V okolí francouzského Lyonu se koncem září uskutečnila prezentace evropského provedení Chevroletu HHR. Automobil, který zaujme svým retro-designem, se má stát především stylovým doplňkem současné nabídky značky.
Presne tak, Ecotec 2.5 V6 mel v letech 1994/95 vykon 125KW pro 6000 ot. a tocivy moment 227 Nm pri 4200 ot. a napr. Ecotec 2.6 V6 z roku 2003 ma vykon 132 KW /6000 ot. a 240 Nm/3400 ot.
Jak je videt, Ecotec 2.4 R4 pouzity v HHR je vykonove presne v norme. Vykon 125 KW je pro 2.5 litrove motory optimum. Nema cenu hnat motory do extremu a tim zkracovat jejich zivotnost.
Kdyz uz jsme u te zivotnosti, motory Ecotec V6 meli velkou slabinu v rozvodovem ustroji, ktere remeny strasne namahlo. Ecotec v HHR ma rozvod retezem - jak to ma byt ;)
Dnesne motory su pri rovnakych otackach "trochu" inde, co sa tyka vykonov. Motor BMW 2,5 ma 160kW/6500ot a 250Nm/2750-4250ot. Mercedes 2,5 ma 150kW/6100ot a 245Nm/2900-5500ot. Starsi motor Hyundai 2,4 ma 118kW/5800ot a 219Nm/4250ot, takze s nim sa moze porovnavat motor v HHR... :-!
Souhlasím. Taky se mi líbí, hlavně ta upravená dvojbarevná verze! Nebudu hodnotit interiér nebo jízdní vlastosti či spotřebu, beru to jako svěží vítr v záplavě nudných evropských vozů ... ;-):yes:
Dalsi "retro" pokus z USA, a stejne osklivej jako PT Cruiser. Zvenku design ala "jen abych se libil co nejvice lidem", zevnitr skripajici plastak, a jizdnimi vlastnostmi na urovni 5tileteho francouze. A cena bude jak jinak nez lidova.
Zaujimave, ked je tu debata o zadnokolkach, vzdy sa najde niekto, kto jazdi len tie a nic ine, ked sa bavime o o viacprvkovej náprave, vzdy sa najde "znalec", ktory by uz nic ine nekupil. A ked piseme o amerikach, jasne ze sa najde niekto, kto uz jazdi aspon druhe take auto a vie o nich vsetko... :no:
nie som znalec a netvrdim, ze by som si nekupil nic ine...reagujem len na: "Je videt ze jsi jeste s nicim podobnym nejel, jinak bys takovy nesmysly nepsal... Az se povozis, pak mluv." Predtym som mal 7 rokov 'koncernove' auta (audi), mali svoje muchy aj vyhody, bol som spokojny, najazdil som na nich skoro 300tkm. Teraz mam Dodge a som zatial tiez spokojny. Co by si mi poradil za cenu 500tSK v plnej vybave so 4rocnou zarukou a 6rocnym servisom?
Zajímavý design... když se ale podívám z blízka, tak je to takové jakési nedomrlé... kde je smysl pro detail a vyrovnanost? Design je jen věc osobního vkusu... já za ten svůj tvrdím, že našlápnuto dobře, ale doraženo lajdácky. Škoda. ;-\
Mohu se optat, kdo to fotil? Ten interiér s bleskem až není poznat jaké tlačítko je jaké a rozmazaný volant. Omlouvá pouze to, že za Vámi stála banda zahraničních novinářů a nervozně ťukala prsty do kapoty. ;-\
Mel jsem moznost s Chevy HHR 2.4 LT najezdit nekolik tisic Km a v porovnani s prislusnymi vozy evropske provenience to neni spatne.
Rozhodne to ovsem neni rodinne auto v evropskem slova smyslu. Nedate do neho dva velke kufry, pokud chcete vezt 4 pasazery. Zavazadelnik je proste maly, za to prakticky. V provedeni LT lze plastovou podlahu dat do uchytu na strane (viz. foto u clanku) a tim vytvorit 2 prostorovy zavazadelnik. Ta podlazka ma navic celkem slusnou nosnost, takze se nabizi i dalsi prakticka vyuziti. Na snimku jsou videt hned za zadnimi sedadly takove dva "poklopy", za kterymi se skryvaji celkem hluboke a prekvypive prostorne schranky.
