Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW 5 E39 (1995 - 2003): Malá revoluce v Mnichově

Podvozek z lehkého kovu, nové motory a převodovky, zajímavé prvky výbavy. V Mnichově zkusili v devadesátých letech minulého století malou revoluci.
Zpět na článek
29. 4. 2014 12:33
Mistrovské dílo...
...pamatuji se na dobu, když probíhalo odhalování této generace. Taková malá revoluce na zemi a od té doby moje srdeční záležitost :-) :-! :yes:
Rozbalit vlákno
1
29. 4. 2014 13:49
Re: Mistrovské dílo...
já teda miluju tu předchozí generaci - e34 - naprosto boží!
Avatar - white label
29. 4. 2014 12:43
Chválím článek,
...článek na slušné úrovní, kterou bych od AT snad ani nečekal.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Skipper
29. 4. 2014 12:49
Zajímavý článek, bohužel plný nepřesností.
Když už by to měl být solidní článek, tak:

1. praskání hlav se netýká motorů 530d, rozhodně ne ve větší míře. Hlavy praskaly u motorů 525tds. Co se týče klapek, tak nevím, jestli u 530d nebyly pouze u automatu, ale to bych kecal. Každopádně není nic jednoduššího, než klapky vyndat a otvory zaslepit, sady se prodávají běžně.

2. automaty GM - pokud vím, tak se opět problém týká pouze 530d. Benzínové verze mají automaty ZF, které tak problémové nejsou.

3. spojka nějak dramaticky neodchází, běžné náběhy na původní spojku jsou 350 tisíc km, co u auta dané kategorie považuji za skvělé. Problém u 540i a to dost podstatný je manuální šestistupňová převodovka. Často odchází a ceny oprav jsou už nesmyslné.

4. Koroze je naopak u 5er bohužel častá. Typicky jsou to spodní hrany všech dveří - ne jenom pátých, doporučuji před koupí zkontrolovat. Dále to bývá hrana pod víkem kufru. Dle mých informací se antikorozní ochrana změnila až v roce 2002 a od tohoto data E39 ani E46 nereznou. Meyle na rozdíl od Lemforderu není kvalitní díl.

5. To, že základní verze mají nejméně najeto bral autor kde? Standardně to byly fleetové auta manažerů a troufám si říct, že právě ty mají natočeno nejvíc. To spíše hodně vysoké výbavy, které byly koupené jako soukromé vozy na tom budou lépe.

6. Motor M62 - bezproblémový je pouze bezvanos do faceliftu. Od faceliftu odchází docela často, opravy vanosu nejsou levné a vodou chlazený alternátor novější verze se taky nedá sehnat za pár korun.

7. chybí mi docela důležité informace o problémech s chlazením - týká se prakticky všech verzí, dále třeba zcela běžně odcházející jednotky ABS.

Více informací o životě s tímto pořád skvělým autem je v mé recenzi na moje.auto.cz.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - white label
29. 4. 2014 13:16
Re: Zajímavý článek, bohužel plný nepřesností.
1. Praskající hlavy u 530d taky nemohu potvrdit, ale odcházející turba ano.

4. Co je (u podobně starých aut) častá koroze je do jisté míry relativní.

5. Tady souhlas, logicky jsou větším nájezdem ohrožené především dieselové verze.

7. Mně chybí zmínka o poddimenzovaných brzdách, např. na 530d byly vpředu kotouče o tak malém průměru, že se na ně vlezl i 15" disk. Odcházejí i čídla tlaku vzduchu v pneu, a "segmenty lcd" na palubce.
Avatar - Skipper
29. 4. 2014 13:25
Re: Zajímavý článek, bohužel plný nepřesností.
1. U kterého turbodieslu turbo neodchází?

4. Ve větší nebo menší míře reznou téměř všechny E39 do roku 2002. (Čest výjimkám, které pouze stojí v garáži, nebo dovozy z Itálie). Jasné, nejsou to většinou rezavé vraky jako Favority, ale puchýřek kde tu se najde. Napsat ale, že nebourané kusy nereznou, je z mého pohledu diletantství.

