Přesně - to je snad nějaká nemoc českých "odborníků" na auta. Kolikrát se třeba řidič Renaultu vůbec dotkne tlačítka na autorádiu? Možná když mění CD... >:D
POZOR!! Novému rádiu v Renaulte chýba zadný prepínač (nový typ panelu rádia) !!! Čiže v prípade zmeny albumu, alebo v prípade FM rádia a vyhľadávania nových staníc už musí majiteľ sahať po tlačítkach na rádiu ... :no::no::no:
Jen to poukazuje na fakt, že se redaktoři neměli čas sžít s tímto ovládáním. Osobně ho považuji za jedno z nejlepších, nejintuitivnějších. V kombinaci s automatem (sám jsem měl možnost 4 roky ověřit) je to výborné.
Renaultovské ovládání pod volantem je dle mého názoru super věc. Mám nyní 1.5 roku auto s ovládánáním na volantu a doteď mi to nepřijde tak dobré jako páčka pod volantem u Laguny II.
O intuitivnosti bych nemluvil, ta je relativní vzhledem k tvému mozku. Dá se mluvit o snadnosti použití. A všechno se musíš naučit. Nehledě na to, jak ti to ve výsledku může ulehčit život. Intuitivnosti prospívá konzistentnost, kdy můžeš znovu a znovu použít, co ses už jednou naučil.
To mně na rádio šáhnout nesmí... >:D Když řídím já, jede se podle mých not... >:D Jen by mě zajímalo, jakej je rozdíl mezi ovládáním na panelu rádia, a hledáním ovladačů světel u koncernu... A nemyslím potkávačky, ale mlhovky během jízdy... Nehledě na to, že v rendlikovi nic nevypínám... Elektrika v renckovi je řešená výborně. I stahování oken bez nastartování. Že jo, pane Vaverka...? :*)
Nejlevnější je reálně 308, to s přehledem. Megane bude podle mého odhadu i nad Astrou a stejně drahý jako Focus... Renault si totiž ten výborný 1,6 dCi nechá řádně zaplatit.
Jenže ta 1,6 dCi opravdu krásně jede... už od startu ukazuje své kvality, kdy jde podle zvuku těžko poznat, že jde o naftový motor, poté neskutečná kultivovanost a nejlepší řazení, co snad kdy ve francouzském voze bylo a je to jasná volba, ale i 1,2 TCe má nečekaně výborné řazení.
jenže 1.2 TCe je taky jeden z NEJ v rámci konkurence. A dát 90 papírů za diesel... se málokomu vyplatí. Navíc si člověk připlácí za hromadu budoucích problémů, kterým se pravděpodobně nevyhne (filtr pevných částic, vstřiky...).
Pro soukromé použití 1.2 TCe ;-) DCi do služebního :-!
suhlasim, na druhej strane sa da dnes velka cast naftovych vstrekovacov repasovat za par drobnych a su o dost odolnejsie ako par rokov naspat ;-) Stare firemne kangaa s dci (rok vyroby 2003) najazdili bez problemov 160k km a potom skoncili v bazare. Motoricky boli ok az po koniec svojho zivota, menene boli pre svoj vek
Ale vstřikovače benzínu pracují s nižším tlakem a turbína na TCe nemá variabilní geometrii lopatek, takže je levnější na výrobu. Na druhou stranu je více teplotně namáhaná.
no zrovna u 1,6dci musim spomenut ich v podstate revolucne riesenie dpf a egr, kde dpf je pred egr, tj egr nepusta do sania bordel, ktory sa nespaluje, nejde do turba atd... to, ze to prospieva spolahlivosti a vydrze nachylnych komponentov snad pisat nemusim, ale radsej to pre istotu napisem.
Ten dlhy nabeh turba ma aj vyhody, tj velka hmota, ktoru trva roztocit sa nemusi tocit 250 000rpm, ale menej, takze to prospieva spolahlivosti. Kde vydrzi turbo viac, u 1,6tdi kde malicke turbo toci 250 000rpm, alebo u 1,6dci, kde toci tusim 220 000rpm a nejde donho sajrajt z EGR?
Kde sa skor zadrie EGR, ci zanesie sanie?
V Laguně není, protože tam je s 96 kW přidušená 2,0 dCi a zřejmě se to na poslední rok nebo dva nevyplatí.
Jestli se vyplatí 1,6 dCi...? No... Podle mého soudu je naprosto dostačující motor 1,5 dCi 81 kW, který je plně konkurence schopný s těmi v testu a i tak by byl zřejmě stále na špici a tam příplatek tak vysoký není. 1,6 dCi je už pro ty, co chtějí spíše dvoulitr a ten motor i tak jede, rozhodně je to i nejkultivovanější motor v této kategorii.
Takže jestli se to vyplatí? Na takto pragmaticky položenou otázku není jasná odpověď, protože čiště čísly asi ne, tam kalkulem kupující bere silnější 1,5 dCi, pokud chce ale něco navíc, tak se ten příplatek vyplatí.
S 1,2 TCe bych moc nesrovnával, benzín je benzín, navíc tohle je kombík a tam ty Nm ve prospěch dCi jsou znát, nicméně ano, motor je to dostačující pro každodenní ježdění.
1,6 dCi je vklad do blízké budoucnosti, v současné nabídce bude spíše okrajovou záležitostí pro fajnové zákazníky. A pokud příšté generace Laguny, Mégana a Scénica dosáhne kvalit 1.6 dCi, máme se na co těšit :yes:
Nesouhlasím s nekonečným vychvalováním 2. generace Focusu. Jezdil jsem s tím v 1.6 TDCi, a že by se mi s tím jezdilo příjemně, že by to mělo hodnotný interiér...ani nápad (Výbava TREND..posilovač - jak kdyby tam nebyl, hlučný podvozek, plasty horší jak v Loganu snad). Jediná pozitiva pro mě byla - úsporný motor, který se sebere už v 1500 ot/min a dobré aerodynamické odhlučnění.
Celkově jsem se v testu občas ztrácel - nevěděl jsem, co je tedy vlastně považované za lepší apod.
ved v teste ho porazil aj starsi megane a astra - ziadne prekvapenie.... novy focus je jedna nepodarena hruza... aj dizajnom aj praktickostou a ten interier? bez komentara....
astra je tazke auto.... ved megane je o 200 kil lahsi... navyse ma megane vyborny motor.... najlepsi zo vsetkych :yes::yes::yes:
megane je aj na svoj vek vyborna volba --- skvely motor, velky razvor, pekny interier aj exterier, skvela spotreba, slvela dynamika,
skoda ze sem nedali aj ceed CRDI - vitaz by bo jasny :yes:
Focus zřejmě žádná hrůza nebude, prodeje poměrně šlapou...
Za mě to sice také vidím jako krok spíše stranou vzad, FF I byl na svojí dobu geniální, FF II byl taktéž výborný, i když už nic výjimečného ve srovnání s konkurencí. Ale FF III... spíše zapadl do průměru, spousta zbytečných přešlapů... Škoda.
FFII po facelifte bol najlepsi [odkaz] :yes: ten sa mi pacil najviac - krasne auto, ale tento novy FF sa mi nepaci ani nahodou... hrozne auto zvonku aj zvnutra.... a aj diesle nic moc..... kufor najmensi z kombikov pritom je to najsirsie auto... FFIII sa mi skutocne nepaci.... skoda.. lebo fordy som mal kedysi rad... aj fiesta pred inovaciou vyzerala fajn ale aj tu uz zabili.... aj stare ka-cko bolo super... aj puma.... cougar a pod... boli ine casy......
z tejto stvorice je najlepsi jednoznacne megane... astra je tazke auto....a P308 je uz zastaraly celkovo....
chyba mi tu ale ceed alebo i30 ... to by poradie vyzeralo inak
To, že v teste sa akosi stierali rozdiely medzi pozitívnym a negatívnym hodnotením som vnímal i ja. Na záver pri zhrnovačke som si myslel, že Astra skončila posledná a s prekvapením zisťujem, že vyhrala! Skrátka to slovné hodnotenie pozitív/negatív mi úplne nekorešpondovalo s výsledkom 8-s
Ad Focus: že vo FoFo "posilovač akoby nebol" je typická reakcia človeka zvyknutého na dnešné preposilované riadenia bez citu. Pre mňa je naopak riadenie vo F II balzamom, skrátka hydraulika bola čo do citu v riadení neprekonateľná a žiadna elektrika s umelo nastavenými odpormi sa tomu nemôže vyrovnať. O hodnotnom interiéri F II sa však ani podľa mňa nedá hovoriť.
Taky jsem byl z toho závěru značně zmatený a docela mě výhra Astry překvapila, protože po motorické stránce je to opravdu nejhorší motor (proti HDI a hlavně nové dCi je označení jako "traktor" hadra) a prostorově mě subjektivně nepřesvědčila, spíše jsem čekal vyrovnaný boj Meganu a Focusu, kteří jsou v interiéru nejlepší, Megane naopak má v GT packu velmi dobré řézení a ovladatelnost - viz srovnávací test zde na auto.cz a má osobní zkušenost, i kdyže je pravdou, že tady byla v testu lehčí 1,2 TCe a 308 ač má své trumfy, tak má svá léta za sebou.
Shrnuto mě moc nesedí vysoké umístění Astry, můj odhad by byl:
1-2 Megane (možná by mé prvenství obhájil díky opravdu skvělému 1,6 dCi a na klasickém podvozku s 16" koly a ne GT s 17")
1- Focus (prostornost, odladění podvozku, i řízení postačující)
3 Astra
4 308
Ještě k tvému poznatku ze řízení, pozor, diesely už ve 2. generaci měly alektrohydraulický posilovač, takže tvé dojmy z tvého benzíňáku jsou klidně jiné než kolegy nahoře.