Pokud jste ale vyssi postavy, budete mit pri delsi jizde problemy s levou nohou. Tu je totiz, kvuli zasahujicimu levemu podbehu mit neprirozene pokrcenou. Kdyz jsem po 2 hodinove jizde vystouppil z HHT, tak jsem par minut pekne kulhal.
K tomuto motoru rozhodne doporucuji automatickou prevodovku, ma na "ameriku" prekvapive dynamicke zprevodovani. Podvozek je trochu neodladeny, pri prujezdu prudkymi zatackami (tim myslim opravdu prudke zatacky jako napr. nektere dalnicni sjezdy apod.) ma HRR tendenci se prevracet (rychlost nad 50 Km/h) - kdyz se mi to stalo poprve, docela me to zaskocilo - jizdu po dvou kolech nemam tolik v krvi.
Jinak se mi libilo zpracovani interieru. Ve srovnani s Octavkami nebo Golfem na me pusobil solidneji, "spolehliveji". Jsou pouzity, jak je u novych "amerik" po roce 2003 zvykem, pevne, tvrde, hodnotne vypadajici plasty.
Skvělý...člověk v kterej v tom jel a má k tomu co říct...ale že to odsuzujou hned lidi co to maximálně viděli na obrázku tak newim...design hodnotit eště můžou, ale taky se to moc nedá protože auta v reálu vypadaj jinak. Jinak ta spotřeba se mi zdá taky nějaká divná.
spotrebe bych veril. tyhle americky benziny jsou prekvapive usporny. jezdim cca pul roku vetsim chevy equinox, 5st automat, je to SUV takze aerodynamika nic moc, siroky kola, pohotovostni hmotnost 1660kg a to hlavni - motor 3.4 V6 138kW. jezdime na kratsi vzdalenosti, po meste (v CR), obcas si dam kickdown a pritom se dlohoudoba spotreba drzi na 10,7l. to mi prijde vzhledem k velikosti auta a motoru vynikajici. na delsi vzdalenost po okreskach v pohode pod 10. znamy jezdi murano a to mu pod 13 nejde. takze HHR na platforme astry combi bude jezdit v klidu za 8-9 litru, to se vsadim
Možno vkusu Američanov tento dizajn vyhovuje, na mňa pôsobí dosť rozporuplne. Auto až na výšku vpodstate kompaktných rozmerov, európska stredná trieda ho už mierne prerastá. Na pohľad ale veľký maco, za čumák a predný masku by sa nemusela hanbiť ani dvaapoltonka...
Na osobák má dosť hrubé, neotesané črty, hodiace sa fakt skôr k užitkáču. Tiež by ma zaujímala hodnota koeficientu odporu vzduchu, aj vzhľadom na ňu sa mi zdá uvádzaná spotreba trochu diskutabilná.
Interiér, teda skôr palubovka na mňa pôsobí podobne ako tá v Dacii. Niekto tu napísal o plastoch v amerických autách, že sú "pevné, tvrdé a hodnotne vyzerajuce". Doplnil by som, že tiež menej bezpečné v prípade čelného nárazu a menej príjemné na dotyk. Hodnotne podľa mňa vyzerajú iné materiály, nie veľké tvrdé plasty, interiér z Favorita je znesiteľný vo Favorite, nie v novom aute strednej triedy. Na to majú zrejme v Amerike iný pohľad.
Sedadlá na pohľad pekné, ale to chýbajúce bočné vedenie bude zrejme hodne cítiť, ako sa píše aj v článku. Celkovo mi interiér vzhľadom na vonkajšie rozmery pripadá dosť stiesnený, hlavne sedadlá sú o nejaký ten centimeter hrubšie a mohutnejšie ako by sa hodilo.
Tiež som si v diskuzii prečítal posmešnú poznámku s poukázaním na 1.9 TDI. Oponoval by som, auto tejto veľkosti pre Európu, najmä ak to nie je typická "amerika" ale skôr auto pre bežnú rodinu, by malo mať v ponuke aj menšie a úspornejšie pohonné jednotky ako benzín 2.4 litra. Niekedy mám pocit, že americké značky sa predajom v Európe príliš netrápia. S filozofiou "čo vyhovuje Američanom, musí byť dobré aj pre Európu" to na zvlášť veľký úspech nevyzerá...
Souhlasím,není retro jako retro,tady je hodně vidět rozdílnej pohled Evropy a Ameriky,Miník nebo F500 proti retro amerikám,nemůžu si pomoci,ale pro mě Evropa jednoznačně vede proti přeplechovanejm a naoko těžkejm mastodontům a to přitom HHR vůbec není velký,prostě zas z toho vytěžili pojízdnej tank. Ještě mě překvapují ty výhledy prodeje,jakoby sami věděli,že to není pro Evropu to pravý a omlouvaj to exotickým zjevem,pár tisíc prodejů za rok v evropském teritoriu je setsakramentsky málo a prostě se jím to nemůže nijak vyplatit a držet si to jen jako třešničku na dortu,nevím,zda to je dobrá prodejní politika. Dál to nekomentuji,není to můj šálek kávy,navíc auťák jen s jednou motorizací nemá v Evropě moc šancí,jakoby to sami dopředu degradovali. Takže můj závěr - ač dejme tomu neotřelý design,tak nelíbí :no:
Jo, celkovo mám z "Američanov" nie práve dobrý dojem. Idú z extrému do extrému. Chcú predávať podivne vyzerajúce autá podľa ich domácich predstáv a kritérií, snáď okrem celkových rozmerov auta bez ohľadu na požiadavky európskych zákazníkov, alebo naopak púšťajú na trh "klasiku", ale zloženú z dielov európskych výrobcov, čím hodnotu "ameriky" degradujú opačným spôsobom. Holt nájsť tú správnu cestu je zrejme problém. Mať tak šikovnú štýlovú Ameriku, interiér s doplnkami z kože a dreva, pod kapotou jeden z piatich ponúkaných motorov s automatikou....celkom príjemná predstava...
vehikel plný tvrdých plastov s jediným motorom, alebo Saab s trochu americkymi liniami (BLS), to vo mne žiadne emócie ani sny nejak nevzbudzuje...
:yes: Souhlas.Kdysi byly americké vozy pojem.Dnes mám taky pocit,že se nějak hledají...dokonce i na domácím US trhu se jim propadají prodeje a lidé spíše volí japonské vozy.
Že by recesia amerického automobilového priemyslu? To ako keby Češi chodili na "vepřo-knedlo-zelo" do Rakúska a Slováci na bryndzové halušky do Maďarska, lebo tam to robia lepšie...Ale aby sme si nahradili stratu, tak to bravčové a bryndzu budeme vyvážať do Mongolska. Síce to tam veľmi nepoznajú, ani nejedia, ale veď je to dobré, prečo by sme tam na tom nemohli zarobiť....? >:-[]
no problem mozno bude aj v 'nespravne nastavenej' (citaj blbej) europskej legislative tykajucej sa dovozu US aut...zober si taky ford F150 alebo dodge RAM 2500, to su uz podla mna dost 'americke' auta...ked si ich vyskladas v konfiguratore na nejakej US stranke, vyjde ta to na nieco okolo 40t$ uz v celkom dobrej vybave...ale skus si ho nechat doviezt a dat na papiere
a este k tej spominanej 1-motorovej ponuke...GM ponuka 3 motory v 5ich vykonovych prevedeniach 2.2(143 resp. 149k), 2.4(172 resp. 175k) a 2.0turbo (260k)...diesel nie je a mozno to europana stve ;-)
Vcelku máš asi pravdu, ale povedz mi, čo bráni Američanom aby niekde v zastrčenom kúte Európy vyrábali svoje autá a aby záujemcovia neboli odkázaní na kusový dovoz alebo dovoz spoza mora vobec?
