Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v roce 2014: Škoda prodala 58.000 nových automobilů

Domácí trh s novými osobními automobily zaznamenal v uplynulém roce takřka sedmnáctiprocentní nárůst. Škoda mu vládne stále suverénně, stříbrný skončil domestikovaný Hyundai.
Zpět na článek
8. 1. 2015 08:42
8. 1. 2015 08:42
8. 1. 2015 09:00
8. 1. 2015 09:04
8. 1. 2015 09:06
8. 1. 2015 09:11
8. 1. 2015 09:14
8. 1. 2015 09:25
8. 1. 2015 09:34
8. 1. 2015 09:44
8. 1. 2015 09:46
8. 1. 2015 09:50
8. 1. 2015 09:55
8. 1. 2015 10:15
8. 1. 2015 10:21
8. 1. 2015 10:47
8. 1. 2015 10:49
8. 1. 2015 09:45
8. 1. 2015 09:48
8. 1. 2015 12:30
8. 1. 2015 13:09
8. 1. 2015 13:38
8. 1. 2015 15:06
8. 1. 2015 09:08
8. 1. 2015 15:10
8. 1. 2015 09:25
8. 1. 2015 09:39
8. 1. 2015 09:53
8. 1. 2015 10:48
8. 1. 2015 11:59
8. 1. 2015 09:56
8. 1. 2015 16:06
8. 1. 2015 16:53
8. 1. 2015 18:40
8. 1. 2015 16:35
Avatar - Well-being
8. 1. 2015 08:42
Pěkný
propagační obrázek :-)
Rozbalit vlákno
2
8. 1. 2015 13:47
Re: OPRAVA: Škoda UDALA 58.000 SPALOVACÍCH POPELNIC
jj
DALŠÍCH 58.000 SPALOVACÍCH POPELNIC [odkaz]
PRAVDA A LÁSKA JEDNOU ZVÍTĚZÍ NAD LŽÍ A NENÁVISTÍ SOUDRUIDI !! [odkaz] ;-)
:-)
:-) :-)
:-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - hedvin
8. 1. 2015 20:17
Re: OPRAVA: Škoda UDALA 58.000 SPALOVACÍCH POPELNIC
kombík se zatím ani neprodává
8. 1. 2015 08:42
klasika
aneb jak jsme starý rok skončili, nový začínáme :no: . Proč se nepřejmetujete na www.skodaspeleologie?
V roce 2014 jsme uvedli na trh nejen nové modely, ale třeba také revoluční finanční produkt Škoda Bez starostí, u kterého zájem zákazníků předčil naše očekávání a záhy se stal rovněž inspirací pro ostatní značky... :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
8. 1. 2015 09:00
Re: klasika
Ta citace je dost nešťastně vložená doprostřed článku, chtělo by to na začátek napsat, kdo to vlastně řekl.
8. 1. 2015 09:04
Statistika
Mě by spíše zajímala prodejní čísla do soukromých rukou a ne fleety, reexport a tak. Pak by bylo vidět čemu dává přednost český občan platící ze své kapsy veškeré náklady bez možnosti si to strkat do různých odpočtů ...
Rozbalit vlákno
36
Avatar - Ozzman
8. 1. 2015 09:06
Re: Statistika
Stejně to bude Škodovka :-) Jen nebude mít tak drtivý náskok :-)
Avatar - Emel
8. 1. 2015 09:11
Re: Statistika
Z pohledu automobilky je lepší prodávat firmám - v průměru kupují dražší auta, více najedou, častěji je obměňují a nešetří tolik na servisu. I proto dostávají větší slevy.
Avatar - Ozzman
8. 1. 2015 09:14
Re: Statistika
Ano to určitě... mimochodem, dost mne překvapilo po mých zkušenostech, že jsem minulý týden z fleku dostal na nový Passat B8 slevu skoro 200 tisíc >:D Respektive na IČO, pokud bych ho neměl tak jen asi 100 :-)

Škoda, že na to nemam >:-[]
8. 1. 2015 09:25
Re: Statistika
Protože firmy a vůbec drtivá většina ne-soukromníků bude pravidelně servisovat vozy v autorizáku, zatímco soukromník hledí na každou korunu a bude tam chodit maximálně pro udržení garančky. Proto se jim to vyplatí.

