dinomobilka BMW - Bayerische Motorových Werků - si z prostých lidí prostě dělá legraci. Popravdě peče i na majetné!
Okázale dává za 3,5 MEGA najevo vám všem, že na prostý obyčejný elektromobil [odkaz] [odkaz] [odkaz] kterým by civilista mohl jezdit každý den do práce a přitom neprášit raka do tváře stejnou cestu jedoucím cyklistům, kteří také jedou do práce prostě nemají !! , že bez spalovacích popelnic na vyděračský prachy za ropu to nepojede, aha...
NIC NOVÝHO SOUDRUZI Z MNICHOVA !! (PS: tam už jednou zradili že..)
nu dobrá, tak ten "deutchebrzdopokrok" v Ženevě 6th to 16th March 2014 [odkaz] poměříme :
od Elona a jeho party se představuje:
TESLA MODEL X AWD 4x4 Září 2014 USA / 2015 EU CHINA [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
TESLA MODEL E 2015 [odkaz]
1. NEJLEPŠÍ = ELEKTROMOBIL (čistý nejlépe Z BOLESLAVI) [odkaz]
2. LEPŠÍ = LPG / CNG (trochu CO2 a plynů) [odkaz]
3. ostatní ŠPATNÝ !! [odkaz] [odkaz]
Re: VÍTE PROČ NĚMECKO NOVĚ NEPODPORUJE ELEKTROMOBILY ?
VÍTE PROČ ? [odkaz]
Protože ho zájmové "skupiny" [odkaz] ekonomická pomoc Řecku [odkaz] dohnaly do VELKÝCH ENERGETICKÝCH PROBLÉMŮ [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Co si o tom myslet, nebylo to náhodou schválně??
Když na začátku stál velice zajímavý ambiciózní DESERTEC ?? [odkaz] [odkaz] [odkaz]
A takové jsou potom následky: [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Re: VÍTE PROČ NĚMECKO NOVĚ NEPODPORUJE ELEKTROMOBILY ?
Představ si, pracuji v oboru, kde jsou vědecké studie mého každodenního života. Spousta jich vychází protichůdně, záleží na parametrech a typu studie. Tady o dizajnu studie nevíš vůbec nic. Každá se dá zmanipulovat díky spoustě proměnných. Jedny z nejdůležitějších studii vůbec v mém oboru byly naprostý podvod. Dej si do googlu jméno Joachim Boldt. Dokud podobná studie nevyjde s patřičnou recenzí v karentovaném časopise a není potvrzena jiným výzkumným týmem, tak si s ní můžu akorát vytřít zadek :-)
Re: VÍTE PROČ NĚMECKO NOVĚ NEPODPORUJE ELEKTROMOBILY ?
Omluva za off-topic, ale zdravím kolegu. Boldt je opravdu hezký příklad. Poldermans taky fajn, že? Na druhou stranu znám řadu lidí, kteří dělají vyzkum poctivě, kupodivu i v našem korupcí prolezlém Česku.
Re: VÍTE PROČ NĚMECKO NOVĚ NEPODPORUJE ELEKTROMOBILY ?
To je svatá pravda. Jen se mu snažím vysvětlit, že brát článek, kde se píše o skupině nizozemských vědců jako běrnou minci, bez znalosti jakýchkoliv dat a parametrů studie, může jen blázen :-) A už z uvedeného závěru studie mi vychází, že 95,2% lidí v USA a Velké Británii, kteří zemřeli s hlavní diagnózou rakovina plic, nebyli dlouhodobě vystaveni prostředí, kde se v hojné míře vyskytovaly výfukové plyny vozidel se vznětovými motory. Dalších 98,7% (!!!!) lidí zemřelo na stejnou chorobu, aniž by žili poblíž hlavních silnic. Jinými slovy naprosto divná studie, zaměřená pouze na jeden parametr. Kdyby měli alespoň nějakou kontrolní skupinu, se kterou by mohli porovnávat a uvádět rozdíl v četnosti výskytu zhoubných nádorů plic. Dále, kolik z těch řidičů bylo kuřáků? Jaké měli jiné rizikové faktory? Atd atd atd. Pokud mi chce pan Kharl/Berenika něco podstrkovat jako naučnou literaturu, tak ať to má nějakou váhu, ne jako ty jeho obvyklé žvásty :-) Jinak taky pozdrav pro kolegu :-)
Re: VÍTE PROČ NĚMECKO NOVĚ NEPODPORUJE ELEKTROMOBILY ?
