i když prý je to strašně nekultivované a nevyrovnané auto, ale to by mne na něm lákalo, taky to chce mega údržby no :-(
-jo ještě jedna věc ... vypadá jako ženská :-)
Myslím, že jsem někde zaslechnul to, že EU chce ty Wankely zakázat z důvodu vysokých emisí nebo co ... technicky je to prostě strašně moc náročné na výrobu no :'-(
Určitý "tlak" na nižší spotřebu emise CHÁPU - tohle je ale už ZCELA ZA "únosnou mez(í)" ;-\
PS: V BRTISTOLu Wankel slouží "jen" pro dobíjení enegie elektromotorů..
ale za zmienku stoji vw a seat :yes: tieto znacky stupaju.... aj ked v pripade seatu po niekolko rocnych mizernych vysledkoch nie je na mieste hned jasat pri mensom raste.... fakticky su tie cisla seatu nadalej mizerne.... ale aspon ze idu hore :yes:
uz aj korejci sa dockali poklesu ..... uvidime co spravi s predajom kie novy carens ten by mohol kii pomoct, nie je to az take zle ale kazdopadne tento rok uz budu korejci klesat.... sice nie pozicne v tabuke a asi ani percentualne podielom na trhu ale predajnymi poctami ano...... vzhladom na celkovu situaciu na trhu a pokles trhu je situacia korejcov v podstate nezmenena.... drzia si svoje priecky aj podiely na trhu... vcelku mierna spokojnost.... verim ze sa to este zlepsi... je co dobiehat
velmi zaujimava je pozicia skody..... octavia, superb, fabia, yeti, roomster - to su hrozive poklesy ..... nadalej samozrejme skodovka suverenne ako znacka vedie .... ale tie prepady jednotlivych modelov su dost vyrazne a pre mna prekvapujuce .. z casti octavii asi nepomohol rapid ktory aj octavii a vlastne aj fabii zrejme berie zakaznikov ale vlastne je to stejne skoda akurat ze sa tie pocty trosku prerozdelia......
renault a ford... ich zlate casy kedy sa bili s vw o poziciu dvojky na trhu sa uz davno skoncili... totalne nestihaju ..... jediny kto dnes dokaze ohrozit vw je hyundai.... ten by mohol opat vw este potrapit... drzim palce...
zda sa ze nove clio nie je velky bestseller zatial ( 82ks za mesiac - to na trhak nevyzera ).... a megane uz tiez upada.... capture sa zatial este nerozbehol... no a laguna tiez nic moc... reanult bude mat co robit... ford to iste.... fiesta to tam nemoze zachranit... mondeo je uz uplne out, kelsaju aj focusy... kacko je fakticky slabota,,, a MPVevka to neutiahnu ......
povedal by som to ze tento rok bude o tom kto dokaze najmenej poklesnut a eliminovat straty..... fakticky nikto velmi nestupne ..... kriza je kriza... neda sa vecne stupat... ide o to co najmenej stratit.....
pamatam ze kedysi to bolo inak a popri golfu a fabii a octavii vladli trhu fusion fiesta thalia ... dnes su to korejci..... prve nekorejske a nekoncernove auto je az 15 fiesta.... to je snad az neuveritelna pozicia za april....
mna osobne potesil narast sportage.... z roka na rok sa v eu predava lepsie... nieco ako octavia2 ... ta tiez cim bola starsia tym sa lepsie predavala v celej eu :yes:
Auto jménem Fobie neznám, ale myslím si, že třeba vozidlo značky Škoda Fabie RS je velice solidní auto, které i rychle jede....ovšem je to všechno o priortách ;-)
Kolik % z celkového počtu prodaných Fabií tvoří RS. Většina je základní holobyt s tříválcem nebo základní naftou >:D
Fabie klesá už několik měsíců v řadě, Novou Oktávkou ani Rapidem to fakt není, prostě zákazníci šli jinam.
