Díky řadě GT u mě BMW ztratilo hodně bodů. U těhle elektrických aut se na krásu nehraje, bohužel se ani nehraje na to ostatní, jako je například to u čeho jsem u vybuchujících motorů zvyklí, například se nehraje na velký dojezd, pohodlí, výkon, veký kufr a tak dál,jedině na popojíždění po velkoměstě to může být dobré,ale za město, kde končí zásuvky bych se sním nevydal
Pro výrobu elektromobilů s velkým dojezdem musíš nejprve nějaký elektromobil vytvořit. To BMW právě udělalo! Ostatní je jen otázkou času a vývoje. Vzpomeň na první naftové motory v osobních vozech... naprostý nesmysl! Žádný výkon, smrad, vybrace a podivej na turbodiesely dnes! K tomu aby automobilky dnes mohly dělat moderní turbodiesely také musely nejprve vytvořit smradlavý rachotící pekáč o jehož smyslu tehdy spousta lidí pochybovalo. ;-)
Ty jsi demagog , první diesely neměly moc koní, ale krouťák měli vždy, a velký dojezd taky, co se týká odstranění hluku, tak to jsou prkotiny s porovnání s tím co čeká vývoj elektromobilů, vývoj elektormobilů a hlavně kapacita baterií se nikam neposunul, stojí na místě, dojezd elektromobilů je stále zoufalý, jediné co se mi na elektormobilech líbí je zrychlení, které je někdy i omračující, možná v tom je ten zakopaný pes. Kdyby měli elektromobili menší zrychlení , aproto větší dojezd bylo by to lepší ,ale doba dobíjení je taky katastrofální, elektromobil zatím nic neřeší, jenom možná zacpe hubu zeleným a EU,ale opravdu nic neřeší
Přesně tak jak hodnotíš pohled na diesely, tak budeme za 20let hodnotit vývoj elektromobilů. A nemyslel jsem pasivní odhlučnění motorů jako izolace, ale přímo hlučný chod motorů které ještě deset let zpátky byl příšerný. Podívej se na vývoj mobilních telefonů ;-) deset zpátky se ti o takové technice nesnilo a už vůbec ne za ty ceny.
srovnávat časový vývoj naftových motorů s elektromotory je hloupé, elektromotory tu straší víc jak 100 let a stále nevyřešili problém malého dojezdu u elektromobilů a žádného viditelného progresu nedosáhly, všechno to stojí a padá na bateriích.
Nedokážu si představit že bych v zimě jel na hory jenom třeba 50kilometrů s zaplým topením, nechal tam auto v mínus třeba jen 10 stupních a pak nastartoval zapl topení a dojel zpátky domů a ještě bych vzal třeba pár kámošů. tohle s elektromobilem nejde
po 20 kilometrech bych někde zůstal viset a umrzl bych
S naftovým motorem můžu ujet tam 500km a 500km zpátky s zaplým topením a plně naloženým autem
Einsteine, a kdo tvrdí že elektromobil je určen k jízdě na hory s partou kámošů a zaplým topením? Stejně jako vedle sebe mohou koexistovat nafta a benzín, může k nim přibýt elektro.
Máš i sadu malý chemik a kalkulačku? >:D Je to podobně obtěžující jako kdysi u traboše řešit, že musíš neustále kupovat M2T, počítat kolik toho tam hrknout. Pokud bych měl použít tvůj názorový styl tak bych řekl, že nafta je nepraktická protože v určitém režimu přestane fungovat. To ale neudělám. Každý druh pohonu má své pro a proti. A stejně tak jako si najde uplatnění nqfta, benzín a lpg/cng, tak stejně najde uplatnění elektromobil. To, že se to tobě nelíbí, je pouze tvůj problém a nic s tím nenaděláš.
V tom případě by BMW udělalo lacinej elektro křáp a ne takovej Hi-tech ;-) BMW rozhodně s elektro do budoucna počítá ať už z důvodů cen paliv (kdo ví kam vyhoupnou ceny paliv) a nebo kvůli EU.
Problém elektro aut se neřešil protože nebylo proč, nebyl důvod! Všichni chtějí konvenční spalovací motor tak poč investovat do něčeho co je výhledově nejisté. GM začalo do vývoje investovat až se zavedením eko norem v Kalifornii a jak rychle byl elektromobil na světě ;) U pidi vozítka jako je I3 bych dojezd neřešil... na městský provoz to stačí a za hranice města s tím pojede málo kdo.
přes 300 km už je slušnej dojezd (s ferrari nedojedeš o moc dál) a ta technika co vím bude špičková a co se týče ceny je vyšší ale zase nedáš 8let ani korunu do servisu... tak co jako?
