No jo, ono to vlastně žádná Korea není... ale že se Ceed i i30 dostaly každý samostatně na bednu je pozoruhodné. Těším se, že nás Strýček BOB zase obšťastní nějakou prognózou toho, jak se příští rok propadnou na dno tabulky, protože nesvéprávní hlupáci už svůj Hyundai mají :-).
Uznávám, že to tvé trpění vypovídá především o tvém rozhledu, ale musíš se holt vypořádat s tím, že přechod z pískoviště do otevřeného světa diskuzí nese jedincům tvého žilinsko-nošovického rozhledu jistá úskalí.
Hlavně nezapomeň, že zde vždy píšeš jen a jen za sebe, nikdy za ty ostatní.
Ano, tohle je na zamyšlení. Překvapivé je, že tomu nedokáže zabránit ani mégane, který to v cenách dotáhl opravdu na pozoruhodnou... níži. Zde asi svoje hraje právě ta skutečnost, že Hyundai přestává být vnímán jako import a cee´d jakbysmet.
P.S. Je to tu na krev, na cenovou krev... západní Evropa má na tohle samozřejmě svůj tabulkový pohled.
Ale ne, ono na tom něco bude... podle mě je Megane při současných cenách lepší koupě než Ceed... alespoň v cenách do 400.000. Kie se zřejmě vrací investice do propagace kvality, plus jak říká GTI, jsou s i30 vnímány jako částečně domácí modely.
U Kie spíš hledej záruku na 7 let. Jak Češi slyší nebo vidí něco "zadarmo" nebo "delší záruka", tak jdou po tom jak slepice po flusu. Prodeje i30 i přes nízkou cenu jsou trochu překvapivé, protože ošklivější auto v nižší střední se u nás neprodává. Holt, u většiny Čechů vždycky vítězila cena nad vkusem.
S Meganem souhlas, ale jeho problémem je pověst Renaultu. Jinak s jeho cenou i designem by musel i u nás korejce sfouknout jak svíčku.
Na zamyšlení to je tím spíš, že Ceed s 1.4CVVT 66kW a klimou stojí v akci 315.000... pořád ještě bez ESP. Comfort je v akci za 355... dostaneš volant v kůži, vyhřívané sedačky a ESP... ale pořád jsi na 15" plechu. Takže jen nízké ceny za tím nejsou...
A přístup Renault servisů,respektive celýho zastoupení v čr to je taky katastrofa.Místo aby se snažili pověst vylepšit tak dělaj všechno pro to aby ji zhoršili.
Stale nechapu, proc korejsky koncern zmenil u svych znacek pomer vybavy/ceny... pokud se podivam na soucasny cenik KIA, tak zacinam silne pochybovat o zdravem rozumu manazeru - tedy v meritku naseho trhu... nebo chteji vazne docilit toho, aby se letos propadl ceed o dalsi mista? Vzdyt Ceed 1.4 Comfort stoji v podstate uplne stejne penize jako Golf 1.2TSI 86k v trendline s Komfortem a Allinem...a to nemluvim o skladovych nabidkach VW.
Takze i kdyz mam s korejci jen pozitivni zkusenosti, rozhodne bych si Ceeda v danem cenovem limitu nezvolil... :no:
Pokud jsou výrobní linky na Ceed vytíženy na 100 % a prodejci nemají plné sklady, nic nenutí Korejce k tomu, aby zlevňovali. A nezapomeňte, že Ceed má už v "základní výbavě" nadstandardní záruku a určitě nižší ceny servisních prací, než Volkswagen.
Korejci maj velký sebevědomí.Spoléhaj na vybudovanou dobrou pověst.Rozhodně už nepatří k levným autům.A u nás můžou tvrdě narazit,protože českej kupec je spořivej.Naštěstí je z čeho vybírat.
Jeste nikdy se v CR neprodalo tolik Octavii jako v roce 2010 = GRATULACE! Po ukonceni vyroby Touru v nafte pri generacni vymene uz ale asi na takoveto cisla jen tak nedosahne.
Kamarát je zúfalý, lebo jeho stará Octavia je už na rodinu malá a tešil sa niečo nové začiatkom tohoto roka ....
Ale mal smolu ... majiteľ firmy nakúpil koncom roka lacno výbehové Octavie Tour a kamarát musí znovu tlačiť deti do tohoto malého auta, ktoré do tejto triedy už ani nepatrí ...
