Co tady pištíte jak stará panna na pornu, předo, zado, všehrab jsou docela hezká česká slova, dokonce, na rozdíl od Vašich mouder, nikoho neurážející hovězím dobytkem nebo slámou ze zadní části těla takže se uklidněte a ve volném čase si promrskejte spisovnou češtinu popř. slovenštinu abyste nedělali ostudu sami sobě (minimálně diakritiku nikdo ještě nezrušil) a soustřeďte se na auto, přijíždí totiž superdehet a jednička mezi motory na příštích mnoho let.
Prosím tě, nebuď tak přehnaně úzkoprsý... a zrovna ty, mrkni se na své "slušné" vyjadřování v některých svých starších příspěvcích.... nejhledě na toho "vola"... ;-)
to mozes aj ty popozerat co tu pises a bude to to iste, ty aj theo ste diskuteri a mozete si dovolit. A ked sa mu to nepaci tak to sem napisal, neviem preco tu do neho skaces. Vyjadril svoj nazor, zato ze s nim nesuhlasis tu musis hned vypisovat?
to mozes aj ty popozerat co tu pises a bude to to iste, ty aj theo ste diskuteri a mozete si dovolit. A ked sa mu to nepaci tak to sem napisal, neviem preco tu do neho skaces. Vyjadril svoj nazor, zato ze s nim nesuhlasis tu musis hned vypisovat?
Hele klid, já jsem taky jen vyjádřil svůj názor, zase k jeho názoru a stejně tak to může udělat on, atd. atd, prostě diskuse..., tak si tu zbytečně nehraj na nějakého hlavního "rozhodčího"... :-)
pokud se podíváte na produkci "černého zlata" je jasný proč se Japončíci stáhli na "pole elektromotorů",zatím se všichni pošklebují ale až budou muset následovat ostatní ,budou mít opět Japonci nehorázný náskok (oni ho už mají ted) jen takové firmy jako Audi "kde mají náskok díky technice" čekají jak to bude fungovat,přeci nebudou vyvíjet za vsé!
Ano, PLNĚ s vámi SOUHLASím/mám stejný/velmi podobný názor na věc - i když za (tento) názor to člověk na těchto stránkách občas "trochu schytá" :-)
PS: I když audi dle "zákulisních info" TÉŽ začalo pracovat na hybridním pohonu (podobného/stejného typu jakým je HYbrid4 od PSA či pohon LEXUSu RX ;-)
Japonci, jediní, kdo jedou v elektromotorech (Elektro Up a Golf chystá taky Toyota, nebo Honda?), už jen, aby nám ta elektřina začala konečně padat z nebe... ;-)
Přesně jste uhodil hlavičku na hřebíček - "aby nám ta elektřina začala konečně padat z nebe". Protože současná produkce elektrické energie by nestačila pokrýt elektroautomobily ani omylem. Takže Japončíci mají náskok pokud vymysleli jak elektřinu levně a ekologicky vyrábět.
Ale jistě že ano (a také X5 hybrid apod.), ale to jsou zatím spíš takové "vzorky/pokusy" - PSA má připravenu trochu "invazi" napříč modely (a akumulátory bere "samozřejmě" z JAPONSKA :-)
PS: Byla jsem tam u jedné firmy a popravdě - proti nim NEmáme šanci ;-)
je,a mimo to je děsně předraženej a na Lexuse stejně nemá!! Kdo získal odvahu a začal s HA?? Japonci,když Evropa čuměla,posmívala se a ted najednou začíná kopírovat,zvláštní ne?!
nehorázně vysoká,na to že do vývoje technologie toho moc nedali a udělali za ně jiní je cena nehorázná!
Líbí se mi komentáře na CRZ ,je to líná potvora,nejede to atp. Ale můj názor že 92kW a s tou spotřebou je naprosto skvělých,no že to nemá turbo se spotřebou 6litrů jako to umi VW >:D On pak každý zjistí že to má od reality hodně daleko a problém č.2 kde dneska využít výkon?? Vždyt už nejde skoro jezdit,pořád člověk někde jede STOP and GO a myslím že za pár let bude cena za PHM tak vysoká že lidi se začnou přesouvat do KEI CAR 8-s
Mě SUV moc neberou, ale když už, tak určitě raději toho Touarega, než RX, a když už Touarega, tak nejlépe s V8 TDI (nebo aspoň s V6 TDI), u hybridní verze momentálně nevidím žádný zásadní přínos, a to jak u RX, tak u toho Touarega...
Zas tady pleteš přítomnost s budoucností...silnější motorizace nechystá jen BMW, dostat třeba z toho V8 TDI znatelně větší výkon taky není zdaleka nic nemožného...
Momentálně jsou z větších SUV na špici dvojčata Cayenne/Touareg, X5 vidím "až" těsně za nimi.
Já mluvila o HYBRIDní verzi - i tam považujete Tuareg "za lepší"? :-)
PS: Když se koncern rozhodl naftové V8 TDi "udržovat v nabídce" (ať je důvod jakýkoli), tak je JASNÉ, že momentálně (doslova) MUSí jeho výkon zvýšit - nabízet ho proti 50d v současné verzi, by se "divné" zdálo asi i "koncernovwým fandům".. ;-)
Jakýkoli současný Touareg považuju za podstatně lepší, než RX s obdobnou motorizací (včetně hybridu). To že Lexus nemá adekvátní odpověď na dieselovou nabídku Touaregu je další podstatný bonus pro něj, zvlášť vzhledem k tomu, že jde o SUV.
