Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Celoroční páteční zákaz jízd kamionů bude nahrazen zvýšenými sazbami mýtného

Vláda se na dnešním zasedání bude zabývat návrhem Ministerstva dopravy, aby z jednání Poslanecké sněmovny stáhla vládní návrh změny zákona, který řešil problematiku celoročního pátečního zákazu jízd kamionů a související výjimky.
Zpět na článek
16. 11. 2009 18:40
neregistrovaný "yaroukh"
16. 11. 2009 21:54
neregistrovaný "yaroukh"
16. 11. 2009 21:56
neregistrovaný "yaroukh"
17. 11. 2009 00:12
neregistrovaný "yaroukh"
18. 11. 2009 13:29
neregistrovaný "Kubajsu"
17. 11. 2009 18:45
18. 11. 2009 08:34
18. 11. 2009 13:34
neregistrovaný "Kubajsu"
18. 11. 2009 14:19
Avatar - delphino
16. 11. 2009 18:28
já jsem pro celoroční povolení jízdy kdykoliv...
Kamiony si po silnic nejezdí jen tak, že si je někdo koupil na cestu do práce, protože je línej, nebo ukázal že má na super velký "auto", ale jsou tu proto, aby vozili věci které jsou ať už přímo, či nepřímo pro nás všechny. Od rohlíků po auta.
řidičům osobákům bych vzkázal:
Vadí ti na dálnicích, že brzdí provoz? Začni jezdit hromadnou dopravou, šetříš tím peněženku, životní prostředí i prostor na silnicích a parkovištích.
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "yaroukh"
16. 11. 2009 18:40
Re: já jsem pro celoroční povolení jízdy kdykoliv...
Hlavně jestli jsou ti, kdo tyhle zákazy vítají, zároveň připraveni vítat zvýšené ceny. Určitě to nezvedne cenu rohlíku o korunu, ale každá komplikace == náklady, a ono se to sčítá...
16. 11. 2009 19:38
Re: já jsem pro celoroční povolení jízdy kdykoliv...
jenže když si vezmeš kalkulačku tak ti vyjde že nejde ani o zdražení ani o zákaz - je to motivace kdy projet a kdy nejet - já bych tomu zatleskal :yes:
neregistrovaný "yaroukh"
16. 11. 2009 21:54
Re: já jsem pro celoroční povolení jízdy kdykoliv...
Aha, takže ono to zvýšené mýtné neznamená, že budeš platit víc. Ona to je motivace! 8-s Všiml sis, že to je motivace finanční?

Q: Proč jezdí dopravci tak, jak jezdí?
A: Protože je to pro ně nejvýhodnější.
Cokoli jiného než to, co si s tímhle cílem sami vyberou, je dražší.

Pokud bude čas na to, kdy mohou jezdit, omezen, budou muset na to, aby stihli přepravit stejné množství, nakoupit/najmout víc náklaďáků+řidičů => vyšší náklady...
Pokud ti vadí slovíčko "omezen", budiž - nejsou omezeni, když zaplatí víc => vyšší náklady...

Samozřejmě o zdražení v důsledku jde. Ostatně stejně jako v každém případě, kdy se kdokoli snaží měnit něco, co si vybrali ti, kdo se snaží pod tlakem konkurence snižovat náklady.
16. 11. 2009 23:59
Re: já jsem pro celoroční povolení jízdy kdykoliv...
zvýšené mýtné je 6 hodin v týdnu, 9 hodin v neděli se nedá jezdit vůbec, a zbylých 153 hodin je mýtné SNÍŽENÉ - takže motivace je v tom si naplánovat cestu tak, abych v pátek 15-21 měl buď skládání nebo povinnou pauzu nebo prostě nejel v ČR po dálnici - easy, a v takovém případě ušetří 1,8%.
Jinak jak známo všichni skladníci a podobní spěchají v pátek taky z práce, takže v důsledku se to týká tranzitu, nebo to prostě počká do večera....
17. 11. 2009 20:47
Re: já jsem pro celoroční povolení jízdy kdykoliv...
Jenže dopravci kteří vozí náklady pravidelně, mají smlouvy se zákazníky napevno, a musí termíny dodržet, takže tam nějaká motivace nehraje roli.

