Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ceny benzinu v Evropě: Nejdražší je v Holandsku

ADAC ve svém nejčerstvějším srovnání cen pohonných hmot v Evropě odhalil, že nejdražší benzin mají Nizozemci, zatímco peklem pro majitele turbodieselů je Švýcarsko.
Zpět na článek
20. 5. 2013 11:52
20. 5. 2013 12:11
2. 7. 2013 09:23
20. 5. 2013 15:14
20. 5. 2013 12:17
20. 5. 2013 12:35
21. 5. 2013 01:01
20. 5. 2013 12:46
20. 5. 2013 12:25
20. 5. 2013 12:27
20. 5. 2013 12:39
20. 5. 2013 13:03
20. 5. 2013 13:18
20. 5. 2013 13:21
20. 5. 2013 13:41
20. 5. 2013 14:13
20. 5. 2013 14:54
20. 5. 2013 15:07
20. 5. 2013 16:51
20. 5. 2013 20:55
21. 5. 2013 12:10
20. 5. 2013 18:46
20. 5. 2013 19:14
20. 5. 2013 22:10
20. 5. 2013 17:38
21. 5. 2013 10:37
20. 5. 2013 15:39
Avatar - Magister
20. 5. 2013 11:52
ceny
Ceny pohonných hmot jsou všude vysoké. Proto se Arabi, co sedí na ropných nalezištích, mají dobře a staví v pouštích sjezdovky a spol. Nemám rád elektřinu nebo hybridy v autech, ale tohle je důvod, proč ty alternativy hledat (třeba vodíkový motor). A konkrétně Česko dost možná na ceně nafty prodělává, přestože jsme tranzitní země, tak kamiony nás jednoduše přejíždějí a tankují v Polsku.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
20. 5. 2013 12:11
Re: ceny
To už Kalouskovi prorokovali experti půl roku předtím než to zavedl, a když se to pak potvrdilo že stát vybral na anftě méně, tak řekl že to měnit nebude.

Nu dál to nebudu komentovat.

Nafta anvíc už zas dohání benzín, leckce je rozdíl už jen 0,50 hléřů (nafta vs N95 resp. 0,30 nafta vs N91).....
2. 7. 2013 09:23
Re: ceny
Raději to nekomentuj, když umíš papouškovat jen co jsi pochytil večer na Nově. Experte >:D
Avatar - Pekelná Micinka
20. 5. 2013 12:06
Tulipány
To je docela prča, Holandsko jako přímořská země a chemická velmoc.
Rozbalit vlákno
1
20. 5. 2013 15:14
Re: Tulipány
A co potom Norsko ;-)
20. 5. 2013 12:15
Švédsko, Dánsko
Koukám, že severské země nejsou Evropa :-) , tak dodám:
Nafta Švédsko SEK 14,50, při kurzu cca 3kč/1SEK tedy 43,50Kč/litr;
Benzín Švédsko SEK 13,90, při kurzu cca 3kč/1SEK tedy 41,70Kč/litr;

Nafta Dánsko DKK 13,20, při kurzu cca 3,5kč/1DKK tedy 46,20Kč/litr;
Benzín Dánsko DKK 13,00, při kurzu cca 3,5kč/1DKK tedy 45,50Kč/litr.
Rozbalit vlákno
0
20. 5. 2013 12:17
alternativy
skoda ze se nezamerili i na alternativy ktere se u benzinek daji take tankovat, CNG, LPG, E85, sak nato jezdi stale vic lidi :-)

ja tankuju E85 za 23.90 a N95 za 33.90, jsem teda safra pod prumerem CR ktery tam uvadi 37.70 >:D
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Barrichello
20. 5. 2013 12:18
Re: alternativy
na ONO maj 23,90 a 33,50 >:D
20. 5. 2013 12:35
Re: alternativy
aha, ja naposled bral jen Ecko, takze na uctence N95 ted nemam, takze benzin trosku zlevnili o 40h :-) N95 davam pul napul jen v zime
Avatar - Barrichello
20. 5. 2013 12:39
Re: alternativy
No zlevnili a zdražili naftu na 32,90 >:D
21. 5. 2013 01:01
Re: alternativy
Tam bych si nekoupil ani noviny. Kdo ví, co ti tam prodávaj. Buď to šiděj anebo dělaj nějaký čachry s daněma.
Ale lidí tam teda bere dost...
Avatar - Magister
20. 5. 2013 12:21
Re: alternativy
Jde tež o to, co vše v tom Naturalo je namícháno :-) . Ne každý motor vše spolkne... skorotchán nabral do sekačky u malé vesnické pumpy a ani ta na to nechtěla jet. Ale tak byl levný no >:D
Avatar - Barrichello
20. 5. 2013 12:29
Re: alternativy
NIC, jezdím k ONO pro benzín už tak 5 let a vždycky zatím OK.

