Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v roce 2010: Nejprodávanější modely nižší střední třídy

Dva modely korejských značek převálcovaly veškerou evropskou konkurenci až na jedinou výjimku. Na vrcholu i nadále trůní Octavia.
Zpět na článek
22. 1. 2011 11:32
22. 1. 2011 12:08
22. 1. 2011 14:38
22. 1. 2011 17:13
22. 1. 2011 17:09
22. 1. 2011 12:11
22. 1. 2011 13:42
22. 1. 2011 14:40
22. 1. 2011 14:37
22. 1. 2011 20:29
22. 1. 2011 12:52
22. 1. 2011 13:27
22. 1. 2011 13:36
22. 1. 2011 13:51
22. 1. 2011 14:55
22. 1. 2011 15:36
22. 1. 2011 15:47
22. 1. 2011 19:18
22. 1. 2011 21:11
22. 1. 2011 20:56
22. 1. 2011 21:14
22. 1. 2011 21:58
23. 1. 2011 00:26
23. 1. 2011 14:04
23. 1. 2011 16:25
23. 1. 2011 18:13
23. 1. 2011 18:41
23. 1. 2011 19:25
23. 1. 2011 20:42
23. 1. 2011 00:21
23. 1. 2011 01:13
23. 1. 2011 18:14
23. 1. 2011 18:36
23. 1. 2011 23:38
24. 1. 2011 00:04
24. 1. 2011 00:26
23. 1. 2011 18:36
23. 1. 2011 23:39
24. 1. 2011 00:03
22. 1. 2011 17:29
23. 1. 2011 18:49
22. 1. 2011 16:20
22. 1. 2011 17:10
22. 1. 2011 17:16
Avatar - Emel
22. 1. 2011 11:32
Korea jede
No jo, ono to vlastně žádná Korea není... ale že se Ceed i i30 dostaly každý samostatně na bednu je pozoruhodné. Těším se, že nás Strýček BOB zase obšťastní nějakou prognózou toho, jak se příští rok propadnou na dno tabulky, protože nesvéprávní hlupáci už svůj Hyundai mají :-).
Rozbalit vlákno
18
Avatar - 3_diamanty
22. 1. 2011 12:02
Re: Korea jede
GTIho si nevsimaj splieta sprostosti ale bohuzial svojpravnosti ho nevieme zbavit tak ho musime tu trpiet.

Kia a Hyundai pojdu pekne hore a len hore, pride rio, sportage sa rozbieha, picanto uz vrci v showroome, vw pojde dole.
22. 1. 2011 12:08
Re: Korea jede
Uznávám, že to tvé trpění vypovídá především o tvém rozhledu, ale musíš se holt vypořádat s tím, že přechod z pískoviště do otevřeného světa diskuzí nese jedincům tvého žilinsko-nošovického rozhledu jistá úskalí.

Hlavně nezapomeň, že zde vždy píšeš jen a jen za sebe, nikdy za ty ostatní.
Avatar - Emel
22. 1. 2011 14:38
Re: Korea jede
Co máš pořád s GTI? :-)
22. 1. 2011 15:50
Re: Korea jede
Asi by si ho rád koupil, ale u Hyundaie nic podobnýho nesežene :-)
Avatar - Krispos
22. 1. 2011 17:13
Re: Korea jede
On čeká na Veloster, to bude teprve orgasmus.... >:D
22. 1. 2011 18:38
Re: Korea jede
To už by byl lepší Velorex, s tím by udělal víc parády :-)
Avatar - Krispos
22. 1. 2011 17:09
Re: Korea jede
Drahý Toppíku, strýček BOB a GTI jsou dvě RŮZNÉ osoby, takže čti na co reaguješ :-)
22. 1. 2011 12:11
Re: Korea jede
Ano, tohle je na zamyšlení. Překvapivé je, že tomu nedokáže zabránit ani mégane, který to v cenách dotáhl opravdu na pozoruhodnou... níži. Zde asi svoje hraje právě ta skutečnost, že Hyundai přestává být vnímán jako import a cee´d jakbysmet.

P.S. Je to tu na krev, na cenovou krev... západní Evropa má na tohle samozřejmě svůj tabulkový pohled.
22. 1. 2011 13:42
Re: Korea jede
Kdybys nebyl taková zoufalá trubka,tak by sis sečetl prodeje Meganu,kterým jsi tak posedlý a prodeje Fluence,a zjistil bys,jak ses OPĚT ztrapnil!
Avatar - Emel
22. 1. 2011 14:40
Re: Korea jede
Ale ne, ono na tom něco bude... podle mě je Megane při současných cenách lepší koupě než Ceed... alespoň v cenách do 400.000. Kie se zřejmě vrací investice do propagace kvality, plus jak říká GTI, jsou s i30 vnímány jako částečně domácí modely.
22. 1. 2011 16:01
Re: Korea jede
U Kie spíš hledej záruku na 7 let. Jak Češi slyší nebo vidí něco "zadarmo" nebo "delší záruka", tak jdou po tom jak slepice po flusu. Prodeje i30 i přes nízkou cenu jsou trochu překvapivé, protože ošklivější auto v nižší střední se u nás neprodává. Holt, u většiny Čechů vždycky vítězila cena nad vkusem.

S Meganem souhlas, ale jeho problémem je pověst Renaultu. Jinak s jeho cenou i designem by musel i u nás korejce sfouknout jak svíčku.
Avatar - Emel
22. 1. 2011 14:37
Re: Korea jede
Na zamyšlení to je tím spíš, že Ceed s 1.4CVVT 66kW a klimou stojí v akci 315.000... pořád ještě bez ESP. Comfort je v akci za 355... dostaneš volant v kůži, vyhřívané sedačky a ESP... ale pořád jsi na 15" plechu. Takže jen nízké ceny za tím nejsou...
Avatar - das_autos
22. 1. 2011 16:09
Re: Korea jede
A přístup Renault servisů,respektive celýho zastoupení v čr to je taky katastrofa.Místo aby se snažili pověst vylepšit tak dělaj všechno pro to aby ji zhoršili.
22. 1. 2011 20:29
Re: Korea jede
1 VW Golf 492,556 -14%

2 Opel Astra 291,219 +6%
3 Ford Focus 262,500 -15%
4 Renault Megane 260,542 +13%
22. 1. 2011 13:15
Re: Svet se zblaznil... tedy alespon v CR
Stale nechapu, proc korejsky koncern zmenil u svych znacek pomer vybavy/ceny... pokud se podivam na soucasny cenik KIA, tak zacinam silne pochybovat o zdravem rozumu manazeru - tedy v meritku naseho trhu... nebo chteji vazne docilit toho, aby se letos propadl ceed o dalsi mista? Vzdyt Ceed 1.4 Comfort stoji v podstate uplne stejne penize jako Golf 1.2TSI 86k v trendline s Komfortem a Allinem...a to nemluvim o skladovych nabidkach VW.

