Prodej aut na českém trhu brzdí nadále pouze firmy. Meziročně se prodalo více osobních aut, ale další výrazný propad zažil trh vozů kategorie N1. Právě to jsou auta, která prokazatelně nakupují pouze firmy.
Jo, velká pochvala do redakce za fantastickej článek. Tohle je na dlouhé prosincové noci :yes:
To vymetání fordskladů, to mi vysvětli. Chápu, že sleva dělá divy, ale přeci jen, Fusion je karoserie, která fatálně stárne, pokud jsi viděl novou fiestu, byl jsi nepochybně překvapenej stejně jako já, jak jí to na snímcích nesluší a jak ji to sedí naživo... Až vyjede na silnici, z Fusionů se rázem stanou veteráni.
No, příští rok tahle anomálie snad skončí, vyjede nové POLO a bude zameteno, subkompakty se dostanou do té správné lajny. V tomto kontextu nelze než doporučit počkat s nákupem subkopaktu. Totiž u Pola nepůjde "jen" o další generaci, nýbrž o zásadní změnu - posunutí Pola směrem k mladší generaci. POLO bude dělo. Ostatně ROCCO znáš, ne?
Kalouskova depeháčková amnestie pomůže rozhýbat trh podnikatelských aut... a v tomto kontextu bude zajímavé, jak půjdou kombíky, když už si tedy budeme moci odečíst DPH i na Boxstera.
Jeden kombík ovšem půjde výborně - SUPERB kombi :yes:
nesdílím tvý nadšení:(
Cpo se týká Fiesty tak jasně jo, jinak ne:(
Polo bohužel dělo nikdy nebude, i když nechme se překvapit - myslim ale, že VW vícbude zajímat jak si pvoede Golf a tydle auta, na Polu nestaví tolik jako škodovka bo Seat...
Co se týká Kalouska, dobrý by bylo, aby mysleli taky na lidi:( ne jen na ty podnikatele, když už zavedli ty blbou ekodaň a šunky dou do kytek a nebo je lidi schválně budou dojíždět... tak by bylo záhodno lidem přispět aspoň na tu felicii bo octavii i kdyby to měo bejt jen stará bazarovka...
lepší by ale bylo na nový auto - to mi přijde ekologičtější než na vrak z bazaru, ale někdo na víc nemá:(
Môj designový obzor nechaj na pokoji. Nesiahaš po jeho hranice, aj keď si to možno myslíš. Človek s Tvojim pohľadom na dizajn ma o ňom nemôže poučovať.
V prvom rade som nenapísal, že Fusion je elegán. Je elegán voči novej Fieste. Na rozdiel od nej má čistý štýl a jednoznačné línie, aj keď je to už vlastne trochu zastaralá hranatá krabica. Línie novej Fiesty sa navzájom bijú, hrčatý profil, pokrčený zadok s piatymi dverami, ktoré akoby sa na zadnom čele strácali...tento štýl dlho nevydrží.
Především design a názor na něj je čistě a výlučně subjektivní názor.U prodejce kde mi servisuji M6 jsem zkusil, bylo na to jen na půl dne, jak M2 v plné,tak Fiestu v Titanium.Možná mám horší pozorovací schopnosti než mladíci z SK,ale nazvat novou Fiestu hnusným autem...myslím, že to je trošku úlet.Tomu autu se nedá vytýkat ani řemeslné zpracování, ve 140 byla uvnitř tišší, než leccos za neskonale vyšší cenu. I valivý hluk od pneu je skvěle potlačen.Opravdu jsem neměl pocit,že jezdím hnusným autem. Navíc se dá nakombinovat solidní metalíza a vínově červená palubovka.M2 byla proti tomu jako chudý příbuzný,byť skvělé svezení.Jízdní vlastnosti-jen okresky,konečně víc nebylo třeba,ale obě auta snesla totéž.Plichta.
Možná mémě psát a více reálně jezdit.Uvidíme,rozhodnou prodeje a ty budou u Fiesty určitě dobré. Bavím se o světě, ne o Slovensku.Tohle auto je primárně určeno ženám a co mám info,BINGO :-! Že se jedinci nelíbí-a co jako?Znám i hnusnější... >:D
Nič proti Fordu nemám, práve naopak, ale Fusion rozhodne veľa krásy a nápaditosti nenabral. Mimochodom nikde sa ešte nehovorí o jeho nástupcovi, neviete kedy by mal prísť ????
No v podstatě ano a proto když za to chtěli o 100000,- víc tak se to moc neprodávalo. Nápad je v tom že je to auto mezi kombíkem a hatchbakem. Takže v podstatě český chalupářský ideál. U nás na vesnici není ani jedná nová Fábie, ale Fusiony se zde prohání 2 noví.
Ja jsem koupil trivalec sve zene a kdyby to byl dvouvalec udelam to taky. Na co by potrebovala na 5km cesty do prace a zpatky vic nez 70HP?
Naopak si myslim, ze cesta kterou zvolil Fiat, pokud se podari udrzet kultivovanost alespon na urovni HTP je dobra a v budoucnu to bude zrejme u malych vozu standart.
s tímdle nezbejvá než souhlasit a kéž by to tak u těch malejch prcků, jejich motory, jak říkáš ty i kaludius s tou elektrikou, ještě projdou obrovským vývojem v tomdle směru, což ale vzhledem k tomu jak jde jejich cena dolů (bejvaly kolem 300 000 a dneska budou kolem 200 000, tak pomalu ten vývoj se tam nevyplatí, přesto je nutný ;-\ 8-s opravdu těmdle autům stačí nízkoobjemovej motor
noo ale taky je tříválec a tříválec - proč Toyota má výkonný a úsporný maloobjemový tříválce a Škodovka to HTP pořád jaksi do toho stavu, kterej se podařil Toyotě, nedotáhla???
ale když se jede šetrně a úsporně a předpisově, tak to HTP taky nebere těch 10, dá se v poho jezdit za výrobcem udanou spotřebu, dokonce bych řekl, že v létě to jde o 0,5-1 litr (pokud tam nejni moc courání po městech a rozjíždění, ale samá okreska) a není to nereálný jezdit s HTP za 5 litrů - vyzkoušeno a žádný courání, jen prostě předpisová jízda
hele GTI, a co tak ještě napsat o těch -22% u Das Auto a poklesu podílu Škody skoro až k 25% podílu?
Víš, něco takového, jako když Fiat/Kia/Renault klesne o 5% a tím je podán důkaz a jejich technické zaostalosti, poruchovosti, designové bezradnosti.... :-!
Nuz, FauWe este sice hladi dopredu, lenze Ford sa mu straca v dialke. Ale na chrbat mu uz dychaju dvaja frantici, Renault a Peugeot. Skalny priaznivec koncernu tomuto fakt tazko porozumie...
Tak co, kolko to este potrva, kym ho aspon jeden z nich predbehne v tejto statistike? Dva mesiace, tri? No ak to takto pojde dalej (VW -22%, Renault +18%), tak by sme to mali asi radsej ratat na tyzdne...
Gratulace Fordu. Automobilka, která se dlouhá léta potýká s balancováním na hraně rentabilnosti a s tu více - tu méně úspěšnými modely evidentně chytla slinu... Škoda zaslouží také potlesk, ačkoli se ozvěna tohoto potlesku bude znít v nuceně vyprázdněných halách továrny trochu smutně. Evidentně začíná pro Škodu těžké období, ve kterém ji navíc čeká nástup Yetiho a časem Superbu kombi. Je otázkou, jestli to nebude pro Škodu "rána do zátylku", protože neúspěchy se v současné krizi neodpouštějí a - někdy mám pocit - spíš násobí. Držák je Ferrari - přiznejte se, kdo dostane ten jediný listopadový prodej pod stromek? Dotaz: Jaký model Roveru se momentálně u nás prodává?
právě, jeslti s tim Yetim nešlápnou pořádně mimo:(
navíc si tam neumim představit HTPčko:( a ji ný motory zda na to maj vyvinutý nějak sem si zatim nevšim:(
O motor bych se nebál, spíš si nejsem jist, jestli je trh pro takový model optimálně naladěn. Přeci jenom nepůjde o nijak masovou zápežitost a stejně jako Superb kombi bude i Yeti vykrývat spíše minoritní část trhu. Dnes ti ve Škodovce nenabídnou z důvodu úspor při jednání ani kafe. Za půl roku si možná pro nový auto budeš muset zajít s vlastním kanystrem benzínu...
Tak o Superba v kombi bych se až tak nebál. Přece jenom mít v autě větší kufr než doma v bytě obývák je sen poloviny národa :-)
Yeti to bude mít asi těžší. přece jen tahle kategorie aut se vymýšlí a vyrábí v dobách, kdy se auta prodávají rychleji než teplé housky a výrobci se předhánějí, jakou novinku nabídnout neuspokojené touze nakupovat nakupovat nakupovat...no, necháme se překvapit.
Mazda - nechápu. Zvláště M6 je auto, které má vzhled, spolehlivost, jízdní vlastnosti i praktičnost a základní motory už jsou dostačující a stejně se neprodává jak by člověk čekal.
každoměsíčně nás tady oblažuješ falešnými ódami na vše od VW, nedávno jsi do nás tlačil zázrak v podobě 8x více prodaných Golfů než Bravo ... liška zdechla a neprodala se ani jedna ... pořád guru sem, guru tam ... a teď tady máme MÍNUS -42,1%
Ze to je pekny prusvih, Skoda je tahounem ceskeho prumyslu. Na to neni co rict ani napsat. Snad jen doufat, ze stejna situace nenastane uplne vsude a take, ze to Skoda s dustojnosti ustoji.
Žiadna chyba!!! Pozrel si sa vôbec niekedy na tie vozy zblízka? Tie dokonalé hrany a krivky. Nadčasový dizajn. Kvalitné plasty. K tomu všetkému druhé najdokonalejšie motory na svete!!! Dotykový displej a Twindoor!!!!! Len naozajstný tupec toto nevie pochopiť!!!! Škodovky sú naozaj veľmi dobré autá, prečo sú ľudia takí tupý a nekupujú ich, to ja naozaj nechápem. :no::no::no::no::no::no::no::no::no:
výhovorky výhovorky, keď sa chceš dostať budúci rok na univerzitu 3.veku mal by si na seba zapracovať, učiť sa jazyky, kúpiť si Golfa (he he, neodolal som) >:D
No vypada to,že se Škodě začíná vracet zpět cenová politika.Slevy přišla trochu pozdě,doběh je znát.Taktéž i absence nákupu do fleetových flotil-podniky vyčkávají,jak se situace vyvine.Nicméně toto je stav dočasný,který už v lednu může být zvrácen zpět do plusových čísel.
Daleko znepokojivější skutečností je,alespoň pro mě,jistá disharmonie v poměru délka a šířka u nových modelů a přechod od tradičně agresivních ostrých tvarů k módním oblinám.Taková Octavie sice zatím není disproporční,ale naživo je faceliftovaný model velkým zklamáním.
Nicméně stále platí-chceš kvalitní auto s vysokou užitnou hodnotou?Ber Škodu a neprohloupíš. ;-)
jj je to ironie. ale ono když se podíváte na originální díly renaultu, tak je škodovka pořád levnější, co se týká neoriginálních tam je už renault levnější než ve nškodovce ale originál ;-)
tak po dobu záruky měníš mimo záruku jenom spotřebák - a tam rozdíl mezi značkami nějak extra velký nebude.
když tě někdo nabere, jde to z jeho povinného.
když se nabereš sám, hmm, tak to je horší. To cvakáš minimálně spoluúčast, nebo full service a to je u nových aut, no prostě fuj. Sám když jsem viděl kolik stála oprava lehce šrábnutého zadního nárazníku (pán za mnou nedobrzdil :'-( ), kde na první pohled skoro žádný problém nebyl, no nebýt to z jeho pojistky, dlabu na to a mám komplet dovolenou zafinancovanou :-!
tj, tim spíš mně sere že chtěj vytlačit starý a jednoduchý auta ze silnic ty stodvacítky a tak,.. tam po bouračce auto lehce odepíšeš,nemá žádnou hodnotu - pokud ale takkvou bouračku přežiješ...
ale zase taková šunka co skoro nejede a víš, že je nebezpečná, tě nutí k tomu jet opatrnějc, než tim novým výkonným a "bezpečným" autem:(
Pořád se ale divim, že lidi jzděj jako prasata a neodradí je ani motivaece zachování života, ani to, kolik stojí oprava jen toho "škrábance":(:-( ;-\
ono že lidi jezdí jak prasata podle mně trochu souvisí i s těma moderníma autama - ve Š120 si prostě cítil rychlost/silnici/hluk o moc reálněji.
Teď jsou všechna auta dokonale odhlučněna, podvozek žehlí nerovnosti takže vnímání rychlosti je hodně skreslené. K tomu máš díky pytlům, abs, esp a dalším vymoženostem podvědomí obelháno falešným pocitem bezpečí.
Takže ano, jsem za to aby byla auta vybavena co nejvíce bezpečnostními prvky, ale dokaď si jejich řidiči neuvědomí, že fyziku ošidíš jen do určité míry, bude to na cestách vypadat tak jak to vypadá...