Zakázky co se jezdí nahodile, tam se spočítá nějaký průměr když se nabízí zákazníkovi přeprava, a ten to odsouhlasí. Myslíš si že mi referentka spedice dává na výběr "ve všední den to budete mít o 300 korun levnější"? Navíc, ty kamiony nepřestanou v pátek večer jezdit, stojící řidič a auto nevydělávají, kola se musí točit...
17. 11. 2009 23:11
Re: já jsem pro celoroční povolení jízdy kdykoliv...
pořád je spedice ovlivnitelná, že bude v pátek odpoledne zácpa ne - takže je jasno.
18. 11. 2009 08:12
Re: já jsem pro celoroční povolení jízdy kdykoliv...
Ale to by mýtné muselo být ne o 50% ale o 500% vyšší.

Jen kvůli tomu aby v pátek nebyly zácpy - ony stejně budou. Tak proč kvůli tomu prudit ty kvůli kterým jsou ty silnice hlavně.
16. 11. 2009 20:26
Re: já jsem pro celoroční povolení jízdy kdykoliv...
co to je "hromadna doprava", to je jako hromada osobaku, nebo co to je? na dalnicich me kamiony vadej jen v tom pripade kdy se navzajem predjizdej s rozdilem rychlosti 1-2km/h a blokujou tak 2 ze 2 pruhu nekolik km, a to i v mistech kde to maj zakazane znacenim
16. 11. 2009 20:53
Totalita a úradníctvo sa vracia?
Mám taký pocit, že ľudia, ktorí toto vymýšľajú, sedia celý čas niekde v teplúčku svojej kancelárie a sem-tam pozrú z okna vysokej budovy na vzdialenú premávku, ak práve nekŕmia rybičky v akvárku..Toto už nemá nič spoločné s bezpečnosťou cestnej premávky. Ako ten vodič kamiónu k tomu príde, že on má výkon 13ku a má ešte brať ohľad na sadzby mýtneho a ďalšie obmedzenia, ktoré prídu. V čom záujme sú tieto obmedzenia. Vodiči a špedičky platia obrovské sadzby mýtneho, stavajú sa nové diaľnice a rozširuju tie stare v potrebnom rozsahu? Nie, radšej treba všetko prikázať, zakázať a spoplatniť. Však občan - konečný spotrebiteľ to nakoniec aj tak všetko zatiahne. Nech žije byrokracia, česť práci a novodobým súdruhom pokoj... :no:
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "yaroukh"
16. 11. 2009 21:56
Re: Zaplatí to zákazník
Přesně tak! :yes:
17. 11. 2009 00:10
Re: Zaplatí to zákazník
to je jako co bylo dříve jestli vejce nebo slepice?
Kamiony silnice a dálnice v první řadě kur-ví, a obávám se, že stále neplatí dost aby to stačilo na opravy - takže jaký rozšiřování dálnic? z čeho?
Druhá věc je, co se musí a co je pohodlné vozit kamionem.
17. 11. 2009 09:56
Re: Zaplatí to zákazník
Ano máš naprostou pravdu.Dáme mýto na 100Kč za Km a vyženem všechny kamiony do vesnic a nebo je zrušíme úplně a't je klid.Sice pak budem chodit nakupovat rohlíky do jednoho města a masa zas do jinýho ale proč ne.
17. 11. 2009 23:06
Re: Zaplatí to zákazník
to už fungovalo v bývalé DDR před 18ti lety :-! v hypermarketu nákup na týden a zbytek u pekaře/řezníka/zelináře z místa.
Vzhledem k tomu že v rámci krajů se po dálnicích stejně moc nejezdí, tak strašení dostupností denního zboží je pěkná blbost....
18. 11. 2009 08:17
Re: Zaplatí to zákazník
Jasně že * dálnice víc než osobáky. Ale ty dálnice jsou tu kvůli těm kamionům, nebo si myslíš že tu jsou na každoroční cestu do Chorvatska a pro pár obchodních cestujících v Oktávkách? I proto tu to mýtné je.
Je ale blbost ho používat v týdenních cyklech jinak. Nebyla by blbost zdražit v rámci dne některé hodiny, pak se i podniky ohnou, ale pro 1 den z 5ti nikdo změny dělat nebude.
16. 11. 2009 23:18
Zbytečná kamiónová doprava
Už jsem to tu psal vícekrát. Nechápu, proč tu mnozí obhajují vožení rohlíků z jednoho města do druhého, když je v každém městě pekárna. Proč se v čase třešní vozí toto ovoce z Itálie? Proč se dováží jablka? Proč se vozí obilí do Polska (kde se poberou dotace na vývoz) a zpětně se vozí zpět do českých mlýnů?
Je nutné kamiónovou dopravu zpoplatnit takovou výší, aby se přestalo vyplácet zbytečně převážet zboží či výrobky sem tam. A pokud ve Vašem slavném Kauflandu, Tescu, Lidlu či jiném podobném vetešnictví neseženete ráno rohlíky, pekař vám je rád prodá čerstvé, voňavé, nešizené a za podobnou cenu!
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "yaroukh"
17. 11. 2009 00:12
Re: Zbytečná kamiónová doprava
Napiš to kolikrát chceš, ale realita nestojí na tvém ne/pochopení.