Takze i kdyz mam s korejci jen pozitivni zkusenosti, rozhodne bych si Ceeda v danem cenovem limitu nezvolil... :no:
22. 1. 2011 13:25
Re: Svet se zblaznil... tedy alespon v CR
Pokud jsou výrobní linky na Ceed vytíženy na 100 % a prodejci nemají plné sklady, nic nenutí Korejce k tomu, aby zlevňovali. A nezapomeňte, že Ceed má už v "základní výbavě" nadstandardní záruku a určitě nižší ceny servisních prací, než Volkswagen.
22. 1. 2011 15:40
Re: Svet se zblaznil... tedy alespon v CR
Tomu rozumim... no, uvidime co tyto ceny udelaji s vyrobnimi linkami ;-)
Avatar - das_autos
22. 1. 2011 15:45
Re: Svet se zblaznil... tedy alespon v CR
Korejci maj velký sebevědomí.Spoléhaj na vybudovanou dobrou pověst.Rozhodně už nepatří k levným autům.A u nás můžou tvrdě narazit,protože českej kupec je spořivej.Naštěstí je z čeho vybírat.
Avatar - JGucci
22. 1. 2011 12:52
Octavia
Jeste nikdy se v CR neprodalo tolik Octavii jako v roce 2010 = GRATULACE! Po ukonceni vyroby Touru v nafte pri generacni vymene uz ale asi na takoveto cisla jen tak nedosahne.
Rozbalit vlákno
59
22. 1. 2011 13:27
Re: Octavia
Většinu Octavií kupují firmy, kde zejména při velkých odběrech aut platí úplně jiné podmínky, než v oficiálních cenících.
22. 1. 2011 13:36
Re: Octavia
Je to tak ...

Kamarát je zúfalý, lebo jeho stará Octavia je už na rodinu malá a tešil sa niečo nové začiatkom tohoto roka ....

Ale mal smolu ... majiteľ firmy nakúpil koncom roka lacno výbehové Octavie Tour a kamarát musí znovu tlačiť deti do tohoto malého auta, ktoré do tejto triedy už ani nepatrí ...
22. 1. 2011 13:51
Re: Octavia
a proč si kamarád nekoupí auto svoje?když je tak nespokojený,nevím proč by jako služební auto měl dostávat i auto pro rodinu..
22. 1. 2011 14:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 1. 2011 15:36
Re: Octavia
No, takého hlupáka nepoznám ...

Neviem o nikom, čo by k služobnému auto nižšej strednej triedy , ktoré používa ako obchodný cestjúci celý deň kupoval ešte ďaľšie rodinné vozidlo tej istej triedy ...

Jednoducho očakával, že dostane "normálne" vozidlo tejto triedy t.j. Octaviu 2, resp. hocičo iné od konkurencie ...a nie vykopávku Octaviu Tour ..
Avatar - das_autos
22. 1. 2011 15:47
Re: Octavia
Tady bych doporučil snad jedině změnit zaměstnance a vybírat podle auta.
22. 1. 2011 19:18
Re: Octavia
Nikdo ho nenutí pracovat u firmy, která mu poskytuje nevyhovující auto.
22. 1. 2011 21:11
Re: Octavia
To určite nie ...

Ale zas, keď človek vie, že dostane nové auto tak sa teší, že bude lepšie ako to staré ...

Prežije to, len keď človek očakával "štandart" a dostane "lowcost" - tak ho to nepoteší ... cena bola pre šéra rozhodujúca ...
22. 1. 2011 20:56
Re: Octavia
A kam chodí rodina tvého kamaráda na záchod? Také do "firmy"?

A vůbec, proč si tvůj kamarád nezaloží vlastní "firmu" a jako služebák sám sobě pak nekoupí třeba sedmičkového bavoráka? On má nějakou averzi k soukromému podnikání?
22. 1. 2011 21:14
Re: Octavia
Pri obchodnom cestujúcom veľkej firmy je v celku normálne očakávať ako benefit služobné vozidlo ... Asi by nik nešiel do takej práce drať vlastné auto ... to by asi musel mať iný plat ... a to sa už neoplatí ani zamestnancovi, ani firme ...

Neviem o tom, že by niekto mal ako benefit záchod pre celú rodinu ... Ty áno ?
22. 1. 2011 21:58
Re: Octavia
Jakýpak benefit? Pro výkon práce mu bude svěřeno vozidlo, to při skončení pracovní doby odstaví do firemní garáže a co dělá nebo čím jezdí po pracovní době je mi šumafuk, stejně jako je mi šumafuk na jaký chodí hajzlík.

Vůbec nechápu, proč by měl zaměstnanec dostávat vůz k osobním účelům.
Avatar - white label
22. 1. 2011 23:48
Re: Octavia
To je právě ten pozůstatek v lidech z těch 40ti let socialismu, tady prostě stále platí, kdo neokrádá stát (rozuměj zaměstnavatele) okrádá sebe a svou rodinu a ještě se u toho cítí jako hrdina (Jánošík), protože bohatým (zaměstnavatelům) bere a chudým (sobě a své rodině) dává. No a takoví právě nejvíc nadávají na podobně pokřivené politiky a státní zaměstnanace, kteří přitom" jen" dělají v principu totéž, ale více se o tom mluví (obecně)... A přece bys po nich nechtěl, aby šli sami podnikat, dyť by je jim podobní okrádali úplně stejně, což by nikdy sami "nepřežili"...
P.S. Čest vyjímkám...
23. 1. 2011 00:26
Re: Octavia
Zamestnávateľ poskytuje služobné vozidlo zamestnancovi na súkromné užívanie za presne stanovených pravidiel, za presne stanovených pravidiel a za úhradu ...

