...stanovuje nová měřítka ve třídě. Upřímně-čekal někdo něco jiného? Ok,snad jen zdejší pobláznění fanoušci jižní koreje,ale z těch soudných věřím,že nikdo :-!:yes:
No a na evropském trhu,budou koncernová trojčata do roka dominovat úplně stejně! Chce se někdo vsadit? ;-)
Tak v druhém bodu nesouhlasím a klidně se vsadím. Ale ujasněme si jednu věc.... budeš brát Seat Škodu i VW sčítat co? Vychcané jak díra do sněhu. :no: I tak to na první platz nevidím.
Sčítat lze....jinak ale kapacitu mají tuším tak 180 000 kusů za rok....to moc není, ale konkurence o tohle přijde, koncern zde dříve "nebyl".Holt tohle se dalo čekat.....
Sčítat to budou především koncern fans, ale to je blbost. Protože prodejní čísla odrážejí schopnost prodejce prodat daný vůz. Ač jsou tyto vozy prakticky stejné podobně jako kolínská trojčata tak je nelze sčítat. Podivej se na prodejní čísla kolínských trojčat.... to je rozptyl co? A přitom jsou praticky stejné. Pokud se tu máme vsázet o prodejní čísla jednotlivých modelů, tak se rád zapojím, ale pokud to někdo hodlá sčítat tak toho se účastnit nehodlám, protože to není fér.
Z koncernové trojice na tom bude určitě nejlíp UP který myslím vypadá nejlíp a nejhůř asi dopadne Mii.
Twingo už nemá navzdory faceliftu čím překvapit a myslím že Twingo bude v prodejních číslech poraženo UP-em.
Pandu asi těžko někdoporazí pokud nabídne tolik verzí jako ta předchozí tak je to prakticky nemožné.
Pokud jde o korejce tak tady tápu, ale asi se najde dost lidí kterým se Spark nebo Picanto líbí. I tak korejci budou hrát druhé housle.
Přečti si pár testů, stačí tady i tady na auto.cz, kde třeba p. Jungmann Twingo považuje za nejlepší auto třídy. A totéž jsem se dočetl ve dvou časopisech, kde bylo srovnání s Cígem.
řekni mi, jak můžeš porovnávat Twingo s F500, to je jako jablka a hrušky, každý míří jinam, ačkoliv jsou v jedné třídě... Fiat je rozhodně daleko víc "in".
Nicméně oba jsou dost zazdění, Renault jedním párem dveří a Fiat šíleným 2hrnkem - lidi mu prostě nevěří, asi jim připomíná Trabant >:D
Tak se jdi trochu rozhlédnout mimo ČR, tam Twingo a Ka hraje trochu jiné housle než třeba kolínská trojčata. A taky se twingem svez.
Neříkám, že F500 je stejná stylovka jako Twingo, ale twingo cílí jinam než praktická Panda.
A do F500 přece můžeš mít i čtyřválcovou 1,2 Fire, což je osvědčený motor. Mimochodem, ten dvouválec jsem nejel, ale pokaždé, když jej slyším kolem sebe jet, tak se nemůžu jinak, než usmívat. Je to malé auto do města, nějaké dálniční přesuny bych od něj neočekával.
No spíš bych si vzal starší kousek F500 ještě s 1.4 než základní 1.2 nebo nedejbože 2hrnek, nějak na mě nepůsobí dobře :no: Twingo fakt ne, možná RS, jenže mě se prostě moc nelíbí ...
Před faceliftem jsem měl taky výhrady, ale po faceliftu se Twingu sekne... a pár doplňky vypadá parádně a hlavně dobře jede.
K F500 by mi bohatě stačila 1,2. Jak píšu, nikam jinam než do města to není a ze semaforů se ta 1,2 rozjede bez problémů, navíc starý dobrý fire, který se nepotká...
Pozor! Nepotkání se u motoru řady Fire platí jen pro 0,9 1,0 a 1,1... aktuálně tedy jen 1,1 která se prodává v Pandě Classic.... jestli ji cpou eště jinam netuším ale myslím že ne. Nicméně ta 1,2 je taky perfektní pracant.
Já to myslel tak, že sčítat lze, protože to je koncernovej výrobek a zisk jde na jednu hromadu a hlavně společně konkurují ostatním.Takže z tohoto pohledu....jsem to myslel.
Zisk na stejnou hromadu určitě nejde, nebo myslíš, že prachy co vydělá Škodovka posílá do VW a čekají až se to přerozdělí? Takhle to v koncernu dozajista nefunguje. Ono totiž kdyby se třeba Škodovka třeba Superb prodávala nadmíru dobře a Passat vůbec tak by někdo mohl říci, že to nevadá protože prachy jdou stejně do VW ale to je blbost steně jako ta modelová situacekterou jsem uvedl. :-)
Mě řeni kde končí peníze z prodejů Ayga, 107 a C1? Vše jsou to samostatné automobilky.
Lancia a Fiat taky neposílají výdělky do USA :-)
Tak to se s námi laskavě poděl o to jaká chyba to je.
A pak bychom to mohli společně poslat formou otevřeného dopisu managementu koncernu, oni to napraví a my budeme slavní! A třeba každý z nás dostane jedno Citigo a ty, jako otec celé myšlenky, dokonce Up!
Seat robí tú chybu, že počúva materskú firmu a vyrába to, čo ňou nasadení ľudia navrhnú a schvália. Pozícia a stav Seatu je ostudou Volkswagenu, nie Španielov.
Tak já začnu sčítat Chryslery a Lancie a to i na US trhu protože američané jsou z velké části evropani, případně mají evropské předky. >:D
Proč to SDA nesčítá? Máš proto nějaké logické vysvětlení?
To víš,že zajímá... Ale pro tohle srovnání je směrodatné,kolik se prodá tohoto modelu jako celku od všech značek. Prostě bude mě zajímat srovnání CitiGo/Up!/Mii X 106/Aygo/C1 X Panda X Spark X Ka X Twingo... :-!
Nevěřím žádné statistice, kterou jsem sám nezfalšoval. (údajně Winston Churchill, pravým autorem je Joseph Goebbels)
OK. Takže budeme sčítak např. Hyundai i30 a Kiu Cee'd (+ 90% jejich dalších modelů v rámci stejných tříd). Pak bychom mohli sčítat i např. Megane III + Fluence (to by nám to poskočilo)! A nebo Suzuki SX4 a Fiat Sedici. A nakonec např. Audi A4 a Seat Exeo, no ne?
Ale kdepaaak... Ty jseš úplně vedle :-) Ceed a i30 toho mají společného asi stejně,jako Golf,Audi A3 a Octavia... Ale tady se přece bavíme o CitiGo/Mii/Up a Aygo/106/C1...
Tak co? Už? ;-) Nebo pořát nic? ;-\
Cee'd a i30 jsou technicky v podstatě totožná auta, s malinko jiným naladěním podvozku. Zisky jdou rozhodně do stejné kapsy...
Ale jo, já jsem přesně pochopil co tím chceš říct. Jen s tím sčítáním nesouhlasím, neb jak to uznáme u jednoho výrobce, či koncernu, jsme na cestě do pekel. Proto jsem uvedl tři rozdílné příklady, kdy by teoreticky sčítat šlo, ale nikoho to zatím ani nenapadlo ;-)
Btw.: Vzpoměň si na duo Favorit/Forman - jejich prodeje byly vedeny odděleně. Tam bych to sčítání možná pochopil...
No vidíš... A to bych řekl,že Favorit/Forman měl víc rozdílných karosářských dílů, než CitiGo/Up/Mii :-) A3/Golf/Octavia jsou také v podstatě identická auta,stejně jako i30/Ceed... Ale tyto koncernová "Xterčata" nemají společnou kastli... To 106/C1/Aygo a Citogo/Up/Mii mají stejné dveře,interiér,všechno.... Stejně tak bych sčítal duo Rapid/Toledo... Prostě modely, co mají společných víc jako 90 procent karosářských dílů, bych klidně sčítal :-) Ale samozřejmě je to diskutabilní... A v konečném důsledku, ať si každý sčítá a počítá, co chce:-) Já to mám tak,jak jsem nyní popsal...
Celkem pěkná byla předchozí generace Pandy, tahle vysoká "MINIMULTIPLA" mě designem vůbec neoslovuje. Zajímavé je, že nikomu nevadí např. její poměr výšky k šířce, přitom to samé všichni kritizují u Fabie II.
Přesně, "a neříkej mi bejby" Já tuhle novou doslova bárbinovskou generaci se zakulacenejma... volánkama nějak nemohu trávit. Ta "minimultipla" :-) sedí.
Souhlas. Často tu čtu argumentaci typu, v téhle třídě by to mělo být veselé a hravé, barvičky, srdíčka, kytičky. Proč probůh?!! Proč by miniauto nemohlo být důstojnou zmenšeninou auta? Pandu přece nedělají jen pro postpubertální děvčátka. Respektive nedělali, ta první i druhá generace byly prostě malými krabičkami, účelná malá věc na kolech dokonale plnící svou funkci. Když z toho vyskočil padesátiletej sluncem a větry ošlehanej vlekař někde u pod lanovkou v Ponte di Legno, tak to vypadalo normálně, nějak si tyhle typy neumím v tom "štvereškovém kulaťoučku" představit. To je fakt tak do Milána pro mladou studentku... jenže ta zas bude líp vypadat v pětistovce. Nevím, podle mě čistota, jak tvarová, tak detailu, citigo resp. přístupu vw, bude i v tomhle segmentu postupně nabírat vrchu. ;-)
Já mám dojem že v této třídě je ta disproporce zakořeněná. Mini vozy byly v poměru výška ku šířce vždy disproporční, neříkám, že všechny, ale obecně je to v třídě mini daleko snesitelnější a nevadí mě to u žádného vozu zastupující třídu. Něco jiného už to je v segmentu B i tam se to dá pořád přežít.. nakonec takový Suzuki Ignis byl ukázkovým příkladem. Auto působilo trochu offroadově a nebylo to na škodu. Myslím, že se to, ale nedá paušalizovat jen podle krychlového tvaru, záleží o tom vymodelování tvaru.
Ale obecně by se to dalo shrnout tak, že čím vyšší třída, tím míň je tato disproporce snesitelna.
S tou Multiplou jsi vůči Pandě moc zlej! :-)
Já se snažím, ale kromě té barvy nic... oproti Pandě má Multikára pořád světla proklatě nízko. :-) Zadní světla na Multiple jsou podobná těm na Thalii... asi nějaká genetická vada, nástupce černého moru. Tu podobnost tam nevidím navíc Panda mě přijde celkem hezká kdežto Multipla vůbec a to vůbec třikrád podtrhnu.
Stačí, když jim držím palce, to je pro mne dostatečně bezpečná vzdálenost >:-[]
Z druhé strany, kdyby Bravu dali pohodlnější podvozek a ne ten kostitřas, tak s 1,4 T bych ji zařadil velmi rád mezi mé favority na budoucí auto, na které evidentně nikdy nebudu mít >:D
S brzdami a řazením jsem problémy v Bravu neměl, ani sedačky nebyly nikterak špatné, ne nejlepší, ale i přesto, že má bolavá bederní páteř si hodně vybírá, tak si tentokrát nestěžovala.
Keby bola Fabka o pol metra kratšia, tiež by to už asi nevadilo. Najviac kritiky ide voči kombíčku, pri jej dĺžke je to už proste príliš dominantná črta.
Ale tu případnou evropskou díru po Pandě (potažmo Fiatu) nezaplní jen koncern, ale taky třeba korejci a na tom už nic moc pozitivního (pro Evropu) nebude...
Jo, a přitom jsou tu frantíci, kteří by si mohli sáhnout do svědomí a přijít s něčím kloudným - snad je za dveřma už nová generace z Kolína. Já myslím, že tohle půjde ruku v ruce s tím, jak postupně nastává příklon k menším autům, a to i s nadcházející elektrifikací. Rozhodně zatne drápy Opel i Ford.
