Audi chrlí ostré sportovní motory jak na běžícím páse. Nejnovější čtyřlitrový osmiválec má dvě turba, pracuje ve službách nového RS 6 Avant a z předešlého V10 5,0 TFSI rozhodně komplexy nemá.
Muj dotaz je vecnej, ten motor cislama nikam nevybocuje z radu ani vykonem a zda se ani spotrebou. Napises ze jde o nejlepsi downsizing a ja se ptam proc, v cem? Umis si to obhajit nebo to tentokrat bylo jen placnuti do vody, pripadne neznalost cizych slov (coz se ukazuje byti castym problem nejednoho komentujiciho). ;-)
Mě by hlavně zajímalo, jak obhájíš ty, že minimálně neumíš číst, nebo rychleji píšeš, než myslíš. Kdepak jsem napsal to slovo "nejlepší"??? Nikde! Hodnotil jsem pouze upgrade motorizace z předchozí RS6 na tu současnou, nikde ani slůvkem zmínka o konkurenci, nebo dokonce srovnání s ní. ;-)
Takze nerozumis vyznamu slov ktere pouzivas, diky, jako vysvetleni to staci. :-)
Odvozeno z latinského optimus — nejlepší, Význam:nejlepší, nejlépe vyhovující.
Ty nevíš ani to, že slovo synonymum může mít význam pouze podobný, a že nemůžeme někomu v textu zaměňovat slova jen proto, že to jsou synonyma. Synonymum je i slovo ideální, přesto nemají slova optimámlní/nejlepší/ideální naprosto stejný význam, k čemu by jich potom bylo "zbytečně" tolik? ;-) Např. sportovec může podat optimální výkon (v rámci svých možností), a přesto nemusí být nejlepší ve srovnání se všemi ostatními. Takže více mysli a méně důležitě piš. ;-)
Tady nejde jen o to ze optimalni je synonymum nejlepsi, tady je to dokonce podradne, ale o to ze optimalni vyznamove znamena nejlepsi. Proto to v tve vete muzu klidne nahradit, je to totiz spravny vyznam tohoto do cestiny prebraneho slova.
V jakémkoli cizím textu, nemáš co nahrazovat, to jsou zcela běžná pravidla slušné diskuse (psané i mluvené) a pokud opakovaně tvrdíš, že jsem já napsal "nejlepší", pak naprosto objektivně a prokazatelně lžeš. Pokud necítíš zřetelné jazykové nuance u obdobných slov jako nejlepší/optimální/ideální, je to především tvůj problém, ale nevnucuj tento jednoduchý názor ostatním, nejen taková angličtina si nevystačí s výrazem best a má výrazy jako ideal, optimal..., a proč asi, když podle tebe se dá vše naprosto jednoduše (v tomto případě spíš primitivně) nahradit slovem "best"?
Tvá původní, směšně hysterická, reakce, se dá přirovnat k blondýně, která je dotčena tvrzením kamarádky, která si dovolila označit svého aktuálního manžela za ideálního. Vygooglila si totiž, že ideální je synonymum k nejlepší a proto logicky žádá od "bývalé" kamarádky důkazy k jejímu tvrzení, že zrovna ten její ("ideální") manžel je opravdu ten nejlepší na celém světě.
Můj původní příspěvek navíc začínal i končil poměrně jasně:
"Tak si představuji optimální doooovwnsizing!"
Už v úvodu tedy zcela jasně píšu že se jedná o moji představu, což logicky znamená, že toto tvrzení nehlásám jako jedinou objektivní a obecnou pravdu, a podle posledního slova je zase jasné, že se vyjadřuji ke koncernooooovwému "doooovwnsizingu", což by mohlo dojít i průměrně inteligentím jedincům.
P.S. Celá tahle tvoje nepovedená diskusní exhibice (jejímž základem je marný pokus o slovíčkaření) je především o tom, že máš potřebu prezentovat, že znáš jedno synonymum ke slovu optimální a že se si zjistil, že se toto adjektivum klasicky nestupňuje, resp. stupňovat se dá taky, ale "opačným směrem".
Takže příště raději vol exhibici "autoznalostí", pro rádoby lingvisty jsou totiž jiné weby. ;-)
Bonus pro tebe, jako údajného lingvistu:
[odkaz]
Jasně, souhlas...(když ti např. řeknu, že moje babička pekla nejlepší buchty na světě, taky ode mě logicky nebudeš chtít ukázat její zlatou medaili z olympiády v pečení buchet, podobně, když někomu, kdo si ze mě vystřelil, řeknu, že ho "zabiju", nebude na mě hned volat policii apod.), navíc v kontextu ve kterém jsem slovo optimální použil já, znamená mnohem spíš "nejvhodnější, nejpřiměřenější", než absolutně nejlepší (dokonce rovnou přímo vztaženo ke konkurenci).