Stotožňujem sa s Tebou, aj ja som to videl na súboj Meganu a Focusu, Astru by som dal tretiu a 308 posledný.
A k riadeniu FF II máš pravdu, silnejšie dízle mali už v 2. gen. elektrohydraulický posilovač, benzíny mali klasický hydraulický. Ja poznám i TDCI vo Focuse II, tam ale už samotný charakter motora auto predurčuje na pokojnejšie jazdenie a tam sa "mäkší" posilovač stratí. Inak tu sa potvrdzuje, že vytvárať si názor na celé auto len podľa zvezenia s jedným špecifickým modelom a motorizáciou je nepostačujúce a vedie práve k tým stereotypom či predsudkom. ;-)
>:D:yes:
Avšak práve to sa tu nezriedka deje: niekto odpíše Megane, že má málo miesta vzadu a toto hodnotenie hatchu vztiahne aj na kombi, netušiac, že Grandtour má predĺžený rázvor a podstatne viac miesta vzadu na nohy i hlavu.
Pro Mike C Přesně s tebou souhlasím,přesně s tímto autem jsem jezdil skoro 4roky a proto bych si Fokusa znovu už nikdy nekoupil,spojka hrůza a děs,už nová brala hodně nahoře,tvrdé plasty ve dveřích jak v tom Loganu,rezonance plastů,motor dost hlučný,aspoň verze 66kw,jedinný co bylo na motoru pozitivní byla jeho spotřeba kolem 5l dlouhodobě,jinak nic.Navíc arogantní chování v autorizovaném servisu Ford.Teď máme doma Astru 1.7Cdti a s tím se jezdí o hodně líp,v autě nic nevrže,motor je sice slyšet,ale jen zvenku,uvnitř auta skoro vůbec,snad na první 3kvalty pak už vůbec.Prostě ta Astra je povedenější,bytelnější auto,akorát co bych vytknul je vyšší spotřeba motoru 6.3l.Ten Fokus není zdaleka tak dobrý za jaký ho mnozí považují,spíše to z něj udělali novináři jak má sportovní jízdní vlastnosti,ty měl Fokus I,Fokus II už zdaleka ne a Fokus III už vůbec ne.
:yes: Taktéž jsem jezdil Focusem II facelift a teď mám Astru J. Auto působí maličko těžším dojmem při řízení ale při srovnání s Focusem konkurenty? Mnohem lepší pro každodenní život. A zbytek? >:D Proboha lidi. Podívejte se taky očima a ne jen svým fanouškovským názorem. Cožpak se vám líbí trouba v podobě zadní části 308, nebo Renault s polotunersky dodělávaným denním svícením? :-! ... Ve vzhledovém duelu se tak ocitá Focus s Astrou. Tato auta pak již lze srovnávat. Nevýhodou Focusu v tomto testu bylo, že za podobnou cenu nemohl být zdaleka tak vybavený jako Astra a tak musím vyjádřit souhlas s redakcí. Astra je číslo jedna!
Je vidět, že Renault umí. Nabízí prvotřídní techniku, výborné zpracování... tedy přesně to, kde před 10 lety ztrácel. Evropa to již dávno pochopila, Český zákazník... raději věří hospodským kecům.
A tak se Renault u nás stává značkou pro lidi vzdělané, bez předsudků, pro řidiče s vytříbeným vkusem. Přitom za nebývale nízké ceny. V případě Renaultu zkrátka nemusí vítězit rozum nad srdcem, ani peníze nad rozumem, vše jde ruku v ruce :yes:
Renault paradise :yes:
Přeháníš se superlativy, ale v podstatě máš pravdu.
U nás zabíjí Megana český trh, hlavně v nabídce motorů, v Německu nebo v Holandsku je pořád k mání spolehlivá 1,4 TCe, 2,0 16V i 2,0 TCe, což dělá z Megana opravdu rychlý kombík
To je pravda, když bych byl trochu fiškus, tak se dá lehce přestavět na LPG, dokonce čeští prodejci to nabízí bez ztráty záruky... ale ano, není to oficiální cesta.
1.4 TCe ještě nejede na ekovlně a spotřeba je o 0,5 l větší. Ale stojí to za to. Jen se musíš vykašlat na sledování spotřeby a těch 20,- Kč si na každých 100 km připlatit. Vždyť je to jen jedno pivo.
Ano, je to tak. Delší převody k 1,4 TCe přišly až ke konci výroby a přesto to nebyl až takový pokles, jak by si takto výkonný motor zasložil.... škoda, škoda.
Ty převody jsou úplně v pohodě. Motor na dálnici stejně není slyšet a nemusíš pořád řadit. Pokud by tam dali delší ekopřevody, tak by to prostě při naloženém autě nejelo. Něco jiného je test jen s řidičem a naložené auto. A ta spotřeba kolem 8 l není zase tak špatná.
Pokud budeš jezdit ve dvou tak asi jo. Pokud to ale naložíš, tak jsou převody optimální (ve Scénicu). Ve 140 tě motor nijak neobtěžuje a D1 zvládneš ve 140 s tempomatem.
Kolik Golfů se u nás prodá s 1.4 TSI (a silnějšími) ;-) ? V této třídě u nás bohatě stačí foukané 1.2, koneckonců zrychlení lehce nad 10 s a maximálka kolem 180, výborná pružnost,... to vše díky hmotnosti přibližuje dynamiku standardu středních tříd s 2.0 diesely.
V zahraničí je situace jiná, Němec standardně (podle mě) sáhne po foukané 1.4... Koneckonců tomu odpovídají i testy Autobildu, kde je sledovaná právě 1.4 TSi...
Máš pravdu, nicméně třeba pro mě osobně je 1,2 TCe spíše spodní hranice... i když uznávám, že bych v případě Meganu asi šáhl po naftě, tedy při mém nájezdu.
Tak to sem raději ani nebudu dávat odkaz na další test aut střední třídy- Mohlo by tě trefit. jen malá ochutnávka.
1) Renault Laguna: 14,25
2) Opel Insignia: 13,55
3) Ford Mondeo: 13,26
4) Citroën C5: 13,18
5) Peugeot 508: 12,38
6) Volkswagen Passat: 12,05 :-)
Co se týče interiéru, pak podle posledních zpráv má atakovat, či dokonce být na lepší úrovni, než . . . . - bojím se to napsat, ale podle teček se to dá uhodnout.
po motorickej stranke aj stranke dizajnu exterieru aj interieru je megane jasna volba... navyse ponuka aj velky razvor a slusny kufor...... auto posobi ako celok velmi vyvazene aj jazdne vlastnosti su vyborne.... a ako celok je to skutocne kus pekneho vyvazeneho a solidneho auta
tazka astra to nezachrani nicim ani motorom ani dizajnom ..... a preplacany nevydareny FFIII nema absolutne ziadnu sancu voci meganu v nicom......
p308 vyhrava pokial ide o co najvacsi kufor a razvor ale inak na vyvazenost a dokonalost meganu mu stale dost chyba
hlavně by to chtělo se alespoň trochu přiblížit k té objektivitě a nikoliv takové posuzování auta jako např. má největší kufr, tedy pro Čecha je to nejlepší auto.
ja posuduzjem auto ako celok ... kia nema najvacsi kufor
kia je najvyvazenejsia... po stranke dizajnu motorov podvozku zaruk imagu kvality ceny rozmerov razvoru komfortu, vybavy a pod je kia spicka a moze sa jej postavit len megane :yes:
No, já teda nevím, Astra možná obecně je těžká, ale 308-ička je jen o 8 kg lehčí, za to však o 20 cm kratší. Takže pokud se vyčítá váha Astře, tak potom i 308-čce.
Přesně ta 308 za ty prachy co se prodává je hodně předražená.Megane je navíc i mnohem hezčí a pohodlnější,308 mě přišla na francouzké poměry dost tvrdá a uskákaná.
ceed - najlahsie auto ( s 1,6 CRDi 94 KW ) - vaha 1345kg
druhy najvacsi kufor ( po P308 ) - 528litrov
druha najlepsia dynamika ( maximalka 193km/h )- hned za meganom
najlepsia papierova spotreba - 5,1litra ano najlepsia aj ked realita bude asi ina
najvyssia uzitocna hmotnost - ano najvyssia ( 575kg ) --- poraza vsetkych aj P308
velmi dobrej jazdne vlastnosti ( skvela zadna naprava ) vyborny motor, max kroutak ponuka v sirsom rozsahu oproti konkurencii, vydareny dizajn, skvele zaruky, pekny interier......
skoda ze ju nedali do testu... kia by to s prehladom vyhrala..... eu znacky zacinaju pomaly vitazit len v testoch kde nie su s nimi korejci.... riadna ostuda :yes:
Viděl jsem testy pružnosti při různých rychlostech a byl tam i 1.6 CRDi 94 kW. 1.6 dCi v Méganu jasně dominoval a rozdíl oproti 1.6 CRDi byl propastný. Dle papírových parametrů by přitom korejský motor neměl moc ztrácet.
megane je motoricky aj kroutakom skutocne lepsi ale kia velmi nestraca a navyse je kia v maximalke na tom slusne.... ked okrem megana poraza vlastne vsetkych s podobnymi motormi :yes:
megane ma skutocne velmi paradny motor ale ako celok ak zohladnime aj kvalitu, jazdne vlastnosti, uzitocnu hmotnost, kufor, dizajn, image, zaruky, podvozok atd je kia s meganom asi jedina dvojica ktora sa pobije o vitazstvo..... nemci skutocne nestihaju....
ano motoricky vyhrava jasne renault ale kto kupuje auto pozera na viac faktorov a kia ma tiez vyborny motor... ma tiez pekny interier skvele zaruky, vyborna zadna naprava no a v neposlednom rade je jej dizajn skutocne velmi vydareny.... ja si myslim ze je meganu jedinym dostojnym superom.....