Ale pak z pohledu normálního čecha není Škodovka taková perla:

Za rok 2014

1 Škoda Rapid 3785
2 Hyundai i30 2849
3 Hyundai ix20 2647
4 Škoda Fabia 2315
5 Hyundai i20 2307
6 Škoda Octavia 1500

Tato tabulka vystihuje co je to rodinný vůz pro českou rodinu ...
Avatar - Emel
8. 1. 2015 09:34
Re: Statistika
Pojmy typu "normální čech" jsou srandovní.

Ten žebříček (mimo jiné) potvrzuje to, co je asi všem jasné - soukromě se kupují hlavně levnější auta. Není to ale zase tak zlé jak jsem se bál... Rapid i i30 jsou z pohledu rodiny solidní a rozumná volba, Sandero je až poměrně vzadu a malé vozy (i20, Fabia) už taky zřejmě jako rodinné vozy tolik neslouží (jako v době, kdy rodinným (nad)standardem byla Fabia I Combi). Radši bych viděl Ceed a i30 obráceně, ale co už.
Avatar - Ozzman
8. 1. 2015 09:44
Re: Statistika
Ceed je rozhodně komplexně hezčím vozem a působí kvalitněji, než i30. Jenže díky agresivní reklamě a opravdu až skoro neodolatelným nabídkám ta i30 válcuje. Vždyť nyní se dá sehnat za 300 tisíc skladovka, což je hranice všech Fabií, i20tek a podobně, kdy mají vypadat trochu k světu :-) Nelíbí se mi, ale money talks, proto je tak vepředu.
Avatar - Emel
8. 1. 2015 09:46
Re: Statistika
Ale ten Ceed taky není tak drahý... za 330 koupíš Comfort+... a ani to nemusí být skladovka.
Avatar - Ozzman
8. 1. 2015 09:50
Re: Statistika
Přiznám se, že jsem na Ceed nekoukal, tak nevím, ale nějak ta Kia tu nemá takové podvědomí mezi lidmi, přitom její produkty jsou hezčí oproti Hyundai.

Když jsem se byl podívat na slavnou i20, tak mi byla nabídnuta za stejnou cenu, jako vybavená dvacítka právě i30 za 299 tisíc.
Avatar - Emel
8. 1. 2015 09:55
Re: Statistika
Já jo, v cenové hladině 330-350 mi právě vykrystalizoval spolu s Pulsarem jako nejlepší volba - 1.6GDI 99kW Comfort za ceníkových 360, 30.000 sleva. Vlastně to asi bylo bez toho plus, tedy bez tempomatu.
Avatar - Ozzman
8. 1. 2015 10:15
Re: Statistika
No, v téhle cenové se dal ještě sehnat Focus s 1.6 Ecoboostem :-) Teda v karoserii hatchback :-) To bych volil já :-) Pulsar mne dost zklamal, ale to už jsme si psali :-)
Avatar - Emel
8. 1. 2015 10:21
Re: Statistika
Hej? Ceníkově je teď nejlevnější 1.5EB za 426.990...
Avatar - Ozzman
8. 1. 2015 10:47
Re: Statistika
Od léta to bylo hodně dole, protože doprodávali předfaceliftované Focusy :-) Známá takhle koupila za 400 Fofo EB v kombíku, hatch se dal sehnat i levněji kolem 360-370 tisíc :-) A ten motorový skok oproti GDI je enormní :-)
Avatar - Emel
8. 1. 2015 10:49
Re: Statistika
To nepochybně :yes:
Avatar - fOE
8. 1. 2015 09:45
Re: Statistika
Podle me jde na poradi ceedu a i30 videt, ze reklamni kampan skutecne funguje. Jinak si to vysvetlit nedovedu. Osobne bych taky uprednostil ceed, prijde mi vice "evropsky" a za pozadovane penize solidni (spolecna vlastnost s i30).
Avatar - Emel
8. 1. 2015 09:48
Re: Statistika
Není tolik vidět, to je určitě jeden důvod... každá reklama je lepší než žádná reklama... a lidi si zapamatují i ten X X X Lutz, tatatata.

Pak je tu menší prodejní síť... nemám sice čísla, ale určitě to tak je.