Mě se to líbí... mám rád nekonvenční řešení... to auto vypadá jak kdyby přišlo z budoucnosti. Řada GT je opravdu odporná, ale to je tím, že je to tak trochu naroubovaný. Jednoduše snaha ozváštnit vůz konvenčního vzhledu... to většinou nefunguje podobně jako facelifty, které narušují původní záměr designéra jen proto aby auto ladilo se zbytkem portfolia dané značky. I3 vypadá trochu šíleně, ale je od základu jiné. Žádná snaha udělat něco z něčeho... jednoduše je z gruntu jiné. :yes: Je to paráda ;-)
BMW je sportovní značka a nemá supersport, to je docela sranda, chtěl bych aby udělaly konvenční supersport M1 ,ale aby byl aspoň tak hezký jako původní M1, ty nový koncepty M1 vypadají otřesně
K tomu aby se automobilka mohla honosit slovem sportovní nepotřebuje nutně supersporty... Caterham a Lotus jsou toho důkazem (no v případě Lotusu to není tak úplně z historického hlediska pravda... Esprit), ale v současné době tvoří lehké kompaktní sportovní vozy... Ono to není jen o tom narvat do auta dvanácti nebo desetiválec. BMW si rozhodně díky vozům M označení sportovní zaslouží i přes to, že nevyrábí supersport. To že BMW musí vyrábět i něco jiného než M je logický pokud chce v budoucnu existovat a prosperovat. Takže I3? Proč ne! Jen ať hledají nové směry, díru na trhu... nakonec taková Isetta také nijak nepošramotila image značky ba dokonce bych řekl že to mělo opačný vliv. ;-)
Lotus beru jako takovou motokárovou značku, pro mě je i lotus elise supersport, supersport je pro mě o dokonalém průjezdu zatáčkou a to dokáže jenom auto s motorem uprostřed, nová Evora je tak na úrovni nového Caymanu a nový esprit,který se bohužel zastavil je 100% supersport
Začíná se mi líbit to palcování příspěvků. Ukazuje také (i bez napsání komentáře), že diskuze navštěvují lidé, kteří jezdí tak maximálně na playstationu a následně nedokážou pochopit, proč je (např.) Škoda nejprodávanější zdejší značka a majitel, že musí být hlupák. Úsměvné a zábavné. Někdy bohužel i unavující.
Jo, je to tu docela pr.del, zoufalci strkají odkazy na obrázky studií sportovních kupé bmw pod článkem o městském elektromobilu a "hořce pláčou".
Jen čekám, kdy se pod článkem na hlavní o náklaďácích Mercedes dočtu, že jsou na prd, protože SLS... >:D;-)
....tisíciletí, odvážím si říct. Nějak netuším, co to auto nabízí vyjímečného - pohon už používaný, dojezd bohužel obvyklý, doba dobíjení taky, cena nic moc, jedině snad ve vzhledu je vyjímečné, ostatní elektromobily jsou divné, toto je prostě hnus velevebnosti...
Co nabízí výjimečného? Třeba výkon 125kW a zrychlení za 7s... s tím ukážeš ve městě záda většině běžné produkce a na světlech můžeš měřit síly s hothatchi...
Ty lojzo! Ten údaj o zrychlení by měl i hloupému naznačit jak je na tom to auto s dynamikou. V každém režimu poskytne max krouťák a nepotřebuje žádne podřazovaní nebo převodovku vůbec. To je věc kterou ti konvenční motor nenabídne.
A kolik křižovatek resp km takto ujedeš? Vzhledem k běžnému dojezdu při běžných rychlostech se ti dojezd v tomto Fitipaldi režimu scrvkne na třetinu? Čtvrtinu? Takže si to dovolíš tak max jednou denně...
A teda že by toto auto bylo zamýšleno na ukazování zad, tak to jak filozofií a ani vzhledem určitě není
Předvést BMW elektromobil, který zrychlí z nuly na sto za patnáct, protože je to městské auto, a tam je to přece jedno, tak se tu mudrlanti začnou vypisovat o tom, že pro takovou značku jako je bmw, je zrychlení fabie htp ostuda. To si nevybereš... ;-)
Většina aut není zamýšlena na ukazování zad, ale některá to umí a jiná ne. Já nevím co bys od toho čekal abys byl spokojený...