Nečetl jsem, šoupni odkaz, klidně od SZ. Já teda 0,9 TCe jel a pravda, nemá na dravost třívalcového ecoboostu, ale zase je kultivovanější a chová se spíše jako člen rodiny nových TCe. Za mne rozhodně ideální volba do Clia, tedy do doby příchodu 1,2 TCe a 1,6 TCe, že ano... >:-[]
Mě fascinuje, jak pjanda dokáže vystihnout každou nuanci u sportovních aut a u těch běžných takto kolabuje... ;-\
Jeho testy eMkových BMW jsou legendární, ale tohle je bída.
podle mě je to jednoduše proto, že není schopen nezaujatě posoudit, co od daného motoru čekat, jak s ním zacházet a jak se k němu chovat.
Ždímat takovýto motůrek takovýmto způsobem, tak se vůbec nedivím spotřebě... O zbytku se přesvědčím ... na vlastní plyn ;-)
Jen snad k rpostornosti a mase plastů na přístrojovce - ono je to bohužel dáno koncepcí - takto silně skloněné čelní sklo prostě vytvoří hlubokou přístrojovku, nelze ji mít plochou... Stejně tak naříkat o prostornosti, že si za 2m chlapa nikdo pořádně nesedne ve třídě malých vozů... Chce to prostě zvolit adekvátní metr, což podle mě autor nezvládl :-!
Já od začátku do konce testu čtu vyložený odpor k Renaultům... a takových novinářů je hodně, tohle je evidentně případ mladíka, kterému párkrát pučili na drift BMW a jeho ego nesnese mít kosočtverec na kapotě. Jestli se pletu, není to má chyba, ale chyba autora, který se takto prezentuje.
ale to není o zkušenostech a o tom, co jel... Tady jde o to, podle čeho vlastnosti posuzuji. A když na Clio 0,9 TCe nasadím metr pro eMkového bawora, tak jistě že vysvědčení nebude hezké... ;-)
Ano, myslím, že se projevuje jiný druh neprofesionality, a to osobní předsudky. Některé testy jsou zajímavé, jiné do nebe volající zoufalost. Stejně jako některé články, viz nedávno zde vyšel článek o tom, jak hrozně stát plýtvá penězi a jak se policejní řidiči chovají k Mondeím jako prasata... To vše na základě jediného inzerátu 8-s
Člověk si vlastní názor musí udělat sám, po projížďce a osobním seznámení. Takto třeba Golf VII podle mě není rozhodně TAK geniální, jak se píše. Svým způsobem je lepší než VI, to rozhodně. Nicméně v mnohém mi víc vyhovuje právě VI. Navíc na VII je dicela cítit, že se šetřilo. Samozřejmě až na ten třetí pohled, a v závislosti na verzi. Ono totiž rozdíl mezi výbavami již dávno u VW znamená mnohem víc než jen jinou výbavu.
Já tuhle variantu jel a některé žblebty redaktora mě vyloženě děsí. Hodnocení motora je vyložena půlka nepravd. Ano, není to střela a není naladěný jako o deci větší Ecoboost od Fordu, ale v Cliu má nahrazovat základní motor 1,2 16V do města a má být velmi přátelský k řidiči, resp. řidičkám a to umí. Jezdí se s ním nádherně plynule a kultivovaně, možná nudně, ale jeho charakter odpovídá zaměření modelu. Hlučnost je nesmysl, je tižší a kultivovanější než Ecoboost a o nějaké Fabii nemůže být řeč.
Co je totální lež, je nastavení sedadel. Naopak, Clio je jedno z prvních Renaultů, kde je nebývale široké nastavení jak sedadla, tak volantu, já co sedím vždy nejníže jsem tady nemusel sjíždět až úplně dolů. Interiér je zpracován výborně, v třídě jsou v podstatě jen 2 konkurenti - 208 a Polo v trochu vyšší výbavě než v základní. Tady jaksi autor nechápe cenovku.
Ano, místa vzadu není na rozdávání, kufr naopak špička třídy. Jízda příkladná, pro mne lepší než Polo, hlavně, a teď mě Meganisté proklejte, filtruje lépe příčné nerovnosti než Megane, inu nové silentbloky jdou cítit.
Pro mne je clio trefa, zabíjí ho jen místo vzadu (pro rodiny to řeší kombi), nyní vysoké ceny a 1,2 TCe prý jen s dvouspojkou.
Moc jsem ten test nepochopil, protože pokud se podíváš na to video, tak absolutně neodpovídá tomu co redaktor píše. Hlučný začíná být motor až okolo 5-6 tisících otáček. Průměrná spotřeba je naprosto skvělá, pokud vezmeš v úvahu že to neskutečně vytáčí a udržuje rychlost na 160 km/h.
Těžko se to posuzuje, s tímto motorem jsem nejel, že nejede se píše všude, spotřeba se uvidí až se bude reálně kupovat. Podle mě je ale lepší alternativa zatím atmo 1.2, i vzhledem k ceně. Jel jsem třeba s novým Golfem 1.2 tsi 63 kw a ten mě svým projevem taky nenadchnul, ikdyž je fakt, že je to základní motor.
Já přesně stejnou kombinaci jel a problém s motorem nevidím. Je na něj třeba nahlížet jako na ekonomickou základní motorizaci Clia, 1,2 16V je v podstatě dohořívající svíce. Od řidiče vyžaduje více práce s plynovým pedálem a řazením, resp. ten výkon tam je, ale je schován za ekopedálem plynu a hlavně v současnosti není v možnostech mít zajetý 0,9 TCe. Stejně se chová v podstatě i 1,2 TCe, které první růžky vystrkuje po 10-12t km... možná je to omezeno do té doby i softwarově.
Ano, mě tak 1,2 TSI 63 kW nenadchnul a působil na mě stejně ospale jako třeba 0,9 TCe, ale tyhle motory jsou tady hlavně pro spořílky.
Ještě tak na obranu dodám, že je to velmi podobné, jak s 1,2 TSI 63 kW nebo 1,2 TCe, motor je kultivovaný a dlouhé převody velmi maskují narůstající rychlost.
Já bych to opravdu viděl na osobní setkání a prozkoušení - jen si přehraj video - začíná na 6,9 (0:20) a končí 7,5 (2:03) - přitom to vytáčí a udržuje rychlost na 160, což na 0,9 mi přijde jako velmi dobré.
A, tak špatně jsem se díval, to nebude průměrná, ale spotřeba paliva. Tzn., že ta spotřeba byla nějakých 0,6 l na zhruba pokud dobře počítám cca 4 km = 15 litrů na 100 km. Což mě nepřijde špatný.
Všiml sis ale, že Focus je tam srovnávaný s nejslabším motorem co se do něho dává? Tak porovnávej porovnatelné a to Ceed 1.4 Crdi. nebo Focus 85kw nebo 103kw TDCi ! Pak bys možná čuměl.... a ohledně jízdních vlastností ještě více...
A v čem na něj nemá? Pro mne je důležitá jízda a motor- ( spotřeba, pružnost), potom kufr... To vše Focus má.. Interiér neni hezky.. jestli má Ceed nějaké prvky výbavy nebo měkčené plasty.. to mne opravdu nebere >:D
Interiér je otázkou vkusu, mě se zas nelíbí Kia zvenku... a kvalita? Nenech se vysmát, dnes se ti ty auta stejně všechny rozpadnou, motor? myslíš že TDCi od PSA je špatný motor? sám ho mám (2.0TDCi) a jezdí super a má už dost přes 100 tisic km a pořád je ve skvělé kondici.. Já proti Kie nic nemám. Jezdil sem dost ve starších ceedech. I když to byly slušný auta, na konkurenci neměly. Gumový převodovky ( všechny kie co sem řídil a bylo to celý portfolio od picanta po Sorento), Motory měly turboefekt.. jedine snad ta 1.4 benzin jela slušně.
Kritika kvality interiéru v testu mne dost překvapila, když při představení FFIII jeho kvalitu (NE DESIGN!) prakticky všude vynášeli do nebes a mluvilo se pomalu o attacku na prémii.
Jenže to se možná jednalo o výbavu Titanium a ne (nejspíš) zde testovaný Trend.
Tak nějak to i je. Ono totiž ty materiály a hlavně slícování se posunulo hodně, opravdu hodně, ale pořád některé detaily nejsou košér a hlavně globální design prostě pro Evropana není.
