to kdo vyhraje se rozhodlo již před začátkem testu.. >:-[] ne to ne, ale já osobně bych volil 308 je hezčí a má lepší interiér dle mě, v Golfu je to jak v nějakým supernudným pracantovi 8-s navíc se mi i víc líbí
povedz, kolko ti to trvalo, kym sa z teba stal taky dusevny uboziak, ktory vyhladava zbytocny flame vytahujuc veci, ktore ani nie su predmetom diskusie?
ale nie vazne fakt by som bral peugeota, ten motor HDi je neskutocny aj kroutak a ked si zoberieme ze ma v meste o liter mensiu papierovu spotrebu ak ou golfa tak to je rana pod pas :yes: a o interieri peugeotu uz ani nepisem ten je fenomenalny
"TDI nastupuje prakticky hned po překročení hranice 1000 min-1. Když se snažíte o velmi nízkou spotřebu, nechá si motor VW líbit až neskutečně nízké otáčky aniž by se to projevilo na zvukové nebo vibrační kulise během takové jízdy."
nehladiac na to ci ide o VW alebo peugeot, jazdit na otackach v rozmedzi 1000-1500 je cista sialenost a nechapem vyjadreniu autora ktory je motoristicky novinar ako moze take nieco napisat. Tie otacky su vhodne len pre automobilky z hladiska nahradnych dielov ako dvojhmoty ci zadrete turba.
prave turbu to vadi pokial sa ti nespaluje dostatocne zmes, karbonizuje sa ti. A pri otackach 1200 sa ti ta zmes urcite nespali tak ako pri 2000. Uvidi sa casom ake budu problemy s tymto. Iste je ze doterajsie motory s tym problem mali a maju.
Dnes uz neni moderne robit motory a auta co vydrzia bez problemov 500 000 km. Automobilky potrebuju najnizsiu spotrebu, najlepsie hodnoty na papiery a predavat auto zakaznikovi kazde 3 - 4 roky. Ak chces auto na dlhsie turbo diesel by som nebral.
Jasně, nedostatečné spalování směsi vadí, ale z čeho usuzuješ, že se třeba při 1200 otáček nemůže směs dokonale spalovat? To s tím přece nijak přímo nesouvisí...
jezkove oci, ty si expert. Toto su dieslove motory. Teda pokial je palivo vstreknute pod doporucenym pracovnym tlakom a vznieti sa hori uplne rovnako pri 1000 aj 3500 otacok. Co je pre naftu limitujuce su otacky cca 5000 a vyssie, tam uz medzi prilis rychlymi cyklami nestia "horiet"
tradicna urban legend prevzata z benzinovych motorov - pre diesel su najlepsie co najnizie otacky (pochopitelne v ktorych dokaze spolupracovat s prevodovkou). Tam niekde je polozeny aj najvyssi krutiaci moment. U mojej korejskej konzervy je to od 1700 do 2500 otacok. Hnat dieslove motory do vysokych otacok "aby sa vypalili usadeniny" je hlupost. Vyssie otacky su dobre leda tak pre cistenie DPF/FAP. Motoru ako takemu su vyssie otacky na nic. Paradoxne extremne otacky na skodu, pretoze prave nafta nestiha dohoriet dokonale
ako potom vysvetlis tie tisice pridretych turb na octavkach a passatoch ktore boli zanesene a zakarbonovane prave ludmi ktori ked videli ze to jazdi pri 1300 ot za 4,9 tak nad tie otacky nesli? Dalsia vec je ze v tychto otackach sa motor trochen viac chveje ako je zdrave a hlavne vyraznejsie zoslapnutie plynu pri nizkych otackach dava zabrat dvojhmote. Rad sa necham poucit ale vramci slusnosti.
Autobusy běžně jezdí kolem tisíce otáček, naftovému motoru to apriori neškodí... minimální i maximální pracovní otáčky jsou motor od motoru jiné, záleží na spoustě proměnných. Mimo jiné jde o to, aby nebyl motor trápen na pokraji svých sil, protože pak právě může docházet ke špatnému spalování (do motoru proudí hodně paliva, motor ale nemá sílu se roztočit rychleji).
U svého auta jezdím na šestku z kopce klidně pod 1500 otáček (s nohou dole z plynu žádná nafta do motoru nejde), na rovince nejlépe kolem 1800, do kopce pokud možno přes 2000.
Přidřená turba na Passatech a Octaviích vysvětlím chybnou konstrukcí.
a ty zase len kecas ako vzdy.. Od teba som necital zatial nic co by dokazalo ze sa vobec vies vyjadrit.. A to uz na smiech nie je..
Inac nevyjadruj sa v odbornych diskusiach, toto nie je nic pre teba. Chod sa ukajat niekam nad obrazkami noveho passata. Ty sa motorom nerozumies. :no:
Simtě přidřeté zakarbonované turbo je v drtivé většině způsobeno naopak nadměrným zatěžováním (častá jízda na plný plyn, kdy se vstřikuje podle silně kouřové mapy) a neopatrným odstavením po velké zátěži - po vypnutí motoru přestane v kapalinových ložiscích turba cirkulovat olej. Je-li turbo ještě rozpálené, olej zuhelnatí a ucpe mazací kanály.
Já taky jezdím běžně při 1100-1200 otáčkách, auto má najeto 120 000 km (mám ho od 19 000 km), přičemž olej ani při výměně po 15 tis. km není zcela černý a hydroštely jsou dokonce i při studeném startu úplně zticha. Dvojhmota je samozřejmě kapku víc zatěžována, ale neni důvod šlapat v otáčkách pod 1500 na podlahu, protože to stejně v takovym případě žere víc, než kdybych stejného zrychlení dosáhl s podřazením a menším šlápnutím na plyn.
v tom tvojom popisovanom pripade nenechania vychladit turbo pride k zadretiu z prehriatia ale nie k zakarbonizovaniu. V tych komorach je taky tlak ze nema sancu sa tam pri vysokych otackach nieco usadzovat. Preto sa aj cistenie DPF spusta na dialniciach pri vyssich otackach. Preto aj motory vseobecne ci uz benzin ci diesel su pri podtacani prave zakarbonizovane. To ti nevravim ako rozpravku ale ako realne skusenosti zo servisov. Skus sa spytat nejakych servisakov co sa specializuju na diesle, specialne skus na diesle VW, tytch je uz pomerne dost a vcelku aj kvalitnych, nielen menicov dielov
k druhemu odstavcu: len kludne tak jazdi, mna to netrapi, ja tvoj servis platit nejdem :-)
moc sa tomu nerozumiem ale jazdil som v Golfe 1.6 TDI - 7° DSG a otacky pri jazde v meste boli stale okolo 1200-1400 ot/min az som sa bal, ze mi to ide skapat.. Takze si nemyslim, ze to az tak skodi autu ked prevodovky su tak nastavene nie? ... ;-\
Přeseně tuhle kombinaci máme doma a zkušenosti jsou stejné.
Občas se sice při náhlých manévrech převodovka nechala zaskočit a motor skoro zadusila, po výměně ale funguje úplně skvěle. Spíš se přikláním k tomu, že jsme měi odpočátku vadný kus.
Jen to parkování... ;-\
Není to bodové hodnocení nějaké podivné?
Můžete mi prosím někdo vysvětlit, v čem je řazení Peugeotu o POLOVINU horší než řazení u VW? To autor neuměl se šestikvaltem zacházet? ;-)
Jak může být poměr cena a užitná hodnota stejná u obou vozů, když je Golf až o 15% dražší (ve stejné - nejvyšší - konfiguraci)? To je skutečně o tolik lepší (tomu ale neodpovídá ani celkové hodnocení)?
Co jízdní vlastnosti v BĚŽNÉM provozu, vážně je o 20% lepší golf (přiznám se, narozdíl od 308 jsem v něm nejel, z toho auta mne vyžene už pohled na přístrojovku).
Jen podotýkám, že nejsem vlastníkem ani potenciálním kupcem ani jednoho z aut, byť sympatičtější je mi určitě Peugeot (hmmm, jinak bych sem asi nepsal, že). Prostě mi to přišlo trochu podivné. ;-\
No užitná hodnota se dá chápat i tak, že až budeš chtít auto za 5 let prodat, tak kolik dostaneš za 308 a kolik za Golf, tady to bude v řádech desítek tisíc navíc ve prospěch Golfu.
Jízdní vlastnosti v běžném provozu si vyčteš již ze samotného testu, Peugeot hůře tlumí nerovnosti a méně ochotně zatáčí, proto má horší hodnocení.
Za mě Golf, jsem prostě na německý styl :yes:
Užitná hodnota je užitná hodnota, stejný užitek za vyšší cenu prostě musí zhoršit výslednou hodnotu poměrového ukazatele... To už bych tam mohl započítat i cenu pojistek...
