oba to nejsou žádní velcí krasavci, q3 má výhodu, že o rok staršího soupeře mohl převálcovat, což se zdá se po žádné stránce nestalo, fifty-fifty lze akceptovat. X1 budí v té divokosti tvarů mírný nádech určité elegance, q3 vedle něj vypadá trochu jako mladší brácha.
To není příspěvek, to je hlod co střídá hlod, kravina kravinu a nejvíc si mě dostal tím svým tvrzením, že jsi technik >:D Prosím už neee >:D Technik, který tvrdí, že automat nemá spojku a další desítky nesmyslů, které jsi zde napsal tě neopravňuji si takový přívlastek přisuzovat ani v legraci.
Poupravím tedy trošku tvůj příspěvek. Nerozumíš designu, ani technice a vlastně autům vůbec, co jsem tedy alespoň z tvého zdejšího setrvání za tu dobu zpozoroval.
"Neuvěřitelný rozdíl" je to hlavně pro místní technické odborníky-teoretiky, kdo si na techniky/konstruktéry nehraje, tomu snadno dojde, že větší rozvor je u X1 především nutností k vůli podélnému uložení motoru..., takže třeba na to, že by z celkového rozdílu hodnot rozvorů prostorově výrazněji profitovala především posádka v kabině, rovnou zapomeň... ;-) Navíc jde o malá, spíše městská SUV, takže celková menší délka Q3 je spíš výhodou (kdo chce větší alternativy má možnost u Q5/7 a X3/5/6) a větší celková délka, současně ovšem s naopak menší šířkou (proti Q3), X1ičce opticky určitě neprosívá...
Zrovna MNĚ o "prostor v kabině" tedy NEjde (já se vejdu i do WIESMANNa ;-)
(nebo WIESMANNu? 8-s Prostě já se vejdu i do Wiesmann :-)
PS: Opticky jsou mi oba "šumák" (od toho/od "potěchy oka" tu je Range Rover Evoque :yes::-)
Já "raději" VACULÍKa než HYANa - to 1) ;-)
Já se až tak NEdivila, jako na ROZDÍL (třídy) "upozornila" - to 2) :-)
Upozornila, neb to je asi NEJvětší "rozdíl" mezi těmi 2ma "obludkami" - to za 3) ;-)
Když už jste to "načal" (m.j. tím ULOŽENÍM se přece audi - s výjímkou jedné "společné" generace - ODLIŠUJE od "levnějších"/obyčejnějších modelů vw) čímže audi zdůvodňuje to současné (spíše pro LEVNÉjší konstrukce běžné) "příčné" uložení motoru?
To je katastrofa. Vůbec mi tato přitrouble vypadající auta k Audi ani BMW nesedí. Ani zaměřením, ani velikostí, a už vůbec ne otřesným designem. Značky to pravděpodobně unesou, pár manekýnů si to jistě koupí, ale neříkejte mi, že si někdo normální pod slovy "Audi", nebo "BMW" představí právě ty dva přízraky v článku. Tentokrát je to remíza, obě auta jsou designový hnus. Fujtajbl :no::no:
Jinak to nevidim, BMW X1 je naprosto originální kousek. Q3 je jen další ukázka uniformního designu Audi, tedy zmenšenina Q5. Tím neříkám, že to je špatné auto, naopak, technika, kvalita a jízdní vlastnosti jsou určitě parádní a premiovost z něj jen čiší, za to mu patří uznání, ale vzhled je slabota...
Atohle je designový duel, všechny ty vlastnosti má i BMW a navíc jsou zabalené do originálního a sportovně laděného kabátu, takže pro mě je jasným vítězem BMW X1 :yes::yes::yes:
Ať se na tato auta díváme z jakéhokoliv úhlu, v komplexním designovém kvalitativně mezitřídním hodnocení, to v tomto subsegmentu (při současném jistém velikostním rozptylu) vyhrává... YETI, ŠKODA YETI. Totiž centrálním problém jsou tu přílišné okatosti, nechtěné asociace a předem netušené nechtěnosti. Vyhrávají ti, kteří na to jdou od podlahy - bez příkras, stylově, účelově, to jsou totiž atributy úspěchu v segmentu, kde stylem se rozumí vizuální mix sportovního ducha s takřka všehoschopným drzounem. K Yetimu nelze mít v podstatě výhradu žádnou, správně "landroverovská" světla, čístá účelná záď, profil tvrdého, však přátelského parťáka.
Já nevím tak úplně přesně, co mě k prémiovým malým SUV nepřitahuje, vím ovšem, co pro mne vizuálně postrádají.