Rozhodně bych přidal posed. Rychlý filtr je, jestli sedadla dokáží podepřít celá stehna. Hledání ideální pozice může být na delší dobu. Plus u mne kvalita zpracování.
napriklad v com? pretoze ja akurat focus mam, kiu som si mal moznost osahat a na focus teda celkovo nema... ;) a to tu nehovorim o tak subjektivnych disciplinach ako dizajn.
z osahavania sa vela zistit neda.... to je pravda ale kia mi pride ako celok vyvazenejsie auto... so skvelymi motormi ... dizajn nie je vsetko to je pravda ale kto chce dnes jazdit v nejakej krabici? Ceed je ako celok velmi vyvazene auto... nema ziadne slabiny .. focus ma slabiny v dizajne exterieru aj interieru.... tam ma velke rezervy.... TDCi v 1.6tke by to chcelo tiez silnejsi.. kto si kupi drahy vyse 100kw dvojliter diesel do nizsej strednej triedy? 85 kw je na focus tak akurat... megane a ceed maju lepsie 1.6ky v diesli.. povedzme si pravdu - tych 2litrovych dieslovych focusov sa vela nepreda... uz len kvoli cene a objemu motora...
dnes nemame zle auto a focus aj ked sa mi nepaci je rovnako ako golf astra ceed auris a pod... normalnym autom..... aj ono ma slabiny.... nikto dnes okrem premie neponuka v nizsej strednej triede nic s cim by mohol oproti beznej konkurencii vyskakovat... ci uz kupis auris alebo golf alebo ceed alebo focus ... si na jednej a tej istej urovni..... rozdiely su minimalne
tak ako ja tvrdim ze je lepsi ceed ty tvrdis ze je focus lepsim autom.... ano je to o tom co sa komu viac pozdava a paci..... lebo tieto auta su si rovne.... az premia je imidzovo aj kvalitativne uplne inde
musis si doplnit medzery topper. focus sa predava v diesli s motorom 1.6tdci o vykone 85k, 105k a 115k ale aj 2.0tdci 115k, 140k a 163k. takze ziadna diera vo vykonoch. ci ma kia dobre benzinove motory? focus - 1.6 85k, 105k, 120k a 125k; 1.0EB 100k a 125k; 1.6EB 150k a 182k - vyberie si kazdy. ceed nema najmensiu sancu.
interier? ake slabiny? vnutorny priestor je na nizsiu strednu dostatocny, ja meriam 180cm a nechyba mi miesto. dokonca mam viac miesta vpredu ako som mal v toyote avensis t25...
a ci je ceed viac vyvazeny? v com? focus ma lepsie riadenie, lepsi podvozok... to ze som napisal, ze som mal moznost si ho osahat, neznamena, ze som nim nejazdil.
to ze sa ti ceed paci viac ako focus je iba tvoj subjektivny nazor. tym sa neda argumentovat. mne sa napriklad ceed paci menej ako focus. jedinym argumentom su predajne cisla. a tu bohuzial ceed nema co povedat.
a premia je v com inde? do volva som isiel svojim focusom, aby som si zajazdil v40, ktora je inak oplechovanym focusom. ano, focus vo vybave ambiente bez klimy vyzera urcite horsie v interieri ako v40, ale moje titanium si teda urcite kvalitou materialov nema co s volvom vycitat. ale ano, interier v40 sa mi paci viac ako vo focuse. a-klase? jazdil som iba A200 - interier pekny, ale ci kvalitativne niekde inde? neblazni. bmw? tiez ziaden zazrak.
ALE FOCUS SE DĚLÁ i 1.6 85KW !!!!!! to by měl mít 1.6 se 120kw abys byl spokojenej? stejně by sis to nekoupil... To že má Ceed o pár kw víc v 1.6 není vůbec směrodatné. Když chceš silnější diesel u Focusu, vemeš dvoulitr. Ceed zas nemá silnejší diesel..
Stejně tak to má i Astra, VW, nebo Megane ( ano ten teď má 96kw, ale pro silnejší saháš do dvoulitrů). Tam se Ceed v šířce nabídky motorů prostě nechytá ať je ten jeden jedinej motor sebelepší..
Průměrný čtenář testu může být pod psaným výsledkem značně zmatený, proto pro průměrného čitatele SM jsou k mání zjednodušující tabulky a stupně vítězů... a co my, co jsme jeli a známe?
V prvé řadě chválím test jako celek, vyloženě málo nesmyslů a předsudků úroveň SM,
V nižší střední třídě dnes není vyloženě špatné volby a obzvlášť každý z kupců této čtveřice najde své argumenty, které jsou zcela reálné, postupně dle abecedy:
Ford Focus - dnes etalon průměrnosti, kultivovaný motor, průměrný výkon, průměrná prostornost, pohodlný podvozek, průměrné řízení, stále krapet vyšší cena a z největších mínusů rozhodně interiér. Potěší i nižší ztráta hodnoty a ten, kdo nebude chtít 1,6 TDCi, má velký výběr, od atmosférického benzínu, přes zajímavý tříválec přes výborný 1,6 Ecoboost a 2,0 TDCi.
Opel Astra - uhrančivá baculka, to by jako charakter i stačilo a vystihne mnohé. Velká z venku, menší uvnitř, pocitově bytelná, reálně nejhorší motor (stále hlučný a žravý), jízda dobrá v přímém směru, ale ovladatelnost horší. Ale proč ne? Z mého pohledu bych ji na první místo neřadil, design nepřerazí nejhorší motor a největší hmotnost.
Peugeot 308 - dalo by se řici, že je outsiderem pomalu právem. Podvozek měkký, ale přesto rád bouchá, interiér krásný, ale svůj věk nezapře... Ale přesto jej může majitel a jeho děti milovat, naprosto. Majitel pro úsporný motor, odhlučnění a výborné sedačky a děti? Zatímco v Meganu a Astře se budou cítit jak v tanku, tak z 308 mají perfektní výhled na všechny strany, každý svou sedačku, stolečky na předních sedadlech... a rozhodně je nesmysl, že panoramatická střecha dělá problémy na výšku, to by odpovídalo max. 308 v HB, ne v SW. A na závěr potéší i maminku od rodiny - cenovka a příplatek za naftu je na celém trhu opravdu nejmenší.
R. Megane - Pro mne a pro mnoho dalších překvapení. Ti, co jej nejeli tvrdí, že je hnusný a má děsivý interiér, ale to ponechme plakátům, kdo jel Dynamique po FL ví své. Pro mne společně s Focusem favorit testu a možná céle třídy, nekulhá v ničem, tzn. kombi prostorem nešetří, interiér zpracován kvalitně a materiály výborné, snad jen ten výhled vzad a vyšší ponton. Podvozek snad ani z Francie není, jistý, ovladatelný, mírně nadprůměrné řízení, jen klasická konstrukce "lešeňovky" je cítit, v podstatě i když jsou kola na testovaném kousku ve výbavě Privilage opravdu nádherná, tak Megane za mne patří na 16" (jen kdyby tam byly nějaké pěkné :-( ) Dále testovaný motor je opravdu nejlepší ve své třídě, výkon, spotřeba, kultivovanost, hlučnost, vše na jedničku. Co nepotěší? Zájemce o benzínový motor má na výběr sice nezničitelnou, ale starou 1,6 16V a úspornou a kultivovanou 1,2 TCe, ale nemá nic výkonného... škoda, 2,0 TCe by byl pěkný vrchol nabídky, přitom v Německu to jde.
Můj osobné žebříček je hodně těsný:
1. Megane (možná bych se i uspokojil s 1,5 dCi, protože i když zdaleka nemá na 1,6 dCi, tak konkuren pro ostatní je to stále schopný)
2. Focus (vlastně jen design exteriéru a hlavně interiéru ho staví až za Megane)
3. Astra (trochu baculatá a přerostlá, což v dnešní jungli měst je překážkou, která manželka s ní bude ráda parkovat? A ten motor? Pořád nejhorší, škoda, jinak krasavice)
4. 308 (pro mne poslední, malé děti nemám, ale kdybych měl, šplhala by třistaosma výše)
Ale jak píšu, volba zde není špatná ani jedna, za mne:
S megánem máš pravdu. Nedávno jsem se byl podívat na Rapida a vedle stál dealer Renaultu.. Po přesednutí z Rapida do Meganu ve střední výbavě ( cenově podobné auto jako Rapid s HTP), jsem byl velmi mile překvapen.. Renault se hodně zlepšil.. i když jsem fanda značky, oproti mé bývalé Laguně II velký skok dopředu.
Focus se mi v interiéru moc nelíbí, příjde mi jako kdyby vzali vnitřek z Mondea, smrskli ho a použili o dost horší materiály. Nicméně, pokud Focus jezdí alespoň trochu podobně, jako nynější Mondeo ( Focus sem neřidíl), tak pro mne by to byl favorit. Jen mne mrzí, že v testu je zahrnut nejslabší motor a ne adekvátní (1.6TDCi 85kw) ke konkurenci. Potom se šílení Korejcofilové po něm vozí >:D
suhlas - megane z tejto stvorice je jasny vitaz ( chybal poriadny super - ceed kombi ) :yes:
FF - je kral priemernosti asi ako golf... opat suhlas.. akurat ze golfa sa clovek aspon nezlakne a vo vnutri vie kde co najde..... FF je skutocne tah mimo.....
astra je ako celok vyvazene auto... ale motoricky skutocne nema na spicku a vsetko to zabija jej neuveritelna hmotnost ktora je oproti meganu alebo ceedu o 200 kil vyssia.... potom sa nemozeme cudovat ze aj dynamika motorov nestaci..... priestornostou ale astra tiez nie je ziaden kral...
P308--- tiez hmotnostne tazke, dizajnovo rozporuplne kombi , prakticke ale uz zastarale a skor uputa vo verzii hatch...... kombik vyzera ako dodavka... nic v zlom.....
skoda 2.0TCe v megane ale podla mna sa v nasich krajinach tieto motory velmi nebudu predavat.... 99 percent meganov sa preda s tymi motormi ktore su v ponuke takze je to ok
:yes:
v teste mi jasne chybal ceed.....naopak P308 tam uz velmi nema co robit a je skor len do poctu , nuz zaujimavy vyber redakcie
Však nevyhrál kvůli tomu, proto vyhrála v testu nahoře Astra, pokud jsi dobře četl test a můj příspěvek. Za mne v daných konfiguracích vyhrál Megane před Focusem v interiéru (zpracování a materiály) a motorem, samozřejmě v jiných kombinacích by tomu bylo jinak, ale tady bohužel Focusu schopnost být pohodlný i na 17" nestačí (je to trochu zjednodušené, ale vystihuje to vše, protože jinak Megane Focus dohnal v tom, kde byl kdysi špatný - ovladatelnost a řazení).