Možná je v reálných cenách o něco dražší... ale já bych si připlatil.
8. 1. 2015 12:30
Re: Statistika
To je zvláštní, že statistiky prodeje pro domácnosti se na autoserverech prakticky neobjevují, přitom kolikrát jsou tu články naprosto o ničem... Proč asi?
8. 1. 2015 13:09
Re: Statistika
Taky se zde neobjevují statistiky prodeje červených aut. Vždy jenom všech...proč asi?
8. 1. 2015 13:38
Re: Statistika
To seš na omylu, statistiky prodeje podle barev se občas objeví. Ty mě třeba vůbec nezajímají.
Avatar - _Karel_
8. 1. 2015 18:45
Re: Statistika
A jaká byla výchozí ceníkovka? To asi nebyl žádný základ, že?
Avatar - Emel
8. 1. 2015 09:08
Re: Statistika
Reexport a fleet jsou dvě různé věci. Bez firemních prodejů je statistika tady (pro zajímavost, ne že by to dělení bylo nějak důležité):

[odkaz]

Reexporty sledovala nějaká agentura, to je závažnější téma... ale odkaz teď po ruce nemám.
8. 1. 2015 09:21
Re: Statistika
Nejen, že to dělení není nějak důležité, ale hlavně je nepřesné, protože spousta podnikatelů koupí auta na IČ a pak jej používají v drtivé většině soukromě. Dále je tady menší část, která koupí auto soukromě a dále je využívá k podnikání.
8. 1. 2015 15:10
Re: Statistika
Většina dražších aut je registrována na firmu z důvodu odpisů a odpočtu DPH. Podle mé zkušenosti naopak nepodnikatelé nakupují auta prémiových značek ze zahraničí, a to většinou předváděčky nebo auto z certifikovaných programů prodeje ojetin výrobců.
8. 1. 2015 18:16
Re: Statistika
Ano, ale tyto firemní nákupy máš zahrnutý v tabulce, já psal o něčem jiném.
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2015 09:09
Re: Statistika
skoda celkove predaje 58 091ks
skoda sukromne predaje 10 889ks

z celkoveho poctu len 18,7 % skodoviek su registrovane na sukromnu osobu.... mne to pride ako hodne male cislo ..... pritom taky hyundai ma fakticky 50% ( polovicu ) aut registrovanych na sukromne osoby a v sukromnych predajoch s cislom vyse 9000 kusov takmer dobehol domacu skodu...... vela nechybalo ... uvidime o rok o dva ako skoda zareaguje na tento varovny signal zo strany sukromnych zakaznikov
8. 1. 2015 09:25
Re: Statistika
To jsi těžce mimo, to není varovný signál, ale zbožné přání každé automobilky prodávat co nejvíce do korporátu. Škodě se takto vysoký podíl firemních klientů daří jen na malém trhu ČR, co by za to dala, kdyby takový podíl měla v DE nebo v UK, kde naopak hraje roli "otloukánka" a prodává hlavně levná auta pro privátní klientelu a závistivě šilhá po VW, Opelu nebo Fordu, kteří si mastí kapsu na korporátu.
8. 1. 2015 09:39
Re: Statistika
Firmy neustále protěžují Škodovku asi z nostalgie. Hyundai zase hodně lidí nachytá reklamní masáží o tisíci reklamách denně. Na to mnozí slyší... A tak tu prodávají hlavně 3 značky a potom dlouho nic, jen tak dál a na silnicích to bude ještě větší nuda než dnes. Jak když mají ty lidi klapky na očích a musí si koupit to, co má soused nebo na co byli dosud zvyklí. Např. takový španělský trh je v tomto ohledu dost zajímavý. Nedominuje na něm léta žádná značka. Tamní prodeje jsou velmi vyrovnané. No rozhodně tam na silnicích není taková nuda jako v ČR.
Avatar - Barrichello
8. 1. 2015 09:50
Re: Statistika
Některé firmy už přešli že škodovek na Hyundai, většinou se kupují I-40. Ale pravda je ta, že většina nadále kupuje Fabie, oktávky a Superby.

No a domácnosti kupují malá prdítka a to nejlevnější co je + hlavně ojetiny.
Avatar - Emel
8. 1. 2015 09:53
Re: Statistika
S těma prdítkama to není tak zlé - Rapid a i30 na prvních dvou místech jsou solidní rodinná auta.

