím do Maďarska, jsem s tou samou rychlostí v levém pruhu prakticky sám, jestli nepočítám par rychliků z Reichu.
Bavil jsem se o tom s místními kolegy a říkali, že jak vylítli ceny paliv nahoru, všichni pozorují výrazné sklidnění dopravy. A to jsou lidi co mají služebáky, takže by rozdíl ve spotřebě v podstatě řešit nemuseli. A soukromí jezdci tam bežně jezdí po dálnici 100-110km/h.
Osobně tomu nefandím, dálnice je přece od toho, aby se cesta zrychlila, ale co já vím, možná ještě pár vln cenových úprav a taky se na tyto rychlosti "sklidním" >:-[]
Já bych tomu docela fandil :-) dálnice cestu urychlý už dost tím, že jedeš plynule, pořád. Že se na nějakém úseku urveš z řetězu ti z celkového času odpáře několik málo jednotek procent. Párkrát jsem jel s kolegou po proslulé dálnici z Brna do Prahy (a zpět) a ten, když to jde, tak valí třeba 160, pak prudce brzdí za předjíždějícím kamionem, pak zase 160 a trasu zvládne do 10 minut dřív v porovnání se mnou, když jedu tempo 130. To radši vyrazím o těch 10 minut dřív a jedu klídek :-)
D1 je specifická v tom, že buď jedeš 100 vpravo v koloně kamionů a testuješ kvalitu svých tlumičů na doraz, nebo akceptuješ rychle/pomalu styl vlevo
třeba minulý víkend jsem jel po prázdné D8 a dal jsem si to na 120km/h a byla to pohodička. občas jsem předjel nějakou dodávku, ale většina osobáků jela stejné tempo
:yes: začátkem září jsem jel po dálnici z Trenčína do Bratislavy a následně do Brna, pondělí brzo ráno. Čekal jsem závody služebáků, ale bohatě jsem si vystačil se 130 na tempomatu a nemusel jsem zběsile zrychlovat, brzdit nebo uhýbat šutrům z levého pruhu. Esi mě za celou cestu až po Kúty předjelo 10 aut, tak aji to je moc. Jakmile jsem mohl začít volat bez roamingu, tak se to zvrtlo ;-\
Ano dalnice zrychluje. Zkuste si jet treba Praha - Brno. Jedte mimo dalnici a pak tempomatovych 100km/h na dalnici. A vysledek je ten ze do Brna dojedete po dalnici VYRAZNE drive.
Dalnice nezrychluje maximalni rychlosti, ale tim, ze se neplouzim pres vesnice a mesta.
Včera jsem tankoval LPG litr za 17.10 Kč :-) jinak nechápu kdo kupuje ty prémiová paliva ? Paradoxně vidím nové BMW 5 ,Passat,Superb2 , ... jak tankují na ONO >:-[] Dávám tomu do konce roku a ty prémiová paliva se budou prodávat ve flaškách !
však ty paliva z ono sou stejně kvalitní jak ty fuelsavery a další podvody z shellu a omv za předražený prachy.
Jezdil sem na ono 2 roky s 300 a pohoda, předtím rok se sebringem a tedka už sem tam bral 3x i do jagoše
Nestihl jsem zeditovat zprávu.
Chtěl jsem ještě dopsat, že máme v rodině Roomstera 1.4, který neviděl nic jiného než ONO, Tesco a Globus, a kromě abnormálně nízké spotřeby není jeho motorický stav zrovna nejlepší. (5let, 110.000km)
já donedávna na LPG jezdil. Teď tankuju naftu a brečím, když vidím cenu LPG hluboko pod polovinou za litr benzínu/nafty. To byla zásadní chyba to prodat...
Zalezi jaky mas motor, obecna pomucka je kompresni pomer * 10 = idealni oktanove cislo. Vysokooktanove palivo je odolne vuci detonacim (samovzniceni diky kompresi, coz vede ke klepani motoru). Muj motor (vysokootackova atmosfera) ma kompresi 11,8:1 a 100 okt benzin je opravdu poznat.
Polsko nafta Shell 5,69 PLN, někde 5,67 - všechno ve větších městech. pokud tam pro něco jedu a že se mi tam vyplatí prakticky všechno tak vždy plnou už jen z principu...
