Domácí trh s novými osobními automobily zaznamenal v uplynulém roce takřka sedmnáctiprocentní nárůst. Škoda mu vládne stále suverénně, stříbrný skončil domestikovaný Hyundai.
aneb jak jsme starý rok skončili, nový začínáme :no: . Proč se nepřejmetujete na www.skodaspeleologie?
V roce 2014 jsme uvedli na trh nejen nové modely, ale třeba také revoluční finanční produkt Škoda Bez starostí, u kterého zájem zákazníků předčil naše očekávání a záhy se stal rovněž inspirací pro ostatní značky... :-)
Mě by spíše zajímala prodejní čísla do soukromých rukou a ne fleety, reexport a tak. Pak by bylo vidět čemu dává přednost český občan platící ze své kapsy veškeré náklady bez možnosti si to strkat do různých odpočtů ...
Z pohledu automobilky je lepší prodávat firmám - v průměru kupují dražší auta, více najedou, častěji je obměňují a nešetří tolik na servisu. I proto dostávají větší slevy.
Ano to určitě... mimochodem, dost mne překvapilo po mých zkušenostech, že jsem minulý týden z fleku dostal na nový Passat B8 slevu skoro 200 tisíc >:D Respektive na IČO, pokud bych ho neměl tak jen asi 100 :-)
Protože firmy a vůbec drtivá většina ne-soukromníků bude pravidelně servisovat vozy v autorizáku, zatímco soukromník hledí na každou korunu a bude tam chodit maximálně pro udržení garančky. Proto se jim to vyplatí.
Ale pak z pohledu normálního čecha není Škodovka taková perla:
Za rok 2014
1 Škoda Rapid 3785
2 Hyundai i30 2849
3 Hyundai ix20 2647
4 Škoda Fabia 2315
5 Hyundai i20 2307
6 Škoda Octavia 1500
Tato tabulka vystihuje co je to rodinný vůz pro českou rodinu ...
Ten žebříček (mimo jiné) potvrzuje to, co je asi všem jasné - soukromě se kupují hlavně levnější auta. Není to ale zase tak zlé jak jsem se bál... Rapid i i30 jsou z pohledu rodiny solidní a rozumná volba, Sandero je až poměrně vzadu a malé vozy (i20, Fabia) už taky zřejmě jako rodinné vozy tolik neslouží (jako v době, kdy rodinným (nad)standardem byla Fabia I Combi). Radši bych viděl Ceed a i30 obráceně, ale co už.
Ceed je rozhodně komplexně hezčím vozem a působí kvalitněji, než i30. Jenže díky agresivní reklamě a opravdu až skoro neodolatelným nabídkám ta i30 válcuje. Vždyť nyní se dá sehnat za 300 tisíc skladovka, což je hranice všech Fabií, i20tek a podobně, kdy mají vypadat trochu k světu :-) Nelíbí se mi, ale money talks, proto je tak vepředu.
Já jo, v cenové hladině 330-350 mi právě vykrystalizoval spolu s Pulsarem jako nejlepší volba - 1.6GDI 99kW Comfort za ceníkových 360, 30.000 sleva. Vlastně to asi bylo bez toho plus, tedy bez tempomatu.
No, v téhle cenové se dal ještě sehnat Focus s 1.6 Ecoboostem :-) Teda v karoserii hatchback :-) To bych volil já :-) Pulsar mne dost zklamal, ale to už jsme si psali :-)
Od léta to bylo hodně dole, protože doprodávali předfaceliftované Focusy :-) Známá takhle koupila za 400 Fofo EB v kombíku, hatch se dal sehnat i levněji kolem 360-370 tisíc :-) A ten motorový skok oproti GDI je enormní :-)
Podle me jde na poradi ceedu a i30 videt, ze reklamni kampan skutecne funguje. Jinak si to vysvetlit nedovedu. Osobne bych taky uprednostil ceed, prijde mi vice "evropsky" a za pozadovane penize solidni (spolecna vlastnost s i30).