Promiňte, je to out off topic, ale hrozně mě to bije do očí. Proč musíte část každého slova zvýrazňovat velkými písmeny? Chápu, že je to Váš styl, ale je mírně řečeno otravné takový text číst.
Touareg Hybrid, že nemá na hybridního Lexe RX, kdes na tohle přišel, leda tak cenou, nebo spotřebou, jinak ho téměř "smete" ze stolu. Ale rozdíl spotřeby je daný rozdílem výkonových parametrů a cena je do značné míry ovlivněna samotným (evropským) trhem, tedy tím co jsou za Touarega (nejen hybridního) ochotni lidi zaplatit a co jsou ochotni dát za RX. ;-)
Co tady pleteš o kvlalitě/spolehlivosti. Máš snad nějaký objektivní důkaz, že je zrovna RX kvalitnější, než Touareg? Kde si přišel ty na to, že je RX lepší?
Podle toho, že má slabší parametry, horší komfort jízdy apod. To je tvé měřítko kvality? 8-s
P.S.Zrovna ty tady něco piš o FANS a popletené hlavičce. Dyť ty bys to V8 TDI nechtěl jen proto, že je koncernové, kdybych tě do toho posadil a řekl, že je to japonec, tak tu o něm budeš básnit další celý rok... >:-[]
NEvím jak tohle srovnání (no asi "vím" :-) ), ale srovnávala jsem audi A4 2.0 TDi (trochu NE"fér") s C5 V6 HDi ... a JEN jsem si tím potvrdila svůj názor (praxi), že označení "prémiové značky" je minimálně "problematické" (a já ho NEmám ráda - neb to co dělá snad i většina lidí, tedy že ten "prémiový" vůz je pro ně AUTOMATICKY lepší ... to může být "pěkná bubost" ;-)
jj,ono se VW rádo schovává za označení prémie ale pak lidi najednou čumí jak zjevení když zjistí že ta "pitomá" a neprémiová Toyota je o tři třídy lepší a kvalitnější jak jejich prémiový miláček od VW a mám takový pocit že s německou prémii na úrovni "lidových aut" si za chvili vytřou zadnici i jiní a to i Korejští výrobci!!
No máš pravdu že koncernový auto bych nechtěl,mě stačí že si docela často povozim zadeček v 540i V8.
Mě naturbený 2.0TFSI nic neříká ale když sednu do S2000 nebo WRXa to mi naježí chlupy,prostě je to o něčem jiném.
Moje měřítko kvality?? Především spolehlivost,na komfort máme každý nějaký individuální nároky a každý si kupuje auto dle svých potřeb,někdo chce loď tak si koupí C5,někdo sportovní coupé tak šáhne po CLK ,někdo chce motokáru a nekompromisní svezení tak šáhne třeba po CTR ale všichni mají společného jmenovatele a tím je kvalita a tak třeba někdo se svou "lodí" je každý týden v servisu a někdo s CTR neví jak servis vypadá!
Tak já sem asi "na lodě" (poslední dobou mne DOST "bere" Range Rover :yes::-)
PS: Kdo NEokusil asi NEuvěří/NEpochopí, ale Range Rover a Citroën C5 V6 jsou si "charakterem" BLÍŽ než byste věřili.. ;-)
(a ne kvůli tomu že jejich motory jsou "bratranci" :-)
RR Sport je "jen převlečené" Discovery - já myslím "pravý" Range Rover (v příští generaci už bude na platformě RR i ten Sport - PAK by mohl být zajímavý.. ;-)
To jestli jsi každý týdem v servisu není rozhodně o tom, jestli máš zrovna CTR, nebo GGTI (ani s jedním tam každý týden velmi! pravděpodobně nebudeš), tohle je především o štěstí na konkrétní kus. Přečti si třeba nepřímý srovnávací test v posledním Autocaru, kde ke GGTI doslova píšou, že jeho vlastnictví je naprosto bezproblémové a uvádějí to jako jeden z největších kladů, což by asi těžko mohli, pokud by bylo GTI běžně každý týden v servisu. Sám nějakou dobu jezdím (mimo jiné) v G5GTI a občas i v G6GTI, které máme doma taky a do servisu jezdí jen na předepsané pravidelné prohlídky cca co 2 roky. Takže kdes vzal ten každý týden? Typický antikoncernovský předsudek. Osobně utkvělými představami o CTR (nebo jiných vozech) "věčně v servisu" rozhodě netrpím... ;-)
nesmíš to zase tak brát do písmene ale věř že by ti majitelé s 1.6FSI,2.0TDI mohli vyprávět hodně dlouho o svých utrpeních s prémiemi,on ne každý jezdí s GTI a moje známá má Octavii se základní 1.6 a je z ní neštastná!! Srvis,servis,servis a ne jen ona četl jsem taky dost zpovědí třeba s Q7,Passat CC a jiné, jaké oni mají problémy!
Když se podívám na diskuse na německých stránkách tak se tam docela dost řeší i TSI a hlavně DSG převodovky!!
