moc sa mi to nepozdava ,ale čo už Fiat a preznačkovane ameriky a podobne srandy sa mi viac hnusia ako naopak...auto rovnake vymenit znak ,obmedzit ponuku motorizacii,pridat diesel hotovo mame nove auto...aj ked to zakaznici možno ocenia viac ako v pripade FF 3 ,ktory je pre cely svet rovnaky...ten globalny dizajn sa mi na nom nepači,ak neratam kombi a sedan ,ktore sa vydarili...inak by Viaggio nezatracoval,predsalen auto sa bude od Dartu lišit vyrazne podla toho čo tu vidime
Je to o reklamě, o tom umět prodat... a... v tomto případě to je prostě tragédie.
Kdo Fiaty zná, tak problém s němi nemá.... myslím tím s technickou stránkou věci...
Ale.. U Brava stačilo to, že to má "podvozek" ze Stila na to, aby ho čeští novináři dokázali dokonale zhanobit...(Až po pár letech se v nějakém test sem tam dovíš, že to auto vlastně funguje dokonale, a a k tomu má nízké provozní náklady)
Co teprve, když do Evropy přijde po 3 letech auto, které vzniklo byť z AR Giulietty (která je bez pochyby výborná) v Americe jako celkem levný Dodge, po roce ho přeznačkovali v Číně na Fiat...a teď přijde do Evropy...
Už tohle bohatě stačí na to, aby ještě než vůbec v testu o tom autě začnou cokoliv psát... aby ho už roztrhali hned na začátku..
Takže zatímco KY šikmooké přesunuli (aspoň na oko) vývoj do Evropy (po hříchu do Německa), tak Fiat bude importovat produkty vyvinuté pro čínský trh... I když to není a nebude pradva..., sem přesvědčený o tom, že NÁM to takto bude servilně podáno.
Lidi to dnes neřeší, prostě kupují to, co nabídne dobrý poměr cena/výkon a tím to hasne....
Jestli nějaký Fiat vznikne cestou "Alfa v Itálii -> Dodge v USA -> Fiat v Číně -> Fiat v Evropě", tak pokud bude dobrej, nabídne "value for Money", tak zákazníci to prostě řešit nebudou a koupí to....
Bravo rozhodně nezabili novináři, ale spíš Fiat sám svým marketingem....
lidi nekupují to co nabídne lepší poměr,ale to co jim je nejvíc strčený pod nos..ale ne násilnou reklamou,ale dokonalým marketingem,nějaká reklama v tv nic moc nezvládne
Můžeš mi teda vysvětlit, čím se to stalo, že Fiat má tak špatné jméno, když dělá tak skvělá auta. Bravo nejde ani v Itálii, kdo jim to nakukal, že mají raději koupit Golfa. Já znám jen jednoho majitele Fiatu a sám ze sebe si dělá srandu.
taka Panda,Panda 2012,Punto Evo či model 2012,500vka nepochybne dobre a uspešne auta mame tu ešte Doblo,Lineu,Bravo,Qubo, a potom dve dvojčatka Sedici /sx4 a Freemont/Journey...z toho ako na tom fiat je by som povedal,že fiat sa v prvom rade sustredil na male auta,čo sa tyka marketingu a všetkeho okolo toho,u Brava sa stalo to,že Fiat ho vypustil na svet a to bolo všetko bravo už sa robi nejaky ten rok a akosi sa nan zabuda v nižšej strednej sa s nim jaksi nepočita pri porovnavani ,vyberani...uprimne ked sa povie nižšia stredna spomeniem si na Golf,Octaviu,Mazdu 3,Megana,ceed,i30,focus ,leon,gulietta ,ale bravo mi vačšinou ani nenapadne.
