Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nové ceny BMW: Dvoulitr ve 116i za 621.400,-Kč, šestnáctistovka v 316i za 709.800,-Kč

Cesta za úspornějšími modely nebo takovými, za které se v některých zemích platí nižší daně z provozu, poslední dobou generuje nečekané paradoxy.
Zpět na článek
9. 9. 2009 08:18
9. 9. 2009 12:37
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
9. 9. 2009 12:47
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
9. 9. 2009 08:55
9. 9. 2009 09:00
9. 9. 2009 09:27
9. 9. 2009 10:59
9. 9. 2009 12:19
9. 9. 2009 12:51
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
9. 9. 2009 12:58
9. 9. 2009 14:37
9. 9. 2009 12:52
9. 9. 2009 13:13
9. 9. 2009 22:27
9. 9. 2009 13:20
Avatar - iudex
9. 9. 2009 08:18
Racionalizácia
Tak tomu hovorím racionalizácia výroby, mat dva motory na chlp rovnakého výkonu s roznymi objemami (a naviac objemovo mensí vo vacsom aute a vacsí v mensom) 8-s Holt i majster tesár sa utne.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
9. 9. 2009 12:37
Re: Racionalizácia
Asi někam zašantročili tvoje číslo. :-) ;-)
Avatar - iudex
9. 9. 2009 12:42
Re: Racionalizácia
Nezmyselná poznámka (ako uz tradicne od Teba).
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
9. 9. 2009 12:47
Re: Racionalizácia
Nesmyslnej horní příspěvek.
Avatar - Plautus
9. 9. 2009 12:54
Re: Racionalizácia
to sú potom všetky, lebo automobilkám môže byť šumafuk, o čom sa tu my bavíme...dôležité je, že oni to vedia predať...Iudex napísal svoju úvahu a nemám s tým problém...pravdou je, že i v automobilovom svete sa dejú niekedy i nie celkom logické kroky...
9. 9. 2009 08:55
Nechápu
Nechápu označení 116i a přitom je tam dvoulitr. Počítám, že už jste to tady asi někdy v minulosti rozebírali,ale každopádně v tom BMW dělá pěkný zmatek. Možná že to je jen na českém trhu, aby se nějaké BMW nejmenovalo stejně jako naše klasická Škoda 120 :-)
Rozbalit vlákno
14
9. 9. 2009 09:00
Re: Nechápu
bmw 120 taky existuje
9. 9. 2009 09:27
Re: Nechápu
O to více je v tom zmatek.
9. 9. 2009 10:37
Re: Nechápu
Uz davno u BMW (a stejne tak treba u Mercedesu) neplati ze cisla oznacuji objem. Jedna se spis o vyjadreni jak vykony to ma motor, takze treba 116i, 118i, 120i jsou vsechno konstrukcne prakticky totozne atmosfericke dvoulitry, lisi se ale naladenim vykonu (ridicimi jednotkami napr.) 116 ma silu jaka zhruba odpovida 1.6, 118 odpovida 1.8 atd.

Stejne tak dieslove motory. Napriklad 30d je trilitrovy sestivalec s turbem, 35d je ten samy sestivalec ale s dvema turby, takze ma vykon "odpovidajici" 3.5 litru.

Je to jednoduche, staci si o tom neco malo zjistit. ;-)
Avatar - iudex
9. 9. 2009 10:59
Re: Nechápu
Je to jednoduché pre Teba ci pre mna, ale pre bezného konzumenta to moze byt dost matúce, naviac, ak donedávna to císlo korespondovalo s objemom. Ked mala 740ka objem nie 4, ale 4,4 litra, to bezný clovek bral, ale ak teraz má 740ka 3-liter, ktorý naviac v iných autách má oznacenie 35(535i 335i), to je dost na hlavu.
Avatar - dochtor
9. 9. 2009 12:19
Re: Nechápu
Preco na hlavu? Ved sa v tom vyznas, tak isto ako mnoho inych ludi. Tym inym "beznym konzumentom" je to jedno, a to ze kedysi oznacenie korespondovalo s objemom aj tak nikdy nevedeli >:D . Pre mna je to napriklad zrozumitelnejsie, ako 1,9TDI s roznofarebnymi pismenkami.
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
9. 9. 2009 12:51
Re: Nechápu
Přesně.
Avatar - Plautus
9. 9. 2009 12:58
Re: Nechápu
hoši, hoši, že ste nemohli zohnať červené D a I (?!?) >:D
9. 9. 2009 14:17
Re: Nechápu
Jasne, je to trochu zavadejici. Na druhou stranu, ten kdo nevi co se skryva pod kapotou kdyz cte oznaceni ma alespon sanci se orientovat jaky to asi tak muze mit vykony. Precejen jde o vykon a to jestli to "dostanu" z trilitru nebo ctyrlitru je temto nenadsencum celkem jedno. A ten kdo uvazuje o koupi si to bez problemu zjisti.

K te 740i - v aktualni generaci je to sice motor vychazejici a porad velice podobnej 35i, ale je celkem podstatne prekopanej z hlediska vykonovych krivek a dalsich charakteristik, takze osobne s tim oznacenim 40i nemam problem. Nehlede na tradici, ten motor dosahuje parametru (mozna ho i prekonava, to si ale jistej nejsem) staryho 40i tak to oznaceni proste zachovali.
Avatar - iudex
9. 9. 2009 14:37
Re: Nechápu
Ano, terajsia 740ka má 240 kW, minulá mala 245 kW (3ka a 5ka majú "len" 225 kW verziu).
Skor som narazal na to, ze pod oznacením 40 by sa podla ocakávania mal skrývat V8, co clovek bez blizsích znalostí caká (v minulosti 740i aj 735i bol osemvalec). To uz vacsiu logiku má oznacenie 750, tam by sa dal cakat osemvalec (a i tam je) a 760, kde clovek caká prirodzene V12ku. Ale samozrejme kto si to chce kúpit, snád si zistí, co má pod kapotou ;-)
9. 9. 2009 16:35
Re: Nechápu
Diky za info, v tehle vodach (jeste :-) ) nebrousim takze se mi ani nechce to hledat :-)
A s tou redukci valcu mas recht, to co bylo do nedavna naprosto jasny je dneska passe, inu ekologie (spis jeji fanaticke prosazovani bez spetky zdraveho rozumu) dneska ovlivnuje skoro vsechno. Viz treba naftovej ctyrvalec v S-klasse... ;-\ 8-s
9. 9. 2009 12:52
Re: Nechápu
Děkuji za vysvětlení. :yes:

Já bych to ale značil trochu jinak aby to bylo srozumitelnější. Například bych za objem morotu dával písmenko. Např. 116i bych nazval 120s jako slabý, 118i bych nazval 120s jako střední a 120i bych nazval 120s jako silný a hned by v tom bylo jasno :-)
Avatar - Plautus
9. 9. 2009 13:13
Re: Nechápu
a rozdiel by bol aspoň vo veľkosti písmena "s" ??
to by pri tom silnom bolo potom asi cez celé veko kufra >:D
9. 9. 2009 22:27
Re: Nechápu
:-) To s tou velikosti písmenka je super nápad, to mě nenapadlo. Já jsem vymyslel písmenko, ty jsi vymyslel velikost, někdo třetí ještě něco vylepší a můžeme jít do BMW jim navrhnout jak se to má dělat. Trumberové taky na nic kloudného v tom BMW nepříjdou sami. :-)