Po vysoke skole jsem dostal nastupni plat 1348 Kcs hrubeho. Mel jsem Trabose, ktery bral 7,5 litru. Tedy tenkrat mne stalo ujet 100km cca 2,3% hrubeho platu, dnes to prumerneho absolventa univerzity stoji cca 0,9% hrubeho platu. Cili dvaapulkrat mene. Situace tedy neni tak kriticka, jak se muze na prvni pohled jevit. Nebo jeste jinak: srovnatelne by to bylo, pokud by u nas dnes stal litr nafty temer 90 korun. Myslim, ze se toho dockame, az to na strednim vychode praskne. :no:
to jsou zase dohady! a v čem? děláte jako kdyby tady jezdily jen traboše. I za komárů tu jezdily pěkný auta s pražskejma značkama. V praze nebyl problém potkat Mercedesy, Simcy ,VW Golfy, Fordy Sierry/Escorty a Fiaty Mirafiori/Uno. A co se píše v médiích o výši platů to taky není až zas tak pravda. Kdo měl v roce 88 třeba 3900kčs a v dnes má 13900 kč ten docela pláče. Já tehdy ještě nepracoval tak nevím jistě co stálo pojištění, servis a tak, ale vím že z výplaty zbylo po odečtení nutných nákladů na život určitě víc procent peněz než dnes. Takže ceny benzínu :no:
To je prvni co te napadne.Ze se ti poser motor hned jak natankujes na levne benzince! Ja tam tankoval jak Octavii 1.6 benzin,1.6TDI,Passatem CC 2.0TDI,Sprinterem 2.2CDI tak i v nachylnem na kvalitni benzin Meganu 1.5dCi a v jinych autech.Ale samozrejme ze tankuji i treba na Shell-ce a je rozdil ve spotrebe. To u OMV jsem mel problem na podzim nastartovat.A v servisu rekly ze je v nafte moc vody.A to jsem nebyl sam kdo mi to rekl podobne.Tak si vyber.
Ano, 1.5 dCi je určitě náchylný na benzín. Věřím, že nafťáku chutnat nebude.
Napadá mne to třeba proto, že mezi benzíny jsou citlivé hlavně přímovstřikové motory. Pokud nic takového nemají, tak to má mizivou vypovídající hodnotu.
Voda v naftě sama o sobě není, může být voda v nádrži. Natankovat vodu můžeš leda tak, že nafta byla špatně uskladněná, a nebo pajcnutá (podle toho, co a kolik do toho nalijí). Je to celkem běžný jev. Děje se třeba i u E85. A kvalitní nafta ti dokáže motor ochránit před korozí i v případě, že by se ti do vstřikování voda dostala. Nicméně tenhle jev se horší s nižší teplotou - pokud to bylo začátkem zim, tak jsi tam vodu mohl mít delší dobu.
Pokud jde o naftu, tak tankuji kvalitní, protože motor má pak nižší spotřebu, je víc kultivovaný, lépe chráněný, takže i očekávám, že víc vydrží.
Pokud nemas motor od firmy rendlik a syn, nestane se ti pri tankovani nafty od fy ONO nic negativniho, ani prumerna spotreba se nezvedne. Ja jsem mel problem s naftou jen dvakrat. Jednou, kdyz jsem natankoval v nejake no name pumpe na Morave (Banov), podruhe kdyz jsem natankoval u Agipu na hradecke dalnici. Poslednich 14 let ovsem jezdim s motory TDI, ne nejakymi siditky.
To je v pořádku, ale pořád to nemění nic na tom, že jsi naprostá nula... 8-s Točíš se tu neustále jen kolem jedné věci, použij trochu hlavu taky někdy a budeš se možná i cítit lépe...
U ONO jsem bral před lety benzín do Felicie 1,6 a spotřeba byla nejnižší. Do Laguny 1,8 beru benzín kdekoli (Shell, OMV, ONO i malé no name benzínky) a spotřeba je přibližně stejná. Kromě jednoho tankování +1 l/100km, ale to bylo u OMV.
edit: U ONO jsem náhodou viděl např. VW EOS 2.0 FSI, Audi A4 až A8, BMW 3 až 7, atd. - vše nové vozy.
Olejarsky firmy maji zne. Zdvihnout cenu o 100 procent, to je lek na krizi... Stat na dani z vyssi ceny ziska vic penez, a proto dan radsi jeste zvysil. Radeji bych ve vlade videl studovany odborniky na danou oblast, ktere sefuji a dobre je platil. Misto toho je tam hromada nenasytnych prasatek se slovnikem cizich slov v kapse, co se stridaji u koryta s tema s cervenkou.
Oziveni ekonomiky zacne jedine s levnou energii, jinak to nepujde. Zatim ale nikdo nic neudelal a ani nevidim nikde na svete snahu o snizeni ceny. Treba nastaveni maximalni ceny ropy na celem svete a fertig. Neumis ji nabidnout, neprodas nic. Ony by ty olejarsky firmy nezkrachovaly, toho se nebojim.
...nastavení max. ceny na celém světě a fertig? Dík, nemám zájem, komanče jsem zažil. A pokud by potom někdo opravdu toužil tak není nic snazšího než si koupit one-way ticket směr KLDR.
Tys to uplne nepochopil. Tady se nebavime o rohlicich za 20 haliru. Ta max cena by nebyla nastavena komunistickym stylem. Ty musis dnesni ceny asi rad platit, pokazdy kdyz tankujes. Mas uspokojivy pocit, ze je to tak dobre a netrpelive cekas, az to zase zdrazej.
Jde o nastaveni hranice, kde konci regulerni, fer obchod a kde zacina do oci bijici zlodejna.
Jedna věc je regulace trhu a druhá je intervence do trhu. Patrně jsi myslel to druhé, čož by se ve většině případů dalo souhlasit.
Jinak trh s ropou má do dokonalé konkurence hodně daleko, OPEC je typicky kartelová organizace - ovlivňuje cenu přes restrikci produkce. Tržní mechanismus tady moc fungovat nebude. Naštěstí jsou tady i jiní producenti, ale nějaký negativní vliv na cenu tam určitě bude.
Nesmysl. Pokud je někde prokazatelný kartel místo konkurence, je regulace nutná. Viz. třeba ceny hovorů na mobily. Kdyby EU nesnížila propojovací poplatky, ještě dnes voláme do jiných sítí za 10 Kč/minuta. Btw. o kartelech mezi čerpačkami v jednotlivých krajích nikdo nepochybuje, stačí se podívat na plošné rozdíly cen.
Přidávání biosložek není vůbec ekologické a navyšuje zbytečně cenu paliv nejmíň o korunu na litr. Taky zhoršuje vlastnosti paliv, auta víc žerou kvůli snížení výkonu a paliva mnohem víc vážou vodu. Čím starší auto, tím je to víc patrné. U aut s karburátorem roste spotřeba v porovnání s benzínem bez biosložek klidně o čtvrtinu, viz třeba test se starou Felicií kabrioletem. Na starý benzín 8 litrů na 100, na nový na stejné trase 12 litrů.
Btw. důvod pro zavedení boisložek nebyla ekologie, ale zamezení skladování pohonných hmot. Stát rozhodně nepotřebuje, aby si lidé dělali zásoby čehokoliv. Dnešní benzín je po pár měsících skladování nepoužitelný. Navíc způsobuje díky vázání vody korozi celého palivového systému.