Dost firem to má volné - vyber si co chceš, s nějakým stropem.
Avatar - Ozzman
8. 1. 2015 10:48
Re: Statistika
"Rapid a i30 na prvních dvou místech jsou solidní rodinná auta."

Myslim, že tady s timhle neuspěješ >:D Rodinné auto je minimálně prémiová střední třída >:D
Avatar - Barrichello
8. 1. 2015 11:25
Re: Statistika
Tak Rapid dejme tomu, ale všechny ty Fabie, I20-I10, Sandera, Clia, Fiesty, Citigo atd jsou prdítka....
A těch jezdí nových v soukromých rukou celkem hodně.

Zatímco takové ty Oktávky, Superby sou většinou firemní káry, jako soukromý a nový to má skutečně málokdo.
8. 1. 2015 11:50
Re: Statistika
tak rapidy jdou hodně na soukromníky....ale octavie skoro vůbec.

Jako já se nedivím. Já byť jsem měl dvě octavie a v rodině byly další dvě, tak dneska bychom všichni volili rapida, octavii určitě ne. Už je moc velká a taky drahá, to rapid velikostně ideální k octavii I a to bylo dostačující auto. Takže já bych tu octavii taky jako rodinné auto nebral. zkrátka moc vyrostla.
Avatar - Ozzman
8. 1. 2015 11:59
Re: Statistika
Je to jen o penězích. Fabie už snad v tolika případech neslouží jako rodinné auto, když už tak kombik a tam s malým dítětem nevidím zas takový problém. Octavie je už drahá, takže "ideálem" je ta ojetá a proto je to taková modla >:D

Clio vidím v kombiku na stejné pozici, jako tu Fabii kombi. Fiesta už dnes taky asi nebude rodinným vozem a ty malé Hyundaie... za vybavenou i20 máš teď i30 :-)
8. 1. 2015 09:56
Re: Statistika
Ano, z jedné u nás nejprodávanější značky ke druhé, moc pěkné :-) Prodává tu snad více výrobců než jenom Hyundai a z mého pohledu nevidím důvod mu dát přednost před ostatními. Zde nejspíš opět funguje klasický zákon stáda.
Avatar - donPedro
8. 1. 2015 09:18
Re: Fleety vs. priváty
Auta byla vyrobena, prodána a zaplacena, tož vo co go? Ať už u Škody, či jakékoliv jiné automobilky ...
8. 1. 2015 13:06
Re: Fleety vs. priváty
A co by statistika prodejů soukromníkům změnila na tom, že škodovka je jasným lídrem tabulek celkových prodejů?
Avatar - pumpkin
8. 1. 2015 09:35
OT: Hyundai CZ
Na Slovensku už nejaký čas beží reklama na novú i20-ku, teraz som videl českú, ktorá je rovnaká len má úplne iný text a zas majú potrebu sa navážať do Škody. 8-s Potom nečudo, že sa tu nedočkáme testu. >:D
[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2015 10:45
Re: OT: Hyundai CZ
....bude vas soused z boleslavi taaakhle malyyyy ...... ;-) .. to je docela odvazne

pripomenulo mi to jaga..... : [odkaz] [odkaz] ;-)
8. 1. 2015 12:49
Re: OT: Hyundai CZ
Sou to ** no co chceš :-) nejlepší je na tom ale to, že jim to asi každej žere ...
Avatar - twistedTSD
8. 1. 2015 13:04
Re: OT: Hyundai CZ
Jak hluboko ještě klesnou?
Avatar - pumpkin
8. 1. 2015 15:02
Re: OT: Hyundai CZ
začnú zo zúfalstva skupovať škodovky?
Avatar - Pepecl
8. 1. 2015 09:57
Pohádka o Audi
Audi 1-12 2014: 3 935 (+19,6%, 2013 3 289)
Audi 1-11 2014: 3 233 (+5,5%, 2013 3 065)

"Statistika je jako bikini. Co odhaluje, je zajímavé, co skrývá, je podstatné." >:D
Aaron Levenstein
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
8. 1. 2015 10:01
Re: Pohádka o Audi
Audi v prosinci prodalo dvakrát tolik aut než byl měsíční průměr za rok. Zajímavé... máš nějaké vysvětlení?
8. 1. 2015 14:48
Re: Pohádka o Audi
Firemní auta, odpisy daní, uzavírání rozpočtů,...
Proto je prosinec, co do prodejů firemních aut hodně silný.
8. 1. 2015 10:36
Nižší střední třída
Jízdně je to takhle:

1.Focus-facelift
2.Octavia
3.Ceed
4.i30
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Ozzman
8. 1. 2015 10:49
Re: Nižší střední třída
Kde je Golf? Ten rozhodně patří nad Oktávku...
8. 1. 2015 11:02
Re: Nižší střední třída
Tím jsem ještě nejel-GVII
8. 1. 2015 11:48
Re: Nižší střední třída
já jel v obou, jak v golfu, tak octavii a je to nemlich stejný. Octavka mi přišla více odhlučněná od rázů od kol, ale to mohlo být kusem.
Avatar - Ozzman
8. 1. 2015 12:44
Re: Nižší střední třída
No, tak ten rozdíl sem poznal i já, to mi neřikej, že ty ne >:D Jaké to byly kusy? S torzkou?
8. 1. 2015 13:30
Re: Nižší střední třída
jojo, oba s torzkou. Ale, že ten Golf má větší hluk od kol, to mi říkali i ti, kteří ho mají....tak možná, že jsem se na to až moc zaměřil.
Avatar - AUDIRS6
8. 1. 2015 15:42
Re: Nižší střední třída
Fakt je pre teba lepsia O III nez C´eed ? Ja som mal moznost O III 1,2 TSi na 17" a Cednik 1,6 GDi, a co do podvozku si na Cednik nemozem stazovat.
tie rachoty od lesenarskej trubky v O III a ( vtedy este pred reviziou ) slabe tesnenia na zadnych dverach O III robili fakt svoje 8-s
8. 1. 2015 18:49
Re: Nižší střední třída
mě ta octavie přišla v pohodě, já měl teda 1,6 TDI na 17" a ještě zimních, ale přišlo mi to v pohodě a vozil jsem se s ní dva dny. tak nevím a byla to octavie 3 vyrobená jako 424 tehdy:-)

V ceedu jsem nejel, to mě celkem nechává chladným to auto.
Avatar - dal
8. 1. 2015 19:38
Re: Nižší střední třída
Zrovna tato kombinace je úplně nejhorší. Nepřekousl jsem to bubnování ale stopu drží velmi dobře. Asi to dělá ten převis, protože Golf i Leon jsou daleko lepší.
8. 1. 2015 19:50
Re: Nižší střední třída
no právě, že ne. Jak říkám, já jel v golfu a octavii a golf na tom byl daleko hůř, ta octavie mi z toho přišla ještě dobrá.

ale v leonu jsem ještě možnost svést se neměl.
Avatar - dal
8. 1. 2015 19:59
Re: Nižší střední třída
Mně to tak přišlo, jel jsem právě tu 1,6tdi, Golfa i Leona 1,2tsi. Ten rozdíl tam byl hodně velký, bylo to po trochu rozbité cestě a Octávku by jsem nechtěl v této motorizaci ani náhodou. Pak jsem jel kombík s 1,4 tsi a ten byl podstatně lepší. Mohla to být chyba tohoto konkrétního kusu protože to byl jeden z prních na trhu.
8. 1. 2015 20:06
Re: Nižší střední třída
taky záleží na gumách, co na tom byly obuté. Třeba lidi, co mají Golfa VII na continental Ecocontact 3 v 15" si na to stěžují hodně, ti, co to mají na michelinech vůbec.

Já právě měl octavii dva dny. bohužel v tom TDI, to je žalostný motor a je smutné, kam se vlivem EU nařízení tak dobré TDI motory dostali, ale tehdy benzíny neměli, chtěl jsem to porovnat právě s mým roomsterem motorově, ale co se jízdních vlastností týče, tak mi to přišlo hodně dobrý.
Avatar - AUDIRS6
8. 1. 2015 20:20
Re: Nižší střední třída
a ake jazdne vlastnosti mas konkretne na mysli?
Drzanie stopy, stabilita v zatackach, pod brzdami...? Alebo aj tlmenie nerovnosti, hluk od naprav, hluk od odvalovanych kolies...?
8. 1. 2015 11:16
Re: Nižší střední třída
Zapomněl jsi dodat: podle mě, ony jízdní dojmy působí na každého docela jinak ;-) a hlavně pro nějak vypovídající osobní žebříček bys ta auta z nižší střední musel projet všechna, což není tvůj případ, když si vynechal i Golfa ;-)
8. 1. 2015 12:01
Re: Nižší střední třída
K němu jsem se zatím ještě nedostal. ;-)
Avatar - dal
8. 1. 2015 16:17
Re: Nižší střední třída
OIII by jsem dal nakonec a za Focus, Astru, G7, 308, Leon, Civic, Megane.
8. 1. 2015 16:42
Re: Nižší střední třída
Jízdně??Rozhodně ne vždy...záleží na motoru atd a Octavka....na špatné cestě je to komix za ty prachy.Ano Golf je první.... >:D
Avatar - Katikakus
8. 1. 2015 19:18
Re: Nižší střední třída
Octavka je jizdne tragedie, teda alespon ta s torzkou.
8. 1. 2015 11:37
Kde je nová Fabia???
Snažil jsem se to dát do blogu, protože tu nebyl prostor, kde se na to zeptat...ale kde je nová Fabia??? Jezdím denně po Praze a zatím jsem nepotkal ani jednu ... slovy nula ... novou Fabii. Dokonce i tady na auto.cz se po ní slehla zem...žádné nové články, nic...

Může mi jeden z mnoha prodejců škodovky, kteří sem přispívají napsat co se děje s novou Fabií a proč není vidět na silnicích?

Děkuji
Rozbalit vlákno
2
8. 1. 2015 11:47
Re: Kde je nová Fabia???
Já jich potkal v Praze asi 10, ale fakticky se ještě pořádně neprodává, prodejci říkali, že až od ledna. Na škodaplus jich je sice hodně, ale prý žádnou neprodají, protože jsou to předváděcí vozy, které pustí až za 5-6 měsíců.
8. 1. 2015 14:53
Re: Kde je nová Fabia???
:yes: to už jsem taky někde slyšel. Obdobně to má Hjondé s i20kou.
Avatar - JGucci
8. 1. 2015 16:06
Ceny
Sice trh o neco oziva, ale prodejci neleni a sup sup zvysuji ceny (viz Skoda, napr. Yeti jeste pred rokem stal 340 tis, a ted 370 tis. :no: ) a tim trh zase brzdi. V prepoctu na obyvatele tu porad prodavame tak 2x mene novych vozu nez v zapadni Evrope. Radeji budou vsichni zdrazovat, abychom nahodou neprekrocili 200 000 prodanych vozu za rok :no: a mohli nadale zustat bazarem Evropy.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
8. 1. 2015 16:53
Re: Ceny
Ceny u nás jsou ale pořád spíš nízké...
Avatar - twistedTSD
8. 1. 2015 18:40
Re: Ceny
Pláčeš na špatném hrobě - že se tu prodá 2x méně vozů než na západě opravdu není vinou Škody ani kteréhokoli jiného výrobce. Auta jsou u nás naopak ještě relativně levná.
Avatar - Guttalax
8. 1. 2015 16:35
nošo-žili
Hyundai prodává 3x víc. Před pár léty to až takový velký rozdíl nebyl . Copak se asi stalo?Já to vidím tak Dnešní i30 a ix 20 vypadají daleko líp než ty káčátka ceed a Venga. Mezi ix35 a Spotáží nehodnotím ,páč jeden vypadá zastarale a druhý má jen velká kola a malá okýnka.Ale Hjondé je druhý a to je dobře,kvůli zaměstnanosti v Nošovicích.Článek je dobře napsán palec věrch :yes:
Rozbalit vlákno
13
Avatar - twistedTSD
8. 1. 2015 17:19
Re: nošo-žili
i30 a ix20 že vypadají lépe než již víceméně evropsky vypadající Ceed a Venga? No, proti gustu, ale zrovna u takového milovníka korejské kultury mě to překvapuje. >:-[] :-)
Avatar - Guttalax
8. 1. 2015 17:32
Re: nošo-žili
No co dodat. Korejské vehikle nejsou můj šálek kávy,ale když se na ně podívám ,tak to vidím tak jak jsem to napsal.Stará i30 vypadala hůř než ceed fl,ale ted si vyměnili role.Ten předek u ceedu je opravdu,,,,,, :-! :-!
Avatar - AUDIRS6
8. 1. 2015 17:47
Re: nošo-žili
prosim ta, neviem co beres, ak ale uzivas pravidelne tvoj nick, koli comu presedis vacsinu zivota na "prkinku", tak ho vysad a chod ku ocnemu... :-! >:-[]
Avatar - Guttalax
8. 1. 2015 18:02
Re: nošo-žili
Ty mi chceš vnutit tvůj názor.Preco ocný?Nick nepoužívám. Je to lék. jen ten kdo to s ním přežene -toho prožene :-!
Avatar - AUDIRS6
8. 1. 2015 18:13
Re: nošo-žili
>:D - nepotrebujem ti nic vnucovat ;-) ( pokial sa nejedna o OOOO >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] )
Len som tak ( asi chybne ) predpokladal, na zaklade tvojej "oblube" H/K ze Europskejsie dizajnovane Kie by ti mohli sediet viac... ;-) Co mne teda sedia ;-)
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2015 19:12
Re: nošo-žili
no tak pockaj na ceed po facelifte... to bude korejska bomba >:D ....