Tak například BMV X1 postrádá uhrančivost a jistou až nadrzlou noblesu BMW X3. X1 je příliš buchtovitá, až subarovská, degraduje jí spodek přídě, ten neskutečný předkus, záď mi pak nijak neusazují pichlavá zadní světla. Pro mne - vizuálně nejslabší bavorák.
Q3 jsem naživo zatím neviděl, odtušuji tedy pouze z fotografií. Po Q5 nemá bohužel tu jistou postojovou suverénnost, tu jistotu, která zejména v tmavších barvách až bezkonkurenčně zklidňuje pohled. Q5 je na pohled posel bezpečí, potence, stylu. To vše však postrádám u Q3.
Víme už, kdo boduje v mainstreamu, YETI. Pokud pak zabrousíme do oblasti diamantových kovbojů, pak ani X1, ani Q3, v designu to (pravděpodobně) dnes vyhrává Land Rover Evoque. Jistě, poYetiovsku resp. polandroverovsku nekonfliktní, postojem vyrovnaný, silný, k vítězství předem určený vítěz.
Konečně si v rámci objektivity napišme, že horní kritičtější slova je nutno rámovat širší konkurenční (no...) realitou. Pak v tomto (aktuálně účelově beztřídně) realisticky pojatém kontextu ční samozřejmě Evoque, ale též X1, Q3 spolu s Yetim nad všemi ostatními jako žižkovská věž zapíchnutá do konkurenčních garážových močálů...
Shodneme se, ovšem mimo Evoque a nakonec vlastně i Yetiho. Evoque vypadá jako sendvič ze kterého vytékají dresinky na ruce a je tím posledním, co bych si vůbec kdy přál, aby Land Rover evokoval. A Yeti vlastně nevypadá špatně, ovšem pouze ve své kategorii, která mne jinak neskutečně sere :-(
Souhlas, u Q3 si udělám konečný obrázek až naživo, ale X1 je designově opravdu nejslabší současný baworák. Designově je skutečně až "buchtovitě subarovká" (viz současný Subaru design) má nevyvážené proporce (shora dolů), jakoby se sama na sebe dívala do známých petřínských zrcadel... ;-)
[odkaz]
Přítelkyně, jo? >:-[] Mě přijde zdaleka nejselabší X3. X1 je taková buchtovitá, s tím souhlasím, vytváří dojem, že přetéká přes kola. O Q3 zatím jen obecně, nelíbí se mi příliš skloněné zadní sklo.
No jo, jenže i ta Q3 je složená z detailů. No a já z fotek odhaduji, že ten zadek se mi naživo líbit moc nebude. Předek je Audi klasika, mě nevadí. Mám zkrátka dojem, že naživo to vzadu nebude fungovat, i když asi stále lépe, než u A1. O ní jsem špatně napsal, že to je sklonem horní hrany světel, ale ve skutečnosti to je pro mě spíš nepříjemné posazení světel níž.
Souhlasim s tim ze si jak Audi tak BMW v tehle tride tak nejak nevi rady. Celej segment SUV zacinal odshora (X5, Q7) a cim jdou niz, tim maji min prostoru dat tomu takovou tu "spravnou masirku".
Pokud bych mel za sebe rict, komu to jde hur, je to Audi (zadni, predni svetla, interier..), ale to je dano moji vyrazne vetsi naklonosti ke znacce rivala :-)
Takze souhlas, kdyz uz bych (zene) kupoval maly SUV, za obnos stojici zaklad X1/Q3 bych vzal "jetyho v plny" kterej kvalitativne i po strance image nezklame :yes:
U mňa to po dizajnovej stránke tiež vyhráva Evoque. Je nadčasový ale vidno v ňom vzdialený odkaz na prvý Range. :yes: Keby však šlo o cenu tak v tejto kategórií volím Duster. :-!
X1 opravdu neni zadna krasavice. Pokud se ovsem vedle ni postavi Q3, situace se vyrazne zmeni. Tady je videt, jak je vnimani krasy relativni. Audi se evidentne inspirovalo u Renaultu a jeho Koleosu. Obzvlaste bocni pohled odhali vyraznou tvarovou pribuznost. A vysla jim podobna obludka jako Renaultu.
Znovu. Koleos a Q3 jsou téměř stejně staré koncepty. Cross Coupe Quattro (koncept Q3) je čtyři a půl roku starý, koncept Koleos necelých pět let. Zadek má připomínat A5, není okopírovaný z Koleosu. Sériová verze dostala umírněný C sloupek, originál byl masivnější, blíž A5 - mě osobně se moc nelíbil. Kromě testování reakce veřejnosti také CCQ sloužil k představení 150 kW 2.0 TDI, který se dodnes nenabízí.
Těším se na sériovou podobu konceptu Shooting Brake, což by měl být ekvivalent Scirocca, v ostré verzi pak na steroidech - šestiválec (spíš pětiválec, od té doby se pár věcí změnilo), keramické brzdy atd. Jediná škoda je, že nebude mít hnanou zadní nápravu.
Abych nebyl úplně OT, tak u mě je to nerozhodně. Každý má něco do sebe, takže bych v tomto segmentu koupil Evoque. ;-) Když bych si musel vybrat, tak bych se spíš klonil ke Q3 - bude mít lepší interiér, exteriér sice není nic extra, ale není tam nic, co bych nepřekousl; X1 ve mě vyvolává silnější (negativní) emoce, byť to kompenzuje zase někde jinde. Setkání na živo s Q3 by to rozhodlo. Obě auta jsou pro mě jedny z nejošklivějších, které tyto automobilky aktuálně nabízí, takže to rozhodně není soutěž krásy - spíš je to výběr menšího zla. A to mi přijde v těchto cenových relacích na hlavu.
Osobně u mně vítězí X1... Začnu interierem: Zde Audi nepředvádí svou dominaci, kterou vidím třeba u A6 nebo A8... Chybí mi zde elegance, jakýkoliv prvek spojující ovládací prvky. Navíc, celá přístrojovka na mně působí jakýmsi "nahnutým" dojmem (možná pouze chyba fotografie)... Oproti Q3 nepředvádí BMW žádný zázračně uhrančivý výsledek, ale nic mě zde neruší. Jediná výtka by šla k možná až příliš velké strohosti...
Exterier: Zde je pro mně taktéž vítězem BMW - působí lehčím a sportovnějším dojmem... Líbí se mi taktéž zdařilé zakomponování plastu, a to jak v předním, tak zadním nárazníku... Jediné co bych měnil, jsou zadní světla, které mají zbytečně ostrý tvar a mám z nich problém vyčíst jakýkoliv designérský záměr... Teď k Audi: Zde mi chybí jakýkoliv nápad, nějaký alespoň náznak designérovy kreativity. Tento problém vnímám zepředu i zezadu. Navíc, zezadu na mně působí Audina až příliš agrasivně. Q3 mi zkrátka svým stylem naprosto nesedne... Pro mě tedy dnes celkem jasný vítěz BMW X1
PS: palec nahoru za příspěvek GTIho :yes:
Přístrojovka ne, ale středový panel je (již tradičně) natočený k řidiči. BMW to tak dělá už hodně dlouho a Audi to časem převzalo (nevím kdy a možná to bylo naopak, ale myslím si, že to BMW dělalo dříve).
Ano, panel natočený k řidiči je mnichovská "KLASIKA" - audi tento "správný trend" napodobilo až relativně NEdávno (jistě tu jsou diskutéři schopní PŘESNĚ sdělit kdy/od jakého modelu to bylo ;-)
BMW od tohoto klasického prvku interirérů BMW (dočasně a nesmyslně) ustoupilo po nástupu Bangle éry (jeden z jeho několika těžkých omylů), nejprve u 7er (při přechodu od E38 k E65) a po té i u 5er (při přechodu od E39 k E60), naopak Audi tento prvek chytře "převzalo" (vlastně jako pomyslnou štafetu od 5er E39) u A6 (při přechodu z C5 na C6).
SOUHLASím, je to opravdu "pěkné" a navíc "příjemné" (a BMW takto nakloněnou středovou konzoli mělo "odvždy" /jistě se najde někdo kdo bude schopen říci od kdy přesně, ale to je opravdu HODNĚ dlouho/ - audi to "okopírovalo" /to je myslím "vhodnější" sloveso ;-) / teprve nedávno (v "minulých" generacích :-)
Kdyby se vůbec nesmělo kopírovat, tak budeme žít v příšerném světě. Jen si to představ. Prvenství BMW tu nikdo neupírá a já jsem rád, že si tento prvek Audi půjčilo. Jde také o vývoj charakteru, jak se Audi víc a víc profiluje do sportovna, tak přináší patřičné prvky. Zato BMW sportovní rétoriku naopak opouští a jednou obětí byl i středový panel, což se ukázalo jako chyba, a tak je dnes zpět.
Ale BMW to přece NIKDY NEopustilo! Já bych celkem SOUHLASila s "opuštěním" tohoto "typicky SPORTovního BMW trendu" ve vozech 7 - to je trochu "třída sama pro sebe", třída mimo "běžné" modely BMW. Neznám "plusy a mínusy" které BANGLEa vedly k změně interiéru v 5kové řadě, tam bych (bez znalosti těchto důvodů) jeho krok opravdu hodnotila jako CHYBU.
PS: Ano pochopitelně "kopie" (inspirace atd. :-) ) vždy byly a budou.. ;-)
PPS: Ostatně dnes ve vyšších třídách "běžný" sdružený centrální ovladač je také původem nápad "made in BMW" (stejně jako "dvojité" otvírání kufru SUPERbu :-)
Díky za ujasnění. :yes: Takhle nějak jsem si myslel, že to bylo, ale jistý jsem si nebyl - ve starších Audi jsem nejezdil vůbec, vím, že to B7 neměla a C6 ano, ale ze starších BMW jsem jel leda E39 a E46, které to měly, ale zase E60 to neměla. Nechtělo se mi hledat fotky, abych to zjistil.
Jednou z jeho zásadních chyb, bylo právě to, že tento typický rys nezrušil pouze u luxusní 7er, ale i u 5er/E60 (včetně M5!) a dalších, ani u takové 3er/E90 to nedopadlo s interiérem dvakrát slavně.
Moc dobře si pamatuju, když jsem byl v roce 2001na IAA ve Frankfurtu, na živé odhalení Banglovy první 7er (E65), byl to pro všechny (nejen nás, zrovna přítomné) pořádný šok, který neměl v historii designu novodobějších BMW obdobu, taky ne náhodou E65ka prodělala do r. 2008 hned několik optických faceliftů. Tenkrát mi ani tak nevadil ten "luxusně-kacelářksý" styl interiéru, protože jsem se logicky domníval, že to i na 5er aplikovat nebudou (bohužel jsem se mýlil).
Co mi ovšem přišlo otřesné už tehndy, byl ten hrb na víku kufru a na ten jsem názor nikdy nezměnil/nezměním, stejně jako třeba u 6er.
Ano, vidím to STEJNĚ (u 7er mi to zrušení "dává smysl", u 5kové řady bych snad i CHTĚLA znát důvody které "převážily"... = tam to považuji za CHYBU
PS: S tím "hrbem" jsem problémy až tak NEměla.. :-)
Audi design me nikdy neoslovil, takze za me v tomto duelu vyhrava BMW, ikdyz to taky neni zadna slava. V teto kategorii vitezi urcite Range Rover Evoque (alespon pro me :-) ).
Zadna slava ani jedno...ale s vejcama ve sveraku (a nemoznosti vybrat jine, hlavne ne nemecke auto) bych vybral interier Audi a exterier Bmv ;-) design je u obou dosti usedly a nezajimavy...ale pro duchodce dobre :-)
Porovnání designu je "k ničemu" - OBA vozy jsou čistě VZHLEDově (vytvarováním vnějších plechů) relativně "o ničem" (snad je tam kdesi NEpatrná převaha ve prospěch BMW :-|
PS: ZÁSADNí je ale rozdíl v ROZVORu obou modelů ;-)
PPS: Ale LZE pochopit "že se nesnaží" - proti Evoque NEmají nejmenší šanci :yes::-)
Je az neuveritelne prekomplikovany, nie nie, slabe slova, krcovito gycovity. Je to maturitna praca s kartonom a origami. Toto vyjde z mody za 2-3 roky...
Vpredu predkus nejakeho zmutovaneho sumca, z profilu to auto posobi ako zlomene - a zadok? SsangYong... :no:
Evoque se designově povedl už podle fotek, jenže ono se poměrně lehce dělá malý RaRo, když ten velký má takovou tradici a jméno. Nic takového, z čeho by se dalo podobně čerpat BMW/Audi nemá, pojem RaRo je s většímy modely X/Q nesrovnatelný...
BMW ani audi se "tradicí" pochopitelně Range Rover(u) rovnat nemohou, ale i tak jejich modely "soupeřící" s EVOQUE mohly být "lepší" (snad "konkrétnější"? ;-)
PS: Jsem docela zvědava na MB, mají docela "výjímečnou" šanci své soupeře z D3 doslova "přebít" (na RR Evoque zřejmě NEmají), tak uvidíme... :-)
Tak když si vedle sebe postavím RaRo a Evoque, dovedu si klidně představit i obdobnou dvojku v podobě Géčka a nějakého stylovějšího "compactGéčka"... ;-)