Klidně to chápej jako nejlepší. Ideální downsizing je takový, kdy zlepšíš nebo alespoň zachováš všechny parametry motoru (které tě zajímají). Tohle má hodně blízko ideálnímu downsizingu. Optimální je pak o kompromisu - ztrácíš dva válce a nějakého toho koně, ale získáváš v ostatních parametrech. Takže třeba od downsizingu v M5 se to moc neliší.
Za sebe mohu říct, že mám rád desetiválce. A ten v M6 (a M5) byl opravdu povedený. U RS6 mne jeho odchod tolik nemrzí, protože minulá generace byla celkem trhlý pošuk.
Pise ze downsizing audi je optimalni, coz je synonymum pro slovo nejlepsi, coz znamena ze ostatni jsou horsi.
Neni nic vic nez optimalni, treba slovo nejoptimalnejsi ve smyslu ze je neco lepsi nez jine charakterizovane jako idealni je logicky naprosta hloupost. ;-)
V ničem, bude to žrát stejně jako 5.5 V8 BT nebo 4.4 V8 BT.... takže to, že má nižší objem je úplně jedno... Když má průměrnou spotřebu 9.8 L s vypínáním válců!!!! start stopem a nížším objemem. Konkurence má vyšší objemy a +- stejnou kombinovanou, takže kde je ta úspora?? Nikde... jen ten 4.0 T musí papat víc benzínu aby dohnal objemovej deficit a turba musej foukat větší tlaky. Takže výhodu vidím jen možná v nižší hmotnosti resp. velikosti motoru.
Viz jeden příspěvek o nové S6, která úspornou jízdou žrala 9l = nižší objem, vypínání válců.... nižší výkon a žere to stejně jako konkurence bez těchlejch fičur s vyššíma objemama.... tím chci říct, že ten downsizing je diskutabilní
Dekuji pekne, alespon nekdo schopen diskutovat a ne postovat pseudovtipne poznamky pochazejici z nepochopeni meho dotazu nebo neschopnosti na nej vecne reagovat, takze nakonec svecici o hlouposti tech co postuji v podobnem duchu, ne me. Kari.laz, kankunen do fronty >:D
Ad Audi: Taky nechapu v cem je tento downsizing lepsi nez ten v podani MB a BMW kdyz spotreba je stejna. Vypinani valcu se da povazovat za dalsi vec, ktera motor dale komplikuje a co se pokazit muze to se podle murphyho zakonu taky kazit bude a prinos nejak neni z cisel videt. Plnici tlaky by me zajimali, taky dochazim ke stejnym zaverum o potrebe vyssiho plniciho tlaku a dolovani vice vykonu z turb nez prirozene z objemu, ktery je u Audi nejnizsi, ale jake jsou plnici tlaky u 5.5, 4.4 nebo u teto 4.0 a jestli je to pravda netusim.
Pri neschopnosti tve i jinych porozumet (v tvem pripade dokonce tebou) psanemu textu se pochvalit musim sam :'-( >:D
Ale nestracim v tebe viru a tak to skusim jeste jednou (slibuju ze naposled).
Kdyz si prectes svou vetu vyznamove tak jak si ji napsal (vyznam slova optimalni uz snad musi byt jasny kazdemu a polemizovat na toto tema nema smysl, bud jeho vyznam akceptuju, nebo cizy slovo nepouzivam) a muj koment na ni, prijde ti muj dotaz jako neco neopodstatnene?:
White label:
Tak si představuji nejlepsi doooovwnsizing!
fOE:
V cem konkretne je tento downsizing lepsi (resp. nejlepsi) nez treba stejne vykony 4,4L v M5 nebo 5,5L co nasazuje MB?
Člověče, obdivuji tvou vůli. Šlápneš do hromádky, neuznáš to a ještě máš obrovskou snahu se v tom za každou cenu vymáchat. A ještě máš odvahu v příspěvku, ve kterém si hraješ na češtináře a lingivistu, nasekat takové elementární gramatické chyby. Ale to je vedlejší... ;-/
I kdyby WL napsal přímo - nejlepší doooovwnsizing! - kde je řečeno, že to vztahuje na konkurenci ? I v takovém případě to lze vykládat tím způsobem, že Audi prostě udělalo to !nejlepší!, co s V10 TFSI udělat mohlo...
Přesně, tak (viz tvůj závěr) podobně to pochopí normálně uvažující a komunikující člověk.
A např. z toho jeho "cizy slovo" se mi taky dělají mžitky před očima. >:-[];-)
...nestracim v tebe viru a tak to skusim jeste jednou...
>:D >:D >:D
Uvědom si, že ten nemá ani minimální šanci tvé texty správně přečíst natož pochopit.
Nemusí spotřebovávat víc benzínu, aby dohnal objemový deficit. Spotřeba paliva nemá s objemem motoru nic (přímo) společného. Je daná potřebným výkonem a účinností (která závisí na mnoha faktorech - i vrtání a zdvihu).
Myslim si to ja a slovnik cizich slov, dekuji pekne >:-[] Naopak co si myslis ty je nepodstatne.