Pokud to budu porovnávat s Leafem jakožto nejbližším příbuzným, pak mě zaujme jednak prémiové provedení (interiéru), dvak výrazně lepší dynamika. A to je nakonec totéž, v čem je X3 lepší než Qashqai... ;-) .
PS: Že to bude lépe jezdit se můžeme zatím jen dohadovat...
Názov príspevku asi vyvolá búrlivé reakcie, ale mne sa to naozaj páči. Je to jedno z mála áut, ktoré vyzerajú aj v detailoch hodne podobne ako dizajnový koncept a túto odvahu treba oceniť. Rozhodne je to krok vpred, a aj keď by som si ho tereaz určite nekúpil, po odstránení nedostatkov a "vyzretí" celej konepcie (dajme tomu v ďalšej generácii) by určite BMW i3 stálo asopň za zamyslenie.
P.S.: BMW to má určite dobre premyslené a ja držím palce. Teším sa na i8.
Přesně! Ta odvaha se musí ocenit! Snad s tím nepohoří jako Renault s Avantimem a VelSatisem které obdivu do dnes. I3 je opravdu vyzáží spíše koncept než produkční verze. Tohle v provozu v záplavě všech designově unifikovaných aut bude budit obrovskou pozornost a zvídavé pohledy. :yes:
Cena automobilu je tvorená hlavne z energie .... obrazne povedané ... lebo všetko čo sa vyrába, dopravuje, vyvíja a pod. vyžaduje energiu ... a čím zložitejší výrobok, tým vyššia spotreba a tým i vyššia cena....
Samozrejme cena je ešte navýšená ziskom automobilky, resp. distribútora ....
A tu sú počty jasné ..... "normálny" automobil je vo všeobecnosti ziskový a elektromobily stratové (čo priznávajú i automobilky).
Z tohoto pohľadu sú elektromobily na tom ešte horšie ako sa na prvý pohľad zdá .... výskum - náklady obrovské ..... cena vysoká .... a výsledok = straty.
A prevádzka elektromobilu je súce ako taká energeticky veľmi účinná ... ale "zabúda" sa na straty pri výrobe, distribúcii, dobíjaní a i vybíjanie pri nepoužívaní .... to už sa dostávame niekde inde ..... viď napr. tento blog [odkaz]
Samozrejme náklady na logistiku by tiež mali platiť daňoví poplatníci .....
A nakoniec nie sú dôležité nejaké bláboly ... odporcov či zástancov elektromobilov ... ale realita ... a tá je krutá .... nik ich za trhové ceny nechce ......(ak nerátame pár bláznov, ktorí sú štatisticky bezvýznamní) .... napr. na Slovnsku sa predal jeden jediný elektromobil do súkromných rúk ......
A nejaké zrovnávanie z benzínovými či dízlovými motormi je od veci ... tie nepoznali žiadnu masovú podporu štátu ani "ekologické" zdanenie sena pre kone .....
Cena je vysoká z důvodů nízkých prodejů. Uvědom si, že spousta součástek oproti běžnému autu v tom elektro autě vůbec není. Jedno je jisté, pokud bude EU nastavovat i na dále různé eko normy tak elektromobily uvidíme na silnicích častěji. Mít elektromobil rozumný dojezd a cenu, klidně bych je za auto se spalovacím motorem vyměnil. S rostoucí prodejností bude přímo úměrně postupně klesat i cena.
Víceméně s tebou souhlasím, ale moc paušalizuješ ;) Náklady na vývoj a výrobu takového vozu jako je Fluence Z.E. jsou mnohem nižší než u auta které je konstruované pouze jako elektromobil. Konvenční Fluence víceméně zaplatí rychle náklady na vývoj elektro verze.
Za asi nejdražší považuji hybridy zejména ty které jsou elektromobilem a v případě nouze je v záloze konvenční motor či-li platíš elektro auto + navíc za spalovací motor.