Znam hodně lidí co měli škodovky a přešli k fordu, chevroletu, renaultu atd
Joooo naftovej trojhrnek a rozzurenej sici stroj... v 1.4TDI natocils kharu a musels mit sakra postreh, abys v tom pri te odtucnovaci vibracni kure vubec dokazal chytit saltpaku jak litala mezi sedadlama. Cloveku to div neurazilo prsty >:-[]
Proto je tam na rozdíl od Československa nikdo nekupuje. Zajímavá logika. Korejci se nikde nemají tak dobře jako u nás. Je to ale pochopitelné. Jsou tady, stejně jako Škodovka, doma.
predaje korejco v zapadnej eu rastu kazdym rokom ... vo svedsku je napr kia ceed 7me najpredavanejsie auto svedska .... triafas vedla... na konci tohto roka opat dostanes jasny dokaz ze korejcom sa v zapadnej eu z roka na rok viac dari ;-)
Něco na tom bude. Frantíci pořád nadávají, jak jsou Renaulty drahé, tak přestanou nadávat a začnou kupovat levné Škodovky a korejce. Na Renault fóru teď třeba řešili, proč je Clio z Turecka dražší než Yaris z Francie. :-)
Hyundai i20 není špatná kára, pouze ničím nevybočuje z průměru třídy, není moc spolehlivý a rychle ztrácí hodnotu. Po faceliftu je ještě k tomu všemu docela ošklivý. Já osobně bych dal přednost nějakému německému malému autu. (třeba Polu)
Uff..jak můžeš ten korejskej křáp srovnávat s OPELEM Corsa?? 8-s
AUTO ROKU 2007...to asi nebyl hjondé.. ;-)
OPEL Corsa spolu se svým bratříčkem FIAT Grande Punto jsou opravdu někde jinde!
no - a o tom to je. Corsa nebo Punto jsou postavdny tak, aby splnily potreby majitelu... vetsina aut je dneska stavena tak, aby splnily ocekavani akcionaru... Doufam, ze se doziju toho, kdy se to zase zlepsi...
Gratuluju Škodovce, že má v prvním tuctu všechny své modely
;-)
Novému Golfu přeji ještě větší prodejní úspěchy u nás, Seatu i Opelu další zlepšování prodejů a nové Octě můžu přát jedině to samé. Už se pomalu začíná rozmnožovat na našich silnicích, vypadá moc dobře, hlavně v bílé a stříbrné.
Zklamal mě Renault, jenže těžko mohu očekávat dobré prodeje, když už nejsou tak výhodní jako kdysi.
Ford můžeš vynechat. Když odečteš reexporty, tak se nedostane ani do první desítky. Vloni byl u Fordu reexport cca 400 aut měsíčně. V ČR se tedy opravdu prodávají jen 2 domácí koncerny. Peugeot se tam na chvíli dostal jen díky výprodejům.
Kupujte auta Škoda a podpořte domácí trh. Dělají to tak Němci, Japonci, Amíci. A není to otázka peněz. Kolik z Vás pracuje pro automotive? Určitě dost. Případný úpadek Škody nemá za následek ohrožení jen Mladoboleslavské výroby, ale také desítky tisíc pracovních míst u dodavatelů právě pro Škoda Auto.
V Automotive platí to samé co v kterémkoliv jiném průmyslu. Kupuj levně (často i nekvalitně) z dovozu a zabij svůj vlastní trh.
ČR je závislá na automotive. Pojďme si to uvědomit a podpořit.
Propad Škody je pozitivní - to co navrhujete je typicky socialistické zametání problémů pod koberec a optimalizace mrtvého koně.
Propad donutí Škodu upravit portfolio a ceny tak, aby její produkty lidé zase kupovali. V současnosti je poměr cena/výkon u Škody ve srovnání s ostatními automobilkami špatný a pokud budou lidi bezhlavě kupovat auta od Škodovky i když jinde mohou dostat za méně peněz technicky vyspělejší auto s lepší výbavou, tak Škodovku nic nedonutí změnit stávající obchodní politiku a bude to asi takové hospodářství jako RVHP.
Škodovka je v současnosti na nejlepší cestě stát se druhým Seatem.
"Škodovka je v současnosti na nejlepší cestě stát se druhým Seatem."
Pre boha! Toto si usúdil na základe čoho?!
"...Škodovku nic nedonutí změnit stávající obchodní politiku a bude to asi takové hospodářství jako RVHP."