Já neříkám že neosvěží, ale pokud nám tu začnou jezdit jen koncernová NSF tak to nám to osvěžení plynule přejde k znudění. Už jsi se někdy přepil Coca Coly? Mě osobně stačí lok a je mě zle a to osvěžení o kterém se mluví se jaksi nedostaví.
Silniční osvěžení na mě dýchne když potkám nějakou 911...NSF asi ne, stejně jako většina mini vozů.
Tak jasně, že větší četnost je k prospěchu. Zrovna ale nová Panda není model, po jehož spatření bych nějak výrazně prahnul. Sázím spíše na nějakého malého oplíka, dokonce by mohl být i zajímavý malý Ford, nějaké to praktické Káčko, a pak jak píši shora nové generace frantíků z Kolína.
Jestli Opel předvede nějakou variaci jako kdysi se Suzuki Wagon R tak to osvěžení přijde až po přiložení mokrýho hadru na patřičné místo. V této třídě beru jako osvěžení nějakou variaci běžného modelu. Panda v social výbavě neoslní stejně jako Citigo ale až přijdou nějake verze cross, 4x4, nějaké sport verze pak bych se nebál mluvit o osvěžení. Zatím je to na obou frontách na úrovni osvěžení ionizátorem z renaultu Latinudle :-)
Jsou ale mini která mě osobně osvěží i v základu a jsou to Mini Cooper a F500 a ač nejsem VW fan tak přiznám i staré Lupo a i staré Twingo.
Zajimavé bude kromě prodejních čísel i to jak Renault naloží s novou generací Twinga. U Clia na 3dv. se rezignovalo protože se to nevyplatí. Z tohoto důvod si troufám tvrdit že nové Twingo bude mít 5dv. karoserii. Pokud ne tak je to sebevražda protože nenabízet 5dv. v takové konkurenci je holé šílenství.
Je to jedno,důležité je kolik jich prodáš a kolik vyděláš.Buď se bavme a nej autech a nebo o autech co se nejvíce prodávají.Viditelně to nebude to samé....Do budoucna vidím že budou mít francouzi prodejní problémy, respektive už je mají...někde ten pes zakopán bude.
Zase tak tragicky bych to neviděl. Za rok 2011 sice měly všechny 3 fr. značky pokles cca 8-9%, ale taky jejich nejprodávanější modely - 207 a Clio, měly poklesy 20%, čekaly na generační obměnu. A jen tyhle modely tvořily cca 60-70% snížení prodejů. Velký nárust letos a příští rok asi nebude, ale jako totální konec fr. trojky bych to zdaleka neviděl. Teda pokud nejsi analytik jako Áda, ten už 5 let dává Renaultu max. dva roky ;-)
Ale já taky nehovořím o našem pidi trhu. Řekl bych že v té současné konkurenci nebude mít 3dv. šanci. Ukázat si to můžeme na prodejních číslech vozů, které nabízí 3dv. a 5dv. kartoserii a porovnat o co je větší zájem.
Daleko lepší by si bylo porovnat podíly pětidvéřových a třídveřových verzí.
A taky jde o zaměření vozu, jsou tady vyložené stylovky - 500, něco mezi - Twingo, Ka, a pak užitkáče a sockáry (auta, která se kupují pro co největší využití při co nejmenší ceně): Panda, Cígo, Kolínčata.
Problém je spíše v tom, že v Evropě odbyt aut klesá a lidé spíše chtějí levnější auta...
s F500 bych jako se stylovkou souhlasil, ale u Twinga asi ne.... Třeba Mini a F500 přímo vzhledem odkazují na starouše, ale F500 má s tím starým společný snad jen digi rychloměr uprostřed palubky a poněkud nekonvenční vnější kliky dveří. Osobně vidím Twingo jako lepší volbu než kterékoliv 3dv. NSF, ale jako stylovku ho nevnímám byť se mě i po faceliftu líbí.
Cílem mého příspěvku bylo spíš zamyšlení nad tím jestli bude mít nové Twingo jen 3dv.
Osobně hádám že ne.