Po tom co cena nafty překročila magickou hranici 35,-/l jsem začal jezdit úsporně - tj omezil jsem cesty. Dříve jsem jezdil do práce 2x týdně autem, dnes tak 2x do měsíce. Omezil jsem cesty na nákup, raději něž jeden velký nákup autem, jdu tam pěšky po práci, a nakoupím co se do batožinového prostoru vejde. :-) Po tom co ceny začaly atakovat 38,- /l jsem přidal tlak do pneu o 0,2bar. Na dálnici jezdím tak okolo 120km/h. No prostě jsem zdětkovatěl. Spotřeba klesla o 0,6 -0,8L /100km.
Pokud cena nafty poleze za hranici 42,- tak nevím kde ještě ušetřit. Leda tak tankovat u ONO.
Já mám naštěstí služební auto, takže neřeším, ale je pravda, že jsem si taky nedávno říkal, že kdybych měl jezdit za své, tak jednám úplně stejně.. pár měsíců nazpět jsem uvažoval o tom, že bych vrátil služební auto a splnil si sen koupí nějakého BMW, ale při těchto cenách jsem rád za služebák :-)
fyziku neoblbneš, když to má o cca 20% nižší výhřevnost než B95, tak se toho logicky musí spálit víc
ale čím je rozdíl v ceně mezi B95 a E85, tím rychlejší je návratnost. Loni jsem to počítal, a při tehdejších cenách 32/33Kč za benzin to bylo takové šetření na pivo, ale teď už to začíná být zajímavé.
Samozřejmě to má svoje specifika - vyplatí se to spíš na delší trasy, motor by měl být skutečně v dobrém stavu, je tam prvotní investice - jestli to teda nemícháš na divoko
A na náklady LPG se nedostaneš ani náhodou. Na druhou stranu nemusíš řešit kam s LPG nádrží. Prostě to má svoje klady i zápory.
U amerik je fajn, hlavně těch novějších, že jsou na flexifuel připraveny přímo z fabriky
Tak to bylo myšleno, že je rozdíl jestli to někdo míchá jen tak, nebo má spešl sadu nebo je to tovární flexfuel
Rozdíly jsou totiž docela markantní, někomu to žere o 1,5 litru víc a jiným taky o 4 litry
fyziku sice "neoblbneš",to je fakt,zajímavá je ovšem skutečnost,že na N95 jsem měl prům.spotř. 8.1l a na E85 9.1l/100km.nářky typu"šmarjá,mi to žere o 3 litry více,než na benzin",přisuzuji vozům,jejichž konverze proběhla pochybnou cestou a kdo ví,zdali vůbec.na E85 jezdím od prosince 2011,v červenci 2012 Příbor - Doksy(cca.330km),prům.spotř.-8.4l/100km(… klimatizací),takže nějak markantní zvýšení spotřeby se nekoná,cca.10%. :yes::yes::yes:
Já jsem před rokem koupil kolo a přes léto jezdím do práce na kole a jsem ready. Dokonce jsem přestal hulit. Auto je samozřejmě potřeba, ale teď ho vytáhnu tak jednou za týden na nákup, nebo s dcerou na závody. Jinak pohoda.
no, jezdit na kole do práce je sice dobrý nápad, ale jak říkáš, jde to je v létě a pokud to nemáš do práce daleko. Já dojíždím do práce 25km, takže bych tam jel cca 2 hodiny, taky nemám kde se v práci pak osprchovat, a celej den tam smrdět asi není ideál. MHD je mimo, kde bydlím žádné MHD není. Uvědom si, že dopravu do práce neřeší jen lidi z velkých měst, naopak velká část lidí bydlí mimo města a do práce se často jinak než autem prostě nedostanou.