??? Ak Škoda pôjde profitom "dolu" (na základe jej cenovej politiky) je to krásna ukážka trhového hopodárstva - presný opak centrálne plánovanej ekonomiky.
PS: RVHP - je bývalé hopodárske združenie štátov, nie hospodárstvo ako také...
Že Škoda je na cestě Seatu soudím dle toho, že její současný design není žádná sláva, po technické stránce ji VW dusí a směřuje do mainstreamu tak, aby neohrozila rovněž mainstreamové modely VW a zárověň drží Škoda cenu nepřiměřeně vysoko. Dopad na prodeje je asi celkem jasný.
To co jsem popisoval jako pozitivní je právě tržní prostředí a odklon zákazníků od nevýhodných produktů, který vede ke snížení ceny a inovacím, popř. krachu => ano, Škoda může jít s cenou dolů (také jsem to zmínil) - nepochybuju o tom že prostor pro snížení cen má.
Co se týče příměru k hospodářství RVHP myslím že celkem přesně té situaci odpovídá - návrh "komurokovej_diesel" držet Škodu nad vodou tím, že budeme kupovat její výrobky bez ohledu na situaci na trhu vede přesně ke stejnému systému jako v RVHP: potlačení tržního prostředí a podporování výroby zboží které není konkurenceschopné, nulový tlak na inovace a cenu. To že v RVHP bylo takové prostředí řízeno centrálně na úrovni komunistického bloku je věc jiná - efekt je ale stejný.
Proc nejmene hrdemu narodu? Osobne preferuji ceske zbozi, a mam radost kdyz je stejne kvalitni jako nemecke, ale o 30% levnejsi ;-) Coz treba zrovna pro Skodu neplati ;-)
Takze at je to elektronika, fotaky, televize, optika, auta tak vzdy spickova kvalita a odpovidajici cena to je japonec ;-)
PS: automative me nezivi, ale i tak jsem podporil radiem a snad i svetlama ceske vyrobce. Urcite i necim dalsim na Civicu ;-)
Bohužel šušu, jakýkoliv národ kolem nás má mnohem větší hrdost a národní povědomí, ať už to jsou ti ušlápnutí Slováci, Madaři či Poláci a o těch exotech na jich už nemá vůbec smysl polemizovat.
Ono nejde o to, co zrovna tebe živí, jakmile to ze 70% živí naši republiku, tak je "problém na světě. Ekonomika je provázaná, což snad uznáš a chápeš, zabíhat tady do těchto jasných vazeb, je snad zbytečné.
Amici maji na kazdem aute uvedene procento domacich produktu pouzitych pri stavbe auta.
Vetsina velkych hracu ma montovny primo v USA.
Nejprodavanejsi auta jsou Pick-up. Vic USA uz to snad ani nejde. Auta na prvnich prickach jsou vyrobena v USA.
S posledni vetou souhlasim. Dle meho je to ale ciste filozoficka otazka. Co je pro koho dulezite a do jakeho detailu kazdy zajde aby si overil ktere auto je opravdu lepsi za stejne penize. Napr. jsou ruzne generace ABS/ESP, infotainment systemu, vstrikovacu a tak bys mohl pokracovat. I kdyz od stejneho vyrobce neznamena to automaticky stejny model a stejnou cenu za komponent.
Cena neni dlouhodobe udrzitelna konkurencni vyhoda. Podivej se kolem sebe. Prikladeu je vic nez dost.
V podílu na trhu si polepšila o celých 3,2%. Hnůjdaji klesl podíl o 0,02%. A Foprdu o 0,07%. Ve své třídě Fabii vzrostl podíl o 5,26%. Octavii o 6,07%. A to sem ještě vypisuji pouze vzrůst podílu o více než 5%. Kdo by si také koupil tohle [odkaz] nebo tohle [odkaz] když může mít toto [odkaz] ;-)
BRAVWO ŠKODA!!! :yes:
ady ty si s prepacenim riadny dement... neber to ako urazku ale ako fakt ;-) ... uz si ako tvoj este dementnejsi kolega GTI.... ktory sem hadze fotky konkurencie pre koncern a posmieva sa... ano samozrejme hodis sem foto svetla i40tky zblizka a porovnavas to s fotom celej octavie... ake zazracne rozdiely ze? GTI ma podobnu zalubu ... porovnavat podivne fotky konkurencie fotene z roznych uhlov s dokonalymi fotkami koncenru kde si vyberas dokonale fotografie.... tomu sa povie fair play..... si smiesny a smiesny zostanes a nick si mozes menit aj kazdy den ako pise kolega ... rozum tym neziskas....
