ADAC ve svém nejčerstvějším srovnání cen pohonných hmot v Evropě odhalil, že nejdražší benzin mají Nizozemci, zatímco peklem pro majitele turbodieselů je Švýcarsko.
Ceny pohonných hmot jsou všude vysoké. Proto se Arabi, co sedí na ropných nalezištích, mají dobře a staví v pouštích sjezdovky a spol. Nemám rád elektřinu nebo hybridy v autech, ale tohle je důvod, proč ty alternativy hledat (třeba vodíkový motor). A konkrétně Česko dost možná na ceně nafty prodělává, přestože jsme tranzitní země, tak kamiony nás jednoduše přejíždějí a tankují v Polsku.
To už Kalouskovi prorokovali experti půl roku předtím než to zavedl, a když se to pak potvrdilo že stát vybral na anftě méně, tak řekl že to měnit nebude.
Nu dál to nebudu komentovat.
Nafta anvíc už zas dohání benzín, leckce je rozdíl už jen 0,50 hléřů (nafta vs N95 resp. 0,30 nafta vs N91).....
Koukám, že severské země nejsou Evropa :-) , tak dodám:
Nafta Švédsko SEK 14,50, při kurzu cca 3kč/1SEK tedy 43,50Kč/litr;
Benzín Švédsko SEK 13,90, při kurzu cca 3kč/1SEK tedy 41,70Kč/litr;
Nafta Dánsko DKK 13,20, při kurzu cca 3,5kč/1DKK tedy 46,20Kč/litr;
Benzín Dánsko DKK 13,00, při kurzu cca 3,5kč/1DKK tedy 45,50Kč/litr.
Jde tež o to, co vše v tom Naturalo je namícháno :-) . Ne každý motor vše spolkne... skorotchán nabral do sekačky u malé vesnické pumpy a ani ta na to nechtěla jet. Ale tak byl levný no >:D
NIC, jezdím k ONO pro benzín už tak 5 let a vždycky zatím OK.
Kolega tam jezdí pro naftu asi 7 a taky v poho + asi 3 roky pro E85 do elektrocentrály.
Daleko víc rizikový je, když si ěnkdo natankuje na zapadlý pumpě něco ve stylu V-power Racing nebo N98 a ono to leží v tanku 3 neděle, protože odběr nula nula prd >:D
proto taky jiz nechci turbo a soustredim se jen na velke atmo motoryzace, ty zpravidla nemaj problem s nicim co se da na benzinkach tankovat >:D ani nechci videt jak budou vypadat za 10 let ty dnesni turbopetlahve kdys dnes do benzinu a nafty stejne musi vyrobci nejakou byoslozku pridavat, a natuty se casem bude pridavat jeste vic, takze ty dnesni moturky dostanou zabrat jeste vic >:-[]
Kupuju za 16,50 a koukám, že jestli ONO vydrží na 14,90, možná začnu tankovat u nich.
Mimochodem třeba v Itálii jsem loni LPG tankoval většinou za 0,80-0,85 Euráče, což bylo celkem snesitelné...
existuji nardze misto rezerva, pro moje auto se takova nadrz dela dokonce vetsi nez ma to auto nadrz benzinovou, dojezd tedy pak vpodstate skoro 2nasobnej a o zadny misto v kufru neprichazim (rezervu moje auto mit nemusi), a do garazi se nesmi jen do tech kde to mas prikazane zakazem, a tech pomalu ubejva, i tak jsem nato ale sral a normalne tam parkoval i s LPG autem, beztak je drtiva vetsina podzemnich garazi dnes vetrana vzduchotechnikou i v podlaze, ty zakazy jsou zpravidla jen nesmyslnej pozustatek
kolik jsi videl aut s LPG kde by se neco kvuli LPG stalo, to jen k te bombe >:D
odtoho mam asistenci, beztak bych si kolo nemenil a nikdy jsem to vlastne za 15 let ani nepotreboval, vlastne jo, jednou jsem si na Cliu rozriznul nizkoprofil o obrubak a tak me museli privest nahradni
ciste prakticky, asistence me stoji k pojisteni asi 500 rocne, techhle 500 rocne by se v pripade LPG vratilo asi tak po ujeti 200-300km, takze ma cenu resit to jestli ma nebo nema clovek po ruce rezervu?
Zavolaš asistenciu a čo?! Stačí, že máš menej štandardný rozmer (SUV, športové..) a može sa stať, že v okruhu 600km nezoženieš pneumatiku.
Radšej budem mať rezervu (ktorú nevyužijem) ako vláčiť zo sebou bombu aby som ušetril pár korún...