Odpověď na všechny tvé otázky je "protože to tak zákazník chce". A zákazník to tak chce proto, že
A) je to levnější
Že je něco z dovozu, neznamená, že to je dražší.
B) je to pohodlnější
Že pekař prodává voňavoučké (a třeba i cenově konkurenceschopné) housky u sebe na dvorku je hezké, jenže kdo by tam jezdil, když má po cestě z práce tří Tesca, kde v pohodě zaparkuje (pokud do něj nevyjede z metra po eskalátoru) a kromě housek nakoupí i ovoce, zeleninu, maso, mýdlo, hřebíky, sešity, boty. (Posměšky typu "ve vašem slavném kauflandu" zní poněkud hloupě od někoho, kdo nedokáže tyhle základní věci pochopit a/nebo vzít na vědomí.)
C) musíš umět prodávat

A to nejveselejší na závěr: Místo "zbytečných kamiónů" by ty zbytečné kilometry naskakovaly daleko rychleji pojížděním od pekaře, k zelináři, k řezníkovi, atd. apod. >:D
17. 11. 2009 17:29
Re: Zbytečná kamiónová doprava
Ty ses nějak tady rozjel obhájce vrahú. Jinak plácáš korunované voloviny ale co jiného od tebe čekat.
neregistrovaný "Kubajsu"
18. 11. 2009 13:29
Re: Zbytečná kamiónová doprava
Výpočet o nákupech ti trochu hapruje - i když si chci v tesku či čemkoliv podobném koupit jenom pár rohlíků a salám, tak to trvá minimálně půl hodiny a v exponovaných hodinách i víc. Zatímco návštěva pekárny, zeleniny a řezníka, které většinou bývali v každé ulici nezabere času ani polovinu...
17. 11. 2009 17:51
Jednoznačná snaha vzít peníze kde je to jenom možné!!! Ber k
Jednoznačná snaha vzít peníze kde je to jenom možné!!! :-( Nejsem autodopravce, ale je mi jich upřímně líto. Nemají to lehké platí silniční dan, spotřební dan, mýto a pořád je to státu málo. Ted sou to autodopravci, ale nebojte dojde i na nás ostatní. Novým rokem bude benzín a nafta dražší a je to jenom začátek. Letos to byl ekologický polatek při neplnění emisních limitů. No sem zvědavý jakou blbost pomazané hlavy vymyslí a uvedou do praxe. Jistě se nemáme na co těšit. :no:
Rozbalit vlákno
0
17. 11. 2009 18:45
prostě čechy
Musím reagovat na pár příspěvků! Líbí se mi jak lidi jsou chytří až to bolí! Bez LKW by průmysl, který je základním kamenem obchodu nemohl 100% fungovat! To znamená že by na naše rohliky nebyli pece, vaše nové automobili by museli levitovat aby se dostali k prodejci aniž by měli najeto měně než 100km. Cokoliv na co si vzpomenete již v zárodku nebo konečném výsledku vezl ,,kamion,,. Mnoho lidí brečí že LKW jezdí do vesnic! Ale vemte si proč. Stát zvýší Mítné, dopravce potřebuje snižovat náklady a pokud pánové z horní dolní nezačnou uvažovat jako ekonomové tak naše silnice budou vypadat tak jak vypadaj! Mnoho lidí křičí na řidiče když se předjíždí. Ale proč? Dálnice nepatří jenom vám těm co jezdíte jak závodníci. Vy si ani neuvědomujete co řidiči LKW zažívají vy o řízení LKW asi nevíte nic!!!! Protože by jste jinak nepsali takové ptákoviny co tu píšete. Vy chytráci! jeďte na týden s kamionem a dožeňte zakázky vychytejte přestávky a hlídejte si co kolem vašeho auta lítá! Kdo z vás by na 100% řekl pohoda? Pře těmi muži a ženami smekám!
Rozbalit vlákno
5
17. 11. 2009 22:57
Re: prostě čechy
Naprostý souhlas :yes:
Avatar - T613
18. 11. 2009 08:34
Re: prostě čechy
LKW? to je nějaký oddíl SS?
Většina věcí se dá řešit vlakem. MKD je nejméně efektivní, ale je nejpohodlnější. A o tom to je.
neregistrovaný "Kubajsu"
18. 11. 2009 13:34
Re: prostě čechy
Správně, nevím proč by náklaďáky neměly jezdit jen k nejbližšímu nádraží. Hlavně v případě kdy vezou cokoliv s neomezenou trvanlivostí - to že ČD nefunguje je už zase trochu jiný problém; v současné době počítačů, automatických třídících linek a satelitního řízení a sledování čehokoliv nechápu v čem by mohl být problém kromě neschopnosti pár železničářů...
18. 11. 2009 14:06
Re: prostě čechy
Kde by mohl být problém? Tak třeba:
- v nedostatečné kapacitě - vozové, i traťové propustnosti
- zastaralých a pomalých překladištích (=mega investice)
- v prvním a posledním kroku nádraží - příjemce
- problém s pojištěním, předáváním mezi různými dopravci
- lead time objednávka - doručení
- pružnost, reakce na změnu tras
Avatar - T613
18. 11. 2009 14:19
Re: prostě čechy
ano, autodoprava je pohodlnější. Ale tato pohodlnost je dána především zkostnatělými železnicemi, které nejsou schopni poskytnout ono pohodlí zákazníkovi
18. 11. 2009 13:43
Jako všude a ve všem
Já, to je takófá SS trupa špeciel pro štrásnbán. Jednu LKW šídí LKWfýrer.

