Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: COTY 2014: Ve finále evropského auta roku je také Octavia a BMW i3

Evropská anketa Auto roku (COTY) zná finalisty. Ve finálové sedmičce jsou dva elektromobily, ale třeba i Škoda Octavia.
Zpět na článek
17. 12. 2013 10:25
17. 12. 2013 10:58
17. 12. 2013 11:28
17. 12. 2013 13:02
17. 12. 2013 13:14
17. 12. 2013 11:37
17. 12. 2013 13:41
17. 12. 2013 11:42
17. 12. 2013 11:58
17. 12. 2013 12:52
17. 12. 2013 12:56
neregistrovaný "HTPkiller"
17. 12. 2013 13:01
17. 12. 2013 13:20
17. 12. 2013 13:10
17. 12. 2013 14:16
17. 12. 2013 15:12
17. 12. 2013 15:17
17. 12. 2013 16:15
17. 12. 2013 16:20
17. 12. 2013 18:15
17. 12. 2013 20:19
17. 12. 2013 19:35
17. 12. 2013 20:18
17. 12. 2013 21:20
17. 12. 2013 21:30
17. 12. 2013 21:45
17. 12. 2013 19:38
17. 12. 2013 20:25
17. 12. 2013 20:20
17. 12. 2013 20:59
17. 12. 2013 15:42
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 12. 2013 15:51
17. 12. 2013 16:25
17. 12. 2013 16:42
17. 12. 2013 20:32
17. 12. 2013 21:08
17. 12. 2013 23:26
18. 12. 2013 03:32
18. 12. 2013 07:19
18. 12. 2013 08:23
18. 12. 2013 15:08
18. 12. 2013 16:18
17. 12. 2013 14:15
17. 12. 2013 15:13
17. 12. 2013 13:01
17. 12. 2013 14:21
17. 12. 2013 18:37
17. 12. 2013 21:58
17. 12. 2013 13:08
17. 12. 2013 13:15
17. 12. 2013 13:40
17. 12. 2013 13:46
17. 12. 2013 13:59
17. 12. 2013 14:09
17. 12. 2013 14:14
17. 12. 2013 14:32
17. 12. 2013 14:40
17. 12. 2013 14:43
17. 12. 2013 14:47
17. 12. 2013 14:50
17. 12. 2013 15:27
17. 12. 2013 14:55
17. 12. 2013 15:13
17. 12. 2013 15:17
17. 12. 2013 16:13
18. 12. 2013 06:44
18. 12. 2013 08:44
17. 12. 2013 15:36
17. 12. 2013 18:54
17. 12. 2013 13:37
17. 12. 2013 18:52
17. 12. 2013 21:15
18. 12. 2013 08:46
17. 12. 2013 19:36
17. 12. 2013 20:03
17. 12. 2013 20:15
Avatar - Emel
17. 12. 2013 10:25
Těžká volba
Letos je to opravdu složité, sám bych nevěděl co zvolit.

- Osobně bych vypustil Sko... po tom co jsem přečetl (včetně Dinarova skvostného blogu) nemám pocit, že by Sko posouvalo hranice lidského poznání nebo tak něco.

- Tesla je zajímavý počin, který opravdu elektromobily posouvá zase o kousek dál. Že mi osobně luxusní elektrosedan nedává smysl je věc jiná, ale pokud by převážil faktor "přínos automobilismu", byla by Tesla můj favorit. Jenže nepřeváží.

- i3 - o co méně revoluční, o to lépe použitelná... už ze své podstaty, elektromobil je poměrně drané vozítko do města, tak proč ne od BMW? Nejspíš v tom bude i nějaká ta fahrdynamik a radost z jízdy...

- Octavia je geniální v tom, jak dokáže prostorem konkurovat střední třídě a jak široké spektrum dokáže pokrýt. Z jiného úhlu pohledu... je to jen derivát Golfu, který přidává trošku místa uvnitř a naopak ubírá jinde. Buď jak buď, prodejní úspěchy dávají Škodě za pravdu v zachycení trendu doby a tenhle faktor býval v COTY významný.

- 308... bez osobní zkušenosti si netroufám soudit, názory testerů i diskusních kolegů jsou opatrně optimistické. Podařilo se stvořit Golf a přitom nebýt Golfem. Aspoň ne úplně. 308 je takové světlo naděje pro Peugeot... ale za sebe říkám, že radši tu Škodovku.

- C4 Picasso... podle všeho velmi povedené auto, které navíc vypadá opravdu dobře a originálně, v testech se občas objevuje výtka ke komfortu. Moderna tu ale není na překážku funkci. Problémek může být v tom, že tato kategorie má asi svá slavná léta už za sebou.

- Mazda 3 má to nejlepší z šestky, tedy svěží design a skyactive motory, které v menším autě budou zřejmě ještě lepším společníkem. Po poněkud příliš asijské generaci teď přichází auto, které nejen hraje první ligu v jízdě, ale nezaostává ani v ničem jiném. Pokud si tedy vyberete z poměrně omezené nabídky motorů, výbav a karoserií.

Pokud bych z toho vynechal politiku, volil bych Mazdu. Za to, že stvořila řidičské auto, které hezky a svébytně vypadá... a to bez toho, aby to viditelně odrbala někde jinde. Za to, že je to svébytná značka jdoucí svou cestou (na rozdíl od Škody).

Pokud by mělo vyhrát evropské auto, pak asi C4 - jedinečné a zřejmě na špičce své třídy (což se o 308 asi úplně říct nedá).
Rozbalit vlákno
7
Avatar - iudex
17. 12. 2013 10:58
Re: Těžká volba
Múdro vravíš, súvisle, až mi je to divnô. ;-) V zásade súhlasím s náhľadom na jednotlivé autá, obdobne aj s voľbou víťaza bez ohľadu na politiku (teda Mazda 3). Pri európskom aute ale nesúhlasím: z testov, čo som čítal, C4 má viaceré vážne muchy, na jednej strane geniálne myšlienky, na druhej vážne prešľapy, čím dosť polarizuje. Octavia je - ako píšeš - stále len koncernový derivát a teda sama nič prevratné neprináša, 308 má tiež viacero nedotiahnutých aspektov. Teda hoci mi to nie je moc po vôli, za horúceho favorita vidím i3: malé mestské autíčko s progresívnou technikou, ktoré (ako píše stealth01 v aktuálnej recenzii na MACZ) má tak do 60 kmh dynamiku M3.
Avatar - Emel
17. 12. 2013 11:28
Re: Těžká volba
Jaké vážné přešlapy C4 myslíš? Já četl jen o slabším komfortu... ale je fakt, že to auto jde trošku stranou mého zájmu.