Těch "pár korun" je cca 50%. Osobně bych už jiné auto než na LPG nechtěl. Už jen ten pocit, že jezdím za míň než diesel s komfortem benziňáku - 1,5Kč/1km
Nejlepší je, když máš na přední nápravě jiná kola než na zadní a pláště mají směrový dezén. Takže bys fakticky musel mít čtyři rezervy, pokud bys chtěl plnohodnotné. :-)
jo jasne oni sportaky a SUV maj vlastne tak silene rozmery ze maji casto radsi jen dojezdovou rezervu s uplne jinym rozmerem ;-) hele kdo ma na auto s atipickym rozmerem, tak ma vetsinou i prave nejakou asistenci primo od dealera kde auto koupil
a tech par korun me fakt dostalo >:D jako jestli rocne najezdis par km, tak to bude par korun, jestli par tisic km, tak par tisic korun, jestli par desitek tisic km, tak to bude par desitek tisic korun, atd... ale sak jsou to porad drobny, no ne ;-)
Pravda je, že propan je hořlavý a může i bouchnout. Ale to benzín taky.
Plynová nádrž jim vadí, ale jezdit s benzínovou, toho se nebojí?
Tlaková nádrž na LPG, stejně jako i benzínová nádrž, jsou obě cca stejně bezpečné, pokud jde o nebezpečí výbuchu.
Někteří lidé (nebo aspoň jejich názory) jsou opravdu zvláštní.
vidim, ze jedinej stat, který brani sve obyvatelstvo před rakovinou z naftových motoru je svycarsko, nejspis proto, ze není clenem EU. všechny ostatní staty danove zvyhodnuji naftu, jejíž spaliny zpusobuji rakovinu plic a močového mechyre.
u nas je benzin znevyhodnen spotrebni dani o 30% oproti nafte a navrh cssd, který ma snížit spotrebni dan u nafty o 2.50 a banzinu o 1.50 tento rozdil prohlubuju skoro k 50%.
v holandsku je ten nepomer ve zdaneni v neprospech benzinu uplne mimo realitu
To zas je pěkná hovadina, tu nemáš od doktora, že ne? Když ji nebude člověk pít, tak se s dnešními katalyzátory není zas až tak třeba ničeho bát. Nafta je více využívaná - doprava, přeprava čehokoliv.
ne to nemám od doktora
to je tak pulrocni zprava od WHO (svetova zdravotnicka organizace), která radi zplodiny z naftových motory mezi takovy latky jako azbest, arsen, yperit ...
Tak možná v rozvojových zemích... ale u nás se ani u pracovníků servisů nebo STK techniků nepotvrdilo. Nemají žádnou takovou indikaci na nemoc z povolání.
Ono se to ví už hodně dlouho (10-20 let), že naftové splodiny jsou rakovinotvorné (poslední dobou se prokazuje, že zvláště ty z nových motorů s filtry pevných částic jsou ještě horší), jen si toho světová zdravotnická organizace všimnula až letos ;-)
Na druhou stranu je třeba doznat že splodiny z benzínu jsou zařazeny do kategorie potenciálně nebezpečných. Ale to mi jaksi pořád vychází líp.
Ty informace k sehnání jsou, ale koho by to zajímalo, že? Takže jezděte ropáky, otravujte nám ovzduší, hlavně že si doma plníte prasátka a na plnění plic svinstvem se vykašlete. Koho by zajímalo moje zdraví.....
A co budeš dělat, když se jednoho dne zjistí, že benzin je stejně nebezpečný jako nafta? Nebo obráceně, že nafta není tak karcinogenní, jak se doposud tvrdilo?
No, to je docela dobrá otázka! V prvním okamžiku asi nic. Protože nemá smysl měnit auto jen proto, že již není v kurzu, protože produkce nového vozu zatíží planetu zemi víc, než když auto 20 let používáš. A po dosloužení mého 2.0 TSI se pokusím najít takovou alternativu, o které se ví že je lepší a přitom mi vyhovuje. Takže pokud budou vyrábět za 5 let turbínový plug-in hybrid na plyn nebo E85 za rozumnou cenu, tak si ho koupím ;-)
:-) No já už jezdím 4 roky s jedním TSI a zatím žádný problém s motorem nemám. Asi bude zajímavé, jestli vydrží či ne, ale hodlám ho mít ještě dalších 5 let.