Hezky a přesně napsáno, já už to tady někomu (myslím že i Berenice) úplně stejně jako ty ohledně téhle studie vysvětloval jednou (spamuje tu s ní už půl roku? možná déle) .... Sám sem zpracoval celkem obsáhlou analýzu úmrtnosti na vybrané novotvary a jedním z toho byla rakovina plic, takže do jisté míry vím o čem mluvím ( i když nejsem lékař). Jsou záměrně uvedeny výsledky, které se hodí a zamlčeny všechny proměnné a informace o zkoumané skupině obyvatelstva....
Každá analýza se dá udělat účelově... také pracuji v obdobné sféře, kolego :-)
P.s. ještě určitou úroveň mívají impaktované časopisy.. :-)
Re: VÍTE PROČ NĚMECKO NOVĚ NEPODPORUJE ELEKTROMOBILY ?
Očem to mluvíš člověče? Zpráv o zdraví škodlivích vlivech je na zatím svobodným netu spousta. I bez zpráv člověk je schopen rozeznat co mu je prospěšné a co není. Tak klidně si strč hlavu k výfuku a čuchej jak je ti libo :-) Všichni další dle vlastního uvážení. A jestli myslíš, ze napíšeš pár rádobyvědeckých keců ty od popelářů a svět se posanína*** ... >:D
Narovinu, milion a jeden člověk na planetě je šťastnej že přišel člověk jako Elon a udělal to co mělo být už dávno. A je víc než jasný že lhali snaží se lhát dál. Lidi jsou zdrogovaná zvěř jj, ale ne všichni ;-) >:D
Re: VÍTE PROČ NĚMECKO NOVĚ NEPODPORUJE ELEKTROMOBILY ?
A moc hezký US akcent. Škoda, rád bych si přečetl tvoji recenzi na Teslu, ale toto je pod úroveň. A dělat si další nick je ubohost. Hurá s tebou na hatelist :no:
Hele ty si se sem teleportovala někde z budoucnosti ne? Ty žiješ v době tak za 100 let. >:D BMW představí hypermoderní úsporný a ekologický šetrný auto a ty se tu čertíš nad tím jakej je to zastaralej neekologickej šrot. Probuď se nežiješ v roce 2150. Zatím ještě máme rok 2014. >:D
Tak dynamicky to ma podobne parametry jako BMW M6 za stejne penize. Nevyhodou samozrejme je, ze tu dynamiku to ma jen do te doby nez se vybijou baterky, tak je z toho celkem sranda auticko.
Asi si to kupce najde, ale asi by jsem si uměl představit jiný auto v téhle cenové hladině. Něco s motorem, který se pro takové auto hodí. Jako například F-Type R, R8, 911
Bohužel, je to hybrid v tom nejhorším slova smyslu ........... a riadne předražený ........ Není to ani combustion engine vehicle, ani electric vehicle a už vůbec to není sporťák, je to strašlivý kočkopes.
Tak minimálně motor když to přeženu jak ze sekačky a zvuk to asi mít taky nebude, hmm. Benzínem to vonět nebude určitě. A uvidíme, co váha a samo následně dojezd při městské a svižné jízdě v minus 10 stupních...
Myslím, že do sportovní romantiky to bude mít daleko. Nejsem fanda těchto elektrických pokusů a jsem rád, že patřím ještě ke generaci, která to dojezdí na spalovacích motorech. Nic proti vývoji, ale zde to není vývoj v pravém slova smyslu. A ani to není ekologické, pokud neumíme ekologicky vyrobit a zlikvidovat baterii a hlavně produkovat efektivně a čistě elektřinu. Je celkem fuk, jestli spálím trochu nafty nebo se v spálí trochu uhlí...
Mně tohle auto tedy nijak nebere, ale nic z toho co píšeš, se netýká mojí otázky, jak Windiesel pozná, že "to vůbec není sporťák"? Nejspíš to nebude mít zvuk jako dvanáctiválcový aventador, ok, a dál? Co když to bude jezdit lépe než 90% sporťáků? Víš to? Já ne, proto se ptám, jak to ví pan dýzl.
Nikdo z nás v tom nejel, takže není důvod tady dětinsky pošťuchovat. Mně třeba rozměr pneumatik něco o jízdě auta napovídá..
Jo, ti co adorují BMW, budou mít s tímhle kusem hodně práce a to nemyslím škodolibě. Jsem spíš zklamám, že zrovna BMW pustí do výroby něco, co působí jako úlitba všem těm současným eko green trendy hovadinám. Tohle auto si koupí extrémně skalní fanda BMW nebo geek.