Navic kdyz das za priklad slovo idealni, coz by se mohlo povazovat za jeste vyssi stupen, neco casto nedosazitelne (ve svete motoru reprezentovane perpetum mobile) tak asi stracim motivaci dale vysvetlovat spravny vyznam slov :-!
Ideální (ve smyslu dokonalý/nedosažitelný) je také pouhé synonymum k optimální, ale správné je přece "logicky" vždy to synonymum, kterým bohorovně nahrazuje původní slovo vševěd fOE (pokud to má být náhodou "freedom Opportunity Effect, tak je to ironie jaksviňa). Ani jedno z těchto dvou synonym nemůže bezezbytku nahradit slovo optimální, které jsem použil v konkrétním kontextu. Slovo "nejlepší" je totiž příliš jednoduše/obecně absolutní, pokud bych měl slovo "optimální" přesněji "přeložit/vysvětlit" do českého jazyka potřebuji k tomu hned dvě slova, tedy konkrétně "nejlépe vyhovující" a v kontextu ve kterém jsem tento výraz použil já, se to dá "přeložit" jako nejvhodnější/nejpřiměřenější.
Při chápání významu jakéhokoli podobného slova je třeba vycházet z kontextu ve kterém bylo použito, přičemž přídavná jména začínající na nej-... se běžně užívají tak, že nejsou myšlena/chápána absolutně (např. nej-... na celém světě), viz i logická reakce MT z 18:04. Navíc z kontextu mého původního příspěvky nikde přímo nevyplývá, že bych měl potřebu srovnávat tento koncernoooovwý přístup k downsizingu s přístupem jakékoli konkurence.
P.S. Když má modelka "proporce" 90/60/90 hovoříme tzv. o optimálních mírách a o mistru světa v boxu v nejtěžší váhové kategorii mluvíme jako o nejlepším boxerovi.
Dle mistra "logiky", synonym a slovníků fOEho, je úplně jedno, jestli tyto dvě synonyma zaměníme, ale jak zní vyjádření, že jedna konkrétní modelka s "proporcemi" 90/60/90 má ty "nejlepší míry" (mimochodem nemůže mít 90/60/90 i jiná/jiné modelky?), nebo že mistr světa v supertěžké váze v boxu je "optimální boxer"? >:-[];-)
No nevím, 4,4 s vr. 3,9 s na 100 km/h... Takhle M5 ještě nikdy na zadek od přímé konkurence nedostávala... Jasně, my víme svoje... Ale lidé,co tyhle auta kupují byli zvyklí,že M5 prostě byla M5 a všichni ostatní se na ni dívali z dálky... A 3,9 vypadá marketingově hooodně dobře!
Pokud má u aut těchto výkonů měření nula až... nějaký smysl, pak to rozhodně není 0-100, když srovnáváš dvoukolku s předokolkou. Nula až omezovač, to je rozmezí s nejlepší vypovídací hodnotou, případně se dá použít i 0-200, použít v tom smyslu, že z toho údaje skutečně plyne, jak je co v reálu rychlé.
P.S. Z toho co píšeš se mi moc nezdá, že bys patřil k těm "my víme svoje", tvé bmw poznámky v poslední době jsou spíš takové dětské rýpání. ;-)
Evidentně jsi nepochopil, o čem jsem se bavil... Podívej se deset let nazpátek a řekni mi, kdo z těch dvou přešlapuje na místě a kdo udělal obrovský skok kupředu...
Tvůj názor na mě respektuji. Dovol mi můj na Tebe... Zdá se mi, že jsi až moc zaslepený BMW ;-) A nemyslím to nijak špatně :-!
Pro mě bylo BMW od dětsví srdeční záležitost... a stále je! Přesto, nebo spíš právě pro to si nebudu mazat med kolem huby...
tak Dinar vobec nie je zaslepeny do bmw ale prave do koncernu cize tento jeho nazor je pre mna dost nezvykly. V kazdom pripade, Audi urobila obrovsky pokrok. V dnesje dobe je to uz len o osbnych preferenciach k tej ktorej znacke. CI uz je zrychlenie o pol sekundy lepsie je uplne jedno, vyuzitelnost je v beznej premavke nulova.
Podle něj je Dinar zaslepený do BMW, podle tebe zase pro změnu do koncernu..., nějak se na tom správném pohledu nemůžete shodnout, co? Co tak začít s kritikou u sebe..., když tu Dinar něco napíše, měl by sis dělat poznámky, peeonýre... :-O:*) >:D
Já to dělám pořád. Z těchhle čísel vyplývá, že RS6 bude kdykoliv o dost rychlejší než současná M5, což pro ní není bohužel úplně pěkná vizitka. V předchozí generaci se dalo argumentovat unikátním atmosférickým motorem, ale teď už používají obě auta podobné pohonné jednotky. Doufám, že mi nenapíšeš, že na okruhu bude RS6 pomalejší. Kdo z majitelů supersedanů/kombíků jezdí jinde než na dálnici? Kdo z nich bere takové auta na okruh?
Většina z nich ti řekne, že si nebudou ničit miláčka za pár mega...
Před zbrklými soudy bych počkal na srovnávací test. Z nuly na sto tam je přeci jen výhoda Audi s 4x4. A ten rozdíl půl sekundy nebo kolik, zvlášť, když tady někdo psal, že M5 naměřili stejných 3,9... Rozhodující bude pružnost a zrychlení na 200. Určitě bych M5 nezavrhoval jen po letmém shlédnutí neúplných parametrů.
Stejně nikdo normální nevybírá mezi RS6 a M5 podle (papírového) zrychlení, už jen AWD vs RWD dává těmto dvěma vozům tak odlišný charakter, že kupec nemá žádný větší problém vědět, jestli chce RS6 od Audi, nebo M5 od BMW.
ten smajlik... takze to nie je narazka?
len este stale som nikde necital, ci uz je tam ta nova verzia 7´ DSG, ktora ma zvladat cez 700 Nm, alebo tam narychlo hodili ZF 8´...
No v podstate se neda verit nicemu, udaj na fastestlapu je z americkyho casaku kde 0-100 resp 0-60mph meri s 1ft rollout, takze casy jaou rapidne jinde...Moje tvrzeni se zaklada na tom, ze tenhle casak testoval CLS550 4M a kilo mu vyslo za 4.3 coz je volovina takze ja bych osobne z mista veril u S8 na nejakejch 4.2sec. To s yim vykonem na 572 koni to same, uz sem videl na dyno masinach vetsi "kouzla". Hoodne zalezi na tom jaky ty valce jsou...velky rozdily mezi dynojetem, mahou atd... Az 10%.
Kazdopadne jen pro info...FL E63 AMG ma mit 555koni a s 4x4 ma mit stovku neco kolem 3.5 vteriny takze uvidime, ten system v AMG ma byt permanentni 33/66% a vazit jen o 26kg vic, protoze nebude mit 3 spojky
Jestli jim to dyno přidává 10% tak je S8 na svým (520hp) a Alpina je v tom případě pěkná zdechlina.
4x4 v E AMG to je pokrok, to by mohlo trochu snížit ztrátu na starou RS6. >:-[]
RS6 C6 4x4 avant: 0-200 13.5 vs E 63 RWD Kombi 13.2 o jaké ztrátě tu mluvíš???(a to má RS6 díky 4x4 značnou výhodu) >:D A se 4x4 si s ní vyloženě vytře pr.... bude to srovnatelný s touhle novou...
The V8 is mated to a ZF eight-speed automatic transmission, equipped with shorter, closer, lower ratios and a longer-striding top gear. Paddle shifters are standard.
ved heeej...uz som to nasiel aj ja :-!
keby uz konecne mali hotovy ten novy S-tronic, vraj by sa to malo aj v pohode vediet "plazit" pri parkovani a cuvani, a rzchlejsie reagovat na padla pod volantom., asi ho daju az do FL verzie...mozno, ak by sa nahodou nasiel niekto, komu by ZF 8´ nepasovala... :-!
Tak nemůžou vystřílet to nejlepší hned na začátku. S dvojspojkou by zrychlení bylo ještě lepší, otázka je komfort a jak chtějí RS6 pozicionovat. Pokud jako zabijáka tak tam asi dvojspojku dají, na pohodlí jsou tu S6, S8.
papierovo, takmer kazdy kto ju testoval nameral okolo 4,2...
uz vtedy sa suskalo ze tych 580 PS asi nebude 580 ale viac... a pokial viem tak kamarat mi rozpraval o 1 takom merani, kde seriovke odmerali 632 PS a 728 NM, takze chip tunneri uz nemal tazke vydolovat z toho aj 700 a viac >:-[]
Takové (nebo hodně blízké) zrychlení reálné je a každý, kdo trochu rozumí autům, ví jak v době moderních automatických převodovek automobilky při měření takových hodnot dosahují...
3,9s na sto se lze přiblížit samozřejmě při aktivaci všech "sportovního" režimů a hlavě použitím launch controlu. Tzn. že jednou nohou budete stát na brzdě a druhou na plynu. No a pak v mžiku tu levou nadlehčíte a na tu pravou naopak zatlačíte ještě víc. Nemusím tady asi psát, jak blahodárný vliv má takový skokový nárůst točivého momentu na převodovku, diferenciály a další části pohonu. Prostě rozjeďte se takhle desetkrát po sobě a vaše auto se pak projede leda na rampě odtahovky směr servis.
Dejme teď stranou, že měření probíhají za ideálních podmínek. Některé automobilky si dokonce pomáhají vetchými testovacími jezdci, poloprázdnou nádrží auta, některé dokonce i mírným klesáním měřeného úseku. Nehledě na to, že se počítá s poctivě zajetým motorem a převodovkou. Je to složitá technika, živý organismus, který podává nejlepší výkony jen v nejlepších podmínkách. Prostým prošlápnutím plynu se tedy této hodnotě nemáte šanci přiblížit.