Ale jak píšu, špatná volba není ani jedna z těch čtyř, každý si vybere a bude jeho volba obhajitelná.
interier meganu nie je lepsie spracovany ako vo focuse, to je ptakovina. naviac, mal som moznost jazdit megane, ktory mal najazdenych 60tis km a uz bol rozklepany jak 80 dedek s parkinsonom.
v teste vyssie je mozne, ze mal megane navrch vdaka 1.6dCi, nejazdil som ten motor, nejazdil som ani ziaden dieslovy focus iii, takze nemozem povedat ako to je. ale logicky ani najvykonnejsia 85kW 1.6tdci by na 96kW 1.6dCi nemohla stacit.
Materiály Focusu se posunuly výše, ano, ale ne tolik, aby to bylo na chválu, boužel. A ještě horší je to v detailech. Před 3 týdny jsem dokonce jel v proklínaném Meganu II s 300t km a interiér byl opotřebován stále přijatelně, natož po čerstvém zajetí 60t.
No Megane II ten interiér nemel nic moc. Stejně tak jako Laguna II. S dnešními auty to srovnávat nejde. Mě to vrzalo ve 150 ti tisicích:) Ale je fakt, že už tehdy tam byl měkčený plast na palubce.. stejně jako u koncernu a vzhledově na svou dobu ( a kamenujte mne) to byl velmi povedný interiér. :-)
Tak já u dvojkového Meganu spíše mluvil o trvanlivosti, místné pizzerka ho má na rozvozy a známý ho servisuje, tak mě s ním vezl a na stav km a zacházení jsem byl docela mile překvapen, samozřejmě vyluxovat potřeboval >:D Laguna II si hodně pomohla faceliftem, hlavně zpracováním, tvůj a můj ročník na tom nebyli nejlépe, tvůj o chlup lépe. Mě začala Laguna vrzat hodně v cca 230t, ale je pravda, že prvních 180t jezdila po znatelně lepším asfaltu.
Já zas měl na autě 17tky, takže ty vytřásly z interiéru duši >:D Každopádně, dneska je Renault o dost blíže konkurenci :-) Trojková Laguna GT je v interieru parádní :-)
17"... i ty brute... ale zase jsou hezké, no... taky jsem přemýšlel o takovémto hříchu, ale cenovka 17" gum a kombinace s mým motůrkem mi přišla naštěsí nesmyslná >:D
No.. asi takhle:D Já to auto koupil na origo 17tkách renault:) a vypadalo to fakt skvěle ( doteď vypadá) :-) Gumy sem za ty 3 roky neměnil.. na zimu sem ale koupil 16tky:) Na hladkém asfaltu to přidávalo na stabilitě a chování auta
( mezi náma Laguna II neni zrovna podvozkový král třídy:D ).. na rozbitý okrsce ubíralo komfort :-) Jenže to proste vypadalo skvěle! >:D Škoda že ty kola nešly dát na mýho Forda.. jinak bych si je nechal >:D
A můj MIII má také přes 60 a ani vrznutí. A to jezdí hodně po Praze, takže často kočičí hlavy a spol. Ach jo, tyhle výkřiky "mal som moznost jazdit"...
No, já jen že coby majitel a dlouhodobý uživatel toho vozu si troufám tvrdit že plácáš kraviny - cituji: "a uz bol rozklepany jak 80 dedek s parkinsonom."
Jj, vidím to podobně - interiér je slabinou Focusu. A každý kdo auta skutečně kupuje mi dá jistě za pravdu, že kvalita interiéru je pro majitele (uživatele) vozu jedním z nejdůležitějších faktorů při rozhodování co koupit. Vůbec, F3 pro mě stále zůstává mírným zklamáním - ono obecně to těm "globálním" modelům moc nejde (viď Micro?)
co je to za blbost... ze nemoze vyhrat vdaka subjektivnej discipline ako dizajn... ved megane poraza vsetkych aj technicky a aj vyzera najlepsie.... tu nie je o com....
Pěkné Ronaulte, ale pře to všechno a o článku se ani raději zmiňovat nebudu, bych šel do P308. Ano není nejmladší a také nemá nejlepší techniku, design zadní části může být v určitých barvách nepodařený. Přes tohle všechno, podle mě, z této čtveřice je to nejlepší mix vlastností pro rodiné kombi ;-)
Skvélý poměr výkon/cena, slušný motor, parádní výhled a prostornost :yes:
Já s tebou v podstatě souhlasím, jen nemám děti, takže spíše kombi beru jako lifestylovou věc, čili kam narvat stan, spacák, výbavu na dovolenou atp. :-)
JJ k tomu dojdeš. Myslím, že tady páni redaktoři dělají chybu (všeobecně). Kombi a MPV by měl testovat někdo kdo má rodinu, tedy prakticky vyzkoušet a pak recenzovat. Ne jen srovnávat suché údaje, jen tak to okouknout a pak napsat článek ;-)
To já tvrdím pořád, že jim ti kluci, kteří jsou mladší než já, neseženou dětskou sedačku a pak tvoří nesmysly, že čím je MPV užším, tím je lepší (Vaverka a Roomster) 8-s
to si nemyslím. Zadní 3 místa (resp. střední) pokud jsou v SW, tak jsou pro dospělé nepoužitelné. 308 SW je prostě parodií na MPV. 308 Break zase nad běžným kombíkem zrovna nevyniká.
i30 kombi, Mégane Grandtour, Astra ST, to bych viděl co do prostornosti jako ideál.
Pro mě ale jako rodinný vůz vidím jednoznačně Scénic, Scénic Grand, C4 Picasso, Altea, Altea XL a ne parodie v podobě 308 ;-):-!
Zaspal jsi dobu, chlapče! Aneb nachytal jsem tě na švestkách >:-[]
Doby, kdy byla 307 SW a Break rozdílná auta, jsou pryč, v generaci 308 už je jen SW se třemi sedadly. Já teda v 308 SW seděl i vzadu a odzkoušel, protože byl ve výběru, nakonec se otec spokojil s menším autem (a není se co divit, před důchodem) a vzadu jsem problém neměl, prostoru dostatek, sedadla sice užší, ale i na mých 180 cm dostatečně dymenzované, ale 12h v kuse by se mi tam sedět nechtělo. Z druhé strany můžeš jedno vyndat, dát ty dva blíže k sobě a na dlouhé cesty máš na šířku ideální prostor.
:yes: Ještě malý dodatek. Dávat Alteu se svým úzkým interiérem jako vzor MPV je blbost. Měl jsem ho 2 měsíce, dáš dozadu 2 sedačky a mezi ně už nedáš ani tašku, natož aby si tam někdo sedl >:D
Musím Vás poopravit: I v aktuální generaci existují obě varianty sedadel, rozlišují se stupněm výbavy. 308 SW Access má klasicky dělenou zadní lavici 1/3 - 2/3, která se dá sklopit do roviny (vytvoří se schodek cca 2 cm) a nedá se vyjmout. 308 SW Active má 3 samostatná, sklopná a vyjímatelná sedadla.
Importér na českém trhu základní výbavu Access nepodporuje, resp. s vyšší výbavou Active se dokážeme dostat na stejné ceny a je v ní mnohem více výbavy. Proto taky v autosalonech najdete jen výbavu Active s těmi třemi sedadly (předváděcí vozy navíc také nemohou být v základní výbavě).
Příští rok, vzhledem k chystaným akcím, se možná prodejní mix trochu změní ;-)
jak se to jmenuje je snad jedno, ne?
Zadní místa jsou pro dospělého prostě nepohodlná (nicméně použitelná, na rozdíl od Roomstera...).
Ne, 308 SW je z nouze ctnost. Když rodinné, tak pořádné MPV, když kombi, tak normální plnohodnotné kombi :-!
Altea je výborná, pravda, není vzadu pro 3, ale zadní místa jsou i pro dospělého VELMI pohodlná, vysoké opěradla, místo na sezení není nijak dramaticky úzké. K tomu spousta prostoru, vyšší stavba... Pro 4 člennou rodinu IDEÁL co do prostornosti, a to děti můžou dorůst do basketbalových rozměrů :-!
Osobne by som bral z tejto štvorice Astru (ešte by som uvažoval o Cruzi a cee'de). V jej interiéri som mal výborný pocit, aj dizajnovo mi vyhovuje najvic.
Focus je dizajnovo ok, interiérové materiály sú kvalitné, ale stredový panel vyzerá hrozne a mal som v ňom stiesnený pocit. A je drahý.
Čo sa týka Peugeotu - som fanúšik Peugeotu, ale 308 je už proste stará. Zato má pekný interiér.
Renault Mégane - nesedel som v ňom, ale z fotiek na mňa ten interiér pôsobí lacno, hlavne kvôli tým imitáciam chrómu. Sedel som vo Fluenci v top výbave, a tá Astra či Cruze na mňa teda zvnútra pôsobili lepšie. Ani dizajnovo sa mi Mégane netrafil do čierneho, technicky je na tom ale dobre.
Do pol roka by sme tu mali mať nové kombíky od VW, Hondy a Toyoty (Octavia je triedou sama pre seba).
Mě osobně se Cruze moc nelíbí, tedy exteriér a hlavně záď kombíku OK, ale interiér vůbec. Jestli se mi nelíbil před faceliftem, tak ten středový panel po faceliftu už vůbec ne... Teď má ale k mání i 1,4 T z Astry a to je trochu zajímavější verze než líná 1,8. Kamarád si jej teď koupil, čímž mě neskonale zklamal, neb stále básnil o Meganu Grandtoure, tak netuším, co to do něj vjelo... možná ta nejtemnější síla vesmíru - žena >:D
Pěkné shrnutí. V testu ale nechápu tu kritiku interiéru FFIII ... tedy z pohledu kvality.
Samozřejmě, design je dost UFO a nemusí rozhodně sedět každému, o tom žádná. A v některých ohledech je také nepraktický, což je podstatnější výtka (např. místo pro spolujezdce).