Co ti napoví třeba gumy z priusu na GT86? Možná jen dětinsky pošťuchuješ, já se ohrazuju proti prohlášením, ve kterých má pisatel "naprosto jasno", zejména pokud jde o něco, s čím má nulovou zkušenost. Se zbytkem souhlas, BMW bude mít s i8 hodně práce, a osobně bych byl mnohem raději, kdyby úsilí vržené do i8 věnovali něčemu se spalovacím motorem, ale jasno o tom autě nemám, viděl jsem ho jen na obrázku.
Máš pravdu, hodnotit jízdní vlastnosti z obrázků je pro některé oblíbený koníček. Renomovaní testéři byli, jak píšu níže, předprodukční i8 dost příjemně překvapení, až nadšení. Tito lidé testují vše od MX-5, přes Viper a Corvette, až po 911 a Ferrari, a já nemám důvod si myslet, že neví, o čem mluví. Zato tady je vše leckomu jasné už z tvaru zpětného zrcátka. I ten zvuk motoru...
No, já jsem zase rád, že se BMW podařilo to takhle dotáhnout a sladit. Navíc, řada věcí z vývoje tohoto auta se záhy objeví i v jejich masové produkci (např. karbon) a na to se opravdu těším. Pokud tento trend zčásti zaplatí kupci i8, tím lépe.
Mea culpa, mea maxima culpa - je to supersport, má skvělé jízdní vlastnosti a fantastický zvuk, nový etalon své třídy! Odpovím otázkou - je auto, jehož pneu mají max. 215mm šířku konstruováno tak, aby bylo schopno pracovat s extrémním podélným a příčným zrychlením (na rozvor a rozchod zapomeň, naopak se podívej na hmotnost)? Ke zvuku nemá smysl cokoli dalšího říkat.
Tohle auto nemá přímého konkurenta a pokud konstruktéři snili o tom, že založí novou třídu (crossover M1 s priusem, abych si taky dětinsky šťouchl), tak doufám, že jim to neklapne. Velmi mě mrzí, že BMW dovede vyrobit vůz s pěkným kabátem a naprosto zmrvenými vnitřnostmi. Jo a pokud si chceš nechat povyprávět definici supersportu, obrať se na mouchochlapceedu, to se nasměješ.
Pozastavovat se nad tím, že tady někdo něco plácne a "nejel v tom" je vyčerpávající činnost - viz. další příspěvek někoho odvolávajícího se na "renomované testery", takže hodně zdaru ;-)
Hmmm, na začátku příspěvku se docela obsáhle pereš s argumenty, které jsem nikdy neuvedl. Např. že je to supersport nebo že to má fantastický zvuk. Čili napadáš vlastně jen svá vlastní tvrzení. S tím se nedá polemizovat, a tak to ani dělat nebudu.
Pokud jde o renomované testéry, tak ano, za tím názorem si stojím, jsou to lidé, kterým ročně projdou rukama stovky aut a někteří tu práci dělají už destíky let. Pokud jsem si u nich opakovaně ověřil, že vědí, o čem mluví, nemám důvod jim nevěřit ani pokud jde o i8, přestože jsem tím autem nejel. Myslím, že to je logické, ne? Ale hodnotit vlastnosti auta jen z obrázků, to je pro mě trochu "jiný level", na to opravdu nemám, a tak to přenechám zdatnějším. Nic ve zlém, ale zkus si ty mnou zmíněné testy přečíst, jsou docela podrobné.
Ono to možná bude tím, že jsem na tvůj příspěvek nereagoval >:D
S těmi renomovanými testery už neobtěžuj a udělej si svůj vlastní názor. Přestože to nebylo mým plánem, nevynechám příležitost si i8 ohmatat, abych se přesvědčil, jak moc se mýlím..
Re: TŘEBA PRAKTICKÝ RODINNÝ ELEKTROMOBIL : TESLA MODEL S
Tak jo, jak chceš......... Tesla S je naprosto nepoužitelné auto pro mě i pro český trh víceméně a jako rodinné dvojnásob!!
Za 1. je drahé pro většinu čechů
Za 2. dobíjecí stanice nejsou
Za 3. dojezd. ( se svým dízlovým kombi při troše snahy odjedu více než dvojnásobný počet Km na jednu nádrž, než nejdražší model Tesly)
Za 4. Je nabízena ve verzi sedan, tudíž nepoužitelná pro mne a pro mnoho lidí...