Vidíš, a my máme zrovna obě GTI s DSG a manuál už bych si do GTI určitě nevzal.
Můj někdejší Golf III (s 1,9 TDI) najel zcela bez problémů hodně přes 250 tis. a jezdí dodnes (najeto okolo 400tis) u třetího majitele s původním turbem. Jistě, že takové štěstí nemusí mít zdaleka každý, ale myslíš si , že na netu nenajdeš i problémy s japonskými vozy. Zrovna můj známý měl velký problém s Mazdou (CX7), kde mu ani nechtěli uznat nárok na výměnu dílu, a to byla v záruce, podobné problémy měl zase jiný s motorem v Subaru (Tribeca). Ale přesto by mě nenapadlo dělat z toho obecné závěry vůči Mazdě/Subaru...
Ale no tak:D Někdo chystá a někdo už to uvedl na trh. Tak je snad jasné kdo má ten náskok.
Nepopírám že vyrobit dostatek elektřiny bude v budoucnu velká výzva, ale to bude ať budou elektromobily nebo ne. Elektromobily jako je Leaf mají jen jaksi doplňovat auta na spalovací motory. Pokud jsem dobře pochopil vyjádření Carlose Ghosna měly by se tyhle auta postarat o menší závislost automobilové dopravy na ropě. V podstatě se snaží alespoň trochu diverzifikovat zdroje energie pro auta. Elektormobily by měli jen trochu ulehčit lidstvu budoucí problémy s ropou a problémy se získáváním energie tím že rozmělní poptávku na více zdrojů. Což si myslím vůbec není špatná myšlenka, i úplný ignorant musí uznat že být závislý jen na jednom zdroji energie je velká nevýhoda.
Ty představy některých lidí jako kde se najednou vezme tolik elektriky jsou mimo. Ze dne na den se nic takového rozhodně nestane a s postupným mírným nárůstem se dá vypořádat.
Nechapem preco redaktor onanuje nad tym ako budu priznivci benzinu mimo z toho ze M divizia ponukne diesel. Tento novy diesel bude trosku dalej ako erarna 2,0 ci 3,0 D a myslim ze vacsina z priaznivcov to pochopi ako spravny krok mat silne auto a spotrebu do 10-11 litrov v meste. Ten diesel uz nebude klasicky diesel, bude ovela dalej a bude mat naozaj spickove vlastnosti. Tak nechapem tu onaniu. A ako spomenul kolega vyssie, skuste pan redaktor vyjadrovat ako redaktor a nie ako bumbo z hornej dolnej. To auto je prelomove pre bmw a zasluzi si k tomu poriadny clanok a spravne vyjadrovanie a nie vety typu "Ropa s mega-krouťákem odspoda a k tomu všehrab!" na zaciatku clanku.
Zajímavé, že se tu naparujou zrovna ti, co sami mají máslo na hlavě a nesrovnatelně primitivněji používají jazykové prostředky typu: "onanuje", "vůl", "sláma ze zadku" apod. Pokud máte duševní "průjem" z běžných hovorových výrazů jako mega-krouťák, nebo všehrab, zkuste nějaký web přátel spisovného jazyka, nebo si přečtěte některé testy v EVU, TopGearu apod. ;-)
Každý názor se (při troše snahy) dá populisticky označit nálepkou jako "názor soudce z lidu", tedy včetně toho tvého, ale konečně s tebou můžu aspoň částečně souhlasit, myslím to, co (všechno) sem na ten net leze!? ;-)
P.S. Paradoxně nejvíc podobných kritiků českých webů, pochází ze Slovenska. Skoro to chvílemi vypadá, jako by ty naše weby byly špatné a jejich zase žádné, přitom ani jedno není (úplně) pravda.
Je to taková moje místní statistika, nemusíš s ní souhlasit, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeš udělat. Samozřejmě, že tu chodí i nicky ze Slovenska, kterých si vážím, ale zrovna ty k nim (zatím) bohužel nepatříš... ;-)
aby som ti ujasnil jednu vec, tvoja staistika ma hodnotu pe toto forum ako prd astronauta na ISS. A neplanujem s nou nic urobit kedze ju mam hlboko... A mozes kludne napisat nastastie, lebo keby som patril medzi tvoje lieblings nicky asi by som sa musel zamysliet nad sebou ze nieco nie je v poriadku. A to zatim zo zatvroky kludne zedituj a vymaz ;) Whitiku, totizto, na rozdiel od teba tu nezakladam flames a nehadam sa tu do nepricetnosti s ludmi na 100 prispevkov.
Napsal jsem ti přece zcela jasně: "...nemusíš s ní souhlasit, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeš udělat." Takže pokud rozumíš česky, neztrácej zbytečně čas ubohými invektivami typu "prd astronauta", nebo informacemi co všechno máš a jak hluboko...
Do "nepříčetnosti" se tu občas hádáš ty (k mému pobavení), já o žádném svém nepříčetném příspěvku nevím, ale rád si ho přečtu, když sem dáš konkrétní odkaz... ;-)
ted si NAPSAL PŘESNĚ MŮJ POCIT! Naprosto s tebou souhlasím,občas má ne něco názor který stojí za úvahu ale většinou si vybírá názorově rozlišné lidi a do těch se snaží navážet,možná je to jeho "úchylka",do oči by si to nedovolil a tak aspon je "masírek" na netu,já se tomu už jen směji.