Neviem či niektorí prispievatelia žijú na Marse, že sa s takým niečím nestretli ...

Nie je to žiadny "socializmus", ale zmluvne dohodnutý vzťah, ktorý je výhodný pre obe strany.
Avatar - white label
23. 1. 2011 10:49
Re: Octavia
Měl by být, pokud se např. zaměstnavatel "nemusí" při výběru vozového parku ohlížet na velikost dětí svých zaměstnanců apod.
Avatar - Ronault.
23. 1. 2011 14:04
Re: Octavia
To je z tvé strany trochu zidealizovaná představa, a teď promiň, i trochu z tebe mluví typická česká závist.
Ono se to tak říká "dostal služební auto, to se mu jezdí zadarmo." Jenže většina firem pro své obchodní zástupce nejen dává auto, ale zároveň jim z platu strhává peníze na provoz auta, plus samozřejmě za každý kilometr, který jede mimo pracovní cestu další peníze. Takže zcela zadarmo to není, zároveň tak zaměstnavatel nemůže chtít, že bude zaměstnanec jezdit svým autem, to by ho musel jo ohodnotit. A představa, že zaměstnanec zanechá auto ve firmě, kdy mu skončí pracovní doba, to je pohádky naší Vulvy ve Volvu. Často firmy centrálně sídlí na druhé straně republiky, kde zaměstnanec pracuje a jezdit každý den ráno a odpoledne z Ostravy do Děčína svým autem, je nemyslitelné.

A dobrého zaměstnance by si měl zaměstnavatel vážit. Navíc ve slušných firmách má právo si zaměstnanec své služební auto vybrat, samozřejmě s jistými omezeními, např. určité rozmezí barev kvůli firemnímu reklamě a ze spektra značek.
Avatar - white label
23. 1. 2011 14:50
Re: Octavia
Takže ze mě mluví závist... >:-[]
Že by si měl zaměstnavatel dobrého zaměstnance vážit, je jasné, sám mám několik stále stejných, už téměř 20 let a nevím, kde si z mého příspěvku rozluštil opačný názor, navíc, když končí slovy: "čest vyjímkám". Měl jsem na různě dlouho dobu mnoho desítek zaměstnanců a ty které mám dodnes za skutečné vyjímky (v nejlepším slova smyslu) považuju.
Co se týká služebních aut ve firmách, tak je to se soukrmým ježděním služebními auty dost různé a příklad, který zrovna uvádíš ty, neplatí zdaleka obecně, myslím konkrétně částku, kterou přispívá zaměstnanec na soukromé cesty, sídlo firmy na druhé straně republiky apod. Stále znám (jen ze svého okolí) dost lidí, co vykazují služební cesty i pro soukromé účely, ty takové asi neznáš.
Má reakce je především na to, že si někdo stěžuje na nedostatečnou prostornost vozu, primárně zakoupeného pro služební účely firmy, nikoli jeho rodinu. Pokud někdo nemíní utrácet vlastní prostředky za své rodinné auto, pak se musí buď uskromnit, nebo si hledat práci tam, kde takový vůz dostane s tím, že si bude na jeho soukromý provoz doplácet, vše je především otázka domluvy se zaměstnavatelem, který ovšem v tomto ohledu žádnou povinnost nemá, už tak jich má ze zákona víc, než dost...
Ono by bylo dobré, kdyby si každý zaměstnanec mohl zkusit i roli/pozici zaměstnavatete a vše co s tím souvisí, většina zaměstbavatelů totiž jako zaměstnanci začínali, takže tam je naprostá nezkušennost s touto pozicí hodně nepravděpodobná...
A ty omezení při výběru služebního auta jsou zpravidla logicky hodně výrazné a to nejen co se týká barvy, to spektrum značek, ale i konkrétních typů se většinou zúží na 1-2 a velmi podbné je to i s motorizací a výbavou...
Avatar - Ronault.
23. 1. 2011 16:25
Re: Octavia
Stavíš se na stranu člověka, který tvrdí, že služební auto má po pracovní době odstavit na parkoviště firmy a dále nejezdit, takže vycházím z předpokladu, že se k tomu stavíš stejně.

A ten model, kdy se stavíme na stranu toho, že zaměstnanec má být rád, že aspoň v práci jezdí služebním autem, mi tím českým zevšeobecněným přístupem, eufemizovaně řečeno, zavání. Kde kdo se tady opírá do benefitů pro zaměstnance, ale zároveň mu nic nebrání (krom schopností) se o stejnou pozici ucházet.

Žijeme v tržním systému a zaměstnavatel se sám rozhodne do jaké míry zasponzoruje soukromé užívání benefitů pro zaměstnance, ale podle toho musí také očekávat zájem o dané místo.

To, že si daný zaměstnanec stěžuje, to naprosto chápu, jestli si myslí, že má na víc, tak ať to řeší se zaměstnavatelem nebo si práci hledá jinde, kde jeho schopnosti lépe ocení, na tom přece není nic složitého nebo něco, proč bychom měli hulákat, že může být rád, že vůbec nechodí pěšky, nebo ať si to zkusí podnikat sám (nemluvě o tom, že stejně by se dalo říci, ať si zaměstnavatel zkusí podnikat bez zaměstnanců), či jen tento názor podporovat.

A tohle přece platí ve všech svérách.

