Za neočištěné auto od sněhu a námrazy hrozí vysoké pokuty nejen u nás, ale také v zahraničí. V Rakousku vás vůz pokrytý sněhem může přijít až na 127.000 korun!
Omleté téma, k němuž už asi není co dodat. Pořád vídám experty, kteří mají půl čelního skla pod sněhem a nevadí jim to.
Ale z mého pohledu největší problém jsou kamioňáci, kteří se neobtěžují očistit plachtu a následně za nimi každou chvíli létají nálože ledu a ohrožují všechny okolo. V zatáčce jim to pak padá na chodník i na auta v protisměru, prostě masakr.
Já s kamionem nejezdil, ale nějakou techniku na to asi mají, ne? Nemluvě o tom, že s plachtou plnou ledu klidně už vyjedou. A vůbec, návěsy by měly mít takovou konstrukci, aby se v nich voda nedržela.
No promiň, ale když přistoupím na tvou rétoriku, mně jako řidiči je u p*dele, jak zajistíš, aby mi čelním sklem neproletělo 50 kilo ledu. Pokud to zajistit nemůžeš, nejezdi...co inteligentnějšího na to říct?
Dovedu si představit, že je to pro profi řidiče z různých důvodů problematické a zajímá mě jejich pohled, ale pořád je to problém, který se má nějak řešit.
A mimo jiné se jedná o práci ve výškách. Řidič na pumpě nemá jak dodržet pravidla práce ve výškách. Jedná se o výšku 1.5 metrů a více.
Technické konstrukce
Jedním ze způsobů, jak zajistit bezpečnost práce ve výškách, jsou zejména technické konstrukce, mezi něž patří například:
zábrany a ohrazení
zábradlí a záchytné sítě
záchytná lešení
poklopy a příklopy
pracovní plošiny
Jejich cílem je zamezit přístupu nepovolaným osobám na nebezpečná místa, kde hrozí pád z výšky nebo do hloubky. Dále pak bezpečné zachycení padajícího člověka nebo předmětu či břemene. Tam, kde hrozí nebezpečí pádu do otvoru, propadliny, díry, prohlubně nebo jámy je důležité taková místa zabezpečit například zakrytím poklopu nebo zasypáním. Další z možností eliminace nebezpečí je umístit na okraj těchto otvorů ochrannou zátarasu (ohrazení, zábradlí, apod.), které zamezí pádu osob.
Klííídek, já jsem neřekl že s tím souhlasím. Řekl jsem, že řidič na pumpě nemá prostředky, jak se sněhu a ledu z plachty zbavit. A to prostě v Čechách nemá.
Myslím že článek podává nesprávné informace. Protiřečí si citací zákona a následným výkladem této citace, konkrétně:
Zákon: "...Zároveň nesmí řídit vozidlo, na němž nebo na jehož nákladu je led, který by při uvolnění mohl ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích..."
A výklad k němu "...řidiči musejí před vyjetím očistit ... střechu vozidla. Zvlášť když je na ní „čepice“ sněhu, z níž by odlétávající sníh a led ohrožoval další účastníky provozu..."
Takový výklad je nesprávný, ze střechy je dle zákona nutné sundat pouze led, nikoliv sníh. I když to zní divně a osobně s očištěním auta i od hromady sněhu samozřejmě souhlasím, znalost zákona může pomoci například v případě konfliktu s mozkově omezenějším příslušníkem PACH.
Problém jsou kamiony a led. Určitě né sníh na střeše osobáku. V dnešní době SUVček člověk kolikrát ani nemá moc šancí komplet očistit střechu od sněhu, chodit se po ní nedá.
Na osobáku se střecha po pár km zahřeje a čepice stejně sjede. Já to řešim hamtnutim na brzdu a předníma stěračema, aby to nepadalo za mně.
Další výplod chorých mozků zastávajících se suv. Že jsou všichni najednou chabrus a jedině do suv se jim dobře nastupuje, na to už jsme zvyklí, že pořád plantají, že mají lepší rozhled, to už taky známe, ...... ale že jim tak selžou oči a zkrátí se ruce tak, že si nedosáhnou koštětem, nebo smetáčkem na střechu - to slyším poprvé. :-):yes::yes::yes::-!
Jelikož na střeše je obvykle stejně sněhu jak na čelním okně tak ji čistím v okamžiku, kdy si stěrače neporadí s tou vrstvou na okně, 1cm z tama fak ometat nebudu :-!
Čítal si svoj príspevok? Kamióny problémom sú, ale keď ty máš problém so svojim suv, tak kamionista má problém neriešiteľný. Na suv ti poradím klasickú metlu >:D
Nevim, kde berete jistotu že mam problém s SUV. Já ho nemam. Ometu, co zvládnu, určitě nepolezu na nějaký schůdky. Led stejně dolu ze střechy bez jejího poškození nedostaneš a sníh sleze. Tohle provozuju od doby 105ky a nevidim problém.
Na kamion má kamioňák vlézt po žebříku a odmést to hrablem. Osobák má střechu tak 1m2, kamion desítky metrů. To je ten rozdíl a nebezpečí.
to je sice pravda ale ak s takymto pristupom budu fungovat vsetci, tak niekedy v buducnosti pojdes za clovekom vo vacsom suv a potom zbadas tu srandu ked ti na okno padne 1m2+ snehu ...
Celkem by měn zajímalo, jak sundaváte ledovou krustu (stačí 0,5-2 cm) co se teď dělá na autě bez poškození plechů ? Každej to tu voskuje, meje, leští a pak tohle drbou z auta. Okna vezmu škrabkou ale mna střeše a kapotě se to musí prostě prohřátim rozpustit a slézt samo. Jinak fakt nevim jak to dostat dolu. Nemluvim o prašanu, tam koště stačí a po 100 metrech jízdy je zbytek zfouklej z auta větrem.
Sice je venku konečně mráz, ale sněhu je poskrovnu. Tyhle mrazy z východu sníh nepřinesou. Na ranní 1mm namrazu se toto zákonné ustanoveni nevztahuje.
Děkuji za připomenutí, ale chtělo by to příště vhodnější nacasovani článku.
Ohledně těch kamionů.. Zákon jim to ukládá o tom není sporu. Poradí někdo z chyhtrolínů jak očistit střechu návěsu od ledu? Třeba škrabkou co si koupíš na benzínce?
Třeba tím, co by měl v daném počasí mít řidič sebou. Budeš se takhle ptát taky, až pojedeš za kamionem a velká kra prorazí v tvém OA čelní sklo, někoho zraní nebo ještě hůř?
Já se ptám, co proto dělají dopravci a řidiči?!
Ano, to dá logiku. A jaké konkrétně nástroje to jsou? Nešilte prosím, já nikde nepíšu že mají kamioňáci jezdit s návěsy pokrytými ledem a zabíjet beztrestně lidi. Já se jen zamýšlím nad tím, že to co jim zákon přikazuje, není v praxi snadno proveditelné. Všimněte si, že ani vás nenapadl žádný způsob jak to provádět.
Podle mně by měl mít kamioňák s sebou žebřík a koště jako kráva. Vyleze, omete šířku 1m, sleze popondá žebřík, vyleze.... Sice to bude dělat 3 hodiny před odjezdem ale asi by to mělo jít.
Hlavně by si sebou měl vzít dva frajery co mu ten žebřík budou držet a třetího co mu zatím bude hlídat náklad. Koště a žebřík dává určitou logiku pokud jde o sníh. Ale nejsem si jist zda to bude platit i na led.
Koště funguje na prašan, ten ale zase není takový problém, protože nikoho nezabije. Ovšem jak sundáváš led se přijedu osobně podívat, protože koštětem to nejde a krumpáčem uděláš díru do plachty
Na dialnicnych odpocivadlach by mali byt plosiny kam to vodic pristavi a nasledne z nich to krasne ometie. Na zapade bezna vec u nas nic. Je to rovnaky princip ako ked sa prijalo AETR aj u nas a zrazu nebolo kde vecer zastavit a urobit pauzu, lebo nebola a stale nie je dostatocna infrastruktura. Najjednoduchsie to bolo hodit na vodica a viac sa nestarat.