Komfortu bych se nebál, tady navíc nebude riziko podhuštění nebo přehuštění. Vypadat to bude... najdi si někde, jak vypadal ten koncept Tweel, měli i fotky na autech. Bylo to docela zajímavé, ale spíš myslím, že boky ještě zakryjí nějakou tenkou vrstvou gumy.
Ne, tam to bylo proto, aby ukázali, jak vypadá vnitřní konstrukce. Řešení Bridgestone je jemnější, má více lamel a mnohem užší mezery, takže zakrývání by nebylo až tak předmětné jako u Tweel.
Hele, jakmile tam nateče voda, je to špatně. Boky se prostě musí zakrýt ba co víc, musí být nepropustné.
Uvědom si, jak by se auto chovalo po projetí kaluže, řídkého bláta či sněhové břečky. Sajrat by zůstal nalepený v kole a klidné jízdy, díky rozhozenému vyvážení, by byl konec.
1) Komfort: S makkou gumou bude auto plavat a cestujucim bude zle. Drevo je drevo.
2) Jak to bude vypadat. Nahradit krasu dreva a oceloveho kovania ciernou gumou? Nikdy.
nemyslim ze je to taka inovacia. Tento koncept bol teoreticky znamy uz pred 20-30 rokmi. Ako pisal A8 nizsie, problem je uprava pre prevadzku vozidla plneho/prazdneho/s vozikom ci podobne, kedze na kazde z toho je potrebna inak tuha pneumatika.
- Dalsia vec, rotujuca hmota je ovela vacsia ako u beznej pneu a na rychlejsie/vykonnejsie auta to je nevhodne riesenie.
- Nic nevydrzi vecne a ani tieto lamely nie. Otazna je preto zivotnost, kontrola a udrzba takychto kolies. (dostat na tomto "defekt" by som teda nechcel, to by auto asi padlo na brucho)
- ekonomicka otazka. Po zjazdeni dezenu dnes vymenis pneumatiku a dies dalej. Co vymenis tu, ked je to jeden celok? Behun aj s "diskom" ? To nebude isto lacnejsie riesenie ako vymena samotnej pneu.
Skor tu mam pocit ze sa nam niekto snazi predat uz 3 krat prevarenu vodu. Vzdy to prislo ako velka inovacia ale nikdy sa to k realizacii nedopracovalo. Technicky je to pouzitelne len na pomalsie, mestske, vozitka...
Docela by me zajimalo, jak se bude resit zmena zatizeni (malo / plne obsazene auto / jizda s vozikem apod.). Dalsi veci bude krehkost plastu pri extremni zime. Navic by me zajimalo, jak z toho chteji udelam masovku, kdyz to bude mit evidentne asi jine rozmery (predevsim vysku) nez jake jsou predepsane rozmery na soucasnych autech? Co se tyka boku, predpokladam, ze budou zakryte, protoze by se to zaprve hodne spatne cistilo, zadruhe kdyby se tam zaseknul kamen, tezko by to plnilo svoji funkci.
Pres to preze vsechno jim klukum usatejm fandim, jen by tam mely byt jeste magneticky aktivovane prisavky pro kriticke brzdeni, ktere by se prichytly k asfalku jak chapadlo chobotnice, kdyz inovace, tak poradna ;-)
Že to bude 100%ne recyklovateľné?? Veď aj dnešné pneu sa dajú nejakým spôsobom zrecyklovať...
Nižší valivý odpor?? Veď také pneumatiky existujú aj dnes. Napr. Michelin Energy a veľa iných rôznych modelov, je zameraných práve na čo najnižší valivý odpor. A v testoch dostávajú takéto pneu kruto nízke známky čo sa odporu valenia týka, teda fakt sa vedia odvaľovať s minimálnym odporom...
Absencia stlačeného vzduchu a miznú problému s defektami?? Schválne, koľkokrát dostanete defekt počas životnosti pneumatiky?? Raz?? Dvakrát keď ste supersmoliar?? To tiež nieje pádny dôvod...
Absencia rezervy?? A keď niekoho šmykne cez obrubníky a celé to čudo sa rozmláti. Potom čo?? Opäť nulový prínos...
Nech na to pozerám akokoľvek, osobne si myslím, že to je úplne k ničomu. Jednak, cena ak by aj bola na úrovni dnešných pneumatík, čomu len ťažko uverím ale dajme tomu, som názoru, že plusy to nemá žiadne, ako som popísal. Tak berme najideálnejší scenár, cena bude podobná gumám, jazdiť to bude tiež aspoň tak. No čo z toho, keď to vyzerá absurdne odporne?? A tak ako niektorý kolega v príspevku poznamenal. Sú autá, ktoré majú sakra nízko profilové pneu a nie pre rozmar, ale aj preto, že majú veľké brzdy a nieje jednoducho miesto pod blatníkom. Vtedy čo?? Celé mi to príde ako taký bohovský experiment, ktorého výsledkom je niečo, čo ľudstvo vôbec nepotrebuje, možno až ani nechce... 8-s
Zauvažuj... kolik asi tak po dobu životnosti pneumatiky spotřebuješ vzduchu na její naplnění a dofukování? Řekněme, že je potřeba lehce dofouknout co deset tisíc kiláků. Buď můžeš ručně (ha ha ha, dnes?) a nebo dojedeš na pumpu a využiješ kompresor. Co spotřebováváš, kromě vzduchu? Elektřinu... Kolik takové elektřiny asi proteče všemi kompresory na nafoukání všech pneumatik světa...
vzduch se nespotřebuje, jen z pneu uteče zase do vzduchu. Elektřina sice jo, ale kolik? A kolik jí spotřebuje výroba každého kola Bridgestone? To je jako se šrotovným - stará auta víc žerou, takže je to i ekologické řešení. Co naplat, že likvidace starého a výroba nového způsobí vypuštění XXX bordelu do světa... Nejsem proti těm kolům, když se to ukáže jako lepší řešení, ale tvůj argument ;-\
Nebyl bych si jistý při opravdu prudkých zatáčkách. Zajímalo by mě, jak se takové "pneumatiky" budou chovat. Subjektivně mi připadá, že buďto nebudou mít tak dobrou trakci a budou se "žvejkat", nebo naopak budou příliš tuhé - vyvolávající nedotáčivost. Jinak vypadají úplně exkluzivně!
Hned takhle z voleje mě napadají dva zásadní problémy - opotřebení a následný efektní rozpad pneu (nicméně, to se dá vyřešit tím, že se běhoun cíleně opotřebuje výrazně dříve než lamely) a potom vyvážení... jak je to otevřený, tak to bude náchlylný na kamínky, apod... a co to bude dělat ve 150, to bude věc... když i dneska se dovažuje párgramovými závažíčky a sebemenší chyba vede k vibracím...