Pravidelně tu mívám jak názory k tématům, tak k příspěvkům/reakcím druhých, zaléží taky hodně na tom, kdo si čeho víc všímá, nebo všímat chce. Smát se klidně můžeš, čemu chceš, jen netuším, kde bereš to přesvědčení, že bych si to, co tu píšu, nedovolil říct někomu do očí. Píšu tady snad dost slušně a nevulgárně na to, abych zrovna s tím neměl žádný problém, nebo se snad mám začít bát těch tvých paží na fotce u nicku? >:-[]
tak to vůbec myšleno nebylo,máš moc bujnou fantazii! Nevím proč máš pocit fyzické újmy,nic jsem takového neřekl,nenaznačil a ani nedovolil,myslím že jsem dost starý na to, abych si udržel nadhled!!
já nevím,neznám tě a je v mé větě podstatné slovo a tím je "možná" já jsem se nad tím spíš zamýšlel,jen je to spekulativní poznámka,nevím proč se do druhých navážíš!
Nevím proč tomu říkáš tak silně - "navážíš"?
Tohle je přece diskuse a v diskusi se člověk nevyjadřuje pouze k samotnému článku, ale i k názoru ostatních, na co by tu jinak bylo u každého! jednoho příspěvku to velké tlačítko "REAGOVAT"? A pokud reaguju nevulgárně, bez osobních urážek o žádné "navážení" se objektivně nejedná. Naopak negativněji reaguju spíš na ty, co se (podle mě) nepřiměřeně! naváží do druhých, např. dnes do redaktora tohoto článku...
A pokud někdo takovou reakci považue za "navážení", pak jsou asi mé reakce i patřičně trefné...
uz tato diskusia ukazuje ako vytvaras zbytocne flames. Napisali tu peet a theolli a mas tu na dalsich 10 ludi co na nich reagovali vcetne ich dvoch poznamky a navazacky. Skus si prejst s rukou na srdci tuto diskusiu , mozno pochopis co robis. Navazas sa do ludi co maju iny nazor a mozem ti sem pastnut dalsie diskusie kde robis to iste. Je problem vobec najst diskusiu kde vyjadris sam nejaky nazor, zvacsa su to len druhotne reakcie na ludi co sem nieco napisu. Uz si to konecne uvedom.
on sa rad tvari ako premudrely to je normalka, uz som si zvykol na neho. Je to premudrely susen co dokaze len mudrovat jak vsevedko ale nejaky vlastny nazor v diskusiach neuvidis. Vacsinou len reaguje na ludi co maju iny nazor a zaklada flames...
chalanisko nie je redaktor a moze pouzivat slang. Redaktor by si mohol udrzat aspon nejaku uroven. Diskuter vseobecne moze pouzit frazeologizmy nevulgarneho charakteru. Cize to maslo stale ostava na redaktorovej hlave.
Ano, dialog je taky rozhovor, ale typicky spíš dvou (i když může být i více) osob. U diskuse jde naopak typicky spíš o více osob.
Ale pokud chceš slovíčkařit (věřím, žes to pochopil i tak), můžu to překvalifikovat na to, že tady to není jen o dialogu dvojic, ale o diskusi více (než dvou) nicků najednou...
dialog je rozhovor dvoch alebo viacerych ludi. Diskusia je v podstate to iste. Ano, tu ide o diskusiu ale nechapem preco mas tu uchylku vkuse do niekoho rypat tu a hadat sa s nim. Keby si zo seba nerobil vsevedka bol by si normalny diskuter a ignoroval by som aj tvoj prokoncernovsky postoj lebo ni eje taky infantilny ako postoj miestneho esejistu a dilina.
Poslouchej ty naše místní "dilino", starej se především o úroveň svých příspěvků a reakcí, která je (mírně řečeno) velmi podprůměrná, je zajímavé, že se stále tolik věnuješ svým primitivním rozborům mého nicku (podvědomí je sviňa, co), místo abys tu napsal něco smysluplného k diskusi.
Už jsem ti k těmto tvým stále stejným blafům napsal několikrát, že absolutně nepatříš k nickům, u kterých by mě názor na mé příspěvky zajímal, naopak, čím negativněji tu o mě píšeš, tím lépe pro mě, jen by ses laskavě mohl vyhnout těm svým primitivismům, které by sis mně nikdy nedovolill říct naživo, ovšem to je bohužel u podobně omezených slabochů jev poměrně častý... ;-)
ja na rozdiel od teba aj davam prve prispevky a vyjadrujem sa k clankom. Ty sa tu len navazas do druhych a tvoj osobny nazor som tu uz velmi dlho necital. Ked budem mat casu trosku tak ti tu vyhladam aspon zopar flames co si tu vytvoril uplne nezmyselne. A ako vravis ze ta nezaujima moj nazor na teba a na tvoje prispevky, ja by som bol velmi rad keby si ani ty nereagoval na moje prispevky ale to sa od takeho slaboducha ako ty cakal marne. A neboj ja by som si dovolil ti do oci povedat ovela viac veci ako ty mne ale nepotrebujem to tu vypisovat ako ty, ja mam ego v poriadku.