mna nejako i30 nebere ;-) ale uznavam ze facelift jej vizualne pomohol ( pomoze ) :yes:
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2015 19:16
Re: nošo-žili
i30 predava mozno u vas aj preto viac ako ceed ..... lebo ponuka este aj klasicku 1,6tku okrem GDI... kdez to ceed ma len 1,4ku a potom uz len GDI ak berieme benziny ...

i30 ma teda o jeden motor viac v ponuke ako ceed co sa logicky prejavi .... nehovoriac o tom ze v cechach u vas je domaci hyundai.... u nas zase vedie ceed pred i30... u nas je doma kia....
8. 1. 2015 21:10
Re: nošo-žili
To máš jedno, kromě GDI jsou oba výše zmiňované motory naprostá trága, takže v podstatě benzínový motor je v nabidce jeden u obou aut.
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2015 21:36
Re: nošo-žili
aj htp bola vo fabii traga.... a pozri ako uspesne sa fabky s tymi motormi predavali... vobec by som sa nedivil keby 1,4ka v ceede tvorila povedzme az 25 percent predaja ( stvrtinu ) z celkoveho poctu predanych ceedov ;-) .... samozrejme GDI bude predavanejsie... ale este neznamena ze 1,4ka sa nebude predavat... ved len tu v recenziach na moje.auto.cz som nasiel hned dva aktualne ceedy s 1,4kou pod kapotou ;-)
8. 1. 2015 21:44
Re: nošo-žili
Já netvrdím, že se nebude prodávat. S Ceedem jsem nejel, ale i30 s 1,4 jsme měli dva roky doma ten motor bylo zoufalství.
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2015 21:48
Re: nošo-žili
tak trebalo aspon 1,6tku potom...

ano mas pravdu.... predavat sa budu urcite fajn vsetky motory ( aj tie slabsie sa predaju ) .... akurat ze i30 ma 3 bezniny v ponuke a ceed len 2 .... cize zopakujem to este raz.... i30 ma tym padom istu vyhodu voci ceedu a dozaista aj vdaka tomu ma predpoklady na to aby predal viac aut... ;-) nehovoriac o fakte c2 : hyundai je v cechach fakticky ako doma.... kia nie...

u nas je to presne opacne.... u nas je zase doma kia... takze ceedu sa u nas dari lepsie ako i30tke a sportagu zase lepsie ako ix35ke a riu lepsie ako i20tke..... ( aj ked nova i20 to uz moze zmenit, uvidime )
Avatar - Ronault.
8. 1. 2015 22:30
Re: nošo-žili
Nejde o nic jiného než o to, že Hyundai má masivní reklamu, hraje si na českou značku a má hodně agresivní cenovou politiku ve srovnání s Kiou
8. 1. 2015 23:13
Re: nošo-žili
1.4-ka bude tvořit výrazně větší podíl prodeje, u nás tipuji přes 60%, protože cenový odskok 1.6-ky cca. 60 litrů a GDI okolo 100 litrů (dle karoserie) od základu je takový, že pak se už cena dostává na úrověň evropské konkurence a korejská "láce" základu a akcí se ztrácí. A přitom pak tyto "vrcholné" motorizace jsou co dynamiky a svezení na úrovni spíše podrůměrných motorů konkurence (1.2TSi 77kW, 1.0 EB 92 kW ..)