Minulí dva vítězové jsou Leaf a Ampera... teď těžko říct, jestli to dává i3 větší šance, nebo jestli naopak zavládne jisté přesycení elektroauty. Za dané peníze je i3 přece jen poněkud drahá a vzdálená hlavnímu proudu...
Avatar - Dinar
17. 12. 2013 13:02
Re: Těžká volba
i3 je tam jako černý koník, uvidíme, jak moc bude COTY zelená... nebo modrá? >:D ;-)
Avatar - iudex
17. 12. 2013 13:14
Re: Těžká volba
Modro-biela. ;-) Jasné, proti i3 hrá value for money, tam sa s konvenčnou Octaviou nemôže rovnať, ale oproti Tesle je určite silnejším kandidátom a tá eko-vlna je stále módna, takže reálna šanca tu je.
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2013 11:13
Re: Těžká volba
moj osobny nazor je ten ze sa rozhodne asi medzi P308 a mazdou 3 , aspon tak si to prajem, i3 je nezmyselne drahe a skarede auto s malym dojazdom, nic svetoborne, tesla ma stale problem aby majitelom nezhorela za jazdy, auto roka nemoze len tak z nicoho nic zhoriet nie? S-ko je zase velka draha limuzina, navyse dizajnovo nie moc prevratna ani napadna, octavia je tehchnicky nieco ako golf 7 ktory anketu vyhral pred rokom preto si myslim ze O3 to nevyhra , C4 picasso je az moc podivne a velmi specificke auto, tiez si myslim ze neuspeje.

mne by sa najviac pacilo keby to vyhrala 308micka, ale ked vyhraje mazda tiez budem spokojny, len dufam ze to nevyhra octavka alebo i3, to by ta anketa fakt nedavala uz uplne ziadny zmysel

je to len moj nazor, dufam ze som sa nikoho nedotkol ;-) ak ano sorry
Avatar - ericho33
17. 12. 2013 11:46
Re: Těžká volba
308 má pekný exteriér aj interiér. Ale interiér je nepoužiteľný! Po žiadnej stánke. Mám 183cm a nech som sa snažil akokoľvek, vpredu som sa nevedel usadiť tak, aby som cez ten malý veniec volantu videl prehľadne na prístrojovú dosku. A o mieste na zadných sedadlách ani nehovorím. A to nie som žiadny dlháň! Tu som kúpu 308 zavrhol a ani nešie na skúšobnú jazdu. Nech by jazdila akokoľvek skvelo, za ten interér by aj tak šancu nedostala. Za mňa obrovské sklamanie. A to som sa tešil, že mi bude parkovať pred barákom ;-\
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2013 11:52
Re: Těžká volba
ja pri mojich "konfekcnych" 177cm som napr. v 208 nemal problem za volantom a ani pocas jazdy s posedom ( kamarat ju ma, pekne auto ), v 308 by som zrejme nemal tiez ale nemal som este moznost s novou 308 sa stretnut osobne a sadnut do nej, je fakt ze priestor pre pasazierov vzadu na hlavu kritizuju snad v kazdom teste, no co uz spravime, ja by som sa do 308 asi zmestil , vyssie postavy mozu mat problem to je pravda, osobne si ale prajem uspech 308micky lebo pezot ho k prezitiu velmi potrebuje
Avatar - nalimer
17. 12. 2013 11:37
nastupuje lobby
Na rovinu, je to už len o lobby výrobcoch, ako presvedčia hlasujúcich novinárov. Ono to nie je posledné roky už o inovácií a technike...
Osobne si myslím, že to bude vojna kompaktov. 308 vs. Octavia vs. Mazda 3. Je veľmi ťažké povedať, kto vyhrá.
Sever bude voliť Škodu, juh 308. A kompromis možno bude 3. Naozaj ťažko napísať.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
17. 12. 2013 13:41
Re: nastupuje lobby
V posledních letech je to právě více o inovacích než dřív. Pokud dříve vítězila více běžná auta typu Megane, Clio, Panda, Polo, 307... tak poslední dva tituly jsou jednoznačně víc za inovace než za Value for Money (Leaf a Ampera).
Avatar - nalimer
17. 12. 2013 15:32
Re: nastupuje lobby
Kiež by to tak bolo...
17. 12. 2013 11:42
FINÁLE RS
Nejde samozřejmě prioritně o vítěze, neboť není jistě ambicí diskutérů hledat lepšího mezi S-Klasse a třeba... Mazda 3-Klasse...

Co je přínosné? Přínosné je vědomí o finálové komunitě. Ano ano, to je oč tu běží, tedy vědět, který vůz patří mezi nejlepší. No a berme na vědomí, že odborníci, mistři techniky, mistři designu, mistři volantu a mistři péra rozhodli, že mezi nejlepší letošní modely patří i naše překrásná OCTAVIA.

Paráda, co?

P.S. Jakpak asi dopadne klání mezi P308, M3 a Octavií? Věděl bych...

Dnes velmi zřetelně - BRAVO ŠKODA :yes: :-!
Rozbalit vlákno
76
17. 12. 2013 11:58
Re: FINÁLE RS
Už tohle je pro Octavii obrovský úspěch a jasně ukazuje, že se Škodovka trefila. :yes:

EDIT: Už 4 klikači tvrdí, že tohle pro Octavii obrovský úspěch není, asi počkají až vyhraje, když si to myslí. >:D :yes:
17. 12. 2013 12:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "HTPkiller"
17. 12. 2013 12:56
Re: FINÁLE RS
tak v tom si muzete podat ruce ;-) >:-[]
17. 12. 2013 13:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 12. 2013 13:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 12. 2013 14:16
Re: FINÁLE RS
Rozdíl vidíme všichni, marný janku, GTI o autech - ty hystericky o GTIm.
17. 12. 2013 15:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
17. 12. 2013 15:17
Re: FINÁLE RS
Já ho také vidím. V tvých pěti příspěvcích pod tímto článkem není ani jediný, který by se alespoň vzdáleně týkal aut. Tomu se tu kdysi říkalo "diskusní vometák" - někdo, koho vlastně ani auta nezajímají, ale přichází se sem jen hádat... a nyní tedy ještě dávat černé palce dolů.
17. 12. 2013 16:15
Re: FINÁLE RS
Přesně tak. :yes:
17. 12. 2013 16:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - kosmonaut
17. 12. 2013 18:15
Re: FINÁLE RS
Právo na to samozřejmě máš. Ostatní mají ovšem zase právo dát ti najevo, že jsi blbec ;-\
17. 12. 2013 20:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 12. 2013 20:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - kosmonaut
17. 12. 2013 21:20
Re: FINÁLE RS
Když nad tím tady budeš pouze brečet, tak to nezměníš. A jen tak mimochodem, pořádně si rozmysli, než něco napíšeš. Jsi řádný příklad blba, co imrvére vříská proti tomu, co sám činí :-)
17. 12. 2013 21:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - kosmonaut
17. 12. 2013 21:45
Re: FINÁLE RS
>:D ok, šampione, tak přemýšlej hlouběji
17. 12. 2013 19:38
Re: FINÁLE RS
Když tě nezajímají auta, tak proč tady vůbec otravuješ?
Diskusní vometák - to tě Emel vystihl perfektně, hoď si to do avataru.

Anebo víš co?
Ať na tebe njsem tak hnusně příkrej - přestaň pindat a piš k věci, jestli na to nemáš, tak jenom čti.
17. 12. 2013 20:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 12. 2013 20:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
17. 12. 2013 20:47
Re: FINÁLE RS
Pro primitiva, každý primitiv, tím spíš když si ho dotyčný dovolí kritizovat, A jak se tak dívám, tak podle toho musí být pro tebe tady primitiv pomalu kdekdo. Těch lidí, co tě (diskusně) prohlédli logicky přibývá...
17. 12. 2013 20:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 12. 2013 15:42
Re: FINÁLE RS
GTI sice o autach pise, ale malokedy zmysluplne.
Argumentacne mu vsetko dokazes za 7 sekund vyvratit. Ked to urobis, zacne ti nadavat.

Gilgit triafa klinec po hlavicke a kritizuje GTI presne za to, za co ja kritizujem redakciu auto.cz - za sialene priehladnu a naivnu propagaciu jedneho koncernu.

Keby ten koncern vyrabal auta, ktore su na spicke svojej triedy, nepoviem ani slovo. Opak je pravdou. A ak sa niekto rozplyva nad Octaviou, tak sorry, ale o autach nevie ani makke F.

Octavia je priemerne auto, po kazdej stranke.
Avatar - Emel
17. 12. 2013 15:51
Re: FINÁLE RS
Ano, GTI je fanoušek VW. Ano, spoustu věcí mu dokážeš argumentačně vyvrátit. Ale víš co? I to vyvracení mi dost dalo... kolik jen jsem si musel za ta léta najít čísel, abych mohl lépe argumentovat. Ale o čem si tu chceš povídat s Gilgitem? Je jako neodbytné štěně vztekle ňafající u tvé nohy... co z takové diskuse může kdy vzejít dobrého?
17. 12. 2013 16:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
17. 12. 2013 16:42
Re: FINÁLE RS
Mluvil jsem zejména o diskusi pod tímto článkem, jinak se přiznám že tvé příspěvky nijak speciálně nesleduju, možná je to jinde lepší.

To co jsi zatím předvedl tady je smutné... od začátku do konce off topic, bez jediného názoru nebo poznatku k věci. To, že z takové diskuse nemůže vzejít nic dobrého, je můj obecný názor... není to nic namířeného osobně proti tobě.

Pokud chceš nějaký respekt od diskusních kolegů, nebo konkrétně ode mě... zkus napsat něco zajímavého o autech. Klidně blog o pronikání čínských výrobců na africké trhy.
Avatar - white label
17. 12. 2013 18:37
Re: FINÁLE RS
Napsal jsi tady toho o sobě (i když nepřímo) už dost, akorát si to neuvědomuješ. Pro podobné diskuse není podstatné jak se jmenuješ, kde bydlíš, čím se živíš, nebo kolik čeho máš, tady jsi logicky především "to co píšeš/napíšeš", a z tohoto pohledu už si tady opravdu provařený "diskusní vometák", viz geneze toho do jakých póz se tady postupně stylizuješ, od vulgárně/arogantního burana, až po rádoby znalého intelektuála, nebo znalce-statistika světové produkce automobilů...
17. 12. 2013 20:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
17. 12. 2013 20:55
Re: FINÁLE RS
Aspoň nelži. Můžeš sem dát odkaz, kde jakkoli vulgárně "interpretuji" údajnou zkratku "22 KT"?

P.S. Raději nechtěj, abych k někomu přirovnal tradiční úroveň tvé konverzace.
17. 12. 2013 21:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
17. 12. 2013 21:47
Re: FINÁLE RS
Je to vytrženo z kontextu a byla to primárně nadsázka pro pobavení..., vtipné to těžko může připadat někomu úzkoprsému, kdo nemá smysl pro humor, ale hlavně se ho to zjevně osobně dotklo tak, že si to doteď (do detailu) pamatuje. Evidentně to byla větší trefa, než jsem si myslel... :*) ;-)
17. 12. 2013 23:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
18. 12. 2013 00:53
Re: FINÁLE RS
No vidíš, jak si opět vzorně potvrdil mou původní reakci z 18:37. Kolik si nám tu toho zase o sobě napsal, dyť ty se umíš tak krásně diskusně odkopat aniž bys to sám tušil...
Hlavně že tvoje výrazy jako blbeček, primitiv, nebo puberťák jsou velmi oduševnělé, přesně jak ti to psal kosmonaut: "Jsi řádný příklad ...., co imrvére vříská proti tomu, co sám činí" ...a já už k tomu jen dodávám, že činí v mnohem větší míře a "jednodušším" způsobem.
18. 12. 2013 03:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
18. 12. 2013 07:19
Re: FINÁLE RS
Nežereš maso... nebo spíš jen potvrzuješ, žes úplný trouba, to s 22KT je od Labela naprosto evidentní vtip, odlehčení.

A jinak, ano, jsme rádi, mariánku, že tu máme kapitána automobilového průmyslu, který ví nejlépe, jestli bude nová zastava ve výrobě od 45. ***a nebo od 46. Díky. ;-)
18. 12. 2013 08:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 12. 2013 15:08
Re: FINÁLE RS
Máš. A hodně.
18. 12. 2013 16:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 12. 2013 15:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
17. 12. 2013 13:01
Re: FINÁLE RS
Taky bych asi dal přednost octavii, přece jen je její design mému oku bližší, ale mazda 3 je velmi silné auto. Chybí jí sice komplexnost octavie, tj. menší motorová paleta, menší rozsah verzí od těch úsporných přes RS až po scouta, ale i tak myslím, že to bude letos Mazda 3. Magda, jak se vám líbí? ;-)
17. 12. 2013 14:21
Re: FINÁLE RS
Octavia nie je tiez bez chyby, ma plus ze je aj v kombi, ale minus je zadna naprava a podobne prvky na ktorych sa setrilo. U Mazdy 3 nemam pocit, ze niekto musel za kazdu cenu usetrit. Naopak je to auto, do ktoreho dala automobilka maximum co ma, bez toho, aby ju matersky koncern obmedzoval a bez toho, aby sa tlacila do mimotriednych rozmerov.
17. 12. 2013 18:37
Re: FINÁLE RS
Nelíbí :-) Pravě v designu spatřuji malej velkej problémek.

Jasně, RS, Scout, to je síla možného, síla touženého...
17. 12. 2013 21:58
Re: FINÁLE RS
No líbí, ale jak ty píšeš OIII je o dost komplexnější, tak by si ten věnec i zasloužila ;-)
Avatar - iudex
17. 12. 2013 13:08
Re: FINÁLE RS
Jedno je isté: súboj 308-M3-Octavia nebude mať za víťaza Octaviu. ;-) Treba si uvedomiť, že minulý rok vyhral Golf a Octavia je technicky jeho derivát, neprinášajúci oproti Golfu nič nové (naopak je vo viacerých ohľadoch striedmejšia, technicky, motoricky či výbavou).
Avatar - Emel
17. 12. 2013 13:15
Re: FINÁLE RS
Něco málo přece Octavia přináší - prostor, stále unikátní karoserii liftback a možná nejpodařenější kompaktní kombík schopný potrápit i střední třídu.

S tou technickou střídmostí to taky není úplně jednoznačné - Golf třeba zatím nemá 1.8TSI (například).

Sečteno a podtrženo... jisté není mezi danou sedmičkou nic. Souhlasím že Octavia spíše ne, stejně jako eSko spíše ne, ale celé úspory bych na to nevsadil.

PS: tím s tebou vlastně souhlasím, jen doplňuju...
Avatar - iudex
17. 12. 2013 13:40
Re: FINÁLE RS
Nápodobne, úplne šance Octavie nepopieram, skôr to však považujem za nepravdepodobné.
K tej striedmosti: jasne, je tu komparatívna výhoda priestoru liftbacku, kde Golf ako hatch logicky stráca. Pri kombi verziách je to už ale vyrovnané. Motor 1,8 TSI síce Golf nemá, Golf ale má dve výkonové verzie 1,4 TSI, má silnejšiu verzi GTI (169 kW), nehovoriac o verzii R s 221 kW. Multilink už od 90 kW (vs. od 118 kW) je otrepaný fakt, menej známy je napr. progresívny samosvor pri GTI Performance (O RS sa musí uspokojiť s elektronickou náhražkou); atď.Preto považujem za nepravdepodobné, aby zvíťazilo auto, ktoré predstavuje fakticky len okresaný derivát minuloročného víťaza; tu nevidím nijaký progres.
Avatar - Emel
17. 12. 2013 13:46
Re: FINÁLE RS
Ani ty kombi-verze nejsou prostorově úplně vyrovnané - v Octavii je přece jen víc místa a navíc (subjektivně) lépe vypadá. Buď jak buď, v kolonce "inovace" je toho u Škodovky málo a na titul by to asi stačit nemělo. Mohla by vyhrát jedině v případě, že by porota unavená dvěma tituly za (elektro)inovace chtěla pro změnu ukázat prstem na zástupce "value for money".
17. 12. 2013 13:59
Re: FINÁLE RS
Unikátní karoserii liftback? Co je na tom tak unikátního??? Pokud vím, není Octavia první, ani není jediná. Tak bych to s tou unikátností zas nepřeháněl.
Souhlasím, že prostor má na nižší střední třídu OIII docela velkej, pokud vezmeme v potaz průměrnej (na nižší střední třídu) rozvor, je to asi i zázrak, na druhou stranu aspoň malinko použitelná verze cenově už leze do střídy střední, a tam už se zas nechytá.

Celkově si myslím, že tyhle ankety už nejsou o autech, ale o lobby...
Avatar - Emel
17. 12. 2013 14:09
Re: FINÁLE RS
V kompaktech je to unikát... ale hlavně, Octavia se tak poměrně chytře vymezuje proti mateřskému Golfu. Leon naproti tomu tuto výhodu nemá a tak se musí s Golfem utkat více na přímo.

"Aspoň malinko použitelná" je úplně klidně 1.2TSI 77kW s šestikvaltem, za 420 v Ambition - a to se bavíme o ceníkových cenách. Za 460 je 1.4TSI, které dynamicky strčí do kapsy většinu atmo dvoulitrů. Levné to právě není... ale vzhledem k čekacím dobám na všechny Octavie to je zřejmě odpovídající.

PS: jinak z druhé strany... kombinace HB a kombi dává větší smysl než lift a kombi... navíc Leon umí i 3dv.
17. 12. 2013 14:14
Re: FINÁLE RS
Stačí, když teď vyjmenuješ ty ostatní liftbacky ve třídě Octavie.
Avatar - Blue Sun
17. 12. 2013 14:32
Re: FINÁLE RS
Bez ohledu na to, že jiný litfback by v kategorii nebyl, unikát to není. To by musela být jediná na světě, což rozhodně ne...
Ale je to Škoda, což tady znamená, že je nejlepší..
Avatar - Emel
17. 12. 2013 14:40
Re: FINÁLE RS
Zbytečně to hrotíš... zahlédneš Škodovku a hned ji vidíš rudě ;-)
Avatar - Blue Sun
17. 12. 2013 14:43
Re: FINÁLE RS
Lépe, než stříbrně nebo bíle ;-)
Avatar - twistedTSD
17. 12. 2013 17:49
Re: FINÁLE RS
Protože v nižší střední je dnes strááášně moc liftbacků. Ach jo...
17. 12. 2013 14:42
Re: FINÁLE RS
co je stale na karoserii liftback unikatniho? ty se delaly uz bezne pred triceti lety. je to nejhloupejsi typ karoserie vubec.
Avatar - Emel
17. 12. 2013 14:50
Re: FINÁLE RS
V kompaktech je Octavia s tímto typem karoserie jediná = unikátní.

Výhody liftbacku jsou jasné - slušný zavazadlový prostor, velmi dobře přístupný, přitom elegantní aerodynamická silueta. Nevýhoda je principielně nižší tuhost karoserie... ale upřímně, běžný uživatel toto neřeší.
17. 12. 2013 15:19
Re: FINÁLE RS
silueta je nesmysl, u mondea to z boku nepoznas. mizerna tuhost karoserie. naprosto zbytecny obsah kufru v tomto segmentu, obzvlast kdyz se dela kombi a ty ma skoda o dve tridy hezci nez liftbacky. pri otevreni do vozu tahne. projevuje se enorme hluk od zadni casti vozu. liftbacky jsem mel nekolikrat a je to proste to nejhorsi co se da koupit. je to proste jenom kompromis vseho.
Avatar - Emel
17. 12. 2013 15:27
Re: FINÁLE RS
Piš prosím "u Mondea to z boku nepoznám". Hanbou bych se propadl pokud bych nepoznal liftback od sedanu... nebo nedej bože od kombíku.

Komu se líbí kombíky, ten asi nemá problém vzít místo liftu kombík. Ale jsou lidi, co kombíky nemusí... a u sedanu je naopak omezuje variabilita. Ostatně... podívej se, jaký úspěch má třeba A5SB / A7SB.
Avatar - twistedTSD
17. 12. 2013 17:57
Re: FINÁLE RS
Proč by každý musel chtít kombík na převážení lednic? Do vozu táhne stejně, jako táhne do hatchbacku, kombi, SUV nebo MPV. Elegantnější silueta než u většinových hatchů je snad nesporná.
Avatar - iudex
17. 12. 2013 14:55
Re: FINÁLE RS
Ale je to nesmierne praktický typ karosérie a je chybou ostatných výrobcov, že ho postupne prestali robiť. Liftback Ti dáva 90% elegancie sedanu pri podstatne praktickejšom kufri (povedzme 80% kombi), teda spája najväčšie výhody oboch kategórií. A ak nejaký výrobca (dnes už veľmi zriedkavo) dáva na výber sedan i liftback, prevažná väčšina zákazníkov siahne po tom lifte (viď napr. Mondeo).
Avatar - Blue Sun
17. 12. 2013 15:13
Re: FINÁLE RS
Převážná většina, skutečně? Ani bych neřekl. Kdyby tomu bylo, jak říkáš, nebyla by karoserie liftback na vymření.
Avatar - Emel
17. 12. 2013 15:17
Re: FINÁLE RS
U nás rozhodně. Kdy naposledy jsi viděl Mondeo v sedanu? Liftbacky jsou na každém rohu...
17. 12. 2013 16:13
Re: FINÁLE RS
Ano, osobně tipuju, že další Passat bude taky liftback.
Avatar - Blue Sun
18. 12. 2013 06:44
Re: FINÁLE RS
Spíš by bylo vhodné říci, kdy jsem naposledy viděl Mondeo... :-( A když už jo, tak kombi.
Avatar - Emel
18. 12. 2013 08:44
Re: FINÁLE RS
Liftbacků vídám v okolí Prahy spousty.
Avatar - iudex
17. 12. 2013 15:36
Re: FINÁLE RS
Na Slovensku som snáď ani aktuálne Mondeo sedan nevidel, zato liftbackov je tu požehnane.
A z tým vymieraním si tiež mimo: liftbacky sú momentálne opäť moderné, len sa už tvária ako päťdverové kupé. ;-)
17. 12. 2013 18:54
Re: FINÁLE RS
Jo tohle je pochopitelná argumentace. No, myslím, že ovšem tak úplně ta jednolitost Golfa a Octavie neplatí. Osobně bych to Octavii přál, co já, snad všichni zde, ne? :-)
Avatar - Emel
17. 12. 2013 13:37
Re: FINÁLE RS
V letošním roce na evropských trzích možná o vítěze nejde... do historie se ale zapíše právě jen vítěz. S jistou námahou si dokážu vzpomenout na pár vítězů z posledních let, ale druhá a další místa si myslím nepamatuje nikdo.
17. 12. 2013 18:52
Re: FINÁLE RS
Emele, já právě to vnímám tak, že do (diskusní) historie se letos pravděpodobně nevryje absolutní vítěz, nýbrž širší pole. Speciálně zde to má zřetelnou logiku, možná nyní ani nemusím hluboce argumentovat... ;-)

P.S. Jen jemná korekce tvých jinak velmi trefných horních vět - nejsem (jen) fanouškem VW, jsem fanouškem v podstatě všech aut, no a když tu občas píšeme o produkci Volkswagenu, sluší se psát pravdu. A to přesně dělám.

P.S. Vezmi si třeba pracovně duel - GOLF x Mazda 3. Co nám jiného zbývá, než napsat - BRAVO GOLF... Zde prostě musí jít osobní sympatie stranou, jde o objektivní stanovisko.
Avatar - Emel
17. 12. 2013 21:15
Re: FINÁLE RS
Širší pole se zatím do historie nikdy nevrylo a nevím, proč by tomu mělo být letos jinak. COTY je ovšem jen drobnou epizodkou v životě každého modelu, takže z tohoto pohledu je zřejmé, že existují revoluční modely, kterým titul unikl (a vice versa).

Co se "horních vět" týče - nechtěl jsem tu vyřizovat účty přes Gilgita :-) . Já se nemohu zbavit dojmu účelovosti některých příspěvků a na tom se asi nic nezmění... maximálně mi někdy můžeš vysvětlit ten účel.
Avatar - Emel
18. 12. 2013 08:46
Re: FINÁLE RS
Širší pole se zatím do historie nikdy nevrylo a nevím, proč by tomu mělo být letos jinak. Tedy... nevryje se do historie to, že nějaká Octavia byla v COTY2013 třetí. COTY je ovšem jen drobnou epizodkou v životě každého modelu, takže z tohoto pohledu je zřejmé, že existují revoluční modely, kterým titul unikl (a vice versa).

Co se "horních vět" týče - nechtěl jsem tu vyřizovat účty přes Gilgita. Já se nemohu zbavit dojmu účelovosti některých příspěvků a na tom se asi nic nezmění... maximálně mi někdy můžeš vysvětlit ten účel :-) .
Avatar - Ham.
17. 12. 2013 13:59
Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
BMW i3, BMW X5, BMW 4, Citroën C4 Picasso, Ford Kuga, Hyundai i10, Infiniti Q50, Jaguar F-Type, Kia Carens, Lexus IS, Mazda 3, Maserati Ghibli, Mercedes-Benz třídy S, Mercedes-Benz CLA, Mitsubishi Space Star, Nissan Note, Opel (Vauxhall) Cascada, Peugeot 308, Peugeot 2008, Porsche Cayman, Range Rover Sport, Renault Captur, Renault ZOE, Seat León, Subaru Forester, Suzuki SX4 S-Cross, Škoda Octavia, Tesla S, Toyota Auris, Toyota Corolla, Toyota RAV4.

Zajímavé poznámky z losího testu porotců COTY
TOYOTA AURIS
Rolls violently and ESP works so hard that the steering ability is decreased. The rims almost hit the ground. The limit is 66 km/h, but with clear oversteering.
RENAULT CAPTUR
Very strong ESP brakes so hard, that the car is difficult to handle. It almost stops already in the second turn. Limit is low: 63 km/h.
PEUGEOT 2008
Problems with the grip, the car slides on the tyres. The little steering wheel is difficult to turn as much as needed when the car understeers. Limit is 66 km/h.
SUZUKI SX4 S-CROSS
ESP starts to work already in the first turn and in the second turn the car almost stops. Enormous braking! We managed to pass the test in 64 km/h.
BMW 4 COUPÉ
Very precise steering makes the car easy to correct when it starts to oversteer in 70 km/h. Strong ESP in the last turn. Test is passed in 73 km/h without any problems.
LEXUS IS 300h
Some tendencies to understeer above 70 km/h. Steering is a bit slow and the car feels heavy in higher speed.
HYUNDAI i10
Heavy roll and slow steering with diffuse feeling. Difficult to turn the steering wheel fast enough to overcome the understeering. The limit is 66 km/h.
NISSAN NOTE
Rolls deeply and slides on the tyres. No feeling in the steering. Limit 61 km/h. Very much understeering.
MITSUBISHI SPACE STAR
The suspension goes down to its limit. Car feels really unsafe, rolls and is difficult to handle. We stopped the test at 64 km/h when the car understeered out of the track.
SUBARU FORESTER
Steering is slow with three steering wheel laps and suspension is soft which makes the car roll heavily. In 69 km/h it starts to oversteer and it feels like the car was close to go up on two wheels. Limit is 65 km/h with a lot of ESP interference.
FORD KUGA
Runs safely through the test, suspension is firm, steering quick and it is easy to control the car. Comment after 67 km/h run is: Very good!
TOYOTA RAV4
The suspension is soft and the car rolls heavily. Steering is unwieldy and the driver must use a lot of force to turn the steering wheel. Car slides on the tyres and the limit is 64 km/h.
JAGUAR F-Type
Car feels rather heavy and understeers. We managed 72 km/h after several attempts. The steering is a bit softer than the Porsche.
Rozbalit vlákno
42
Avatar - iudex
17. 12. 2013 14:08
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Zaujímavé; :yes: škoda len, že si nevybral komentáre práve k finalistom. Prípadne daj aspoň link.
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2013 14:16
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
inak k tej 2008micke

PEUGEOT 2008
Problems with the grip, the car slides on the tyres. The little steering wheel is difficult to turn as much as needed when the car understeers. Limit is 66 km/h.

P2008 jazdi seriovo tusim na celorocnych pneu, uz Miso Karpat to v testoch kritizoval ze tie gumy sa rychlo deru a nemaju vydrz a brzdna draha s nimi je " na zabitie" , skoda ze peugeot radsej nedal kvalitne letne pneumatiky ale celorocny lacny papier, tadial cesta k uspechu ( lacnejsi bude lepsi ) nepovedie

P2008 je skvele auticko ale tie seriove pneumatiky "do kazdeho pocasia" od vyrobcu su skutocne nepodarok, chce to poriadne letne gumy pri kupe a nekupovat s tym papierom co ponuka vyrobca, clovek si usetri problemy aj peniaze, len tolko som chcel dodat
17. 12. 2013 14:22
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Co tam testuju iba ESP? To v aute ani nemam :-O
17. 12. 2013 21:17
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Představ si, že ESP je v EU povinné.
Avatar - Emel
17. 12. 2013 21:30
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Pro nová auta...
17. 12. 2013 22:01
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Jiná v téhle anketě nenajdeš. ;-) A přesnější je pro nově vyrobená.
Avatar - Emel
18. 12. 2013 08:39
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Ale Niccovo auto... no, to je asi jedno :-)
18. 12. 2013 12:52
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Však já chápu, že má starší. Ale proč se divit, když je to dnes povinná věc.
18. 12. 2013 12:58
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Ved ja viem, ze ESP je povinne, ale naco tomu pripisuju taku vahu, ze kvoli naladeniu ESP vyraduju auta zo sutaze. To je tak dolezity paremeter aby som mohol driftovat na okruhu a ESP mi nebranilo, len ked uz urobim velky pruser?
19. 12. 2013 00:24
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Jak to chápu, tohle je jen jeden z testů (nevím, jestli jsou někde publikované kompletní dojmy porotců). A vypovídá to o tom, jak je auto naladěné a sladěné. Zásah ESP ještě neznamená, že auto v tomhle testu propadne. U Leonu myslím bylo, že ESP zasahovalo hodně, ale zvládl průjezd velmi dobrou rychlostí.
18. 12. 2013 07:48
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Bburago to tam nedává, zkus Tamiya.
17. 12. 2013 14:26
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Bavorák o vesmír jinde, než zbytek, ale chybí tam Porsche a pár dalších.
U Foresteru se projevuje to, co jsem o něm psal už před lety - ta jejich vychytaná symetrie je k ničemu, když neumí naladit podvozek...
Avatar - Emel
17. 12. 2013 14:30
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Nezapomínej že Forester je na pomezí kombíku a SUV... měkký podvozek a volant se třema otáčkama tu nevidím jako problém.
17. 12. 2013 14:56
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Však já taky ne.
Já jen stavím zrcadlo všem těm subarumaniakům, pro které je Forester nekompromisní kříženec Imprezy WRX STi a Hummera - reálně samozřejmě ani jedno z toho.
Avatar - iudex
17. 12. 2013 14:58
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
"Už nastavovali zrcadlo? Ještě ne. Tak já přijdu, až budou nastavovat zrcadlo". :-)
17. 12. 2013 16:04
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
:-)
17. 12. 2013 19:43
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Než začneš stavět to zrcadlo, tak by bylo rozumnější se s XTéčkem prvně svést a pak tu můžeš rozvést tu svoji teorii o neumění naladění podvozku ;-)
17. 12. 2013 22:27
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Ano, XTéčko - to je přesně to auto, o kterém tady...nebyla řeč.
17. 12. 2013 23:53
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
"Já jen stavím zrcadlo všem těm subarumaniakům, pro které je Forester nekompromisní kříženec Imprezy WRX STi a Hummera"

Subarumaniaci mají za nekompromisního křížence XT. Nebo jsi snad myslel 150-ti koňovýho diesla? :-)
18. 12. 2013 07:39
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Netuším, jestli neumíš číst, nebo jsi tak natvrdlý, ale o XT tady opravdu řeč není - a to ani v tom mém komentu, který jsi ocitoval.
Píšu o Foresteru, jehož subaristy adorované jízdní vlastnosti nijak nepřekračují běžný průměr, a to přes celkem neortodoxní konstrukci, která je výrobně náročná a ve výsledku drahá.
18. 12. 2013 10:04
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Jestli v tom tvým citovaným příspěvku nepoznáváš XT, tak jsi natvrdlej spíš ty
;-)

Nikdy jsem tady neviděl, aby někdo přirovnával "běžnýho Forestera" k STI a Hummeru (to sis nejspíš vyblouznil v makovici). Takovej fanatik neexistuje ani u Hondy :-)
18. 12. 2013 10:39
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Aha, a už jsme u Hondy...
No, koukám, že tady ztrácet čas je zbytečnost.

P.S.

Ale že mám dnes fajn náladu, tak ti to vysvětlím: Píšu o modelu Forester obecně, ne o jedné jediné verzi. Je to to samé, jakobych psal, že Mégane je pomalé auto a tys argumentoval verzí RS.
A mimochodem ani to XT není nijak extra laděné, je tvrdší, než takový diesel Exe, ale pořád je jízdně pouze v kolonce "standart" = nic extra.
Snad ti to do novýho roku docvakne...

P.P.S.

Jestli to, co o Foresteru napsali, platilo pro XT, tak ti gratuluju k sebeodstřelu, modli se, aby COTY testovalo na nějakym základu...
18. 12. 2013 11:14
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Jenže je třeba rozlišovat. Ano, běžný Forester jízdně nijak nevyčnívá nad konkurencí (pominu - li terén). A na původní přípspěvek bych ani nereagoval, ale ty sis pak ještě přisadil s tím přirovnáním k STI a Hummeru, které jasně odkazuje na XT. XT patří v rámci "sportovněji" laděných SUV jízdně na špici. Dle mých zkušeností se současným a předminulým modelem.

Je to samozřejmě běžná verze, stejně jako u Octavie, tam taky netestovali RS ;-)
Avatar - Ham.
18. 12. 2013 13:52
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Testovali Forestera v nejvyšší verzi 2.0 XT 177kW v bílé barvě na pneu Bridgestone Dueler HL400 225/55 R 18
18. 12. 2013 14:51
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
>:D
Tímto gratuluji provocateurovi k sebeodstřelu >:D :yes:
18. 12. 2013 18:36
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Proč sebeodstřel? Ano, Měl jsem se nejdřív podívat. Soudil jsem jen podle textu a sekl jsem se v tom, že opravdu měli XT. Ale to nic nemění na tom, že XT je jízdně na špici.

Ty soudíš jen na základě jednoho losího testu, kde mělo XT universal SUV pneu, narozdíl třeba od Kugy (proto třeba ty rozdílné výsledky obou aut), ale to nic nevypovídá o nastavení a kvalitě podvozku.

Já soudím dle vlastní zkušenosti, která je podpořena většinou testů:

"Největší zbraní oproti konkurenčním SUV je Foresterův podvozek, který funguje opravdu znamenitě. Je tuhý, ale zároveň dokonale jistý (i v nelegálních rychlostech na rozbité okresce dokáže Forester držet směr jízdy, neodskakuje ani posádku nevytřepe). Většinu nerovností podvozek vláčně absorbuje, což je dáno kvalitními tlumiči. Forester se neztratí ani na okruhu, kde nám koncem zimy předvedl neuvěřitelné držení zvolené stopy a nadprůměrnou obratnost"

"A když jsem si pak našel mokrou vracečku a vypnul stabilizaci, nestačil jsem se divit, co tohle SUV dělá. Ne, nepletu si to s dojmy z Imprezy WRX. Nový Forester s turbem je až tak dobrý, jen ho musíte chytit pod krkem a nebát se. Vyžaduje rozhodné zacházení a pak se chová jako pravověrné Subaru – na sněhu to musí být neuvěřitelná legrace, když se tahle trochu nevzhledná krabice sune driftem všech čtyř kol hladově do další vracečky."

"Řidičské nadšení se tak z nového Foresteru nevytratilo, aspoň tedy ne u téhle nejsilnější varianty, která chvílemi dokáže působit až komicky. Je totiž nejen zábavná a schopná v zatáčkách, ale i velmi rychlá na rovné silnici a dálnici."
18. 12. 2013 20:55
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Mám-li být upřímný, tak XT této generace jsem nejel.
Nicméně jsem projel snad všechny ostatní evropské verze Foresteru od roku 1998, včetně toho dieselu.
Moje pocity se v podstatě shodují s tím, co napsali v COTY, je to měkké a o nějakém dovádění na okreskách nemůže být řeč, dá si ho k snídani kdejaký HB a to klidně i bez sportovních úprav.
Dost mně překvapilo, že ten jejich popis je z XT, to se přiznám, rád bych ho projel, ale můj "kontakt" u Subaru ho momentálně nemá k dispozici.
BTW.: Jeho největší slabinou je právě přehazování z jedné ztáčky do druhé, na to trpí v podstatě jakékoliv auto s motorem (a tedy značnou hmotností) před přední nápravou, losí test je toho jasným důkazem.
18. 12. 2013 23:03
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Já ti nevím, jel jsi opravdu tímto: [odkaz] Tím jsi na okresce ujel jakýmukoliv HB bez sportovních úprav a hodně se s ním zapotil každý HH té doby. Poslední dvě generace díky své vyšší stavbě se už samozřejmě rovnat nemohou.

K tomu BTW.: to je pravda a je to dáno i měkčím naladění podvozku (třeba než měla např. Kuga minulé generace). Na druhou stranu to jízdu na okresce nijak moc neovlivňuje, jen se auto trochu nakloní, ale drží. Ale stejným "neduhem" trpělo i poslední WRX (před "FL") a taky ji to na okresce nijak neomezovalo.
19. 12. 2013 07:37
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Ano i s tím jsem jel, byť jen krátce, a tvrdím dál, že na okresce si ho dá...no dobře, kdejaký HB to nebude, ale ne kvůli jízdním schopnostem v zatáčkách, ale díky opravdu slušnému zrychlení na výjezdu, tam se na čtyřkolku od Subaru předokolka nehrabe, ať má jaký chce výkon.
Ty náklony ovlivňují spíš řidiče, který má díky nim pocit, že auto už je na hraně, ale je fakt, že jsou i jiná auta v kategorii, která umí zatáčky podstatně líp.
19. 12. 2013 09:19
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
S náklony souhlas, jinak se asi neshodneme. A tím to asi ukončíme ;-)
Avatar - Emel
18. 12. 2013 10:39
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Původní citovaný text byl tento:
SUBARU FORESTER
Steering is slow with three steering wheel laps and suspension is soft which makes the car roll heavily. In 69 km/h it starts to oversteer and it feels like the car was close to go up on two wheels. Limit is 65 km/h with a lot of ESP interference.

Jsem asi natvrdlej, ale já v tom XT taky nepoznávám.
18. 12. 2013 10:56
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Nejseš navrdlej, možná tě mate Subaru Forester verze XT (2,0T/240koní) a model Subaru XV, které vychází z Imprezy.
Já píšu o Foresteru obecně, COTY testuje nevím jakou verzi, provocateur prostě argumentuje top verzí, to je to celé.
18. 12. 2013 11:03
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
"Já jen stavím zrcadlo všem těm subarumaniakům, pro které je Forester nekompromisní kříženec Imprezy WRX STi a Hummera"

Já ale citoval mariachiho ;-)
Avatar - iudex
17. 12. 2013 14:56
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Kuga je tiež SUV a pozri si nadšený koment k nej.
Avatar - Emel
17. 12. 2013 14:58
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Jenže Forester je prostě auto více orientované na nezpevněné cesty. Kuga je městské SUV.
Avatar - iudex
17. 12. 2013 15:38
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Naopak v novej generácii sa posunulo smerom viac k "off" než "on road". A práve to chvália testy: že napriek lepším schopnostiam v teréne si zachovalo typicky Fordovské naladenie podvozku.
Avatar - Blue Sun
17. 12. 2013 15:14
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Kuga první generace byla prkno na kolech. Jestli je druhá stejně "sportovní", nedivím se.
Avatar - iudex
17. 12. 2013 15:38
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Je tam údajne veľký posun.
Avatar - Ham.
17. 12. 2013 16:20
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Porsche nestojí za řeč, jako vždy absolutní špička a nedosažitelný benchmark pro ostatní pucifousy.
PORSCHE CAYMAN
Lives up to the reputation as a true sports car. Superb to handle and very well balanced. We drove the fastest ever: 78 km/h!

SEAT LEON
Very quick steering. The car starts to oversteer already in 66 km/h. ESP must work hard to keep it steady, but it passes the test up to 72 km/h.
18. 12. 2013 11:03
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
:yes:

Odkud to máš?
Avatar - Ham.
18. 12. 2013 14:05
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Od českého porotce Toma Hyana :-)
[odkaz]
18. 12. 2013 14:52
Re: Zajímavý je i seznam z kterého se selektovalo
Dík!
:yes:
Avatar - kosmonaut
17. 12. 2013 19:36
Mazda6
Je možné, že jsem něco přehlédl, neplatím zrovna za internetového vlka, ale unikla mi nominace (včetně té širší) aktuální Mazdy6. Loni jsem si jí v nominacích nevšiml, očekával jsem jí letos a opět nic. Přitom v tuzemských luzích a hájích je v letošní nominaci právě švestka, nikoliv M3 :-O
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ham.
17. 12. 2013 20:03
Re: Mazda6
Byla nominována v minulém roce (COTY 2013)

Kandidáti

Audi A3, BMW řady 3, Citroën C4 Aircross/Peugeot 4008, Dacia Lodgy a Sandero, Fiat 500 L, Ford B-Max, Honda CR-V, Hyundai i30 a Santa Fe, Chevrolet Malibu, Kia Cee´d a Optima, Mazda 6, Mercedes-Benz třídy A a SL, Mitsubishi Outlander, Opel (Vauxhall) Adam a Mokka, Peugeot 208, Porsche Boxster, Range Rover, Renault Clio, Škoda Rapid/Seat Toledo, Subaru XV a Impreza, Subaru BRZ/Toyota GT86, Toyota Prius Plug-In a Plus, Volkswagen Golf, Volvo V40 a V60 Plug-In

Finalisté

Ford B-Max, Hyundai i30, Mercedes-Benz třídy A, Peugeot 208, Renault Clio, Subaru BRZ/Toyota GT86, Volkswagen Golf a Volvo V40

Vítěz

Golf
Avatar - kosmonaut
17. 12. 2013 20:15
Re: Mazda6
Diky, tak jsem ji skutecne prehledl :-)
18. 12. 2013 01:15
Vyhrát by mělo BMW i3,
ostatní auta v nabídce nejsou ničím zajímavá, v ničem progresivní, je to jen taková nevýrazná šeď. BMW i3 dává smysl - kompakt do města na elektřinu, příruční raketa, která na křižovatce dostane cokoliv. Špičkový design, který se prostě nedá přehlédnout. V GB může snad zadarmo i parkovat v bezemisních zónách. Ani cena není moc vysoká s přihlédnutím ke značce. Rozhodně je to lepší počin než třeba Peugeot ION, který stojí podobně a vypadá jako Tata Nano.
Nová Oktávka je zklamáním, hlavně design zadku se vůbec nepovedl. Zatímco předchozí generace vypadala zezadu díky vekým hranatým světlům širší než ve skutečnosti, nová generace má design zádě příliš zaoblený a "rozbitý" detaily. Předek taky nic moc, to množství zmatených lomů vypadá jako kdyby to postavil nějaký tuner z kusu sololitu.
Rozbalit vlákno
0