Horší tlumení nerovností má samostatnou položku a proti té nic nenamítám. Nelze ji tam ovšem promítnout 2x. Jízda v běžných podmínkách v textu naopak vyznívá ve prospěch P308, který je větší a komfortnější (cituji "pohodlí jako v autě o třídu větším"). Nechce mi snad někdo tvrdit, že nižší ochota zatáčet se dá hodnotit v běžném provozu? To snad aby se s tím majitelé báli jet na technickou! :-)
Redaktor mohl myslet horším tlumením nerovností to, že tlumiče nefiltrují nerovnosti tak dobře jak v Golfu. A ty myslíš jen přenos hluku od děr do interiéru, to má samostatnou položku v hodnocení.
Užitná hodnota je alespoň pro mě to, co všechno za tu cenu dostanu. A Golf mi nabízí i to, že až auto budu chtít prodat, dostanu za něj více peněz. Takže i to počítám do užitné hodnoty.
Nižší ochota zatáčet může být vyšší nedotáčivost, nebo i větší vůle volantu okolo středové polohy, nevím co tím přesně redaktor myslel.
Ale souvisí. Porovnej si celkové náklady do provozu auta za tři roky při nájezdu 60 000 km.
Do těchto nákladů započti amortizaci (ztrátu hodnoty), palivo, pravidelné servisní prohlídky a havarijní pojištění. Chtělo by to trochu analýz, ale počítám, že VW bude mít nižší náklady na amortizaci, vyšší náklady na palivo, vyšší náklady na garanční servis a vyšší havarijní pojištění. Ale mohu se mýlit - chce to pracovat s fakta. Jelikož srovnáváme auta s podobnými parametry (dynamickými: zrychlení, maximálka...) tak statickými (prostor, kufr...), určitě se tohle nebude do srovnání užitné hodnoty počítat - bude konstantní. Takže poměr cena (=náklady na tři roky) k užitné hodnotě (konstanta) je vlastně poměr pouze těch nákladů. Na kvalitu materiálů, subjektivní pocit prestiže, dizajn a podobné ambivalentní "hodnoty" můžeme rovnou zapomenout.
To není užitná hodnota, ale prodejní hodnota a ta s tím nijak nesouvisí. Nic proti, ale kupovat si auto s tím, že ho za 3 roky budu prodávat, to mi přijde padlý na hlavu. Právě v prvních letech to auto ztrácí hodnotu nejvíc, ideální je ho mít ho tak 10 let a pak si koupit nové, využije se auto do mrtě (cca 200 tisíc km - nepočítejme firemní vozidla, která toho najezdí víc) - dokud jezdí bez problémů. Přijde mi to, jako bys napsal, že si kupuješ nové boty každý měsíc, když jsou stále jako nové.
A jízdní vlastnosti - ano auta jsou jinak naladěna, ale to není důvod ubírat body, to je jen důvod, proč si jeden koupí Golfa a jiný 308. Ne každý si chce hrát na závody na okreskách, někdo se chce prostě jen dopravit v klidu z místa na místo a tam může zase 308 nebo cokoliv jiného posloužit lépe. Třeba pro mne jsou důležité právě ty užitné vlastnosti - to je komfort cestování, komfort ovládání, třeba jen umístění pák, zapínání světel, velikost tlačítek, jejich dostupnost, přehlednost displeje, odkládací prostory, velikost kufru nebo místo vzadu než to, jestli zrychluje o vteřinu rychleji a rychleji projede zatáčku na hranici přilnavosti pneu. Proto bych si právě nekoupil ani jednoho z těchto - spíše bych uvítal nějaké větší srovnání, kde bude třeba více aut a než oznamovat nějakého vítěze, tak jen srovnat jejich vlastnosti, ať si každý vybere to, co preferuje. Prohlásit vítěze totiž nejde - jinak by tu jezdil jen jeden typ aut a ty ostatní by nikdo nekupoval.
No, zrovna u VW mi zůstatková prodejní cena jako nějaká výhoda zrovna nepřijde - vzhledem k tomu, že je takřka plně vykompenzována zvýšenou cenou pořizovací.
přesně tak, ten cenový rozdíl mezi nový VW vs Peugeot bude +/- stejný i při ojetině, žádný větší rozdíl tam určitě nebude.
co je možná argument pro VW je jeho snažší prodejnost - o 3x stočený, 2x nabouraný a 1x vytopený Golf se tady vždy poperou zatímco udržovaný Pažout s jasnou historií si bude muset na svého kupce počkat déle....
Hlasitost rádia (v záporech) lze ovládat v 308 i jinak než "čudlíkem"? Mám 308 skoro dva roky a teď jsem to teprve objevil. Ta páčka má směrem k palubce (zezadu) dvě plošky, kterými se zvyšuje hlasitost!!! Dost nešikovný, vůbec to není vidět, ani to člověk po hmatu nepozná, ale je to tam! >:D >:D >:D Redaktor to poznal hned ... tleskám :yes:
Ja mam zkušenost jak s jednim tak druhym řešenim. Každe řešeni ma sve mouchy ale celkově je určitě lepši ovladani na volantu. Největši prasarnu co dodnes nechapu děla Renault a to ovladani pačkou na prave straně.
Ja patřim mezi vyjimky ktere použivaji tu myš. Jinak se zeptej Renaultu proč maji nelogicky padlo na prave straně oproti ostatnim automobilkam. Za mě jede v protisměru Renault.
To, co píšeš, je ptákovina. Nikdo, opravdu nikdo, nemůže Renaultu diktovat, jestli je ovládání rádia pod volantem na správné straně, to totiž již přes 30 let!!! diktuje Renault, on je totiž ten, který tento prvek přivedl do automobilů jako první.
Takže pokud to má někdo špatně, tak právě ti ostatní.
A jelikož já mám v autě ovládání vpravo pod volantem a otec vlevo, jezdím oběma velmi často, tak můžu říct, že je to úplně jedno, obojí je lepší než ovládání přímo na volantu. Sice se musíš naučít kam mačkat, neb tlačítka nevidíš, ale ergonomicky máš prsty vždy za volantem, takže poku chceš ovládat rádio na volantu, tak musíš dost nefyziologicky ohýbat ruku.
Jak už jsem psal obě varianty maji sve pro a proti. Měl jsem možnost si vyzkoušet oboje včetně padel vprava a vlevo. Celkově je podle mě přivětivějši a komfortnějši to na volantě. Ale dejme tomu že je to věc vkusu a přiznani si jistych zasaditosti. Ale to že Renault použiva padlo na prave straně a je mi uplně jedno že je to jeho patent neni určitě ergonomičtějši a v praxi se mi to potvrdilo. Pravě proto to asi ostatni maji na te druhe tedy leve straně. Ono stejně dnes každy přechazi na volantove ovladani.
Pre mna je to uplne opacne, na tlacitka pod volantom (nezalezi ci nalavo alebo napravo) si clovek za par dni zvykne a najde ich intuitivne bez toho aby sa pozeral kde su. Ale tlacitka na volante funguju intuitivne iba vtedy ak je volant v priamej polohe. Na tuto temu si treba precitat reakcie na tlacitka smeroviek na volante u Ferrari 458 (je pravda ze clovek pouziva smerovky castejsie ako radio, ale princip je ten isty).
Jedine tlacitka ktore maju realne vhodne umietnenie na volante je tempomat, pretoze ten sa pouziva tak kde nieje treba moc krutit volantom (a este samozrejme klakson:-))
A ty jsi snad četl nějake zaporne reakce na ovladani radia/telefonu na volantě ? Docela divne přirovnani ovladani směrovek u Ferrari. Věřim tomu že kdyby proběhla anketa ktere z těchto řešeni lidem vic vyhovuje tak podstatna většina zvoli pravě ovladani na volantě. Jinak se budu opakovat každe řešeni ma sva pro a proti. Jen mi neni jasne když tu někteři pořad prohlašuji že padlo je to prave ořechove proč už dnes snad všichni včetně Francouzu přešli na ovladani na volantu. Zřejmě proto aby svym zakaznikum vyhověli a poskytli pokud možno nejlepši ergonomii. A stale se mi nedostalo vysvětleni když už padlo proč ho ma Renault nelogicky na prave straně což je to nejhorši řešeni.
Víc mi to pasuje k charakteru auta. Jedu, levou ruku mám na okénku a pravou rukou jsem opřený o opěrku a držím spodek volantu. Krásně a rychle pak můžeš přepnout další písničku :-)
Mají to tak snad všechny Peugeoty i Renaulty, takže redaktora autowebu to samozřejmě nemůže překvapit... mě to přijde ideální, nemám moc v oblibě čudlíky přímo na volantu.
Osobně jsem francouzské řešení toho ovládání nezkoušel, ale čudlíky přímo na volantu mi zatím za žádných okolností nezavazely. Možná záleží na zvyku toho kterého redaktora :-)
já jsem nikdy na volantu čudliky neměl a teď najednou mám. Tempomat jsem si zvykl velice rychle a příjde mi to supr. Ale na ovládání rádia to vůbec nepoužívám a furt si natáhnu ruku k samotnému rádiu.
Kdysi jsme měli v jednom našem starším autě dodělané ovládání páčkou pod volantem vpravo a to mi přišlo supr.
Já mám tempomat na volantu a rádio pod volantem a rádio se ovládá daleko příjemněji, protože není třeba podivně ohýbat prsty. Jen se stačí naučit, co na páčce kde je, ale jelikož mám auto vlastní a ne z půjčovny, tak to jde lépe.
Ono na tom sdruženém ovladači je toho víc než jen hlasitost... je tam přepínání modu (FM / L / CD / Aux), posouvání skladeb nebo ladění frekvence, ovládání hlasitosti. Funguje to stejně intuitivně jako páčka na stěrače nebo na blinkry...
Co ještě mají všechny Renaulty i Peugeoty je přepínání dálkových světel - přitažením levé páčky blinkrů k sobě. Tedy myslím to stálé přepnutí, i světelnou houkačku. Tohle mi vadí a myslím že japonci mají lepší řešení, stálé přepnutí od sebe a houkačka k sobě, protože občas dojde při světelném houkání k přepnutí nastálo.
Tahle auta jsou si rovná jako vejce vejci. Neexistuje vítěz. Kam sáhneš, sáhneš správně. Je jen na kupci, zda-li upřednostní konzervativní vůz s vyšší dávkou prestiže nebo designovější a (pro mě) příjemnější francouzskou konkurenci.
Děkuji redakci za pěkný test. Obě auta jsou kvalitní a případný kupec neudělá chybu ani s jedním z nich. Pro mě osobně je Peugeot 308 v tomto duelu lepší volbou a při koupi bych 308 upřednostnil. Hlavní plusy pro mě vidím v:
Prostornější, hezčí interiér a celkově tišší kabina
Výkonnější a úspornější motor
Šestistupňová převodovka
Pohodlnější a stabilnější podvozek
Lepší start-stop systém
… a v neposlední řadě, výrazně lepší cena.
Takž i když jsem fanda VW, tady je pro mě Peugeot 308 vítězem.
Poslední dobou rád rýpu do Volkswagenistů posledními výsledky testů spolehlivosti ADAC: za rok 2010 je totiž 308 na 3.místě, Golf se musel spokojit s místem 7.
Pro méně chápavé by jsi měl dodat, že 308 se dostala ve své třídě na 3. místo jen díky tomu, že se přejmenovala ze 307. Pokud by se 308 za své předky nestyděla, tak skončí až za svou konkurencí na konci tabulky - cca 20 místo. Golf, Megane nebo Focus své jméno měnit nemusí. Příště si dej pozor na to jakou statistiku vytahuješ. Jinak si naběhneš jako teď. >:-[]
No, já náhodou moc dobře vím, jak je tahle statistika postavená. Sice se tam započítávají i starší roky, ovšem se značně sníženou vahou. Auta s první registrací před rokem 2008 mají zanedbatelný vliv, naopak téměř rozhodující jsou auta registrovaná v posledních 2 letech.
Jináč co se týče změn jména, to platí u Pažoutů už léta (de facto odjakživa). Ono to dělá více automobilek - to bych mohl nařknout škodovku, že Felicii přejmenovala na Fábii. Jináč nijak nezastírám, že 307 se hlavně po stránce elektriky hodně nepovedla.
Ještě zajímavější by bylo srovnání Golf kombi proti 308 SW, tam by bylo vítězství 308 ještě výraznější. Golf už zřetelně potřebuje nástupce. Jediné co jej může ještě držet nad konkurencí je velmi nákladný marketing, na který VW díky podobným "novým generacím" a šetření na vývoji nových modelů, evidentně má. Stejná situace je i ve střední třídě, kde momentálně Peugeot se svojí 508 je také lepší volba než staronový Passat.
Pokud budeš u kombíku hodnotit variabilitu a vnitřní prostor – to podstatné. Pak můžeš rovnou na první místo dát 308 SW. V testu je uváděna vyšší spotřeba. Ovšem nesmíš zapomenout, že 308 nabízí sedmimístné uspořádání. Zkus odvézt 7 lidí na dovolenou a pak to zkus v 308SW. Uvidíš jak to dopadne se spotřebou ;-)
Abych ti řekl pravdu, nějaké výsledky ADAC a podobné statistiky spolehlivosti vůbec neřeším. Měl sem už dost Volkswagenů a můžu ti říct, že jsou na tom se spolehlivostí dost podobně jako jiné značky. Spíš mi přijde, že se VW vždycky držel s vývojem a hlavně zavádění nových technologií do praxe pozadu a na tom možná v minulosti získal svoji pověst "spolehlivosti". Volkswageny prostě vždycky těžily z určité "jednoduchosti" a konzervatizmu. Navíc i díky cenové politice jsou často Volkswageny taková "holátka" že ani není co by se rozbilo. Když si koupíš, jako já, vybaveného Passata, bude se ti sr** úplně stejně jako stejně vybavená C5.
Pokud by u 308 zapracovali na podvozku a dostala konečně dustojnou převodovku tak muže směle Golfu konkurovat. Kdo by čekal že 308 vyhraje nad kralem třidy tak ma problem sam se sebou. Obě auta určitě zaslouži pochvalu za originalni a vyvaženy vzhled ktery se v teto třidě pomalu vytraci.
To ano a ja na ten vrchol řadim AR G,Focus a pravě Golf. A ikdyž Golf v jistych oblastech začina byt vyrovnavan a překonavan tak jako celek je to stale skvěla volba a dnes už je u nas za rozumne penize. ;-)
Vůbec netuším, co mají všichni pořád proti řazení u 308čky. Mám ji se 6tistupňovou převodovkou a vůbec žádný problém jsem nezaznamenal. Jezdím občas i s jinými auty, samozřejmě každé řadí trochu jinak, ale že bych se musel v 308mě do kvaltů "strefovat" nebo je tam nějakým způsobem "lovit", tak to ani náhodou. V pohodě si chytnu hlavici řadící páky do tří či čtyř prstů a lehkým tlakem ve směru požadované rychlosti jí tam prostě šoupnu. Opravdu tedy netuším, kde všichni berou ty výhrady.
Jak mi řekl jeden prorok s 20 let starým a otřískaným BMW: BMW jsou držáky, ten Peugeot se ti okamžitě rozsype. Začne to blikáním blinkrů (ano, blikat umí) a nakonec to přestane brzdit :-)
Na úvod si napišme něco rovnou na závěr - Buďme rádi, že si nahoře můžeme přečíst právě porovnávačku nejlepšího francouzského kompaktního mainstreamu s nejlepším kompaktním (super)mainstreamem vůbec.
Že je peuget 308 jakýmsi francouzským GOLFem, to tu snad napadat nebude nikdo. No a právě v tom to všechno vězí. 308 je výborný vůz, komfortně jede, komfortně přede, jenomže holt, pokud jsi šofér, pokud ti to trochu hicuje pod kotlem, pokud cejtíš záškuby v tříslech, táhne tě to jistě do auta pro šoféry - do Golfa nebo do Focusu.
Tedy proto ceňme kvalitní testový horní rozbor, neboť v garážovém reálu se to má tak, že se porovnávají zásadně jiné modely. Řidiči, co se vozí z místa A do místa B v 308, ti koketují s C4, případně s méganem, ovšem kompaktní mainstreamoví šoféři s velkým "Š", ti jistojistě zvažují Focus nebo GOLF. Nic proti tomu, není to kritika, národní naturel se prostě nezapře ani v autech...
Na závěr si napišme něco na začátek, na začátek tvé garážové kariery - Vykašli se na obrázky a na plakáty, vykašli se, co ti do levé tváře mumlá u piva mírně podnapilej kámoš jehož tatínek to u mistra dotáhl zatím jen k méganovi za dvěpade. Čti horní testy, uč se estetice. Ale hlavně, hlavně si musíš odpovědět na tu základní garážovou otázku - co jsi? Jsi vůdčí týpek, jsi cipísek do počtu, rozeznáš krásnou holku od rajdy z přízemí co ti v nestřežený chvilce jednou ukázala levej podvazek? Umíš se vůbec samostatně rozhodovat, nebo čekáš až jakej biják navrhne kámoš? Tohle všechno, a ještě spoustu dalších věcí bys měl o sobě vědět. A to jenom proto, abyste si se svojí károu jednou dokonale pásli.
Neboť někomu stačí jedinej letmej pohled, aby věděl... - [odkaz] Sázím se, že rozdílných řešení vsazení předních dveří do karoserie sis dodnes ani nevšiml... a přitom zrovna u porovnávačky těchto dvou by se o tom dal napsat jeden dlouhej estetickej román.
Přesně tak: "Vykašli se na obrázky a na plakáty, vykašli se, co ti do levé tváře mumlá u piva mírně podnapilej kámoš jehož tatínek to u mistra dotáhl zatím jen k méganovi za dvěpade", vykašli se na to, co ti tu plácá GTI a jdi za tím, co sám uznáš za lepší... Měřítkem sebe sama jsi totiž zase jen ty sám...
Porovnáváš nejhorší francouzský mainstream s evropským supermainstreamem. Možná jsi však Megane zařadil do francouzského supermainstreamu. V tom případě :yes::yes:
Je pravda, že 308 je v současnosti již nejstarší z celé francouzské trojky, ale abych pravdu řekl, tak ono ten Megane není o tolik napřed. Budeme se spolu hádat, ale já osobně bych v obou autech neměl problém s výběrem, kombi megane, hatch 308, motoricky je to komplikovanější.
Hádat se nebudem / to necháme frantíkům /, záleží na prioritách. Pro mě je důležitý podvozek, zpracování a tam 308 už dnes dost zaostává a megane naopak hodně získává.
S tím zpracováním moc nesouhlasím, podvozek je o naladění, Megane je podle mého zbytečně "sportovní", v tom jsem spíše za 308, stejně jak v prostornosti, kde 308 jasně vede.
Pokud si šofér, koupíš si Golfa TDI?
Jakkoli je to super auto, tak šofér o něj ani nezavadí.
A tam, kde už se dá mluvit o motoru, si šoférování užiješ daleko víc za volantem auta z Dieppe.
Zajímavé klání... Etalon zaslouženě obhájil svou roli univerzála, ale bylo to setsakramentsky "o prsa".
Lepší motor a sofistikovanější pohon obecně na straně Peugeotu, jízdní talentovanost Golfu, interiérová vytříbenost třistaosmičky, technická dataženost Golfu... vyberte si ;-)
Na straně Peugeotu je výhoda cca 70.000 Kč, Golf pak jednoho dne lépe prodáte.. vyberte si ;-)
Opravdu silně nesouhlasím s bodovým hodnocením téstéra ohledně srování obou převodovek, čímž nechci snižovat techniku vw, ale 5/10.. to ne.
A srovnání poměru ceny a užitné hodnoty... s rozdílem sedmdesáti tisíc na stejné úrovni? Tak teď tu o Červené Karkulce...
Golf JE lepší auto, rozhodně ne ve všech ohledech, ale v součtu na body ano.. otázkou je, zda-li až o tolik, aby se kvality Třistaosmičky daly tak snadno smáznout. Já myslím, že ne.
I když bych osobně volil Golfa tak si myslím, že oba jsou asi vrcholem určitých škol, které jsou dnes v Evropě na špici, 308 je asi to nejlepší z Francie (určitě lepší než megan a podle mého i než C), golf zase je vrchol německé školy takže rozdíly jsou předem dané a poplatné příslušnosti k "národu" (nepletu sem prémií). To, že někomu víc sedí jedna škola a druhému druhá no to už je život. Nelíbí se mi ale velmi tendenční bodové hodnocení, souhlasím s "žabáky" že dát 5/10 za řazení je kravina jakkoliv je řazení golfu lepší a stejně tak oběma dát 10 za spotřebu když je zde menší rozdíl ve prospěch 308 také nesvědčí o objektivitě (nebo pro autora je vše od 3 do 13 na sto za stejné body, to pak pardon a je to potřeba někam napsat). Obecně by kvalita testů měla být více "objetivizována" přesnými čísly a výstupy z měření tam kde to jde (brzdná dráha byla kolik metrů, voda, zahřáté, jakou rychlost to které auto snese na kruhové dráze, co slalom, přesné měření zrychlení, nějaké decibely které jste naměřili venku, vevnitř etc. protože jinak body za brzdy, jízdní vlastnosti, výkon motoru nebo hlučnost může rozdávat cvičený opičák a s objektivitou to nemá nic společného. Ano řada vlastností se musí popsat a okecat to jinak nejde, ale měřitelné veličiny jen okecávat svědčí o chabé úrovni testů ve stylu, sednu, projedu, svinovacím metrem přeměřím interiér a napíšu své dojmy to je ale na nejnavštěvovanější web o autech v CZ velmi nedůstojná kvalita testování resp. porovnávání.
Souhlas. Já už bohužel přestal bodové hodnocení řešit úplně, všude. Pokud to není opředno objektivitou, tak si přečtu názor testéra, který tady není nejhorší a nějaké body neřeším...
Asi jsem naivní ale od webu který se chce zabývat seriózně auty bych čekal nějakou přidanou hodnotu než jen nepodložené pindy, protože projet se autem umím taky a koneckonců přeměřit interiér nebo opsat tabulky technických hodnot (často ještě blbě) od výrobce bych asi zvládnul také, takže kde je přidaná hodnota, není, bohužel v CZ slušný web neexistuje což není omluva pro ty ostatní ale asi doklad toho, že u nás se lidé ještě nenaučili oceňovat nezávislé a objektivní hodnocení čehokoliv takže tam kde není poptávka není holt ani nabídka....
Ohledně objektivity testů rozhodně souhlasím, absence prokazatelného testování mimo komunikace a absence více řidičů neskutečně snižuje důvěryhodnost zdejších testů.
Jak je to s počtem ventilů? V samostatném testu hatchbacku i SWčka s 1,6 e-HDI je ucedeno 4 ventily na válec i jinde na netu jsem se setkal se 16 ventilovou specifikací.
No máme tady 2 školy ... francouzská elegance, houpáníčko, pohodlíčko, útulno versus německá konzervativnost, přesnost, tvrdost, preciznost .... je to celé o volbě a hlavně nátuře kupujícího .... já bych z této dvojce bral Golfa, má sportovnější naladění...jiný důvod neznám...díky bohu mne nezajíma ani jedna z těchto dvou automobilek, já rád francouzskou elegancí s jízníma vlastnostma, o kterých si golfoví hráči, nebo garážníci se syndromem "jednoduše clever" mohou nechat zdát - takže za mě Megane 3, bezpečnost na špici třídy, podvozek (hlavně předek) na špici třídy..no a pak hlavně jeho sestřenka z Dieppe - absomutní královna HH, rekordmanka, dokonalá - kdo jen trochu ví, tak sklopí hlavu a souhlasně pokýve hlavou, kdo vůbec neví, ať se naučí GOLF (hrát, nebo řídit?).... bohužel M3RS je zatím nad moje možnosti. No a abych potěšil našeho Prozaika Koncernového (rodové a druhové jméno velice ohroženého druhu), s mým Megane 3 1.5 dCi jsem rozhodně větší šofér, než drtivá většina koncernových kovbojů..ano na dálnici je každý king, ale pak příjdou zátáčky a tam každýmu mávám, není to o žádným machrování, prostě řidič (né polovodič) cítí a ví a věz GTI, že na to rozhodně nepotřebuje německé das fast auto :-!
Kvalita Golfu už není to co ho vynášelo do výšin.Konkurence ,neustálé snižování cen atd. ,ale dělá pořád z tohoto držáku kategorii nejkradenějších aut.Proto by má volba směřovala spíš k P 308 :yes::yes::yes:
Kdyz ja jsem ujel prvni milion km, tak ty jsi jeste mrskal bicikem v tatinkove pytliku. Po zvrakovani rezaveho Favorita jezdis 9 let starym rendlikem po rodicich a najednou mas pocit, ze jsi odbornik na vsechno, co ma 4 kola... :no:
Takovy chlapcek mne opravdu nemuze rozhodit. Pamatuj si to.
jestli je 308 lepší než Golf, protože oba výrobce považuji za slabší >:D Tak bych asi koupil manželce 308. V Golfu by si prý připadala jako socka na pracáku a je faktem, že spousta cikánů jezdí v Golfu. Zřejmě nemá ten pocit jen ona, ale i mě příjde Golf jako desingesrký žebrák. Vím, náskok díky technice u das auta. Pokud vím, tak dvoustopá vozidla VW nedělá. Proto asi ten důraz na das AUTO. Ovšem manželka má Mazdu a nic nenadělá ;-)