Kolega tam jezdí pro naftu asi 7 a taky v poho + asi 3 roky pro E85 do elektrocentrály.

Daleko víc rizikový je, když si ěnkdo natankuje na zapadlý pumpě něco ve stylu V-power Racing nebo N98 a ono to leží v tanku 3 neděle, protože odběr nula nula prd >:D

Takových případů znam celkem dost.
Avatar - Magister
20. 5. 2013 13:20
Re: alternativy
To je pravda, i když V-Power Racing berou hodně jakopnské motorky.
20. 5. 2013 12:46
Re: alternativy
proto taky jiz nechci turbo a soustredim se jen na velke atmo motoryzace, ty zpravidla nemaj problem s nicim co se da na benzinkach tankovat >:D ani nechci videt jak budou vypadat za 10 let ty dnesni turbopetlahve kdys dnes do benzinu a nafty stejne musi vyrobci nejakou byoslozku pridavat, a natuty se casem bude pridavat jeste vic, takze ty dnesni moturky dostanou zabrat jeste vic >:-[]
Avatar - Barrichello
20. 5. 2013 13:33
Re: alternativy
NO v USA už biopaliva některé státy zakazují, otázka je jaký trend nastolí šílená EU
20. 5. 2013 12:25
LPG
Kupuju za 16,50 a koukám, že jestli ONO vydrží na 14,90, možná začnu tankovat u nich.
Mimochodem třeba v Itálii jsem loni LPG tankoval většinou za 0,80-0,85 Euráče, což bylo celkem snesitelné...
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Magister
20. 5. 2013 12:27
Re: LPG
Tak já bych nechtěl jezdit na bombě, navíc zabere kufr a nesmí se s ní do podzemních garáží.
20. 5. 2013 12:39
Re: LPG
existuji nardze misto rezerva, pro moje auto se takova nadrz dela dokonce vetsi nez ma to auto nadrz benzinovou, dojezd tedy pak vpodstate skoro 2nasobnej a o zadny misto v kufru neprichazim (rezervu moje auto mit nemusi), a do garazi se nesmi jen do tech kde to mas prikazane zakazem, a tech pomalu ubejva, i tak jsem nato ale sral a normalne tam parkoval i s LPG autem, beztak je drtiva vetsina podzemnich garazi dnes vetrana vzduchotechnikou i v podlaze, ty zakazy jsou zpravidla jen nesmyslnej pozustatek