A stačí se kouknout na tvrdá data, aby sis udělal místo fantazírování obrázek. Dnešní stav na Austoscout24 - nabídka i30 od r.v. 2012:

1.4- ka - 2.483 kusů na prodej
1.6 -ka - 755 kusů na prodej
Avatar - Ronault.
8. 1. 2015 22:57
Pár poznámek
Pokud trh rostl o 16%, tak cokoliv pod tuto hodnotu znamená pokles a ztrátu, tímhle pohledem tedy nahlíženo:

Škoda - Prodeje v podstatě kopíérují trh a Škodovka ani přes modelovou ofenzivu Oktavie a zakolísáním příchodu Fabie nikterak prodejnost nezměnila a pozici si drží. Však je to správně, pokud by tomu tak nebylo, bylo by cos u nás špatně, na domácím trhu se mají prodávat především domácí produkty, nejen v potravinách. Tím neříkám, že odsuzuju někoho, kdo si koupil zahraniční auto, naopak mám pochopení a neodsuzuju ty, co si Škodu koupí.

Hyundai/Kia - V součtu korejci zaznamenali v podstatě pád, Hyundai si i přes agresivní a nákladnou kampaň nikterak nepomohl, Kia naopak padá. Trh je prostě korejskými auty již nasycen, co mohli urvat francii a především Itálii, to urvali a více si již vzít nedají. Samozřejmě ne jen z těchto značek směřoval přeliv do H/K, ale tipuji to na největší část. Možná pomůže příchod turbomotorů, ale naopak nepomůže plán H/K opustit politiku obrovských slev mimo ceník a i ceníkových lákadel.

PSA - Tady je to pokračující stagnace. Ani podařená 308 či nové Picasso nestačí, přitom 1,2 THP, 2,0 HDI jsou špičkové motorizace. Image se nabírá těžce, Citroenu navíc chybí nové modely, C3 nestíhala na konkurenci už na začátku, C4 je trochu opomíjená a C5 či DS řada u nás značku nespasí... navíc PSA chybí lowendový brand, který by dovolil jít do rizika a zvedat ceny po konci krize.

Opel - tak to je jeden z vítězů roku. Jako by po několik let opomíjená značka vstávala z mrtvých. Pro znalé sice možná trochu těžkopádne, z venku velké modely, ale uvnitř průměrně prostorné (Insignia, Astra), ale pro zákazníka, který neodzkouší vše, lákavé vlastnosti - cena nižší než VW, bohatáý nabídka motoru, obrovská konfugurovatelnost, mnoho příplatkové výbavy. V podstatě tomuhle může konkurenkovat jen VW... a asi si toho ákazníci začínají všímat.

VW/Seat - když se prodeje sečtou, čili pokles VW a růst Seatu, jde vidět, kam se přesunuli zákazníci. Seat vstal z mrtvých, něco sice vzal VW a Škodě, ale parazitování tady mezi bratříčky bylo vždy, přesto růst jde vidět. V případě Seatu jednoznačně jde cítit krásu Leonu :yes:

Renault/Dacia - na první pohled šok. Několik let byl Renault dovozce č.1, pár let v první pětce a teď... 9. místo... Renault může líbat nohy tomu, koho napadlo koupit Dacii, nalít do ní peníze a udělat lowendovou značku. V době, kdy ztartil na přelomu 90/2000 image, všichni víme proč, zažil odliv zákazníku, tak prodejnost si držel jen díky nízkým cenám a šméčku Thalii. Ten pokles prodejů je jen obraz ukončení Thalie, nového drahého (na poměry Renaultu) Clia a Capturu a poslední levní mohykáni jsou jen Megane a Scénic. Ti, co chtěli levné auto nyní kupují Dacii a o odliv zákazníku, které třeba cítí PSA a bude i Hyundai, nemusí mít v Renaultu strach, Dacia své jméno přes obavy získává a celkově je tedy Renault opět v top5. Někdo bude namítat, že by se tak měl sečíst H/K a koncern, to ano, ale v době, kdy byl Renault v top5 tu Dacia v podstatě nebyla. Takže v podstatě asi jediný francouszský výrobce s jakžtakž otimistickými vyhlýdkami v ČR...

.... ale třeba letošní rok ukáže něco nového :-)
Rozbalit vlákno
0