Myslíme si to už hodně dlouho. Prokázat to není tak jednoduché. Dlouhou dobu byly zařazeny jako možný karcinogen, pravděpodobný, nebo jak se u nich ta kategorie jmenuje. Navíc to není ani tak o autech a chodcích. Nafta se spaluje i jinde (hodně ohrožení jsou například horníci). A jsou lidé, kteří sedí celou pracovní dobu u silnice (jako výběrčí mýtného).
Ve stejné kategorii, kromě výše zmíněných strašáků, máme také alkohol, tabákový kouř, nebo UV záření. Silný kuřák je na tom pořád hůř než horník dýchající vysoce koncentrované (bráno relativně) zplodiny z nafty po celou směnu.
A co teprve hornik - kurak ;-) , mimochodem, jak moc znas dul? Vetsina stroju je tam na elektrinu, dieselove lokomotivy tam jsou taky, ale cely dul jimi otraveny neni, prevazuji tam jine plyny.
Vzhledem k tomu, že jde o výzkum z USA, který zkoumal období dlouhé 50 let, je celkem jedno, co používáme v ČR. Pointou bylo zkoumat důsledky vystavení naftovým zplodinám. Jde o to, že koncentrace je tam vyšší než běžně na ulici.
Každý rok, vozidel poháněných vznětovým motorem a stavební stroje a zařízení vypouštějí tisíce tun znečištění v Illinois. Tento černý sazí nejen dobře vypadá a voní toxický - je jedovatý. Výfukových plynů vznětového motoru obsahuje více než 40 toxické znečištění vzduchu, karcinogeny, ozon tvořící sloučeniny ("smog") a jemné částice ("saze"). Vystavení jemným částicím sám je známo, že způsobují astmatické záchvaty, infarkty, rakovina plic, mrtvice a dokonce i předčasnou smrt.
Ono se taky ví, že nové přímovstřikové benzínové motory (TSI a spol) vypouští pevné částice stejně jako diesely, proto je pro ně od normy Euro 5 zaveden limit 0,005 g/km, což je stejná hodnota jako u nafťáků.
Ale je třeba dodat, že to je pouze půl pravdy!
1. Ano, i benzínový motor umí "prášit", ale není to absolutně srovnatelné s diesely
2. Prášení bezinových motorů se dá odstranit vhodným nastavením směsi, směs nesmí být moc chudá, a to je vše.
Takže záleží jen na kvalitě motoru, a řídících jednotky, jestli benzíňák bude, nebo nebude prášit. Například nové TSI motory dnes v pohodě splňují tento limit i bez filtru pevných částic.
Prostě ty argumenty "Ale i benzín práší" jsou sice pravdivé, ale i přesto jsou dost mimo. Chápu, že tonoucí se stébla chytá a určitým způsobem, za určitých okolností při určitých režimech staršího TSI motru to je pravda, ale neplatí to obecně a není to problém benzinu. Kdežto prášení dieselu je problém nafty jako takové.
Navíc když se dieselům ucpe filtr, tak jej mnoho lidí nechá vyndat a máme tu zase zasmraděné město ropáky. Dále nutno dodat, že nové diesely jsou tak přeturbované, že motory odcházejí mnohem dřív a z prvu "tichý" chod dieselu se mění po pár desítkách tisíc na ohlušující bušení kovadlin. Samozřejmě to neplatí o všech dieselech, ale o mnohých ano. A takový motor již dávno není tak "ekologický", jako když byl nový, kór, když už mu chybí výše zmiňovaný filtr.
Hovadina to vůbec není. Je to dobře patrné na nejednotných emisních normách v EU nadržujících naftě. Kdyby se srovnaly, tak bychom tu neměli tolik bezohledných řidičů otravujících ovzduší.
Některé emise jsou přísnější u dieselu, některé u benzínu. Např. u dieselu jsou přísnější emise CO (neplést si s CO2) - 0,5 g/km u nafty vs 1,0 g/km u benzínu (Euro 5 i Euro 6).
Emise NOx jsou zase přísnější u benzínu 0,06 vs 0,18 (Euro 5) resp. 0,06 vs 0,08 (Euro 6). Pak jsou emise, které se měří jen u dieselu (HC+NOx) a některé jen u benzínu (THC, NMHC).
Emise PM (pevných částic) jsou u benzínu i dieselu stejné resp. u benzínu platí jen pro přímovstřikové motory.