Ale kvalita? Ta o níž při přestavování testéři na více místech pěli téměř ódy na prémii? To se mi nezdá.
U mě to jednoznačně vyhrává Astra,nejhezčí vzhled sportovní,elgantní,jízdní vlastnosti jsou dle mě lepší než u Fokusu III,v kterém se člověk vyšší postavy navíc cítí jak sardinka,motor Astry má i největší výkon 130k a 300NM na objem 1.7 slušný,nevýhodou je,že ten výkon je až ve vyšších otáčkách tj.až 2000ot. začne pěkně tahat.Takže buďto Astru,nebo levnějšího Megana.Jak tu už zaznělo do rodinného auta,ale raději benzín a ten jak v případě Astry buď,1.6 16V 85kw,nebo 1.4T 120k,140k,tak v případě Meganu 1.6 16V,1.2Tce jsou bez problému,rozhodně ZATÍM lepší volba než 1.2,1.4TSI od VW.Co se týče P 308,tak v tom jsem absolvoval testovací jízdu a jedinné co mě oslovilo byl vzdušný prostorný interiér(praktické auto),jinak řazení nepřesné,pedály rozbředlé,materiály palubní desky nic moc,navíc poměrně i vysoká cenovka.S Francouzů mi příjde Megane jako nejlepší volba.S těchto kandidátu nejvíc muziky za nejmíň peněz je Astra.
Len malá poznámka k Tebou odporúčanej Astre 1,6: to je leňoch lenivý, ktorému by si 115k nikdy netipol (a to mám odskúšané iba v krátkej Astre, tak nechcem vedieť, ako sa na dynamike prejaví ten nárast hmotnosti u kombi) a odhadujem, že kombi bude s atmo 1,6kou žrať tak 8 litrov. To už je ďaleko lepšia voľba 1,2TCe v Megane, rovnaký výkon, ale vyšší krútiak a hlavne podstatne nižšia hmotnosť, v dôsledku čoho sa bude javiť Tce ako o triedu silnejší motor. Astre citeľne chýbajú priamovstrekové turbobenzíny.
samozrejme ze astra je lenoch ked je to tazke ako tank - ved realne si to bezny zakaznik musi kupit aspon s 1.4 turbom 110 KW by to islo....
oproti beznym autam s tymi istymi motormi je astra tazsia aj 200 kil aj viac.... pockajme ked pride nova astra to sa budu zase v opli chvalit aka bude nova astra lahnuka sportova a agilna pritom sa len dostane na uroven dnesnych aut..
tak ono lenoch, jak se to veme,každou atmosférickou 1.6ku musíš točit když chceš,aby jela,ale pravda 1.2TCe bude asi lepší volba.Rovněž 1.4T od Opelu nejsou špatné motory,už ta slabší v které jsem se letmo svezl tahala pěkně od spodu,motor není slyšet a co je nejlepší spotřeba u tohohle motoru je stejná jak v případě 1.7Cdti.
1,4T - 88 kW je jednoznačne lepšia alternatíva ako 1,6 - 85 kW, to turbo robí subjektívne oveľa väčší rozdiel ako len 3 kW. Ale že spotreba je rovnaká ako u 1,7CDTI, to choď rozprávať niekde do šenku, je to rovnako pažravý motor ako atmosféra. Porovnateľne výkonný priamovstrekový motor by bol min. o pol litra úspornejší, porovnaj Astru 1,4T: [odkaz] s Golfom 1,4TSI: [odkaz] to je pri porovnateľnom výkone rozdiel 8 deci(!). Iste, niečo ide na vrub hmotnosti, ale prevažný diel pôjde na vrub nemoderného motora.
Jaká je spotřeba dlouhodobá to nevim,ale když jsem s tím jel celkem svižně přes vesnice a kousek dálnice,tak to na palubím počítači ukazovalo 6.5l,což si myslím jde na to,že jsem to rozhodně nehladil.1.7CDti žere taky přes 6l.A kdybych si měl vybrat mezi Astrou s nemoderním 1.4T a Golfem s moderním 1.4TSI,tak raději Astru,protože ty motory drží,narozdíl od TSI.Těžko říct jak na tom budou ty nové TSI motory s rozvoďákem,ukáže čas.
už jsi aspoň novým Focusem jel, že tvrdíš, že se v něm vyšší člověk cítí jak sardinka? měřím 195 cm , Focusem III jezdím denně a i na dlouhých cestách se cítím úplně v pohodě.
Fokusem III jsem nejel,ale seděl jsem v něm a s mojí nestandartní postavou 192cm a 110kg,jsem se tam prostě cítil stísněně,může za to hlavně palubní deska,kterou nepochopitelně nafoukli směrem k posádce.Nicměně jsem jezdil Fokusem II 2007 1.6TDCI 66kw TREND a jediné co se mě na tom autě líbilo,byla odezva od řízení a podvozku a dobře naladění komfortní podvozek,jinak motor 1.6TDCI,kvalita zpracování v nižžší výbavě TREND nic moc,přední sedačky jak kuchyňské židle,motor poměrně hlučný,pravda,ale úsporný,spojka strašná,horší jak v té 308ce.Prostě na auto,které kdysi stálo 400000kč v po akci nic moc,možná že ve výbavě TITÁNIUM a s jiným mtotrem by to bylo jiné.
konkurence ve třídě před příchodem Octy III v kombajnu. Ta už je za dveřmi, takže víka připravit a až královna vejde tak prosím hezky naráz sklapnout kufry.
som zvedavy na nabeh novej octavie..... jasne ze bude uspesna... ale bezny clovek uz taketo velke auto a nekompaktne auto s obrovskym a trciacim kufrom ani nebude potrebovat a do mesta to bude obluda a pri parkovani na sidliskach to bude riadne neprakticke..... ale to je finta od VW lebo inak by octavka v nemecku narobila golfu problemy..... a to vw nepotrebuje......tak octavke nalepil batoh...... lebo ako hatch by bola octavia este uspesnejsia ako doteraz a nie iba v cechach a na slovensku ale v celej eu....
Proč by měla být k nepotřebě? sám jezdím velkým kombi a je to super věc.. Místa jak ani v Hjondé nemáš, kufr jak kráva, vše odvezeš.... Proč by to lidi nemelo zajímat? Kdo chce, koupí si malý.. Podívej jak "málo" takových aut jezdí..
a na co je beznemu cloveku kufor velky ako krava? Mnoho ludi jazdi v malych autach a aj ten maly kufor co maju maju vacsinou prazdny.... ano ak som podnikatel a potrebujem dodavku to je ine .... ale bezny clovek dnes nepotrebuje 500L kufor... bohate postaci aj 350 v hatchbacku...
ale vw vedel preco octaviu robil ako sedan... vw predsa nechce aby mu octavia nicila predaje... je jasne ze vo verzii hatch by bola aj v nemecku octavia ovela uspesnejsia ako je teraz....
Octavia sedan? Tak takovou sem ještě neviděl :D. Na co? odvezeš tam kola, lyže, bagáž, psa... cokoliv.. Nevím proč kritizuješ něco, co se prodává a velkému množství lidem se to líbí a zužitkují to. Kombi je praktické a nikdy bych malý hatch nechtěl. A nejsem starý páprda ani podnikatel. Je mi 25 a jsem student. Ať si každý koupí co chce a využije..
Já teda mám taky kombíka, pravda, musím mít v kufru rezervu, ale kufr využívám plně pořád, v podstatě by mi asi nestačilo nic pod 380 l, samozřejmě každý to vidíme jinak, ale jsem v situaci, kdy si nemůžu dovolit nechat něčí kufr před autem a říct mu - sorry, nevleze se. Ale to topper nepochopí, on žije ve svém světě, kde majitelé kombíků kombíky nevyužijí.
Já když třeba jedu na víkend na dovolenou, tak nechci být limitován velikostí kufru, ale prostě si vzít sebou vše, co chci, ne jenom to, co mohu. A je mi jedno, že 90 % km je kufr prázdný.
Větší nákup? Prostě to tam naházíš a neřešíš, jak to poskládat, a co se dá postavit na co, aby se to nepomačkalo.
Je potřeba s sebou vzít kočárek? Fajn, dáme tam hluboký a/nebo sporťák - nemusím brát na výlet do lesa Quinny Zapp.
Dovolená? Fajn, klidně nabalím pár věcí navíc ("pro jistotu"), protože ten prostor prostě nepotřebuju řešit.
Jistě, ten prostor se dá řešit věcmi typu rakev na střeše, ale to jsme zpátky u pohodlí.
Další co nejel a cucá s prstu. Nová i30 je absolutní podvozková špička na kterou nemá ani Megane ani Focus a už vůbec ne Golf s vlečkou (ten jen v testu SM).
Podvozková špička co nestačí podvozkem ani na prastarou Octu, ani na vlečku v Méganu.
[odkaz]
Focus nebo Golf jsou pak ve srovnání s I30 úplně jiná liga.
[odkaz]
Čas I30 na dráze zaměřené na handling je tak zoufalý, že by se I30 mohla porovnávat s Golfem nebo Focusem jedině když na té dráze couvají.
Nové generace i30 a Ceedu jsou na tom podvozkově podstatně lépe než minulá generace těchto modelů, ale do evropské špičky jim ještě tak dvě generace usilovného vývoje chybí.
Ano, tabulku si každý může upravit sám. Německé testy jsou jen částečně objektivní. Je fakt, že roky vývoje Hy/K chybí, ale to nemusí úplně vadit, evropské značky se začaly šetřit ve velkém, takže žádné podvozkové posuny nepozoruji. Focus III jezdí bych řekl hůř než II generace, hlavně má hrozně měkké odpružení, takže brzy ztrácí půdu pod nohama. Nový Golf mě překvapil komfortem, ten je vynikající. Francouzi mě tedy podvozkově vůbec nepřesvědčili. Takže se i30/ceedu postaví max Golf, možná Focus. Astru osobně neznám.