Ad. konkrétní nabídky. Samozřejmě, je to firma od firmy a samozřejmě pozice od pozice. Někde dostanou "hotové" auto, jinde je možnost výběru s podmínkami ceny, druhu paliva apod.
Avatar - white label
23. 1. 2011 16:56
Re: Octavia
Snad je podstatnější obsah mé reakce, než obsah reakce na kterou jsem tímto reagoval...
To že si zaměstnanec stěžuje jinde, než u zaměstnavatele (kde to jedině může mít nějaký efekt) naopak právě nechápu! Pokud mu podmínky zaměstnavatele (včetně typu služebního vozu) nevyhovují a nepodařilo se mu vyjednat s ním lepší, má pořád možnost koupit si své vlastní rodinné auto, případně zvolit jiného (pro něj vhodnějšího) zaměstnavatele..., zákoník práce je v tomto případě jednoznačně spíš na straně zaměstnance. Ale aby si kdekoli jinde stěžoval, že nabízené služební auto pro něj bylo málo rodinné, považuju za ubohost. Mám bohužel osobní zkušenost, že si podobně "uboze" stěžujou spíš podprůměrně schopní zaměstnanci, ti nadprůměrně schopní si totiž buď dovedou sjednat podmínky, které jim vyhovují, nebo jsou prostě soudnější...
Avatar - Ronault.
23. 1. 2011 18:13
Re: Octavia
Ono především si stěžuje kamarád onoho zaměstnance, to je zase o něčem jiném a bere si to do úst jen proto, aby měl něco proti Octavii.
23. 1. 2011 18:41
Re: Octavia
vidis ti prilis ciernobielo. U nas vo firme ma cca 2/3 zamestnancov k dispozicii vozidlo aj na sukromne pouzivanie. Su stanovene (jednoznacne) pravidla, kniha jazd je elektronicka (gps), takze ziadne okradanie sa nekona. Zamestnavatel to vozidlo zveril na sukromne uzivanie dotycnym na zaklade vlastnej a slobodnej vole. Pri kupe vozidle je stanoveny financny limit, typ vozidla (vzhladom k plneniu pracovnych uloh) a ak niekto pozaduje nieco naviac (vybava, resp. ine vozidlo vyhovujuce plneniu pracovnych uloh), moze si sa spolupodielat na kupnej cene
Avatar - white label
23. 1. 2011 19:13
Re: Octavia
Souhlasím, takový model je naprosto v pořádku a funguje ke spokojensti obou stran, takže tady si už snad nemůže stěžovat žádná strana..., elekronická kniha jízd s gps je optimální, ale napadlo tě proč se čím dál více využívá a proč se vyplatí náklady na ni vyložené...?
23. 1. 2011 19:25
Re: Octavia
ja elektronicku knihu jazd len vitam, sam nemusim riesit, co, kde , kedy, kolko km. Jednoduchsia je aj "manipulacia" z pohladu admistrativneho pracovnika, ktory to ma na starosti, atd ("zapichne" krabicku do pc po 2-3 mesiacoch a za 2 minuty je hotovo). Dalej ak mas elektronicku knihu jazd, tak mozes ako firma supnut do nakladov aj nadspotrebu phm. Ja sa tomu nebranim, za svoje sukromne jazdy si zaplatim stanovenu ciastku a vybavene. Ak by som isiel sukromnym autom, tak tiez mam naklady, takze je to jedno

PS: papierovych knih jazd som vypisal hodne a vratit sa uz k tomu nechcem
PS2: navratnost gps monitorovania je vo firme velmi rychla, u nas je odhad okolo jedneho roka
PS3: na svoje sukromne jazdy pouzivam len svoje vozidlo (sukromne), lebo v nom mam autosedacku (nemusim ju stale prehadzovat) a zena tam ma tonu volovin (detskych) "pre pripad ak by nieco"
Avatar - white label
23. 1. 2011 20:17
Re: Octavia
Souhlasím, to je ideální stav vlastně pro všechny...
23. 1. 2011 20:42
Re: Octavia
skoro pre vsetkych, mnohym ludom chybaju "nakradnute" kilometre a pocituju krivdu, ze musia za sukromne jazdenie platit >:-[]. Ale to uz je na inu debatu...
Avatar - white label
23. 1. 2011 21:17
Re: Octavia
Ne ne, tohle co jsi teď vzpomněl je přesně o tom, o čem byla ta moje původní černobílá reakce, právě tohle jsem měl na mysli, nic víc, nic míň... :yes: ;-)
23. 1. 2011 00:21
Re: Octavia
To, že to Ty zrovna nechápeš, ešte vôbec neznamená, že to tak nie je ...

Mobil a služobné vozidlo používané na súkromné účely je úplne štandartným nástrojom - samozrejme, že podľa dohodnutých pravidiel s presne stanoveným vyúčtovaním ...určite to nie je "zadarmo" ...
23. 1. 2011 01:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
23. 1. 2011 18:14
Re: Octavia
Makej na sobě, uč se jazyky a třeba jednou taky dostaneš služební auto.
23. 1. 2011 23:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 1. 2011 00:04
Re: Octavia
preco klesat, su pracovne pozicie, kde ho dostanes automaticky (ako pracovnu pomocku)
Avatar - Ronault.
24. 1. 2011 00:26
Re: Octavia
Nejsem si jist, jestli do kukavozu se standartne dává isofix.
23. 1. 2011 18:36
Re: Octavia
co je na tom divne?
23. 1. 2011 23:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 1. 2011 00:03
Re: Octavia
vyzeram na to, ze zartujem? Je hodne ludi, ktori vzhladom k svojmu povolaniu maju vozidlo k dispozicii permanentne a druhe auto v rodine je zbytocne (napriklad manzel, resp. manzelka nejazdi). A preto vozia na zadnych sedadlach tie autosedacky (obcas aj s detmi)
23. 1. 2011 08:06
Re: Octavia
Zalezi na pracovnim postu.
Treba s mym aktualnim zamestnanim je spojen neoznaceny strednetridni vuz s tim, ze firma hradi 50 soukromych kilometru denne. Anebo mi proplaci jizdu mym vozem (6.50 czk/km).