Musis zobrat do uvahy, ze klesaju vseobecne vsetky predaje v EU, za marec o 10.2%. Skoda kleska o 12, to nie je tak velky rozdiel. A to je iba 1mesiac, v priemere to moze mat lepsie.
predalo 143 aut.... takze by malo byt na 25 mieste pred meganom..... a megane by mal byt tym padom 26ty za sanderom.... ak cisla na SDA neklamu ;-)
velka gratulacia sanderu .. vdaka nemu dacia tento rok urcite porastie :yes: , gratulacia sportagu, golfu a aj P308... zaujimave ze P308 na stare kolena predava take slusne pocty.... zeby nejaka akcia? vypredaje? ... kazdopadne je to skvele auto ktore stale ma co ponuknut :yes:
co tak raz spravit tabulku bez chyb? ;-) citatelia by sa potesili ;-)
co sklamalo? predaj skody.... ale mozno to ani nie je sklamanie... ale len triezve zvazovanie ludi vzhladom na nezmyselnu cenovu plitiku aku skoda vedie uz par rokov.... takze poklesy museli prist.... a na slovensku skoda tiez klesa... asi jej to takto vyhovuje... skoda ma nasliapnute opustit skvele pozicie ake roky obsadzovala... a ja nie som proti.... stratit takmer 3 a pol tisic aut za 4 mesiace to uz je riadna pecka... do konca roka to moze byt aj vyse 10 tisic...
opel je strasne slaby v cechach ale aj na slovensku neviem cim to je ..... pritom mi pride corsa astra aj insignia ci napr mokka ako celkom fajn auta... je pravda ze ja sice opel tiez nemusim velmi ale z nemeckych aut ( okrem medaku ) je mi opel najblizsi.... dizajnom aj celkovo modelovou ponukou.... no ale ked uz aj dacia alebo seat predava viac aut ako opel tak asi je to vazne.... a nieco nie je v poriadku... obavam sa ze situacia sa u vas aj u nas tak skoro nezlepsi.... nakolko opel nechysta v blizkej dobe ziadny predajny trhak ktory by zakaznikov v strednej eu prilakal.... mokka je sice fajn auto ale mozno pre nemcov..... na slovensku si kazdy skor kupi sandero stepway ci SX4 ak chce crossover... predsa len mokka je draha na to aka je mala.......astra ma najlepsie roky za sebou... corsa uz potrebuje surne novy model... no a insignia uz tiez klesa a roky nezastavi... opel adam a cascada su chutovky ale tie predajny uspech oplu v strednej eu neprinesu... oplu chyba nieco ako ma vw model tiguan a kia ma sportage... chce to nejake solidne SUV..... no a samozrejme novu corsicku.... ta je uz vazne trosku out v dnesnej dobe.... po prichode 208micky clia ria sandera yarisu a dalsich malych aut za posledny rok uz skutocne straca corsa sily......
Ved koniec koncov ani v samotnom nemecku opel neokupuje prve priecky... a pozera len z dialky na vw..... chcelo by to mozno dizajnovu radikalnu zmenu... vajicka ako corsa a astra uz dnes rychlo zapadaju prachom.....
Ano mám též podobný názor jako ty. :-) Z německých vozů mám nejblíže mercedesu, opelu a BMW. Co ale nemusím je koncern, kdy lidem se docela divím, že to stále kupují, protože jejich design mi vážně nic neříká a kvalita v podobě 1.9 TDI 66 a 81 kw je již dávno pryč.
