Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Chevrolet Aveo vs. Opel Corsa – Svět nebo Evropa?

Vnitrokoncernová konkurence v GM sílí. V čem zůstává Corsa lepší než její nízkonákladový příbuzný? Porovnali jsme žádané stokoňové čtrnáctistovky.
Zpět na článek
6. 12. 2011 10:53
6. 12. 2011 20:01
6. 12. 2011 10:55
6. 12. 2011 13:14
6. 12. 2011 17:13
6. 12. 2011 13:47
10. 12. 2011 20:27
6. 12. 2011 17:19
6. 12. 2011 17:22
6. 12. 2011 17:43
6. 12. 2011 19:17
6. 12. 2011 19:34
6. 12. 2011 20:25
6. 12. 2011 22:02
7. 12. 2011 00:15
6. 12. 2011 22:38
6. 12. 2011 23:10
6. 12. 2011 23:00
6. 12. 2011 23:02
6. 12. 2011 23:10
7. 12. 2011 03:59
7. 12. 2011 20:03
17. 12. 2011 15:38
Avatar - Nerez
6. 12. 2011 10:53
Chybka
V tabulce Ceny a výbavy máte u Avea u motoru uvedeno 14V místo 16V.
Rozbalit vlákno
1
6. 12. 2011 20:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Nerez
6. 12. 2011 10:55
Corsa
Pěkný test. Aveo i Corsa jsou velice povedená auta, nicméně v tom hatchbacku se mi Aveo nelíbí tak moc jako v sedanu. Ale stejně bych z této dvojice bral Corsu. Je to takové dospělejší auto :yes:
Rozbalit vlákno
0
6. 12. 2011 13:14
spotreba avea
K tym spotrebam. Navod na obsluhu v mojom Chevrolete Kalos 2005 1.2 hovori, ze ten motor zvladne aj palivo s oktanovym cislom 91. Mozno teraz hovorim len do vetra, ale nie je nahodou elektronika prisposobena (kedze v mojom pripade s rocnikom 2005 sa jedna este o jednoznacne poctivo korejsky vyrobok) miestnej kvalite benzinu?

Tym myslim, ze elektronika je pripravena konzumovat aj benzin s nizkym oktanovym cislom, ale je tomu prisposobena charakteristika a samozrejme aj spotreba. A teda aj napriek tankovaniu europskeho benzinu (teraz sa uz nezaoberam tym, ci ide o znackovu alebo noname cerpacku) sa so spotrebou neda velmi hybat.

Mam s tym autom najazdene naozaj vela (teda na konkretne take priblizovadlo), kezde na tachometri mi svieti 157 tisic. Za cely cas sa mi darilo spotrebu dostat na rozumnu hranicu iba pri naozaj asketickom sposobe jazdy. Dlhodobo vsak viem, ze ak na dialnici nejazdim 130, ale povedmze celu nadrz dam pri rozumnej maximalke, tak spotreba klesne na 6.7 (teraz v zime so zimnymi gumami, v lete na 6.4), ale nasledne nech jazdim akokolvek, sa uz nehybe. Pri pravidelnych dialnicnych jazdach stupa na 7.1, ale to je asi tak vsetko. Este aj studene jazdenie a mestske plne jedna - dva - tri sa na spotrebe takmer vobec nepodpisuje. Hovorime o prevadzke mesto - dialnica - okresky 30 - 40 - 30.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
6. 12. 2011 15:27
Re: spotreba avea
ono ta spotreba je vyssia aj kvoli gumam, to aveo v teste ma 205ky gumy take siroke ma napr lancer alebo cruze a to su uz ine auta cize ked si zvolis nejake zakladne 15tky 185ky urcite par desatin kitra na spotrebe stiahnes, taketo siroke gumy su na rodinny maly 4metrovy hatchback uz fakt zbytocne a samozrejme sa to musi prejavit aj na spotrebe. Samozrejme kto na to ma nech si kupi sirsie gumy auto vyzera na nich skutocne paradne :yes:
Avatar - gld
6. 12. 2011 17:13
Re: spotreba avea
Motor 1.2 v kalose a starom aveu všeobecne nebol výkrik motorárskeho umu. Dynamika nikde, spotreba v prd€li..