Náhodou mně se Bravo líbí, je to dokonale čisté auto, dokonale vyvážené proporce hatchbacku, žádné zbytečné klikyháky, stupidní chromované lišty apod. Jeho problém je hlavně v tom, že má jen jednu verzi, takže se o něm v podstatě nemluví. Hlavně absence kombíku v Evropě je stupidita. Když chce někdo relativně velké auto v nižší střední, tak prostě u nás chce kombík. A že zvolili název Bravo? Proč ne? Ještě pořád starou Brava mám a nestěžuju si. Pořád nenacházím v této kategorii auto, které by ho výrazně překonalo. Jeho jediná nevýhoda je podvozek, který hodně trpí, ale možná je to tím, že mu dávám levný neznačkový servis. Jinak motor co mám (1.2 16V) je dodnes v podstatě nepřekonaný. Jezdím v průměru za 6, což v této třídě dnes nabídne málokdo (i když papírově píšou méně, tak realita je jiná), neuvěřitelně živý a agilní motor. Výborný kufr, dobré sedačky. Když to srovnám s Golfem z té doby, tak Golf je proti tomu mnohem horší - horší motory, malý kufr, malý prostor.
Problém Fiatu u nás je v zaujatosti lidí, ne v kvalitě. Tady jsme prostě protektorát a žádný marketing to nezměnění, protože je to společenská věc, zakořeněná v lidech. Lidé nepřemýšlí mozkem, ale kdo ví čím. Zajímavé je, že Ferrari je taky italský a člověk na něj neuslyší křivý slovo. Jestli to ale nebude tím, že na něj nikdo finančně nedosáhne a Němci nemají a nikdy neměli v této třídě nic (to že koupili nějaké jiné značky na tom nic nezmění). Oni Němci když se to tak vezme nikdy nic pořádnýho nevymysleli. Oni jsou to takový evropský číňani. Dokážou vše zkopírovat, napodobit a rozvíjet, ale originalita žádná. Kvalitu mají, o tom žádná, ale duši to nemá, nápad taky ne. Chromovaná lišta kolem oken je pro mne znak toho, že designér neví, co s tím. Je to jako s ženskýma. Jsou ženy, které se nenamalují a ráno se vedle nich probudíte a leží tam krasavice. Pak jsou ženy, které musí mít tunu mejkapu, vstávat je pak nutné o hodinu dřív, aby ze sebe zase něco udělali - navlečou se do formujících šatů, stáhnou pas, vezmou pushupku, namalují si jiný obličej a pak dělají parádu - ano každý se za nimi ve dne otočí, ta první možná vypadá vůči nim přes den chudě, ale jen její přítel zná její pravou kvalitu. A stejné je to u italských a německých aut.
mám nové Bravo, a motor 1,4 T-jet 88 kW a spotřeba dlouhodobě 6,9 a podvozek je super, navíc je auto vyvážené tak, že kola jsou tlakovaná stejně. 205 sedí jak přibité, a je pravda, že marketing a cena to auto zabilo nejen u nás. Dnes už vychází zajímavěji i Giulietta než Bravo. Bravu chybí kombi a sedan.
Ked tu nadavas na nemecke auta, tak by som ti rad pripomenul, ze legendu Golf 1 navrhla spoločnost Ital Design dizajnera Giorgetta Giugiara a ze vsetky nasledujuce generacie su vlastne pokracovatelom toho dizajnu, ktory stvoril talian.Cize ked kritizujes nemecky design, kritizujes vlastne aj taliana.
Ale já nenadávám, respektuju je a tak i Škodu a jsem rád, že Škodě se daří. Jen konstatuju, že německý design je bez nápadu a ergonomie jejich aut mi nevyhovuje. Viz ta krátká řadící páka, kterou každý chválí, ale která je příliš dole a daleko od volantu apod. Dlouhá páka je proto, aby byla víc při ruce. V autobuse je dlouhá metr a nikoho by nenapadlo ji dávat dolu. Nebo ať dají kulisu výše, ale to zřejmě naráží na technické problémy.
Co se týče designu Golfu, tak první verzi opravdu dělali design Italové, ale taky si všimni, že takové auto už Italové měli před tím. Měli by ho ale někam rozvíjet a ne dělat pořád stejně.
Fiat opravdu dělá marketing blbě - viz teď Viaggio, o kterém se mluví prostě jako o přemaskovaném Dartu, jako by Fiat neuměl auto udělat, ale nechápu, proč to prostě nepodávají tak, že je to nové auto na podvozkové platformě XY. Vždyť to tak dělají všichni, ale nikdo to nedává tak okatě najevo. Fabia, Polo, Ibiza a A2 jsou taky v podstatě stejná auta, jen mají jinou kapotu.
dost zaleži o ludoch ,ako beru fiat ako taky a je tiež pravda čo spominaš bravo,moc dobrej reklamy sa mu nedostalo aj ked je jasne,že sa nejedna o vyslovene zle auto skor naopak patri k tomu dobremu ,lepšiemu...osobne by bolo lepšie ,aspon podla mna keby sa Viaggo začalo predavat naraz s činou aj v eu...
Pratele,tohle cele je cesta do rakve.Fiat jde v nizsi stredni dolu uz od puvodniho brava.Udelali chybu,ze po propadaku Stilo zvolili stejne jmeno pro daleko lepsiho nastupce puvodniho Brava.Nikdo tomu autu neveri uz kvuli jmenu.Vymysleji znovu vymyslene,protoze nemaj ceho se chytit.Stejnou mark. chybu udelala Toyota s Aurisem a znovu ji uz neudela.Corolla je proste pojem,na rozdil od Fiatu ma taky punc spolehliveho vozu.Ve stredni tride uz je Fiat mrtvy totalne v nizsi stredni umira a nepomuzou mu uz ani steroidy.Zustavaji mali,panda,kterou uz v cechach brutalne valcuje Citigo, 500 a Punto,ktere jedine drzi,ale skomira take.
Ze v CZ Citigo valcuje Pandu neni zadne prekvapeni a ani rozhodujici. Vzhledem k tomu, ze nastupce se povedl, Panda velmi pravdepodobne zustane v Evrope dale nejprodavanejsim minivozem, navic nasledovana 500. Punto by rozhodne potrebovalo novou generaci, nastesti aktualni druhy facelift zlepsil tu hruzu Evo o 100%.
Co se tyce Stila, to nebylo spatny auto (rikam jako majitel MW JTD), ale to auto se naprosto vzhledove nepovedlo. Bravo z nejakych divnych duvodu vubec nevyjelo jako kombik.... Takze pokud se chce Fiat nejak dustojne vratit do nizsi stredni, tak klidne s Viaggiem, proc ne, ale urcite minimalne jako 5d hatch + kombi. A hlavne rozumnou cenu. Protoze i to Bravo, co se temer neprodava, je porad hodne drahy.
No, Pande to preju a pravdu diz, ze CR neni odrazem Evropy. Presto se obavam se, ze Fiat v nizsi stredni zahyne, protoze v ekonomii nejsou dulezita jen aktualni cisla, ale krivky, a ty jdou z kopce setrvale. Nove Bravo si koupilo min lidi nez Stilo. Nizsi stredni je nabusena skvelymi auty: Golf, Focus, Octavia, Ceed, i30: kdo krome par lidi, kteri nepremysli ani tak raciem jako emocemi z reklamnich kampani, by si proboha koupil dneska Fiat, kdyz stoji skoro stejne jako Golf ??? A jeste k velkym radobyfiatum od Chrysleru: naplni-li se vize Fiat-smrti v klasicke nizsi stredni, NEBUDE tenhle snatek kockopsa fungovat. Fiat je proste barak, kterej ma v nizsim stredu a pupku diru jako vrata. Velkyho "Fiata" si proto nikdo nekoupi, protoze ta fabrika v tomhle segmentu ma naprosto NULOVE SEBEVEDOMI A HISTORII. I takovej hrac jako VW ma problem s Phaetonem, protoze VW je v hlavach lidi well built car pro normalni lidi, kteri nechteji machrovat - a phaeton je nekde, kde uraduje Audi, BMW, Mercedes. Lexus: ponekud jine stiky.
Celkem souhlas. Ale zrovna Freemont zatim vypada jako trefa do cerneho. Prodava se lepe nez se cekalo a asi to nebude spatny auto. Navic z nej jeho US puvod nekouka tak vyrazne jako z rebrandovanych Lancii, ktere se neprodavaji ani v Italii.