Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW: Dr. Helmut Panke odejde příští rok do důchodu

Jednomu z historicky nejúspěšnějších šéfů mnichovské automobilky nebude patrně prodloužen kontrakt
Zpět na článek
20. 6. 2006 11:41
neregistrovaný "GTI"
20. 6. 2006 11:46
neregistrovaný "Leftie"
20. 6. 2006 12:01
neregistrovaný "Dinar"
20. 6. 2006 11:54
neregistrovaný "mari"
20. 6. 2006 12:00
neregistrovaný "GTI"
20. 6. 2006 12:15
neregistrovaný "mari"
20. 6. 2006 12:53
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
20. 6. 2006 12:54
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
20. 6. 2006 13:22
neregistrovaný "mari"
20. 6. 2006 13:56
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
22. 6. 2006 13:25
neregistrovaný "Bárt"
20. 6. 2006 13:04
neregistrovaný "GTI"
20. 6. 2006 13:24
neregistrovaný "mari"
20. 6. 2006 13:51
neregistrovaný "GTI"
20. 6. 2006 14:33
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
20. 6. 2006 13:59
neregistrovaný "Mudr"
20. 6. 2006 22:27
neregistrovaný "TRUCKER"
20. 6. 2006 12:05
neregistrovaný "NIcKON"
20. 6. 2006 12:18
neregistrovaný "mari"
20. 6. 2006 12:35
neregistrovaný "NIcKON"
20. 6. 2006 13:25
neregistrovaný "mari"
20. 6. 2006 16:02
neregistrovaný "Skyline"
20. 6. 2006 22:20
neregistrovaný "TRUCKER"
21. 6. 2006 08:19
neregistrovaný "Skyline"
21. 6. 2006 10:17
neregistrovaný "TRUCKER"
21. 6. 2006 10:38
neregistrovaný "Skyline"
21. 6. 2006 09:39
neregistrovaný "mari"
21. 6. 2006 09:47
neregistrovaný "Skyline"
21. 6. 2006 10:16
neregistrovaný "mari"
21. 6. 2006 09:28
neregistrovaný "BMWest"
21. 6. 2006 09:44
neregistrovaný "mari"
21. 6. 2006 09:54
neregistrovaný "Skyline"
21. 6. 2006 10:31
neregistrovaný "BMWest"
21. 6. 2006 10:49
neregistrovaný "Skyline"
20. 6. 2006 12:38
neregistrovaný "Drsoň"
20. 6. 2006 13:26
neregistrovaný "mari"
21. 6. 2006 09:58
neregistrovaný "BMWest"
21. 6. 2006 11:49
neregistrovaný "GTI"
22. 6. 2006 13:58
neregistrovaný "Jasoň"
22. 6. 2006 18:28
neregistrovaný "BMWest"
22. 6. 2006 13:57
neregistrovaný "Jasoň"
22. 6. 2006 18:51
neregistrovaný "BMWest"
20. 6. 2006 22:44
neregistrovaný "VDC"
20. 6. 2006 23:43
21. 6. 2006 00:14
neregistrovaný "VDC"
21. 6. 2006 11:14
neregistrovaný "GTI"
21. 6. 2006 15:15
neregistrovaný "Skyline"
21. 6. 2006 17:50
22. 6. 2006 00:16
neregistrovaný "VDC"
22. 6. 2006 14:22
neregistrovaný "GTI"
21. 6. 2006 06:40
neregistrovaný "Paja"
21. 6. 2006 08:23
neregistrovaný "Skyline"
21. 6. 2006 11:28
neregistrovaný "GTI"
21. 6. 2006 08:26
neregistrovaný "Skyline"
21. 6. 2006 11:34
neregistrovaný "GTI"
21. 6. 2006 11:23
neregistrovaný "GTI"
21. 6. 2006 11:29
neregistrovaný "mari"
21. 6. 2006 11:36
neregistrovaný "GTI"
21. 6. 2006 11:42
neregistrovaný "mari"
21. 6. 2006 11:45
neregistrovaný "GTI"
21. 6. 2006 11:40
neregistrovaný "mari"
21. 6. 2006 11:47
neregistrovaný "GTI"
21. 6. 2006 11:48
neregistrovaný "mari"
21. 6. 2006 13:16
neregistrovaný "Paja"
21. 6. 2006 13:45
neregistrovaný "mari"
neregistrovaný "GTI"
20. 6. 2006 11:41
Dr. HELMUT PANKE
musí být silný muž... vždyť dokázal takřka nemožné. On dokázal vysvětlit správní radě, že mistr Bangle udělá ještě o trochu více, než je dokonalost dokonalosti. A mistr Bangle to zadání pak do puntíku naplnil. Tak, pane doktore, palec vzhůru :yes: a ještě jeden - BRAVO CH. BANGLE :yes:
Rozbalit vlákno
44
neregistrovaný "Leftie"
20. 6. 2006 11:46
Re: Dr. HELMUT PANKE
Každopádne bude mať oveľa lepšiu penziu ako my... (obaja) >:D - Bangle - treba si zvyknúť, ale :yes:
neregistrovaný "Dinar"
20. 6. 2006 12:01
Re: Dr. HELMUT PANKE
Bangleho BMW - skok v designu to rozhodně je, tedy ve smyslu, ukázat jak se tvoří budoucnost a směr pro všechny. Dle mého je ale v Banglově designu příliš mnoho umělecké manýry, pro auto se nehodící. Také už sám někde říkal, první generace je šok, druhá ubere na razanci a dokonalost je tu. První obrázky nově pětky to potvrzují, ta teprve bude důstojným nástupcem E39. E60 jsem si koupil, ale stejně jako u mnohých kvůli designu to nebylo.