To je zvláštní, že statistiky prodeje pro domácnosti se na autoserverech prakticky neobjevují, přitom kolikrát jsou tu články naprosto o ničem... Proč asi?
Nejen, že to dělení není nějak důležité, ale hlavně je nepřesné, protože spousta podnikatelů koupí auta na IČ a pak jej používají v drtivé většině soukromě. Dále je tady menší část, která koupí auto soukromě a dále je využívá k podnikání.
Většina dražších aut je registrována na firmu z důvodu odpisů a odpočtu DPH. Podle mé zkušenosti naopak nepodnikatelé nakupují auta prémiových značek ze zahraničí, a to většinou předváděčky nebo auto z certifikovaných programů prodeje ojetin výrobců.
z celkoveho poctu len 18,7 % skodoviek su registrovane na sukromnu osobu.... mne to pride ako hodne male cislo ..... pritom taky hyundai ma fakticky 50% ( polovicu ) aut registrovanych na sukromne osoby a v sukromnych predajoch s cislom vyse 9000 kusov takmer dobehol domacu skodu...... vela nechybalo ... uvidime o rok o dva ako skoda zareaguje na tento varovny signal zo strany sukromnych zakaznikov
To jsi těžce mimo, to není varovný signál, ale zbožné přání každé automobilky prodávat co nejvíce do korporátu. Škodě se takto vysoký podíl firemních klientů daří jen na malém trhu ČR, co by za to dala, kdyby takový podíl měla v DE nebo v UK, kde naopak hraje roli "otloukánka" a prodává hlavně levná auta pro privátní klientelu a závistivě šilhá po VW, Opelu nebo Fordu, kteří si mastí kapsu na korporátu.
Firmy neustále protěžují Škodovku asi z nostalgie. Hyundai zase hodně lidí nachytá reklamní masáží o tisíci reklamách denně. Na to mnozí slyší... A tak tu prodávají hlavně 3 značky a potom dlouho nic, jen tak dál a na silnicích to bude ještě větší nuda než dnes. Jak když mají ty lidi klapky na očích a musí si koupit to, co má soused nebo na co byli dosud zvyklí. Např. takový španělský trh je v tomto ohledu dost zajímavý. Nedominuje na něm léta žádná značka. Tamní prodeje jsou velmi vyrovnané. No rozhodně tam na silnicích není taková nuda jako v ČR.
Tak Rapid dejme tomu, ale všechny ty Fabie, I20-I10, Sandera, Clia, Fiesty, Citigo atd jsou prdítka....
A těch jezdí nových v soukromých rukou celkem hodně.
Zatímco takové ty Oktávky, Superby sou většinou firemní káry, jako soukromý a nový to má skutečně málokdo.
tak rapidy jdou hodně na soukromníky....ale octavie skoro vůbec.
Jako já se nedivím. Já byť jsem měl dvě octavie a v rodině byly další dvě, tak dneska bychom všichni volili rapida, octavii určitě ne. Už je moc velká a taky drahá, to rapid velikostně ideální k octavii I a to bylo dostačující auto. Takže já bych tu octavii taky jako rodinné auto nebral. zkrátka moc vyrostla.
Je to jen o penězích. Fabie už snad v tolika případech neslouží jako rodinné auto, když už tak kombik a tam s malým dítětem nevidím zas takový problém. Octavie je už drahá, takže "ideálem" je ta ojetá a proto je to taková modla >:D
Clio vidím v kombiku na stejné pozici, jako tu Fabii kombi. Fiesta už dnes taky asi nebude rodinným vozem a ty malé Hyundaie... za vybavenou i20 máš teď i30 :-)
Ano, z jedné u nás nejprodávanější značky ke druhé, moc pěkné :-) Prodává tu snad více výrobců než jenom Hyundai a z mého pohledu nevidím důvod mu dát přednost před ostatními. Zde nejspíš opět funguje klasický zákon stáda.
