No nvm, o tomto problému (+ vadné vstřikovače) se ví roky, ale BMW začalo jednat až teď, kdy ty motory jsou už fakticky na sklonku svého životního cyklu. To mi tedy jako moc seriozní nepřijde, zvlášť když se předtím zoufalým majitelům namlouvalo, že je vše v naprostém pořádku a občasná jízda na tři válce je "Stand der Technik". 8-s
No, mně to naštěstí servis nenamlouval (tímto musím pochválit). Každopádně říct mi tohle někdo, tak bych udělal pěknej humbuk. V návodu k autu nic takového nepíšou a pokud mi BMW ukáže své interní specifikace, kde je chod na tři válce ze čtyř přípustný (třeba za určitých podmínek), tak se auta rychle zbavím :-).
Ano, obecně se dá s výkřikem "Čína" celkem souhlasit. Nicméně, na origoš cívkách BMW je napsáno "Made in Japan". Jak jsou na tom vstřikovače nevím, ale na Čínu bych to ještě netipoval.
Taky bych nestrácel čas v servisu, ale jak si mám být jistý, že jeden hrnek nejde zrovna kvůli cívce, he? ;-)
Obecně zařazuji tuto akci od BMW do kategorie "s křížkem po funuse", přesněji řečeno "* se zákazníkem". Proč se asi s akcí přišlo až teď? Nápověda je v záruční době...
Bože, to je zadostiučinění všem závistivým pitomcům. Těším se na ten průjem kvalitních názorů. A mimochodem dnes už snad není automobilka, která by v posledních několika letech neměla svolávačku. A je jedno jak prestižní ona značka je - vždyť nedávno svolával i Rolls Royce. Holt dnešní motory jsou čím dál složitější a tohle se občas prostě stavá.
Toybaru bolo v USA zvolane ... kvoli chybe v manuale.
Moja auto bolo zvolane, lebo pri rychlej jazde po nespevnenom povrchu by mohlo dost k poskodeniu nejakej hadicky - oprava bola otazkou 2 minut - hadicky sa skracovali. Podotykam, ze moje auto je primarne stavane na jazdu po ceste, nie mimo nej.
Ide o to, ci ide o recall, ktory ma zasadny vplyv na chod komponentov a bezpecnost alebo hrozi pricviknutie palca do klucky na dverach v pripade, ze sa pred tebou zjavi modra vila.
Jasně, svolávat auta kvůli chybě v manuálu a říkat tomu recall je k smíchu (v tomhle případě Toyota asi jen nechtěla riskovat pitomost amíků po zkušenostech z minulosti).
Ale šlo mi o to, že poslední dobou se objevují vážnější mechanické nebo systémové závady snad u všech značek a je jedno jestli jde o prémiové značky nebo o VW a Škodovky. Když daná automobilka vyrábí statisíce aut ročně, tak by bylo zvláštní kdyby se nic nepokazilo. Auto je stroj a stroje se prostě občas kazí.
Na vlastni oci jsem na jare videl R6, kterej bezel na 5 valcu kvuli civce. Bohuzel se jednalo o prvni rok vyroby 2007, takze po zaruce a majitel s tim musel dojet asi 120km do Prahy. Snad mu je katalyzator lehkej, ale docela by me zajimalo, jak se k jiz zaplacene vymene civky ted postavi dealer...
V mojom pripade som 1. chybnu cievku menil po 2r. a 2. po 3r. Dealer sa k tomu postavil tak, ze bohuzial mi ich nepreplati, a ani po kompletnej vymene nevrati.
keby sa to stalo korejcom uz je tu 13456 prispevkov ake su to sunty - ked sa to stane baworaku kazdy si zrazu zatvara oci a tvari sa ze o nic nejde....klasika ;-) debilizmus vladne svetom
no nic, hosi nemecki maju v kvalite este co dohanat aby boli zajtra tam kde boli japonci uz vcera a kde su korejci dnes
Hmm, ty jsi teda inteligent. Korejce sis koupil určitě proto, že je kvalitnější než němec...určitě to nebylo z finančních důvodů >:D
Apropo, když už mluvíš o kvalitě japonských aut, tak pokud vím, nejvíce svolávaček má Honda.
A hlavně, žádná automobilka nevyrobí auto bez chyby, ale jen solventní automobilka aplikuje svolávačku. Ve všech 16V benzínových motorech odchází zapalovací cívky, u Renaultů po pár tisících km a nikdy na to nebyla svolávačka.