S tím tvým egem to tak růžové nebude, normální člověk to totiž považuje za samozřejmé a nemá potřebu vypisovat v diskusi, že má své ego v pořádku, zvlášť, když to tak podle obsahu a formy jeho příspěvlů vůbec nevypadá, nehledě na to, že samochvála smrdí... :-O:*);-)
Sadni si do E34 s 3.8L a prides nato ze take nieco si nezasluzi pismeno M! Ze si uz ani E60 nezasluzi pismeno M, a ze M ako motorsport zomrel s radovym vysokootackovym 6-valcom.
Jo, tyhle bláboly píšou zhusta borci, kteří se dostali k nějakému tomu, ještě pojízdnému, dvacet let starému autu. Schrastí pár desítek tisích koupí vylítanou herku a pak se vypisujou o tom, jak nové bavoráky stojí za prd, jedině E36 atd. atp., diskuse o M bývají v tomto smyslu ještě výživnější. >:D
Vím, že tihle hoši plácali bábovičky, když přišla šestiválcová M3 E36 po ikonózní M3 E30, ale můžu je ujistit, že i tehdy to mezi fanoušky vypadalo na zhroucení světa... velké, těžké, to už není emko... Jinými slovy, šnicle, třeba se ti za pár let podaří dostat ke svezení s nějakou olítanou M5 E60, a garantuju, že ze zvuku toho desetiválce v osmi tisících se ti srolují trenky a na E34 v ten moment nevzpomeneš (ať odpočívá v pokoji). ;-)
neviem ci by som tak zovseobecnoval. Poznam fakt primitivov co su presne taki ako si ich opisal. Vysmievaju sa mi ze moja E60 je tazka herkla a ich E36 su tie prave auta co driftuju a maju ten spravny raz a neviem co este. Vrcholom je ked chcu menit za E46 a tie stare 20 rocne herkle chcu predat za 5000eur lebo je to ich legendary E36 v tiptop stave s nalietanymi xyz kilometrami a potrhanou kozou na sedackach. Faktom ale je ze M divizia sa trosku naozaj odvratila od povodneho zameru co sa prejavuje aj v tom mnozstve M-paketov montovanych na 2.0d a podobne. Ale uznavam, biznis nepusti a ked to ludia chcu bolo by BMW hlupe aby im nedalo moznost si priplatit za M-packet. Ono tie auta uz su teraz na uplne inej urovni, pokrok sa neda zastavit a robit furt motokari bez elektroniky s radovymi 6 ci V8 pod kapotou..
Pokud myslíš, že "ze M ako motorsport zomrel s radovym vysokootackovym 6-valcom" pak nereaguj, já na podobný nesmysl reagovat musím. A právě z celkové stupidity šniclova příspěvku je docela dobře odvoditelné, že pisatel je právě ze skupiny "fanoušků", o které píšu, takže ano, dovolím si zobecnit. To, jaký je vývoj divize M, je určitě na diskusi, ovšem naprosto v jiné rovině než je ta šnicelovská.
Keby som na to mal, tak by som si ho určite kúpil :-):-) . Ale naozaj, je dobre si povedať, "mám krásne auto, mám parádny výkon pod kapotou, neskutočný krútiaci moment a veľmi priaznivú spotrebu", navyše 4x4 (čo by bolo pre mňa len plus).
Keď sa pozriem na to z iného uhla, že by som kupoval jazdenku (keďže momentálne nevyzerá že by som na to mal a v dohľadnej dobe pár rokov ani asi mať nebudem >:D ), tak jedine čo by ma od toho odradilo, je TROJICA TURBODÚCHADIEL. Kúpiť takéto jazdené auto by bola záťaž pre peňaženku. Len keď si predstavím cenu jedného turbodúchadla, tak mi je zle, nie to ešte keby ich mám kupovať tri. Takto sa ale BMW nepozerá na svojich zákazníkov.
Určitě ANO - vždyť je to jen (trošičku NE)obyčejný naftový třílitr ;-)
PS: Tohle NEbude typ auta "co utíká ze silnice" - ale na těch 900 Nm jsem v reálu docela ZVĚDAVÁ, to zas ano :yes::-)
Já (přece) vím - to byl trochu ffftip. Některá auta jsou opravdu "požírači" pneu a NEní to jen o parametrech - uvidíme.. (určitá "vyšší" spotřeba je ale u TAKHLE výkonného vozu prostě "logická" a "očekávatelná"..
na to ako rýchlo sa majitelia M5 vysporiadaju s tym, ze tato "kamnova"-"kachlova" bestia si ich da na ranajky, obed, veceru, a pomedzi to hocikedy kedy sa jej zachce !!! >:-[] >:-[] >:-[]
Proste brutalita ! na druhej strane, nepoznam majitela M5, alebo RS6 ktory by sa zase mal potrebu nejako zamyslat nad tym, kolko natankuje V-power Racingu do svojho milacika, aby si uzil trosku srandy...
A tu je zrazu vykonovo porovnatelny pekelny stroj, ktory vsetku tu srandu sprostredkuje za v reale polovicnu a mozno aj mensiu spotrebu :-!