neregistrovaný "mari"
20. 6. 2006 11:54
Re: Dr. HELMUT PANKE
Bangleho je potřeba správně pojmenovat: Je to prznitel dokonalého sportovně-elegantního střihu, na němž BMW pracovalo po destiletí :no: . Jenom díky tomu že je to dostatečně etablovaná značka- tak po jeho "experimentech" nezkrachovala...
neregistrovaný "GTI"
20. 6. 2006 12:00
Re: Dr. HELMUT PANKE
Jo... a tak mi prosím tě napiš, kam jako to měli vrhnout. BMW byl v tom pojetí, jak ho máš v srdi (i já) dotažen do absolutní dokonalosti. Jenže už nebylo kam dál s tím jít. A za co za této situace ocenit BMW? Za to, že vzalo umělce... nikoliv jen exkluzivního designera. BMW přesně vystihlo dobu... Bangle rozhodil linie... a já myslím, že to rozhození bylo správné. Protože jinak, by to muselo zůstat jako u Porsche... vždyť pokud je 911 dokonalé coupe... pak BMW byly dokonalé sportovní sedany.
neregistrovaný "mari"
20. 6. 2006 12:15
Re: Dr. HELMUT PANKE
podle mne by byl nejlepší způsob postupné cizelace- podobně jako to dělá třeba Audi... I ta největší dokonalost jde časem vylepšit. Vždycky...Tobě se zdá že tenkrát(před Bangleho érou) byl stav neudržitelný? Já jsem to tak neviděl... Bavory jsem vnímal vždy jako nejelegantnější ze "svaté" trojice. Dynamika a elegance byla míchána opravdu střeženou recepturou- kterou nikdo jiný nevyrobil. Bangle přišel a do té esence vsypal pytel cementu... Je to známá věc: BMW si teď jedni kupují kvůli Bangleho designu, a ti druzí i přes něj... Naštěstí to BMW ustálo (tedy prodejně). Naštěstí jak ukazuje třeba nová 3 kupé- Banglemu v jeho rozletu už trochu někdo přistříhl křídla. Určitě ovšem ne jak tak pro nic za nic...
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
20. 6. 2006 12:53
Re: Dr. HELMUT PANKE
Jo to máš možná pravdu. Jenže vem si jak vypadá to auto před započatím cyklu vylepšování.. Ani Audi už jednou nebude moct zachovat zadní světla v horním rohu kastle. Prostě časem je zase někam šoupnou. Takže každá evoluce má limit. Pak přijde revoluce, pak zase evoluce. Já mám vítr z toho, jaký bude nový XJ a i když tak trochu čekám, že nebudu spokojenej, tak na druhou stranu se těším na ten počátek nový evoluce.
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
20. 6. 2006 12:54
Re: Dr. HELMUT PANKE
Ty světla myšleno u A6. ;-)
neregistrovaný "mari"
20. 6. 2006 13:22
Re: Dr. HELMUT PANKE
ale já samozřejmě chápu, že vždy musí přijít nějaká nová krev. Bez ní by samozřejmě nebylo budoucnosti. Ovšem já jsem ve vztahu k novým trendům poněkud konzervativní: dlouho si zvykám a "obnovuji" důvěru... Chápu to u značek, které samy sebe ještě hledají- hledají svou polohu či styl. Já samozřejmě nový styl např u BMW respektuji, ovšem mám s ním problém. S klidným svědomím můžu říct, že právě tohle zaručuje to, že nyní už zákazníkem BMW nebudu. PS: U Jaguaru bych takový přelom neočekával, bude to opět klasika
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
20. 6. 2006 13:56
Re: Dr. HELMUT PANKE
To nevíš, ob generaci může přijít model co tě zase chytí. Co se týká Jagu, "klasika" to nebude, pokud to slovo chápeš jako pokračování zaběhnutého tvaru. Příští XJ má být tvarově revoluční, resp. úplně jiné. Zatím se ví jen toto.
neregistrovaný "Bárt"
22. 6. 2006 13:25
Re: Dr. HELMUT PANKE
jít pryč od BMW? :-( A kdo ti pak nabídne to vypiplané souznění dynamiky a komfortu? Ačkoliv se mi bangleovský design taky moc nezamlouvá (i když nová trojka je už zase super), tak za předpokladu, že se někdy dopracuju do situace, že na ně budu mít, tak bych BMW koupil, i kdyby vypadalo jak krabice od vietnamek. Už jen pro tu techniku a zvuk řadovýho šestiválce...
neregistrovaný "GTI"
20. 6. 2006 13:04
Re: Dr. HELMUT PANKE
Ten stav neby neudržitelný, naopak, v tom souhlasím, že to byla dokonalost... jenže oni museli přijít s něčím novým... a ta cizelace, bych řek´, už při té dokonalosti byla vyloučená. Tak uvidíme za pár let. Ještě pohled - to, jak se nám určitá auta líbí částečně spoluurčují i ta auta ostatní... :-)
neregistrovaný "mari"
20. 6. 2006 13:24
Re: Dr. HELMUT PANKE
:yes: s tím souhlasím: teda s tou poslední větou... Koneckonců minimálně tedy já bych v této třídě zamířil jinam- právě díky těm ostatním...
