ale čekám, že po té úžasné kampani "řeknětě si o nový služebák" to bude letos raketový vzestup. Všichni ti fleet manažeři jsou totiž úplně hloupí a doteď neuměli počítat.
Je vidět, že Škoda bere dost VW a Seatu, což je logické. PR u Hyundai by asi měli konečně začít něco dělat, výběhový Cee´d není o tolik horší než nová i30... Další průšvih Fiatu, ale to se dá čekat.
GCH klasika slape ako vzdy... velke nadeje vsak davam do noveho compassu... idealne SUV.... za mna nema chybu ( az na tie ceny ) .... spolu s eclipse crossom to budu dve naj chutovky daneho segmentu :yes:
Zajímavá jsou čísla Wrangleru - z těch 3 ks sou totiž dva v benzínu >:D Compassy byly v benzínu 4, Renegade taky 4 a Grandčíro 1. Nafta začíná upadat i mezi SUV >:D
vcera som u nas pri "starej nemocnici" videl bordovu vestu s nasou KE znackou..... vyzorovo je na tom urcite lepsie ako nejaky fluence alebo dokonca povedal by som ze aj ako rio sedan, vesta sa minimalne dizajnom podarila :yes:
tak u vás jich jezdí daleko víc no. U nás jen 3 a dvě čekaj na kupce + tu jezdí dvě XRay (individuální dovoz z Ruska). A pak asi 9 Grant a asi 7 Kalin II. Udajně by to měl být i jeden Largus, ale to nemam ověřené.
Jelikož se stáří vozového parku v ČR stále nesnižuje, může to znamenat jen jedno. Zlepšené výsledky Toyoty a nejen Toyoty jsou způsobeny reexporty do Německa, Švýcarska a dalších zemí.
No ono je to celkem jedno, obecně japonské vozy nejsou moc reexportovány. Ale je pravda, že Toyoty poslední dobou vídám častěji.V Evropském součtu si zatím vede nadmíru dobře ;-)
Já bych spíše řekl, že v evropských prodejích se Toyota zoufale snaží zastavit nápor Korejců a vrátit se na své kdysi vydobyté pozice, což se jí zrovna dvakrát nedaří.
2007 1 mio. aut a podíl 5,7% na evropském trhu
2017 0,675 mio. aut a podíl 4,36% na evropském trhu
Proč zoufale? Zaprvé pro Toyotu určitě není Evropa pupkem světa a zadruhé mají svou dlouhodobou strategii. Evidentně se v krátkodobém horizontu vyplatila sázka na hybridy, než přijdou přijatelné elektrické vozy. Tak jako japonci od 70tých let bořili mýty, tak to od 90tých let dělají korejci. Někdo se s tím vyrovná lépe, někdo hůře. Určitě Toyota nepatří z těch která má z korejců naděláno v gatích. I v Evropě jsou značky, které mají z korejců "panickou hrůzu". Tak jako nepřežili někteří dřívější "nálet" japonských technologických a automobilových značek, tak nyní dělají "nálet" korejci. On hlavně Samsung a LG dělá v hodně odvětví průmyslu pořádnou bouři. Sečteno a podtrženo, bych korejce už neřadil jako lowbrandy a zadruhé je jiná doba a jsem rád, že Toyota zatím drží prapor japonska dostatečně vysoko i v Evropě....uff nějak jsem se rozepsal >:D
Myslím, že se v Toyotě hroutí ze ztráty 1,34%trhu v Evropě >:D
Hroutit, by se měli spíš v Citroenu, Peuegotu, Renaultu, Opelu, Seatu, ktří mají jako hlavní evropský trh a kde jim korejci lezou do zelí. Toyota poslední roky v Evropě roste a tak jako všude vydělává několikanásobně víc než ostatní. Takže zoufale neúspěšné bych hledal jinde. Což nevylučuje, že by určitě chtěli prodávat víc...
Nikde nepíši nic o tom, že se z toho hroutí, ale nikdo včetně Toyoty určitě není šťastný z toho, že ztratil tržní podíl na některém z trhů na který se rozhodl vstoupit.
nehroutí, ale take nejsou zoufalé...Zoufalými vůči evropské "tradici" bych nazval současné prodeje a nabídku Fordu a Citroenu a do budoucna taky Oplu...
Pozitivum Toyoty je v tom, že poslední roky jde nahoru a není závislá na jednom modelu.
Nárůst Toyoty v Evropě je 80t kusů. Přičemž samotné C-HR navýšilo prodeje o cca 100t. Ostatní modely buď statují nebo klesaj. V této souvislosti vyznívá to poslední souvětí řekněme dost nadneseně.
Uspech Toyoty bych přisoudil vyhození celého managementu v Praze a zrušení CZ zastoupení. Od té doby co je marketing řízen z Madarska chodí mi mraky nabídek a různých Toyota dní na zkoušku atd...prostě snaha o 150 procent víc než v minulosti !!!
urcite je to aj tym co pises... ale popravde pomohli aj novinky ... nova C-HR, nova corolla, "novy" yaris ... osvedceny avensis je tiez za dobre ceny... pekne zabrala aj stale relativne nova RAVka ... a aj malickemu aygu sa na pomery miniaut u vas dari viac nez slusne... co by za take predaje dalo u vas twingo ... toyota tazi teda zo sirokej palety modelov ktore v sucte ozaj robia pekne cisla... rovnako kia .. renault a pod... tieto znacky su u nas/u vas silne prave vdaka vacsiemu mnozstvu sikovne posadenych modelov...
Bylo by super, kdyby redakce, když už tam dává ty procenta pokles nebo růst přidala ještě chlíveček počtu prodaných vozů vždy rok zpět (tedy r.2017) Díky !!!!
Já jsem si to našel ale bylo by to pěkně vedle sebe !!!!
co sa deje s touto znackou u vas? ... ved coskoro u vas cez neho pojde aj kusovka ako honda a mitsubishi ktori v januari na fiat stratili len zopar kuskov.... a ja sa kludne vsadim ze po rozbehu eclipse crossu a noveho civicu je to realne uz tento rok kedze fiat akosi preslapuje na mieste a novinky kde nic tu nic.... a ako sa ukazuje drahe a kompromisne tipo podla ocakavania ziadny trhak v strednej europe nie je.. priznavam ze ja som hatch tipo este ani nevidel v premavke ( iba u nas v showroome ) a to je na trhu uz snad rok .. to skor stretnem ioniq alebo niro... ked fiat nezacne ozaj vyvijat nastupcu punta a bravy tak neviem neviem ale casom nedopadne moc dobre... z pandy a 500ky a 500X sa proste zit donekonecna neda... alfa to iste.. mito a giullietta su u vas ale aj u nas proste akoby nepredajne.. co sa deje netusim... cakal som ze stelvio to potiahne ale ani to akosi zatial nevidno... giulia to iste.. nevidim ju nikde... a to je na trhu uz tiez aspon rok... pritom podobne draheho arteona som uz videl asi 5 krat a to sa predava este len par mesiacov..
Fiat se propadá celosvětově, podívej se na lednová čísla v USA - krom Jeepu a Alfy všechny značky ve ztrátě, i kdysi dojná kráva - RAM měl měziroční pokles 16%.
O muzeálním chrysleru, který se s dvěma modely propadá už 8 let po sobě níže a níže nebo od Dodge s poklesem 31% radši nemluvím >:D