kolik jsi videl aut s LPG kde by se neco kvuli LPG stalo, to jen k te bombe >:D
Avatar - Snooob
20. 5. 2013 13:03
Re: LPG
Keď budeš mať v pneumatike 5 cm dieru tak ti 2-násobný dojazd moc nepomôže! ;-\
20. 5. 2013 13:18
Re: LPG
odtoho mam asistenci, beztak bych si kolo nemenil a nikdy jsem to vlastne za 15 let ani nepotreboval, vlastne jo, jednou jsem si na Cliu rozriznul nizkoprofil o obrubak a tak me museli privest nahradni
Avatar - Magister
20. 5. 2013 13:21
Re: LPG
No já už měl defekt za posledních 15 let dvakrát.
20. 5. 2013 13:41
Re: LPG
ciste prakticky, asistence me stoji k pojisteni asi 500 rocne, techhle 500 rocne by se v pripade LPG vratilo asi tak po ujeti 200-300km, takze ma cenu resit to jestli ma nebo nema clovek po ruce rezervu?
Avatar - Snooob
20. 5. 2013 14:13
Re: LPG
Zavolaš asistenciu a čo?! Stačí, že máš menej štandardný rozmer (SUV, športové..) a može sa stať, že v okruhu 600km nezoženieš pneumatiku.
Radšej budem mať rezervu (ktorú nevyužijem) ako vláčiť zo sebou bombu aby som ušetril pár korún...
Avatar - RadisGT
20. 5. 2013 14:54
Re: LPG
Těch "pár korun" je cca 50%. Osobně bych už jiné auto než na LPG nechtěl. Už jen ten pocit, že jezdím za míň než diesel s komfortem benziňáku - 1,5Kč/1km
Avatar - Snooob
20. 5. 2013 15:07
Re: LPG
LPG je dehonestácia, prznenie a znásilnenie benzínového motoru!
20. 5. 2013 20:55
Re: LPG
Nejlepší je, když máš na přední nápravě jiná kola než na zadní a pláště mají směrový dezén. Takže bys fakticky musel mít čtyři rezervy, pokud bys chtěl plnohodnotné. :-)
21. 5. 2013 12:10
Re: LPG
jo jasne oni sportaky a SUV maj vlastne tak silene rozmery ze maji casto radsi jen dojezdovou rezervu s uplne jinym rozmerem ;-) hele kdo ma na auto s atipickym rozmerem, tak ma vetsinou i prave nejakou asistenci primo od dealera kde auto koupil

a tech par korun me fakt dostalo >:D jako jestli rocne najezdis par km, tak to bude par korun, jestli par tisic km, tak par tisic korun, jestli par desitek tisic km, tak to bude par desitek tisic korun, atd... ale sak jsou to porad drobny, no ne ;-)
20. 5. 2013 18:46
Re: LPG
zatial sa mi nikdy nepodarilo totalne znicit pneu, tak aby tam ostala 5cm diera. Vzdy pomaly fucala od zapichnuteho klinca, alebo niecoho podobneho
Avatar - Snooob
20. 5. 2013 19:14
Re: LPG
To, že sa to nestalo tebe, neznamena, že sa to nestáva...
20. 5. 2013 22:10
Re: LPG
netvrdim, ze sa to nestava,ale pravdepodobnost je dost nizka ;-)
20. 5. 2013 17:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 5. 2013 10:37
Re: LPG
Pravda je, že propan je hořlavý a může i bouchnout. Ale to benzín taky.
Plynová nádrž jim vadí, ale jezdit s benzínovou, toho se nebojí?
Tlaková nádrž na LPG, stejně jako i benzínová nádrž, jsou obě cca stejně bezpečné, pokud jde o nebezpečí výbuchu.
Někteří lidé (nebo aspoň jejich názory) jsou opravdu zvláštní.
20. 5. 2013 13:56
naftova rakovina
vidim, ze jedinej stat, který brani sve obyvatelstvo před rakovinou z naftových motoru je svycarsko, nejspis proto, ze není clenem EU. všechny ostatní staty danove zvyhodnuji naftu, jejíž spaliny zpusobuji rakovinu plic a močového mechyre.
u nas je benzin znevyhodnen spotrebni dani o 30% oproti nafte a navrh cssd, který ma snížit spotrebni dan u nafty o 2.50 a banzinu o 1.50 tento rozdil prohlubuju skoro k 50%.
v holandsku je ten nepomer ve zdaneni v neprospech benzinu uplne mimo realitu
Rozbalit vlákno
48
Avatar - Magister
20. 5. 2013 14:00
Re: naftova rakovina
To zas je pěkná hovadina, tu nemáš od doktora, že ne? Když ji nebude člověk pít, tak se s dnešními katalyzátory není zas až tak třeba ničeho bát. Nafta je více využívaná - doprava, přeprava čehokoliv.