neregistrovaný "GTI"
20. 6. 2006 13:51
Re: Dr. HELMUT PANKE
:yes:
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
20. 6. 2006 14:33
Re: Dr. HELMUT PANKE
Třeba GURU se ti líbí jenom pro to, že se nepovedla nová čivava. >:-[] >:-[]
20. 6. 2006 23:31
Re: Dr. HELMUT PANKE
:-) Obráceně... ale obrať to správně :-)
neregistrovaný "Mudr"
20. 6. 2006 13:59
Re: Dr. HELMUT PANKE
S tim plně souhlasim.Děkujeme,že se za 100 let budou moci naši potomci v muzeích na co dívat.Také věřim,že řada 6 bespochyby patří do síně slávy. :yes:
neregistrovaný "TRUCKER"
20. 6. 2006 22:27
Re: Dr. HELMUT PANKE
Tak tentokrát velice překvapivě- BRAVO GTI :yes: a taky BRAVO Mistře Panke, díky Vašemu skvělému rozhodnutí a Vaší prozíravostí BMW poskočilo kupředu hned o několik mílí a ze mě se stal naprosto totálně šílený fanda této značky. A v neposlední řadě také samozřejmě BRAVO Mr. Bangle!!!!
neregistrovaný "NIcKON"
20. 6. 2006 12:05
Re: Dr. HELMUT PANKE
Nesouhlasím. Podle mě se Chrisovi podařilo takřka nemožné - výrazně omladit téměř všechny modely BMW, kterým by jinak hrozilo přešlapování na místě a propad mezi značky pro důchodce, odkud se nedávno s obrovským úsilím vyhrabal Mercedes. Minulá generace pětky toho byla jasným důkazem. Podle mě pánové Panke a Bangle zachránili a oživili celou značku a udělali to zgruntu a dobře. Osobně považuju téměř všechny bangleovské modely - s výjimkou 5 a X3 - za nadčasové skvosty, které zároveň zachovávají potřebnou úctu k tradicím.
neregistrovaný "mari"
20. 6. 2006 12:18
Re: Dr. HELMUT PANKE
Já ti Tvůj názor neberu, ale o "stárnutí" si myslím pravý opak: Totiž že pouze tvary, které nevznikly v křeči zůstanou svěží nejdéle. Uvidíme za pár let... ;-)
neregistrovaný "NIcKON"
20. 6. 2006 12:35
Re: Dr. HELMUT PANKE
Jj, za pět let si to můžeme znovu vyříkat :yes:
neregistrovaný "mari"
20. 6. 2006 13:25
Re: Dr. HELMUT PANKE
OK :-)
neregistrovaný "Skyline"
20. 6. 2006 16:02
Re: Dr. HELMUT PANKE
Souhlas, ale takovy je zivot. Me se BMW libilo naposled v dobe, kdy jezdila minula generace "sedmicky". To bylo posledni opravdu hezke BMW. Uz smer nastoleny pro minulou generace (tj. "trojka" E46) me moc neoslovil (predevsim "petka" mi prisla nudne zaoblena) a hruzovlada Bangleho, korunovana totalnim zprasenim prave sedmicky, ktera se mi jako jedina jeste libila, to dovrsila. Zrovna dnes jsem na ulici videl 750i v temer dokonalem stavu a nevim, jak se divas na novy Lexus LS, ale myslim, ze BMW ted hodne zavidi, protoze prave tim smerem se mela nova sedmicka ubirat. Misto toho je z ni obrovska obluda. Na druhou stranu, kotrmelec si prodelal i Lexus, kdyz skvelou LS400 nahradil nudnou LS430. Navrat ale zvladl na jednicku a treba zrovna pristi 7er navaze na minulou generaci. Stejne tak nova trojka, asi nikdy nezkousnu ten humus prednich ledvinek, napasovanych jak od nejakyho tuzera na kapote (nehlede na zadni svetla z Koreje). Za totalni ulet pak povazuju X3, kdyz vidim ty tuny nelakovanych plastu vsude kolem a zadni svetla z domu hruzy... Nicmene zaver je ten, ze neni treba zoufat, protoze pokud ti neni zrovna 60, jeste se BMW, ktera se ti libi, muzes dockat ;-)
neregistrovaný "TRUCKER"
20. 6. 2006 22:20
Re: Dr. HELMUT PANKE
Nechápu, co všichni máte s těmi "světly z Koreje". Už je to fakt dost otřepané a navíc se to nezakládá vůbec na pravdě. Když jsem kdysi viděl první fotky současné "trojky", říkal jsem si, že vypadají dost obyčejně, ale realita mě přesvědčila o naprostém opaku. Bangle je majster na svém místě a co taky oceňuji, že jednotlivé řady nejsou jen pouhými variacemi na jedno téma, ale každá přináší něco nového a každá posouvá nový BMW design zase dál a dál. Třeba nedávno na Autotecu v Brně vedle sebe stály 3 Touring a 5 Touring a já na nich mohl oči nechat. Obě jiné, ale obě dokonalé. Kdybyste mě mučili, nedokázal bych říct, která je pro mě dokonalejší. X3 právě ve verzi s nelakovanými nárazníky vypadá mnohem líp, protože je to takové mladistvé "drsňácké" SUV, přesně takové, jak má být. Lakované nárazníky skousnu snad jen u černé kastle, no možná ještě u nějakých tmavých odstínů jiných barev, ale já osobně bych do nich nešel. Nějak mi tam prostě nesedí, je to to samé, jako kdybych šel kydat hnůj v obleku a v polobotkách z krokodýlí kůže. Co mi na BMW teď nějak nesedí, je 3 Coupé, ale počkám si na osobní setkání, z vlastní zkušenosti totiž vím, že to je o něčem zcela jiném.