Na Slovensku už nejaký čas beží reklama na novú i20-ku, teraz som videl českú, ktorá je rovnaká len má úplne iný text a zas majú potrebu sa navážať do Škody. 8-s Potom nečudo, že sa tu nedočkáme testu. >:D
[odkaz]
Fakt je pre teba lepsia O III nez C´eed ? Ja som mal moznost O III 1,2 TSi na 17" a Cednik 1,6 GDi, a co do podvozku si na Cednik nemozem stazovat.
tie rachoty od lesenarskej trubky v O III a ( vtedy este pred reviziou ) slabe tesnenia na zadnych dverach O III robili fakt svoje 8-s
mě ta octavie přišla v pohodě, já měl teda 1,6 TDI na 17" a ještě zimních, ale přišlo mi to v pohodě a vozil jsem se s ní dva dny. tak nevím a byla to octavie 3 vyrobená jako 424 tehdy:-)
V ceedu jsem nejel, to mě celkem nechává chladným to auto.
Zrovna tato kombinace je úplně nejhorší. Nepřekousl jsem to bubnování ale stopu drží velmi dobře. Asi to dělá ten převis, protože Golf i Leon jsou daleko lepší.
Mně to tak přišlo, jel jsem právě tu 1,6tdi, Golfa i Leona 1,2tsi. Ten rozdíl tam byl hodně velký, bylo to po trochu rozbité cestě a Octávku by jsem nechtěl v této motorizaci ani náhodou. Pak jsem jel kombík s 1,4 tsi a ten byl podstatně lepší. Mohla to být chyba tohoto konkrétního kusu protože to byl jeden z prních na trhu.
taky záleží na gumách, co na tom byly obuté. Třeba lidi, co mají Golfa VII na continental Ecocontact 3 v 15" si na to stěžují hodně, ti, co to mají na michelinech vůbec.
Já právě měl octavii dva dny. bohužel v tom TDI, to je žalostný motor a je smutné, kam se vlivem EU nařízení tak dobré TDI motory dostali, ale tehdy benzíny neměli, chtěl jsem to porovnat právě s mým roomsterem motorově, ale co se jízdních vlastností týče, tak mi to přišlo hodně dobrý.
a ake jazdne vlastnosti mas konkretne na mysli?
Drzanie stopy, stabilita v zatackach, pod brzdami...? Alebo aj tlmenie nerovnosti, hluk od naprav, hluk od odvalovanych kolies...?
Zapomněl jsi dodat: podle mě, ony jízdní dojmy působí na každého docela jinak ;-) a hlavně pro nějak vypovídající osobní žebříček bys ta auta z nižší střední musel projet všechna, což není tvůj případ, když si vynechal i Golfa ;-)
Snažil jsem se to dát do blogu, protože tu nebyl prostor, kde se na to zeptat...ale kde je nová Fabia??? Jezdím denně po Praze a zatím jsem nepotkal ani jednu ... slovy nula ... novou Fabii. Dokonce i tady na auto.cz se po ní slehla zem...žádné nové články, nic...
Může mi jeden z mnoha prodejců škodovky, kteří sem přispívají napsat co se děje s novou Fabií a proč není vidět na silnicích?
Já jich potkal v Praze asi 10, ale fakticky se ještě pořádně neprodává, prodejci říkali, že až od ledna. Na škodaplus jich je sice hodně, ale prý žádnou neprodají, protože jsou to předváděcí vozy, které pustí až za 5-6 měsíců.
Sice trh o neco oziva, ale prodejci neleni a sup sup zvysuji ceny (viz Skoda, napr. Yeti jeste pred rokem stal 340 tis, a ted 370 tis. :no: ) a tim trh zase brzdi. V prepoctu na obyvatele tu porad prodavame tak 2x mene novych vozu nez v zapadni Evrope. Radeji budou vsichni zdrazovat, abychom nahodou neprekrocili 200 000 prodanych vozu za rok :no: a mohli nadale zustat bazarem Evropy.
Pláčeš na špatném hrobě - že se tu prodá 2x méně vozů než na západě opravdu není vinou Škody ani kteréhokoli jiného výrobce. Auta jsou u nás naopak ještě relativně levná.