Neviem o nikom, čo by k služobnému auto nižšej strednej triedy , ktoré používa ako obchodný cestjúci celý deň kupoval ešte ďaľšie rodinné vozidlo tej istej triedy ...
Jednoducho očakával, že dostane "normálne" vozidlo tejto triedy t.j. Octaviu 2, resp. hocičo iné od konkurencie ...a nie vykopávku Octaviu Tour ..
A kam chodí rodina tvého kamaráda na záchod? Také do "firmy"?
A vůbec, proč si tvůj kamarád nezaloží vlastní "firmu" a jako služebák sám sobě pak nekoupí třeba sedmičkového bavoráka? On má nějakou averzi k soukromému podnikání?
Pri obchodnom cestujúcom veľkej firmy je v celku normálne očakávať ako benefit služobné vozidlo ... Asi by nik nešiel do takej práce drať vlastné auto ... to by asi musel mať iný plat ... a to sa už neoplatí ani zamestnancovi, ani firme ...
Neviem o tom, že by niekto mal ako benefit záchod pre celú rodinu ... Ty áno ?
Jakýpak benefit? Pro výkon práce mu bude svěřeno vozidlo, to při skončení pracovní doby odstaví do firemní garáže a co dělá nebo čím jezdí po pracovní době je mi šumafuk, stejně jako je mi šumafuk na jaký chodí hajzlík.
Vůbec nechápu, proč by měl zaměstnanec dostávat vůz k osobním účelům.
To je právě ten pozůstatek v lidech z těch 40ti let socialismu, tady prostě stále platí, kdo neokrádá stát (rozuměj zaměstnavatele) okrádá sebe a svou rodinu a ještě se u toho cítí jako hrdina (Jánošík), protože bohatým (zaměstnavatelům) bere a chudým (sobě a své rodině) dává. No a takoví právě nejvíc nadávají na podobně pokřivené politiky a státní zaměstnanace, kteří přitom" jen" dělají v principu totéž, ale více se o tom mluví (obecně)... A přece bys po nich nechtěl, aby šli sami podnikat, dyť by je jim podobní okrádali úplně stejně, což by nikdy sami "nepřežili"...
P.S. Čest vyjímkám...
Zamestnávateľ poskytuje služobné vozidlo zamestnancovi na súkromné užívanie za presne stanovených pravidiel, za presne stanovených pravidiel a za úhradu ...
Neviem či niektorí prispievatelia žijú na Marse, že sa s takým niečím nestretli ...
Nie je to žiadny "socializmus", ale zmluvne dohodnutý vzťah, ktorý je výhodný pre obe strany.
To je z tvé strany trochu zidealizovaná představa, a teď promiň, i trochu z tebe mluví typická česká závist.
Ono se to tak říká "dostal služební auto, to se mu jezdí zadarmo." Jenže většina firem pro své obchodní zástupce nejen dává auto, ale zároveň jim z platu strhává peníze na provoz auta, plus samozřejmě za každý kilometr, který jede mimo pracovní cestu další peníze. Takže zcela zadarmo to není, zároveň tak zaměstnavatel nemůže chtít, že bude zaměstnanec jezdit svým autem, to by ho musel jo ohodnotit. A představa, že zaměstnanec zanechá auto ve firmě, kdy mu skončí pracovní doba, to je pohádky naší Vulvy ve Volvu. Často firmy centrálně sídlí na druhé straně republiky, kde zaměstnanec pracuje a jezdit každý den ráno a odpoledne z Ostravy do Děčína svým autem, je nemyslitelné.
A dobrého zaměstnance by si měl zaměstnavatel vážit. Navíc ve slušných firmách má právo si zaměstnanec své služební auto vybrat, samozřejmě s jistými omezeními, např. určité rozmezí barev kvůli firemnímu reklamě a ze spektra značek.
Takže ze mě mluví závist... >:-[]
Že by si měl zaměstnavatel dobrého zaměstnance vážit, je jasné, sám mám několik stále stejných, už téměř 20 let a nevím, kde si z mého příspěvku rozluštil opačný názor, navíc, když končí slovy: "čest vyjímkám". Měl jsem na různě dlouho dobu mnoho desítek zaměstnanců a ty které mám dodnes za skutečné vyjímky (v nejlepším slova smyslu) považuju.
Co se týká služebních aut ve firmách, tak je to se soukrmým ježděním služebními auty dost různé a příklad, který zrovna uvádíš ty, neplatí zdaleka obecně, myslím konkrétně částku, kterou přispívá zaměstnanec na soukromé cesty, sídlo firmy na druhé straně republiky apod. Stále znám (jen ze svého okolí) dost lidí, co vykazují služební cesty i pro soukromé účely, ty takové asi neznáš.
Má reakce je především na to, že si někdo stěžuje na nedostatečnou prostornost vozu, primárně zakoupeného pro služební účely firmy, nikoli jeho rodinu. Pokud někdo nemíní utrácet vlastní prostředky za své rodinné auto, pak se musí buď uskromnit, nebo si hledat práci tam, kde takový vůz dostane s tím, že si bude na jeho soukromý provoz doplácet, vše je především otázka domluvy se zaměstnavatelem, který ovšem v tomto ohledu žádnou povinnost nemá, už tak jich má ze zákona víc, než dost...
Ono by bylo dobré, kdyby si každý zaměstnanec mohl zkusit i roli/pozici zaměstnavatete a vše co s tím souvisí, většina zaměstbavatelů totiž jako zaměstnanci začínali, takže tam je naprostá nezkušennost s touto pozicí hodně nepravděpodobná...
A ty omezení při výběru služebního auta jsou zpravidla logicky hodně výrazné a to nejen co se týká barvy, to spektrum značek, ale i konkrétních typů se většinou zúží na 1-2 a velmi podbné je to i s motorizací a výbavou...
Stavíš se na stranu člověka, který tvrdí, že služební auto má po pracovní době odstavit na parkoviště firmy a dále nejezdit, takže vycházím z předpokladu, že se k tomu stavíš stejně.
A ten model, kdy se stavíme na stranu toho, že zaměstnanec má být rád, že aspoň v práci jezdí služebním autem, mi tím českým zevšeobecněným přístupem, eufemizovaně řečeno, zavání. Kde kdo se tady opírá do benefitů pro zaměstnance, ale zároveň mu nic nebrání (krom schopností) se o stejnou pozici ucházet.
Žijeme v tržním systému a zaměstnavatel se sám rozhodne do jaké míry zasponzoruje soukromé užívání benefitů pro zaměstnance, ale podle toho musí také očekávat zájem o dané místo.
To, že si daný zaměstnanec stěžuje, to naprosto chápu, jestli si myslí, že má na víc, tak ať to řeší se zaměstnavatelem nebo si práci hledá jinde, kde jeho schopnosti lépe ocení, na tom přece není nic složitého nebo něco, proč bychom měli hulákat, že může být rád, že vůbec nechodí pěšky, nebo ať si to zkusí podnikat sám (nemluvě o tom, že stejně by se dalo říci, ať si zaměstnavatel zkusí podnikat bez zaměstnanců), či jen tento názor podporovat.
A tohle přece platí ve všech svérách.
Ad. konkrétní nabídky. Samozřejmě, je to firma od firmy a samozřejmě pozice od pozice. Někde dostanou "hotové" auto, jinde je možnost výběru s podmínkami ceny, druhu paliva apod.
Snad je podstatnější obsah mé reakce, než obsah reakce na kterou jsem tímto reagoval...
To že si zaměstnanec stěžuje jinde, než u zaměstnavatele (kde to jedině může mít nějaký efekt) naopak právě nechápu! Pokud mu podmínky zaměstnavatele (včetně typu služebního vozu) nevyhovují a nepodařilo se mu vyjednat s ním lepší, má pořád možnost koupit si své vlastní rodinné auto, případně zvolit jiného (pro něj vhodnějšího) zaměstnavatele..., zákoník práce je v tomto případě jednoznačně spíš na straně zaměstnance. Ale aby si kdekoli jinde stěžoval, že nabízené služební auto pro něj bylo málo rodinné, považuju za ubohost. Mám bohužel osobní zkušenost, že si podobně "uboze" stěžujou spíš podprůměrně schopní zaměstnanci, ti nadprůměrně schopní si totiž buď dovedou sjednat podmínky, které jim vyhovují, nebo jsou prostě soudnější...