neregistrovaný "Skyline"
21. 6. 2006 08:19
Re: Dr. HELMUT PANKE
To neni "otrepane", to je muj pocit, kdyz je vidim. Ze se to nezaklada na pravde? Na jake PRAVDE? Tvuj subjektivni nazor na design snad vychazi z nejake PRAVDY? Proste se mi Bangleuv design nelibi, proto snad jeste nejsem spatny, nebo ano? X3 ma tak hnusny zadek, ze to porazi snad jen celkovy dojem ze "sedmy", to je fakt zruda. A kdyz vidim na "trojce" tu bezradnost, vyjadrenou neuplnymi ledvinkami, ktere maji svuj vrsek jako chromovou samolepku na kapote, premyslim, proc ho vubec najali. Tobe ale zjevne padly jeho vytvory do oka, tak bud rad, ze nemusis pri kazdem setkani kroutit hlavou a nesnaz se me presvedcit o necem, co stejne nezmenis (ani ja necekam, ze se ti najednou prestanou nove bavoraky libit).
neregistrovaný "TRUCKER"
21. 6. 2006 10:17
Re: Dr. HELMUT PANKE
Pochopitelně Ti neberu Tvůj názor na celkový design BMW, kde pochopitelně nelze určit nějakou "pravdu" (i když jediná pravdivá pravda je ta moje >:D ), ale mluvím konkrétně o těch světlech. Dnes je totiž veliká móda všechno, z čeho nejsi úplně odvařený házet do Koreje. Ale řekni, který Korejec má taková světla? A ještě navíc s pro mě maximálně efektními a přitažlivými světelnými proužky, hmmm? A neboj, o ničem se Tě přesvědčit nesnažím, nemám to zapotřebí, jen upřímně doufám, že i Ty máš nějaká taková snová autíčka, při jejichž obhlížení cítíš ty stejné pocity a ten stejný obdiv k dokonalosti, jako právě já u BMW. Je to krásný pocit, je to něco, co se vymyká lidskému chápaní a kdo to necítí (a opět zdůrazňuji, že pochopitelně ne každý to bude cítit u BMW, ale prostě u čehokoli...), je o hodně ochuzen. Jen kdybych měl jednou možnost si tu dokonalost denně alespoň jednou pohladit v garáži, potom sevřít volant, šlápnout na plyn a jen se nechat unášet...............no, snad jednou!!!!!!!!!!!
neregistrovaný "Skyline"
21. 6. 2006 10:38
Re: Dr. HELMUT PANKE
:-) Nejde o svetelne prouzky, jde o to, ze styl zade a podivny tvar svetel ve me okamzite vzbudil pocit "kia/hyundai/daewoo z roku 1995". Celkovy jejich tvar je takovy "sikmooky". Modu sem fakt neplet, kdyby to ve me evokovalo Francii, napisu, ze vypada jak rencek. /// Nemusis doufat, samozrejme takova auta mam, ale sem je nepisu, protoze bych byl okamzite tercem mistnich vykladacu koranu, kteri lidi neslintajici nad VW povazuji za omezence, hlupaky a zoufalce, coz mi za to nestoji. Ale psal jsem to BMWestovi, vzdycky se moc rad otocim za minulo sedmickou a nostalgie z "poradneho" BMW na me dychne kdyz vidim 635 CSi (predevsim krasne udrzovany tmave modry exemplar se svetlou kuzi vevnitr na tusim zlinskych znackach, uz jsem ho ale dlouho nikde nevidel). ;-)
neregistrovaný "mari"
21. 6. 2006 09:39
Re: Dr. HELMUT PANKE
v podstatě se s Tvým pohledem na BMW ztotožňuji :yes: . Na Lexus se dívám jako na elegantní auto bez vlastní "duše", protože i on si neustále hledá designovou polohu jako štvanec... Dovedu si představit, že oslovuje američany, ale pro mne není dostatečně čitelný a jistý... Jestli nová 7er naváže na minulou generaci- tak v tom případě budu pouze příjemně překvapen.
neregistrovaný "Skyline"
21. 6. 2006 09:47
Re: Dr. HELMUT PANKE
Problem existence duse v autech je, ze zadnou nemaji, ale vytvari si ji nase vnimani. Mam na to jiny nazor a duvodem je nejspis i to, ze sleduju nabidku Japoncu i jinde nez u nas a tak mi Lexus jako tapajici automobilka neprijde, protoze temer vse, co dela, ma koreny a logiku vychazejici z nabidky Toyoty v Japonsku. Jo a ja nejsem American a presto me oslovuje ;-) 7er navazat na puvodni cistotu tvaru klidne muze, podarilo se to jinym, nevim, proc by se to nemelo podarit zrovna BMW. Pravdou ale je, ze ti, kterym se to podarilo, navazat CHTELI.