Kombik je ideálním rodinnym vozem, ne sedan... v sedanu neodvezeš ledničku, pračku, sekačku, psa,... k čemu takovy auto a jeste v elektrice?? Zlatej dízlovej Passat.... Nízká spotřeba, kvalitní auto, všestraná využitelnost, stojí sotva polovinu toho, co Tesla.
na a Za 5. Mají tendenci se samovznítit...... to je skoro to nejhorší.. to je pak panečku splodin ve vzduchu...
Nepalcuj a argumentuj, zkus mne přesvědčit, když tu pořád takhle otravuješ milá Bereniko.
Re: TŘEBA PRAKTICKÝ RODINNÝ ELEKTROMOBIL : TESLA MODEL S
Dnes jsem to už vzdal. Žádného argumentu se nedočkáš, kromě obvyklého spamu pod každým článkem o BMW. Docela se divím, že to redakce toleruje. Takže jsem poprvé vůbec použil funkci hatelist, číst ten blábol každý den se mi fakt nechce.
Re: TŘEBA PRAKTICKÝ RODINNÝ ELEKTROMOBIL : TESLA MODEL S
To jo,. ale u BMW je vždy. U jínych značek téměř vždy. A u BMW se naváží i do aut, které jsou zelenější než ta jeho Tesla. Rozhodně nízkoemisní spalovací motor v i3, který slouží jako generátor pro elektromotor je ekologičtější řešení, než uhelná, nebo jaderná elektrárna, která nabíjí Teslu. Hatelist je praktické řešení, jak se zbavit spamu :-)
Re: TŘEBA PRAKTICKÝ RODINNÝ ELEKTROMOBIL : TESLA MODEL S
ale vždyt tomu nechceš rozumět, ohrožuje to tvoje ego, tvuj standart životní styl na který sis zvykl, v kterým tě naučili :-) a tak si honis vlastní triko za každou cenu a nejlépe bys byl rád aby tak všichni a měls klid ;-)
chyba lávky expertre
Re: TŘEBA PRAKTICKÝ RODINNÝ ELEKTROMOBIL : TESLA MODEL S
Ad 1. Model S jednak není určen na to, aby s ním jezdila většina Čechů a druhak toto je diskuse ještě o daleko dražším autě, takže tento argument je zcela mimo.
Ad 2. Dobíjecí stanice pro elektromobily v Čechách jsou, ale zatím jich není mnoho. Totiž Čechy nejsou až takový pupek světa, aby to pro Muska byla nějaká extra priorita. Někde se ale začít musí - je ekonomickou debilitou myslet si, že napřed se postaví stanice a pak se teprv začnou prodávat auta. Kromě toho, idea s Teslou je taková, že si lidi v převážné většině budou dobíjet doma.
Ad 3. Dojezd 500km je v takhle malé zemi naprosto dostačující a to i pro většinu Čechů :)))
Ad 4. Tesla S je pro rodinu praktičtější než tvůj dieslový kombík. Je vidět, že jsi Teslu S v životě neviděl. Tak za prvé je to liftback. Za druhé může být i sedmimístná, což je pravděpodobně víc, než tvůj dieslový kombík. Za třetí, kufr (ten zadní :-) ) má jako kráva (větší než tvůj kombík, konkrétně 744 litrů) a ledničku do něj dáš úplně v pohodě. Za čtvrté, až dáš dozadu tu ledničku, tak ve předu budeš mít ještě jeden kufr
o objemu 150 l. Tvůj skvělý dieslový kombík je proti Tesle kabelka na kolečkách.
Ale je krásné, jak si lidi dokážou namluvit, že jejich dieslový kombík je to nejlepší auto na světě a jak nádherně se dají utvářet předsudky bez jakékoli snahy najít si informace.
Re: TŘEBA PRAKTICKÝ RODINNÝ ELEKTROMOBIL : TESLA MODEL S
čo máš proti e39?? ja som ju mal a rozmýšlam že nejaký zachovalý kus si kúpim pretože to auto stále vyzerá dobre a aspoň čosi vydrží...a mimichodom ked chceš e39 hatovať tak si aspoň naštuduj históriu pretože o tom aute nič nevieš a robíš tu zo seba *..pretože od roku 2003 už vychádzal model e60.... ;-)
Radsej to mohli spravit ako cisto elektromobil ako i3 alebo dat ktomu V6 motor nech to ma riadny zvuk, kedze to ma byt sportak, ako to planuje napriklad Honda...
k tomu zvuku. Včera jsem jel za i3 a i při jízdě vedle, jsem nic moc neslyšel. Chtěl bych vidět chodce na přechodu, když se nerozhlédne :-)
Jinak i3 vypadá celkem debilně ze všech stran. A ty úzky kolečka působí směšně :-) ale jelo to celkem svižně a asi to po městě splní, co potřebuješ.