Svereni auta, mobilu a notebooku ma sve presne podminky, bohuzel lidi to zneuzivaji. Zrovna vcera jsem cetl v sluzebnim mailu dotaz podrizeneho, kam se ma obratit kdyz mu do sluzebniho notebooku nejde nainstalovat Skype a ICQ a IT to povolit nechce. Co na to rict...
Avatar - petrumr
22. 1. 2011 17:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 1. 2011 18:49
Re: Octavia
ked aj nie, tak uradom do toho nic
Avatar - Nerez
22. 1. 2011 16:20
Re: Octavia
No, prodává se jich tolik, páč hromada lidí si koupí novou za tu, co jim byla ukradena:D Oktávky se neskutečně kradou:(
Avatar - das_autos
22. 1. 2011 17:10
Re: Octavia
Tak to je blbost.Komu jí ukradli tak už jí nechtěl doma ani vidět.Ještě by mě zajímal poměr ukradených k počtu registrovaných,myslím že by Octavia o moc první nebyla.kdyby ho někdo měl šup sem s ním.
Avatar - das_autos
22. 1. 2011 17:16
Re: Octavia
Našel jsem jenom tohle za r 2008 a škodovky si nevedou špatně.
Index ohroženosti

Jaká je pravděpodobnost, že váš vůz ukradnou – poměr mezi počtem ukradených aut a počtem všech vozů této značky v Česku. Z čísel třeba vyplývá, že zloději ukradnou zhruba každé 74. audi.

1. Audi - 74
2. Volkswagen - 77
3. BMW - 87
4. Ford - 102
5. Fiat - 104
6. Škoda - 110
7. Peugeot - 118
8. Mazda - 119
9. Opel - 124
10. Mercedes - 129
11. Nissan - 135
12. Renault - 141
13. Volvo - 150
14. Citröen - 154
15. Toyota - 172

Nejdražší kradené vozy
Policisté loni pátrali po jednom vozu Bentley (v Česku jich je registrováno 153) a jednom ferrari (v celé zemi jezdí 228). Nejlevnější kradená auta
Ve statistice je 167 trabantů, ale i 17 vozů značky Multicar.
Největší kořist na jednu akci
Kamion převážející sedm škodovek za 7 milionů.

Zdroj: [odkaz]
22. 1. 2011 17:58
Re: S Octaviou je šanca slušná : (
Na Slovensku sa predá cca 7 000 Octavií + sa niečo dovezie ... spolu cca 10 tisíc kusov...

Nepoznám presnú štatistiku, ale reálne je na Slovensku tak cca 50 - 60 tisíc Octávií ..

Za rok 2010 sa ich "stratilo" cca 700 kusov ...

Takže šanca na "zmiznutie" pre majiteľa Octavie je tak 1,5 % ročne ....

Čo sa síce nezdá veľa, ale ak to násobíme počom rokov ...napr. 7 rokov užívania vozidla ... tak je to cez 10 % !!!!!

Samozrejme závisí to od miesta a spôsobu parkovania, ale parkovať vonku na sídlisku v Blave Octaviu je už priam "provokácia" zlodejov ...

A tí sa dajú ľahko "vyprovokovať" ...

A na sériové zabezpečovacie zabudnite .. tie Vám zdolá i zlodej "amatér" ...

Pri Octavii potrebujetie niečo viac ako štandart .... a ten si treba priplatiť ....

A ak si svoju Octaviu ochránite pred ukradnutím, tak môžte rovno navštíviť servis, lebo i neúspešný pokus je dosť drahá vec ...

Rádia nebudem ani rozoberať .... je to tiež drahé a otravné ...
Avatar - PlumJelinek
22. 1. 2011 22:48
Re: S Octaviou je šanca slušná : (
Gratulace? Mě je z těch čísel k zblití, zas v tom vidím pouze to, jak je českej národ jako stádo slepých ovcí jdoucí za vedoucím bačou... Jak jinak si vysvětlit, že Octávky se prodalo o více jak 20 000ks víc, než auta, který je v pořadí druhý?
Avatar - white label
23. 1. 2011 00:00
Re: S Octaviou je šanca slušná : (
A já jsem zase "slepě" rád, že se neprodalo o 20 tis kusů víc toho auta na druhém, nebo třetím místě, a že raději chodíme za bačou z Boleslavi, než za pseudobačou z Nošovic a Žiliny...
Nerad bych totiž, aby se tady jednou musel měnit text známé lidové písně třeba na: "...šikmooký bača, ovečky zatáča..." :-O ;-\
23. 1. 2011 12:19
Re: S Octaviou je šanca slušná : (
:yes: :yes: >:-[]
23. 1. 2011 13:53
Re: S Octaviou je šanca slušná : (
:yes:

Je s podivem, že někteří 2x letí "kluci" mají za auta snů od automobilek jako Kia nebo Hyundai. Kdyby se vyskytovali na serverech nezaměřených na auta, tak bych se ani nedivil, ale tady? Na druhou stranu, většina obdivovatelů těcho značek pochází ze Slovenska, takže buďme k nim shovívaví >:D
Avatar - PlumJelinek
23. 1. 2011 14:16
Re: S Octaviou je šanca slušná : (
Pro mě je s podivem, jak někteří lidé, kteří se opravdu o auta zajímají, můžou do nebes vychvalovat koncernové výrobky (nemusím asi zmiňovat, jaký koncern mám namysli) a považovat je za nadauta. To chápu u lidí, kteří se auta nezajímají a řídí se podle toho, co jim napovídá nějaký známý nebo reklama v televizi, ale člověk zajímající se o určitou problematiku by se měl od takovéhoto přemýšlení distancovat a uvažovat trochu jinak, než laik, kterého to vůbec nezajímá.
Avatar - white label
23. 1. 2011 15:25
Re: S Octaviou je šanca slušná : (
Zajímavé je, že v příspěvku na který reaguješ není jediná zmínka o tom "koncernu", o kterém je naopak celá tvá reakce na něj...
Většina lidí si tu určitě nekupuje Oktávky hlavně z vlastního přesvědčení, že to jsou to ta nejlepší auta vůbec, ale z mnohem pragmatičtějších důvodů, navíc se většina lidí o auta zas tak moc (do "hloubky") nezajímá...
Mě by spíš zajímal tvůj názor na to, o co tak zásadního přicházejí lidi, co dají tak "naivně" přednost Oktávce, třeba před tím i30 a Ceedem?
Avatar - PlumJelinek
23. 1. 2011 17:00
Re: S Octaviou je šanca slušná : (
Zmínka o koncernu vychází z toho, že Octavia, jak je všeobecně známo, spadá pod již zmiňovaný koncern.
Ale jinak - nemluvil jsem o žádné konkurenci konkrétně (i30 a Cee´d). V této třídě aut se hledí hodně na cenu, každých 10 000kč hraje velkou roli (vím o čem mluvím, ještě donedávna jsem se tím živil), jen opravdu malá část zákazníků si v této třídě kupuje auto, protože se mu opravdu líbí a nedělá jim problém si za to připlatit. Proti tomu nic nenamítám. Valné většině zákazníků však jde o cenu a o to, co za ní dostanou. A právě Octávka, ač to špatný auto není, nabízí ve srovnání s konkurencí, opravdu mizernej poměr ceny/motoru/výbavy a proto mi není jasný, proč má téměř poloviční podíl prodejů v téhle třídě. Pochopil bych, kdyby lidi, co si jí kupujou řekli "OK, nekupuju jí kvůli ceně, o náklady mi zas tolik nejde, líbí se mi a vždycky jsem jí chtěl a nevadí mi řádně si za ní připlatit" tak, jako to bývá např. u zákanzníků kupujících auta jako Audi A3, Alfa Giulietta, (v budoucnu) Citroen DS4 apod. Ale takle to není, majitelé Octávek si často naivně myslí, jaký udělali kauf století, jak ušetřili a dostali za to div ne luxusní auto. A tím, v jak velkém počtu se tohle děje, proto píšu o stádu slepých ovcí...
Avatar - white label
23. 1. 2011 17:15
Re: S Octaviou je šanca slušná : (
Tak mezi těmi prodanými kusy je snad i Octavia Tour a zrovna ta se zřejmě kupuje právě i pro svou nižší cenu a ve své druhé generaci mi nepřijde jako špatná cenová nabídka. Ale běžné Octávky se samozřejmě nekupují jen k vůli výhodným pořizovacím cenám, které skutečně nepatří k těm vyloženě hodně nízkým. Ale to samé platí o Golfu v Německu, nebo Meganu ve Francii. Octavia je tu prostě logicky podobně brána jako domácí produkt a s tím spojené výhody (ať už skutečné, nebo z části jen domnělé) jako největší servisní siť s dostupnými ND, menší pokles ceny při prodeji apod.
Nevím co je na tom tak moc nepochopitelného...