neregistrovaný "mari"
21. 6. 2006 10:16
Re: Dr. HELMUT PANKE
:-) :yes:
neregistrovaný "BMWest"
21. 6. 2006 09:28
Re: Dr. HELMUT PANKE
Asi nejsi obeznámen se stanoviskem automobilky BMW, sice že naprostá změna designu byla strategickým průlomem v konkurenčním boji s asijskými automobilkami. Jak totiž orientální povaha plive na duševní vlastnictví, podařilo se některým producentům design BMW natolik okopírovat, že už jej dokázali i s úspěchem předpovídat (viz. Galant). Pro zachování jedinečnosti pak bylo třeba udělat rázný krok, který u někoho paradoxně vedl k připodobňování ke korejcům. Ať tak či tak, jen budoucnost může soudit naše dnešní jednání a když se dnes ohlédneš do časů Banglovy sedmičky a uvědomíš si následný vývoj, možná tě to přinutí kritiku přehodnotit. Dlužno však dodat že i já sám za nejryzejšího bawora považuju E30.
neregistrovaný "mari"
21. 6. 2006 09:44
Re: Dr. HELMUT PANKE
Je prostě doba kdy každý kopíruje od každého. Podle mě se BMW nemělo čeho bát- protože by bylo i přes podobnost s jinýma pořád originál... Image mu těžko někdo vezme tím, že napodobní jeho zevnějšek. Mimochodem: onen "negativní" sklon přídě (jako měl třeba Galant)BMW opustilo už hodně dávno. Což je ovšem velká škoda... Tento tradiční optický svéráz by mu jedině prospěl.
neregistrovaný "Skyline"
21. 6. 2006 09:54
Re: Dr. HELMUT PANKE
Nemusim byt obeznamen s tim, cim marketing automobilky vysvetluje designovy kotrmelec, abych si udelal nazor na design. "Orientalni povaha plive na dusevni vlastnictvi" - to ti poradil GTI? Sorry, ale tyhle hlasky jsou uplne mimo. Galant byl dokonaly tah, stejne jako je dnes Lexus LS. Zadne kopirovani v tom nevidim, v dobe, kdy prisel Galant slo BMW uplne nekam jinam. Stejne LS - 7er jde uplne jinam (a staci se podivat na LS400 a dnesni LS abys pochopil, ze Lexus nepotrebuje kopirovat BMW ale staci mu navazovat sam na sebe). Mam spis pocit, ze te stve, ze smerem Galantu a LS neslo prave BMW. To ale neni problem konkurentu, jen jejich (kdo jim branil jit tim smerem jako prvni?). Kritiku tezko prehodnotim, dokazu se srovnat s BMW 5 Touring, ale klasicky sedan uz je preplacany a vyumelkovany a nazor na ostatni produkci uz jsem tady psal a nebudu se tedy opakovat. To nejlepsi z BMW pro me ztelesnuje 635 CSi, tenkrat jsem mel duvod tuhle automobilku obdivovat.
neregistrovaný "BMWest"
21. 6. 2006 10:31
Re: Dr. HELMUT PANKE
Jediný co mě obščas dopálí je když asiati nadrzo okopírujou nějaký úspěšný model, proto jsem zvolil tak hrubá slova o orientální povaze, ikdyž jsem tím nechtěl nikterak zobecňovat. A věz že můj příspěvek si kladl za cíl ojasnit důvod, který vedl představenstvo BMW ke změně, protože z dosavadních keců mohl někdo nabýt zdání, jako že designový skok se uskutečnil nevyhnutelně v důsledku naprosté vyčerpanosti předešlé designové éry. A co se týče tvého názoru, nic ti nenutím, jen jsem si dovolil prorokovat, že časem prověřené Banglovy modely budou stále oblíbenější.
neregistrovaný "Skyline"
21. 6. 2006 10:49
Re: Dr. HELMUT PANKE
Co podle tebe opravdu okopirovali? Myslim to vazne, hlasky "to je vokopirovany BMW/MB/Audi/VW" jsou snad i u Yarisu... Pokud jde o pany z predstavenstva, tady nejsme za jedno, protoze panum z predstavenstev neverim (mam prilis blizko ke zpusobum tvorby podobnych prohlaseni nez abych je bral jako pravdu). Zaroven ale ani nemyslim, ze kotrmelec nastal v dusledku vycerpani puvodniho tematu, to je samozrejme blbost. Nemusim mit pravdu, ale muj nazor je nasledovny: BMW najalo celkem extravagantniho designera, aby trochu pozvedl upadajici design (minula 3 i 5 byly krokem zpet, jen "sedma" byla skutecne povedena). Jenze misto evoluce prisel Bangle s revoluci. Couvnout uz neslo a tak BMW potrebovalo verohodnou historku pro verejnost, ktera vsechny pripravi na zasadni zmeny v designovem smeru. Proto ta pohadka o boji s Asii. Ja naopak prorokuji, ze Bangleuv design brzo umre, protoze mu chybi nadcasovost - petka je proste vyumelkovane auto na efekt, ale uz dnes mu dochazi dech a za par let bude vypadat jako exot. 7er uz tak vypada dnes, videl jsem jednu predfaceliftovou v bazaru a vypadala tam jako nejaky sci-fi korab z nepovedene hry. Ale kdo z nas je bliz pravde se ukaze az za par let a pak si tady muzem dat do e-drzky ;-)
neregistrovaný "Drsoň"
20. 6. 2006 12:38
Re: Dr. HELMUT PANKE
Jo jo... Mr Beagle tu nudu a designový a ergonomický paskvil převlečený do tzv. moderního kabátu ještě stihl dokončit...