Na mě to dělá dojem,že to vlastně vůbec nepotřebujou,stačí jim odbyt u nich doma,mají prostě svůj pohled na auta a naco by se přizpůsobovali tř. požadavkům Evropy,která má trochu jiné představy. Je fakt,že to je ohromný flák země,patří mezi nejbohatší státy světa,určujou světovou ekonomiku a politiku,jiná mentalita,vlastenectví jako brno,náboženství,sebevědomí atd.,takže prostě amerika je amerika a evropskej trh a jeho požadavky je zajímaj jen okrajově,vůbec se nechtěj podřídit jako např. asiati
Stačí, alebo nestačí. Situácia nie je u všetkých rýdzo amerických výrobcov najlepšia. Sústredenie sa iba na domáci trh má aj svoje negatíva, pred nejakou dobou o tom docela dobre písal Marko. Zrejme ten patriotizmus s sebaúcta sú silnejšie ako moc peňazí. Aj keď naopak ísť do sveta a prezentovať tam svoju krajinu svojimi produktami je tiež istým spôsobom patriotizmus. Alebo nie?
Určitě prezentace vlastní země prostřednictvím produktů je důležitá,zase v dnešním globalizovaném světě se to už trošku smazává,jde spíš o značku a někdy se v podvědomí ani nerozsvítí,odkud vlastně ta značka pochází,ale už nebudu filozofovat,ty negativa jsou v US jasně vidět třeba na Chicagu,dříve prosperující město,svázené s výrobou aut a teď škoda mluvit,to jsou ty negativa,zahledění se do vlastního trhu,tam jim už vlak dávno odjel a kromě kriminality jim tam toho moc nezbylo,horko těžko se to dává dohromady.
mě se zdá, že v tom bude málo místa. Na výšku ne tedy. Jinak interiréru chybí nápaditost, jinak působí svěže. Středová konzola je ok, zbytek se mi moc nezdá. Design hodnotím kladně, ale můžu říct, že to na první pohled působí podstatně mohutněji než na Astry plošině... celkově bych souhlasil s Klaudiusem, a jeho o příspěvek výše uvedenou poslední větou.
Body biude sbírat zejména ze neotřelost, to je nasnadě. Kdo si dneska kupuje takovou ameriku, toho vycizelovaný milimetry a další míry, jakýma soupeří EU/JAP automobilky asi moc nezajímaj... nesou s sebou totiž šeď. Tohle má šanci působit barevně, to je jeho hlavní výhoda.
Když byl Cee´d novej, působil taky podobně svěže. Dneska s i30 a dalšími objevujícími se větvemi tohohle chápání designu, už to všechno zase zahltilo bahno okoukanosti.
Cim viac a detailnejsie sa pozeram na nove modely z US produkcie, tym je mi to jasnejsie. Cinska expanzia urcite pride. Mozete hadat, kto jej ako prvy podlahne.
HHR som si obzrel na autosalone vo Frankurte, a detailne v Nitre. Za interier, teda pristrojovku, vyplne dveri atd, sa mozu skutocne hanbit. To uz sa da povedat, ze Cinania maju lepsi cit pre detail. Tym nemyslim Brilliance vystavene vo frakfurte, ale auta ktore som pozeral na autosalone v novembri v Pekingu.
Este na doplnenie: co sa tyka exterieru HHR, samozrejme patri pochvala konstrukterom a dizajnerom. Vytvorili auto s retro duchom. Nie tuctovku, podobnu na inych x modelov.
kritika sa tyka specialne interieru. Schvalne si vsimnite na HHR (aj na inych aktualnych americky modeloch, napr. Dodge Nitro) uroven spracovania. Stoji za to, predklonit sa a nazriet pod pristrojovku. Napriklad vedenie kabelaze, volne visiace nezapojene konektory.. to je ako navrat v case.
Dokud to bude exotika, tak proč ne - rád se za tím jednou za rok otočím. Ale jsem rád, že toho nebudou plné silnice, to by mé estetické cítění asi neuneslo :-) P.s.: Ty loketní opěrky jsou otřesné.