Osobně nevěřím moc průzkumům... alstně jednomu ano: Američtí vědci zjistili, že lidé věří tomu co američtí vědci zjistili. >:D
Nebudu tu teď strašit ilumináty a podobně, ale čistě z logiky věci jsou zájmové skupiny které elektromobil nechtějí což platí i naopak. Spousta velkých firem je ve státním vlastnictví a stát musí hájit zájmy své firmy ze které chce vyždímat co nejvíc peněz a podle oho si může upravovat i různoulegislativu. Či-li to co píši já může být úplná blbost, stejně jako může být blbost co píšeš ty. Rozhodně tvůj názor respektuji, ale nic to nemění na tom že myslím a věřím tomu, že všechny současné nevýhody elektromobilů budou rychle překonány.
Pro EU jsou elektromobily neskutečně výhodné! Prakticky nikde v Evropě se nenachází obrovská ropná ložiska, ale za to elektráren tu máme neskutečně mnoho. Jasně na spotřební dani z paliv se dá vytřískat dost, ale stále utíkají peníze k těm co ji těží a vlastní ropná ložiska. Kdežto elektřina z vlastních zdrojů EU je celkem terno. ;-)
Dokonce si myslím, že kdyby se lusklo prstem a všechny auta v eu by byly elektro byl by to obrovský ekonomický boom!
Nevím jestli to budeš číst... vetšina zdejších diskutérů rádo jednoduché krátké příspěvky, ale pokud ano tak mě zajimá tvoje reakce.
Vše zlé je na něco dobré ;) ať už válka nebo nějaká hloupá legislativa může nastartovat vývoj něčeho užasného byť to aktuálně tak nevypadá.
Nezapomínáš trochu na náklady na vývoj, které zatěžují celkovou finanční bilanci toho kterého modelu s počtem prodaných kusů ? Proč myslíš, že se automobilky snaží unifikovat základ jednotlivých modelů.
Elektromobily tu jezdily už před víc než sto lety a mají pořád ten samý problém - těžké, málo výkonné a přitom extrémně drahé akumulátory s omezenou životností.... BMW si tímto prapodivným strojem jenom dělá ekologické aliby před ekoteroristy všeho druhu. Po konstrukční stránce jistě půjde o prvotřídní práci,ale k čemu? Prozatím to vypadá, že nástupcem benzínu bude zřejmě zemní plyn, kterého jsou v zemi obrovské zásoby. A předělat současné spalovací motory na CNG není vůbec problém a síť čerpadel taky rychle sílí... Vývoj tohoto elektroauta musel spolknout miliardy, ale výsledek bude stejně problematický jako u jiných elektromobilů.... Ještě štěstí, že BMW (kromě řady čím dál podivnějších crossoverů) ještě pořád vyrábí skvost jménem řada 3, nejlépe sedan 335i s manuální převodovkou. To je pro mě v pravém slova smyslu Baworák! :-):yes::yes::yes:
P.S. Proč ten elektrobaworák musí být tak hrozně ošklivý?
Jestli je to slepá ulička nebo ne ukáže až čas ;) Kapacita, kvalita, hmotnost i rychlost baterií neskutečně poskočila... cena je vysoká kvůli malé prodejnosti těchto vozů. Každá technologie byla z počátku drahá. Dříve počítač zabral celý sál a výkonem se rovnal dnešní kalkulačce... a dnes? Dodatečná zástavba CNG? Myslíš snad LPG? Vzhledem k rozšíření stanic LPG je výhodnější právě LPG. Stejně tak vozy které z výroby pohání CNG jsou řádově dražší než vozy alternativně upravené na LPG.
Výhody elektromobilu jsou značné! Maximální krouťák prakticky od nulových otáček, žádné převodovky, žádné olejové náplně, žádná spojka... teoreticky žádné brzdy (dá se brzdit motorem)... dejme tomu čas ;) kapacita baterií rozhodně nezůstane na dnešních hodnotách. Mimochodem auto si může nabíjet i doma... což u CNG/LPG lze také ale musíš koupit dobíjecí stanici... u elektro ti stačí zásuvka. Nabíjet se dá bezkontaktně (indukčně) což je teoreticky možné i za jízdy kdyby silnice byly konstruovány na podobnou technologii. Zní to fantasticky, ale jediné co tomu brání jsou nízké prodeje elektromobilů.To se časem změní ;)
Kolem baterek pokročily tak maximálně kecy. Co vydrží baterka v 8 let starém holícím strojku Philips snad už v dnešní době výrobci neumí ani vyrobit. V mobilech taky paráda, jeden den a čau. Vůbec není jisté, jestli bude vynalezena baterka, která by jednou vyhovovala.