vidis ti prilis ciernobielo. U nas vo firme ma cca 2/3 zamestnancov k dispozicii vozidlo aj na sukromne pouzivanie. Su stanovene (jednoznacne) pravidla, kniha jazd je elektronicka (gps), takze ziadne okradanie sa nekona. Zamestnavatel to vozidlo zveril na sukromne uzivanie dotycnym na zaklade vlastnej a slobodnej vole. Pri kupe vozidle je stanoveny financny limit, typ vozidla (vzhladom k plneniu pracovnych uloh) a ak niekto pozaduje nieco naviac (vybava, resp. ine vozidlo vyhovujuce plneniu pracovnych uloh), moze si sa spolupodielat na kupnej cene
Souhlasím, takový model je naprosto v pořádku a funguje ke spokojensti obou stran, takže tady si už snad nemůže stěžovat žádná strana..., elekronická kniha jízd s gps je optimální, ale napadlo tě proč se čím dál více využívá a proč se vyplatí náklady na ni vyložené...?
ja elektronicku knihu jazd len vitam, sam nemusim riesit, co, kde , kedy, kolko km. Jednoduchsia je aj "manipulacia" z pohladu admistrativneho pracovnika, ktory to ma na starosti, atd ("zapichne" krabicku do pc po 2-3 mesiacoch a za 2 minuty je hotovo). Dalej ak mas elektronicku knihu jazd, tak mozes ako firma supnut do nakladov aj nadspotrebu phm. Ja sa tomu nebranim, za svoje sukromne jazdy si zaplatim stanovenu ciastku a vybavene. Ak by som isiel sukromnym autom, tak tiez mam naklady, takze je to jedno
PS: papierovych knih jazd som vypisal hodne a vratit sa uz k tomu nechcem
PS2: navratnost gps monitorovania je vo firme velmi rychla, u nas je odhad okolo jedneho roka
PS3: na svoje sukromne jazdy pouzivam len svoje vozidlo (sukromne), lebo v nom mam autosedacku (nemusim ju stale prehadzovat) a zena tam ma tonu volovin (detskych) "pre pripad ak by nieco"
skoro pre vsetkych, mnohym ludom chybaju "nakradnute" kilometre a pocituju krivdu, ze musia za sukromne jazdenie platit >:-[]. Ale to uz je na inu debatu...
Ne ne, tohle co jsi teď vzpomněl je přesně o tom, o čem byla ta moje původní černobílá reakce, právě tohle jsem měl na mysli, nic víc, nic míň... :yes:;-)
To, že to Ty zrovna nechápeš, ešte vôbec neznamená, že to tak nie je ...
Mobil a služobné vozidlo používané na súkromné účely je úplne štandartným nástrojom - samozrejme, že podľa dohodnutých pravidiel s presne stanoveným vyúčtovaním ...určite to nie je "zadarmo" ...
vyzeram na to, ze zartujem? Je hodne ludi, ktori vzhladom k svojmu povolaniu maju vozidlo k dispozicii permanentne a druhe auto v rodine je zbytocne (napriklad manzel, resp. manzelka nejazdi). A preto vozia na zadnych sedadlach tie autosedacky (obcas aj s detmi)
Zalezi na pracovnim postu.
Treba s mym aktualnim zamestnanim je spojen neoznaceny strednetridni vuz s tim, ze firma hradi 50 soukromych kilometru denne. Anebo mi proplaci jizdu mym vozem (6.50 czk/km).
Svereni auta, mobilu a notebooku ma sve presne podminky, bohuzel lidi to zneuzivaji. Zrovna vcera jsem cetl v sluzebnim mailu dotaz podrizeneho, kam se ma obratit kdyz mu do sluzebniho notebooku nejde nainstalovat Skype a ICQ a IT to povolit nechce. Co na to rict...
Tak to je blbost.Komu jí ukradli tak už jí nechtěl doma ani vidět.Ještě by mě zajímal poměr ukradených k počtu registrovaných,myslím že by Octavia o moc první nebyla.kdyby ho někdo měl šup sem s ním.
Našel jsem jenom tohle za r 2008 a škodovky si nevedou špatně.
Index ohroženosti
Jaká je pravděpodobnost, že váš vůz ukradnou – poměr mezi počtem ukradených aut a počtem všech vozů této značky v Česku. Z čísel třeba vyplývá, že zloději ukradnou zhruba každé 74. audi.
1. Audi - 74
2. Volkswagen - 77
3. BMW - 87
4. Ford - 102
5. Fiat - 104
6. Škoda - 110
7. Peugeot - 118
8. Mazda - 119
9. Opel - 124
10. Mercedes - 129
11. Nissan - 135
12. Renault - 141
13. Volvo - 150
14. Citröen - 154
15. Toyota - 172
Nejdražší kradené vozy
Policisté loni pátrali po jednom vozu Bentley (v Česku jich je registrováno 153) a jednom ferrari (v celé zemi jezdí 228). Nejlevnější kradená auta
Ve statistice je 167 trabantů, ale i 17 vozů značky Multicar.
Největší kořist na jednu akci
Kamion převážející sedm škodovek za 7 milionů.
Gratulace? Mě je z těch čísel k zblití, zas v tom vidím pouze to, jak je českej národ jako stádo slepých ovcí jdoucí za vedoucím bačou... Jak jinak si vysvětlit, že Octávky se prodalo o více jak 20 000ks víc, než auta, který je v pořadí druhý?
A já jsem zase "slepě" rád, že se neprodalo o 20 tis kusů víc toho auta na druhém, nebo třetím místě, a že raději chodíme za bačou z Boleslavi, než za pseudobačou z Nošovic a Žiliny...
Nerad bych totiž, aby se tady jednou musel měnit text známé lidové písně třeba na: "...šikmooký bača, ovečky zatáča..." :-O ;-\
Je s podivem, že někteří 2x letí "kluci" mají za auta snů od automobilek jako Kia nebo Hyundai. Kdyby se vyskytovali na serverech nezaměřených na auta, tak bych se ani nedivil, ale tady? Na druhou stranu, většina obdivovatelů těcho značek pochází ze Slovenska, takže buďme k nim shovívaví >:D
Pro mě je s podivem, jak někteří lidé, kteří se opravdu o auta zajímají, můžou do nebes vychvalovat koncernové výrobky (nemusím asi zmiňovat, jaký koncern mám namysli) a považovat je za nadauta. To chápu u lidí, kteří se auta nezajímají a řídí se podle toho, co jim napovídá nějaký známý nebo reklama v televizi, ale člověk zajímající se o určitou problematiku by se měl od takovéhoto přemýšlení distancovat a uvažovat trochu jinak, než laik, kterého to vůbec nezajímá.
Zajímavé je, že v příspěvku na který reaguješ není jediná zmínka o tom "koncernu", o kterém je naopak celá tvá reakce na něj...
Většina lidí si tu určitě nekupuje Oktávky hlavně z vlastního přesvědčení, že to jsou to ta nejlepší auta vůbec, ale z mnohem pragmatičtějších důvodů, navíc se většina lidí o auta zas tak moc (do "hloubky") nezajímá...
Mě by spíš zajímal tvůj názor na to, o co tak zásadního přicházejí lidi, co dají tak "naivně" přednost Oktávce, třeba před tím i30 a Ceedem?
Zmínka o koncernu vychází z toho, že Octavia, jak je všeobecně známo, spadá pod již zmiňovaný koncern.
Ale jinak - nemluvil jsem o žádné konkurenci konkrétně (i30 a Cee´d). V této třídě aut se hledí hodně na cenu, každých 10 000kč hraje velkou roli (vím o čem mluvím, ještě donedávna jsem se tím živil), jen opravdu malá část zákazníků si v této třídě kupuje auto, protože se mu opravdu líbí a nedělá jim problém si za to připlatit. Proti tomu nic nenamítám. Valné většině zákazníků však jde o cenu a o to, co za ní dostanou. A právě Octávka, ač to špatný auto není, nabízí ve srovnání s konkurencí, opravdu mizernej poměr ceny/motoru/výbavy a proto mi není jasný, proč má téměř poloviční podíl prodejů v téhle třídě. Pochopil bych, kdyby lidi, co si jí kupujou řekli "OK, nekupuju jí kvůli ceně, o náklady mi zas tolik nejde, líbí se mi a vždycky jsem jí chtěl a nevadí mi řádně si za ní připlatit" tak, jako to bývá např. u zákanzníků kupujících auta jako Audi A3, Alfa Giulietta, (v budoucnu) Citroen DS4 apod. Ale takle to není, majitelé Octávek si často naivně myslí, jaký udělali kauf století, jak ušetřili a dostali za to div ne luxusní auto. A tím, v jak velkém počtu se tohle děje, proto píšu o stádu slepých ovcí...