Hyundai prodává 3x víc. Před pár léty to až takový velký rozdíl nebyl . Copak se asi stalo?Já to vidím tak Dnešní i30 a ix 20 vypadají daleko líp než ty káčátka ceed a Venga. Mezi ix35 a Spotáží nehodnotím ,páč jeden vypadá zastarale a druhý má jen velká kola a malá okýnka.Ale Hjondé je druhý a to je dobře,kvůli zaměstnanosti v Nošovicích.Článek je dobře napsán palec věrch :yes:
i30 a ix20 že vypadají lépe než již víceméně evropsky vypadající Ceed a Venga? No, proti gustu, ale zrovna u takového milovníka korejské kultury mě to překvapuje. >:-[]:-)
No co dodat. Korejské vehikle nejsou můj šálek kávy,ale když se na ně podívám ,tak to vidím tak jak jsem to napsal.Stará i30 vypadala hůř než ceed fl,ale ted si vyměnili role.Ten předek u ceedu je opravdu,,,,,, :-!:-!
prosim ta, neviem co beres, ak ale uzivas pravidelne tvoj nick, koli comu presedis vacsinu zivota na "prkinku", tak ho vysad a chod ku ocnemu... :-! >:-[]
>:D - nepotrebujem ti nic vnucovat ;-) ( pokial sa nejedna o OOOO >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] )
Len som tak ( asi chybne ) predpokladal, na zaklade tvojej "oblube" H/K ze Europskejsie dizajnovane Kie by ti mohli sediet viac... ;-) Co mne teda sedia ;-)
i30 predava mozno u vas aj preto viac ako ceed ..... lebo ponuka este aj klasicku 1,6tku okrem GDI... kdez to ceed ma len 1,4ku a potom uz len GDI ak berieme benziny ...
i30 ma teda o jeden motor viac v ponuke ako ceed co sa logicky prejavi .... nehovoriac o tom ze v cechach u vas je domaci hyundai.... u nas zase vedie ceed pred i30... u nas je doma kia....
aj htp bola vo fabii traga.... a pozri ako uspesne sa fabky s tymi motormi predavali... vobec by som sa nedivil keby 1,4ka v ceede tvorila povedzme az 25 percent predaja ( stvrtinu ) z celkoveho poctu predanych ceedov ;-) .... samozrejme GDI bude predavanejsie... ale este neznamena ze 1,4ka sa nebude predavat... ved len tu v recenziach na moje.auto.cz som nasiel hned dva aktualne ceedy s 1,4kou pod kapotou ;-)
ano mas pravdu.... predavat sa budu urcite fajn vsetky motory ( aj tie slabsie sa predaju ) .... akurat ze i30 ma 3 bezniny v ponuke a ceed len 2 .... cize zopakujem to este raz.... i30 ma tym padom istu vyhodu voci ceedu a dozaista aj vdaka tomu ma predpoklady na to aby predal viac aut... ;-) nehovoriac o fakte c2 : hyundai je v cechach fakticky ako doma.... kia nie...
u nas je to presne opacne.... u nas je zase doma kia... takze ceedu sa u nas dari lepsie ako i30tke a sportagu zase lepsie ako ix35ke a riu lepsie ako i20tke..... ( aj ked nova i20 to uz moze zmenit, uvidime )
1.4-ka bude tvořit výrazně větší podíl prodeje, u nás tipuji přes 60%, protože cenový odskok 1.6-ky cca. 60 litrů a GDI okolo 100 litrů (dle karoserie) od základu je takový, že pak se už cena dostává na úrověň evropské konkurence a korejská "láce" základu a akcí se ztrácí. A přitom pak tyto "vrcholné" motorizace jsou co dynamiky a svezení na úrovni spíše podrůměrných motorů konkurence (1.2TSi 77kW, 1.0 EB 92 kW ..)