baterie ve spotrebni elektronice jsou baterie spotredni, a jsou navrzene prave tak, aby uzivatele nutili k vymene bud baterie, nebo v lepsim pripade (pro vyrobce) celého telefonu ;-) a pokud jsi to dorted nepochopil, tak te lituju
baterie jsou jen prechodnej stav, jejich potřeba je jen docasna a budoucnost je v OLEV, tedy elektrifikaci komunikaci, která zacne mesty diky hromadne doprave, jiz takto funguji nektere linky v asijských zemich, a zacina se to budovat pro testovani i v Nemecku ;-)
slepou vetvi jsou maximalne lide co o necem tvrdi ze je to slepa vetev ac otom veskutecnosti vedej uplne ale uplne prd a nemaj ani toliko energie aby třeba na 10 minut pustili google a něco malo si otom nasli a zjistili :-!
Nakolik obstojný stroj to bude nemohu hodnotit. Třeba bude jezdit dobře, třeba je technicky zvládnut, což se od BMW čeká, přesto všechno je to hnus. Proč nemohou udělat elektrické vozítko, vzhledem se přibližující běžné produkci? Pokud chtějí designem přímo úměrně vyjádřit svůj postoj k elektromobilům, pak nechápu, proč nějaký vůbec vyvíjeli. Ono se nedá pořád dokola obhajovat, oni v té nebo oné firmě vědí co dělají a člověk to bude kupovat, protože té firmě věří. To je postoj prachsprostého hloupého konzumenta bez názoru. Tohle se přece nemůže líbit nikomu a zarytým fanouškům BMW už vůbec ne. Pro ty to musí být jako nůž do zad od vlastních. Takže za tuto kreaci - :no:
Zaryté fanoušky BMW toto auto neoslní to je pravda (s vyjimkou pár fanatiků kterým stačí jen logo na čemkoliv), ale může naopak oslovit novézákazníky, kteří by jinak o BMW neuvažovaly.
No nejsem skalní fanda ani Citroenu ani Fiatu, ale musíte uznat, že citroen má v kontextu s tímto divočákem docela "střídmější a dotaženější" kreace. A malá panda není nijak extravagantní, takže nerozumím narážce.
To asi ano, ale do jaké míry a kteří zákazníci, jež doposud neuvažovali nad BMW, se rozhodnou investovat do tohoto BMW při dané cenovce? Za ty peníze můžou mít jiný model značky, nebo konkurenční elektromobil. Když přihodíte nějaké "drobné", tak máte např. Teslu S. Která se živý výhradně elektromobily, takže je tam předpoklad vyššího vývojového stupně a taky se na ni dá dívat.
interier sa mi paci,velmi odvazny.....
na auto.sme.sk je podrobnejsia galeria (co nebyva velmi casto)... :yes:
technologicky to moze byt zaujimave do mesta,no a exterier radsej nehodnotim... :*) ;-\
a je jedno ci je elektricke alebo na naftu na benzin ci slapaci pohon..... ide o princip...
to je ako kupovat lambo co nejde ani 250 8-s .. proste nezmyselna kupa
aj cena je uplne mimo... aj za polovicu tejto ceny by si to malokto kupil ... vzhlad radsej ani nekomentujem....
za mna osobne sklamanie... cakal somm podstatne nizsiu cenu a krajsi dizajn.... mozno vo svajciarsku alebo norsku par kuskov predaju ale ziadna slava to nebude.... to sa vsadim
a kdo si koupi BMW co jede max 195 papirove? no ten kdo chce BMW a nekouka na nejaky nesmyslny cifry kdesi v tabulkách, tedy většina kupujících ;-) ale to třeba pochopíš az si jednou auto budes kupovat, pokud teda do te doby dospejes v ridice
Jedna věc je být řidič a druhá věc je kupovat si auto.
Tohle je auto do města. Kdo potřebuje univerzální auto, tak si to nekoupí. Ve městě ti 150 stačí. Leaf stojí přes 700, tak tu přestaň psát takové kraviny jako že by BMW mělo stát 450...
No jenže do skútru nedáš autosedačku ani nákup, prší na tebe, v zimě je ti zima, v létě horko, obzvlášť pokud dbáš na bezpečnost a jezdíš v motorkářském (což přináší další komplikaci s převlékáním v práci). A pak je tu ještě další skupina lidí, co motorku nikdy neřídila nebo se na ní bojí jezdit...