Tak mezi těmi prodanými kusy je snad i Octavia Tour a zrovna ta se zřejmě kupuje právě i pro svou nižší cenu a ve své druhé generaci mi nepřijde jako špatná cenová nabídka. Ale běžné Octávky se samozřejmě nekupují jen k vůli výhodným pořizovacím cenám, které skutečně nepatří k těm vyloženě hodně nízkým. Ale to samé platí o Golfu v Německu, nebo Meganu ve Francii. Octavia je tu prostě logicky podobně brána jako domácí produkt a s tím spojené výhody (ať už skutečné, nebo z části jen domnělé) jako největší servisní siť s dostupnými ND, menší pokles ceny při prodeji apod.
Nevím co je na tom tak moc nepochopitelného...
P.S. Navíc VW udělal Golfa pro český trh (rozuměj Octávku) velmi chytře, vzal totiž kvalitní základ z Golfu (včetně jeho motorizací a příptatkové výbavy) a nabídl jeho dvě praktické, výhradně pětidveřové kar. varianty, obě s nadprůměrným zavazadlovým prostorem, čímž se ideálně trefil do mentality tohoto národa (v tomto směru)...
Nepochopitelný, respektive zarážející je pro mě takový obrovský poměr, nebo spíš nepoměr. Neřeknu když by byla v čele žebříčku (s čímž se tak nějak jakožto s "domácí" automobilkou počítá) a měla o tisíc, dva, nebo třeba i dvojnásobek prodejů, jaké má auto na druhém místě, ale 20 000ks versus pár set prodaných kusů nějakého modelu, který třeba v mnoha ohledech Octávii převyšuje (ať už jízdou, výbavou, pohodlím, prostorem nebo jen cenou), to mi přijde opravdu až šílené
No ono to u nových aut zase tak nepochopitelné není. Jen musíš uvážit, že firemní nákupy za úplně jiné ceny než ty ceníkové mají u nás daleko vyšší podíl než na Západě a že, když pro názornost zjednoduším, nejde vlastně vůbec o samotnou nákupní cenu, ale o rozdíl mezi nákupní cenou a zůstatkovou cenou při prodeji ojetého auta po pár letech. A v tom je prostě Octávka / Škoda / koncernová auta obecně bezkonkurenční a tady by ses musel ptát, proč si drží ceny daleko nejlíp. Když to ukážu přímo z mé firemní praxe: Renault, kterého si z mě nepochopitelného důvodu vybral jeden manažer, nás stojí na operativní leasing stejně jako o 200.000 dražší audina (ve velkoobchodních cenách), kterou si vybral jiný... A nebo jinak, za Superb v pořizovací ceně prakticky stejné s tím Renaultem platíme měsíčně asi o 8.000 míň...
Ano, tohle s tou zůstatkovou cenou zní logicky a je to rozumný argument, proč si firmy kupují auta z koncernu. Pokud jde čistě jen o fleetové ceny, tak to ale mají všechny značky, zpravidla čím víc aut koupíš, tím míň za jedno zaplatíš.
Bylo hodně špatné, kdyby u nás Škodovka nedominovala. A musím uznat, že důvodem není jen značka, ale i dobrá auta. Jen do mojich potřeb a vkusu se zatím netrefila. Ale to se stává a problém asi ani nebude na straně Škodovky.
Je zbytočné "logicky" zdôvodňovať výhody či nevýhody toho ktorého vozu v tejto triede ...
Pri takej nekonečnej ponuke modelov, motorizácií, výbav, cien, záruk atď. nie je žiadne objektívne kritérium na vybranie toho "správneho" auta ...
Na 99 % začína záujemca o kúpu tým, že si povie čo chce resp. nechce ... a to na veľakrát na základe tak smiešnych kritérií, že je zbytočné čo i len hovoriť o objektívnosti ...
Jediným trochu objektívnym hodnotiacim kritériom, ktorý dokáže praraziť city je cena ... ak na to človek nemá ...tak je zbytočné o tom uvažovať ...