Není úplně přesné. Pokud jde o PM, u benzínu nebyl omezen počet, to zavádí Euro6 (stejný jako u dieselu). A u benzínu jsou omezeny HC (THC; všechny uhlovodíky), NMHC (uhlovodíky jiné než metan) a NOx zvlášť. U dieselu je samostatně limit na NOx a pak kombinovaný THC+NOx, což dává flexibilitu - v této kombinaci je to 160 vs. 170 pro Euro6, přičemž NOx jsou 60 vs. 80. Limity pro diesel tedy nejsou tak explicitní/ přísné, ale měří se to samé. Díky SCR tak mohou mít vysoké emise uhlovodíků.
o tom že nafta je jako palivo škodlivější než benzín není pochyb, na to už přišli v USA dávno, protože tam nezkoumali jenom CO2 ale veškeré zplodiny, mikročástice atd a vyšlo jim z toho, že nafta produkuje mnohem více rakovinotvorných látek jak benzín.
Akorát WinDiesel tady tvrdí že je to nesmysl, ovšem není.
No ještě je psina dodat, když už si zmínil CO2, že CO2 z dopravy je pouze 12% celosvětové produkce (nicméně podíl roste). Takže to že se pořád kouká na CO2 u aut, jestli 140, nebo 160 mg/km, je opravdu směšné protože tento rozdíl mezi dieselem a benzíňákem představuje 1,5% svetové produkce. Takže nás diesely jistě zachrání proti globálnímu oteplování.....
Já jen nechápu, že to všichni s tím CO2 žerou, vždyť je to totální kravina! Holt jsem se narodil do blbý doby, protože takových hovadin je spousta (Bio, GMO atp.) a já to prostě nechápu, asi mezi obyčejný lidi nepatřím.
"...Holt jsem se narodil do blbý doby"
Ked som sa ja rodil, tak som mal na vyber uz iba stredovek, 2svetovu, Iransku revoluciu, ropnu krizu v 70tych rokoch a 80te roky. Vybral som si tie 80te ;-)
ČR v loňském roce, čerpací stanice prodává více vozů s dieselovými motory:-
2,2 mld. litrů benzinu se prodalo loni v Česku,
4,8 mld. litrů nafty se prodalo loni v Česku.
Kolik CO2 vyprodukujete za rok? Je jedno, zda vytápění transport autem, autobusem, kamionem nebo letadlem: u řady našich každodenních činností produkujeme takřka nepozorovaně CO2 – každý rok přibližně 11 tun na osobu doprava 100km. Vyplňte níže uvedenou tabulku a zjistěte, jak velkou máte Vaší osobní spotřebu CO2.
Benzín 6 160 017 kg/100km CO2 / rok
Diesel 15 360 017 kg/100km CO2 / rok
PS.- Největším škůdcem je dieselový motor, dvě třetiny prachových částic z vozů vyprodukují z dieselovým motorem též produkují více CO2 než benzín :-!
Ty cisla cerpas odkud? Muzes mi vysvetlit, kolik z 106848 obcanu CR, kteri zemreli v roce 2011 zemrelo kvuli dieselum? Pres 27 tisic novotvary, pres 52 tisic nemoci obehove soustavy atd. , jak vis, ze za to nemuze genetika pripadne stres treba v zamestnani?
Akorát jsi nechápeš, ty nevíš odkud je? A vídáš se s ním vůbec? Jestli jsi ho od toho začátku roku neviděla a nevíš, odkud je, tak ho pust z hlavy. ;-)
Dlouhodobá expozice vysokým koncentracím výfukových plynů dieselových motorů vede k nárůstu výskytu rakoviny o 40%. Během života jedné generace dojde k postižení 125 000 osob karcinomem plic v důsledku vdechování výfukových plynů. Toto číslo však může být i 10 krát vyšší. Výskyt rakoviny u dětí podle vědců silně souvisí s výfukovými plyny, které vdechují těhotné ženy nebo novorozenci. Zarážející je neobvyklá koncentrace případů rakoviny v zóně 300 metrů od autobusových nádraží. Bydliště ve vzdálenosti 500 metrů od autobusového nádraží může podle něho až dvanáctkrát znásobovat riziko, že dítě zemře na rakovinu. Zvýšené nebezpečí úmrtí na rakovinu hrozí dětem, které žijí až kilometr od významného zdroje znečištění, jako jsou kromě autobusových nádraží velké dopravní tepny. Nebezpečné je také časté delší cestování dopravními prostředky, protože hladina škodlivin uvnitř vozidla je zhruba 4x vyšší než ve venkovním prostředí. Pokud dítě tráví v autobuse delší dobu dochází u něho k významnému zvýšení rizika úmrtí na rakovinu. Znečištěné ovzduší ovlivňuje výsledky těhotenství, jak prokazují významné studie z Evropy a USA. Karcinogenní látky v ovzduší, které působí na těhotné matky, snižují porodní váhu novorozenců.