O princip jde mozna jen ve Vasi hlave. A to dost omezeny. Aktualni nabidka el. aut neni na daleke cestovani, ale spise mestsky a primestsky provoz. Muzete mi rict, jak rychle jezdite po meste, ze Vam 150 nestaci? >:D
Ty jsi normální blázen >:D Já osobně po dálnici jezdím jen vyjímečně víc než 130... tvoje úvaha je až neskutečně dětinská. Maximální rychlost zajimá ty co autům moc nerozumí. Daleko podstatnější je průžnost elektromotorů které mají téměř konstantní kroutící moment prakticky už od nulových otáček.
nie je to skarede a napad dobry, ale existuje statistika toho, kolko ludi napr. v yapadnej Europe splna podmienky>
a/ jazdi vylucne iba po meste
b/ ma vlastnu garaz, resp. inak chranene miesto na parkovanie/nabijanie
c/ jazdi iba po meste a firma ma na parkovisku nabijacku?
V dobe, ked nas otravuje denne nabijat mobil, ma taketo auto opodstatnenie iba napr. pre zenu na materskej vo velkom meste, ktora s nim behne na nakup, lekarovi a podobne. Inak treba druhe auto do rodiny a to eko nie je...
Různé studie jistě existují, i tak je ale toto krokem do neznáma. Z druhé strany, je jednodušší lovit v segmentu, kde zatím konkurence není. Prémiové automobilky v posledních letech dělají všechno možné pro navýšení prodejů - obsazují nižší segmenty, vyvíjejí různé crossovery, snižují ceny... tak proč ne elektroauto?
Já bych naopak řekl, že si lidé na nabíjení telefonu zvykli... nevidím problém připojit po příjezdu do garáže auto na nabíječku.
Plusy a mínusy, ktoré sprevádzajú toto auto
+ kompaktné rozmery auta do mesta s cielením na matky s deťmi
+ technicke parametre
+ dobrá značka
+ E myšlienka (ekonomická prevádzka, ekologická jazda, elektrické auto...)
- surealistický dizajn - už toto odláka prvých potencionalných zákazníkov
- vysoká cena - aj po zľavách v niektorých krajinách sa pod cenu 25.000€ nedostaneme
- nedá sa využiť pre taxi - hybridy sú využívané ako taxi - využíva sa príspevok od vlády či miest pre daňové úľavy. auto je relatívne malé na takéto využitie
- nevybudovaná infraštruktúra v mnohých krajinách - to je základný problém. je len málo miest na svete, ktoré ponúkajú dostatočnú infraštruktúru
- nie je hybridná verzia - pre prekonanie vybudovania infraštruktúry pre elektromobily je vhodné prioritne ponúknuť hybridné verzie.
cena je naprosto vpořádku... nechápu co proboha všichni chcete za ceny??? když si jdete koupit mobil dáte za něj 15tis jen kvůli tomu že to je nějakej krám kterej vymyslel zakomplexovanej zakladatel applu... a připlatit si víc za scifi techniku v moto průmyslu nechcete? tak pak jděte prosit o malá auta k renaultu... ti je dělají taky supr... ale renault vám určitě sežere na servisu hodně peněz za těch 8let co vám I3 nesežere ani korunu....
Mě se moc líbí, a mít na něj tak si ho i koupím. Kdo nikdy nejel v elektromobilu nepochopí. Podobně futuristické a odvážné velkosériové auto snad žádná automobilka nikdy neuvedla. 3GT na dlouhý trasy, i3 na dojíždění do práce - beru všema deseti. A teď do mě >:-[]
Pokud by něco takového přišlo jako náhrada za trojku, pak by to bylo "odvážné". Takto ale BMW nic moc neriskuje - tak jako tak si nemůže dovolit elektrotechnologie úplně ignorovat, tohle má image a pokud to lidé nebudou chtít, no tak se holt část investice odepíše a prodeje nosných řad se to nedotkne. Takže odvaha ano, ale bez nějakého velkého rizika.
Za mega to pořád pro většinu zákazníků nedává ekonomický smysl - prostě koupit 1er za půl mega a mít 400k na benzín je racionálně vzato výhodnější a ještě pár let to tak asi zůstane. i3 nemá ambice být nosný model, je to taková stylovka pro ty jedince a firmy, co na to mají a přemýšlí ekologicky (a/nebo se tak chtějí tvářit).