Vem transparent a běž před Mittal raději ;-)
20. 5. 2013 14:05
Re: naftova rakovina
ne to nemám od doktora
to je tak pulrocni zprava od WHO (svetova zdravotnicka organizace), která radi zplodiny z naftových motory mezi takovy latky jako azbest, arsen, yperit ...
Avatar - Magister
20. 5. 2013 14:18
Re: naftova rakovina
Tak možná v rozvojových zemích... ale u nás se ani u pracovníků servisů nebo STK techniků nepotvrdilo. Nemají žádnou takovou indikaci na nemoc z povolání.
Avatar - Snooob
20. 5. 2013 14:26
Re: naftova rakovina
V servise asi neopravujú autá naštartované!
A na STK to ide do hadice nie? ;-)
21. 5. 2013 12:16
Re: naftova rakovina
na STK nebo spise emisich, i v servisech se pouziva na splodiny normalni odsavani hadici nasazenou na vyfuk
Avatar - Tomogo
20. 5. 2013 14:23
Re: naftova rakovina
Ono se to ví už hodně dlouho (10-20 let), že naftové splodiny jsou rakovinotvorné (poslední dobou se prokazuje, že zvláště ty z nových motorů s filtry pevných částic jsou ještě horší), jen si toho světová zdravotnická organizace všimnula až letos ;-)
Na druhou stranu je třeba doznat že splodiny z benzínu jsou zařazeny do kategorie potenciálně nebezpečných. Ale to mi jaksi pořád vychází líp.
Ty informace k sehnání jsou, ale koho by to zajímalo, že? Takže jezděte ropáky, otravujte nám ovzduší, hlavně že si doma plníte prasátka a na plnění plic svinstvem se vykašlete. Koho by zajímalo moje zdraví.....
20. 5. 2013 15:08
Re: naftova rakovina
A co budeš dělat, když se jednoho dne zjistí, že benzin je stejně nebezpečný jako nafta? Nebo obráceně, že nafta není tak karcinogenní, jak se doposud tvrdilo?
Avatar - Tomogo
20. 5. 2013 15:17
Re: naftova rakovina
No, to je docela dobrá otázka! V prvním okamžiku asi nic. Protože nemá smysl měnit auto jen proto, že již není v kurzu, protože produkce nového vozu zatíží planetu zemi víc, než když auto 20 let používáš. A po dosloužení mého 2.0 TSI se pokusím najít takovou alternativu, o které se ví že je lepší a přitom mi vyhovuje. Takže pokud budou vyrábět za 5 let turbínový plug-in hybrid na plyn nebo E85 za rozumnou cenu, tak si ho koupím ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
20. 5. 2013 17:37
Re: naftova rakovina
no jestli jezdis TSI, tak to budes resit relativne brzo... max za 5 let. >:D
Avatar - Tomogo
21. 5. 2013 11:54
Re: naftova rakovina
:-) No já už jezdím 4 roky s jedním TSI a zatím žádný problém s motorem nemám. Asi bude zajímavé, jestli vydrží či ne, ale hodlám ho mít ještě dalších 5 let.
20. 5. 2013 21:16
Re: naftova rakovina
Myslíme si to už hodně dlouho. Prokázat to není tak jednoduché. Dlouhou dobu byly zařazeny jako možný karcinogen, pravděpodobný, nebo jak se u nich ta kategorie jmenuje. Navíc to není ani tak o autech a chodcích. Nafta se spaluje i jinde (hodně ohrožení jsou například horníci). A jsou lidé, kteří sedí celou pracovní dobu u silnice (jako výběrčí mýtného).

Ve stejné kategorii, kromě výše zmíněných strašáků, máme také alkohol, tabákový kouř, nebo UV záření. Silný kuřák je na tom pořád hůř než horník dýchající vysoce koncentrované (bráno relativně) zplodiny z nafty po celou směnu.
20. 5. 2013 21:23
Re: naftova rakovina
A co teprve hornik - kurak ;-) , mimochodem, jak moc znas dul? Vetsina stroju je tam na elektrinu, dieselove lokomotivy tam jsou taky, ale cely dul jimi otraveny neni, prevazuji tam jine plyny.
20. 5. 2013 21:55
Re: naftova rakovina
Vzhledem k tomu, že jde o výzkum z USA, který zkoumal období dlouhé 50 let, je celkem jedno, co používáme v ČR. Pointou bylo zkoumat důsledky vystavení naftovým zplodinám. Jde o to, že koncentrace je tam vyšší než běžně na ulici.
20. 5. 2013 21:57
Re: naftova rakovina
Hrozbou pro vaše zdraví

