Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Budeme jezdit po dálnicích 160 km/h?

Je současná maximální povolená rychlost na „kvalitních“ českých dálnicích dostačující nebo by měla být zvýšena? Ministerstvo dopravy ji navrhne zvýšit.
Zpět na článek
28. 2. 2007 07:03
neregistrovaný "DT"
28. 2. 2007 07:13
neregistrovaný "k8"
28. 2. 2007 07:18
neregistrovaný "Golias"
28. 2. 2007 07:19
neregistrovaný "Golias"
28. 2. 2007 07:58
neregistrovaný "Milý stydlín"
7. 3. 2007 12:13
neregistrovaný "´tuk"
28. 2. 2007 10:57
neregistrovaný "siržmiják"
28. 2. 2007 11:18
neregistrovaný "Arkan"
28. 2. 2007 13:01
neregistrovaný "Stenley"
28. 2. 2007 10:35
anonym
28. 2. 2007 11:19
neregistrovaný "Arkan"
28. 2. 2007 17:20
neregistrovaný "Fremind"
28. 2. 2007 19:51
neregistrovaný "kukinos"
28. 2. 2007 08:05
anonym
1. 3. 2007 15:07
anonym
28. 2. 2007 10:17
neregistrovaný "jjk"
28. 2. 2007 15:51
neregistrovaný "Michal"
1. 3. 2007 01:47
neregistrovaný "lacoco"
1. 3. 2007 14:17
anonym
28. 2. 2007 07:24
neregistrovaný "exdiesel"
28. 2. 2007 07:25
28. 2. 2007 07:31
neregistrovaný "Ian"
28. 2. 2007 10:40
neregistrovaný "dochtor"
28. 2. 2007 07:27
28. 2. 2007 07:30
neregistrovaný "Ian"
28. 2. 2007 11:22
neregistrovaný "Arkan"
28. 2. 2007 08:08
anonym
28. 2. 2007 07:28
neregistrovaný "Ian"
28. 2. 2007 08:33
neregistrovaný "LUPO"
28. 2. 2007 11:24
neregistrovaný "Arkan"
28. 2. 2007 13:11
anonym
28. 2. 2007 14:06
neregistrovaný "taylor"
28. 2. 2007 15:43
neregistrovaný "Jan Ackermann"
1. 3. 2007 10:53
neregistrovaný "taylor"
1. 3. 2007 15:19
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 08:08
neregistrovaný "Milý stydlín"
28. 2. 2007 15:15
28. 2. 2007 08:22
neregistrovaný "nino"
28. 2. 2007 08:24
anonym
28. 2. 2007 11:10
neregistrovaný "siržmiják"
28. 2. 2007 19:58
neregistrovaný "Jenyk"
1. 3. 2007 14:24
anonym
1. 3. 2007 01:53
neregistrovaný "lacoco"
28. 2. 2007 08:25
anonym
28. 2. 2007 08:33
neregistrovaný "Milý stydlín"
28. 2. 2007 08:41
neregistrovaný "jahonzik"
3. 3. 2007 12:03
neregistrovaný "Martin"
28. 2. 2007 08:58
neregistrovaný "Milý stydlín"
28. 2. 2007 10:13
28. 2. 2007 18:06
28. 2. 2007 19:51
28. 2. 2007 20:00
28. 2. 2007 11:26
neregistrovaný "Prson"
28. 2. 2007 19:04
neregistrovaný "Atlis"
28. 2. 2007 09:14
neregistrovaný "Maverick"
28. 2. 2007 09:20
neregistrovaný "Atlis"
28. 2. 2007 10:14
anonym
28. 2. 2007 10:19
28. 2. 2007 11:28
neregistrovaný "Arkan"
28. 2. 2007 11:35
anonym
28. 2. 2007 18:15
28. 2. 2007 21:05
neregistrovaný "RS too"
28. 2. 2007 21:09
neregistrovaný "Hehe"
12. 5. 2007 09:39
anonym
28. 2. 2007 13:28
neregistrovaný "Stenley"
28. 2. 2007 21:07
neregistrovaný "Pablb"
28. 2. 2007 10:09
neregistrovaný "Atlis"
28. 2. 2007 12:39
anonym
28. 2. 2007 10:46
neregistrovaný "Džejár"
28. 2. 2007 11:23
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 11:30
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 11:45
anonym
28. 2. 2007 12:14
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 12:38
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 19:46
neregistrovaný "jjk"
28. 2. 2007 22:34
neregistrovaný "ZZ"
1. 3. 2007 11:14
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 11:05
neregistrovaný "siržmiják"
28. 2. 2007 11:52
anonym
28. 2. 2007 12:14
neregistrovaný "Atlis"
28. 2. 2007 12:33
neregistrovaný "helmuthhyb"
28. 2. 2007 15:52
neregistrovaný "Mike"
1. 3. 2007 11:46
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 11:56
neregistrovaný "Atlis"
28. 2. 2007 12:05
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 12:32
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 19:42
anonym
1. 3. 2007 15:03
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 12:00
neregistrovaný "kupi"
28. 2. 2007 12:58
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 20:37
neregistrovaný "kupi"
1. 3. 2007 11:34
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 12:08
neregistrovaný "Holy"
28. 2. 2007 20:38
neregistrovaný "kupi"
28. 2. 2007 12:18
neregistrovaný "Homer"
28. 2. 2007 12:22
neregistrovaný "helmuthhyb"
28. 2. 2007 12:49
28. 2. 2007 12:47
neregistrovaný "Jan Ackermann"
1. 3. 2007 12:44
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 14:46
neregistrovaný "Olle Bull"
28. 2. 2007 16:06
neregistrovaný "Petic ( RS Kaa )"
28. 2. 2007 17:52
neregistrovaný "Rodrigez"
28. 2. 2007 18:06
neregistrovaný "Džejár"
28. 2. 2007 18:13
neregistrovaný "Milý stydlín"
28. 2. 2007 18:23
neregistrovaný "Džejár"
28. 2. 2007 18:32
neregistrovaný "Milý stydlín"
28. 2. 2007 18:38
neregistrovaný "Džejár"
28. 2. 2007 18:42
neregistrovaný "Rodrigez"
28. 2. 2007 18:51
neregistrovaný "Džejár"
28. 2. 2007 19:38
anonym
28. 2. 2007 18:48
neregistrovaný "Rodrigez"
28. 2. 2007 18:55
neregistrovaný "Džejár"
28. 2. 2007 19:34
anonym
28. 2. 2007 19:51
neregistrovaný "Džejár"
1. 3. 2007 12:39
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 20:17
neregistrovaný "Brano"
1. 3. 2007 12:22
neregistrovaný "Jan Ackermann"
1. 3. 2007 12:14
neregistrovaný "Attila"
1. 3. 2007 14:54
anonym
neregistrovaný "DT"
28. 2. 2007 07:03
130/160/190
160km/h jezdí hodně řidičů už dnes, takže až se zvýší maximálka na 160, tak budou jezdit 190...To bude zase mrtvých. 130km/h je podle mě optimum.
Rozbalit vlákno
21
neregistrovaný "k8"
28. 2. 2007 07:13
Re: 130/160/190
Přesně tak.
neregistrovaný "Golias"
28. 2. 2007 07:18
Re: 130/160/190
Rozdíl je v tom, že 130 bylo nastaveno někdy dávno, kdy se po dálnicích proháněly Škody 105-125-Favorit atd. Dnešní vozy mají daleko lepší brzdy, takže nebudu chodit daleko, ale nová škoda octavia zabrzdí ze 160 na kratším úseku, než stopětadváca.

Souhlasím s rychlostí 160 km/h. Ti, co jezdí po dálnici, mi dají za pravdu, že o moc víc se stejně jezdit nedá a NIKDO není povinnen touhle rychlostí jezdit ;-)
neregistrovaný "Golias"
28. 2. 2007 07:19
Re: 130/160/190
Dnešní vozy mají daleko lepší brzdy, takže nebudu chodit daleko, ale nová škoda octavia zabrzdí ze 160 na kratším úseku, než stopětadváca při 130 km/h (tam chybí)
neregistrovaný "Milý stydlín"
28. 2. 2007 07:58
Re: 130/160/190
Kolik vidíš denně řídičů starých škodovek jezdit stotřicítkou? Nemusí to být přesné číslo, stačí zaokrouhlit na desítky... >:-[]
neregistrovaný "´tuk"
7. 3. 2007 12:13
Re: 130/160/190
maaam evo120. vmax=210km/h. osmiválec z tatry je osmivaaalec z tatry >:D
28. 2. 2007 09:14
Re: 130/160/190
Brzdy sa zlepsili, ale reakcie soferov nie. A tiez sa najde dost soferov, ktori prekrocia akykolvek limit. Ked si uvedomis, ze pri 130 km/h auto za sekundu preleti 36 m, pri 160 je to 44,5 m a pri 190 takmer 53 metrov, tak musi byt jasne, co chvila nepozornosti moze sposobit. Aj pri sebelepsich brzdach. Ty mozno ubrzdis, ta dodavka, Skoda Favorit alebo nakladak uz nemusi. A si v *, napriek dobrym brzdam, aj rychlemu reflexu. 160 km/h mozu jazdit disciplinovani soferi v Rakusku alebo Nemecku, tuna este kultura na cestach chyba.
neregistrovaný "siržmiják"
28. 2. 2007 10:57
Re: 130/160/190
naprostý souhlas :yes:
neregistrovaný "Arkan"
28. 2. 2007 11:18
Re: 130/160/190
no a v dobach felicii 130, ted mame lepsi auta a chcem 160
neregistrovaný "Stenley"
28. 2. 2007 13:01
Re: 130/160/190
no nevim jak ty, ale když už jedu po dálnici 130, tak se za volantem dost nudim a myslim, že obdobně je na tom víc řidičů.. a pokud bude povolena 160 na dálnicích, nikomu to nebrání jezdit pořád jen 130.. každej podle vlastní potřeby a neřekl bych, že Češi sou zas tak špatní řidiči, když se necházejí v kraji, kterej neznaj, jezdíme líp než Němci ;-) akorát nám chybí ochota někomu uvolnit místo
anonym
28. 2. 2007 10:35
Re: 130/160/190
V dobách Škody 105 bol limit 110km/h :-!
neregistrovaný "Arkan"
28. 2. 2007 11:19
Re: 130/160/190
no a v dobach felicii 130, ted mame lepsi auta a chcem 160
neregistrovaný "Fremind"
28. 2. 2007 17:20
Re: 130/160/190
Mluv laskavě za sebe. Je to tvůj názor. Stejně jako já ti ho neupírám (byť si o něm myslím své), tak ty laskavě mluv za sebe. :-!
neregistrovaný "kukinos"
28. 2. 2007 19:51
Re: 130/160/190
Určitě souhlasím se zvýšení rychlostního limutu na 160.Myslím si že tohle zvýšení je na naše "dálnice">:D tak akorát.Samozřejmně dálnice byly stavěné na jiné rychlostní limity ale jak již už bylo zmíněno, dnes je jiná doba, jiné auta a technika šla opravdu hodně v před.Já osobně jezdím celou D1 dvakrát do týdne a ten stávající rychlostní limit nemám šanci dodržovat už z jednoho prostého důvodu protože bych za tím volantem usnul už po prvních 30 kilometrech.Taky neznamená že rychlostí 160km/h musí okamžitě jezdit všichni.To je na každém řidiči a měl by jezdit rychlostí na kterou se zrovna cítí a ne si říct že je tu zrovna 160 tak pojedu 160.Nevím co to mají v tomhle někteří češi za mylnou představu že například neomezená rychlost znamenáš že všichni pojedou co jim auto pojede.Myslím si že by zůstalo minimálně 50% řidičů u te své přechozí rychlostí kterou jezdili doposud i po tom zvýšení.Nehody možná přibydou ale jen v určité míře a pomalu bude nehodovost klesat protože si lidé na to zvyknou.Najezdil jsem vcelku dost km po německu a je vidět že tam si ti lidé na to zvykli a většina jich se drží okolo té 160km/h rychlosti.Samozřejmně že je sem tam páru aut které jedou i mnohem více..Můj názor je že čím dřive se tohle zavede tím lépe protože si na to lidé dříva zvyknou a jednou si na to stejně zvyknout budou muset..... ;-)
anonym
28. 2. 2007 08:05
Re: 130/160/190
Rychlost není nebezpečná, nebezpeční jsou lidé kteří ji neumí odhadnout a používat. Odhadnout ji musí ostatní a konečně se ZAČÍT chovat tak že nejsou na silnici sami, respektovat ostatní a uvědomit si že nejsou učitelé národů. Ti kdo vyšší rychlost chtějí používat si musí pouze uvědomit kde a za jakých okolností to jde a v čem sedí. Je již celostátně nutno si uvědomit že příčiná souvislost mezi rychlostí a dopravní nehodou je pouze v asi 3 % nehod. Ostatní je nevěnování se řízení, nepřiměřená rychlost / nejde však o nepovolenou nebo vysokou / nedání přednost v jízdě, apod. Když na to někdo má schopnosti, auto a místo na silnici, nechť jede třeba 400, je to pouze a jedině jeho věc.
28. 2. 2007 08:30
Re: 130/160/190
Ano at si jezdi kolik a jak chce, ale na uzavrene draze tomu urcene. Na silnici se dodrzuji predpisy.
Avatar - ManInBlack
28. 2. 2007 08:46
Re: 130/160/190
To je fakt. Konečně bychom se mohli projet s našimi Veyrony >:D
anonym
1. 3. 2007 15:07
Re: 130/160/190
A pokud při tom někoho zabije tak to je taky jeho věc? Lidské tělo je uzpůsobeno pro rychlost, kterou dokáže vyvinout (kolem 30 Km/h). Každá vyšší rychlost je potenciálně nebezpečná, protože můžeme něco přehlédnout. Kolikrát se stalo vám, že před vámi objevilo auto, které tam předtím "nebylo"?
160 je zajímavý nápad, ale pouze ve stylu Rakouska - v případě nepříznivého počasí je okamžitě snížena. Z návrhu v ČR vyznívá, že by byla stálá. To by teprve znamenalo nebezpečí...
neregistrovaný "jjk"
28. 2. 2007 10:17
Re: 130/160/190
Podla statistik ceskeho vozoveho parku bude okolo 10 - 15 percent aut, ktore su z hladiska spotreby/konstrukcie schopne dlhsiu dobu ist 180/190 km/h. Ak su vacsina ich majitelov prasata, tak je to problem, ale obecne sa vysoka rychlost velmi nepodiela na nehodovych statistikach.
neregistrovaný "Michal"
28. 2. 2007 15:51
Re: 130/160/190
Každý ať si jezdí jak se cítí. Navrhuji strop 180 a pokud někdo pojede 130 nebo 170 je jen na něj. Dnešní auta s touto rychlostí problém nemají. Problém s vyšší rychlostí mají majitelé favoritů a podobných aut, kteří jedou sotva těch 130 :))))
neregistrovaný "lacoco"
1. 3. 2007 01:47
Re: 130/160/190
Toto je presne ten problem: jazdi vela starsich aut, ktore brzdia tych rychlejsich, ale ked ma niekto toho favorita, ma z neho vymlatit dusu aby stihal? Sam mam stare auto a chodim si 120-130 a dost casto som vyblikany len preto ze na to nedupem ako magor. Podla mna so zvysovanim limitu by mali pribudat rychle pruhy, to ale stoji peniazky ze ano...
anonym
1. 3. 2007 14:17
Re: 130/160/190
Je to o kulturní úrovni národa. Je fakt, že Češi, a kupodivu mladé emancipované ženy okolo 25 let, jsou největší blikači. Moje auto je silné. Přesto pokud jedu 70 na omezení v Praze, madá žena s tmavými brýlemi ve starém autě na mě bliká o 106. Až ji pustím , jede stejně rychle jako já.Já jedzdím rychle. Ale blikám i na dálnici až tehdy, pokud dotyčný očividně neví kde je, a kochá se krajinou.Když se budem všichni soustředit na jízdu, 160 na dálnici je bez problémů.
neregistrovaný "exdiesel"
28. 2. 2007 07:24
160km/h ?
Tak to už můžou rovnou prodávat zbraně bez zbrojáku - stejný efekt ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - freeman
28. 2. 2007 07:25
Volba
Správna voľba. Limit bol fakt nastavený 70 rokoch na 105 Škodovky.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Ian"
28. 2. 2007 07:31
Re: Volba
Pokud se nemýlím, ta to nebylo 130, ale 110. Ne?
neregistrovaný "dochtor"
28. 2. 2007 10:40
Re: Volba
:yes:
28. 2. 2007 07:27
proč zákon?
stačí udělat místní upravu silničního provozu! (značky na 160kmh) a udělal bych to nejprve zkušbně jen někde, jako v rakouku. Zákon nepotřebuju.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Ian"
28. 2. 2007 07:30
Re: proč zákon?
Taktak... Až zmizí D1, můžou to začít dělat plošně...
neregistrovaný "Arkan"
28. 2. 2007 11:22
Re: proč zákon?
co mas proti D1......tam bzch 160 uvital taky.......je to nejdelsi dalnice u nas a stejne se tam 160 jezdi at je to povoleny nebo ne
anonym
28. 2. 2007 08:08
Re: proč zákon?
Potřebujou, protože nějaká doprabvní značka nebo jiné právní nařízení nižší právní váhy nemůže být nadřazena zákonu. To by snad měl vědět každý, platí to obecně.
28. 2. 2007 15:09
Re: proč zákon?
Není to obráceně? Že místní úprava silničního provozu přebíjí tu obecnou? Jak by jinak bylo možné dát v obci 70km/h???
neregistrovaný "Ian"
28. 2. 2007 07:28
Doporučená?
OK, dejme tomu, že jsou místa, kde se dá jet víc. Ale vždycky bych byl pro zavedení doporučené rychlosti 130. Maximálka ať je klidně výše.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "LUPO"
28. 2. 2007 08:33
Re: Doporučená?
Souhlas. Doporucena 130. Maximalni 160. Dopravni nehoda zpusobena v rychlosti nad 130 pak pritezkavajici okolnost Nebo tak nejak, samozrejme je to receno jednoduse, problematika je mnohem komplexnejsi, ale vychazel bych pricipu 130/160.
neregistrovaný "Arkan"
28. 2. 2007 11:24
Re: Doporučená?
NAprosty souhlas........neomezoval bych rychlost, klidne bych povolil i 0.5 promile alkoholu.......ovsem pokud pojedes rychleji nez 130 nebo budes mit 0.1 promile alkoholu tak trest treba 3x tvrdsi.....
anonym
28. 2. 2007 13:11
Re: Doporučená?
... v případě nehody
neregistrovaný "taylor"
28. 2. 2007 14:06
Re: Doporučená?
a dajme kazdemu do ruky zbran. a ked niekoho zastreli, dostane trest 3x vyssi ako keby mal zbrojny pas. :yes:
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 15:43
Re: Doporučená?
auto není zbraň to je klasický příklad demagogie a pasení stáda ovcí. Cítím vliv masáže "Rychlost zabíjí" - ale při námraze je i 10 km/h u přechodu před školou hodně, když tam nějaké dítě prostě vběhne nebo uklouzne a spadne - buď vidíš na 10s dopředu (myšleno předvídáš) nebo je průšvih - a kdo za to může? Rychlost? Rodiče dítěte? Ty? Ne, v rychlosti to není, rychlost je jen snadno prokazatelný parametr, nic víc.
neregistrovaný "taylor"
1. 3. 2007 10:53
Re: Doporučená?
Ja som vobec nemal v umysle kritizovat alebo z niecoho vynit rychlost. A uz vobec nie rychlost na dialnci. Ja som len chcel poukazat na nespravnost principu sprisnovania trestov, aky uviedol kolega vyssie, pretoze sa v nom uplne straca akykolvek preventivny ucinok. Keby jeho navrh ostal pri rychlosti, tak by som ten prispevok so zbranou vobec nenapisal. Lenze ak niekto napise, ze by kludne toleroval aj alkohol v krvi (kym sa nic nestane) tak je to podla mna chore
neregistrovaný "Jan Ackermann"
1. 3. 2007 15:19
Re: Doporučená?
OK, to je fakt. Alkohol bych do té debaty vůbec netahal. Ale forma zpřísňování trestů by byla v případě doporučené rychlosti jistě zajímavá, v kombinaci s "motivujícím" přístupem pojišťoven. Vezmi si fakt, že doporučená rychlost může být upravena kdekoliv značkou. Když pojedu v rámci toho limitu, tak bych možná ani na mokru neměl mít vážnější problém. Pokud pojedu rychleji než doporučeně, dávám tím najevo svůj pocit vlády a nadřazenosti (nebo taky to mám najeto a vyzkoušeno, to je můj problém). Když to pak nezvládnu, tak proč bych měl dostat plnění bez omezení? A když tím poškodím někoho dalšího? Ale jsem pro tuto volnost. Každý musí mít možnost volby.
neregistrovaný "Milý stydlín"
28. 2. 2007 08:08
Neomezená?
Německou úpravu dálnic na vás, rychlost neomezená, ale na velké části úseků omezená pevnými značkami na 120 (zatáčky, v okolí nájezdů), na mnoha dalších úsecích je 120 (za mokra), a všude elektronické tabule, dynamicky omezující rychlost podle provozu, takže na těch neomezených dálnicích se o moc rychleji než tady legálně neprojedete. To vše je samozřejmě podmíněno jiným stavem dálnic, lepším vozovým parkem a také ukázněností řidičů, se kterou jsou tu někteří opravdu na štíru. Ti také tvoří poměrně velkou část skupiny hlasitě horující pro zrušení omezení na dálnicích. Když džungle, tak ať je pořádná!
Rozbalit vlákno
1
28. 2. 2007 15:15
Re: Neomezená?
Tak o tý ukázněnosti bych radši pomlčel. Heslo "o 20 víc nikoho nebolí" je v Německu na dálnicích široce rozšířeno. Zkus si na úseku, kde je 120km/h jet opravdu tachometrických 120 a jediný, kdo tě nebude předjíždět, budou kamiony... ;-)
neregistrovaný "nino"
28. 2. 2007 08:22
140km/h
Nehovorím ze som za zvysenie rychlosti, ale vzdy ma vie poriadne nastvat ked idem 140 km/h a za sebou uz vidim cierny passat.Hlavne ked chvilu pred tym ta predbehne BMW a nic sa nedeje. Pokutovat by sa malo az pri vyssich rychlostiach.
Rozbalit vlákno
0
anonym
28. 2. 2007 08:24
Je to nesmysl,
pokud budou v levém pruhu jezdit kamióny 80-100 km/h (a ony budou), a v pravém pojede každý druhý 180 a zbytek 160, bude to špatné. Už teď musí človek, který by chtěl jet "jen" 130, koukat víc do zpětného zrcátka než dopředu, protože z levého pruhu takového opovážlivce rychle vyžene nějaký rapl s vytočeným "té-dé-íčkem" - a pravý pruh je příliš pomalý, tam je téměř pořád kolona kamionů. Při zvýšení povolené rychlosti se zvětší i skupina těch "nežádoucích", akorát ze 150km/h se bude do pravého pruhu mezi pomalé kamióny uhýbat mnohem hůř. A ještě nebezpečnější pak bude návrat zpět do levého pruhu. Dokud nebudou 6pruhové dálnice, nemá to smysl ...
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "siržmiják"
28. 2. 2007 11:10
Re: Je to nesmysl,
výstižné_ povolených '160' přesně nahrává takové situaci
28. 2. 2007 15:13
Re: Je to nesmysl,
Tak jdi se projet na dálnici Drážďany - Berlín někdy vpodvečer a zjistíš, že to tak nefunguje. Vpravo šňůra kamionů a vlevo šňůra osobáků, který jedou tak 130-140, protože se to musí přizpůsobit tomu nejpomalejšímu osobáku. Neboli i když je tam neomezená rychlost, tak on si to hustý provoz odreguluje sám... A to pak každýmu dojde, že problikávat dálkovýma je zbytečný, když je před ním souvislá kolona...
neregistrovaný "Jenyk"
28. 2. 2007 19:58
Re: Je to nesmysl,
Jenže tohle se děje v Německu, kde jsou řidiči daleko disciplinovanější a policie nekompromisní. U nás je realita bohužel jiná.
anonym
1. 3. 2007 14:24
Re: Je to nesmysl,
No tak to se prave bojim, ze u nas nikomu nedojde. U nas je normalni, ze te nekdo problikava jak magor a kdyz uz to posles do pravyho pruhu mezi kamiony tak te predjede a dal stejne nemuze.
neregistrovaný "lacoco"
1. 3. 2007 01:53
Re: Je to nesmysl,
:yes: :yes:
anonym
28. 2. 2007 08:25
Budeme jezdit po dálnici 160?
Konečně se někomu začíná rozsvěcet. Jenom aby to skutečně prošlo. Osobně so domnívám že veškeré omezování a nejen na silnici, je pouze výplod pokrouceného socialistického myšlení. U normálně uvažujících slušných a vzdělaných lidí čím méně zákazů tím lépe. Jenomže to bohužel asi v českém národě není možné a to z mnoha důvodů které asi nepatří do této rubriky. Pokud je konkrétně o té rychlosti jsem jednoznačně o zrušení jakéhokoliv limitu. Silnice jsou již tak přeplněné že prostě jezdit není možno rychlůeji a vzhledem ke kvalitám vozového parku to také nejde. Těch pár normálnáích moderních aut které tu jsou to nevytrhnou a ostatní je stejně nikam nepustí. Vím to z vlastní zkušenosti. Bezpečnost provozu není o rychlosti ale o vzájemném chování, respektování se, slušnosti a logice. Každý ať si to přebere jak chce.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Milý stydlín"
28. 2. 2007 08:33
Re: Budeme jezdit po dálnici 160?
Výplod pokrouceného socialistického myšlení... Dík, pobavils, zkus vykládat v USA, že jejich silnišní limity jsou výplodem pokrouceného socialistického myšlení. Ony jsou totiž všude, víš?
neregistrovaný "jahonzik"
28. 2. 2007 08:41
Re: Budeme jezdit po dálnici 160?
Kdyz ti fouknu do levyho ucha, citis pruvan i v pravym?? Ty musis bejt dutej jak stara vrba. Zrusit zakazy?? Vyplod pokrouceného socialistického myšlení?? Ty budes asi hodne radikalni priznivce modrejch, vid. Ted se stydim ,ze jsem je volil taky. Takovym jako ty by se melo vzdcky po snidani dat preventivne do huby, aby se jim rozsvitilo.
neregistrovaný "Martin"
3. 3. 2007 12:03
Re: Budeme jezdit po dálnici 160?
:yes: :yes:
Avatar - ManInBlack
28. 2. 2007 08:56
Re: Budeme jezdit po dálnici 160?
Limity zrušit? Proč ne. Ale až se VŠICHNI (nebo téměř všichni) budou chovat tak, že to bude mít smysl. Dokud je většina řidičů spíš z prasat než z lidí, tak nemá cenu cokoliv zvyšovat. Maximálně tak nějakej ten úsek.
28. 2. 2007 08:34
130 vam staci.
Na ceskych dalnicich moc nejezdim. Pohybuji se vetsinou po evrope. Musime porovnat kvalitu silnic a dalnic. Kvalita dalnic v CR nam o moc rychlejsi jizdu stejne nedovoli. Jde hlavne o ohleduplnost ceskych ridicu. Jdyz jedu v levem pruhu a vidim, ze prede mnou jede pomalejsi vozidlo, tak dam nohu z plynu. Je mozne, ze jeho vuz rychleji nejede. Zapnu levy blinkr a pockam si az se vrati do sveho pruhu. Timto ztratim cca. 10 sekund. Nic vic. Naposledy kdyz jsem je na dalnici v CR, byl jsem zhrozen poctem kamionu na dalnicich. Svoji rychlost drzim okolo 135-140km/h a skoro pokazde, kdyz jsem predjizdel kamion, nekdo za mnou na me blikal nebo dokonce i troubil. Myslim, ze cesi by se nejdriv meli naucit ridit, jezdit ohleduplne, postavit nove dalnice a az potom by byl dialog o zvyseni rychlosti na dalnicich na miste.
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "Milý stydlín"
28. 2. 2007 08:58
Re: 130 vam staci.
Ta poslední věta to naprosto vystihuje! :yes:
28. 2. 2007 10:13
Re: 130 vam staci.
Souhlas, ovšem za ten levý blinkr bych ti urazil ruku ;-) (nehledě na to, že je to zakázané)
28. 2. 2007 15:26
Re: 130 vam staci.
Pouzivani leveho blinkru v tomto pripade je velice rozsirene na zapad od nas. Myslim, ze cela idea prisla z USA, tam jsem se s tim sesel poprve. Je v kazdem pripade lepsi nez problikavani dalkovymi, nebo dokonce troubeni. Se zapnutym levym blinkrem take vim, ze se nejaky radoby zavodnik nebude snazit predjet me a toho, ktereho se po chvili pripravuju predjet v prostoru mezi levym pruhem a svodidly. I toto se mne zde na divokem vychode stalo.
28. 2. 2007 18:06
Re: 130 vam staci.
Tím západem od nás máš namysli možná Ameriku od Evropy, nicméně ve zdejších krajích to je znakem zatemněného řidiče co neustále najíždí na zadní nárazník a vynucuje si okamžitý prostor pro svoji zběsilou jízdu ;-) :no: Někdy je to i znakem senilního řidiče jenž nevypíná blinkr ;-)
28. 2. 2007 18:29
Re: 130 vam staci.
Precti si muj originalni prispevek. Nepsal jsem nic o najizdeni na naraznik, nybrz o tom, ze dam nohu z plynu a zablikam levym blinkrem a pockam az se uhne. Myslim, ze znakem zatemneneho ridice, je prave to blikani dalkovyma (povoleno pouze v krajnich pripadech hroziciho nebezpeci) a troubeni. Navic nevis kdo jede pred tebou, zablikani dalkovyma ho muze polekat, coz muze vest ke zbrklosti a mozne chybe. Chtel je dat duraz na kulturu dopravy v CR. Neohleduplnost, predjizdeni predjizdejiciho, ci podjizdeni je zde normalnim jevem, ktere by se melo velice prisne trestat.
28. 2. 2007 19:51
Re: 130 vam staci.
Nepsal jsem to přímo na tvoji osobu, ale obecně o tom co na silnici děje. Jedinec, který to myslí s blinkrem "dobře" se v tom počtu ztratí ;-)
Avatar - SpiderJ
28. 2. 2007 18:41
Re: 130 vam staci.
a co třeba případ, kdy vidíš někoho "vlastnícího levý pruh" ke komu se blížíš rychleji a chceš mu dát najevo, že jsi rychlejší? nebo podobný případ jedeš v levém pruhu, opět rychleji než Kamion za kterým vidíš auto (oba v pravém) a chceš se kolem nich prosmeknout bez toho, aby řidič (který nemusí mít správný odhad jak rychle jedeš)začal předjíždět kamion a vletěl pod tebe? Opravdu si myslíš, že i v tomhle případě jde o zatemnělost??? ;-) ;-)
28. 2. 2007 20:00
Re: 130 vam staci.
Víš jak jsem to myslel... Jjedincům, kteří usnuli v lévem pruhu by někdy nepomohl ani megafon do ucha. Ten druhý uvedený případ je pochybný, pokud se nepozorný řidič rozhodne vybočit, nepomůže ti opět ani deset blinkrů. Slova "zatemněný řidič" jsem použil záměrně, čímž jsem měl namysli řidiče zkrytého za zatemněnými skly. Pravda je, že takový řidič je většinou zatemněný dvojitě ;-)
neregistrovaný "Prson"
28. 2. 2007 11:26
Re: 130 vam staci.
Podle mě by ten tvůj příspěvek chtěl trchu upravit. Nejde jen o ohleduplnost ČESKÝCH ŘIDIČŮ. Když si vyjede polák na naše dálnice je rád, že jede a už má na tachometru 180. To samé polský kamion, jedeš si s vozíkem po dálnici rychlostí 100km/h a on tě předjede jakoby nic. Tak kde jsme. Zkuste si někdy počítat kamiony na cestě. 4 z 5-ti nejsou české a z toho jsou 3 buď poláci nebo slováci!!
neregistrovaný "Atlis"
28. 2. 2007 19:04
Re: 130 vam staci.
No tak toho poliaka co ide 180 to si asi stretol mna, ja jazdim na polskych znackach :D Ono totiz, znacky este neznamenaju to iste ako vodic >:-[] Mimochodom, na poliakov na dialnici - bohuzial, oni fakt po dialniciach nevedia jazdit, ale z vlastnej skusenosti musim povedat, ze po okreskach sa mi nikdy nejazdilo lepsie ako v PL. Prave preto, ze im chybaju dvojprudove cesty, su narodom, ktory dava prednost rychlejsiemu vozu okamzite tak ze schadzaju na krajnicu a clovek moze kludne presvistat okolo nich... toto sa vam napr. na SVK nestane NIKDY... :no:
neregistrovaný "Maverick"
28. 2. 2007 09:14
Ok, ale...
... to by se vetsina ceskych ridicu musela zacit chovat jako lidi se smyslem pro ohleduplnost. Pro to, co se dneska na dalnicich deje, je 130km/h az az.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Atlis"
28. 2. 2007 09:20
160 aj teraz...
Jazdim na dialniciach v CR aj SVK 160 aj teraz a ak bude tych 160 legalnych, tak budem jazdit nie 190, ale stale tych 160, niezeby to bol problem, ale predsalen, taka D1 je pri vyssich rychlostiach dost nebezpecna kvoli preplnenosti. Naviac je to este dost slusny kompromis pre rychle presuvanie sa z bodu A do B a rozumnou spotrebou...
Rozbalit vlákno
11
28. 2. 2007 09:53
Re: 160 aj teraz...
Tak to budes asi jeden z mala....
anonym
28. 2. 2007 10:14
Re: 160 aj teraz...
Naprosto souhlasím jsem na tom zcela stejně, ne že by byl problém jet stále třeba 180 ale nedělám to, nemá to smysl, leda v noci kdy je provoz zcela minimální. Jelikož jsem však již člověk v letech tak se zase v noci moc nesvezu. Ovšem když v povolených 130 teprve řadím pátý stupeň, nemůže po mě nikdo chtít abych abych byl sám proti sobě a jezdil neekonomicky. Myslím že diskutovaných 160 je dobrý kompromis, více stejně jezdit v tomto provozu nejde.
28. 2. 2007 10:19
Re: 160 aj teraz...
Nechtěl bych být tvým motorem ;-)
neregistrovaný "Arkan"
28. 2. 2007 11:28
Re: 160 aj teraz...
souhlas
anonym
28. 2. 2007 11:35
Re: 160 aj teraz...
Proč, normální JTD a netočím jej většinou nad 3 500 otáček.Při spotřebě 6 - 6,5 l/100 si to mohu dovolit.
28. 2. 2007 18:15
Re: 160 aj teraz...
Tak za prvé u absolutní většiny aut se dá jet na 5 převodový stupeň i ve městě při 50kmh (=ekonomicky), za druhé pochybuji, že 3500 ot. na čtyřku je zrovna ekonomická volba jízdy, no a za třetí, nechtěl bych být tvým motorem, protože mám raději mattonku než naftu ;-)
neregistrovaný "RS too"
28. 2. 2007 21:05
Re: 160 aj teraz...
Hmm...chci vidět, jak na 5 pojedeš ekonomicky 50km/h >:D ...myslím, že v dnešní době většině lidem, to nepojede ani na 4 ekonomicky :-!
neregistrovaný "Hehe"
28. 2. 2007 21:09
Re: 160 aj teraz...
Mě to třeba na 3500 ot. jede nejekonomičtěji a to mám benzín v turbu ;-)
anonym
12. 5. 2007 09:39
Re: 160 aj teraz...
jasně a nerozjídíš se i na 5ku? >:D
neregistrovaný "Stenley"
28. 2. 2007 13:28
Re: 160 aj teraz...
to by mě zajímalo proč, pokud má silný auto, tak na 5 při takový rychlosti může mít motor nízký otáčky
neregistrovaný "Pablb"
28. 2. 2007 21:07
Re: 160 aj teraz...
Nízký otáčky neznamenají malou spotřebu paliva...pokud máte v autě PC, tak je to krásně vidět :-!
neregistrovaný "Atlis"
28. 2. 2007 10:09
:)
Myslim ze nie, viem ze sa najde par pretekarov, netvrdim, ze by som niekedy nejazdil rychlejsie, ale ona sa aj tak vyssia max. rychlost cely cas napr z Prahy do Brna udrzat neda... A tak ci tak, ak sa zvysi rychlost na 160, kopec ludi bude dalej jazdit svojich 120 - 140...
Rozbalit vlákno
1
anonym
28. 2. 2007 12:39
Re: :)
Mas pravdu. Situacia na dialnici z Brna do Prahy je dost zla - kvoli kamionom. Chcelo by to rozsirit o dalsi prud, velmi by to pomohlo plynulosti premavky (aj z Bratislavy do Trnavy). Je to sice nakladne riesenie, ale casom to bude stale viac a viac potrebne. Kamionisti by sa mohli navzajom bezpecne predbiehat, nie ako v sucastnosti, ked sa vacsina z nich presunie do laveho prudu hocikedy a bez ohladu na tych vzadu. A 160 je spravnym krokom. Rychlost nie je rozhodujuci faktor pri nehodovosti. Na mojom aute je optimalna rychlost na dialnici medzi 160-170 km/h, takze by som aspon nemusel sledovat Passaty a S4ky... :-)
28. 2. 2007 10:17
MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Kolize ve 200 na dálnici je 99%ní smrt. 150 je rychlost, při níž na volné dobré dálnici báječně (v přiměřeném voze) jedeš a pískáš si při tom. 130 je (v přiměřeném voze) na dálnici nuda. V Česku moc dobrých dálnic nemáme. K tomu máme ještě dokonale zanáklaďovákovaný provoz... Na to, abychom to mohli na dálnicích pálit 160 bychom potřebovali minimálně všude 3 pruhy. A ty nejsou. Takže v provozu a na dvoupruhové dálnici 160? Vyloučeno. Jen se podívej, jak se jezdí v Německu. Přes 150 jen dravci a stále více je tam rychlost omezována na 130. Další problém je, že nemáme dostatečně kvalitní vozy. Většinou tu jezdí šoféři s 1.4ou, a tedy mají tu 160 za svou maximálku... takže by na dálnici jezdili s plynem na podlaze a se smrtí v očích. Samozřejmě, že ten kdo valí pětkového bavoráka na tohle pohlíží jinak... dokud ovšem nedojede předjíždějící se kamiony. Takže na celkem asi 12ti kilometrech dálnic by se to dalo zrealizovat. 160 není možných ani z psychologického hlediska, protože to každý pojede 169... Dnes najedu na dálnici, namarkuji na tempomatu 139 a jedu. Na cestě mezi Prahou a Lovosicemi mě předjedou tak dvě auta, z toho v jednom sedí německej turista. Tak se netřesme na 160... P.S. Ovšem, je jeden dokonalej dlouhej a táhlej, tedy dálniční. To když se vracíš od Benešova do Prahy a napojíš se na déjedna. Vyplouženej devadesátkou se napojuješ na ty tři pruhy s dokonalým povrchem... sešlápneš to na podlahu, cítíš dokonalej tah při trojce, srovnáš rychlost s kolemjedoucími a jedeš dál... kopneš tam čtyři a pět a jsi v polovině kopce, letí tam šestka a točíš zvolna ve stodevadesáti tu dlouhou levou zatáčku. Na horizontu atakuješ 200 a... pak se zase uklidníš a zařadíš do proudu stotřicátníků... Tak o tom to je. Dobrá rada na závěr - jezdi 130.
Rozbalit vlákno
19
28. 2. 2007 10:26
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Tolerance je 10%, můžeš si namačkat 142,9 ;-)
28. 2. 2007 10:45
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Aj tempomat ma nejaku toleranciu ;-)
28. 2. 2007 12:13
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Mám odměřeno... :-)
neregistrovaný "Džejár"
28. 2. 2007 10:46
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Myslím si, že filozofie toho zvýšení limitu sleduje úplně stejný záměr, jako filozofie snižování postihů - a jestli to tak skutečně je, nic bych proti tomu neměl. Všichni moc dobře víme, jak to na našich dálnicích, ve srovnání se západnějšími státy vypadá, a tak dobře víme, že konstantní rychlostí 160km/h se stejně z Brna do Prahy nedostaneme (ani kdyby jsme se rozkrájeli). Takže smysl je v tom, že když se náhodou rozhodneme předjet toho Favorita, náhodou v tu chvíli jedeme 160, abychom potom opět poslušně zpomalili na 130 a zrovna nás někdo změří, nepříjdeme o dva měsíční platy (ti movitější). A proti tomu snad nemůže nikdo nic namítat. Jsou k tomu dvě cesty: 1. snížit postihy, 2. zvýšit limit - každá z variant má své pro a proti a mě osobně je úplně jedno kterou se vydáme, jen už aby to bylo.
28. 2. 2007 12:12
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Jo, dnes se diskutuje, zda někde povolit 160, nebo 160 stanovit jako povolenou, pokud není místními podmínkami upraverno jinak - a že jako by se dávaly cedule - pozor, teď 130, například. Ovšem to by tu bylo přeznačkováno. Takže budeme rádi, když na pár kilometrech bude 160... Bude se ovšem stávat, že nebudeš vědět, kolik zrovna můžeš jet... je to všechno pakárna.
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 11:23
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Podobná debata by se dala zase obrátit i proti Tobě - jaká tolerance? Jakých 139? Dovoleno je 130 takco Tě opravňuje jet skoro 140? Rozdíl v brzdné dráze je určitě pár metrů a před stojící kolonou to může být sakra znát....! se 140 jsi kriminálník a potenciální vrah!

Tolik k současné sešněrované situaci, kdy předpisy svázaný svět zakazuje a nedovoluje. Tolik k výkladu zákona a zákon se přece musí dodržovat. Nesouhlasím s tím, aby rychlost na dálnicích byla omezena, vlastně nesouhlasím s tím, aby mimo obce byla vůbec rychlost omezena. Chceš předjet náklaďák? V mžiku se rozjedeš na 130, i když pak hned dáš nohu z plynu, chvíli to trvá, než rychlost klesne, ale je přehledná silnice, tak co. Jenže policejní radar, ani komisi při správním řízení, ani novináře, kteří to dají do všech médií, ani tvého souseda, nikho nezajímá, že jsi jen předjel náklaďák. Ani manželce a dětem doma to nevysvětlíš, zejména manželky mají ve vztahu k pokutám a rychlosti velice náchylnou povahu soudit podle jednoho kritéria: RYCHLOST ZABÍJÍ. Podle dlouhodobé, celoplošné a nezastavitelné mediální masáže jsi potenciální vrah. A u nás se moc nenosí presumpce neviny. Takže jsi vlastně vrah a kriminálník. To zpětně znamená, že musí existovat pro všechny přísný limit, jenž je nutno dodržovat a jehož překročení je nutno exemplárně trestat! Pořád dokola.

Mě osobně by se líbilo řešení neomezené rychlosti, celoplošně doporučené třeba na nějakém limitu, klidně těch 130 (je to celkem ekonomické), na kritických místech omezené. Do aut montovat černé skříňky a kamery, záznamy monitorovat s omezenou časovou kapacitou a pokutovat na základě skutečně způsobených škod a záznamů z černé skříňky. Tyto záznamy by se nesměly preventivně kontrolovat. Tzn. postih až na základě skutečného prohřešku/průšvihu. Podle toho by mohly např. pojišťovny krátit spoluúčast. Je to však nereálné, neboť je to demokratické a nebyrokratické.

Je to však jedno z řešení, které by dokázalo postihnout přestupky proti základním principiálním pravidlům silničního provozu, určených Ženevskou konvencí. Rychlostní limity nejsou principem, jehož dodržováním se vyhneme nehodám. Zároveň RYCHLOST JE JEDINÝM PARAMETREM, který je policie schopna Ti dokázat a podle toho ty předpisy vypadají. Proto jakákoliv diskuse o rychlosti je bezpředmětná, je to jedno, protože když se v práci zdržím a večer po 20. hodině pojedu po R10 skoro celou cestu 180 km/h, předjedu při tom cca 4 auta, tak mi nikdo nedokáže, že to bylo nebezpečné. Ale dokáže mi, že je to víc než 130/160, to je jedno kolik. A o to jde. Jsem proto vrah a kriminálník? :no: :no: :no:
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 11:30
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
vlastně když o tom přemýšlím, bylo by dobřečerné skříňky preventivně kontrolovat. Za předpokladu neomezené rychlosti by to skutečnědalo možnost postihnout ty, kteří ty principiální pravidla porušují (předjíždění přes plnou, před horizontem, otáčení za horizontem, myšky, nedání blinkru, vycouvávání do ulice bez použití poučené osoby, nedání přednosti, jízda na červenou, srážky s chodci-platí oboustranně, problémy s nedobrzděním atd atd atd, předjíždění v zatáčkách, jízda prostředkem silnice........) Přemýšlejte o tom.
anonym
28. 2. 2007 11:45
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Naprostý souhlas, mám stejný názor, ale těm lidem kteří stále potřebují být někým a něčím hlídáni, buzerováni omezováni a myslí že je to tak správně protže sami se neumí chovat a logicky uvažovat, těm lidem kteří se potřebují zviditelňovat a cosi si dokazovat, to ale asi nelze vysvětlit ani naučit.
28. 2. 2007 12:00
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Hezké... takové až pohádkové... se životem to ale nemá nic společného. Asi jsi nikdy nejel po déjedna >:D
28. 2. 2007 11:57
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Na černé skříňky zapomeň, to je cesta do temné kontroly tepu tvého srdce... Nelze neomezit rychlost... doprava, to je takový fenomen, že prostě musí nastoupit silný kompromis. A protože následky nehod mohou být a také jsou fatální, je ten kompromis tvrdý, ano, 130 je toho kompromisu odrazem. Vyzkoušej sebe v Německu... já mám vyzkoušeno, že mi dlouhodobě sedí 150. Nad 150 už se musím soustřeďovat, nad 180 už me začíná mrazit a nad 200 si jen stále říkám - teď chytit bažanta, tak je po mně. Stav dálnic, hustota provozu a kvalita vozového parku není na těch 160. Já miluju, jak jsem psal, ten stoupák na déjedna, ale dlouhodobě takhle jezdit nechci. Bouhužel... jezdíme v kolonách. P.S. Nejsi vrah... o tom to není, zaplatíš pokutu a jedeš dál. Ale jedno pozitivum vlastně na tom bodovém systému spatřuji. Dnes už, když to po státní někdo kalí 120 a předjíždí ty kolony, tak je vlastně za blba... Jezdí se klidněji...
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 12:14
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Já jednoduše nesouhlasím. Nedělám si zbytečné iluze, ale nesouhlasím. Kontrola černých skříněk by znamenala, že by ti, co jezdí jako prasata, i když třeba na dálnici nejedou rychleji než 140, nebo jako blbci, kteří po nájezdu na připojovací pruh téměř zastaví, protože ve zpětném zrcátku by se mohlo možná objevit nějaké auto a nedejbože co když možná nějaké už je ve slepém úhluv, by jednoduše byli nuceni o svém chování za volantem přemýšlet v rámci obecných zásad o pravidlech silničního provozu. Rychlostní limit není obecnou principiální zásadou, proto i na kruhových objezdech je víc nehod než na normálních křižovatkách. Není to proto, že by tam lidi jezdili rychle, ale proto, že nepřemýšlejí jak jedou. Proto se burá na parkovištích u supermarketů. Když nechceš přemýšlet, tak jeď autobusem. Když chceš jet autem, dodržuj při základní pravidla bezpečné jízdy a přemýšlej. To automaticky neznamená jeď pomalu, to snad chápeš.
28. 2. 2007 12:30
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Ale jistě, že to chápu. Ty zase pochop, že všichni nejsou jako ty a že při rozhodování o stanovení bariér musíš populaci, její scipnosti a dovednosti průměrovat. Nebo bys zakázal sedmdesátiletému staříkovi jezdit autem? Ano, motorismus dospěl do stádia, kdy se víc poskakuje, než jede... a tak se to musí regulovat. Extrémní řešení nemají ovšem naději.
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 12:38
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
já si přece nedělám iluze. Včera jsem se kochal nad krásným Touranem, který sám parkuje, ještě pár podobných vychytávek a konečně se tady budeme moci bavit o rybaření a ne o těch divných plechovkách ;-)
28. 2. 2007 12:45
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
:-) :-) :yes:
Avatar - SpiderJ
28. 2. 2007 18:49
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
ty cestovní rychlosti mi přesně sedí....jo a toho bažanta ve 200 chytil kamarád minulej tejden u Mnichova shodou okolností jsem mu týden předtim řikal, co kdyby ti tam skočila srnka, smal se....celá maska,chladič,klima u S3 v p*eli...pak už se nesmál, bylo vidět, že kdyby ten pták mávnul křídlem o jednou víc, je po něm... :'-(
neregistrovaný "jjk"
28. 2. 2007 19:46
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
No, len ci by to vyzeralo inak pri 140, podla mna rovnaky efekt.
28. 2. 2007 15:23
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Nevím tedy, na kterých dálnicích v Německu se vyskytuješ, já dost často na A13 Drážďany Berlín a občas A2 Berlín-Aachen. Celá A13 je na tom úseku dvouproudá a když tam jedu okolo poledního, tak si ve svých 160 připadám občas jak šnek... Ale jinak je to pásmo 150-170 na těchhle dálnicích běžná cestovní rychlost... Takže s těmi "dravci" bych nepřeháněl ;-)
neregistrovaný "ZZ"
28. 2. 2007 22:34
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
>:D Jo, ten stoupák je parádní. Nemusíš ani najíždět od Benešova, stačí, když drncáš od Brna... tenhle třípruh je jak z říše snů českého dálničního cestovatele :-) Vůbec celý ten úsek až před Průhonice je paráda. Pak už je moc hustý provoz. Ještě miluji tu pravou lehce dolů, kdy se před tebou rozprostře celá Praha. Zejména v létě za soumraku, kdy celý horizont pokrývají červánky, slunko skomírá a sem tam tě píchne do očí... a ty to tam pálíš jak na horské dráze, šestku v pravačce a nohu až na podlaze... ;-) PS: Velkou bolestí řidičů u nás je nevyužívání pravého pruhu. Téměř nikdo v něm nejede, pokud je silnice tříproudá. Za to bych fakt bral řidičák. Policie to ovšem naprosto ignoruje, ikdyž je zákonem stanovená povinnost jezdit vpravo. :no: Pak se nikdo nemůže divit, že spousta lidí "nelegálně podjíždí". Na toto téma by to chtělo VELKOU osvětu...
neregistrovaný "Jan Ackermann"
1. 3. 2007 11:14
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
stačil by black box s dejme tomu 7 denní pamětí a namátkové kontroly záznamů, pořád lepší než hrozba satelitního hlídacího psa realtime s možností blokace jízdy, nebo např. monitoring průměrných rychlostí pomocí mýtných bran! Přemýšlejte o tom. Technologicky by to šlo už dnes bez problému. ;-)
P.S. neříkejte mi, že s plynem na podlaze na šestku vystačíte se 160 km/h - o čem se tu celou dobu pak bavíme? Tedy pokud nejste nadšený majitel mého oblíbeného Punta Sporting 1,2-16V 82 koní....
neregistrovaný "siržmiják"
28. 2. 2007 11:05
MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
to je blbost - pokud někdo sviští '200' nemá šanci stihnout zareagovat na nic nahodilého co se před ním uděje - a že se toho na našich dálnicích děje :-) ,krom toho pokud se někdo vyseká sám a nikoho nevezme s sebou - je a není to jeho věc... viz má poslední zkušenost z dálnice Brno-Olomouc -samotný rozsekaný VW Pašík o svodidla- omezení na jeden jízdní pruh a kolona 3km... výjezd záchranářů, policajtů a hasičů zaplatíme samozřejmě my všichni,kterým 'do toho nic není'
Rozbalit vlákno
15
anonym
28. 2. 2007 11:52
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Absolutní nesouhlas, pokud máž vydaný ŘP jseš zřejmě zdravý. Jako zdravý člověk zákonitě musíš mít i zdravé reakce. 200 není taková rychlost abys nestačil při řádné soustředěnosti jakkoliv reagovat. Udávaná 1 vteřina je nejhorší čas kterého může člověk dosáhnout / a to zřejmě pod vlivem alkoholu, jinak je čas mnohem kratší a pokud ne tak nemáš za volantem co dělat / pokud na to máš auto a je v pořádku, má takové jízdní a brzdné vlastnosti které rychlosti odpovídají. Na dálnici máš rozhled za dne bez atmosférických poruch několik kilometrů, v noci samozřejmě dle svítivosti světlometů. Na takové vzdálenosti lze nebo uhnout naprosto vždy. Skutečně rychlost není to co je třeba diskutovat, řešit, napadat, apod. Ta bezpečnost neovlivňuje. To jsou zcela jiné faktory.
neregistrovaný "Atlis"
28. 2. 2007 12:14
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
To ze ma niekto vydany vodicak, zdaleka neznamena ze je normalny... Treba pochopit, ze na ceste sa nic len tak "nahodileho" nestane, auto sa ti "neobjavi" v tvojom pruhu, ale ti do neho "vlezie", a este sa aj hybe, nie je to staticky objekt, ktory tam pred teba len tak vyskoci a caka kedy do neho prasknes, cize mas toho casu na reakciu ovela, ovela viac. A ked uz sa ti nieco takeho stane, tak jednoducho skocis okamzite na brzdy, zdrapnes volant a packu dialkovych... By si sa divil ako sa take "nahodile" auto vrati tam kam patri, len aby si ho nenacechral zozadu... A kto je blbec? Ten kto ide 160 a cuci okolo seba a sledujee premavku, alebo ten kto nevie, ze spataky su zo zrkadla a treba ich pouzivat pred vykonanim manevra? Iste ze, pirat za volantom, ktory isiel rychlo, pretoze tomu * chrapanie za volantom nedokazes...
neregistrovaný "helmuthhyb"
28. 2. 2007 12:33
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
:yes:
28. 2. 2007 15:36
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Ted zase nesouhlasim ja. Pri rychlosti 200 km/h jedes cca 55m/s. Takze, kdyz ti vybehne srna 30m pred tebou, nemas fyzicky sanci se ji vyhnout.
neregistrovaný "Mike"
28. 2. 2007 15:52
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Ale pokud ti vletí do dráhy srna tak ani ve 130 s tím mnohdy moc nenaděláš ...
28. 2. 2007 16:10
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Naopak, rozdil je veliky. Jedes 36m/s. Kola pri teto rychlosti maji mnohem vetsi prilnavost, takze take reaguji o poznani rychleji. Navic jsem schvalne napsal ze srna vybehne ve 30 metrove vzdalenosti, coz je pri rychlosti 130km/h hranice moznosti zareagovat. Pri dvoustovce ji mas najednou na kline.
neregistrovaný "Jan Ackermann"
1. 3. 2007 11:46
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Pánové sleduji občas šoty Besipu v tv a mám čím dál častěji pocit, že zejména inscenované situace jsou pravda velmi vypovídající, ale také musejí být opravdu velmi pečlivě načasované, aby to vyšlo. Mířím tím zejména tam, že když nějakou "nebezpečnou" zónou projíždím opravdu pomalu, tak musím být stejně pozorný jako kdybych jel rychleji, ale za dobu, po kterou se touto zónou pohybuji, musím vstřebat mnohem více vjemů a teoreticky můžu čelit vyššímu počtu kritických situací. Nejvíc ze všeho mám rád takové ty modely, že někdo se podívá doleva, pak doprava a pak jednoduše vyrazí na přechod. Za to bych sbíral "chodečáky" přece se naposled musím podívat tam, odkud mi prakticky hrozí dříve reálné nebezpečí, nebo se snad pletu? Je to něco jiného než v autě při odbočování na křižovatce? Tím samozřejmě nenapadám úpravu rychlosti ve městech, to v žádném případě, jenom způsob prezentace modelu Rychlost zabíjí. Ona totiž ta výše uvedená srna je ke vší škodě s prominutím tak blbá, že vběhne pod auto i tomu, kdo jede 90 a taky s tím už nic nestihne udělat a o to jde. Podobné debaty jsou prostě demagogické.
neregistrovaný "Atlis"
28. 2. 2007 11:56
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Kde si zobral ze pri 200 nedokazes na nic zareagovat? Zareagujes rovnako ako pri 20 alebo 2000, otazne je ci ti na to bude stacit "pristavacia draha"...
28. 2. 2007 12:03
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
nechytaj za slovicka....ako keby povedal ze nestihnes vcas zareagovat....
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 12:05
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
A vtom zezadu poslušně stotřicítkou na tempomat s nohou někde mimo pedály přijede unavený a zapadajícím sluncem ospalý obchodní zástupce a než se probere má 50m před sebou stojící kolonu, strhne na poslední chvíli řízení a stejně rozseká sebe i dalších 6 aut, kterým do toho taky nic není. A to jel přece stotřicet, přece na tempomat! Přece nemohl jet rychleji! Uvědom si, že rychlost nezabíjí, zabíjí špatné používání rychlosti, stejně jako zabíjí špatné používání zbraní. U zbraní je to ale jinak. Zbraň je útočná a neznamená pro toho, kdo ji používá, žádné riziko, proto je třeba zbraně zakázat(regulovat). Rychlost ohrožuje i řidiče, který jede rychle, takže musí být jen a jen na něm, jak rychle kde pojede. Musí však počítat s následky a být připraven nést zodpovědnost za své chování. Skrývání za rychlostní limity je pouze přetvářka a nasazování růžových brýlí a alibismus nejhrubšího zrna! To není ani bezpečné, ani hrdé. Nelži aspoň sám sobě.
28. 2. 2007 12:09
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Jane... :-) zakázat zbraně? nahoře zase píšeš, že bys zavedl černé skříňky do aut... a rychlost neomezoval... člověče... běhá mi mráz po zádech :-) ;-)
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 12:32
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
neber mě za slovo, ale já osobně zbraň nepotřebuji, co ty? (nepočítám kuchyňské nože)
Navíc není nad to občas si sáhnout do svědomí a chovat se slušně, i za volantem. S vědomím, že když se budu chovat jako hlupák, tak bude dost dobře možné, že mi za to "někdo" (policajti, pojišťovna) znepříjemní život. Podle čeho soudíš, když se dva řidiči "vybodujou" - jeden má tendenci na dálnici jezdit 150 (já to nedělám, protože jsem ochoten tolerovat autu spotřebu, kterou vykazuje při 130-140, rychleji opravdu ve specielních případech) a druhej má problém s dobržďováním před křižovatkou a bourá do druhých. Kdo z nich je větší vůl? A myslíš že to někdo posoudí za stávající právní úpravy a celospolečenského přesvědčení, že přece rychlost zabíjí?
Od Tebe bych čekal něco konstruktivnějšího, nemusíš se mnou souhlasit, tak zkus vymyslet něco lepšího. Limity jsou jen pro účely vynutitelnosti práva, ty neřeší nedodržování obecných pravidel.
28. 2. 2007 12:43
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Mám dvě pistole. Jednu malou (Derringer na dvě rány - to je skvost) a druhou, devítku na dvanáct nábojů, dokonalej zastavovák. Říká se, že revolver je oproti pistoli bezpečnější, neb se ti v něm nemůže vzpříčit náboj... zase má v bubínku méně nábojů... ale asi jde hlavně o to, co se komu lépe drží v ruce. Podle tvé "rychlostní logiky" bychom mohli postupovat všude. Myslím, jako, že by nám přidělali za ucho kameru a černou skří%nku a kdybychom někomu dali facku, zaplatili bychom pokutu a bylo by to :-) Pochop, že regulace rychlosti v silniční dopravě sleduje tak trochu režim jako na železnici... všichni pojedeme stejně rychle. jinak to nejde. Tys neviděl nějakej film z USA, zejména, když je tam záběr dvactiproudé dálnice z vrtulníku, jak se všichni sunou osmdesátkou? Ano - zákonodárce nám sdělil: jezdi 130 a méně, jinak mě nezajímáš... a to je fér, ne?
anonym
28. 2. 2007 19:42
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
Stělné zbraně v sobě mají cosi zvlášntího...doma máme v kůlně sice jen brokovnici na nezvané hosty (kdo viděl film komando ví) ale chci si pořídit něco příručního...zatím mě ale hodně lidí odrazuje, že toho vykuka sice zneškodním ale půjdu si sednout... :-|
neregistrovaný "Jan Ackermann"
1. 3. 2007 15:03
Re: MACH JEDNA NA DÉ JEDNA
trošku jsem o tom přemýšlel, je fakt, že nějaká podobná limitní situace zřejmě někdy nastane (jako ta Amerika). Ale může být dobrým příkladem toho, že to jde samo, taky pátek odpoledne na našich dálnicích. To ten režim vlaku docela dobře funguje úplně sám. Kromě toho tolik bych si nebral za vzor zrovna Amíky - je obecně známo, že se v NY nedoporučuje běhat po ulici s výjimkou Central Parku - aby Tě náhodou někdo nechtěl sejmout už jen z obavy, že třeba náhodou bys možná mohl být nebezpečný. Ne, Amerika pro mě není etalon. Co všechno jsi ochoten nechat si zakázat a přikázat? Přitom stačí dodržovat základní principiální pravidla, jako: když běžím po ulici, tak se snažím nevrážet do lidí, netrhat jim z ramene kabelku a jestli toto dodržuji, může být každému úplně jedno, proč a kam běžím a proč se pohybuji rychleji než ostatní. Stejně to dlouho nevydržím. Jde čistě o princip. Ve vztahu k rychlosti na silnici to platí úplně stejně, neboť je to skoro stejně nebezpečné. Zkus si rozeběhnout se co nejrychleji a trefit ramenem důchodce na solar plexus! Jde o pravidla chování, ne o rychlost.
neregistrovaný "kupi"
28. 2. 2007 12:00
chybi vam v nabidce jedna moznost
a sice "Nikdy sem vybranym usekem nejel takze nemohu posoudit", ś trochou stesti 95% hlasujicich v zivote na techto novych usecich nejelo a presto hlasuji o rychlosti, jak je to mozne? soudite podle toho jakou ceskou dalnici ste uz jeli ta podle toho davate rychlost? zajimalo by me kerej borec muze napsat neomezena... (omezenec?? :D:D)
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 12:58
Re: chybi vam v nabidce jedna moznost
tak třeba já a nemusím se při tom skrývat pod nějaký nick ;-) ani tě nebudu urážet. Osobně jsem zatím nejel rychleji než 190 a vůbec nemám pocit méněcennosti. Nejedím tak rychle už z důvodu, že by mi to přišlo vůči autu líto a navíc je to opravdu neekonomické. Jezdím vesměs v rámci limitů, jen mi vadí ta atmosféra. A jestli máš problém jet 130, tak jezdi pomaleji a nech ostatní, kteří to zvládnou, aby tě předjeli.
neregistrovaný "kupi"
28. 2. 2007 20:37
Re: chybi vam v nabidce jedna moznost
ja sem tu registrovanej pod nickem kupi ale sem linej to nekam zadavat :D, a za druhy, cesky dalnice (ty stary a tech je vetsina) nejsou na takovy rychlosti staveny a hrozi tu mnoho rizik takze neomezena rychlost je blbost, to ze si jel 190km/h je super, gratuluju ale na rovince to dovede kazdej kdo ma silnejsi auto a pocit ze kdyz muze rychlejc proc by jel pomalejc, (btw. co je to za auto?), ja nemam problem jet s autem 130 (to nema s modernim autem nikdo), ale nemam rad ty typky co si daj na 15let stary BMW kridlo, spojler a do toho nejakej 1kW subac a myslej si jaky sou machri a sem presvedcenej ze prave tenhle typ lidi klika na "neomezena"
neregistrovaný "Jan Ackermann"
1. 3. 2007 11:34
Re: chybi vam v nabidce jedna moznost
tak si přečti co jsem psal výše nebo taky níže v této diskusi, protože si opravdu myslím, aniž bych chtěl neustále jezdit rychle, že plošná úprava rychlosti je nesmyslná, nepodložitelná a logicky odporuje přirozeným např. fyzikálním zákonům. Neboť tvrdím, že využívání setrvačnosti vozidla při snaze o ekonomickou jízdu je super věc a mohu tak dosáhnout zajímavějšího výsledku než při "tempomatové" 90 km/h. Jenže se mi může dost dobře stát, že se auto samo z kopce rozjede třeba na 110, no ježiš, tak tam dám kvalt o stupeň nižší a tam, kde potřebuji, zase pojedu "správně" pomalu - aniž bych použil provozní brzdu. Je to normální, přirozené, ekonomické, ekologické, nikdo mi nedokáže, že je to nebezpečné, avšak při zákonem stanovené úrpavě plošným rychlostním limitem jsem de facto jednou noho v kriminále. Tak se táži proč? A současně tvrdím, že mj. z tohoto důvodu je plošné omezení rychlosti nesmysl, který byl jednou zaveden, ale protože současně s tím probíhá už od malička neuvěřitelně silná masáž s Rychlost zabíjí, tak nikdo nemá odvahu byť jen nahlas zauvažovat, že by se třeba něco na tom změnilo. A poslední je státní úředník, neboť by přišel o stabilní a s rostoucím počtem vozidel rostoucí příjem do státní kasy. Navíc mu to dává možnost uvažovat o různých systémech sledování, které dle mého soukromého názoru jednoznačně popírají svobodu jedince a jsou jen výrazem touhy po neomzené moci formou vydírání a buzerace! To vše je pochopitelně maskováno Snahou o dosažení veřejného blaha, kdy vysněný stav je takový, že pokroucené a nic nevypovídající statistiky budou mít snižující se trend (jsem zvědav kdy to nastane) a voliči budou spokojení. Tvrdím, že s bezpečností provozu to nemá nic společného a že je veřejným tajemstvím, že nikdo zodpovědný nemá záměrně snahu s tím něco dělat způsobem, který by mohl i na něj osobně mít dopad s výjimkou toho nejjednoduššího řešení, kterým je "zákaz rychlosti" jakožto jediného parametru, jenž je úředník schopen sledovat. Uf - a stejně budu jezdit pořád tak, jak jsem to napsal výše a každému policajtovi, který "Přece jen dělá svoji práci", jednoduše vynadám a až pak zaplatím pokutu. Ať se aspoň řadoví Fíci proberou a sundají své růžové brýle.
neregistrovaný "Holy"
28. 2. 2007 12:08
Něco Vám tu chybí
Dost mi vadí komentáře typu "dnes je limit 130 a jezdí se 160", když bude 160, bude se jezdit 190. TO JE ÚPLNÝ NESMYSL. Ono totiž nefunguje, ani v Německu, že neomezená rychlost = maximální. Proč to nefunguje je důvod, že auta při rychlosti nad 120 proklatě ´žerou´ palivo a né každý si může dovolit jet o 30km rycleji, ušetřit 30 minut na D1 a přitom spotřebovat o 7 litrů benzínu více. Často jezdím v Německu a většina aut tam jezdí 130-150 a děje se něco, vůbec ne, vše je v klidu a ten by měl být i u nás. Takže nepoužívejte hlášky typu: větší limit = více mrtvých, není to doložené!!!
Rozbalit vlákno
2
28. 2. 2007 15:51
Re: Něco Vám tu chybí
Je ale rozdil v kulture na silnicich. V nemecku se jezdi uplne jinak nez v CR.
neregistrovaný "kupi"
28. 2. 2007 20:38
Re: Něco Vám tu chybí
vsude na zapad a jih od nas se jezdi jinak nez v CR...
neregistrovaný "Homer"
28. 2. 2007 12:18
Spíš než na dálnici bych rychlost zvýšil na silnicích
A to například na přežským okruhu, kde jsou většinou tři pruhy a rychlost omezena na 80 km/h. To je podle mě zbytečně málo. Mohlo by to být 100 km/h, samozřejmě pokud nejsou kolony a dopravní kolize. Vždyť tam jsou rovné a přehledné úseky a pražský okruh je v lepším stavu než dálnice. Ale jsem proti 160 km/h na dálnici. Určitě už dneska jezdí hodně řidičů víc než 160, tak ať si jezděj, ale 130 je podle mě akorát. Na to že tu jezdí auta 10-15 let stará, tak to je až až.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "helmuthhyb"
28. 2. 2007 12:22
iny pohlad
Problem je aj v dialničnej policii.. Otazka je preco mobilne radary nevylezu na cestu v case dopravnej spicky ked je cokolvek nad 140 zivotu nebezpecn..Preco?? lebo v tej kope aut by paradoxne mali tazku ulohu. Omnoho lahsie sa im "loví" navecer a v noci. Ano ale aky ma význam buzerovat sofera na poloprazdnej dialnici ze o 15km prekrocil rychlost a ze na aute ktore ma max 250 siel 145 a v okruhu 2 km neni ani zivej duse?? ziadny. ale maju to pohodlne.. a tak pani policajti "aktivne zvysuju bezpecnost cestnej premavky" :no: Preco nenainstalovat svetelne tabule a nemenit max rychlost podla hustoty premavky pripadne podla poveternostnych podmienok (za malej premavky kludne aj na 180)??? No lebo by to sice zasadne zvacsilo bezpecnost ale nedalo by sa na tom nic "zinkasovat" a bolo by to drahe..
Rozbalit vlákno
1
28. 2. 2007 12:49
Re: iny pohlad
Prachy, o ničem jiném to není. Kdyby byly finance na silniční síť, vše by bylo jinak. Ideálním řešení je plošná doporučená 130ka, a tabulemi interaktivně měnit bezpečnost provozu dejme tomu od 80 do 160km/h. Snad se něčeho takového dožijí alespoň naše děti ;-) ;-\
neregistrovaný "Jan Ackermann"
28. 2. 2007 12:47
DÁLNICE
dneska je to bez oběda, tak ještě rychle jeden postřeh. Co takhle plošná změna dopravního značení na silnicích v případě změny počtu jízdních pruhů ve prospěch pomalejších? Já myslím, že to funguje skvěle, ale zrovna na D1, která má zcela brutální profil, se tvrdě pokračuje ve vyhrazených pruzích pro pomalá vozidla. Přitom každé z pomalých vozidel v tomto pruhu umí jet různou rychlostí. Pak se logicky předjíždějí přes dvojitou plnou a nikomu to nevadí. Ti, kteří mohou jet rychleji, nechť tolerují pomalejší a předjíždějí, jen pokud to stihnou. Jako na normální silnici. Vzhledem k výše uvedené debatě by asi bylo na čase právě tohle na dálnicích změnit. A hurá do práce :-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Jan Ackermann"
1. 3. 2007 12:44
Re: DÁLNICE
já vím, že je to OT, ale souvislost může být více než jen náhodná. Čekal jsem víc ohlasů aspoň na tohle, když pořád všichni nadáváte na to, jak se vám na horizontech "najednou nečekaně" pletou do cesty kamiony. A jak to asi mají jinak dělat? :-|
neregistrovaný "Olle Bull"
28. 2. 2007 14:46
160 ale bez kamionu
Jestli se jeste zvetsi legalni rozdil mezi rychlosti kamionu a osobaku, nemuze to - zvlast v Cesku pri tech poctech - dopadnout jinak nez zvysenim poctu bouracek. Kdyz by zase kamiony nejezdily o vikendech, tak v tu dobu a v noci 160 - proc ne..
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Petic ( RS Kaa )"
28. 2. 2007 16:06
160
Konecne aspon cesi dostali rozum. My ho dostaneme kedy???
K tej rychlosti - kto na to nema / bud auto alebo odvahu/ tak nemusi ist 160. To je max povolena. Ked si trufa na 90, tak nech ide tolko.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Rodrigez"
28. 2. 2007 17:52
160
Tak jsem to tady nějak pročetl. No moje postřehy:
1. 160 je max? Jasné... Vždyť 130 je taky max...
2. Nemusíš jet 160. No jen abys neměl na výběr levý 160+ nebo pravý 85-90...
3. Vždyť se tím legalizuje současný stav. Fajn. Tak proč nezlegalizujem třeba úplatky? Jsou taky naprosto běžné. Nebo zdaníme perník?
4. Rychlost nezabíjí. Proč se crash-testy dělají v nějakých cca 60 km/h? No přece proto, že na vyšší rychlost by byla potřeba delší dráha a bylo by to dražší...
5. (Myšleno obecně pro všechny): Máme na to auta. Máme na to i soudnost?
6. Když budu chtít do levého předjíždět se svým HTP, budu muset počítat se závodníky 170. Tím že mu tam vjedu a on mě sestřelí protože nedobrzdí je viník jasný - za vše může HTP. Jaká škoda...

Co naplat, že když si netroufnu jet 160, tak nemusím. Řízení bude daleko náročnější, protože v zrcátkách bude vše jaksi zrychlené. Nemluvím už ani o kamionech a začátečnících...
Vyšší rychlost není vždy ku prospěchu věci. Kára není Burning-rom. Alespoň pro mě.
OT: Nicméně to zapadá do koncepce ODS. Zmrvit co ještě jde (viz. privatizace nemocnic).
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "Džejár"
28. 2. 2007 18:06
Re: 160
Ty jseš asi úplnej rudoch, co? Nicméně věř tomu, že když se zvýší limit na 160 tak v zrcátku nic rychleji neuvidíš; možná jen v koutku oka odlesk estébáka Filipa >:-[]
neregistrovaný "Milý stydlín"
28. 2. 2007 18:13
Re: 160
Jenom aby to nebyl nějaký jiný komunista. Ať už je dnes v jakékoliv straně. :no:
neregistrovaný "Džejár"
28. 2. 2007 18:23
Re: 160
Jsou všude, to je fakt, ale někteří se za to stydí, a to je pozitivní.
neregistrovaný "Milý stydlín"
28. 2. 2007 18:32
Re: 160
Fakt? A kde jsou schovaní? >:-[]
neregistrovaný "Džejár"
28. 2. 2007 18:38
Re: 160
Možná teď sedí vedle tebe, poznáš to podle toho, že má na zadku malinkatý tetování: na levé půlce malinkatej srpíček a na pravé prťavý kladívečko >:-[]
neregistrovaný "Rodrigez"
28. 2. 2007 18:42
Re: 160
Musím zklamat. Necítím se jako indián. A myslím, že ani předci nebyli.
neregistrovaný "Džejár"
28. 2. 2007 18:51
Re: 160
Ještě jsem nepotkal indiána, který by byl komunista, i když komanči k tomu nemají daleko ;-) Prostě Vinetou je Vinetou a Old Shaterhand se ve skutečnosi jmenoval Rodrigez (bez "u")
anonym
28. 2. 2007 19:38
Re: 160
A Abraham Lincoln - Fernando Estevéz >:D (kdo zná, může si zanotovat se mnou: méxiko,méxiko,sombréro grande tequilááááá...) ;-)
neregistrovaný "Rodrigez"
28. 2. 2007 18:48
Re: 160
A mmj. je velmi zajímavé, že reaguješ na poslední řádek OT, který vůbec nebyl myšlenkou. Budiž ti ke cti, že jsi můj příspěvek přečetl. Testem jsi prošel. Stačí zadat malinkou záminku, která není podstatou, a někteří okamžitě začínají útočit. Nyzývejme to skrytá agresivita. A takových je tu spousta. Pak stačí, aby tě nedej bože nějaký packal zbrzdil na dálnici. To pak teprve máš komunismus v očích!
neregistrovaný "Džejár"
28. 2. 2007 18:55
Re: 160
Tím pádem chceš říci, že posledními slovy nemyslíš?
anonym
28. 2. 2007 19:34
Re: 160
To pak teprve máš komunismus v očích = myšleno obrazně, tj. agrese v očích = rudo v očích. OT bylo myšleno jako OT. Tj. myšlenky za OT se netýkají bezprostředně diskuse o rychlosti na komunikacích. Bohužel, někteří jedinci jsou chytlavější. Nepíši jen řádky, ale i mezi řádky (alespoň se snažím).
neregistrovaný "Džejár"
28. 2. 2007 19:51
Re: 160
Nevidím rozdíl mezi příspěvkem s "OT" a bez "OT", prostě jsi řekl svůj názor a já na něj reaguji a to, že s tvým "OT" nesouhlasím je lidské.
neregistrovaný "Jan Ackermann"
1. 3. 2007 12:39
Re: 160
to, že s tím nesouhlasíte, se dá napsat i jednodušeji. Ale zaujal mě bod 6 - to myslíte z vlastní zkušenosti? Já osobně, když ve 130 dojíždím někoho kdo jede 90 a chystá se na blížící se Avii, tak zpomalím, čekám, co se bude dít a pak se podle toho chovám. Spoléhám na to, že mě dotyčný jezdec registruje, ale divil byste se, kolik lidí s tím má problém. Pak se nedivím argumentaci typu "šoupnu to do levého a on mě sestřelí", no bodejť by to dopadlo jinak, když se nejdřív v tom zrcátku nepřesvědčíte, jestli můžete předjíždět. A to platí všude, ne jen na dálnici ;-\
neregistrovaný "Brano"
28. 2. 2007 20:17
O co ide?
Tych 160 bude predsa len cislo, ktore normalnemu vodicovi obcas usetri nejaku tu tisicku (resp. v CR body),ked mu nameraju 150 pri sviatocnom predbiehani :). 160 je dost vela, doma jazdim Octaviu 1.6 55 kW s maximalkou tesne nad 170, uz pri 160 to zerie a je to hlucne. Podla mna ta 160ka je len cislo... ti, co maju na take rychlosti, tak chodia uz aj teraz. Ale drviva vacsina vodicov tak jazdit nebude, pretoze na to nemaju auto... A potom su tu este skusenosti, niekto si ani netrufne... Limit 160 ani zdaleka neznamena, ze sa tak bude jazdit. Nie je sa coho bat. Inac celkom dobry napad s tou dynamickou regulaciou svetelnymi tabulami.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Jan Ackermann"
1. 3. 2007 12:22
Re: O co ide?
jen abychom se při tom všem soustředění na dynamicky se měnící značky a displeje navigace dokázali taky soustředit na zpětná zrcátka a děni na silnici před námi. Trošku mám z toho obavy, když i s plošnou úpravou je to pro mnohé problematické. Navíc teda nějak nerozumím způsobu dokazování přestupku, když každých 10 minut to může ukazovat jinak. Dynamická regulace je podle mně jen zbytečně technicky a administrativně komplikovaná forma plošného zákazu, která neřeší zásadní problém a tím je používání mozku řidičem a osobní odpovědnost jednotlivce za své chování na silnici, ne za překročení rychlosti. Tedy pokud tento řidič nemá auto s autopilotem.
neregistrovaný "Attila"
1. 3. 2007 12:14
NECHÁPEM
Nechápem, o čom tu filozofujete. Jazdím stále 160 na dialnici, už som si tak zvykol. Sem-tam zaplatím nejakú pokutu a život ide ďalej. To ešte stále 130 km/h je max. rýchlosť? .... >:D :yes: :-!
Rozbalit vlákno
0
anonym
1. 3. 2007 14:54
rychlostni limit
Dobry den
Ja jsi myslim jako vetsina vas tady co daty pise, nasledujici.Rychlostni limit 130km/h byl stanoven uz hodne davno, kdy vetsina nasich ridicu vlasnila skodvky favority.....atd.Dnes jsou auta daleko bezbečnější!Dnesni auta jsou stavejena na to aby prekonvala velke vzdalenosti, pri vysokych rychlostech.Zvetseni rychlostniho limitu na 160km/h vitam!a tem co se to nelibi tak jsi jezdi kliden porad pomalych 130km/h..to je muj nazor
Rozbalit vlákno
0
Avatar - superkutil
11. 5. 2007 15:32
Problém není v rychlosti, problém je v lidech
Češi jsou velmi netolerantní a závistivý. A to způsobuje to, že na dálnici jezdí v levém 130km/h aby neporušili zákon, ale taky aby je nikdo nemohl předjet a taky se bojí, že by je nikdo, až by potřebovali přejet do levého, nepustil. Mám silné auto a vyšší rychlost bych na dálnici také uvítal, ale ani stav našich dálnic a ani výchova řidičů tomu moc nevyhovuje. Dnes se jezdí 160-180km/h, kolik se bude jezdit po zvýšení povolené rychlosti na 160km/h. Zvýšení rychlosti není řešení. Řešením je vybudování dobré dálniční sítě a obchvatů měst a pak bude stačit i rychlost 130km/h pro rychlé cestování. Co se nenažene rychlostí, to se nažene propustností.
Rozbalit vlákno
0