A ako bonus oproti / zatial este nepotvrdenej M5 X-drive/ beznej M5, neznici si tak rychlo zadne gumy >:D ALE VSETKY !!! >:-[] >:-[] - myslene ironicky ;-)
hmm...Takze, co nam nabuduce ponukne divizia M ???
Uz davnejsie sa objavili informacie-spekulacie o tom , ze Audinacky 3,0 Bi-Tdi bude aj v silnejsej verzii ako 313 PS - spekulovalo sa o cca 350 PS - ako alternativa k S6 4,0 TFSi, a vraj to malo mat premieru teraz vo Frankfurte...
Nebudem to pre istotu nijako dramatizovat, na to su tu ini, ale treba trosku aj pouvazovat nad dalsimi aspektami takehoto vyspickovaneho motora - ZIVOTNOST - a o tu mam trosicku obavu :-!
OK, je to BMW, ti predsa vedia urobit motor aj na vydrz, ...ale toto je trosku - dost. A skor nez ma tu este stihnete ukamenovat / za to ze V8 su out / skusme trosku - ale iba trosku hypoteticky dat dalsie 2 turba do 4,2 TDi / je to defakto uvaha na temu 2,0Bi-Tdi x 2 .../ skusime si domysliet vysledne parametre pre povedzme Audi RSd6 >:D >:D >:D ....
Za ten V8 Tě ukamenuje pouze jedna autolady co zamrzla v citróním šestihrnku z roku raz dva, jinak s naznačeným směrem asi nebude mít nikdo problém a osobně jej považuji za vysoce pravděpodobný, dokonce není třeba s dalšími dvěma turby spěchat protože to by taky mohlo skončit někde u 700hp a to už začíná být peklo na zemi, potenciál na šroubování parametrů je i bez nich.
Tak nějak "cítím" že mluvíte nejspíš o MNĚ :-)
PS: Že audi zvládlo udělat šestihrnek s dvěma turby 7 let po BMW - budiž, ale že 6 let po PSA a o tom motoru ještě někdo o napíše "zamrzla" a "z roku raz dva" - tomu říkám "být opravdu HODNĚ mimo" ;-)
PPS: I ten Citroën (stejně jako BMW) má motory s dvěma turby 2 (slovy DVA - různé motory, jeden R4/jeden V6), 2.2 HDi a třílitr - ehm, kdo že tu (maličko) "zamrzl"? :-)
PPPS: A neb jste to co jsem psala o V8 TDi evidentně NEpochopil, tak to ZOPAKUJI (jednoduše a jasně ;-)
1) vždy dávám přednost VÍCE válcům (i když v případě R6 triturbo a V8 TDi ... to by asi byla ta VÝJÍMKA - potvrzující pravidlo :-)
2) i když to NEchápete, já NEmám nic proti V8 TDi - jen jeho éra (tedy éra naftových 8mi válců v osobních vozech) pomalu KONČí (pochopitelně STEJNĚ je na tom V8 420 CDi - tedy "bude", hned jak dorazí nové V6 Bi-CDi 245 kW
3) dnes jsou "in" třílitrové 6tiválce s dvěma turby (BMW, Citroën, Jaguar, Land/Range Rover), nově audi a "za chvíli" i Mercedes..
4) BMW je "maličko napřed" a příchází s touto "superbombou" (za jak dlouho jej budou následovat ostatní - to si NEtroufnu odhadnout .. u motoru s dvěma turby to "docela trvalo". Ale že to je "hřebíček do rakve" naftových V8 - o tom asi "žádná"..
5) NEmyslím že 700 hp je "peklo na zemi" - já se svými 159 cm a 55 kg v lodičkách "no problém" zvládám 525 PS (takový "chlap" jako vy URČITĚ zvládne MNOHEM "víc".. ;-)
Pěkný den (s R6 s třemi turby takový asi BUDE :yes::-)
Audi RS6 C5 (2002-2004) měla dvojitě přeplňovaný 4.2 V8.
Audi RS4 B5 (2000-2001) měla dvojitě přeplňovaný 2.7 V6.
Asi myslíte naftový šestiválec. Podle mě to technicky vůbec nebyl problém (očividně mají s dvojitým přeplňováním zkušenosti). Měli/ mají nějaký důvod, proč dvojitě přeplňované motory (jak naftové, tak benzínové) nemají v běžné nabídce, respektive teprve zavádí. 4.0 V8 TDI mají už od roku 2003 (v té době nejvýkonnější diesel montovaný do sériového vozu). Nevím, jak si stál jeho předchůdce 3.3 V8 TDI z roku 1999. V roce 2005 byl převrtán a modernizován (významný redesign), čímž si udržel svou pozici. V12 TDI je ve skutečnosti civilní verze motoru vyvinutého pro Le Mans. Nedávno jsme o důvodu jeho vzniku spekulovali, dnes už vím. Nebyl vyvinut pro Q7, pouze Q7 těžila z vývoje věnovaného Audi R10/ R15 TDI. Audi mělo a má výkonných dieselů až až.