Tak ono čistě vzato ekonomický smysl nemá ani jedno auto od BMW, ale jinak souhlasím, je to stylovka, machrovinka, ale přesně to BMW potřebuje. Zviditelnit se na poli elektromobilů, protože až budou za deset let lidi kupovat ve větším, tak si BMW může ukosnout větší sousto koláče. Navíc si myslím, že si BMW potřebovalo vyzkoušet řadu technologií - hliníkový podvozek, karbonová karoeserie atd. pro nasazení v dalších řadách, které to taky nevyhnutelně čeká.
Ad cena - podle mě je úplně v pohodě. Nikdo z BMW nečeká, že se bude dobře prodávat v čechách, ale s průměrným platem na západ od nás to není tak nedostupné auto a díky dotacím si myslím, že minimálně v Německých městech jich bude k vidění spousta.
Proboha Toppere ten bawor je tak nabušenej, že si o tom může nechat Renault zdát. Monokok z uhlíkových vláken, podvozek hliník... BMW jednoduše nemůže vytvořit jen elektromobil, od BMW každý čeká něco víc a to něco navíc BMW právě přináší.
Vždycky mám radost, když se najde někdo aspoň s trochou inteligence a schopnosti nahlížet na danou problematiku v širších souvislostech. :yes::yes::yes: díky
úzké pneu nejsou takový problém jak se může zdát... dříve než se vůbec auto dostane na hranici převrácení, ztratí grip a utrhne se do smyku. Druhá věc je ta že elektromobily mají většinou těžiště mnohem nižší těžiště než konvenční vozy, protože mají baterie v podlaze. Losího testu se vůbec nebojím. Mimochodem podle které fotky jsi zjistil, že je to auto nebezpečné? Četl jsi z čeho je vyrobeno?!!!! Vždyť to má monokok z uhlíkových vláken! Klasický plech to překoná v pevnosti mnohonásobně.
To je v rovině spekulací. Záleží na směsi pneu, rozdělení hmotnosti vozu a rozložení brzdné síly, nastavení abs... atd atd
Takže těžko soudit... řekl bych že pneu budou určitě s nižším valivým odporem, které mají většinou horší jízdní vlastnosti.
Nadruhou stranu BMW nejsou žabaři ;-)
Takhle na papíře (monitoru) je teoreticky užší guma horší než širší, ale realita může být opačná.
Jasně, zatím jen teoretizujeme, ale každopádně... poznámka o šíři gum je správná a může to být zajímavé. Vzpomínám na to třílitrové Lupo (myslím spotřebu, ne objem), tam byla tuším brzdná dráha taky drobný problémek 8-s .
Uvidíme... ten velký průměr kol je jasný... na 13" o šířce 155 by to mělo problém přenést ten krouťák na asfalt. Šířka je ústupek kvůli spotřebě... ten nepoměr vypadá opravdu divně, ale ve výsledku je to logický krok. Ten větší průměr kol slibuje větší komfort takže si můžou dovolit podvozek přitvrdit což má pozitivní vliv na brzdnou dráhu (opět čistě teoreticky). Tohle je natolik složitý a ovlivňuje to tolik věcí, že to není nic než jen spekulace... necháme se překvapit ;-)
Plakat můžete, až BMW odpíská benzínové auto a bude nabízet pouze toto. Ano, samozřejmě, je to stále ještě drahé a většině kupujících se to nemůže ekonomicky vyplatit. Ano, revoluce v technologii baterií se nekoná a dojezd je +- na úrovni konkurence.
BMW prostě postavilo to nejlepší co umí. Auto, jehož technologie a parametry jsou dnes špičkové - a ohodnotilo to adekvátní cenovkou. Takže ti, co uvažují ekologicky a zároveň je pro ně Leaf příliš slabý a plebejský, mohou nyní sáhnout po další plnohodnotné alternativě. Co víc byste chtěli?
PS: Svým způsobem... možná má prémiový elektromobil větší šance než mainstreamový. Ekonomický smysl nedává ani jeden a utrácet za image jsou zvyklí spíše kupci BMW než kupci Nissanu...
Souhlas! Popírání kvalit elektromobilů je holý nesmysl a největšim důkazem budiš toto [odkaz]
Prémiové značky májí mnohem větší šanci prosadit tyto technologie protože jejich zákaznící mají vatu. Dacia a jí podobné prostě nemohou být průkopníky. Tedy tvoje P.S. je naprostá skutečnost.