A podobne sú na tom testované 1.4-ky. Nenáročnému užívateľovi to stačí, ale ja by som ten pomer výkon/spotreba neakceptoval.
6. 12. 2011 13:47
general motors
nechapu jak muze druha nejvetsi automobilka sveta - general motors - v evrope vyrabet tak o nicem auta. vzdyt ta automobilka nema ani jeden motor, ktery by byl technologickou spickou. nemluve o tom, ze snad diesely bere od fiatu...smesne. rovnez me nenapada jakykoliv prispevek GM k obecnemu vyvoji aut.

tak jak skoncil saab, skonci jednou i opel, protoze ten se drzi jenom diky reputaci z minulosti a povedenemu designu soucasneho portfolia. jinak spolehlivost, spotreba, ceny jsou pod prumerem.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Uhlik
6. 12. 2011 16:17
Re: general motors
Diesely tiez vyvija a od Fiatu neberie hotove motory, este ich dalej upravuje.

Co sa tyka alternativnych pohonov, je ovela dalej nez napriklad VW a tiez ma ako jediny koncern naozaj pouzitelny elektromobil, ku ktoremu netreba kupovat druhe auto. Alebo ma napada Zafira A a pohon na vodik, ktory dostali do pouzitelnej podoby snad ako prvy (neviem ci BMW bolo skor, alebo nie). To, ze vyrobili len 3 auta a potom sa na to vykaslali, je uz vec druha.

Takisto pomer cena/vybava/spolahlivost je obvykle lepsi ako u podobnych znaciek (Ford, VW...) Samozrejme zalezi od trhu a od modelu, neplati to absolutne.

Tak napriklad 1.6T, alebo aj maly 1,3 diesel ci teraz nove bi-turbo 2,0 su papierovo velmi slusne motory na spicke segmentu...

Rozhodne by som to nehrotil, na nove technologie a prevratne riesenia tu nie je mainstream, na to je tu MB a spol. Napriek tomu sa sem tam podari aj takymto znackam prist s niecim naozaj zaujimavym a to je super.
7. 12. 2011 00:53
Re: general motors
podla mna GM nedalo moto svetu uz dlho nic. cesta elektromotorov je slepou cestou. navyse ampera aj volt udajne zeru v skutocnosti viac nez ich konkurencia. toyota aspon ako prva vyvinula hybrid, ktory je v reale pouzitelny. ale tiez to nie je ziadne hura.
Avatar - Uhlik
7. 12. 2011 12:54
Re: general motors
Co je konkurencia Amepry/Voltu ? To auto nema ziadnu konkurenciu, lebo ked ides do mesta, ci niekam kusok do prace tak to ide na elektrinu ako rozne ine elektromobili (Leaf...), ale ked treba ist na dovolenku, tak nemas problem s nabijanim ani s nicim a v pohode ides. Druhe take auto nepoznam. Pravda je, ze je to drahe a neprakticke aj tak, no je to jedine auto svojho druhu.

Tak sa rozpis co teda dal moto svetu Ford, VW, PSA atd, nech to mozme porovnat s tym nicim od GM.
8. 12. 2011 01:29
Re: general motors
Jsou to jen slovní hříčky. Ampera není nic jiného než jinak uspořádaný Prius. Má to dva druhy motorů? Má. Takže je to hybrid, byť se spalovací motor nepodílí přímo na pohonu. Energetická efektivita elektrického pohonu není zaručena. Záleží na efektivitě motoru a procesu nabíjení a vybíjení. Příkladem budiž Smart, což je katastrofální elektromobil. Když se člověk podívá na to, kam dostal Nissan Leaf a kde je dnes Prius, tak bych neváhal nazvat to propadákem.
Avatar - Uhlik
8. 12. 2011 10:07
Re: general motors
No rozdiel je ten, ze Ampera dokaze plnit ulohu auta na kratke trasy s nulovou spotrebou a takisto dokaze plnit ulohu auta, ktore ta odvezie 1000 km na dovolenku. To ziadne ine nedokaze, aspon ja o takom aute neviem.
8. 12. 2011 15:07
Re: general motors
A Prius plug-in hybrid dělá co? Kdyby se jela trasa Praha Paříž, tak bych si vsadil na Prius. A i co se jízdy na baterie týče bych si vsadil na Prius. Má výrazně menší kapacitu, takže absolutním dojezdem by nemohl konkurovat, ale co se týče efektivity systému bych mu věřil víc. A rozdíl v ceně je tak propastný za tak malou výhodu, že to nemohou myslet u GM snad ani jako vtip.

Moje pointa je, že bych za ty peníze očekával víc, mnohem víc.

Když to vezmu českou optikou, tak člověk, který si nebude moci dovolit dvě auta, bude mít pravděpodobně problém dobíjet Amperu doma, natož v práci. V tomhle směru mi dává větší smysl klasický Prius, který v běžném provozu dosáhne téměř stejné spotřeby jako jeho plug-in brácha, ale za nižší pořizovací cenu. A pokud máš na dvě auta a máš kde nabíjet, tak proč ne Leaf? Už jsem to psal dřív, vzhledem k ceně Ampery mi uniká cílový zákazník.

Víš, že firma EVC group ti do 5 dnů přestaví klasický Prius na plug-in s dojezdem 90 km čistě na baterie a 1650 km na nádrž? Už to nabízí minimálně dva roky a cena byla před dvěma lety 280 tisíc bez daně, což prakticky vyrovnává cenově Volt a parametry ho překonává.
Avatar - Uhlik
8. 12. 2011 15:26
Re: general motors
Dokaze plug in Prius prejst normalnu klasicku cestu dajme tomu 15 km do prace a naspat normalnym stylom (po okreske 90, obec 50) a vratit sa naspat na jedno nabytie ? A ak sa potom vybije, tak sa zapne motor a ide veselo dalej ?

Ak hej, tak je to to iste a uz su take dve auta :-)

Za ake peniaze ? Chevrolet je pomerne lacna znacka a aj Opel vies kupit za vybornu cenu v porovnani s Fordom ci VW (nie vzdy).

To ze akykolvek hybrid ci elektromobil je brutalne predrazeny a neda sa kupit, ak uvazujeme normalne nespochybnujem, su ovela lepsie alternativy.
8. 12. 2011 15:31
Re: general motors
Prius plug-in v závislosti na podmínkách na baterie ujede 15-25 km, umí si zapínat motor průběžně, nebo ho můžeš donutit počkat až na vybití baterií (samozřejmě ne úplné, to se u elektromobilů nedělá). Poté se zapne motor, jedeš na benzín a zároveň nabíjíš baterie. Při testu na dálnici vydržel na baterii 20 km (v zimě).

Jinak kdybys tu úpravu EVC group poptal dnes, tak se pravděpodobně dostaneš na zajímavější čísla. Za dva roky se trh hodně pohnul dopředu.

Prius je výrazně levnější a odhad příplatku za plug-in je 200 tisíc. Evropskou cenu jsem nenašel. Měl by být levnější už z toho důvodu, že má menší kapacitu baterií. Uvidíš za pár měsíců, až se začne oficiálně prodávat v EU.
Avatar - Uhlik
8. 12. 2011 22:45
Re: general motors
Tak som si ten Prius nasiel teda, ten mod na baterky je podla vsetkeho len na posuvanie sa po meste, pri akomkolvek prudsom zosliapnuti pedalu sa zapina klasicky motor, ktory auto aj pohana.

Ampera, teda aspon teoreticky by mala dokazat jazdit na tu elektrinu o nieco dlhsie a v podstate aj mimo mesto. Taktiez je na prvych 100 km uspornejsia (papierovo), kym sa samozrejme nevybiju baterky :-)

Cize Ampera ti dava moznost chodit do prace a domov bez minutia kvapky benzinu, doma si ju vecer nabijes a cez den v klude jazdis. Cize by som si ju teoreticky mohol kupit aj ja (keby stoji vyrazne menej). Na bezne jazdy do prace by som mal elektromobil bez emisii a bez spotreby benzinu, ak by bolo treba ist na dlhsiu trasu, tak tiez nie je problem.

V podstate ide aj Toyota touto cestou (aspon teda ten plug-in), ale GM vypada byt v tomto dalej.

Inak diky za info, o Plug in Priuse som nevedel, zase som mudrejsi :yes:
8. 12. 2011 23:30
Re: general motors
plug-in má udávaný EV režim do 100 km/h, ale v praxi se dá jet i rychleji čistě na baterie, jen si musíš dávat pozor na práci s plynem. Jakmile ho sešlápneš víc, tak se sepne motor a pojedeš v hybridním režimu.

Ona je to otázka, jakou kapacitu baterií mít. Víc baterií znamená výrazně větší hmotnost a větší pořizovací cenu. Další otázka je, jestli se ti vůbec někdy vrátí příplatek za plug-in Prius popřípadě Amperu.

Pro zajímavost, EVC group uváděla, že úspora, kterou přinese jejich přestavba, za životnost jejich baterií tak akorát vyrovná pořizovací náklady, takže neušetříš nic (naopak, z čistě ekonomického hlediska proděláš). Rozšíření kapacity ti spíš přináší vědomí, že nevypouštíš lokální emise.

Toyotě v anketě mezi zákazníky na významných trzích vyšlo, že dojezd na baterie Priusu plug-in bude drtivé většině zákazníků stačit (80, 90%, tak nějak se to pohybovalo, nechce se mi to hledat).

Jinak Volt má udávaný dojezd na baterie 40-80 km, EPA cyklus dává 56 km. Na 100 km rozhodně zapomeň, spíš se budeš pohybovat kolem 40, za vhodných podmínek se můžeš podívat k těm 80, a pokud je to povedený hybrid, tak i za (já jsem s Leafem citelně překonal papírový dojezd - orientačně prozradím, že to bylo přes 200 km na jedno nabití). Je to pořád víc než Prius, ale už ne o tolik. Ten už prokázal, že i při -10°C dokáže dostát teorii. Těším se, až někdo vezme takhle auta do testu a změří reálnou spotřebu elektřiny - kolik si to vzalo ze sítě a kolik kilometrů to ujelo.
9. 12. 2011 00:27
Re: general motors
Jen taková zajímavost, Volt má problémy s porušením obalu baterií při nárazových testech. Dokonce jeden Volt lehl popelem při testování NHTSA. A nebyl to jediný exemplář s těmito problémy - ostatní neshořely, ale problémy s bateriemi tam byly. Zatím NHTSA nevynáší žádné soudy, ale hrozí i stažení Voltu z prodeje. Většinou se během vývoje hodně dbá na to, aby baterie neutrpěly pokud možno žádnou újmu. Nedávno tu bylo video interního testu Volva, který měl právě otestovat uložení baterií.
Avatar - Uhlik
9. 12. 2011 11:21
Re: general motors
Ano, Ampera by mala vydrzat v idealnych podmienkach tych 80 km, co je dostacujuce na 90% mojich ciest, mozno aj viac. Na prvych 100 km ma Ampera udavanu spotrebu tusim 1,2, cize menej ako Prius, uvidime aka bude realita.

Leaf nedokaze posluzit ako plnohodnotne auto, lebo dojazd je maly a nabijanie dlhe, cize na dovolenku s nim nepojdem, ani na dlhsi vylet sa to neda pouzit. A tych 200 km spravim kludne len ked idem na letisko a spat, cize je potrebne k nemu mat este jedno auto.

Samozrejme, bezpecnost je dolezita, ale je to len technicky problem, podla mna celkom lahko riesitelny, zmenia trosku ulozenie alebo pridaju nejaku ochranu a je to...
9. 12. 2011 13:22
Re: general motors
Tak hlavně Renault/ Nissan rozjíždí (má? nevím, tolik to nesleduji) projekt, kdy ti půjčí (tuším bezplatně) konvenční auto, pokud budeš chtít jet na dovolenou a máš jejich elektromobil. Tahle nabídka pravděpodobně zmizí, až budou v Evropě stanice pro výměnu baterií.

Jen pro představu, při nepříznivých podmínkách dojezd Leafu spadne někam k 80 km. Nabití rychlonabíječnou zabere pár desítek minut (takže až [jestli] bude potřebná infrastruktura, tak si můžeš na tom letišti nebo úřadě dobít). Nissan má i křivky životnosti v závislosti na stylu používání. V ČR/ SR můžeš na každodenní dosahování 80 km dojezdu Ampery zapomenout, to je můj názor. Samozřejmě až praxe ukáže. Pokud ti to auto dává smysl, tak proč ne. Já si myslím, že by měla být o jedno až dvě stě tisíc levnější, aby se vůbec vyrovnala konkurenci. Pokud ti jde o provozní náklady, tak z hybridů je zajímavý Prius. Sice neujede desítky kilometrů na baterie, ale s tím, co ušetříš při nákupu, budeš moci jezdit roky "zadarmo". A pokud si koupíš rozumný diesel, tak nejspíš ušetříš oproti hybridu. A pokud jsi ten typ, který diesel naplno nevyužije, tak zase ještě víc ušetříš koupí rozumného benzínu :-) No a kdyby jsi nakonec byl zhýralý milionář, kterému jde o ekologii, tak je tu ten Leaf >:D , který podle mě má cenu na hraně konkurenceschopnosti (vzhledem k jeho výbavě). Popřípadě Fisker nebo Tesla, když už jsi ten milionář.

Když jsem u Fiskeru. Někdo počítal s využitím normovaných údajů, jakou spotřebu fosilních paliv má Karma v EV režimu (někde se ta elektřina musí vzít) a v hybridním režimu a došel k prakticky stejnému číslu, 19 mpg na baterie, 20 mpg v hybridu. Finančně může vyjít každý režim jinak, ale co se spotřeby fosilních paliv týče, je to celkem jedno - žádný pokrok v efektivitě, jen dislokace zdroje emisí.
Avatar - Uhlik
9. 12. 2011 23:20
Re: general motors
Ja s tebou v podstate suhlasim, peknu debatu sme tu rozbehli :yes:

Ano, aliancia Renault -Nissan mi pozicia auto, ale sam predsa vies, ze to je neprakticke (treba to zrejme hlasit, neviem ake auto dostanem atd..) a hlavne obmedzujuce, lebo musim ratat so zdrzanim. A tych 100 km nabeham kludne len ak idem na letisko pre niekoho, alebo ked idem za zabavou, na nakupy atd... Neviem si realne predstavit ako by mi Nissan na kazdu tuto prilezitost pozical auto.

Ja by som ani do hybridu, ani do elektromobilu zatial nesiel (ani do Ampery, napriek tomu, ze pre mna je to zatial najpouzitelnejsie auto z nich).

Jednak ak mi to rozpocet bude dovolovat, by som chcel jazdit strednou triedou, idealne vyssou strednou, tam taketo veci zatial nie su. Tiez sa obavam vyhodnosti, najma ak uvazime ze male diesle maju velmi podobnu spotrebu ako hybridy...

Tiez neviem aka je ziivotnost baterii, bojim sa ze za par rokov ich proste budem musiet vymenit, co bude urcite drahe a asi to zaplatim iba ja.

Taktiez spolahlivost takychto narocnych a novych systemov z dlhodobeho hladiska nikde nie je odskusana a u nas sa auta pouzivaju vyrazne viac ako 2-3 roky.

Tiez by mi mohlo vadit zhorsenie uzitkovych vlastnosti...

A hlavne cena, ta je uplne mimo realitu.

Takze aby som to zhrnul, kupim si take auto vtedy, ked bude mat uzitkove vlastnosti aj dojazd velmi blizko urovne klasickych aut, pricom ich vyssia cena sa mi v nejakej rozumnej dobe vrati v usporach... A ked uz budu na trhu dost dlho na to, aby som sa nemusel bat, ze za 5 rokov budem musiet platit nove baterky, alebo inu drahu cast...
10. 12. 2011 20:27
Re: general motors
Víš co, cílová skupina jsou lidé žijící ve městě. Ti málokdy překročí možnosti Leafu. Samozřejmě, vždy je větší dojezd lepší, ale při dnešní úrovni technologií nárůst přichází s nemalou cenou. Mě by také jako jediné auto nevyhovoval, ale pro dojezd na nákup, úřad, odvoz dětí do školy a cestu do kanceláře by mi stačil (za předpokladu, že bydlím v Praze). Ta jejich nabídka je skutečně pro dovolené, popřípadě dálkové cesty. Řadě lidí, hlavně v téhle části Evropy, to stačit nebude, ale jsou lidé, kteří paty z města nevytáhnou a najedou 30 km za den. A občas si zajedou 300 kilometrů domu k rodičům. Mě osobně Leaf dává smysl a jsem celkem rozhodnut ho koupit, ale počkám si na vylepšenou verzi. A hlavně čekám, co udělá BMW s i3.

Ve vyšší střední hybridy jsou. Životnost baterií je velká, když se k nim budeš slušně chovat (platí jen pro plug-iny, u klasického hybridu to neovlivníš), 10 let by měly vydržet (samozřejmě, nemohu mluvit za všechny automobilky, ale tohle číslo tak nějak odpovídá Toyotě a Nissanu). Když se k nim nebudeš chovat dobře, budou rychleji ztrácet kapacitu a záleží pak na tobě, kdy ti už přestanou vyhovovat (pod 4 roky by ses asi neměl dostat). Navíc slušný výrobce je má prakticky kompletně recyklovatelné, takže zaplatíš jen za práci. U Renaultu si je navíc pronajímáš, takže tě výměna nic stát nebude. Když tak stačí zajet k některé z jeho budoucích výměnných stanic a nechat si ji vyměnit (proto ten pronájem, abys mohl měnit baterie bez ohledu na opotřebení té aktuální). Pokud bych se něčeho bál, tak zbytkové ceny auta. Tam je potenciál prodělat kalhoty.
Avatar - Nerez
6. 12. 2011 16:39
Re: general motors
Spolehlivost a ceny jsou pod průměrem? No ty jsi mi ale znalec >:D
6. 12. 2011 23:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Nerez
6. 12. 2011 23:14
Re: general motors
Já sem s Opelem problém zatím neměl. Ani z mého okolí neznám nikoho, kdo by problém měl ;-)
6. 12. 2011 23:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Nerez
6. 12. 2011 23:39
Re: general motors
Zatím jsem použil spíše jako abych to nezakřikl, než jako to, že problémy očekávám ;-)
7. 12. 2011 20:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Bristol
6. 12. 2011 17:21
Re: general motors
dobrá a teď mi řekni pod kterým průměrem spolehlivosti je? Hondy? Mazdy? německé prémie?? to je každá mainstreamová automobilka...pokud vememe v potaz VW, Škodu, Ford, frantíky a taloše tak v ničem podprůměrný není...každej má své mouchy...a chevy je v poměru cena/hodnota bezkonkurenční...stačí se mrknout na orlando, cruze nebo tohle aveo...už dávno to nejsou překarosovaná dejva...ale téměř plnohodnotná konkurence zavedených evropanů za bezkonkurenční ceny...jediná bolístka u aut GM je nadměrná váha a mizerné převodovky(v porovnání s konkurenty)
Avatar - Uhlik
6. 12. 2011 22:34
Re: general motors
Prevodovky ? Rozpis sa.
Vaha tiez plati akurat tak u Astry, a aj tam je to viac nafuknute, nez by sa patrilo.
Avatar - Bristol
7. 12. 2011 00:51
Re: general motors
[odkaz]
[odkaz]

stačí jen trochu číst... ;-)
Avatar - Uhlik
7. 12. 2011 12:49
Re: general motors
Automat u Oplov je klasicky Aisin, ktory sice nie je najrychlejsi, no je maximalne pohodlny. Takitso manualne prevodovky u Oplu mozno nie su take ako u Hondy, ale rozhodne su o galaxiu dalej nez napriklad to, co pouziva Renault, alebo PSA.

Chevrolet neviem, no ak pouzivaju to iste, tak by to malo byt velmi podobne.
Avatar - 3_diamanty
6. 12. 2011 14:46
aveo ma o dva centi sirsie gumy
aj to hraje do karat corsy, keby mala corsa 205ky gumy tiaz by mala o pol litra vacsiu spotrebu ;-)

vyborny test, bral by som aveo ktore je priestorovo skoro ako golf :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
6. 12. 2011 15:24
Re: aveo ma o dva centi sirsie gumy
este doplnim, pozeram ze aveo ma aj svetlo v kufri a corsa nie, ved osvetlenie kufra ma aj felda tak nerozumiem co tym v corse sleduju ked to tam nedali, je to mozno somarina ale neraz mi osvetlenie kufra pomohlo clovek nejazdi len za vidna a sem tam ked sa treba v tme posparat v kufri pride to vhod, v corse zrejme zakaznik vyfasuje baterku do ruky za priplatok ;-)

u mna jednoznacne aveo a nemusi byt ani v najvyssej vybave, plasty olizovat tiez nebudem ani ich osahavat miesit stlacat vonat a ine prasacinky. Z praktickeho hladiska a aj hladiska dizajnu mi aveo ucarovalo ovela viac, miesta nad hlavou je tam viac ako v corse co je pre vyssieho len vyhodou, o 4 centi viac miesta nad hlavou ako v corse to je parada. Kufor je takisto velmi slusny a za tu cenu mi corsa da makovy prd.

aveo :yes:
6. 12. 2011 15:56
Re: aveo ma o dva centi sirsie gumy
Jestli si myslis ze 5 litru mista navic v kufru je kdovico :D.... design je jina tam uz corsa lehce pokulhava diky svemu veku ale porad neni okoukany a me treba hodne zalezi na tom kdyz sednu do auta aby bylo oekne cejtit ne umele ale proste dobre, nektere automobilky na to maji dokonce odborniky kteri vybiraji materialy prave podle vune :-)
Avatar - Nerez
6. 12. 2011 16:42
Re: aveo ma o dva centi sirsie gumy
No, celkem jsi ted potvrdil, co si už o tobě tady všichni myslí. Hlavně že je v autě místo a že moc nestojí. To že má horší materiály, horší podvozek, horší posaz za volantem ti už zřejmě nevadí. Už se nedivím, že fandíš Korejcům :-)
Avatar - miromen
6. 12. 2011 16:10
Re: aveo ma o dva centi sirsie gumy
Jo a Garry Kasparov je sportovec teměř jako Tiger Woods.
Avatar - Bristol
6. 12. 2011 17:23
Re: aveo ma o dva centi sirsie gumy
aveo bych asi nebral...design extériéru a jízdní vlastnosti se zejvně povedli...ale co zprasily je interiér...použité materiály, sedačky, volant vše v pořádku...ale jelito co tam nacpal kakpličku ze samsona by měli poslat do severní koreje do lágru :no: :no: :no: :no: jinak aveo :yes:
Avatar - gld
6. 12. 2011 17:19
Dilema
Sám neviem, ako by som sa rozhodol medzi testovanou dvojicou. Ako bolo napísané, čisto objektívne je corsa lepšie auto. Ale je drahšie, má horšiu bezpečnostnú výbavu, kratšiu záruku..

Vo výsledku budú rozhodovať dva faktory- cena a dizajn. Mne sa viac páči corsa. 5 rokov v prospech avea sa príliš neprejavilo. Áno, opel má spredu trošku "nahlúply" výraz, ale z ostatných uhlov vyzerá výborne. Kombinácia čiernych svetlometov a bielej perlete je geniálna :yes:

A interiér? Aveo síce vyzerá na míle lepšie, než jeho predchodcovia, no oproti corse je to chudobný príbuzný. Nevravím o prístrojovom štíte. Tam sa mi naopak viac páči aveo. Grafika a farebnosť prístrojov v corse mi pripomína staré kie. NEpáči.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ronault.
6. 12. 2011 17:22
Re: Dilema
Já bych teda preferoval Corsu. Interiér vypadá dle mého lépe v Corse, materiálově... a hlavně, pokud je podvozek lépe utlumen a lépe naladěn, navíc si můžeš vybrat i délku převodů, tak není co řešit. Po pár desítkách tisíc km tě bude štvát, jak auto bouchá na dírách a budeš litovat, že jsi nevzal Corsu.
A záruku si určitě můžeš připlatit i u Opelu, navíc prodejní cena ojetiny bude u Corsy určitě také lepší než u Avea.
Po faceliftu má u mě Corsa :yes:
Avatar - gld
6. 12. 2011 17:43
Re: Dilema
Áno, interiér má corsa výborný. Len tie budíky to troška kazia. Možnosť zvoliť si dĺžku prevodov- to je snáď svetový unikát.
Avatar - Ronault.
6. 12. 2011 19:17
Re: Dilema
Za ty převody :yes: :yes:
Tak ty budíky jsou slabší, ale ty, co jsou v Aveu taky krásou neoplývají... 8-s
Avatar - Nerez
6. 12. 2011 19:34
Re: Dilema
Co máte proti těm budíkům v Corse? Mně příjdou úplně normální, v ničem horší než má konkurence :-O
Avatar - Ronault.
6. 12. 2011 20:25
Re: Dilema
Já nic, mě nevadí, mohly by být lepší... ale jinak OK
Avatar - Bristol
6. 12. 2011 22:02
Re: Dilema
ty v aveu vymejšlel nějakej šotek...x krát škoda...aveo má jinak velmi solidní dojem a ta kaplička ze skůtru mu to hodně kazí...vypadá to jak nějakej prdík typu jawa chic..a to se do auta jako je aveo moc nehodí
Avatar - gld
7. 12. 2011 00:15
Re: Dilema
Podľa mňa mu dodáva šmrnc. Vec názoru.
Avatar - Uhlik
6. 12. 2011 22:38
Re: Dilema
U nas je na Opel zaruka 6 rokov/180 tisic km tusim, na vsetky modely... Chevrolet dava tusim 5 rokov/ neviem kolko km, takze to s tou zarukou neplati.
V Nemecku je to az 15 rokov (alebo 12?). Vsetko zalezi od trhu.

Naopak zaruka proti prehrdzaveniu je u Oplu standratnych 12 rokov, kym aj u Cruze je to len 6 rokov, neviem ako je na tom Aveo...
6. 12. 2011 23:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 12. 2011 23:00
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Nerez
6. 12. 2011 23:02
Re: ako
Ty máš doma určitě lepší co? >:D >:D >:D :no:
6. 12. 2011 23:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 12. 2011 03:59
Re: ako
Nespolehlivý Opel? A jaký? O nových jsem nic nečetl. Jestli to posuzuješ optikou Tvé shnilé Astry z r. 1997, tak se pak nedivím, že Opel považuješ za co jej považuješ. Japoncům se asi ve spolehlivosti nevyrovná, nicméně pořád lepší volba než Ital nebo Francouz. O přeskakujících rozvodových řetězech hlavně u koncernu VW, (motory 1.2 TSI a 1.4 TSI) z počátku výroby, (nevím jestli bylo odstraněno), nemluvě.
7. 12. 2011 20:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 12. 2011 15:38
Re: ako
>:D Nemůžeme za to, že si měl pouze na ojetinu Opla z roku 95 :-)