Když BMW uvedlo 35d, tak se spekulovalo, že to Audi udělali na truc, protože si v té době čtyři kruhy připisovaly řadu úspěchů na poli dieselů. Na neobvykle výkonnou V6 neměli u Audi odpověď. Můj názor je takový, že Audi doposud vycházelo, že nasazení dvojitě přeplňovaného dieselu je zbytečné plýtvání. Klíčový je vstup Jaguaru/ Land/ Range Roveru a plánovaný vstup Mercedesu. Audi by pravděpodobně V8 TDI v nižších řadách než A8 nenasadilo, takže zkrátka musí držet krok s konkurencí. Jen 4.2 TDI má za sebou již 5 revizí, nejnovější je tuším 2 roky stará. Z hlediska tempa inovací je nová revize prakticky na řadě. Vzhledem k tomu, že se tenhle motor používá jen v A8 a Q7, tak je otázka, jak Audi začlení BiTDI v těchto řadách. Možná V8 navýší výkon, aby vytvořili větší odstup od konvenční V6 TDI. Možná dají V12 TDI do A8. Možná vytvoří více výkonových verzí V8 TDI. To se uvidí, co s tím udělají. U A6/7 problém nebude, tam mi silnější diesel chybí už od uvedení.
A teď k tomuto motoru. Ty nejvyšší specifikace mi přijdou trochu... příliš. Asi tak užitečné jako ta V12 TDI. V8 TDI považuji pro A8 i Q7 za ideální motorizaci. S V6 BiTDI u Q7 také nemám problém (Q7 nemám rád jako takovou, takže jsou mi její motorizace celkem ukradené). Ale v F segmentu nabízet maximálně 6 válců je na mě příliš. U MB a BMW to zachraňují benzínové motory, ale u Audi je V8 TDI opravdu nejlepší volba. A rozhodně bych nechtěl, aby ho nahradila nějaká V6. Mě se ten motor líbí tak, jak je. Motor BMW bude nejspíš mít nižší spotřebu, ale proboha, vždyť je to objem, který kupuji ve střední třídě, o dva segmenty níž. Tohle zkrátka jen tak nestrávím. Je to (zřejmě nevyhnutelná) budoucnost, ale u takhle exkluzivních aut by měla platit jiná pravidla. Takže doufám, že se Audi nenechá rozhodit, třeba přihodí V6 BiTDI, V8 TDI přidá pár koníků a možná ještě přihodí jeden motor navrch. Byl bych rád, kdyby V8 TDI zůstala jako rozumná a ideální motorizace. Také je otázka, kdy se u A8 objeví 4.0 TFSI. Tenhle motor by mě (nejspíš) dokázal uspokojit.
:yes: Povídačky, že V8 4.2 TDI končí jsem četl pouze od Kylie takže bych to považoval za důkaz, že určitě nekončí. Pro A8 je to totéž jako 3.0 pro A6 a 2.0 pro A4, prostě optimální motorizace ze všech úhlů pohledu. Věštby naší bájné Pýthie jsou jen její zbožná přání....
To nebyly žádné "poudačky", to je jen "očekáva(tel)ný" vývoj ...
PS: Který JISTOJISTĚ přijde (kdy přesně je otázkou - ale v osobních vozech naftové V8 prostě ZTRÁCí smysl - jeho existence je odůvodnitelná JEN ve vozech typu Range Rover a "audibusu" jezdícím na lince Q7 :-)
Z textu mého příspěvku i předchozích je myslím jasné že řeč je o NAFTOVÉM V8.
Na smysluplnosti V12 TDi (a V10 TDi - to jste asi zapomněl) se shodneme - docela by mne zajímala "čísla", tedy vývojové náklady a ... zřejmě "výsledný" prodělek (prodělečné jsou prý dokonce občas i některé "jakobydobře" prodávané 8miválcové benzínové motory - proto u TĚCHTO "monstrózních" dieslů beru "mínusovou bilanci" téměř jako jistotu).
Pokud je u audi A8 (ve voze LUXUSní třídy) nejlepší volbou naftový motor (V8), NEní to dobrá vizitka pro jejich nabídku BENZÍNových jednotek (teď by se to mělo snad i VÝRAZNĚ zlepšit), ne znamením že naftový 8miválec je pro takový vůz "to pravé" ;-)
Jestli si u audi OPRAVDU mysleli, že "dvojité přeplňování" je zbytečné, tak to jejich analytici udělali skoro HRUBOU chybu (což jim ale MUSELO "dojít" již v roce 2005 (?), když dvojitě přeplňovaný šestiválce 2.7 začal používat jak "prémiový" Jaguar a Range Rover, tak "mainstream" v modelech PSA.. :-)
Ty už si z toho svého podvědomého "antiAudi programu" snad úplně mimo..., dieselový R4 v eSklase "tady" neskrytě chválíš, ale k V8 TDI v A8 máš pořád (za každou cenu) nějaké výhrady. Už nevíš, co bys vytáhla, tak to zkoušíš dokonce s rentabilitou..., to vše píšeš zrovna ty, údajný velký příznivec víceválcových motorizací a vozů jako Bristol Fighter; nebo Caparo T1... ;-)
Co "vytáhnout" většinou "no problem" VÍM - to za prvé ;-)
Motor 250 CDi chválím, protože prostě JE povedený (a jak jsem napsal JÁ bych si ho do S-Klasse rozhodně NEzvolila). A - jak jsem v onom přípěvku, který jste četl, psala/srovnávala, 250 CDi vozu dodá stejnou dynamiku jako o generace dříve 320 CDi a já už nevím co... - to za druhé :-)
Co se rentability vývoje víceválcových velkoobjemových motorů týče, to NEmusím "zkoušet" ani "vytahovat" - to jsou FAKTa (i když se to z pochopitelných důvodů moc NE"šíří" - a NEtýká se to vw, to platí "obecně"!) .. i když JE možné, že vw se tato problematika týká "více" než ostatních - to ale opravdu NEvím a ke konkrétním číslům se jistojistě NIKDY NEdostaneme :-)
Ano, mne se VÍCEVÁLCOVÉ motory "líbí" - to přece NEmá ŽÁDNOU souvislost s tím, jestli jejich výrobce "dobře či bubě" plánuje (třeba motory "překrývající" se/nebo alespoň "kukurující si" svými výkony ;-)
Co se týče naftových V8 - NEjen TDi (!), jejich éra prostě "končí" (a jako posledního "přeživšího" pohrobka této éry jsem "si tipla" 4,4 TDV8 :-)
PS: Kdybyste si opět někdy nebyl jist jak něco myslím - stačí říct (se zeptat ;-)
Jak jsem napsal, V12 vychází z vývoje R10/ R15, takže náklady budou zanedbatelné, spíš naopak slouží k rozmělnění nákladů na vývoj závodních speciálů. V10 TDI (ten v Touaregu) byl počin VW, ne Audi. Audi má závodní V10 ve voze R15. Starší R10 měl V12.