A stačí se kouknout na tvrdá data, aby sis udělal místo fantazírování obrázek. Dnešní stav na Austoscout24 - nabídka i30 od r.v. 2012:
1.4- ka - 2.483 kusů na prodej
1.6 -ka - 755 kusů na prodej
Pokud trh rostl o 16%, tak cokoliv pod tuto hodnotu znamená pokles a ztrátu, tímhle pohledem tedy nahlíženo:
Škoda - Prodeje v podstatě kopíérují trh a Škodovka ani přes modelovou ofenzivu Oktavie a zakolísáním příchodu Fabie nikterak prodejnost nezměnila a pozici si drží. Však je to správně, pokud by tomu tak nebylo, bylo by cos u nás špatně, na domácím trhu se mají prodávat především domácí produkty, nejen v potravinách. Tím neříkám, že odsuzuju někoho, kdo si koupil zahraniční auto, naopak mám pochopení a neodsuzuju ty, co si Škodu koupí.
Hyundai/Kia - V součtu korejci zaznamenali v podstatě pád, Hyundai si i přes agresivní a nákladnou kampaň nikterak nepomohl, Kia naopak padá. Trh je prostě korejskými auty již nasycen, co mohli urvat francii a především Itálii, to urvali a více si již vzít nedají. Samozřejmě ne jen z těchto značek směřoval přeliv do H/K, ale tipuji to na největší část. Možná pomůže příchod turbomotorů, ale naopak nepomůže plán H/K opustit politiku obrovských slev mimo ceník a i ceníkových lákadel.
PSA - Tady je to pokračující stagnace. Ani podařená 308 či nové Picasso nestačí, přitom 1,2 THP, 2,0 HDI jsou špičkové motorizace. Image se nabírá těžce, Citroenu navíc chybí nové modely, C3 nestíhala na konkurenci už na začátku, C4 je trochu opomíjená a C5 či DS řada u nás značku nespasí... navíc PSA chybí lowendový brand, který by dovolil jít do rizika a zvedat ceny po konci krize.
Opel - tak to je jeden z vítězů roku. Jako by po několik let opomíjená značka vstávala z mrtvých. Pro znalé sice možná trochu těžkopádne, z venku velké modely, ale uvnitř průměrně prostorné (Insignia, Astra), ale pro zákazníka, který neodzkouší vše, lákavé vlastnosti - cena nižší než VW, bohatáý nabídka motoru, obrovská konfugurovatelnost, mnoho příplatkové výbavy. V podstatě tomuhle může konkurenkovat jen VW... a asi si toho ákazníci začínají všímat.
VW/Seat - když se prodeje sečtou, čili pokles VW a růst Seatu, jde vidět, kam se přesunuli zákazníci. Seat vstal z mrtvých, něco sice vzal VW a Škodě, ale parazitování tady mezi bratříčky bylo vždy, přesto růst jde vidět. V případě Seatu jednoznačně jde cítit krásu Leonu :yes:
Renault/Dacia - na první pohled šok. Několik let byl Renault dovozce č.1, pár let v první pětce a teď... 9. místo... Renault může líbat nohy tomu, koho napadlo koupit Dacii, nalít do ní peníze a udělat lowendovou značku. V době, kdy ztartil na přelomu 90/2000 image, všichni víme proč, zažil odliv zákazníku, tak prodejnost si držel jen díky nízkým cenám a šméčku Thalii. Ten pokles prodejů je jen obraz ukončení Thalie, nového drahého (na poměry Renaultu) Clia a Capturu a poslední levní mohykáni jsou jen Megane a Scénic. Ti, co chtěli levné auto nyní kupují Dacii a o odliv zákazníku, které třeba cítí PSA a bude i Hyundai, nemusí mít v Renaultu strach, Dacia své jméno přes obavy získává a celkově je tedy Renault opět v top5. Někdo bude namítat, že by se tak měl sečíst H/K a koncern, to ano, ale v době, kdy byl Renault v top5 tu Dacia v podstatě nebyla. Takže v podstatě asi jediný francouszský výrobce s jakžtakž otimistickými vyhlýdkami v ČR...