Problém je jako se vším. 95% řidičů kamiónů jsou normální lidé, procento jsou prasata a čtyři procenta na svoji práci nemaj. Během jedné cesty třeba na trase Hradec Praha (málo frekventovaná dálnice) předjedu bez problémů (či spíše dokonce minu) dvě tři stovky kamiónů, aniž bych je vnímal, ale pak najednou i zde jedu pět minut v koloně za oním hovadem, které nemůže pět kilometrů předjet jiné hovado, které nemá tolik rozumu, aby ho tedy pustilo, samozřejmně pokud by tím neohrozí sebe nebo za ním se plazící jiný kamion. Tohodle jednoho si ovšem zapamatuju, ty ostatní nevnímám.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - T613
18. 11. 2009 14:17
Re: Jako všude a ve všem
:yes:
18. 11. 2009 17:18
Re: Jako všude a ve všem
ovšem toto je opět otázka nejen ČESKÉ REPUBLIKY mnoho dálnic je pouze dvouproudých zatímco v Německu se ti nikdy nestane že by tě řidič omezoval a navíc je to tím že v Německu nikam nepospíchaj zatímco česká povaha ,,všechno nechám naposlední chvíli,, a že už ho hold nějakoj maďar či polák nepustí není chyba řidiče, který ho předjiíždí! Mimochodem s oblibou toto dělají pražáci!
19. 11. 2009 16:26
Re: Jako všude a ve všem
takže za a) řada dálnic v Německu je pouze dvouprodových jako v Čechách, například dálnice do Mnichova (navazující na tah Praha - Plzeň - Rozvadov), jiná dvouproudová je například dálnice na Drážďany. Ony víceproudové dálnice nejsou pravidlem, jsou na hlavních tazích, například v Porýnské aglomeraci no a případy s předjíždějícími kamiony jsem zažil i tady, jednou to byl dokonce Čech. Tvrdit, že v Německu nikam nepospíchají je taky úsměvné, jezdí v průměru mnohem rychleji, ale holt to umí.....a taky si vyjdou víc vstříc, i když pitomci se najdou i tady.

a za b) tvrdit, že to s oblibou dělají pražáci je důsledek nějakého tvého problému s obyvateli českého hlavního města, dělají to všichni ze všech krajů a s oblibou to dělají i cizinci, nejpočetněji samozřejmně Slováci, což bude asi tím, že jich tady jezdí v poměru k ostatním cizincům taky nejvíc.