P.S. Navíc VW udělal Golfa pro český trh (rozuměj Octávku) velmi chytře, vzal totiž kvalitní základ z Golfu (včetně jeho motorizací a příptatkové výbavy) a nabídl jeho dvě praktické, výhradně pětidveřové kar. varianty, obě s nadprůměrným zavazadlovým prostorem, čímž se ideálně trefil do mentality tohoto národa (v tomto směru)...
Avatar - PlumJelinek
23. 1. 2011 17:41
Re: S Octaviou je šanca slušná : (
Nepochopitelný, respektive zarážející je pro mě takový obrovský poměr, nebo spíš nepoměr. Neřeknu když by byla v čele žebříčku (s čímž se tak nějak jakožto s "domácí" automobilkou počítá) a měla o tisíc, dva, nebo třeba i dvojnásobek prodejů, jaké má auto na druhém místě, ale 20 000ks versus pár set prodaných kusů nějakého modelu, který třeba v mnoha ohledech Octávii převyšuje (ať už jízdou, výbavou, pohodlím, prostorem nebo jen cenou), to mi přijde opravdu až šílené
Avatar - Poustnik
23. 1. 2011 18:06
Re: S Octaviou je šanca slušná : (
Prostě jsou Češi konzervativní. U jiných národů se to bere jako plus, tady se tomu divíme.... :-)
Avatar - white label
23. 1. 2011 18:19
Re: S Octaviou je šanca slušná : (
Jo, souhlas...
23. 1. 2011 18:41
Re: S Octaviou je šanca slušná : (
No ono to u nových aut zase tak nepochopitelné není. Jen musíš uvážit, že firemní nákupy za úplně jiné ceny než ty ceníkové mají u nás daleko vyšší podíl než na Západě a že, když pro názornost zjednoduším, nejde vlastně vůbec o samotnou nákupní cenu, ale o rozdíl mezi nákupní cenou a zůstatkovou cenou při prodeji ojetého auta po pár letech. A v tom je prostě Octávka / Škoda / koncernová auta obecně bezkonkurenční a tady by ses musel ptát, proč si drží ceny daleko nejlíp. Když to ukážu přímo z mé firemní praxe: Renault, kterého si z mě nepochopitelného důvodu vybral jeden manažer, nás stojí na operativní leasing stejně jako o 200.000 dražší audina (ve velkoobchodních cenách), kterou si vybral jiný... A nebo jinak, za Superb v pořizovací ceně prakticky stejné s tím Renaultem platíme měsíčně asi o 8.000 míň...
Avatar - PlumJelinek
23. 1. 2011 19:06
Re: S Octaviou je šanca slušná : (
Ano, tohle s tou zůstatkovou cenou zní logicky a je to rozumný argument, proč si firmy kupují auta z koncernu. Pokud jde čistě jen o fleetové ceny, tak to ale mají všechny značky, zpravidla čím víc aut koupíš, tím míň za jedno zaplatíš.
Avatar - Poustnik
23. 1. 2011 19:08
Re: S Octaviou je šanca slušná : (
Tak tohle je pádný argument. To se počítá......
23. 1. 2011 19:13
Re: S Octaviou je šanca slušná : (
Bylo hodně špatné, kdyby u nás Škodovka nedominovala. A musím uznat, že důvodem není jen značka, ale i dobrá auta. Jen do mojich potřeb a vkusu se zatím netrefila. Ale to se stává a problém asi ani nebude na straně Škodovky.
24. 1. 2011 09:24
Re: S Octaviou je šanca slušná : (
:yes:
Avatar - das_autos
23. 1. 2011 21:17
Re: S Octaviou je šanca slušná : (
Zase kdyby se bralo kolik si ji koupí soukromejch majitelů tak by to taková převaha nebyla.Kolik jich nakoupila policie a jiný firmy?
22. 1. 2011 14:00
Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
Je zbytočné "logicky" zdôvodňovať výhody či nevýhody toho ktorého vozu v tejto triede ...

Pri takej nekonečnej ponuke modelov, motorizácií, výbav, cien, záruk atď. nie je žiadne objektívne kritérium na vybranie toho "správneho" auta ...