Třeba dnes - začalo hustě snežit a podle počtu nehod na cestách si toho zjevně nikdo nevšiml, a všichni jezdí jako by bylo slunečno/sucho/25C.... ;-\
No design mi taky poslední dobou moc nevoní,ale jako fleetový vůz je Škoda naprosto ideální,alespoň,co se týká kvality,dostupnosti,praktičnosti a provedení.Soukromá koupě je samozřejmě z jiného soudku.A ta kupodivu nepadá,zvláštní,co?
já nevím co všichni máte proti nové Oktávce? Podle mně je OK. Ty přední světla jsou trochu divné, ale naštěstí to nejde v šlápějích FII. Zadním partiím facelift jen a jen prospěl. Za mně :yes:
no možná ten zadek není tak viditelný (teda mluvím o liftbacku, kombík jsem myslím ještě nepotkal), ale tan zadní nárazní je teď takový alá RS, a to se mi líbí :yes:
celkově mi teď přijde ta Okta taková víc odvazaná, ta původní byla taková vážná, skoro až nudná
stroze německá, evropsá, když sem to viděl - kombíka, tak mi to taky přišlo až moc na dnešní design tuctový a korejský...:(
jinak pravda, auuta se spíš posuzujou designově podle tváře, podle zadku moc ne, proto tam sou změny minimální ale moc slušivý taky, zadek se poved:-)
zekadu to jde. světla pěkný, odrazky - kočičí oči taky...
zepředu se mi líbí ry mlhovky, vše je pěknej pocuc:-)
horší je to s těma hlavníma předmína světlometama:( designér asi asik až moc hrál:(
to už nejni ta strohá němeecko česká octavie, a to právě je škoda, svejma tvarama byly škodovky prostě výjimečný a pomalu začínaj bejt tuctový tady je taky chyba...
to samý fabie, když vyšla FI měla originální neopakovatelnej design na tu dobu. FII je pokus o vtip včetně tý přeplánanosti tady hran a oblin na světlometech...
Upřímně ale, Ocravia facelift je první škodovka, která se usmívá:-) jak kecali ve škoda-auto, že fabie je duělaná aby se usmívala, tak ta se spíš hnusně debilně šklebí:(
V lednu asi tezko, prave prvni ctvrtleti pristiho roku ukaze, co se vlastne ted deje. Spousta spolecnosti jeste dojizdi stare zakazky, novych je zatim pomalu. Jak realne bude vypadat trh v nejblizsich dvou letech napovi podle me az duben-kveten.
Firmy,tedy pokud se nic závažného nepřihodí,budou už v prvních měsících poměrně v obraze o hloubce krize a o návazné možnosti dalších investic.A ty ceny už moc dolů padat nebudou,leden bude velmi příhodný pro nákup,proto jsem ho zmínil,že by mohl pro Škodu znamenat otočení křivky prodejů vzhůru.
V prnich trech mesicich prijmou usporna opatreni i firmy, ktere to do te doby neudelali. Troufam si napsat, ze mam dosti siroky prehled o trhu a spousta spolecnosti jeste neanoncovala problemy, pritom maji freez z bank a nepodepsane, nebo ponizene zakazky na pristi rok. Jestli budou nakupy aut, pak ne na zacatku roku, ale az po stabilizaci trhu.
Navic vlada zatim dela mrtveho brouka a predstira, ze se nas krize netyka.
U Volva V50 platíš navíc za design, pověst značky, objektivně vzato i za hezčí a kvalitnější interiér... A popravdě se mi V50 o poznání líbí víc, i když jsem se dlouho nemohl popasovat s vystouplým čumákem u první verze, po faceliftu to už upravili a vypadá téměř bezchybně, až na gril masky chladiče, který není dle mých představ... ;-)
No pro toho komu je jedno jak vypadá zevnitř a zvenku auto ve kterým jezdí, tak moc rozdílů mezi Focusem a V50 fakt není... Dokonce je focus praktičtější a má sportovněji naladěný podvozek
no tak tos měl rovnou říct, že to kupuješ pro manželku >:-[]
ne, já vím kam míříš, ono ten maistream v poslední době hodně vyzrál, takže ty nůžky už nejsou tak rozevřené. Ale to máš tak všude - proč A3, když skoro to samé dostaneš v Golfu, že? :-!
Jo propad u N1 - neházel bych všechno na krizi, osobně čekám až nebudu muset mít mříž v techničáku. Neznamená, že bych nějakou přepážku nedal, protože krámů vozím dost, ale vyndám jí kdy se mi zachce. Úpravy odpočtu DPH by měly přijít v květnu podle mistra Kalouska, samozřejmě, jestli stihnem sladit kvanta věcí s EU, že....