neregistrovaný "mari"
20. 6. 2006 13:26
Re: Dr. HELMUT PANKE
>:-[] :yes:
neregistrovaný "BMWest"
21. 6. 2006 09:58
Re: Dr. HELMUT PANKE
Dovol mi přivítat tě v moderní době... vyumělkovanost jde stranou, preferujeme strohost, funkčnost, což nutně vede k jistému odosobnění. Důraz je kladen na do detailů dovededenou preciznost a volbu ušlechtilých materiálů, přecijen jsme povýšily kvalitu zpracování nad estetický dojem. Ba co víc, estetično dnes možno naléz i ve změti výfukového potrubí, je-li toto dostatečně kvalitně zpracováno. Současný směr lze předběžně popsat jako ˝čistý design˝. Tak vítej a vkroč do ostře narýsovaných domů s velkými, prosklenými zdmi, s neomýtnutými příčkami a obnaženým stropním systémem ocelových traverz, nastup do aut, která i zaparkovaná vytvářejí dojem pohybu a uvnitř kterých máš vše na dosah ruky a vychutnej si všechny ty ˝čisté linie˝ a ryzí funkčnost. A že ti to všechno připadá tak nějak jalový? Inu, pokud bych uvažoval vliv prostředí na psychiku člověka, pak nynější trend směřuje od pocitu přijemnosti spíš k osvobození mysli od jakéhokoliv pocitu. Žijeme v chladnokrevné době čísel jejíž kritéria design BMW bezvýhradně splňuje.
neregistrovaný "GTI"
21. 6. 2006 11:49
Re: Dr. HELMUT PANKE
Špica... umíš napsat :yes:
neregistrovaný "Jasoň"
22. 6. 2006 13:58
Re: Dr. HELMUT PANKE
To je to jediné, co vám jde... za dlouhý "krásnými" slovy říct nic...
neregistrovaný "BMWest"
22. 6. 2006 18:28
Re: Dr. HELMUT PANKE
Děkuji za poklonu. Přiznávám se že někdy i já před tvým vyjadřováním smekám, ale raději si to nechám pro sebe abych nezanášel diskuzní prostor osobními sděleními. Nicméně jsem byl již jeho Jasností níže nařčen ze žvástání a tímto příspěvkem tak alespoň naplním podstatu jeho stížnosti.
neregistrovaný "Jasoň"
22. 6. 2006 13:57
Re: Dr. HELMUT PANKE
Kde je u BMW prosím tě tak fčnost??? A strohost??? Paskvil funčnost.
neregistrovaný "BMWest"
22. 6. 2006 18:51
Re: Dr. HELMUT PANKE
Když vidím všechny ty otazníky, asi v tom moc Jasno nemáš, co??? Na tvou otázku odpovím otázkou – seděl jsi někdy v novém BMW, a nebo nevíš co je to strohost a funkčnost? Můj příspěvek nebyl jen bezduchým slohovým cvičením, chtěl jsem dokázat že současný styl BMW zapadá do vysoce ceněného tvurčího slohu. Taková Z4 nebo šestka jsou vrcholná díla ˝čistého umění˝, a právě takovýto ˝industriální funkcionalismus˝ je v současnosti na vzestupu. Po pravdě jsem Banglův obdivovatel a to že jeho tvorbu nazýváš paskvilem mě zanechává naprosto chladným. Ocenil bych stejně benevolentní přístup i od tebe.
neregistrovaný "VDC"
20. 6. 2006 22:44
Klobouk dolu
Dlouhou dobu jsem byl odpurcem C. Bangla, ale nyni musim uznat, ze je to opravdu genius, prestoze nektere jeho vytvory (X3, nizko polozene ledvinky u Z4, zbytecne dramaticky tvarovana a velka predni svetla u 1er), se mi moc nezdaj, ale to asi opravdu nikoho nepali. :-) BMW dostalo dar, ze kazdy pozna, ze jde o bavoraka, a pritom vsechny modely jsou nezemenitelne! Tezko si nekdo splete zpredu trojku se sedmickou, jednicku s petkou atd., zatimco u Audi (A3, A4, A8 se to zdarit muze). Pokud nejsem fanda, spletu si zezadu A6 Avant a A4 Avant. Nic proti Audi, ty auta jsou dobry, ale lacine se musej unifikovat pomoci obri masky a zadnich svetel se zobakem. A to by me jako (teoretickyho) majitele S6 ntesilo, ze si me nekdo splete se ctyrkou... Nebo 3er kombi zboku... genialni... Srovnej s Apostolem, GTI >:-[] A doufam, ze neprihodis trapnost AutoTipu, ze VW "uveze vice nakladu". ;-) A nakonec - diky Banglovi silene zestarli predchoti modely BMW... coz asi netesi jejich majitele, ale alespon si koupej novy. :-)
Rozbalit vlákno
7
20. 6. 2006 23:43
Re: Klobouk dolu
Srovnávat etalon standardu ve střední třídě (Apoštola) s BMW3 kombi... to můžeš opravdu asi jenom ty, VDC. Jinej svět, jiná liga, jiná kategorie. Passat variant je v současné době nejkrásnější kombi pod sluncem ve standardní střední třídě. Trojka od BMW soutěží s A4 a MB-C... myslím, že A4 je přitažlivější jako kombík a v sedanech má zas navrch BMW3. Totálně to zamotá novej MB-C, protože to bude neskonalý dělo. Král premiovek.