To nejsou miligramy, ale gramy na kilometr. Ano, jsou větší producenti, ale 12% není něco, nad čím můžeme mávnout rukou. Co nedává tolik smysl, je zaměřit nepoměrně větší pozornost na těch 12%.
Fakt je, že planetě zase tolik nerozumíme. Pokud jsme opravdu v kritickém bodě, tak to, co děláme, je směšné a museli bychom mnohem razantněji šlápnout na brzdy. Můj názor je, že jedním ze stěžejních faktorů je velikost lidské populace.
Mne by třeba zajímalo, jestli se někdy dočkáme motorů s proměnlivým kompresním poměrem.
Cigareta vs dieselový motor?
Tři cigarety uvolní za stejnou dobu do ovzduší desetkrát více svinstva, než zvládne dvoulitrový turbodiesel dva roky starého Fordu Mondeo.
[odkaz]
1 - naučte se i s TSI PETROL česky, to co tady vytváříte google překladačem se dost nedá >:D
2 - vymysli woe něco lepšího než je diesel a zastavíš ho - jo jenže lepšího nic není, byla jen otázka času, kdy diesel přeskočí ze stavebnictví, zemědělství a nákladní dopravy i do osobní dopravy
3 - do té doby, něž splníš body 1 a 2, stav se u nejbližšího psychiatra, a vezmi sebou i Barichella prosím.
Připadáš mi jako úředník z Bruselu. Podstatu problému nechápe nebo nevidí, ale aktivně šikanuje obyčejné lidi, protože je to nejjednodušší. Tak zaprvé, neexistuje studie, která by doložila tohle tvrzení. Jsou to všechno domněnky na základě krátkých výzkumů. Zřejmě je to pravda, ale skutečná relevantní data nikdo nedoložil. Proč myslíš, že tohle v Bruselu nějaký byrokrat ještě neřeší a nebuduje na tom svou kariéru, kdyby měl patřičné podklady?
Naopak, četl jsem asi před pěti lety článek, který zmiňoval, že naprosto nejvíce znečišťuje ovzduší benzínový motor a to prvních 10 minut po nastartování. Látky, které vypouští, jsou to nejhorší svinstvo a velmi důrazně se doporučuje nestát poblíž. Zaráží mě také, že 15 největších lodí světa vypustí do ovzduší více škodlivin, než všechna auta světa a nikdo to neřeší. Jedna loď je ekvivalentem asi 50 milionů aut! Ale pustit se do boje s řidiči je jednodušší, než si došlápnout na velké společnosti provozující zaoceánskou plavbu, že?
A tady je právě podstata problému, kterou nevidíš nebo nechápeš. Naftový motor je mnohem účinnější než benzínový. Jeho využití v dopravě je tedy logické, protože méně spotřebovaného paliva = nižší cena dopravovaného zboží. Pokud do této křehké vazby jakkoliv zasáhneš, zvýšíš automaticky cenu veškerého zboží na světě. To pak bude mít takový dopad na ekonomiku, že všechny krize světa budou proti tomu malou bezvýznamnou epizodkou. Asi nemusím dodávat, že v době krizi páchají lidé sebevraždy, zhoršuje se jejich zdraví, snižuje se dostupnost léků a potravin. Jen na základě dostupných statistik by nebyl až tak velký problém spočítat, kolik by to stálo lidských životů. Zkrátka, nic není černobílé. Pokud neřešíme majoritní znečišťovatele světa, pak buzerováním obyčejných lidí ničeho nedosáhneme. Jednoduše, pokud mi do rybníka celý den tečou hektolitry splašků z místní celulózky, pak jej nevyčistím tím, že zakážu dětem čurání do vody.
mne tohle nevadi. Je to dan z luxusu, a my, co jezdime hodne, platime vic nez ti, co na to nemaji... a to mi prijde normalni. Kdyz na to nebudu mit, tak proste nebudu jezdit. To me vic urazi dan ze mzdy - ti, co pracuji jsou "trestani" a podporuji ty, co se jim pracovat nechce... TO je nemoralni.
Nemorální není cena za palivo samotné, to každý motorista rád zaplatí. Nemorální je cena za blbé biosložky a to co schlastne stát an spotřební dani a dph!!!
Zrovna jsem to chtěl napsat.
Opravdu je to tu dost bulvární prostředí.
Holt určitá část populace se nechá ovlivnit socdemáckejma kecama. To ani nemluvím o komančích...
P.S. Osobně znám několik slušnách a nadějných lidí v ČSSD, takže tu na mě, prosím, neplivejte, že jsem nějakej ...nevimco... ODSák.