7. Mám 525i a brzdy jsou dle mého OK. Problém ale jsou brzdy z druhovýroby - téměř všechny kotouče se kroutí. Jediné co fakt funguje jsou originály, ty ale podle toho i stojí.
Čidla tlaku vzduchu jsou spíše detail, segmenty LCD se dají kvalitně spravit do cca 2000 Kč, ale jednotka ABS se pohybuje kolem 20k.
Avatar - white label
29. 4. 2014 17:26
Re: Zajímavý článek, bohužel plný nepřesností.
1. U všech ostatních které jsme vlastnili, např. 1,9 TDI s najetými 270 tis. km, nebo R5 2,5 TDI najeto 280 tis., u 530d nevydrželo ani 30 tis. km, vyměněno na kulanci s tím, že turba u 530d (z podobného data výroby) odcházela.

4. Která auta vyrobená do r. 2002 (tedy 12 a více let staré) jsou zcela bez koroze ("Čest výjimkám, které pouze stojí v garáži...")?

7. Bavím pouze o dílech z prvovýroby a originálních náhr. dílech. Samotný průměr brzdových kotoučů není sice zdaleka jediným faktorem ovlivňující jejich odolnost vůči zatížení, ale jistou výpovědní hodnotu má. Na mém dalším voze vyšší střední třídy už byly kotouče na které se vlezyl minimálně 17" disky (tedy o 2" větší) a na odolnosti se to jasně projevilo, přitom se jednalo o těžší auto s automatem a 4x4 (530d bylo rwd s manuálem).

Nejsem žádný bazarový znalec, nejkupuji 10 -12 leté ojetiny, takže tímto pohledem ani článek nehodnotím. Navíc článek je o E39 obecně, takže to není primárně rádce při nákupu ojetiny.
Znal jsem velmi dobře tři fungl nové kousky E39 (528i/530d AT/530d Mpaket) z nichž dvě jsem konfiguroval. Nejzajímavější to bylo s 530d v Mpaketu, protože v době objednání byl M-paket úplnou novinkou a chyběly informace ke konfiguraci, zejména informace v češtině.
Jinak na přelomu tisíciletí neměla E39 zcela plnohodnotnou třídní konkurenci, vzpomínám si, na předváděčky s tehdejším Ečkem a A6..., rozhodnout se tehdy pro 5er/E39 bylo tehdy docela snadné.
Avatar - Skipper
29. 4. 2014 17:56
Re: Zajímavý článek, bohužel plný nepřesností.
Moje reakce se týkaly primárně článku, který se netváří jako představení staršího modelu (ani zmínka o jízdních vlastnostech, minimum informací o možnosti výbavy, žádné info o faceliftech). Přečti si to ještě jednou a zjistíš, že se to fakt tváŕí jako poradce při koupi ojetiny a výčet potenciálních problémů, které E39 má. (třeba věty: K nákupu přizvěte věci znalého odborníka, který zná i preventivní opatření....Velmi opatrně i s pětistupňovými automaty...)
Takže mé reakce směřují na výroky autora typu nebourané kusy nereziví.
Jinak co se týče turba, tak o žádných větších problémech nevím, a majitelů 530d znám dost. Pravděpodobně si narazil na vadnou sérii.
Jinak podle mně povedenější článek o E39, přímo z auto.cz: [odkaz]
A asi nejlepší článek zatím vyšel v autoojetinách, který dokonale zhrňuje plusy a mínusy tohoto auta.
Avatar - Ronault.
29. 4. 2014 13:41
Re: Zajímavý článek, bohužel plný nepřesností.
Mě tedy spíše zaráží, že jsi mi opakovaně tvrdil, že je to auto z doby, kdy se ještě nešetřilo a tady hned první odstavec:
" usoudil, že je na čase zvýšit zisky akcionářů, a začal šetřit na vývoji i výrobě." >:-[] >:-[]

Soudím tedy, že mé přesvědčení, že všichni ti, co pořád tvrdí, jak kdysi byla auta spolehlivější, bytelnější, více najela atd. zapomínají... tedy jak tvrdí Murphyho zákon:
"s láskou budeme vzpomínat na tyto zku´é roky. ;-)
Avatar - Skipper
29. 4. 2014 13:48
Re: Zajímavý článek, bohužel plný nepřesností.
A taky si za tím stojím. Ukaž mi auto, které nemá mouchy. Tady s autorem nesouhlasím, nemyslím si, že mouchy, které E39 má, jsou důsledkem šetření. V podstatě to byly auta, které 300 - 400 tisíc km ujely bez jediné investice kromě spotřebáku. Dnes je už doráží spíše věk. Řekl bych, že dnes to už bohužel ani ve vyšší střední není standard.
Za vyslovenou blbost považuji ucpávající se odtok vody pod přední kapotou, to soudruzi fakt nedomysleli. Hliníkový podvozek - co nejmenší neodpružená hmota, podle mně skvělé, problém vidím v silniční síti ČR. S klapkama mělo problém více automobilek, emise nějak ošálit musíš. Ale taky problém nastává až po 250 a více tisíc km, takže bych to tak horké neviděl. Praskající hlavy měly Tds-a a ty pocházejí z dob E34. Nebo mi chceš říct, že se šetřilo i na E34? >:D Za ty hlavy stejně mohly hovada, co to honili ještě studené.