Multilink má sice větší potenciál ale v reálné praxi se ne-vyjmečně daří vyladit lépe torzku, než multilink. Nemluvě o tom, že to zda je v autě multilink, nebo torzka nejsou občas schopni poznat ani zkušení testéři. ;-), viz. poslední test Aurisu zde na Auto.cz.
Vyjma zmíněných Korejců se tak dnes podle mého názoru již neděje. Samozřejmě lze torzku naladit tak aby byla skvělá třeba na okruhu (pak je ovšem zcela nepoužitelná z hlediska praktického pohodlí) nebo naopak ji dát parametry velmi pohodlného odpružení a celkového komfortu pak ale kulhá v handlingu. Slušně zvládnutý multilink je optimálním skloubením obou disciplin a i když auto nemusí být špička ani v jedné z nich tak běžná auta jsou právě o optimálním kompromisu a k tomu má multilink řádově blíže než torzka. Zvláště to platí na rozflákaných cestách v Čechách, prostě díra kterou chytí jedno kolo v zatáčce a u torzky z principu věci okamžitě přenese ráz na druhé kolo nemůže mít dobrý vliv ani na pohodlí/hluk ani na vedení kol (místo rozhozeného jednoho kola jsou rozhozená obě kola). Takže ano Korejci zvláště v minulé generaci potvrdili svou výjimkou pravidlo. Že to občas nějaký redaktor na dobré silnici nepozná tomu se nedivím, ale na českých tankodromech by měla stačit jedna "rychlostní vložka" a musí být jasno každému kdo jen trochu cítí auto pod zadkem.
ten P308 tam je skutocne len do poctu... uz aj bez citania clanku je jasne ze je tam uplny outsider a nemuseli ho tam davat.... miesto toho tam mohli dat ceed kombi alebo i30 kombi alebo cruze kombi ... ktori su realne vacsimi konkurentami pre astru aj focus a aj megana ako uz zastarala 308micka kombik ktoru som na ceste doteraz ani velmi nestretaval.....
navyse je P308 s teste uplne mimo aj svojim ponatim.... ved je to skor dodavka ako kombik... je to idealne auto pre podnikatela ktory potrebuje co najvacsi kufor ale vedla meganu vyzera skutocne ako nejaka dodavka... je to vysoke neforemne tazke...
v teste chybal ceed: [odkaz]
momentalne jedno z najlepsich a najkrajsich kombi v nizsej strednej triede.... ak nie vobec najlepsie a najkrajsie
ale inak dobry test :yes::yes::yes: pochvala redakcii.... prave som chcel napisat ze v buducom roku rad uvitam viac testov v ktorych bude porovnavanych viac aut sucasne.... ako pozname z roznych casopisov kde sa porovnava aj 4 , 5 aj viac aut naraz... redakcia mi cita myslienky :yes: len za chybajuci ceed ;-\
Ja už som vymyslel o čom má byť ten ďalší veľký test: myslím že by bolo zaujímavé porovnať malé MPV - B-max, C3 Picasso, Venga/ix20, Golf plus, Merivu, 500L či Roomster.
A tiež by niekto mohol porovnať P208 a Renault Clio, čakal som že sa s takýmito testami roztrhne vrece a nič.
Je to taková garážová ... paralympiáda... >:D Zejména v Česku má čtení testu příchuť nechtěné ironie. Některé úhly fotografických záběrů dokonce vyvolávají u vkusově vybavenějších jedinců snad až brániční křeče...
Důležité je číst podrobně test a především pak jeho závěr. Například mégane získal vyšší umístění za spotřebu. Turbokopance vyvažované nižší spotřebou? Díky, mám rád ty, co to umí komplexně... Nebo si vezmi Focus, ten zase ztrácí na tom, že jel na nejslabším motoru. To je mi tedy objektivita. Umím si v tomto úhlu testového pohledu představit, že při "správné" konfiguraci by mohl ten megán pokořit možná i CLS... Ach jo.
A tedy jak na to? No v horních kombikompaktech padá do úvahy samozřejmě Focus a to i přes svojí estetickou rozháranost. Sázkou na jistotu je P 308 - sedm možných míst, benzínová jednašest v participaci s BMW, popravdě nejstylovější, nejčistší kabina a hlavně, hlavně velký kufr. Oblíbenost třistaosmičky v kombi je ostatně znát na silnicích.
GTI, připrav si sérii různých amatérských fotek v nejohyzdnějších neprodávaných barvách svých neoblíbenců a k tomu sérii profi fotek z katalogů a rozjeď opět tu nejkvalitnější diskuzi!
To nám tady chybělo :yes:
PS: Ten turbokopanec je podstatně menší než býval u tebou milovaných starých TéDeÍček, ale to bys musel vyzkoušet.
Ono i s tím kopancem je trochu jinak. On je tak výrazný hlavně tím, že se po přidání plynu něco děje. Do té doby je tam stejný výkon a krouťák jako u konkurence.
Jinak máme na věc zcela....opačný názor :-) v mém pořadí bych poslal peugeot na místo poslední a kdybych si musel vybrat (jsem rád, že vlastně nemusím), tak astru. Ze všech testovaných mi přijde nejvíc jako opravdové auto..a že ho je, přes 1600 kilo :-) Interiér se mi líbí nejvíc, teď se drž, v meganu, ten má ale pro mě dost nehezký zadek (i když ne tak nehezký, jako pežot), nejhorším interiérem vládne v mých očích zase Focus, zvenčí se mi po prvotním odporu začal opravdu líbit, ale přes vnitřek prostě nejede vlak ;-\
Mám Astru s 1,4T 103 kW, a to je zjevně jiné kafe proti CDTi... nadváhu sice objektivně má, ale o přehazování kil ze zatáčky do zatáčky nebo o jakékoli nejistotě zadní nápravy tedy nemohu referovat. Auto je to neuvěřitelně obratné, informace do řízení jsou dostatečně a zadní náprava je nejlepší, s jakou jsem kdy v této třídě jel. (A to jsem tak před pěti lety testoval vše, co se nabízelo, teď už tak dokonalý přehled nemám). Při extrémním průjezdu zatáčky s příčnou nerovností si tu a tam má tendenci "odšlápnout" přední náprava (ale ne do nedotáčivosti, jen si prostě přešlápne o kus vedle a auto jede zas neutrálně), ale zadní... ta prostě drží jak přibitá... jede to líp jak většina multilinků. Kufr je v Astře taky naprosto v pořádku, využitelnosti dost pomáhá, že tam jsou takové "poličky" na drobnosti, skvělá věc na každodenní život s autem, jinde jsem to neviděl. Vzadu nevím, moc místa tam není, ale sedávaj tam jen děti :-)
1.4T 103KW je asi prvy schopny motor na tak tazke auto ako je astra... 1.4L 88KW benzin je slaby ... a vela zakaznikov ak teda chce skutocne zive auto musi volit silne a drahe verzie.... co je financne pre mnohych nevyhovujuce... pritom astra nie je zle auto.,.. mne vadi len jej hmotnost ktora je vysoka az neuveritelne vysoka.... ceed s 1.6 crdi je takmer 250 kil lahsi ako TDCi 1,7 astra... to su neuveritelne hmotnostne rozdiely v ramci jednej triedy... skus dat do kufru ceeda 300 kilove zavazie tak tiez to uz nebude take delo ze ano..... hmotnost robi vela.. astra 2.0 CDTi kombi vazi len o 100 kil menej ako nadupany o triedu vacsi P508 2.2 HDi GT kombi... vymysel? nie nie... pre opel astru trpka realita
A ináč si spokojný? Ja keď som bol minulý rok na Bratislavskom autosalóne, tak ma interiér Astry zaujal najviac zo všetkých kompaktov v ktorých som sedel (Hyundai Elantra, Renault Fluence, Mazda 3, Chevy Cruze - tiež veľmi príjemný interiér -, VW Golf, Škoda Octavia). Mne osobne sa práve Astra páči najviac a dokonca si trúfnem povedať že kombík je krajší než hatchback. Si spokojný? Napíš recenziu!
Taktiez mi pripada Astra velmi zaujimava, interier je nenuteny, nie je hrackarsky, avsak na rozdiel od vwsekoncernu nie je ani nudny.
Kamarat si kupil 2.0 CDti 165k, ale ta hmotnost sa skutocne prejavuje. Od tohto motora som cakal intenzivnejsi zatah, ktory je vidiet skor na rucicke tachometra, nez citit na sedacke. Ale je mozne, ze to bolo prave kvoli stavu v zabehu, mal aktualne cca 1200km.
Komfort jazdy a pruzenia velmi dobry.
Vyšší hmotnosti si za jízdy ani nevšineš,auto reaguje na směny směru okamžitě a sedí velice dobře i přes těžší diesel.Řazení balada,velice přesné,posilovač řízení je u dieselu ještě účinější než u benzínu,zas při delší štrece není člověk z auta vůbec utahanej.Kde se ta vyšší hmotnost projevuje je spotřeba u CDTI 6.3l a i vetší opotřebení pneumatik.Jinak to že je CDTI žravé bych netvrdil,to je dáno právě tou zmíněnou hmotností.
Ještě dodám,že je velice pevná ve skrutu,na kočičích hlavách ani přes železniční přejezd či kanály se vůbec nic neozve a to ani když se jede celkem svižně,takže se na autě použilo asi hodně pevnostní oceli,dokonce ani plasty nevržou,je to bytelné auto.
Octavia je hotova tragedia. Nemyslim si, ze 3ka na tom bude razantne lepsie.
O2 RS s ozajstnymi 60tis.km pri prejazde po zvlnenej ceste hrkala a vrzgala niekde zozadu ako by sa mala rozpadnut. Bolo pocut deformaciu v skrute.
Nám v práci vržou plasty v zadní části auta u obou O II. Podle mě je to daň krátkýmu rozvoru s těžkým zadkem... Ale je pravda, že kostky a retardéry v centru tomu dávaj zabrat...
Nepisem o zakrutach, ale pri jazde priamo. Na zrychleni sa hmotnost prejavi najviac.
Ano, spotrebu na tom nema velku, palubak ukazoval 5.6L/100 a pri jeho style je to normal, tolko mal aj so starsou Astrou H s motorom 1.7CDTi, pritom teraz ma pod kapotou o 55ks vacsi zaprah.
a tu dalsie zaujimave porovnanie: kia takmer vitazom testu ... [odkaz] kto by to cakal , skvele auto ktore dokonca porovnavaju s premiou a zdatne jej konkuruje...
v nizsej strednej triede je to uz dnes inak ako pred par rokmi... z lowendoveho stareho ceedu sa nam stal takmer premiant triedy ktory porovnavaju s tymi najlepsimi.... bravo :yes:
No tak v tom teste, čo si dal odkaz, vyhral práve Tebou opľúvaný Focus. A ak vieš trocha nemecky, zistíš, že u i30 oceňovali práve pomer ceny a hodnoty, keď bol lacnejší ako Megane, čo na našich trhoch neplatí. ;-)
Docela hezkej test. Chci si koupit grandtoura 1,6 dCi, takže mě to potěšilo. Nebudu si honit triko, nepotřebuju střelu s dvouset koňma. Mám dvě děti, takže tohle nám bude bohatě stačit. Akorát mi fakt chybí srovnání s ceedem sw, ale mám vybráno. Golfa ani Oktu nechci, nejsem masochista. Nehledě na to, že octu II si užívám v práci a obě se se.ou jako na běžícím pásu. Máme v rodině už pátýho rendlíka (2x megane grandtour a 3x grandscénic) a NIKDY nás nikde nenechal stát. Opravy v běžném rozsahu, jako destičky, čepy atd. Takže kvality ani techniky se nebojím. Ale stát se může všechno.
Řekl bych,že se toho Rencka neboj,nemám s ním sice osobní zkušenost,ale na kvalitě jistě mákli a už se to nedá srovnávat s Rencky někde před 10-15lety.Navíc ten motor asi bude pecka oproti 1.5Dci,který montují do Dácií určitě.Navíc tam bude slušný komfort a vzhledově je to taky povedené.Kde vede Oktávka,nebo Golf je to,že si velice dobře drží hodnotu to je dáno trhem a poptávkou.
To jsou většinou ty vozy u kterých skončila záruka tj.60000km/4roky.Spíše bude zajímavé sledovat jak si povedou nové motory TSI s rozvodem DOHC a rozvod.řemen.Je třeba vytlačit tu káru na kopec,zatím je to tak v půli s TSI >:D
Myslím, že velmi zajímavá volba, jel jsem tuhle variantu s podvozkem GT a byl jsem mile překvapen, jel jsem i bez GT podvozku a z mého pohledu auta na každý den velmi dobré.
Naopak nesouhlasím s gwertem, klidně bych se v případě úspory financí nebál 1,5 dCi, i když silnější 1,6 dCi svými vlastnostmi nesahá ani po "olejové čerpadlo", ale prodalo se jich doslova miliony, prošel mnoha vylepšeními a z okolí mám hodně případů, kdy motory po 200-300t jedou na původních dílech, ale pravda je ta, že musí dostávat to, co každý diesel - kvalitní naftu, servisní interval zkrátit na ideálně 15t km a umět pracovat s turbem a dieselem - za studena netrápit, po rychlejší jízdě dochlazovat turbo.
Ceeda jsem jel jen v krátké verzi, ale i s CRDi. CRDi je charakterem blíže 1,5 dCi, jen je malinko zvukově jadernější. Z druhé strany má ceed jiné přednosti, konkrétne v nové generaci se konečně naučili ladit multilink a auto lépe filtruje třeba tramvajový pás než Megane, to ano, zase Megane mi přišel lepší, hlavně pro člověka jezdícího Renaulty delší dobu, v posazu, kde se mi lépe zvykalo a taky uvnitř pěkněji voní, ale to už je opravdu detail. Každopádně nový Ceed se vylepšil opravdu hodně.
Co se týče Ceedu a i30 tak oproti minulým generacím jsou to v podstatě už jiná auta,kvalita nepochybně úplně jinde,což i dokazují prodejní statistiky,kde i30 figuruje na 3.místě,hned po Fabiích a Oktáviích.Co se týče 1.5DCi jsem myslel,že už je to výběhový motor,který Renault bude montovat do nižších modelů a do Dácií.
A co by prosím tě nahradilo dieselovou paletu od cca 45 po 80 kW, když 1,6 dCi má 96 kW? 1,5 dCi prošel modernizací a do propadliště dějin se zdaleka nechystá.
Po skoro 3 letech a více než 60tis. km musím konstatovat, že bych do MIII GrandTour šel klidně znovu, což asi hovoří za vše.
Porucha jedna - prasklá žárovka v podsvícení ventilace. Vyřešeno v rámci garančky po 60tis, cena pár stokorun. Inu, poruchovej francouz >:-[]
Kdysi jsem tu jednomu zájemci o MIII posílal přes SZ takovou malou recenzi, včetně nedostatků toho auta. Pokud máš zájem, mohu ti to poslat také.
Ps.: Jedna rada - do MIII se ve výrobě nemontují výškové reproduktory, ač příprava na ně tam je (nahoře na palubce pod A sloupky). Nákup včetně (velmi jednoduché) montáže u ofiko dealera vyjde +/- na 6 stováků. Rádio pak hraje o dvě třídy lépe, vřele doporučuji.
Díky, ale nepotřebuju. Já mám rendlíky 10 let, a odzkoušeno mám všechno z modelový řady. A ten MGIII je jasná volba, kterou jsem i prověřoval. Ještě jsem přemýšlel o Grand Scénicovi, ale to už by pro nás bylo zbytečně velký. I když manželka by byla raději...Vyšší posaz, větší kufr... Jen se mi nechce vozit zbytečnýho vzduchu navíc. Ale krasavec to je... No a pokud bych měl fakt vybírat podle pohodlí, Espace to jistí. Ale to už jsme jinde. A jelikož to kupuju za svoje, Megane stačí... >:D
Grand Scénic se mi z vnějšku prostě nelíbí a přístroje uprostřed palubky nemám rád. Preferoval bych C4 Picasso. A když je to vysoké, zbytečně stoupá spotřeba. I když výhody po roce s původní Alhambrou naprosto chápu, hlavně když máš děti.
Přeji šťastný kup a hlavně mnoho šťastných kilometrů.
Dle vzhledu u mě vítězí OPEL.
Asi nejošklivější auto je FORD s děsně provedenou maskou a ne moc evropskou palubní deskou. Poté asi následuje Renault se šílenou maskou a dále pak PEUGEOT.
Nehledě na to, že raději bych vzal německý OPEL, protože bych ho po 6 letech furt prodal ještě za nějaký peníz oproti Francouzům.
Kupovat auto s tím, že ho za šest let prodám o třicet dráž, je blbost... Co bude za šest let??? Raději šest let budu jezdit v něčem, s čím jsem spokojenej, než v něčem, co mi bude lízt na nervy... A jelikož raději než do Chorvatska jezdím na jih Francie, dám přednost pohodlí před kalkulačkou.
Mezi 1,5 a 1,6 dCi jsem rozmejšlel, stačila by i 1,5, ale co jsem zkoušel, tak 1,6 dCi jede líp, žere stejně, ne li míň, a hlavně, vůbec není slyšet ani při studenym startu. O tom si TDI může nechat zdát... Prostě francouzská pohodička. Mám jasno. A manželka a děti taky... >:D
Na druhou stranu je fakt, že v tom renckovi mi chybí trojblik. To je jediný mínus...
Pravděpodobně,ale třeba Focus nebo Megane,taktéž v naftě stejného roku výroby s podobným nájezdem jsou s cenami okolo 150-180tis.,ale každy na to nehledí,ten kdo ano a má auto na kratší dobu 3-4roky,tak volí Oktávku,nebo Golfa,či rovnou něco z německé prémie.Většina lidí,ale kupuje auto dle svého stylu a osobních preferencí a samozřejmě i financí a tak by to mělo být.
Ono je sice pěkné, že je tam najeto něco přes 50t, ale v konečném důsledku rozhodne stav a historie, hlavně ročník tu cenu zabíjí. Za podobnou cenu s polovičním nájezdem r.v. 2010 se prodává už rok 308 a to přímo od dealera.
Ad Focus - má lepší pověst, Megane sice ne, ale ne o tolik horší než Opel.
1. jednoznačne Astra je to kvalitné nádherné auto z ešte krajším interierom a fantastickým podvozkom
2. Focus ,jediné mínus interier stártrek
3. megan ,z kvalitným motorom ale šialenou povestou francuzskej nekvality.
4. je to staršie auto.
Preboha ludia ako tu mozte porovnavat Megane a Focus ???
Ved to sa ani neda porovnat. Niekto tu pisal ze renault sa dotahuje a ze to uz nie je to co predtym... preboha a ako mozte povedat ze vnutorne prevedenie kvalita materialov je skoro ako vo forde ved to je nebe a dudy... Na to sa ani neda reagovat...
a podvozok ze renault sa dotahuje ??? to nemyslite vazne ... je pravda ze u Fofo III trochu zmekcili pdovozok ale ma to aj tak na mile daleko od renaultu nie v mekosti ale vo filtrovani nerovnosti a megansky naklon pri rychlejsom prejazde zakruty...