neregistrovaný "VDC"
21. 6. 2006 00:14
Re: Klobouk dolu
A nepremiovka nemuze bejt HEZCI, nez premiovka? To, ze mam masovku (VW), prece neimplikuje to, ze to auto musi bejt a priori osklivejsi. A to proste "apostol" je. Proc?
neregistrovaný "GTI"
21. 6. 2006 11:14
Re: Klobouk dolu
Z hlediska "kvality" hezkosti nikoliv. To je jako bys chtěl porovnávat MINI a Fabii... už jen to zadání, kam je auto cíleno ti vymezuje mantinely... a jistě uznáš, že ambicí Apoštola nebylo udělat sportovní dělo v combi... Nezlob se, ale tohle porovnávání je velmi... jaksi... naivní.
neregistrovaný "Skyline"
21. 6. 2006 15:15
Re: Klobouk dolu
Do not feed the troll! (mas samozrejme pravdu, ale pokud se tvuj nazor neshoduje s nazorem vykladace koranu, jsi menecenny zoufalec bez vkusu - a to ti za to predpokladam nestoji)
21. 6. 2006 17:50
Re: Klobouk dolu
Netahej sem Korán... a neurážej kolegu VDC... pokud vidíš rudě, zkus se trochu schladit... trochu hodně. Bejt tebou začal bych od hlavy. Nikdo tu, Skyline není zvědavej na tvoje mindráky. Tek se trochu provětrej a natrénuj si jiné plačky >:-[]
neregistrovaný "VDC"
22. 6. 2006 00:16
Re: Klobouk dolu
Mini a Fabie, to je preci jenom neco malinko jinyho. Mini zustane image-autem, fabie je solidni masovka. Ale 3er je stredni tr. stejne jako passat jenom... trosku drazsi. Trosku! To nejsou statisice, ale desetitisice. Pokud beru srovnatelny motorizace atd. Viz treba 320i vs. 2.0 FSI. VW za ty prachy prihodi vetsi vybavu, ale taky se nepreda. 3er v kombi je uzasnej, passat tezkopadnej. Premiovka 1er se mi treba libi min nez blba Astra 3D. A to by mela mit jednicka "kvalitnejsi design", protoze to ma bejt sport. hatchback non plus ultra. Ale Astra je sportovnejsi! (bavime se stale o vzhledu). A co treba dalsi nepremiovka v kombi - P407? Podle me super (design).
neregistrovaný "GTI"
22. 6. 2006 14:22
Re: Klobouk dolu
P407 jo, paráda... zejména tedy v kombi.
neregistrovaný "Paja"
21. 6. 2006 06:40
Horkost vs. revoluce
Rozepisovat se tu o designu poslednich modelu BMW by bylo nosenim drivi do lesa, nicmene mne neda, abych se nepozastavil nad tim, proc jsou nektere detaily resene pokazde jinak? Kdyz pominu pomalu odeznivajici piknikovy stolek na viku zavazadloveho prostoru u poslednich BMW, zarazi mne jakasi nekoncepcnost prednich a zadnich partii jednotlivych rad. Nemyslim si, ze jde o maximalni snahu jednotlive rady odlisit, ale spise o neustale hledani. Proc jednou predni cast pripomina Stalinovo oboci (7), jinde korejskou modelku (5), praseci ocicka (6), nebo vyraz zaby, ktere nekdo prislapl zadek (Z4)? Proc zadni svetla noveho kupe prijemne navazuji na modifikovanou radu 7, ale sedan byl navrzen jakoby se stydel za prislusnost ke znacce? Proc predni casti bavorskych vozu az na radu 3 maji nevyvazeny pomer hmoty a osazeni jednotlivych dominant jsou bud prilis nizko, nebo vysoko? Je to tedy koncepce? Je koncepci, ze se stredni cast palubni desky opet pomalu nataci k ridici, kdyz byla tato tradice s velkou pompou na zacatku 21. stoleti prerusena?
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "Skyline"
21. 6. 2006 08:23
Re: Horkost vs. revoluce
Vystihls to dobre, taky mi prijde, ze nekdo v BMW moc chce pouzit Bangleovy napady, ale nejak jeste nevi, ktere by kam mohli padnout a tak proste placa nesourode veci dohromady. Kdyz jsem poprve videl zive na trojce ty ledvinky, ktere se jim nepodarilo zakomponovat do masky a tak placli chromove samolpeky na kapotu, pripadal jsem si jak v krouzku tuzeru. Ale jak videt, spouste jinych se to libi a treba to za par let bude zase ke koukani.