Najlepším dôkazom "nelogického" správania sa zákazníkov je podiel Octavie na trhu. Nie je ani žiadny logický dôvod a predsa je to tak ...
To isté platí samozrejme pre iné značky na ich domácich trhoch ...
S oktávkou jsem jezdil v autoškole, v rodině máme mimo jiné Felicii, Fabii a dvakrát Oktávku a všechny slouží výborně a spolehlivě. Možná jsme měli štěstí, možná se o ně staráme nějak moc dobře, to nevím... ale kdyby se mě někdo zeptal, tak bych mu z osobní zkušenosti Škodovku doporučil... a myslím si, že takovéto reference od majitelů a známých udělají při rozhodování dost...
Kamarát má starú Octaviu 1 už 7 rokov a je s ňou spokojný ...
I preto kúpil pred rokom novú Octaviu Tour a už ide reklamovať prevodovku ... a to má šťastie, že je ešte v záruke ... o rok by si asi búchal hlavu o stenu .... ešte, že nepredal tú starú, nemôže sa jej zbaviť za "dobrú" cenu - lenže stará Octavia s 250 tis. km je už dnes taký istý črep ako ostatné značky a o dobrej "garantovanej" cene ojezdenky z pred pár rokov už musia majitelia nových Octavií zabudnúť ...i keď sa s tým nevedia zmieriť - ako kamarát ...
Jediná reálna garancia je tá od výrobcu .... tie od kamarátov či rodiny sú po poruche dosť o ničom ...
Tohle kalkulování s cenou prodeje ojetiny jsem nikdy nepochopil.... přece si koupím auto jaké chci já, a ne jaké bude chtít za 5 let někdo jiný. Přece nebudu X let trpět v autě, který jsem v podstatě nechtěl... koupím si auto, to si u mě odslouží svý a pak se prostě uvidí.
Dušan, nemá význam na týchto stánkach vysvetľovať, že sú aj lepšie autá ako octavia. Hlavne, že to má veľký kufor. To, že aj za zadný stierač treba priplácať nepotrebuje komentár.
To je druhá věc, na našem trhu jsou přece i liftbacky, já se namátkou díval na tři a všechny mají zadní stěrač v základu.
To co píše i bojler, že někdo stěrač k liftbacku prostě nechce se dá vyřešit i bez příplatku pro toho, kod jej naopak chce...
Tobě vadí, když je něco zadarmo? Mě tedy ne. Pokud pominu designový vliv stěrače, což je jediný důvod (mimochodem zadní stěrač má i 911 996 Turbo, i když je to echt sportovní vůz), tak má jen výhody.
Každý máme jiné priority, ale já upřednostním stěrač vzadu u liftbacku (něco jsem se s ním najezdil a i když jsem jej možná využil o něco méně než u hatchbacku nebo teď u kombi, tak se vždy při parkování v dešti hodil) před zadními el. okny, které jsou jen hračička a praktického využití nemají, hlavně když je v autě klima.
Tlačítko na kufr je fajn, ale k čemu to je bez el. otevíraného kufru? Ruce si špiníš tak či tak.
Takže ty tvé hračičky mi příjdou jako méně využévané než zadní stěrač. Nemluvě o tom, že to v příplatkové výbavě vypadá nepatřičně.
Tady je hlavně problém mentality typické pro českého človíčka.
Tebe to, že ten stěrač nechceš sice nebude nic stát, ale máš problém s tím, že by nic nestál ani toho, kdo ho naopak chce, nebo mu to je celkem jedno... To je pak těžké, ale to je "problém". který s autem jako takovým (a jeho základní výbavou) nemá nic společného... ;-)
Já si spíš myslým, že stěrače zajímají jen ty, co auta nekupují. Nedovedu si představit nikoho, kdo by tento příplatek při výběru auta nějak řešil. Vždycky každý bere auta jako celek a dle toho se rozhoduje.
Ne, tu zrovna ne, ta je celkem jasná..., na druhou stranu připlácet si za stěrač dnes není úplně normální, buď ho auto nemá vůbec (třeba sedan, kabrio, nebo některá kupé), nebo ho má rovnou v základu (kombi, hatchback, liftback...).
A taky všechny vozy Škoda s karoserií hatchback a combi měly a mají od dob Felicie zadní stěrač v základní výbavě. Pokud se ti podařilo někdy svézt v Octavii, Superbu nebo Fabii Sedan, je tvoje touha po stěrači přinejmenším podivná. Výhled dozadu u Superbů nulový, u Octavie prachbídný.