Zajimava diskuze. Dalo by se take rici dost jednobarevna. I ja mam osobni nazor na tento vuz. Rekl bych, ze jde o cerstvy vitr v monotoni evropske produkci. Ve stredni Evrope kazda automobilka dava duraz na "sportovni vzhled" vozu. S tim jde ruku v ruce tvrdy podvozek a sedacky s prehnanym bocnim vedenim. U nas nam zakony prilisnou sportovni jizdu neumoznuji, silnice jsou v horsim stavu tak nam logicky lepe slouzi vozy ladene do mekka. Silnice v USA jsou tem ceskym co do kvality dosti podobne (krome tech nejvetsich dir), i tam maji zatacky a rychla jizda se tam nevede.
Cesky automobilovy trh netrh je velice ovlivnen trhem nemeckym. Navic do modni kolekce typickeho cecha patri konske ocni klapky, kvuli kterym mu chybi potrebny rozhled a nadhled. Zkratka auto musi byt kompaktni, sportovne strizene, s bocnim vedenim do pulky stehen, kazdy kaminek na silnici musi byt citit v zadku a ve volantu. Palubni deska musi byt mekka na dotyk, protoze k ridicskemu umeni patri i jeji hlazeni. Kufr musi byt velky (co kdybych se nahodou stehoval). V neposledni rade je podminkou, ze v nabidce musi byt dieslovy motor a pro kratice dani i verze N1.
Osobne kazdy model, ktery prinasi osobitost do anonymni nabidky ve stredni Evrope, vitam. Mozna to lidem napovi, ze auto nemusi byt takove, jake mu diktuje mistni nabidka.
Hlavní problém je, že tady 90% pisálků v žádný americe nikdá nesedělo, natož by jí jelo.
Modlou je pro ně dvoulitr v ropě od VW (imho montují se mimocjhodem i do vozů Chrysler/Dodge).
:yes: presne tak
OT: Spoluziakov otec si v roku 95 zohnal chrysler GTS '91 s (iba) 4-valcom 2.2 turbo (177k)- bolo to prve auto na ktorom som zazil jazdu >220kmh. To bol zazitok >:D
Ameriky sa v Europe neuchytia prave kvoli tomu ze, neponukaju diesle. Asi hlavne kvoli tomu zacali v Chrysleri opatrne montovat do (exportnych) aut (nie vlastne) diesle - Dodge Caliber/Avenger (2.0 VW), Dodge Nitro (2.8 VM Motori). A ked sa dnes u nas pozries na nase cesty, takmer vsetky tieto auta su s dieslovou motorizaciou (asi som jeden z mala s benzinom ;-) ).
V US je proste iny zivotny styl a ani v dnesnom trende znizovania emisii (u diesla? - sic!) a spotreby nepojdu dieslovou cestou. Skor tam vidim moznosti downsizingu benzinovych motorov (+turbo, direct injection). Aj ked ten US-downsizing bude zase trosku 'neeuropsky' ;-)
Co som to vlastne chcel povedat? :-) Hmm... najblizsie auto, co si kupim bude Dodge RAM Double Cab >:D
Cesky trh je aky je a jeho poziadavky tiez len tak niekto zo dna na den nezmeni. Je fajn, ze obcas sa taky "exot" ako HHR objavi. Nebude to ziadny masovy predaj, dizajn, ktory je pre nasinca mierne povedane kontroverzny, vzdy bude mat okrem zastancov aj dostatok odporcov.
Podotkol by som, ze HHR je kompaktnejsi ako mnohe auta nie iba strednej, ale aj nizsej strednej triedy. Ani mu tu rozmery nikto nevycita, ako som si stihol vsimnut. Maksi podvozok je na nase cesty plus(tiez som nezaregistroval vyraznejsie namietky), bocne vedenie sedadiel ale chyba. Zakrut je dost (najma na cestach nizsej kategorie), cesty krive a po ostrych vyjazdoch a zjazdoch z dialnic tiez nie je prijemne drzat sa len volantu a pripadne sa opierat o dvere.
makka palubovka okrem toho ze robi interier auta vyrazne utulnejsim ma zmysel aj pri pripadnom naraze, kedy zvykne menej posramotit nohy vpredu sediacich. Velky kufor je vyhodou, uplne nutny pre rodinu. Uz len presunut deti na tyzdem k babke 100 km od domu pocita so slusnou davkou batoziny. Plus svieze a pohladne linie, ano vkus sucasnych ludi na starom kontinente je iny ako u amikov. Tiez auto beru casto ako kus majetku a priam zivotnu investiciu, kdezto v USA je to spotrebny tovar.