Také jsem přes léto jezdil do práce (asi 6km) na kole a není to žádný med. Ono se řekne, že v létě to jde, že je teplo. Jezdil jsem ale na šestou ráno, takže ještě docela zima. Jedu v bundě a klepu kosu. Odpoledne se cestou domů zase potím s báglem ve vedru přes 30°C, bundu nevím kam dát. Radši jsem pak sedl zpátky do auta, i když mě to vyjde dráž. :-)
Já jezdím do práce 5 km tam a 5 zpět. Na kole to není ideální, i když jedu v klidu, neženu se, stejně se spotím. Uvažuju o mopedu 4 dobé 50ccm, manuální převodovka, stojí novej kolem 15 tisíc a měl by si vzít jen 1,5 na 100. Autem jezdím, hlavně když nestíhám nebo když prší/pravděpodobně bude pršet. Jezdil jsem i na elektrokole, to byla celkem pohoda, ale něco se tam pokazilo a nenašel jsem zatím nikoho kdo by to opravil. MHD jsem zavrhnul úplně, po posledním zdražení už je bezkonkurenčně nejdražší a taky nejpomalejší. O hrůzách typu bezdomovec/smažka/kofola ani nemluvě...
Už dva roky tankuji v Polsku u Orlen. Vždy jsem jezdil na prémiovou naftu a tam mi vychází Verva levněji než tady v nejlevnějším JZD obyčejná. Jako bonus mám úžasný pocit, že Kalouskovi nedám ani h***o. >:D
Na jedné straně nadáváš lidem do ovcí, že si nechávají zdražení líbit, a na straně druhé osočuješ ty, kteří jako protest volí tankovat v zahraničí. Zamysli se, mládě. :no:
Mě by zajímalo, jak třeba naříkají v ostatních západních státech Evropy, když jim tam o nějaký cent zdraží pohonné hmoty :-). Nádávají, kupují si hromadně kola, nebo si říkají, že to je stále sranda, když v ČR stojí stejně a mají o víc jak půlku menší příjem :-).
Tam hlavně nežijí ovce a zdražit cokoliv nad únosnou mez nebo šidit kvalitu by si nikdo nedovolil.. to platí i pro potraviny.. a v podstatě pro všechno ;-)
To není úplně pravda. Poláci jsou jako převážně zemědělský stát schopní vyrobit velmi dobré potraviny. Ale ti co sem z Polska jídlo vozí, kupují ty největší šunty. Proto to tady pak vypadá že v Polsku vše jen šidí.
To možná sou, ale v polsku je příliš mnoho šmelinářů a vychcánků co na tom chtěj vydělat a tak koukaj jak to okrást nebo prodat i zakžené a staré potraviny.
Tak já se vzdávám.. Odvčerejška netankuju u Agipky natural za 40.20 ale utíkám zpět k Texacu (litr za 37.20).. Nikdy jsem s ním neměl problém v Chargeru, ale jak se říká..amerika sežere všechno, tak snad mi Fiátek nevybouche.. >:D
Tak vzhledem k tomu, ze se skoro urcite jedna o benzin se stejny rafinerie, dovezenej mozna tou stejnou cisternou, nemel bych o nejaky bouchani nemel starost >:D
Nojo ale tak ohánějí se tou nálepkou SuperTech nebo tak něco, tak jsem doufal, že do toho lejou něco navíc... >:D A ještě jsem sbíral body na model autíčka.. >:-[]
Dal jsem stejnej prispevek do vedlejsiho fora, ale vic se hodi asi sem:
Doporucuji vasi pozornosti tento velice zajimavy clanek z letosniho cervna, ktery jsem nejak minul:
[odkaz]
Par citaci:
Evropské rafinerie včetně těch českých jsou stavěny více na produkci benzinu. Jenže jeho prodeje jsou dnes na dvou třetinách úrovně roku 2000. A naopak za tu dobu výrazně vzrostla poptávka po naftě, na jejíž výrobu nejsou technologie rafinerií tolik uzpůsobeny.
Před deseti lety byl poměr spotřeby nafty a benzinu jedna ku jedné. Dnes je to 2,5 ku jedné. Při tomto poměru je už technologicky nemožné upravit rafinerské procesy na vyšší výrobu nafty.
Jednou z mála možných legislativních změn je chystané sjednocení minimálních sazeb spotřební daně. Ta je dnes v celé Evropské unii nižší u nafty než u benzinu. Odstranila by se tak cenová výhoda dieselu a to by umožnilo rafineriím zlepšit prodeje dosud dražšího benzinu. Zvýhodňovat naftu nižší daní už nemá dnes žádný význam, míní šéf Společenství čerpacích stanic v ČR Ivan Indráček. Má to ale háček. V Česku je daň z nafty o dvě koruny nižší než z benzinu a srovnání daní na stejnou hodnotu by vedlo ke zdražení nafty.