Tak už víte proč má Nissan GTR ty voe skoro stejné zrychlení jak dvacetkrát dražší veyron? ;-)
Navíc. Je nutné se takhle (a v kombi vůbec) rozjíždět? Sportovnost přece není o zrychlení, ale o něčem úplně jiném. ;-)
mírně za hranou dobrého vkusu, přední nárazník je přílišné drama a ty plastové vložky jak v masce tak nárazníku imitující hliník jsou příliš, je to trochu moc korejské a poznámka p. Fokta o Darth Vaderovi je trefná. S6 vypadá lépe, jakkoliv chápu snahu tyto dva modely designově odlišit, méně někdy znamená více. :-|
Výkony impresivní. :yes:
Áno, sú príplatkové. Máš na výber medzi "lešteným hliníkom" a klavírovou čiernou. Odkaz Quattro (podla mňa tiež smutne umiestnený) je taktiež za príplatok. I keď sa jedná o doplnok individualizácie auta... som presvedčený, že na elegantnom aute ako RS6 nemá čo robiť,..
Všetci čakáme na vášnivých rozhodcov pri novej generácií M5 vs RS6... práve pre to, že na auto.cz ju každý druhý vlastní. Nič proti, ale v čom je objektívne lepšia RS6 ako M5? Poprípade naopak? Nepoznám jediného vlastníka F10 M5, ktorý využíva potenciál auta a jazdí dverami napred, či ty ano? :-)
to jsem myslel jedine v dobrem, asi jsem to mel napsat ;-)
dle me, mezi rs6 a m5 nemuzes vybrat spatne, ta auta jsou srovnatelne dobra, a rozhodovani uz je spise o osobnich preferencich
Ano, jak už jsem řekl. Jsou si hodně blízko, ale i daleko. Myslím, že málokdo se rozhoduje přímo mezi němi, myslím, že je hodně fandů a jak říkáš ty, podle preferencí se vybírá taky. Když má někdo zájem o RS6, tak M5 u něj ani nefiguruje, to spíš Panamera Turbo. Možná si to nalhávám, ale myslím si, že M5 si kupují víc "závodníci" a RS6 dálniční jezci s touhou se sem tam svézt pořádně.
Chlapi nehroťte to tak. Nejel jsem novou M5 ani RS6, ale jsem prostě fanda BMW a jejich auta jsou mi bližíš už jen díky zadnímu náhonu. A všichni víme jak se v minulosti modely RS od Audi chovaly. Teď to může být jinak. Nicméně 1M nebo RS3? RS4 nebo M3? RS6 nebo M5? Já BYHC ( >:D ) vždy volil Mnichov. Ale Audi má můj respekt.
BMW ma X-drive co uz Qattru s prehladom konkuruje. Ale stejne by som ja volil zadokolku od BMW... Viete vacsina tu bude zas pisat ako je na*** v zime bez toho, aby v nejakom novsom BMW jazdili. Poviem Vam, ze v zime je to uplna pohoda a zvladne to aj neandrtalec vdaka systemom co vam asistuju. Ale stejne je to vec vkusu, ale ten pocit za volantom co vam dava BMW jeho neskutocny podvozok je fakt sila a Audi to je pre mna, len image BMW je zazitok z jazdy >:D
Nevím, jak moc podrobné informace o nové RS6 máš, ale jednak to může být skutečně z hliníku, ale hlavně to vypadá na součást zmiňovaného paketu dynamic plus, včetně poněkud tunerského nápisu quattro v předním nárazníku.
A to ja bych zase rekl, ze prave v te cervene, se stribrnymi vlozkami v narazniku a "neotesanym" napisem quattro na masce to auto vypada presne tak, jak ma. Tedy brutalne, agresivne, jako rozlicena bestie odhodlana pozrit vsechny ucastniky provozu v okruhu 100 kilometru. Dokonce ma ta predni nasupena radlice v mych ocich urcity okruhovy/rallyovy flair - holt co "kupodivu" nefunguje u Picanta, mi k RS6 naramne sedi, i kdyz je to Audi, ctrykolka, kombik, ma to 2 tuny a tak dale. Vzdyt jestli by se Audi melo u neceho odhodlat jit trochu do extremu a opustit na chvili tradicni hodnoty elegance, strohosti, stridmosti apod., je to prave rada RS.
Pro usedlejsi typy, ktery chtej "jenom" forsaz pri kazdym seslapnuti plynu, je tu prave ta relativne umirnena S6.
...a mate RS6, aspon tak to na me designove pusobi, duvod, proc jsem utekl od Audi - proste me nebavi, kdyz si nekdo plete (u novych modelu) A4 s A8 apod....
Audi mé, jenž si na nebesích.
posvěť se RS6 tvá,
přijď TFSI tvé,
buď vůle tvá
jako na silnici tak i v servisech.
Dobrou výbavu dej nám dnes
a odpusť nám naše řidičské chyby,
jakož i my odpouštíme nehod viníkům
a neuveď nás v showroom jiný,
ale zbav nás od BMW zlého.
Amen
>:-[]
Kamarat uvedom si, ze na sportove auta je lepsi, ten zadok vdaka jeho unikatnim vlasnostiam a hlavne riadiaca naprava je bez pohonu a to je dolezite. Ty sa hadat so mnou nemusis, lebo sam vies, ze mam pravdu. 4x4 je dobry pohon na bezne vyuzivanie ci na sprint, ale v zakrutach ma prednost pretacavost a tu so 4x4 nedosiahnes aj keby si chcel.
Ma cenu na tohle reagovat? Ja chapu, ze jsi beznadejne zamilovanej do BMW, ostatne informace z tvyho profilu jsou vserikajici, ale proc svou naklonnost demonstrovat takhle bezhlave a radikalne?
Znak M na kufru ani nahon na zadek nedela z 5er zadny sportak a dokonce i o terminu "sportovni auto" by se dalo uspesne polemizovat. 5er je a vzdycky byla ve VSECH svych verzich predevsim luxusni limuzina, ktera ma za cil komfortne prepravovat ridice na dlouhych trasach. Mkovy model ma za cil okorenit tradicni kvality 5er predevsim brutalnim motorem, ktery za vsech situaci ohromuje svym vykonem, a pochopitelne patricne upravenym podvozkem. Nicmene predstavy o 5er jako o bezmala okruhovym nacini, se kterym by se mela kazda druha zatacka projizdet bokem, je uplne komicka a zcela se miji s realitou (prinejmensim v pripade kupcu novych M5, vlastnici olitanych M5tek za "par tisic" muzou mit jiny priority).
V uvedenym kontextu je i prinos onoho nahonu na zadek dosti sporny, lidi proste chtej jezdit pohodlne a bezpecne s pridanou hodnotou dechberouci dynamiky. Takovymu zadani muze ctyrkolka vyhovovat i lip nez zadokolka, ostatne urcite jsi zaregistroval rozhodnuti AMG dat se i na 4x4. Schvalne si tipni, jakej bude pomer prodeju. ;-) Kdyz budes u toho, muzem si i tipnout, kolik lidi da pred klasickou M5 prednost M550d na dehtu a s xdrive - ja bych rekl, ze nafta bude delat nasobky prodeje benzinu. To se pak ty internetove-diskuzni klise dostavaj do uplne jinyho svetla.
Jo a tu poznamku o poctu koni a supersportech beru za for, nebo snad...?
Typovat nebudem, lebo marketing 4x4 je dost silny je to momentlane len v mode ako ECO a je to pre laicku verejnost. To, ze pises smikem do zatacky nikde nepisem a vsade vysvetlujem ako to myslim. Ked riadena naprava je bez pohonu mas lesi manevrovatelnost a tym padom, ze si pretacavi ides v zakrute lepsie a viac si tam mozes dovolit. 4x4 sa snazi toto efekt dosiahnut kadiakmi upravami, ale stale to nieje to co ti ten zadny nahon ponuka. U BMW ako iste vieme je jeden z najlepsich podvozkov, ktori toto vsetko nasobi a AUDI v tomto zaostava. Je mi fuk, ze RS4 uz je pretacava, ked to nieje prirodzene a riadenie v tomto pretacavom smiku moc nepomaha (to som uz videl v testoch).
Není to přetáčivý SPORTÁK, ale je to podle všeho velice dobře ovladatelná, velká bestie - rozhodně není nedotáčivá. Pokud by se podívám na jeden z posledních testů Chrise Harrise, kde bylo RS3 a M135i, z pohonu Quattro byl naprosto neštastný(mimochodem nejen z pohonu, BMW bylo ve VŠECH směrech lepší), kroutíc hlavou jen poznamenal: "Oh my god, understeer everywhere..". Jak byl ten slogan při prvním testu nové M5 v Carauto: "Tak dobrá, že Vás přinutí jezdit bokem". :yes:
A přetáčivost hned znamená sportovnost, že. Přetáčivá dokáže být i RS6. Kdo by to ale proboha dělal a to jak s RS, tak i s M5. Až chlapci vstanete od playstationu a testů, kde novinářská nirvána znamená spálit sadu gum, sednete do toho auta a pojedete přes půl evropy do Monaca a dále přes (třeba) Stelvio zpět, tak vás s tou almarou nějaké nápady na zabrání silnice bokem ani nenapadnou.
Sa bavis a drifte, ale to je jedno skus to robist s RS6 >:D a * spravis. Do zakrut potrebujes pretacavost a nie nedotacavost, aby si v tej zakrute mohol lepsie manevrovat a lepsie ju vybrat, ale to neznamena, ze ju pojdes v pretacavom smiku (drifte), to je cele.
Hurá. Takže neuvažujeme v extrémech. Super. No a já jen celou dobu tvrdím, že i ta RS při použití sportovního diferenciálu mají na výjezdu přetáčivou charaketristiku.
Opět pleteš dohromady jeden žvást s druhým. Asi bych to vzal popořadě. Takže přetáčivost nevím, zda znamená hned sportovnost, každopádně zábavu za volantem určitě ano (Tedy alespon pro lidi, kteří si uvědomují, co znamená zábava za volantem, pro gaye v Audi je to samozřejmě nesmyslné). Dále bych navázal na mojí "závorku", kdo by to s těma autama dělal? S Audi asi moc lidí ne, s M5 ač ne už zdaleka všichni, stále věřím, že si to někdo kupuje právě i kvůli špetce zábavy kombinované s komfortem. Pokud mám já vstát od Playstationu, ty by jsi měl přestat datlovat do klávesnice a svést se s těmito typy automobilů, protože jinak nikdy nepochopíš, co se ti tu snažím vysvětlit..
OK. Odkud bereš tu jistotu, že nové RS (4,5,6) a vlastně i S se sportovním diferenciálem nemají charakteristiku do přetáčivosti ?
Pochopit zábavu za volantem znamená akceptovat fakt, že zábava za volantem = přetáčivost ? To máš tedy hodně zjednodušené. Co třeba cit v řízení, na brzdách, "nedokonalost" v podobě ne 100% gripu pneumatik a hledání limitů, které jsou nízko, pocit z "trefení" zatáčky. Královsky bavit se lze i v někdy naprosto nezábavných autech. Záleží na podmínkách. U těchto mastodontních raket jako je RS6, či M5 je právě ta zábava velmi komplikovaná. To lze aplikovat také prakticky na jakýkoliv supersport.
Pokud bude poháněná přední náprava, i když tam bude ten tvůj neustále opěvovaný sportovní diferenciál, tak je pro mne to auto prostě řidičsky nezajímavé. Pozor, nikde netvrdím, že je pro mě M5 F10 řidičská modla, to ani náhodou, jen tvrdím, že oproti Audi je to prostě jinde. Co se týče zábavy za volantem, tak nevím jak ty, jestli spatřuješ zábavu za volantem v nedotáčivosti, já rozhodně ne, tím ale opět neříkám, že je to jediný prvek, kterým chápu zábavu za volantem. Nicméně, je to jedna z nejdůležitějších vlastností při výběru sportovního auta. To co jsi popisoval dále je už samozřejmě dáno zbytkem automobilu a cítěním jezdce a souhlasím s tím, ovšem i tady je Motorsport divize napřed. A ono jde taky hlavně o to, že každý spatřujeme zábavu v něčem trošku jiném, nicméně si myslím, že každý nadšenec by dal přednost RWD v podobě F10.
Proč mi neustále podsouváš nedotáčivost ? Pro tebe řidičsky nezajímavé. No právě. To, že by sportovní auto nemělo být nedotáčivé je celkem jasné a také celou dobu netvrdím nic jiného. Motorsport divize napřed.... No, třeba řízení už prakticky zapadlo mezi ostatní. A každý nadšenec by dal přednost před RWD F10 ? Před čím ? V případě M5/RS6 velmi diskutabilní. Protože opět je nadšenec a nadšenec. Řidič nadšenec si koupí M5 a řidič nadšenec si koupí (třeba) 525 v naftě a vedle toho třeba Caterham, nebo MX-5 a jezdí Miata cup.
Preto, ze ci chces ci nie to auto nedotacava je. Ono ho ten elektronicky diferencial natoci do boku, ale hned ho elektronika vyrovnava a to vypnut proste nejde. U BMW si elektroniku vypnes uzamknes diferak a ides sa bavit ako maly chlapec na AUDI toto nikdy nespravis. To je ten zasadny rozdiel!!
U BMW jde ručně zamknou diferenciál ? >:D >:D A ano, vlastně to píšeš dobře. Vypneš a jdeš se bavit jako malý chlapec. Jen jsem ještě nepotkal majitele M5 (velkého chlapce), který toto dělá.
Neřeš, jen si dělám legraci.
U mé motorizace je to dost na houby, pálí to brzdy a přínos moc nevidím. Spíš přemýšlím nad mechanickým samosvorem, zase tak drahá věc to není... :-)
Na Quaife 3.46 jsou docela dobrý reference a protože nejezdím téměř po dálnici, mohl by to být zajímavý upgrade. 330 má final drive 2.93, takže zvýšení o 0.5 přidá na zrychlení docela dost.
No vidis je to jedno. Ty tvrdis, ze AUDI ADUI a ja BMW BMW a zhodneme sa na tom, ze sa nezhodneme. JA som v AUDI sedel a viem, ze to nieje zle auto, ale ked som si sadol do BMW, tak uz riesit konkuranciu nema zmysel >:D
Ale jo, oznacit M5ku za dobre ovladatelnou velkou bestii nemam problem, mimochodem i ja mam M5 za naprosto fantasticky auto. Jenom se ho zdraham jakkoliv davat pred novou RS6, kterou nikdo z nas jeste nejel a ktera muze splnovat uvedenou charakteristiku a predevsim pozadavky zakazniku jeste lip. Nevim, jakou ma v dany souvislosti vahu srovnavani RS3 a M135i, imho vubec zadnou.
Ale néé, já v tom nehledal ani tak velkou souvislost, jen vždycky rád poukážu na fakt, že BMW je prostě dál. A věř mi, že to tak bude jako vždy u každého modelu.. :-)
V zatáčkách přednost přetáčivost ? Sakra nějak jsem si nikde v závodech nevšiml, že by někdo drtil okruh bokem. Se 4x4 nedosáhneš přetáčivosti ? >:D >:D Podívej se na charakteristiku Audi se sportovním diferenciálem. Ano, zadokolka to samozřejmě není, ale už to není ta nedotáčivá mrcha a k tomu máš bonus efektivity. Mimochodem Audi se postupně dopracovalo k přiblížení k BMW (charakterem) a naopak.
Jen to jen o prioritách. Kdyby chtěli, mohli natáhnout předek, rozšířit tunel, posunout motor víc dozadu, vystrčit nápravu víc dopředu. A to očividně nejsou ochotni udělat, takže bojují s nevýhodami konstrukce, kterou používají. Neočekávám, že by nedotáčivost měla být problém. Soudím tak ze současné S7 i S8. Řízení má do dokonalosti daleko a člověk možná až příliš lehce jezdí rychle, ale to mluvím o jízdě v běžném provozu, ne o okruhu - kdo si na to nakonec kupuje podobná auta?
Pozor, ty si to tu trochu pleteš.. Přetáčivost vozu neznamená hned jízdu bokem, pokud umíš auto dobře ovládat, tak právě přetáčivou povahu můžeš velmi efektivně využívat pro ideální průjezd zatáčkou. Nevím, k čemu se dá využít nedotáčivost vozu, jedině tak k vysekání trávníku v příkopu vedle zatáčky >:D .
A k tomu quattru, podívej se na tento test a uvidíš, nejedná se sice přímo o RS6, nýbrž o RS3, ale verdikt je naprosto výmluvný a zrovna od Chrise - objektivní: [odkaz]
preboha!!! ty bud sa vypni, chod do prveho showroomu audi nech ti tam vysvetlia rozdiel medzi vecami do A3/rs3 a od A4/rs4 vyssie !!! az potom pochopis, ako je to s moznostami velkych audin, naladenim ich quattra...uz len pako! si moze u najnovsich Audin stazovat na nedotacavost !!!!!!!!!!!!!!! >:-[]8-s >:-[]8-s:no:
No hurá. Konečně něco, na čem se dá stavět. ;-) Ano a podívej se na RS4,5 při použití sportovního diferenciálu. Dříve charakteristickou "tupost" a nedotáčivost se podařilo prakticky odstranit. Nikde netvrdím, že RS mají stejnou charakteristiku jako BMW, ale udělali velký pokrok. U té RS3 si nejsem jist právě systémem 4x4 (není quattro jako quattro). To, že za použití správné techniky lze vyrobit jankovité 4x4 ukazuje třeba Evo s díky AYC, nebo Attesa u GT-R.
S tebou já rozhodně nemám na čem stavět, pokud mi tu chceš vysvětlovat zábavnost a sportovnost Audi. Prostě si uvědom základní vlastnosti, které by mělo mít auto pro zábavnou a sportovní jízdu, zákonitě musíš dojít k názoru, že Audi tyto atributy zdaleka nesplnuje - díky bohu, nedovedu si představit, že bych měl jezdit v autě pro tuto sortu lidí - takových těch ... no ... však víte
Tak a moje touha přispívat sem do diskusí je zase na měsíc ukojena, díky :-)
RS6 bude sice jízdními vlastnomi oproti M5 zabitá. To se dá asi předpokládat. Ostatně S6 napověděla, že revoluce v jízdních vlastnostech se u audi opět konat nebude. Ale dnes lidi hledí hlavně na to zrychlení voe a jestli to má o pět koní víc nebo míň. Za ukazatel sportovnosti dnes dokonce někteří považují i pohon 4x4 nebo velikost krouťáku. Inu marketing je silný nástroj.
Nicméně. Čirou sportovnost nehledej ani u jednoho auta. Lidi co ví, o čem je spotovní jízda dnešní BMW ani audiny vůbec nezajímají. A je jedno kolik mají koní, newtometrů, sekund na stovku nebo jestli mají pohon 8x8. ;-)
Krásné a výstižné. Diskuze o sportovnosti RS6 a M5. Kdy BMW se už roky snaží potlačit přetáčivost a audi naopak snižuje nedotáčivost a chce trochu přetáčivost. Osobně bych si na okruh nevybral ani BMW ani Audi. Jeden moudrý pán řekl kdysi něco o váze auta. A od doby co jsem to vyzkoušel s autem co má blbých 260 koní ale váží 500kg předjedete kde co s relativně nízkýma provozníma nákladama a tak si to člověk užije že se to nedá s žádným jiným autem srovnat.