Píšu, že je to tak něco mezi. Není to retro jako mini nebo F500, z druhé strany se v Evropě prodávají za ne nejnižší ceny, v interiéru nevypadají tak, že se někdo snaží šetřit za každou cenu a i jízdně jsou to nejlepší z třídy a to teď mluvím o obou - Fa a Twingo.
Já si teď neodpustím vtípek za které vetšinou každého napomenu, myšleno vtípek k logu. Máš pravdu Renault Twingo není ani levá ani prává noha... je to něco mezi :-)
U mě by to Twingo vs. NSF vyhrálo, ale pokud někdo hledá 5dv. tak mu nemají co nabídnout a faktem je že by se na tom trhnul velkej balík! A o to se s novým Twingem podle mě pokusí a bude mít 5dv. :-)
Já ti nevím, ale u malého auta do města, které stejně není a nebude rodinné, nepotřebuju nutně 4 dveře. A napiš white labelovi, on ti udělá jistě mile rád přednášku, že je lepší třídveřák než pětidveřák ;-)
Nove twingo bude udajne sdilet platformu s novym Smartem, bude pouze tridverove a pravdepodobne bude mit motor vzadu (podobne jako mel prototyp Up pred lety). Uvidime, ale vypada to, ze nove Twingo bude technicky velmi zajimave auto s preplnovanymi malymi a velmi uspornymi motory.
Kdyby se povedlo Renaultu postavit ho za stejnou cenu jako stavi VW NSF, bylo by to rozhodne dobre.
Díky za info toto mě vůbec ani nenapadlo, že by ta spolupráce s Mercedes byla tak daleko. Čekal bych spíš nějaký společný projekt s Nissanem. Ještě jednou díky, zajimavá informace, sice neověřená, ale nemožné to určitě není. :yes::yes::yes:
Je vidět, že není důležité co Škoda vyrobí, ale hlavně že je to Škoda. Jen je mi líto, že nezačali lepit nápis ŠKODA a okřídlený šíp i na Citroen C6, věřím, že by to u nás byl prodejní hit :-!
Tím by si Škoda zkazila image na příštích několik desítek let... A jak je vidět na úspěšnosti koncernu Volkswagen-image prostě prodává... :yes: A u Volkswagenu to moc dobře vědí,proto si nedovolí na trh uvést model,kterej by jim zboural jejich dlouholeté hodnoty...
Neočalouněný zavazadový prostor a stahování okýnka spolujezdce pouze z místa spolujezdce skutečně nenabourá dlouholeté hodnoty, ale začátek to není vůbec špatnej. >:D
slovy nejmenovaného: nečaouněný zavazadlový prostor dává na obdiv mistrné lakování a precizní výběr barev - prostě "prémivý" design ve značkovém balení >:-[] >:D:-!
Ale nejsi daleko od pravdy! Taková Panda sice na rozdíl od Citiga má odhlučnění kapoty motoru ale nemá ho ze spod nalakovaný a to je katastrofa! Se vsaď že ta panda nemá v interiéru lakovaný podběhy a ti Italové to ze strachu schovali pod koberec. U škodovky se nestydí! >:D
Přečti si to znovu. Nepsal jsem (a už vůbec "neřval") nic o designu, nýbrž o prodejnosti, proto jsem logicky napsal, že by nebylo na co ty loga lepit. ;-)
Jak už jsem tu psal v 19:56:
"C6ku (s logem Škodovky) by ani případné slušné prodeje na malém českém trhu nevytrhly."
Jinak u Superbu II mám problém s designem jen u sedanoliftbacku, kombík je designově naopak v pohodě.
Ono ten sedanoliftback má tak trochu problémy i s proporcemi. Kombík to dokonale maže. Jenže stále zůstává ta podivně "barokní" příď... To se ale změní s faceliftem a tam nevím, jak bude kombík jako celek působit. Sedan se naopak podle mě posune k lepšímu, i když zadní část mi hooodně připomíná Kiu Optimu.
Kolik se prodalo těch Superbů v ČR? Nebylo toho nakonec víc než C6 celkově? >:D Je problém že na tohle auto musí mít člověk koule. Design je věc první a ta druhá je, že musíš sám sobě vysvětlit proč nechceš BMW nebo Mercedes. Mě se C6 moc líbí, ale za ty prachy bych utekl jinam. Jako reminiscence na staré DS je to super... ale pro takové výstřednosti nemá evropa moc smysl podobně jako tomu bylo u Vel Satise, který se mě také líbí.
Nesouhlasím, není to zdaleka jen o tom, mít na to koule a kvalita designu v žádném případě není jen o tom, udělat něco dost/hodně jinak. Když jsem viděl C6 poprvé naživo, řekl jsem si proboha proč? Proč někdo dělá podobnou "obludu" s filosofií udělat to za každou cenu (včetně následných logických prodejních čísel) jinak? Ta odvaha je v tomto případě velmi slabá náplast na celkový výsledek (tím myslím především celkový design).
Interier je katastrofa, ale z venku celkem ujde. Sousedovi stoji C6 na dvorku, tak jak ji casto vidim, zvykl jsem si.
Nicmene duvod ke koupi bych osobne hledal velmi tezko, souhlasim s autorem clanku, ze jako kousek do sbirky by mozna obstala, ale na to jsou zde jini adepti, treba takova 1M Coupe...
Já to vidím podobně. Exteriér mě oslovuje, na interiéru si mohli dát více záležet. Kdyby tam dali něco takového, co dali do C5, tak by to hned vypadalo o dost lépe.
mini je konkurent DS3ky a ma razvor maleho auta a cenu auta nizsej strednej triedy..... ale tie tabulky co tu mas to nepisu asi odbornici , ved freemont stale radia medzi male suv..... to je na smiech cele tie tabulky....este ze si sam robim vlastne ;-)
Toppere prober se, český to auto nikdy nebude jako z tebe nebude nikdy normální diskutér... Blbce ze sebe děláš sám stejně jako Hyundai svým marketingem :no:
Bingo! Cesky pisici topper1982 trefil do cerneho.
Se skromnosti sobe vlastni si dovolim jeho zaver zobecnit na vsechny pojizdne rakve.
Kupujte je a ridte je.
Hlavne mi pak s nima nelezte do levyho pruhu. Ju?! ;-)
Vazne si myslite,ze 315 predanych aut je už uspech? Hm...prve miesto čakali asi všetci,ale treba si uvedomit,ze pre Citigo je primarny zrejme cesky trh,teda musi naopak pridat...taka Panda,ci Twingo sa predavaju vsade v europe vo vysokych cislach...tudiz ich vyroba ma zmysel :-)
Když jeden čínský stánek prodá jedno kuře pochybného původu a druhý žádné tak to ten první prodal o 100% víc! Takovým tempem to může rovnou zavřít a jít nažehlovat loga adidas do vietnamské tržnice. :-) Procenta nejsou všechno!
to kralovani ve forme 300prodanych aut za pul roku v CR kdyz kapacitu maji 180 000rocne je spis "kralovani" v deseti uvozovkach. Anebo bych to nazval psoukem do sumavskych hvozdu.
Citigo v provozu vubec neni videt, je jich jeste mnohem mene nez 120tek, u kterych byla ukoncena vyroba pred 23 lety . To myslim hovori za vse.
"To jsme ale bohužel nemohli říct při vracení hnědé dieselové i30, kterou neznámý závistivec na bočních dveřích ohodnotil klíčem."
Dam ruku do ohna,ze to bol Strýček Bobek!
Dodatok: A to v ten den,ked mu zase klepotal jeho motor 1,2TSI...
§ 228 tr. zákoník
Poškození cizí věci
(1) Kdo zničí, poškodí nebo učiní neupotřebitelnou cizí věc, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoliv nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok, zákazem činnosti nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty.
Právě z tohoto paragrafu mě viníš, trošku brzdi, šmejde :no:
Na to, ze cesky trh je pro Skodu jeden z peti nejdulezitejsich tak teda prodeje Citigo :no: Mala hadanka, kdyz si nemec muze vybrat mezi UP a Citigo i kdyz prvni bude o neco drazsi, hadejte co si vybere? ;-)