Co se týče nejlepšího motoru pro A8... Ona je tu W12, ale tenhle motor zkrátka nemusím. A atmosférická benzínová V8 se na tohle monstrum nechytá. Je ideální, protože auto s ním je jako raketa. Působí nenuceně. 130 si dá motor ve 1200 otáčkách. 200 někde kolem 2200-2300. Z klidu na 200 se i v prodloužené verzi dostane v pohodě pod 20 vteřin. Auto působí lehce, i když jen motor váží čtvrt tuny a celá prodloužená verze v základní výbavě 2.1 tuny.
Co se týče zbytečnosti dvojitého přeplňování. Samozřejmě to bylo myšleno v danou dobu. Zkrátka nepotřebovali to hned teď. Jsou technologie, které musíte zavést okamžitě, jinak proděláte majlant. A jsou technologie, které můžete zavést za pár let a prakticky nic nepoznáte. Já si nemyslím, že by BMW prodalo tak závratná množství 35d.
Ještě doplním k tomu poslednímu odstavci. Vem si aktivní opěrky. Po té, co je začal Thatcham testovat, Audi je promptně nasadilo a zlepšovalo. BMW bylo mnohem laxnější a dosahovalo horších výsledků. Trvalo jim roky dohnat Audi. Takže jim asi vyšlo, že lidi trauma krční páteře nezajímá a budou si i přes to kupovat jejich vozy, tedy by šlo o vyhozené peníze.
A ještě k V8 TDI. Nejen, že je to raketa, ona jezdí za 8 litrů - v reálném životě s prodlouženou verzí a plnou výbavou. Proto je to podle mě ideální motorizace. Proto se už v předchozí generaci ani S8 s V10 nechytala. Je to geniální spojení.
Jasně, že je, každému, kdo už seděl za volantem současné A8 V8 TDI musela spadnout brada a přitom si musel (chtě nechtě) položit otázku: Má v podobném voze nějaký větší smysl některý současný benzínový motor?
Tak nevím, zaznít tahle věta v roce 1999, rozuměl bych jí, v roce 2011, kdy je v Evropě prodáváno 70% pětkové řady v dýzlu, mi přijde docela křížkověpofunusová. Snem příznivců turbodýzlů se pětka stala s příchodem R6 3,0d ve zmíněném devětadevadesátém, a od té doby jím je. Tato vrcholná tříturbová varianta je završením x letétho vývoje, a uznávám, že její parametry berou dech.
Mě osobně je jedno, jestli na auto s tímhle motorem někdo nalepí emko nebo ne, důležitá je jiná věc, potvrzení životaschopnosti spalovacích motorů, resp. potvrzení slepé uličky zvané hybrid, který ve světle podobných motorů (určitě s podobnými variantami přijdou další) naprosto postrádá smysl.
Elektřina je reálně v nedohlednu, blízkou budoucnost ovládne "superdehet", tříturbová technologie aplikovaná na menší motor dokáže do praxe přivést druhdy iluzorní "třílitrová" auta (myšlena spotřeba), která se nebudou muset krčit v koutě kvůli výkonu pár desítek chromých koní, vždyť ten bmw 1,5l tříválec má 150 koní... to bude teprv sen pravověrného tdíčkaře, za tři to neuměla ani ikonická oktávka tdi. ;-):yes:
Re: Stane z pětkového BMW sen příznivců turbodieselů?
Mě, po pravdě, zajímá hlavně životnost tohoto uspořádání, pokud ho BMW bude nasazovat hromadněji. A náklady na výměnu turbodmychadel. Dále odolnost vůči studeným startům. Asi to bude chtít jedno koupit na testování co s ním krátké cesty se studeným motorem, studené starty a nedochlazování udělá. Zkrátka, každodenní realita uspěchaného obchodníka.