Jestliže jste měli u jistého francouzského MPV potíže s identifikací přídě a zádě, opravdové problémy vás teprve čekají. Chrysler připravil pro detroiský autosalon NAIAS studii nekonvenčního elektromobilu.
Ten americký štýl pre mňa je a asi aj zostane dosť nepochopiteľný. Nie je mi jasné, prečo štvormiestne auto musí byť taká obrovská a ťažká opacha. Pohodlie predsa nemusí byť dôvodom k megalománii. Navyše hovoríme o ekológii.
Druhým nezmyslom je výkon motora 200 kW. Čiastočne si to možno vyžiadala zbytočne veľká a robustná stavba auta, ale aj tak je to zbytočný prepych. Auto o triedu menšie a s výrazne menšou dávkou kilowattov by mohlo ponúknuť dobrý komfort cestovania, aj dlhhší dojazd. Povedzme 80 KW, zrýchlenie za 12-15 s, dojazd 600-700 km zs rovnakou zásobou vodíku znie oveľa lepšie, nie? :-)
Zní to lépe pro Evropana s rozumným myšlením, nebo pro průměrného Japonce. Já doufám, že i tenhle cizí svět (myšleno Amerika) jednou pochopí rozdíl mezi autem a karavanem.
Jinak.. koncept nekoncept, je to příšerná obluda a ani maličko pěkná.