Na 99 % začína záujemca o kúpu tým, že si povie čo chce resp. nechce ... a to na veľakrát na základe tak smiešnych kritérií, že je zbytočné čo i len hovoriť o objektívnosti ...
Jediným trochu objektívnym hodnotiacim kritériom, ktorý dokáže praraziť city je cena ... ak na to človek nemá ...tak je zbytočné o tom uvažovať ...
Najlepším dôkazom "nelogického" správania sa zákazníkov je podiel Octavie na trhu. Nie je ani žiadny logický dôvod a predsa je to tak ...

To isté platí samozrejme pre iné značky na ich domácich trhoch ...
Rozbalit vlákno
35
Avatar - Krispos
22. 1. 2011 17:30
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
S oktávkou jsem jezdil v autoškole, v rodině máme mimo jiné Felicii, Fabii a dvakrát Oktávku a všechny slouží výborně a spolehlivě. Možná jsme měli štěstí, možná se o ně staráme nějak moc dobře, to nevím... ale kdyby se mě někdo zeptal, tak bych mu z osobní zkušenosti Škodovku doporučil... a myslím si, že takovéto reference od majitelů a známých udělají při rozhodování dost...
22. 1. 2011 17:46
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
Referencie sú určite OK, ale negarantujú nič ...

Kamarát má starú Octaviu 1 už 7 rokov a je s ňou spokojný ...

I preto kúpil pred rokom novú Octaviu Tour a už ide reklamovať prevodovku ... a to má šťastie, že je ešte v záruke ... o rok by si asi búchal hlavu o stenu .... ešte, že nepredal tú starú, nemôže sa jej zbaviť za "dobrú" cenu - lenže stará Octavia s 250 tis. km je už dnes taký istý črep ako ostatné značky a o dobrej "garantovanej" cene ojezdenky z pred pár rokov už musia majitelia nových Octavií zabudnúť ...i keď sa s tým nevedia zmieriť - ako kamarát ...

Jediná reálna garancia je tá od výrobcu .... tie od kamarátov či rodiny sú po poruche dosť o ničom ...
Avatar - Krispos
22. 1. 2011 17:55
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
Tohle kalkulování s cenou prodeje ojetiny jsem nikdy nepochopil.... přece si koupím auto jaké chci já, a ne jaké bude chtít za 5 let někdo jiný. Přece nebudu X let trpět v autě, který jsem v podstatě nechtěl... koupím si auto, to si u mě odslouží svý a pak se prostě uvidí.
Avatar - escorpion
23. 1. 2011 06:51
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
Dušan, nemá význam na týchto stánkach vysvetľovať, že sú aj lepšie autá ako octavia. Hlavne, že to má veľký kufor. To, že aj za zadný stierač treba priplácať nepotrebuje komentár.
Avatar - petrumr
23. 1. 2011 09:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - escorpion
23. 1. 2011 10:46
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
Kombi má ale liftback nie. Takmer všetky autá (mám na mysli hatchbaky) majú stierač štandardne v základne výbave.
Avatar - white label
23. 1. 2011 10:58
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
Proč máš na mysli zrovna všechny hatchbacky, když je řeč o liftbacku. U kombi a hatchbacku je to nutnost, u liftbacku pomalu pravildo...
Avatar - petrumr
23. 1. 2011 12:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
23. 1. 2011 13:03
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
Dneska už je spíš "problém" najít liftback bez stěrače v základu, víš o nějakých na našem trhu (kromě Octávie)?
Avatar - petrumr
23. 1. 2011 15:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
23. 1. 2011 16:41
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
To je druhá věc, na našem trhu jsou přece i liftbacky, já se namátkou díval na tři a všechny mají zadní stěrač v základu.
To co píše i bojler, že někdo stěrač k liftbacku prostě nechce se dá vyřešit i bez příplatku pro toho, kod jej naopak chce...
Avatar - petrumr
23. 1. 2011 17:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
23. 1. 2011 18:18
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
Tobě vadí, když je něco zadarmo? Mě tedy ne. Pokud pominu designový vliv stěrače, což je jediný důvod (mimochodem zadní stěrač má i 911 996 Turbo, i když je to echt sportovní vůz), tak má jen výhody.

Každý máme jiné priority, ale já upřednostním stěrač vzadu u liftbacku (něco jsem se s ním najezdil a i když jsem jej možná využil o něco méně než u hatchbacku nebo teď u kombi, tak se vždy při parkování v dešti hodil) před zadními el. okny, které jsou jen hračička a praktického využití nemají, hlavně když je v autě klima.

Tlačítko na kufr je fajn, ale k čemu to je bez el. otevíraného kufru? Ruce si špiníš tak či tak.

Takže ty tvé hračičky mi příjdou jako méně využévané než zadní stěrač. Nemluvě o tom, že to v příplatkové výbavě vypadá nepatřičně.
Avatar - petrumr
23. 1. 2011 19:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
23. 1. 2011 20:40
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
Tak jinač, "v ceně". Něco je v ceně a něco není. Já dávám přednost tomu, co je v ceně nemusím připlácet.

Dvě pružiny a závaží, ne? ;-) >:D
Avatar - white label
23. 1. 2011 18:50
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
Tady je hlavně problém mentality typické pro českého človíčka.
Tebe to, že ten stěrač nechceš sice nebude nic stát, ale máš problém s tím, že by nic nestál ani toho, kdo ho naopak chce, nebo mu to je celkem jedno... To je pak těžké, ale to je "problém". který s autem jako takovým (a jeho základní výbavou) nemá nic společného... ;-)
23. 1. 2011 19:00
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
Já si spíš myslým, že stěrače zajímají jen ty, co auta nekupují. Nedovedu si představit nikoho, kdo by tento příplatek při výběru auta nějak řešil. Vždycky každý bere auta jako celek a dle toho se rozhoduje.
Avatar - white label
23. 1. 2011 19:03
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
To máš samozřejmě pravdu, ale já v té reakci řešil zrovna úplně jinou rovinu tohoto "problému"... ;-)
23. 1. 2011 19:06
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
A to asi tu, že diskuse o zadním stěrači je o ničem. Kdo ho chce, tak so koupí. Kdo ne, jeho věc.
Avatar - white label
23. 1. 2011 21:23
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
Ne, tu zrovna ne, ta je celkem jasná..., na druhou stranu připlácet si za stěrač dnes není úplně normální, buď ho auto nemá vůbec (třeba sedan, kabrio, nebo některá kupé), nebo ho má rovnou v základu (kombi, hatchback, liftback...).
Avatar - Ronault.
23. 1. 2011 21:33
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
:yes:
Avatar - petrumr
23. 1. 2011 19:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 1. 2011 16:35
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
A taky všechny vozy Škoda s karoserií hatchback a combi měly a mají od dob Felicie zadní stěrač v základní výbavě. Pokud se ti podařilo někdy svézt v Octavii, Superbu nebo Fabii Sedan, je tvoje touha po stěrači přinejmenším podivná. Výhled dozadu u Superbů nulový, u Octavie prachbídný.

Z vozů s karoserií seda/liftback bez stěrače namátkou: Citroen C5, Fiat Linea, Ford Focus, Ford Mondeo, Renault Thalia, Renault Fluence, VW Jetta, VW Passat. A prosím, neslovíčkařit, že je sedan něco jiného než liftback. Pro výhled dozadu je to úplně jedno.
Avatar - Ronault.
23. 1. 2011 18:19
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
Pokud jsi někdy měl liftback, tak to úplně tedy jedno není.
Avatar - white label
23. 1. 2011 21:35
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
To mě na těchto diskusích vždycky velmi dojímá, jak se někteří uživatelé sebestředně domnívají, že jsou chytřejší, než všichni výrobci aut, kteří např. na sedan stěrač nedávají a na liftback naopak ano. Podle nich je to přece ouplně jedno, stejně ani přes jeden z nich dozadu nic nevidíš! >:-[]
Stěrač se zřejmě na liftback dává jen pro "blodnýny", aby jej odlišily od sedanu i se zavřeným kufrem... a tuto rozmarnou identifikaci sponzurují dobrovolně výrobci liftbacků (teda kromě Octavie).
Že má Liftback proti sedanu kratší zadní část karoserie, tedy její "třetí prostor" a více položené zadní sklo/okno, které je součástí pátých dveří je pro ně naprosto nepodstatný detail, hodný označení "slovíčkaření"... ;-)
Avatar - Ronault.
23. 1. 2011 21:45
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
;-) Na liftbacku jsem začínal, tehdy se ještě v nižší střední vyráběl i jiný než Octavia a nebylo by mi jedno, kdyby tam zadní stěrač nebyl, ale pro ty, co liftback nemají nebo na něm nemají stěrač vzadu, to asi žádný rozdíl není :-)

PS: To s těma blondýnama :yes: >:D
24. 1. 2011 07:51
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
I ta Octavia zadní stěrač ze začátku vůbec neměla. Ten přišel až později. Předpokládám, že až po zkušenostech z provozu. Jestli má někdo čas, může zjistit, kdy Octavia stěrač nasadila.I výrobci se možná učí až za pochodu.
Avatar - white label
23. 1. 2011 18:29
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
To si snad jen děláš srandu s tím "sedan/liftback". Tam se to právě přesně láme. Zatímco sedan normálně stěrač nemá, liftback naopak ano. Takže když už, tak sem dej příklady dnes nabízených liftbacků! bez zadního stěrače a to laciné divadýlko se sedany si prosím odpusť, jsme na auto.cz, ne na blodýna.cz... ;-)
Minochodem zrovna třeba to Mondeo (jako liftback) co uvádíš, zadní stěrač v základu má! Ovšem to je taky jediný liftback z celého tvého "přesvědčivého" seznamu...

P.S. Prý neslovíčkařit!!! >:D Vtip roku!!!
Avatar - white label
23. 1. 2011 10:55
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
Řeč je logicky o liftbacku, současný kombík bez sériového stěrače opravdu neznám, ty snad jo?
Zadní stěrač u liftbacku (za 2.700,- Kč) mi na dnešní dobu taky přijde docela směšný a dal bych ho už v základu...
23. 1. 2011 16:15
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
Já su rád, že není stěrač v základní výbavě. Nechtěl bych ho tam. A kdo chce, ten si ho koupí. Vypíchnout jednu věc, kterou daný vůz nemá a brát to jako důkaz čehokoli, to je hodné.... mdlého rozumu.
Avatar - Ronault.
23. 1. 2011 18:20
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
Jsou tady jiné daleko padlejší důvody některý kupců, třeba roletka v kufru místo plata.
23. 1. 2011 19:04
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
Musíš ale znát tu fintu s loktem. Pakto určitě oceníš.
Avatar - Ronault.
23. 1. 2011 19:19
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
>:D >:D :yes: (doufám, že jsi to myslel jako ironii ;-) )
Avatar - petrumr
23. 1. 2011 19:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
23. 1. 2011 20:47
Re: Rozum nefunguje a ani fungovať nemôže ...
Já ti to už vysvětloval několikrát, že když máš plato, tak se ti zvedne i s kufrem, který stejně jak u Fabie nebo u Renaulta musíš zvednout rukou, ty tlumiče to zcela samy nezvládnou (neboj, Fabku máme v rodině taky, nemusím nic hledat, dokonce jsem s nima už i něco najezdil a dle tvého nájezdu to možná bude i více než ty >:D ).
Nevím kde jsi přišel na čelovku, potáhneš a jede to samo, jen to nechce být levý. Dokonce to funguje i více než 2 roky používání ;-)

To stejné je to s tou tvou klimatizací, to byla perla >:D Zrovinka včera jsem dojel k domu, jdu odemknout garáž, nechám otevřené dveře, vrátím se a koukám, že klima více fouká. Říkám si, jé, já mám škodovku, ne, to je automatická klima >:D >:D Teda divné je, že automatická klima je všude stejná, jen koncern některé obyčejné věci dokáže lépe pojmenovat a pár hlupákům tvrdit, že mají něco navíc - maxi dot, sun set, coming home, klimatic, klimatronic... ;-) Je to jen otázkou naivity nenechat se unést širokou nabídkou základní výbavy plnou jinak pojmenovaných jinde normálních věcí. ;-)