Z vozů s karoserií seda/liftback bez stěrače namátkou: Citroen C5, Fiat Linea, Ford Focus, Ford Mondeo, Renault Thalia, Renault Fluence, VW Jetta, VW Passat. A prosím, neslovíčkařit, že je sedan něco jiného než liftback. Pro výhled dozadu je to úplně jedno.
To mě na těchto diskusích vždycky velmi dojímá, jak se někteří uživatelé sebestředně domnívají, že jsou chytřejší, než všichni výrobci aut, kteří např. na sedan stěrač nedávají a na liftback naopak ano. Podle nich je to přece ouplně jedno, stejně ani přes jeden z nich dozadu nic nevidíš! >:-[]
Stěrač se zřejmě na liftback dává jen pro "blodnýny", aby jej odlišily od sedanu i se zavřeným kufrem... a tuto rozmarnou identifikaci sponzurují dobrovolně výrobci liftbacků (teda kromě Octavie).
Že má Liftback proti sedanu kratší zadní část karoserie, tedy její "třetí prostor" a více položené zadní sklo/okno, které je součástí pátých dveří je pro ně naprosto nepodstatný detail, hodný označení "slovíčkaření"... ;-)
;-) Na liftbacku jsem začínal, tehdy se ještě v nižší střední vyráběl i jiný než Octavia a nebylo by mi jedno, kdyby tam zadní stěrač nebyl, ale pro ty, co liftback nemají nebo na něm nemají stěrač vzadu, to asi žádný rozdíl není :-)
I ta Octavia zadní stěrač ze začátku vůbec neměla. Ten přišel až později. Předpokládám, že až po zkušenostech z provozu. Jestli má někdo čas, může zjistit, kdy Octavia stěrač nasadila.I výrobci se možná učí až za pochodu.
To si snad jen děláš srandu s tím "sedan/liftback". Tam se to právě přesně láme. Zatímco sedan normálně stěrač nemá, liftback naopak ano. Takže když už, tak sem dej příklady dnes nabízených liftbacků! bez zadního stěrače a to laciné divadýlko se sedany si prosím odpusť, jsme na auto.cz, ne na blodýna.cz... ;-)
Minochodem zrovna třeba to Mondeo (jako liftback) co uvádíš, zadní stěrač v základu má! Ovšem to je taky jediný liftback z celého tvého "přesvědčivého" seznamu...
Řeč je logicky o liftbacku, současný kombík bez sériového stěrače opravdu neznám, ty snad jo?
Zadní stěrač u liftbacku (za 2.700,- Kč) mi na dnešní dobu taky přijde docela směšný a dal bych ho už v základu...
Já su rád, že není stěrač v základní výbavě. Nechtěl bych ho tam. A kdo chce, ten si ho koupí. Vypíchnout jednu věc, kterou daný vůz nemá a brát to jako důkaz čehokoli, to je hodné.... mdlého rozumu.
Já ti to už vysvětloval několikrát, že když máš plato, tak se ti zvedne i s kufrem, který stejně jak u Fabie nebo u Renaulta musíš zvednout rukou, ty tlumiče to zcela samy nezvládnou (neboj, Fabku máme v rodině taky, nemusím nic hledat, dokonce jsem s nima už i něco najezdil a dle tvého nájezdu to možná bude i více než ty >:D ).
Nevím kde jsi přišel na čelovku, potáhneš a jede to samo, jen to nechce být levý. Dokonce to funguje i více než 2 roky používání ;-)
To stejné je to s tou tvou klimatizací, to byla perla >:D Zrovinka včera jsem dojel k domu, jdu odemknout garáž, nechám otevřené dveře, vrátím se a koukám, že klima více fouká. Říkám si, jé, já mám škodovku, ne, to je automatická klima >:D >:D Teda divné je, že automatická klima je všude stejná, jen koncern některé obyčejné věci dokáže lépe pojmenovat a pár hlupákům tvrdit, že mají něco navíc - maxi dot, sun set, coming home, klimatic, klimatronic... ;-) Je to jen otázkou naivity nenechat se unést širokou nabídkou základní výbavy plnou jinak pojmenovaných jinde normálních věcí. ;-)