Každý rok, vozidel poháněných vznětovým motorem a stavební stroje a zařízení vypouštějí tisíce tun znečištění v Illinois. Tento černý sazí nejen dobře vypadá a voní toxický - je jedovatý. Výfukových plynů vznětového motoru obsahuje více než 40 toxické znečištění vzduchu, karcinogeny, ozon tvořící sloučeniny ("smog") a jemné částice ("saze"). Vystavení jemným částicím sám je známo, že způsobují astmatické záchvaty, infarkty, rakovina plic, mrtvice a dokonce i předčasnou smrt.
20. 5. 2013 21:59
Re: naftova rakovina
Horníky jako rizikovou skupinu zmiňuje i American Cancer Society.
20. 5. 2013 22:02
Re: naftova rakovina
Obyvatelé sídlišť, kteří musejí smrad z lagun dýchat, mají právo vědět, co se v jejich okolí děje ;-)
20. 5. 2013 21:25
Re: naftova rakovina
Všem co je nejhorší diesel smrdí kouř v dálničním tunelu !!!
21. 5. 2013 07:23
Re: naftova rakovina
Ono se taky ví, že nové přímovstřikové benzínové motory (TSI a spol) vypouští pevné částice stejně jako diesely, proto je pro ně od normy Euro 5 zaveden limit 0,005 g/km, což je stejná hodnota jako u nafťáků.
Avatar - Tomogo
21. 5. 2013 10:59
Re: naftova rakovina
Ale je třeba dodat, že to je pouze půl pravdy!
1. Ano, i benzínový motor umí "prášit", ale není to absolutně srovnatelné s diesely
2. Prášení bezinových motorů se dá odstranit vhodným nastavením směsi, směs nesmí být moc chudá, a to je vše.

Takže záleží jen na kvalitě motoru, a řídících jednotky, jestli benzíňák bude, nebo nebude prášit. Například nové TSI motory dnes v pohodě splňují tento limit i bez filtru pevných částic.

Prostě ty argumenty "Ale i benzín práší" jsou sice pravdivé, ale i přesto jsou dost mimo. Chápu, že tonoucí se stébla chytá a určitým způsobem, za určitých okolností při určitých režimech staršího TSI motru to je pravda, ale neplatí to obecně a není to problém benzinu. Kdežto prášení dieselu je problém nafty jako takové.
Navíc když se dieselům ucpe filtr, tak jej mnoho lidí nechá vyndat a máme tu zase zasmraděné město ropáky. Dále nutno dodat, že nové diesely jsou tak přeturbované, že motory odcházejí mnohem dřív a z prvu "tichý" chod dieselu se mění po pár desítkách tisíc na ohlušující bušení kovadlin. Samozřejmě to neplatí o všech dieselech, ale o mnohých ano. A takový motor již dávno není tak "ekologický", jako když byl nový, kór, když už mu chybí výše zmiňovaný filtr.
20. 5. 2013 16:22
Re: naftova rakovina
Hovadina to vůbec není. Je to dobře patrné na nejednotných emisních normách v EU nadržujících naftě. Kdyby se srovnaly, tak bychom tu neměli tolik bezohledných řidičů otravujících ovzduší.
20. 5. 2013 21:02
Re: naftova rakovina
Euro6 rozdíl hodně stírá.
20. 5. 2013 21:17
Re: naftova rakovina
Euro 6 splnění tohoto požadavku vyžaduje použití filtru pevných částic (DPF) :no:
21. 5. 2013 07:31
Re: naftova rakovina
Některé emise jsou přísnější u dieselu, některé u benzínu. Např. u dieselu jsou přísnější emise CO (neplést si s CO2) - 0,5 g/km u nafty vs 1,0 g/km u benzínu (Euro 5 i Euro 6).
Emise NOx jsou zase přísnější u benzínu 0,06 vs 0,18 (Euro 5) resp. 0,06 vs 0,08 (Euro 6). Pak jsou emise, které se měří jen u dieselu (HC+NOx) a některé jen u benzínu (THC, NMHC).
Emise PM (pevných částic) jsou u benzínu i dieselu stejné resp. u benzínu platí jen pro přímovstřikové motory.
21. 5. 2013 11:30
Re: naftova rakovina
Není úplně přesné. Pokud jde o PM, u benzínu nebyl omezen počet, to zavádí Euro6 (stejný jako u dieselu). A u benzínu jsou omezeny HC (THC; všechny uhlovodíky), NMHC (uhlovodíky jiné než metan) a NOx zvlášť. U dieselu je samostatně limit na NOx a pak kombinovaný THC+NOx, což dává flexibilitu - v této kombinaci je to 160 vs. 170 pro Euro6, přičemž NOx jsou 60 vs. 80. Limity pro diesel tedy nejsou tak explicitní/ přísné, ale měří se to samé. Díky SCR tak mohou mít vysoké emise uhlovodíků.
Avatar - Barrichello
20. 5. 2013 14:13
Re: naftova rakovina
o tom že nafta je jako palivo škodlivější než benzín není pochyb, na to už přišli v USA dávno, protože tam nezkoumali jenom CO2 ale veškeré zplodiny, mikročástice atd a vyšlo jim z toho, že nafta produkuje mnohem více rakovinotvorných látek jak benzín.

Akorát WinDiesel tady tvrdí že je to nesmysl, ovšem není.
Avatar - Tomogo
20. 5. 2013 14:58
Re: naftova rakovina
No ještě je psina dodat, když už si zmínil CO2, že CO2 z dopravy je pouze 12% celosvětové produkce (nicméně podíl roste). Takže to že se pořád kouká na CO2 u aut, jestli 140, nebo 160 mg/km, je opravdu směšné protože tento rozdíl mezi dieselem a benzíňákem představuje 1,5% svetové produkce. Takže nás diesely jistě zachrání proti globálnímu oteplování.....
Já jen nechápu, že to všichni s tím CO2 žerou, vždyť je to totální kravina! Holt jsem se narodil do blbý doby, protože takových hovadin je spousta (Bio, GMO atp.) a já to prostě nechápu, asi mezi obyčejný lidi nepatřím.
20. 5. 2013 15:22
Re: naftova rakovina
"...Holt jsem se narodil do blbý doby"
Ked som sa ja rodil, tak som mal na vyber uz iba stredovek, 2svetovu, Iransku revoluciu, ropnu krizu v 70tych rokoch a 80te roky. Vybral som si tie 80te ;-)
Avatar - Tomogo
20. 5. 2013 15:31
Re: naftova rakovina
:-) No to byla řečnická, ale co třeba tak rok 3000? Třeba už svět bude nádherné místo pro život? No asi blbost, ale snít můžeme dál, ne? :-)
20. 5. 2013 16:05
Re: naftova rakovina
ČR v loňském roce, čerpací stanice prodává více vozů s dieselovými motory:-
2,2 mld. litrů benzinu se prodalo loni v Česku,
4,8 mld. litrů nafty se prodalo loni v Česku.

Kolik CO2 vyprodukujete za rok? Je jedno, zda vytápění transport autem, autobusem, kamionem nebo letadlem: u řady našich každodenních činností produkujeme takřka nepozorovaně CO2 – každý rok přibližně 11 tun na osobu doprava 100km. Vyplňte níže uvedenou tabulku a zjistěte, jak velkou máte Vaší osobní spotřebu CO2.

Benzín 6 160 017 kg/100km CO2 / rok
Diesel 15 360 017 kg/100km CO2 / rok

PS.- Největším škůdcem je dieselový motor, dvě třetiny prachových částic z vozů vyprodukují z dieselovým motorem též produkují více CO2 než benzín :-!
20. 5. 2013 16:20
Re: naftova rakovina
A kolik toho takrka nepozorovane vypustime pri dychani >:D
20. 5. 2013 16:32
Re: naftova rakovina
Dieselový znečištění ovzduší způsobuje každý rok předčasnou smrt asi 370.000 Evropanů a 9.000 obyvatel ČR !!!
20. 5. 2013 17:50
Re: naftova rakovina
Ty cisla cerpas odkud? Muzes mi vysvetlit, kolik z 106848 obcanu CR, kteri zemreli v roce 2011 zemrelo kvuli dieselum? Pres 27 tisic novotvary, pres 52 tisic nemoci obehove soustavy atd. , jak vis, ze za to nemuze genetika pripadne stres treba v zamestnani?
20. 5. 2013 19:12
Re: naftova rakovina
Akorát jsi nechápeš, ty nevíš odkud je? A vídáš se s ním vůbec? Jestli jsi ho od toho začátku roku neviděla a nevíš, odkud je, tak ho pust z hlavy. ;-)