Muj odhad - do dvou let se otoci pomer spotrebni dane ve prospech benzinu a staty EU budou nove podporovat benzinovy auta na ukor naftovych. Duvod? "Lobbovani" vlastniku petrolejarskych firem...
.
Krásnej příklad jak nás pumpaři obíraj je ve KV. Před Varama (směr od Sokolova) je OMW, kde nafta stojí 36,40 a ve Varech u OMW stojí 38,80. 2,4 kč žádnej rozdíl. Na čáře stojí nafta dokonce 35,90. Byl sem o víkendu ve Francii, Německo dálnice A3 nafta 1,69e, Holandsko 1,49, Belgie 1,59 a Francie, sice ve městečku 1,38. Z toho v Belgii byla prémiová nafta u Totalu. Ta Itálie co se tu píše je šíleně drahá, v neděli byla akce u Agipu benzín za 1,75 a pumpa byla narvaná, v pondělí už zase cena 1,81 a to je cena z městečka u moře.
Pumpaři neobírají pouze u Karlových Varů, ale i v Jihomoravském kraji, kde benzín patří dlouhodobě k nejdražším. Teď se pohybuje natural 95 okolo 38,90 Kč/litr a nafta okolo 37,90 kč/litr. V Brně jsem viděl benzin dokonce za 40,50 Kč/litr! Stačí přejet do vedlejšího olomouckého nebo zlínského kraje, kde je palivo dlouhodobě levnější.
Ceny paliva u nás si můžeš porovnat na těchto stránkách: [odkaz]
Naprosto klasický případ kartelu, ale na antimonopolním úřadu celý dny prospí a nevidí neslyší. Přece není možný, aby v jednom kraji byly plošně stejný paliva o 5 Kč/litr jinde než v jiným, když velkoobchodní cena je všude stejná. K tomu ještě čerpadláři mají cinknuté počítadla, když jsem naposledy zkoušel s odměrným válcem pumpy v Brně, dělalo to průměrně kolem pul deci na litr. Ale tohle nekontroluje nikdo, takže pro pumpaře pohoda... Peníze za tento "přebytečný" benzín, který ušetří jim potom jdou do kapsy komplet.
A to si právě myslím, že průtokoměry musejí mít řádně ocejchované. Čím občas šidí, je teplovodné potrubí v podzemní nádržích nebo černé venkovní nádrže (ale to je už myslím zakázané).
Ok, no já nevím, jak to dělají, ale když jsem to zkoušel asi rok dozadu, při nabrání přesně 5-ti litrů podle počítadla a následném přelití přes 1 litrový odměrný válec (měl jsem půjčený) mi chybělo docela dost, mnohem víc než se mohlo vypařit nebo zůstat na stěnách nádob. Tenkrát se čerpadláři vymlouvali na nějaké odchylky měření při nabrání malého objemu paliva, ale asi jen mlžili. Já jsem pak odměrný válec vrátil a už to dál neřešil, od toho by měli být jiní.
Třeba jsi si vybral "vyhřívané" palivo, které podstatně nabobtná. Ale to bys poznal, že má třeba 40 stupňů. Možná opravdu šidí na objemu, ale o odchylce při nabírání malého množství bych taky uvažoval.
Naštěstí bydlím kousek od všemi zatracovaného Polska - včera Shellka - 35,00Kč :-) Není to sice radost, ale oproti místní nejlevnější 38,20Kč stále více než 150Kč na plné nádrži...
kedzi vyplatu dostavam v CR a sem-tam zamierim na slovensko, v pondelok som tankoval v Drietome (Benzinol) a v elektronickom bankovnictve sa ukazalo 35.04 Kc/ liter nafty. Dnes to bude este vyhodnejsie. Trochu potesenie po tych 39kc v Brne a okoli. Ten Benzinol vyuzivam casto, premelie sa tam ohromne vela aut a kamionov, myslim ze tam maju standartne palivo - mozem len doporucit
..doba na uvedení nového PRÉMIOVÉHO paliva, ale vyzkoušejte novinku Shell V-Power Nitro Plus.. ;-)
..je to NAPROSTÁ BOMBA :yes::yes::yes::-):yes::yes::yes: