jj jde vidět že nejméně 10% uživatelů je postiženo těžce... nazval bych to diagnózou "dosucha vytřeno".... Pěkná reklama pro koncern fans jen co je pravda.... Je li jich tady rekneme 30-50 procent. znamena to ze každý 3tí až 5tý fanda má těžkou mozkovou poruchu....
Osobně chápu těžkosti nominací COTY. Jako pomocník předsednictva obdobné ankety legend, legendy anket, totiž ZLATÉHO VENTILKU vím, že výběr je mnohdy velmi zapeklitý. V jednom ovšem má COTY oproti ZV jednu velkou výhodu, vybírá z poměrně malého počtu nominantů. Například ZV 2011 vybíral užší kruh nominantů ze sto padesáti osmi tisíc příspěvků, a to, vzhledem k jejich mnohdy až imperiální razanci, dokáže zanechat stopy na charakterech jinak velmi odolných členů předsednictva. Ale i tak, letošní úroda je skvělá. Budou žně...
Ale zpět ke COTY. Čas od času se sice zdaří dostat na první místo toho, kdo si své prvenství oprávněně zaslouží, jen namátkou vyberme - VOLKSWAGEN POLO (úřadující vítěz) či , GOLF. Většinou však je výsledkem klání než velmi silný až slepý kompromis, zde uveďme například... ale, vždyť ty víš sám, takže jak z toho ven, no domnívám se, že by stálo za to vytvořit nějakou festovní, chlapskou federální anketu. Mohla by se nazývat:
K Á R A - - R O K U.
Vybírám tedy z horních nominantů a volím káru roku - BMW 5. Mohl bych tu na obhajobu bavoráka napsat kratší novelu, leč myslím, že to není zapotřebí. Tak tedy jen kráce - vklad této generace bavorské pětky do světa aut spatřuji především v tom, že se vůz posunul z prioritně sportovního charakteru velmi zřetelně směrem ke komfortu. Současně pak zůstaly zachovány sportovní geny vozidla. Kabina je opět tím, čím má kabina takového auta být - bezpříkladný luxus, bezpříkladná ergonomie a bezpříkladné materiály. Nezanedbatelný je rovněž akcent na pokrytí výkonového motorového spektra, a to i směrem dolů, což samozřejmě nachází odraz v příznivém dopadu do životního prostředí.
Závěrem snad jen ještě krátkou zmíňku o designu vozu. Hochu, můžeš si vohryzat i všechny nehty u prstů na noze, tenhle pětkovej bavorák je dokonalá esence, dokonalý mix bestiálního dravce v dokonale padnoucím obleku na ručních stezích. Styl karoserie ikonozní, jedinečný a nedostižný. Jednotlivé poměry karosářských dílů v dokonalé harmonii, vůz jako celek absolutně přesně odráží svůj charakter, a to jak zvenku tak zevnitř. V podstatě se jedná (spolu s E-klasse) při rozumném pohledu na rozměry karoserie o nejlepší vůz planety. To by bylo, aby se tedy BMW 5 nestal károu roku i v naší lehce zapařené kotlině.
Musím se opakovat, ale GTI, pod tohle se znova podepisuju >:D Pro měje BMW 5 F10/F11 jasným favoritem a pokud to vyhraje něco jiného (snad ne Gulietta), tak v Evropě není něco v pořádku.
Mimochodem celkem mě v nominaci zaujla VW Passat >:D Pokud vím, tak podoba nové generace ještě není známá a už je v užší nominaci na Auto Roku ;-)
U výrazné změny Passatu zatím hlavně není zcela jasné, jestli VW zůstane jen u označení facelift, nebo půjde úspěšnou "cestou" G VI a nazve tuto zásadnější změnu jako novou generací...
Nominaci si zaslouží určitě, bylo by divné, že by taková velká novinka chyběla v takové soutěži. Jenom jsem se trochu podivoval nad tím, že ještě není jeho podoba známá a už tam je, nic víc, nic míň. Vyhrát si zaslouží jasně 5er ;-)
už byla, výběr smysluplných kandidátů je letos opravdu široký, dle zvyklostí a úhlů pohledu COTY se jako obvykle dá očekávat vítězství auta z nižšího segmentu, vzhledem k tomu, že vloni to byl Bsegment, letos bych sázel na kompakt. Tedy julča má velké šance.
Dívat se na anketu způsobem "kára roku" musel bych na vrchol postavit novou pětku následovanou A8kou, protože ve střední ani třídách níže nevidím auto, které by v daném segmentu dokázalo svým příchodem zamíchat kartami díky svým kvalitám. ;-)
Ano, pri tipovaní človek bohužiaľ musí rozlišovať najlepšie autá a autá so šancami na víťazstvo v COTY.
Pri voľbe najlepšieho auta by bodovali samozrejme 5er, A7/A8, Cayenne/Touareg, S60.
Pri zohľadnení špecifických kritérií COTY by šance mali mať: Giulietta, CR-Z, DS3 či Meriva.
Môj tajný tip je CR-Z.