Tohle je spíš o povaze a ne o sluchátkách... kolikrát ti pod auto vběhnou lidi i bez sluchátek, protože se cítí hájeni a ty to musíš prostě ubrzdit i kdyby nevím ci... hlavně ve velkých městech, u tramvají atd... Nedívají se a jdou slepě, protože mají vždy přednost a kdybys je srazil, tak máš průser ty... na to spolehájí. A tady je už skoro jedno, jestli je to I3, nebo staré TDI, které je slyšet na míle daleko...
Takoví lidé si ale potřebují rozbít čumák. Možná by pak koukal, kdyby ho řidič zažaloval za duševní újmu, ušlý zisk atp. I kdyby měli absolutní přednost, mrtvole to nepomůže.
To zajisté a s tím naprosto souhlasím. Horší je, že z toho psychickou újmu má ve většině případů řidič a ještě si to klade za vinu... sám nevím jak bych se zachoval.. takhle od stolu se to kecá, ale myslím, že málokterý účastník takovéto nehody má ještě "koule" se s ním soudit :-)
Právě. Řada lidí si to podle mne neuvědomuje. Proto jsem napsal, že by koukal (divil se). I když stihneš zastavit (vyhnout se), tak to může být pěkný šok. Možná by to chodce probralo. Na druhou stranu, jak píšeš, chce to slušně silný žaludek zažalovat někoho, koho jsi srazil. Pravděpodobně bych to neudělal (leda v obraně, kdyby ho snad napadlo mi vyhrožovat).
Mne vůbec dostává, jak někoho může napadnou, že si může jako chodec vyskakovat - opět jsme u pudu sebezáchovy. Jak jsem napsal, přednost je mrtvému platná jako příslovečný zimník.
No hej dizajn je kontroverzny... 19stky uzke kolesa hrozne ....ale ako auticko do mesta a aj kusok od mesta je dobre, ma paradne zrychlenie, cize slusne odpichy z krizovatiek a stale slusny realny dojazd nad 100km a netreba ktomu uz ziadny spalovaci motor, cize odpada starost o olej, filtre, rozvody, len ta cena je zatial mimo mestke auticko :\ ...
Zabudnite na Vertu, mobil za 15000 eur: [odkaz]
Zabudnite na Hasselblad Lunar, kompaktný foťák za 6000 eur: [odkaz]
Je tu nový kráľ hlúpych investícií, trojvalec s baterkami za 126000 eur!
Určite sa nájde znalec, ktorý ocení výnimočnosť tejto ponuky a neodolá. >:D
nic sa ty neboj, o chvilu vyjde par clankov kde budu opat to auto chvalit ze uz je na pol roka dopredu vypredane ako i3 a ze rocna produkcia 3 kusy je uz beznadejne vypredana a tento predajny megatrhak nestacia vyrabat >:D , zvlastny to dnesny svet
Jo tak nějak to bude. Je to prostě módní výstřelek jako všechny elektromobily. Ale proč ne, pokud někdo chce star trek na kolech s plackou BMW na kapotě. Proč ne. Moderní dizajn se mi celkem líbí, technologie taky jsou fajn. Ale za 10 let po tom pes neštěkne.
je uzasne jak nekteri lide hodnoti slovo "sportak" jako silnej motor, velkej motor, zvuk 8-12 valce?
takze v tom pripade kdejakej nakladak kterej brazdi nase silnice je vlastne sportak >:D
ja jsem za zivot risil ze sportovnich aut treba M3, M5 , RS6, Corverre C6, Modenu, Gallardo nebo Audi R8, vsechnu velky silny motory..... a presto vsechny tyhle auta v mich ocich co se sportovna predcil obycejny Lotus Elise S, aneb naproto uzasny sportovni zazitek s autem co ma malej a relaticne slabej motor a Elise tak jo prome mnohem vic sportak nez vsechny ty ostatni vyse vypsane :-!
i8 si jiste neudela dobre jmeno u lidi co nanej nemaj a jeste navic nesnasi cokolov co k pohonu vyuziva i elektrinu, ale mam takovej pocit ze to je Mnichovskym naproto u zadnice a zvysoka na vas ..... >:-[]
zhruba dva a pul, ale co se poctu posadky tyce, tak budou potreba prave ty dva >:D
navic ja i8 nevnimam jako sportak, ale jako GT, a ikdys si BMW vpodstate vytvorilo timto modelem vlastni tridu, tak nejblize bych jako konkurencni auta bral neco jako Audu A5, Audi TT, a podobna luxusni coupatka 2+2
i8 je pro me oci neco mezi coupatkem a stredni tridou, a v dane cene nabizi parametrove velice solidni vykony za ktere by se nemusel stydet kdejaky cenovi konkurent, vubec bych se nedivil kdyby prave i8 brala zakazniky autum jako Continental
OK, tak ak je to konkurencia ku GT typu A5, tak za cenu i8 máš jednu A5 3,0TFSI, jeden Lotus Elise S a ešte Ti ostanú nejaké "drobné" na hotheč, povedzme Megane RS. ;-)
Nápodobne; rovnako ani do podobne koncipovaných puristických áut typu MX-5. To aby človek pomaly pozeral dopredu ponad rám čelného skla a nie cezeň. :-)
ten 3.0TFSi je vtip? vzdyt dinamicky nestaci tento motor ani v S5 na i8, takovou rekneme dinamickou konkurenci je v tomhle ohledu RS5, a jen letme dorovnani vybavy udela z puvodne 2 milionove Audinky auto za 3.2 mega, cos neni od tech 3.5 za i8 zas tak daleko, proste BMW si s i8 vytvorilo segment sami prosebe a zaplacli tak diru na trhu a docela verim ze budou uspesni, prodeju aut jako je ta Audi asi urcite nedosahnou, ale nepredpokladam ze maj tak vysoke cile
o kolik, o 100km? ano jiste to bude pri vyberu takovehoto auta strasne dulezitej faktor, ale pravda luxusni coupecko jsem nikdy nekupoval, takze netusim jak majitele techto aut uvazuji ohledne mozneho maximalniho dojezdu na jedno natankovani >:D
to je snad parametr ktery me vzivote u vyberu auta nezajimal >:D typicky davam s A6 okolo 550-600 na nadrz 65l (rekord mam 864 benzinka-benzinka) ale pri jeji koupi me teda naprosto nezajimalo jak velkou ma nadrz nebo kolik s ni na jedno natankovani ujedu
Ja som tiež luxusné kupéčko nekupoval, ale kolega áno a konkrétne tú A5 a čuduj sa svete, ten dojazd je pre neho podstatný. Teraz sa vytešuje, že na jednu nádrž (samozrejme nafty) dôjde na Makarskú riviéru či do Talianskych Álp. ;-)
kolegovi ale asi neslo oto mit sportovni auto ze, jestli vzal naftu tak chtel pocitam spis jen premiove coupecko a docela i verim ze o nicem jinem nez nafte ani neuvazoval, tedy zakaznik ktery BMW zrejme vubec nezajima co se i8 tyce a nabidli by mu spise neco jako Coupe 640d
Ono to asi tolik lidí nezajímá (mohu se plést), také nemohu říct, že bych to sledoval. No a pak se jednou třeba spálíš. Podobně je to s užitečným zatížením.
Když jsme u dojezdu... nevím, jak to mají ostatní, ale automaticky beru větší nádrž, pokud je něco takového v nabídce. :-)
Letmé dorovnání... RS5, kterou jsem jezdil, zdaleka nestála tolik (ani dle ceníku). Pravda, nebyla Audi exclusive a neměla skořepiny, ale jinak měla každou blbost od panoramky po kompozitové brzdy - co šlo zaškrtnou, zaškrtnuté očividně bylo.
Co se týče S5, osobně preferuji V8 v RS, ale pokud se někdo nebojí pohrát si se softwarem, V6 není problém slušně pošťouchnout. Není to turbo, člověk si nemusí lámat hlavu s mezichladičem, nebo teplotou výfukových plynů, i když se nic nemá přehánět. Nicméně iudex nejspíš mínil A5 na cestování a Elise na zábavu.
Ďakujem za dovysvetlenie, áno, tak som to myslel (nadväzujúc na Samanovu tézu o A5 ako konkurencii v rámci kategórie GT a Elise ako nekompromisnom športiaku).
Dobre pises ze elite s je omnoho zabavnejsie a podpisuje sa dost pod to aj nizka hmotnost.... Bmw i8 ma podobnu hmotnost ako Audi r8 cca 1500kg , cize k zabavnosti k Elise s bude mat daleko, ktore ma o 600kg menej, porovnavas trocha rozdielne auta..
ja nic neporovnaval, ja napsal to jak se na sportaky divaji nekteri zdejsi diskutujici v postech nad tim mim ;-) aneb ze sportak musi podle nich mit velkej a silnej motor
Nic mi nebrání (krom many), jen pokuzauji na stupiditu tohoto auta. Spíš by to měli nabídnout na odkup do Bruselu, co si vydupali, to ať si také koupí..
uvidime, aka bude siet o 5-10 rokov a kolko si za vybudovanie/prerabky nechaju spolocnosti zaplatit a ci sa im to pri hustote e-mobilov casom vrati.
A potom pridem vecer na nejaku cerpacku, typek-asistent-zamestnanec s usmevom pride, zelate si?
Ano, potrebujem dobit...
Bum, tresk, zuby fuc...
....auto!!!!
Zda to auto má budoucnost, ukáže právě až ta budoucnost. Kdyby nic jiného, tak řada technologií vyvinutých pro řadu "i" si rychle najde cestu do zbytku produkce BMW. Za sebe ale nepochybuji, že BMW ví, co dělá a že celosvětově se těmto vozům bude dařit. Zejména když si uvědomíme, jak velký je tlak třeba v USA nebo v Japonsku na omezení splodin (extrémním příkladem je Kalifornie, která sama patří mezi největší ekonomiky světa) a na omezení závislosti na dovozu ropy. V Česku je s oblibou zneužíván pseudoargument o "diktátu Bruselu", který nás nutí do spousty hloupostí, které my, Češi, přeci umíme mnohem lépe. Což jsme ostatně mnohokrát v minulosti dokázali, že... S EU ale výroba i8, myslím, nemá zas tak moc společného, když se na to člověk podívá z globálního hlediska a divil bych se, kdyby prodeje v Evropě byly vyšší než třeba v USA.
Ještě k ceně a srovnání s jinými auty - neberte to, prosím, ve zlém, ale když je někdo ochotný dát 3,5 milionu za GT nebo sporťák, uvažuje opravdu jinak, než naprostá většina zde diskutujících. Srovnávat tohle auto např. s Passatem 2,0 TDI je prostě legrační. A dokonce i s plně vybavenou řadou 7, jak někde v diskuzi zaznělo. Kdo má na 7 a chce ji mimo jiné třeba kvůli prostoru na zadních sedadlech, tak si ji koupí a asi nebude zvažovat tohle auto a naopak.
No a ti, kteří pochybují o tom, jestli to auto jezdí jak má, jestli to nezní jako Trabant apod., ať si najdou články od testérů, kteří si hned tak před něčím na pr.el nesednou - stačí vygooglit podrobné testy předprodukční i8 na topgear nebo motortrend.
Mě se na i8 líbí, že vypadá jako zhmotnění mých dětských snů o autě budoucnosti. Takové zhmotněné scifi. Jistě, nebude to nejlepší sporťák, ani nejlepší GT, tohle auto jde úplně jiným směrem.
Mně se to auto také líbí, dokonce jak designem exteriéru tak i interiéru, což se mi často nestává. Oceňuji dotaženost v detailech a to, jak dobré to auto nejspíš je na silnici. Když v MotorTrend napíšou, že jim udělalo větší radost, než celá M produkce BMW za posledních pár let, tak to je už co říct. A opravdu tím nemysleli produkci CO2 : ) Ropa stejně jednou dojde a bude muset být něčím nahrazena. A možná čím dříve, tím lépe, protože kde by byli všichni ti muslimští radikálové bez peněz z ropy?
Pokud je budoucnost aut taková jako toto BMW nebo třeba i ta Tesla (velmi rychlá, pohodlná, výborné jízdní vlastnosti, zábavná), tak mi spalovací motor asi chybět nebude, ať už budou k pohonu sloužit baterky, palivové články nebo cokoli jiného. Jistě, k tomu je potřeba ujít ještě pěkný kus cesty, ale já jsem rád, že se na tu cestu nevydala s produkčním autem jen Toyota se svým Priusem, ale taky někdo, kdo ví, jak dělat auta pro lidi, kteří rádi řídí.