Takze nebranil by som az tak toto konkretne auto, k priblizeniu sa predstavam vacsej casti motoristickej obce u nas mu este dost chyba... :-)
Ano, na tvrdej vrstve je ta makcena. Chces mi povedat, ze ta zrani rovnako ako palubovka, ktora je cela tvrda? Mozno pri nejakej drastickej buracke vo vacsej rychlosti je to skoro to iste, ale vo vacsine pripadov to rozdiel je, a nie maly.
A preco by to malo hned praskat a mat hroty? Nic v zlom, priatelu, ale Ty asi ani netusis, aku strukturu ma palubovka a ake vlastnosti musi pouzity material vykazovat...
Mozna si myslis, ze vis. Myslis se, ze mekceny povrch se ochrani proto uzaru pri narazu. Myslis si, ze vydrzi. Myslis si, ze vis. Tak teda nevis. Kazdy den se setkavam s auto nehodama. Je to moje prace. Zapichany kousky palubky v nohach ridicu a spolujezdcu je na dennim poradku. Never NCAPu nebo ADACu. Nejvic smrtaku a vubec zraneni se stane pri vyssich rychlostech.
JÁ am dle Amerika a JÁ mít jeden HHR , JÁ pila jeden líčit of jeden HHR dále tato tkaniva does někdo vŘdŘt kde Dovedu brát jeden mříž a krása písčina do téže míry aby? Je mi líto až k vetřít se dále tvůj fórum.
[odkaz]
[odkaz]
Re: Ahoj každý! JÁ mít jeden otázka kolem jeden HHR
I don't really know, this car is going to be sold in dec/07, jan/08 on CZ/SK market. Try to search the U.S. online shops or HHR-fan sites, there should be more accessories. For example:
[odkaz]
or
[odkaz]
Re: Ahoj každý! JÁ mít jeden otázka kolem jeden HHR
Thanks for responding! I have been to all the HHR sites here in the States, nothing on this grill and beauty bar. :-( Any idea who I can contact to see if this grill is available? Where is this car going to be sold do you know? Thanks again!
Re: Ahoj každý! JÁ mít jeden otázka kolem jeden HHR
You mean exactly this car shown above? I don't think there will be sold the HHR equipped with those accessories in CZ/SK. As I know our dealers they will sell the HHRs only with low- or middle-grade appointments. I own the 2007 Dodge Caliber SXT almost with the highest equipage sold in SK - it's comparable with U.S. middle graded SXT. There is no R/T or SRT-10 availabe... The dealer orders the accessories only from Mopar and the price is more than 80% higher than if I order directly on U.S. online shops...
I think the same situation will be also with Chevrolet dealers, because in CZ/SK is the Chevrolet mark bound with former Daewoo. The HHR will be the first 'real' chevy sold on our markets (excluding Corvette and some individual imports).
I really need to know how to get a grill like the one on the red HHR on this site. Any information would be appreciated.
JÁ ve skutečnosti oprávnění k přístupu jak? až k brát jeden mříž do téže míry člen určitý jeden v rozhlase červeň HHR dále tato poloha. Jakýkoliv hlášení chtěl bych být ocenil.
Prečo sa Chevrolet rozhodol zrovna tento model hodiť na európsky
trh ? Myslím si ,že keby to Chevrolet myslel s európou vážne, ponúkol by model ,ktorý by dokázal konkurovať európskemu štandardu.Tento model v európe nemá konkurenciu,lebo také mrské
auto ešte žiadna EU-automobilka neponúkla.
>:-[] Ale ako vtip je to dobré. >:D