Tak tomu hovorím racionalizácia výroby, mat dva motory na chlp rovnakého výkonu s roznymi objemami (a naviac objemovo mensí vo vacsom aute a vacsí v mensom) 8-s Holt i majster tesár sa utne.
to sú potom všetky, lebo automobilkám môže byť šumafuk, o čom sa tu my bavíme...dôležité je, že oni to vedia predať...Iudex napísal svoju úvahu a nemám s tým problém...pravdou je, že i v automobilovom svete sa dejú niekedy i nie celkom logické kroky...
Nechápu označení 116i a přitom je tam dvoulitr. Počítám, že už jste to tady asi někdy v minulosti rozebírali,ale každopádně v tom BMW dělá pěkný zmatek. Možná že to je jen na českém trhu, aby se nějaké BMW nejmenovalo stejně jako naše klasická Škoda 120 :-)
Uz davno u BMW (a stejne tak treba u Mercedesu) neplati ze cisla oznacuji objem. Jedna se spis o vyjadreni jak vykony to ma motor, takze treba 116i, 118i, 120i jsou vsechno konstrukcne prakticky totozne atmosfericke dvoulitry, lisi se ale naladenim vykonu (ridicimi jednotkami napr.) 116 ma silu jaka zhruba odpovida 1.6, 118 odpovida 1.8 atd.
Stejne tak dieslove motory. Napriklad 30d je trilitrovy sestivalec s turbem, 35d je ten samy sestivalec ale s dvema turby, takze ma vykon "odpovidajici" 3.5 litru.
Je to jednoduche, staci si o tom neco malo zjistit. ;-)
Je to jednoduché pre Teba ci pre mna, ale pre bezného konzumenta to moze byt dost matúce, naviac, ak donedávna to císlo korespondovalo s objemom. Ked mala 740ka objem nie 4, ale 4,4 litra, to bezný clovek bral, ale ak teraz má 740ka 3-liter, ktorý naviac v iných autách má oznacenie 35(535i 335i), to je dost na hlavu.
Preco na hlavu? Ved sa v tom vyznas, tak isto ako mnoho inych ludi. Tym inym "beznym konzumentom" je to jedno, a to ze kedysi oznacenie korespondovalo s objemom aj tak nikdy nevedeli >:D . Pre mna je to napriklad zrozumitelnejsie, ako 1,9TDI s roznofarebnymi pismenkami.
Jasne, je to trochu zavadejici. Na druhou stranu, ten kdo nevi co se skryva pod kapotou kdyz cte oznaceni ma alespon sanci se orientovat jaky to asi tak muze mit vykony. Precejen jde o vykon a to jestli to "dostanu" z trilitru nebo ctyrlitru je temto nenadsencum celkem jedno. A ten kdo uvazuje o koupi si to bez problemu zjisti.
K te 740i - v aktualni generaci je to sice motor vychazejici a porad velice podobnej 35i, ale je celkem podstatne prekopanej z hlediska vykonovych krivek a dalsich charakteristik, takze osobne s tim oznacenim 40i nemam problem. Nehlede na tradici, ten motor dosahuje parametru (mozna ho i prekonava, to si ale jistej nejsem) staryho 40i tak to oznaceni proste zachovali.
Ano, terajsia 740ka má 240 kW, minulá mala 245 kW (3ka a 5ka majú "len" 225 kW verziu).
Skor som narazal na to, ze pod oznacením 40 by sa podla ocakávania mal skrývat V8, co clovek bez blizsích znalostí caká (v minulosti 740i aj 735i bol osemvalec). To uz vacsiu logiku má oznacenie 750, tam by sa dal cakat osemvalec (a i tam je) a 760, kde clovek caká prirodzene V12ku. Ale samozrejme kto si to chce kúpit, snád si zistí, co má pod kapotou ;-)
Diky za info, v tehle vodach (jeste :-) ) nebrousim takze se mi ani nechce to hledat :-)
A s tou redukci valcu mas recht, to co bylo do nedavna naprosto jasny je dneska passe, inu ekologie (spis jeji fanaticke prosazovani bez spetky zdraveho rozumu) dneska ovlivnuje skoro vsechno. Viz treba naftovej ctyrvalec v S-klasse... ;-\ 8-s
Já bych to ale značil trochu jinak aby to bylo srozumitelnější. Například bych za objem morotu dával písmenko. Např. 116i bych nazval 120s jako slabý, 118i bych nazval 120s jako střední a 120i bych nazval 120s jako silný a hned by v tom bylo jasno :-)
:-) To s tou velikosti písmenka je super nápad, to mě nenapadlo. Já jsem vymyslel písmenko, ty jsi vymyslel velikost, někdo třetí ještě něco vylepší a můžeme jít do BMW jim navrhnout jak se to má dělat. Trumberové taky na nic kloudného v tom BMW nepříjdou sami. :-)