O spolehlivosti současných aut se můžeme bavit, až bude mít Megan 14 let :-!
Stačí si porovnat E39 a E60 tam už je šetření vidět.
Avatar - Enthusiastic.driver
29. 4. 2014 14:08
Re: Zajímavý článek, bohužel plný nepřesností.
S E39 nemám žádnou pořádnou zkušenost, ale hodně se říká, že provoz E39 stojí víc, než provoz E38, což by jisté míře šetření mohlo napovídat. Ale říkám, je to spíš JPP anebo co jsem kde chytl na fórech nebo bmwklubu.

JInak určitě souhlasím s porovnáním E39 vs. E60, tam to bije do očí.
Avatar - Skipper
29. 4. 2014 14:14
Re: Zajímavý článek, bohužel plný nepřesností.
O provozu E39 toho vím hodné >:D Ale provoz E38 je rozhodně nákladnější a to z několika důvodů. Ceny spotřebních dílů na E38 jsou vyšší,E38 mají automaty, takže pravidelné výměny oleje + event. repas. Podvozky jsou na tom podobně, u E38 jsou častější EDC tlumiće, ty stojí sice šílené peníze, ale je taky pravda, že hodné vydrží. Motorizace se částečně překrývají, takže tam je to stejné.
Avatar - Ronault.
30. 4. 2014 00:02
Re: Zajímavý článek, bohužel plný nepřesností.
Pokud vím, tak do 300t km ti chybí ještě ujet hodně slušnou vzdálenost (mimochodem moje exLaguna měla při prodeji 330t) a investic je už teď tolik (všetně v současnosti svítícího ABS, nedávno snímače klikové hřídele....), že se o Megana po 14 letech nebojím... hlavně v té době již jej nebudu mít, natož abych tvrdil, že starší auta byla kdysi lepší, to je jen utěšování těch, co s nima jezdí. A vlastnil jsem jak stará, tak nová.

Na hliníkovém podvozku si vymlátili hubu i jiní, například Passat.

Když to shrnu, s Lagunou II, což pověstí je hrozný krám, mě kilometr na náhradních dílech nestál tolik jako tebe a to měla více najeto ;-) Takže jako jo, máš pěkné BMW, hezky se s ním jezdí, ale neglorifikoval bych jej za každou cenu, především bez kalkulačky >:D
Avatar - Skipper
30. 4. 2014 07:57
Re: Zajímavý článek, bohužel plný nepřesností.
Pokud si přečteš mou recenzi, tak tam najdeš spoustu ne zrovna pozitivních faktů o tomto autě, takže o glorifikování bych nemluvil. Nicméně jak říkám, moje auto má problém s věkem a ne s nájezdem.
Co se týče Laguny a E39 - můžeme to spolu probrat, ale co se týče investic, tak 80% z nich je můj úlet s dovybavováním auta na nejvyšší level, opravy škrábanců z parkovišť a spotřebák typu brzdové kotouče/desky, olej, filtry, svíčky atp. Předpokládám, že výměnu klinového řemenu a jeho napínací kladky po 14 letech nepovažuješ za epic fail? (řemen pouze v mrazech pískal, nepřetrhl se, nebo něco podobného). To jediné, co skutečně odešlo, jsou snímače vačky, jednotka ABS a teď jedno čidlo ABS. Matně si vzpomínám, že Laguna měla problémů víc.
A stará vs nová? Sedni si někdy do E60 a pak porovnávej. Ano, v F10 je to už trochu lepší, ale pořád to není úplně ono. Bohužel F10 má fatální problémy, kterými trpí i nová auta. Jako příklad třeba praskající magnéziové bloky motorů a tekoucí vstřiky (u aut s malým nájezdem, často měněné v záruce). Tím E39 rozhodně netrpěla. To je ten rozdíl v kvalitě starých a nových aut. Jinak slyšel jsi někdy současné benzínové R6 od BMW? Tatam je kultivovanost a sametový zvuk.
Jinak, zkus mi najít auto za danou cenu, které mi dá to, co E39 (prostor, komfort, výbava, R6). Pořizovací cena byla 120 tisíc, dovybavení a spotřebák cca 100 tisíc, opravy toho co odešlo cca 20 tisíc. Takže suma sumárum 240 tisíc.
Avatar - Ronault.
30. 4. 2014 09:35
Re: Zajímavý článek, bohužel plný nepřesností.
Laguna vs tvé BMW si nemají co vyčítat. Když jsem s ní začal jezdít já, tak měla přes 270t km, kolik přesně, to nikdo neurčí, protože dle historie v databázi Renaultu bylo stočeno min. 100t km. Od té doby veškeré investice (jediné, co jsem do spritmonitoru nepsal bylo mytí a voda do ostřikovačů, jinak vše ;-) ) jsou tady:
[odkaz]
Je to za dva a půl roku 63t km, to je tuším tak 2,5x větší nájezd než máš za tu dobu ty, takže za nějaké 4 roky to shrneme, nejlépe až tam bude takových 340t km.
Pokud na autu něco trpí věkem, tak je to koroze, zbytek trpí spíše nájezdem. No a koroze na Laguně byla JEN na pravém zadním blatníku, který byl 3 zimy po sobě odřený až na železo a to se tam za ty tři zimy neudělala ani bublinka. Takže máš co dohánět. Jo a poslední tři roky garážovaná taky nebyla ;-)

Srovnání staré a nové BMW... vždy když se zavádí nové technologie, tak chvíli trvá, než se vyladí potíže, u E39 tomu nebylo jinak - turba, hliníková náprava... ... a u F10 magneziové bloky motorů... ale tím trpěla i M E34, ten motor pokud vím bez generálky neudělal ani 100 t km, ne? A ta magnésiová hlava F10 není náhodou taky jen u M5? Takže si jak tak nad tím přemýšlím, můžou podat ruce.
Kultivovanost byla menší už u tvého, viz text nahoře.

Pravda, za nějakých 240t bys měl třeba i30 s 1,4, ale zase bys nemusel mít obavy, že se ten kouř z pod kapoty přesune až do prostoru pro posádku >:D

Jo a zapomněl jsi pokud vím to, co tě bude čekat za nedlouho, včetně těsnění pod víkem motoru ;-)

Stará auta jsou stará auta, mají svá kouzla, ale že se auta zhoršila, to je jen bláhové vzpomínky na dobu minulou ;-)
Avatar - Skipper
30. 4. 2014 09:56
Re: Zajímavý článek, bohužel plný nepřesností.
Zase jednou nesouhlasím. takže popořadě a k podstatě naši diskuse. Ty se snažíš vyvrátit mé tvrzení, které zaznělo v našem soukromém rozhovoru, že E39 je ještě poslední poctivé 5er BMW, kde se ještě věci nešidily. Tvé argumenty jsou pár vět v článku a moje servisní náklady po 14 letech provozu.
K článku - na konkurenčním webu, který rozhodně není proškodovácký, jsem četl test, kde Rapid Spaceback hravě porazil Megane. Kdybych to bral jako bernou minci, tak tvoje nové auto je horší než lowendová škodovka.
Celkem nevím, odkud autor bere info o rozdílu charakteru M52/M54. Má nějakou osobní zkušenost? Já mám a dle mého je to blábol. Zato rozdíl je patrný u nových přímovstřikových benzínů.
Dále - podle čeho posuzuješ investice do vývoje a výroby? Dle mých info z ověřených zdrojů měla E39 v době svého vzniku nejvyšší tuhost karoserie ze všech velkých sedanů. Jasný příklad cost cuttingu, že? Dále materiály v interiéru. Měkčený plast je všude. Která současná auta to nabízí? Polstrování odkládacích přihrádek nemá ani F10. Co se týče dřeva v interiéru, spousta lidí si myslí, že je umělé - no, není. Je to kovová lišta, na ní dřevěná dýha a na ní lak. Další příklad šetření?
Seděl si někdy v E60? Tam je to šetření bohužel cítit.
Hliníkový podvozek a turba - v jedné chvíli pro tebe hrozný problém, v další daň za novou technologii. Na mně docela velká změna postoje >:D
K té F10 - jedná se o praskající BLOKY motorů, všechny benzíny. M5 E34 - ano, motor má malou životnost, protože je to motor od BMW Motorsport, jinými slovy výkon za každou cenu, na životnost se u podobných strojů nehledí. Zato 525i E34 natočí milión km bez problémů.
A dále k E39 - přečti si závěr mé recenze. Doporučuji někomu kupovat ji ojetou a pak čekat, že bude jezdit za pár korun? Ani náhodou. Dnes je to už auto pro fandu.
A další věc - nikdy jsem netvrdil, že stará auta obecně jsou lepší než ta nová. Bavili jsme se konkrétně o 5er. Třeba například u Audi si myslím pravý opak.
K tvé i30 - není pro mně akceptovatelná ani prostorem, ani komfortem a výbavou. Kombí by prostorem asi stačilo, ale kombíky se mi rozhodně nelíbí.
Avatar - Ronault.
30. 4. 2014 18:31
Re: Zajímavý článek, bohužel plný nepřesností.
Já teda pominu tu obhajobu tvého auta, ještě bys to dále nerozdýchával. >:-[] a zamřím se na poslední větu - prostorem by ti i10 nebo Ceed nestačil. Ehm, za tebou sedí tvá dcerka, když si svou dcerku dáš na ramena, tak pořád nebudete vyšší než já nebo jistý Aleš, který i30 ještě nedávno vlastnil, kupodivu se od ní i s rodinou vlezl >:-[] ;-) A že se ti nelíbí...? No jo, někdy to není jen o líbivosti, hlavně u spotřebních aut na každý den, ale o praktičnosti, aspoň je pak v čem odvést třeba... co já vím...? Myčku? >:-[] ;-)

Spíše mi jde o to, že se pernamentně obouváš v reálu do nespolehlivé francouzské techniky a podobných přitroublých vtipů, ale reálně, tak v článcích, na tom ani ta prémiovka z Raichu není nikterak odlišně... ona i ta 1,6 16V v Laguně by udělala 1M km, dokonce si dokážu tvrdit, že s podstatně menším množstvím vyměněných karosářských dílů pro korozi >:-[] ;-)
Avatar - Skipper
30. 4. 2014 19:57
Re: Zajímavý článek, bohužel plný nepřesností.
Neboj, já toho udýchám. Přitroublé vtipy patří k věci >:D Jo, myčka je konečné pořádný argument :yes: By udělala? Možná ano, možná ne. Já jsem ještě žádnou s milionem na tachometru neviděl.
Avatar - CountachSV
29. 4. 2014 18:24
Auto pro radost
Měl jsem shodou okolností 525i E34 z roku 1990 a teď 530i Tour E39 z roku 2001.

- Spodky dveří hnily u obou, ucpávají se odtokové kanálky v růžkách a vlhko potom nemůže ven.
- 5.dveře kvetou v růžcích pod oknem, zde se dalo zmínit, že je výklopné nezávisle na dveřích, což je dobrá fičurka
- ceny dílů na E39, těch běžných, nejsou nic závratného, je třeba hledat v komunitě, např. na BMW Klubu. Spojka samozřejmě stojí víc.
- dále se třeba dalo zmínit, že Touring měl zadní nápravu odpruženou vzduchem (Nivo - regulace), nevím jen, jestli ve všech verzích. Pružiny vzadu byly nahrazeny měchy.
- auto papá přiměřeně hmotnosti, výkonu a výbavě, nic strašného, ale city car to není.
- vyteklé zrcátko mě potkalo taky, ale vše se dá řešit koupí funkčního použitého kusu.

..... jinak s tímto autem si nahodit na tempomatu libovolnou rychlost, kterou řidič snese a plout krajinou, to je paráda. ropáci lítají kolem, dopředu, nebo dozadu podle nálady, v autě je naprosté ticho a 6ti-vál se převaluje zcela neslyšně.

E34 byla spíš takovej dragster, auto lákalo nakládat mu a podle toho se odvděčovalo, nádhernej zvuk, super jízdní vlastnostni a image na rozdávání. Když to někam na límcových 17kách srčilo čumák, tak budilo respekt.

jednou BMW, navždy BMW :-)
Rozbalit vlákno
0