Jsem docela rád, že šefdesigner z koncernu VW zejména audi utekl ke korejcům, protože korejci poslední 3 roky dělají na evropském trhu řádný rozruch. :-)
Samé "jebky", jsou právě ty zmiňovaní. Mercedes, BMW atd. Proč myslíš, že je nikdo nechce? Kdo by si koupil auto za 2 mega, to radši utratím za barák, ale dát tohle za auto, to bych musel být postižený ***smem :-)
Mínus ULTRAdominance vozů (koncernů) VW-Hyundai bych CHÁPALA, v čem je "PLUS" toho že tahle HEGEMONIE je "narušena" až (15. místem FORDu a pak) 25. místem nějakého francouzského vozu už NEeee ;-)
este pridavam nieco zo slovenskoho trhu za prve dva mesiace roka 2013.... [odkaz] vsimnite si ten pokles skodovky v porovnani s minulym rokom po dvoch mesiacoch ;-) , ludia uz dostavaju rozum :yes: podiel skodovky na slovenskom trhu klesol pod 20 percent.... to sme tu uz 20 rokov nemali ;-)
Re: celkom jednoducha kompletna a jasna tabulka je tu
samzrejme uvadzam len udaje za prve dva mesiace cize januar a februar ... je mozne ze do konca roka podiel skody este stupne ;-) ... tak ci tak... taketo male percenta okolo 20 percent sme tu este nemali... pamatam ze za cias felicie okolo r 2000 mala skodovka podiel na slovenskom trhu okolo 40% .. za 13 rokov fakticky padla na 20%....
Re: celkom jednoducha kompletna a jasna tabulka je tu
to je fakt .. ja to len tak porovnavam s nedavnou minulostou ...... nic v zlom
zaujimava je pozicia skodovky v nemecku tam da sa povedat ze stagnuje co je fajn pre skodu lebo neklesa... kazdopadne s nabehom octavie a rapida som cakal v nemecku narast skody ale ten zatial neprisiel.....
mesiace 1-4 (2012) - 48 182ks
mesiace 1-4 (2013) - 48 197ks
skodovka si tam drzi velmi dobru poziciu .... uvidime ako to bude do konca roka
hyundai tam trosku poklesol asi o 2 tisicky ale naopak kia o vyse tisicku stupla ;-) ... no ale kedze su este dve tretiny roka pred nami tak to moze dopadnut vselijako...
co je zaujimave je predaj rapidu... ten predava v nemecku slabsie ako v cechach ... je asi jedinym modelom v cechach ktory sa predava v cechach lepsie ako v nemecku.... nuz rapid skodovke v nemecku uspech nespravi.... musime sa spoliehat na novu octaviu ale ani ta sa zatial nerozbehla este....
s fordom je v nemecku dost zle....
1-4 2012 - zhruba 73 000ks
1-4 2013 - zhruba 58 000ks
ocividne nove mondeo chyba... kto by povedal ze po 4 mesiacoch r 2013 bude skoda len 10 tisic kuskov v nemecku za fordom.... pred par rokmi neuveritelny fakt ;-)
ano, jedu. A rad, i kdyz si skodovku asi nikdy nekoupim. Ale clovek nikdy nema rikat nikdy, co? Trochu jsem se predstavil pod clankem "kdo pojede do Vidne. ;-)
Presne tak, fleet sale by mali byt oddelene, predsa len sa tam auta kupuju za uplne inych podmienok, spravidla si kupujes sluzbu, ktora zahrna auto, nez len auto.
Je docela úsměvné, jak tady propad škodovek vyvolá jásot většiny z grupy největších ubožáků, kteří si chodí na AUTO.cz léčit svoje komplexy......jak málo stačí někomu k radosti.
To, že škodovka obměňuje portfolio, že se mění její hlavní model, že přichází faceliftovaný Superb a u Yetiho se čeká na facelift rovněž (léto), to nic neznamená. No tak se radujte, ubožáčkové, jen jásejte, stačí si vzpomenout, jak tady blábolíte o všem možném celý rok a jak se to má ve vazbě s realitou, tak se člověk může jen pousmát a říct si, že na AUTO.cu je to pořád stejné, hlupáci píšou hloupě, bohužel ti, co píší zajímavě se tady v tom hnoji špinit zjevně nechtějí a jsou tady čím dál tím míň......no, na druhou stranu, svůj k svému. A tak je to taky dobře.