neregistrovaný "GTI"
21. 6. 2006 11:28
Re: Horkost vs. revoluce
No, Skyline, hlavně se to líbí lidem, kteří mají cit pro estetiku. Ty v tom vidíš znak tuzérství. To jistě možné je. Dokonce si myslím, že takovejch, co maj voko, jako ty, je hodně. Zástupy Skyline. Ale BMW to naštěstí dělá pro jiné. To asi víš, viď.
neregistrovaný "Skyline"
21. 6. 2006 08:26
Re: Horkost vs. revoluce
Jo a jeste bych prihodil postreh z "jednicky" - ta mi pripada jak veverka z Disneyho filmu - kdyz kolem me jede v jine, nez stribrne barve, vypada jako kdyz animovanou postavicku prejede parni valec a tak ma dodaleka vyvaleny oci. Tech disproporci je ale na jednicce mnohem vic a v realu to auto vypada mnohem hur, nez na fotkach...
neregistrovaný "GTI"
21. 6. 2006 11:34
Re: Horkost vs. revoluce
Špatně, Skyline, všechno špatně. Tuším jsi psal, že jezdíš v Hondě, viď... tak odtud tvé estetické prameny v hodnocení jedničky. Jednička, Skyline je především stylotvorná kára v premiové nižší střední. Neskonalej drzek s tváří tři dny neholeného psance... víš snad o přitažlivější tváři pro chlapský auto? Jednička je králem nižší střední... myslím, že u AUDI se lehce zatmělo, když jedničku vytáhl Bangle z kapsy... Ale jak píši nahoře... jsou milovníci Hond a milovníci třeba... BMW1... je krásné, že se jenom míjí... každý jede ovšem jiné, estetické patro... A BMW1 jede patro dokonalosti.
neregistrovaný "GTI"
21. 6. 2006 11:23
Re: Horkost vs. revoluce
:-) Stalin se povedl ;-) No... ťal jsi do živého... vnímám to tak, že pokud v minulosti nebylo na autech (obecně) takřka nic, co by vybočovalo z předpokládaného (tedy, představ si, že ti postupně, od předu po zadek odhalují nějaké auto) a ty jsi byl schopen sledovat odhalované tvary v logických liniích... pak Bangle styl jest tedy tím, že za každým odhalovaným centimetrem na tebe čeká velká neznámá. Úžasné je, že to jako celek prostě drží při sobě. A právě ta zdánlivá nesourodost mezi jednotlivými modely a jejich částmi... ta dokumentuje ten novej styl... Na každý model je tedy nutno nezírat bez souvislostí s modelem jiným. Přitom v celku je tam zřetelná příbuznost... osobně to pokládám za správné... tedy jde o odraz doby... všechno vře... Vnitřek... no, asi uznali, že natočení přístrojovky k řidiči (mrkni též do VOLVO 60/70) asi dobrým nápadem kdysi bylo a opět jej oživí... Za to pěju též chválu.
neregistrovaný "mari"
21. 6. 2006 11:29
Re: Horkost vs. revoluce
velmi věrné přirovnání... Stalinovo obočí ;-) :yes: . ta středová konzola natočená k řidiči byla typickým znakem bavoráků... Tak tohle velmi, velmi postrádám... Místo toho se objevila "babiččina" komoda na mobil... :no:
neregistrovaný "GTI"
21. 6. 2006 11:36
Re: Horkost vs. revoluce
:-) :-) No,jo, sakra... Včera v Hospodářskejch novinách psali, že ti dnes každá automobilka udělá pomyšlení... tak ti necháme vytočit v M5 palubku ;-) Ale jo, uznávám, to natočení bylo, je a určitě i u BMW bude...
neregistrovaný "mari"
21. 6. 2006 11:42
Re: Horkost vs. revoluce
:-) tak za to bych se přimlouval...
neregistrovaný "GTI"
21. 6. 2006 11:45
Re: Horkost vs. revoluce
;-)
neregistrovaný "mari"
21. 6. 2006 11:40
JÓ - JE TO STÁLE PROBLÉM...
Bangleho design... Jedni jej vyzdvihují do nebes za nečekanou avantgardu-která rozčeřila poklidnou hladinu, druzí (já)mu nemohou přijít na jméno za zprznění dokonalého a vyváženého stylu. Každý si musí nalézt svou polohu-která mu vyhovuje... Ovšem pozor!: Nikdy nenech přetlačit svůj osobní dojem cizím potleskem nebo nářkem... Jsi to totiž nakonec Ty- který rozhodneš o svém automobilovém Olympu. Nejdůležitější je totiž opravdu věřit vlastním smyslům a hodnotám krásy a stylu. Takže já (teda co se týká produktů BMW) si raději počkám na Bangleho odchod a návrat nadčasově elegatního klasického střihu :-) ;-)
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "GTI"
21. 6. 2006 11:47
Re: JÓ - JE TO STÁLE PROBLÉM...
Souhlas... tedy s tím, že je to každej znás... kdo jsme tím soudcem, katem i advokátem svejch snů i svejch kár. :yes:
neregistrovaný "mari"
21. 6. 2006 11:48
Re: JÓ - JE TO STÁLE PROBLÉM...
:yes:
neregistrovaný "Paja"
21. 6. 2006 13:16
Re: JÓ - JE TO STÁLE PROBLÉM...
:yes: Genialni vytvor!!!
neregistrovaný "mari"
21. 6. 2006 13:45
Re: JÓ - JE TO STÁLE PROBLÉM...
:-) :yes: