Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW uvádí SOS tlačítko pro motorky

BMW jako první zařadí do nabídky výbavy na přání pro své motocykly systém nouzového volání eCall.
Zpět na článek
Avatar - Anonym
4. 5. 2016 09:05
Postrádám smysl samotného tlačítka,
protože když se "vymelu" na moto, tak v 90% nespadnu hned na dosah tlačítka a jsou dvě varianty. Buď se mi nic moc nestane a musím dojít k moto zmačknout tlačítko, kdy si můžu rovnou zavolat o pomoc mobilem. Nebo budu ležet někde v příkopě polámanej daleko od moto a na tlačítko nedosáhnu stejně jako na mobil. Pak budu doufat, že technika motorky nehodu oznámí, nebo mě někdo uvidí.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Uživatel_5340709
4. 5. 2016 10:09
Re: Postrádám smysl samotného tlačítka,
Nehledě na to, že na tak 100 planých zavolání /pokud se díky nesmyslným normám eu tento systém rozšíří/ bude jedno pozitivní vážné. Jak to kapacitně a celkově ponesou záchranné složky bych chtěl vidět.
Avatar - kari.laz
4. 5. 2016 10:20
Re: Postrádám smysl samotného tlačítka,
Na druhou stranu i po pádu z motorky může nastat situace, kdy budeš v dosahu motorky, nebo ve stavu se k ní nějak doplazit a to tlačítko zmáčknout. Na druhou stranu hledat kde je mobil, popřípadě ho vyndavat z nějakého vaku a podobně a následně odblokovat (což v rukavicích jde těžko minimálně u dotykáče, pokud ten mobil vůbec pád přežije) a ještě vytočit číslo může mýt problém.
Bohužel problém bude, že bude spoustu planých volání a značně se zvýší výjezdy záchranářů, to se prodraží a hlavně kvůli planým výjezdům nebudou pak moci být tam, kde by byli opravdu potřeba.
4. 5. 2016 16:19
Re: Postrádám smysl samotného tlačítka,
Na tohle by byl lepším řešením náramek, nebo něco takového. Něco rozumně odolného, co je k tobě rozumně připevněné - po nehodě to tedy bude po ruce a fungovat. Něco takového jsem viděl, kdy to bylo spárované s telefonem, mělo to mikrofon, ale nevím, jak odolné to bylo (tedy telefon by musel přežít také a musel by být dostatečně blízko).

Nevyžadují záchranné složky komunikaci? Myslel jsem, že ano. Což právě komplikuje řešení (nestačí jen vyslat signál). U vestavěných systémů můžou mít jiná pravidla (u aut můžou zjistit, jestli vystřelily airbagy, což by jim mohlo stačit).
4. 5. 2016 10:22
Re: Postrádám smysl samotného tlačítka,
mě se naopak tato varianta líbí. Systém nemusí být trvale aktivní a proto nemusí trvale sledovat majitele motocyklu, kde jede, jak rychle jede atd. Proto to "systém" nemůže proti majiteli motocyklu zneužít. Když se něco stane, může kdokliv zmáčknout ltačítko. Je to po nehodě, při těch nervech snažší než někam telefonovat.
Oproti tomu až se zavedou sledovací špionážní systémy, co budou bonzovat, kde jedete, jak tychle jedete a případně co si u toho povídáte se spolujezdcem, vyvinu veškeré úsilí aby v mnou používaných vozidlech měl tento systém "technickou závadu".
4. 5. 2016 13:53
Re: Postrádám smysl samotného tlačítka,
Problémom je, že tieto systémy prenášajú všetky údaje o každej jazde na Cloud už teraz. Výrobcovia majú možnosť poskytovať zákazníkom vopred údržbu, kontaktovať zákazníka ak sa prejaví závada atď.
Polícia má mať do budúcna možnosť ktorékoľvek vozidlo kedykoĺvek vyradiť cez tento systém z činnosti. Poisťovne budú mať prístup k údajom o presnom mieste, dátume, čase, rýchlosti atď. No a majitelia cloudu sa tešia ako im to pekne kŕmime dátami. Všetko vďaka prepisom EU.