Dlouhodobá expozice vysokým koncentracím výfukových plynů dieselových motorů vede k nárůstu výskytu rakoviny o 40%. Během života jedné generace dojde k postižení 125 000 osob karcinomem plic v důsledku vdechování výfukových plynů. Toto číslo však může být i 10 krát vyšší. Výskyt rakoviny u dětí podle vědců silně souvisí s výfukovými plyny, které vdechují těhotné ženy nebo novorozenci. Zarážející je neobvyklá koncentrace případů rakoviny v zóně 300 metrů od autobusových nádraží. Bydliště ve vzdálenosti 500 metrů od autobusového nádraží může podle něho až dvanáctkrát znásobovat riziko, že dítě zemře na rakovinu. Zvýšené nebezpečí úmrtí na rakovinu hrozí dětem, které žijí až kilometr od významného zdroje znečištění, jako jsou kromě autobusových nádraží velké dopravní tepny. Nebezpečné je také časté delší cestování dopravními prostředky, protože hladina škodlivin uvnitř vozidla je zhruba 4x vyšší než ve venkovním prostředí. Pokud dítě tráví v autobuse delší dobu dochází u něho k významnému zvýšení rizika úmrtí na rakovinu. Znečištěné ovzduší ovlivňuje výsledky těhotenství, jak prokazují významné studie z Evropy a USA. Karcinogenní látky v ovzduší, které působí na těhotné matky, snižují porodní váhu novorozenců.

PS.- Dieselový motor jsou ohavný >:D
20. 5. 2013 21:35
Re: naftova rakovina
To nejsou miligramy, ale gramy na kilometr. Ano, jsou větší producenti, ale 12% není něco, nad čím můžeme mávnout rukou. Co nedává tolik smysl, je zaměřit nepoměrně větší pozornost na těch 12%.

Fakt je, že planetě zase tolik nerozumíme. Pokud jsme opravdu v kritickém bodě, tak to, co děláme, je směšné a museli bychom mnohem razantněji šlápnout na brzdy. Můj názor je, že jedním ze stěžejních faktorů je velikost lidské populace.

Mne by třeba zajímalo, jestli se někdy dočkáme motorů s proměnlivým kompresním poměrem.
20. 5. 2013 21:44
Re: naftova rakovina
Cigareta vs dieselový motor?
Tři cigarety uvolní za stejnou dobu do ovzduší desetkrát více svinstva, než zvládne dvoulitrový turbodiesel dva roky starého Fordu Mondeo.
[odkaz]
20. 5. 2013 22:06
Re: naftova rakovina
Tak prestan brojit proti dieselum a ved protikurackou kampan, kdyz je to horsi ;-)
20. 5. 2013 22:08
Re: naftova rakovina
Zůstává jen jediná věc, kterou můžeš pomoci zastavit diesel ;-)
Avatar - WinDiesel
21. 5. 2013 09:06
Re: naftova rakovina
1 - naučte se i s TSI PETROL česky, to co tady vytváříte google překladačem se dost nedá >:D
2 - vymysli woe něco lepšího než je diesel a zastavíš ho - jo jenže lepšího nic není, byla jen otázka času, kdy diesel přeskočí ze stavebnictví, zemědělství a nákladní dopravy i do osobní dopravy
3 - do té doby, něž splníš body 1 a 2, stav se u nejbližšího psychiatra, a vezmi sebou i Barichella prosím.
21. 5. 2013 01:12
Re: naftova rakovina
Přesně tak. Musíme bojovat proti kouření!
20. 5. 2013 16:08
Re: naftova rakovina
:yes: Barrichello :yes:
20. 5. 2013 16:23
Re: naftova rakovina
Souhlas. :yes:
20. 5. 2013 16:33
Re: naftova rakovina
také souhlasím :yes:
20. 5. 2013 15:24
Re: naftova rakovina
Belgicko, Holandsko, Francuzsko - naftove velmoci a sidla EU institucii, tak je jasne, ze turbonafty len tak skoro nezrusia.
20. 5. 2013 16:07
Re: naftova rakovina
Je tam často potkávám ohavně čmoudící nafťáky ;-)
20. 5. 2013 16:33
Re: naftova rakovina
Taky jsem si to přesně tak říkal.
21. 5. 2013 07:55
Re: naftova rakovina
Připadáš mi jako úředník z Bruselu. Podstatu problému nechápe nebo nevidí, ale aktivně šikanuje obyčejné lidi, protože je to nejjednodušší. Tak zaprvé, neexistuje studie, která by doložila tohle tvrzení. Jsou to všechno domněnky na základě krátkých výzkumů. Zřejmě je to pravda, ale skutečná relevantní data nikdo nedoložil. Proč myslíš, že tohle v Bruselu nějaký byrokrat ještě neřeší a nebuduje na tom svou kariéru, kdyby měl patřičné podklady?