Naprostý souhlas. Spalovací motor tady s námi bude ještě dlouho a osobně si myslím, že větší budoucnost má vodík. Oceňuji ale elektromobily, nebo hybridy, které mají aspoň snahu nějak vypadat. Spíše než tu správnou cestu je ale vnímám jako zajímavé stylovky a zajímavou alternativu ke klasickým autům. Řada i od BMW, Tesla, Fisker, McLaren P1 - všechno jsou to krásná auta, která by mi v garáži vůbec nevadila a na moje dojíždění do práce by byly ideální :-! Dokud máme možnost volby, tak jsou tyto auta naprosto v pořádku. A své kupce si taky bez problémů najdou.
Ano, s i3 bych klidně do práce dojížděl místo svého současného auta. Jsou zde ovšem dvě ale: cena a bezpečnost. Cena bude časem nejspíš jako vždy klesat, navíc odpadají výměny oleje, další spotřebák spalovacího motoru a samozřejmě pohonné hmoty. S bezpečností je to už složitější, ale kdo chce malé auto do města (typicky ženy), stejně by nic většího nekupoval.
Demonstrace technického a ekonomického potenciálu.
Myslím, že jak v případě i3, tak zejména i8, nejde až tolik o masové prodeje a důslednou ekonomiku těchto modelů. Tím myslím rozpočítání nákladů na vývoj do ceny předpokládaně prodaných kusů a pod. Na to BMW vyrábí a docela dobře prodává mraky konvenčních modelů a motorizací.
Tato auta vznikla tak trochu jako "nositelé pokroku" a možného eventuálního vývoje automobilů. Chtějí ukázat, že na to mají jak technicky tak i finančně. Svým způsobem to působí i jako taková přirozená reklama. Pokud se směr vývoje bude ubírat jinými cestami, nemyslím, že by BMW kvůli i3 a i8 zkrachovalo. Přizpůsobí se situaci a pojede dál jinudy.
Ne každá automobilka si takový "špás" může dovolit.
Zároveň nepovažuji za podstatné a důležité to, jestli auto vymykající se zažitým kategoriím někdo nazve supersportem nebo ne a je schopen se o to hádat do krve. Mimochodem v článku je to nazváno jako plug-in hybridní sportovní vůz a to je asi korektní.
Re: Demonstrace technického a ekonomického potenciálu.
Vidím to stejně. Veyron taky koncernu bezprostředně nevydělal ani euro, prý na každém kusu dost prodělali. Jenže je výjimečný a nese s sebou ten obrovský reklamní efekt, který by za žádné prachy nekoupili. Jak koncern nemám po špatných zkušenostech rád, tak před tímhle musím chtě nechtě smeknout. No a technické inovace využijí i u dalších koncernových vozů atd., atd. Jistě, i8 je jiná kategorie než Veyron, ale zase není tak nedostupná a propagační efekt bude v řadě zemí fungovat na stejném principu.
Upřímně, flyboy Edo, "utíkej, ty ekoblázne" je dost chabý argument. Tak na úrovni toho flyboye.
Nevím, co ti vadí na představě plnohodnotného rychlého auta s dobrým dojezdem, které nemá spalovací motor a jezdí na baterky nebo třeba palivové články. Proč by to mělo být ekobláznovství?
Ano, vím, že to není ZATÍM případ ani Tesly, ani i8. Jenže první novodobé dieselové turbomotory taky neměly přes 300 hp,600 Nm, zrychlení na sto za 6,5 s a spotřebu 9-10 litrů v krabici s pohonem všech kol, automatem a váhou kolem 2,3 tuny jako má moje současná X5. Byl potřeba čas a vývoj. Osobně vidím i8, Teslu ale i ten děsný Prius apod. jen jako začátek odklonu od ropy. Ovšem zároveň si myslím, že se tento trend už nezastaví. Proč živit ropnou lobby, když bychom nemuseli? O české specialitě, totiž zamořování silnic auty s vykuchanýmí DPF ani nemluvě.
I8 nemá spalovací motor, to je dobrej fór, elektormobil to je výkřik do tmy bez budoucnosti, budoucnost mají jenom spalovací motory, až nebude co spalovat civilizace zanikne a je hotovo, žádný elektromobily nás nezachrání, to je jenom iluze bláznů
Ano, je. Puvodni zvesti o 100tis Euro (tehda 2,5mil kc) zneli podstatne lip. Ale stejne i8 preju uspech, jako vykladni skrin technologii BMW a image maker tomu nelze (z fotek a bez svezeni) temer nic vytknout. Jsem hodne zvedavy na prodeje, podle me spatne urcite nebudou.