Naopak, četl jsem asi před pěti lety článek, který zmiňoval, že naprosto nejvíce znečišťuje ovzduší benzínový motor a to prvních 10 minut po nastartování. Látky, které vypouští, jsou to nejhorší svinstvo a velmi důrazně se doporučuje nestát poblíž. Zaráží mě také, že 15 největších lodí světa vypustí do ovzduší více škodlivin, než všechna auta světa a nikdo to neřeší. Jedna loď je ekvivalentem asi 50 milionů aut! Ale pustit se do boje s řidiči je jednodušší, než si došlápnout na velké společnosti provozující zaoceánskou plavbu, že?

A tady je právě podstata problému, kterou nevidíš nebo nechápeš. Naftový motor je mnohem účinnější než benzínový. Jeho využití v dopravě je tedy logické, protože méně spotřebovaného paliva = nižší cena dopravovaného zboží. Pokud do této křehké vazby jakkoliv zasáhneš, zvýšíš automaticky cenu veškerého zboží na světě. To pak bude mít takový dopad na ekonomiku, že všechny krize světa budou proti tomu malou bezvýznamnou epizodkou. Asi nemusím dodávat, že v době krizi páchají lidé sebevraždy, zhoršuje se jejich zdraví, snižuje se dostupnost léků a potravin. Jen na základě dostupných statistik by nebyl až tak velký problém spočítat, kolik by to stálo lidských životů. Zkrátka, nic není černobílé. Pokud neřešíme majoritní znečišťovatele světa, pak buzerováním obyčejných lidí ničeho nedosáhneme. Jednoduše, pokud mi do rybníka celý den tečou hektolitry splašků z místní celulózky, pak jej nevyčistím tím, že zakážu dětem čurání do vody.
20. 5. 2013 15:39
Ceny
Před týdnem jsem tankoval na německých hranicích za 32,50 (Agip DieselTech). Teď stojí 34,90 8-s

Jinak za čárou je nesrovnatelně lepší Aral za 1,36 EUR :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
20. 5. 2013 17:32
To jsou zas pindy "muzeme si to dovolit"...
mne tohle nevadi. Je to dan z luxusu, a my, co jezdime hodne, platime vic nez ti, co na to nemaji... a to mi prijde normalni. Kdyz na to nebudu mit, tak proste nebudu jezdit. To me vic urazi dan ze mzdy - ti, co pracuji jsou "trestani" a podporuji ty, co se jim pracovat nechce... TO je nemoralni.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
20. 5. 2013 20:15
Re: To jsou zas pindy "muzeme si to dovolit"...
Nemorální není cena za palivo samotné, to každý motorista rád zaplatí. Nemorální je cena za blbé biosložky a to co schlastne stát an spotřební dani a dph!!!
21. 5. 2013 01:18
Re: To jsou zas pindy "muzeme si to dovolit"...
Zrovna jsem to chtěl napsat.
Opravdu je to tu dost bulvární prostředí.
Holt určitá část populace se nechá ovlivnit socdemáckejma kecama. To ani nemluvím o komančích...
P.S. Osobně znám několik slušnách a nadějných lidí v ČSSD, takže tu na mě, prosím, neplivejte, že jsem nějakej ...nevimco... ODSák.