Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTi vs. Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi

Ne každý prahne po škodováckém bestselleru. Pro takové jsou tu třeba pohledná kombi od Opelu a Renaultu s lákavou cenou a zatraceně silným malým dieselem.
Zpět na článek
25. 10. 2014 11:11
25. 10. 2014 12:10
25. 10. 2014 14:54
25. 10. 2014 15:07
25. 10. 2014 15:17
25. 10. 2014 12:38
25. 10. 2014 14:17
25. 10. 2014 15:24
25. 10. 2014 18:39
25. 10. 2014 20:03
25. 10. 2014 15:56
25. 10. 2014 16:21
25. 10. 2014 16:41
25. 10. 2014 17:07
25. 10. 2014 17:34
25. 10. 2014 17:57
25. 10. 2014 23:08
25. 10. 2014 18:00
25. 10. 2014 19:11
25. 10. 2014 19:17
25. 10. 2014 19:42
25. 10. 2014 20:57
25. 10. 2014 23:05
25. 10. 2014 17:51
26. 10. 2014 10:29
25. 10. 2014 18:48
25. 10. 2014 18:50
25. 10. 2014 18:55
25. 10. 2014 18:59
25. 10. 2014 19:02
25. 10. 2014 19:20
25. 10. 2014 19:14
25. 10. 2014 19:02
25. 10. 2014 19:17
25. 10. 2014 19:20
25. 10. 2014 19:23
25. 10. 2014 19:02
25. 10. 2014 19:13
25. 10. 2014 19:44
25. 10. 2014 17:54
25. 10. 2014 18:50
25. 10. 2014 19:00
25. 10. 2014 23:13
26. 10. 2014 11:16
26. 10. 2014 13:18
26. 10. 2014 18:34
27. 10. 2014 14:00
27. 10. 2014 14:55
27. 10. 2014 21:20
28. 10. 2014 16:47
25. 10. 2014 15:01
25. 10. 2014 15:44
25. 10. 2014 15:58
25. 10. 2014 15:58
25. 10. 2014 17:43
25. 10. 2014 20:23
25. 10. 2014 21:17
25. 10. 2014 21:36
25. 10. 2014 21:50
25. 10. 2014 22:17
25. 10. 2014 21:39
25. 10. 2014 21:57
25. 10. 2014 22:01
25. 10. 2014 22:21
25. 10. 2014 22:32
25. 10. 2014 22:36
25. 10. 2014 22:50
26. 10. 2014 10:52
27. 10. 2014 18:19
27. 10. 2014 18:27
27. 10. 2014 18:38
30. 10. 2014 00:30
25. 10. 2014 11:11
Megan je lepší
Megan je s tímto motorem vynikající,cena výborná,je o něco lepší i po letech než konkurence a to je za dveřmi IV vydání :yes:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 11:21
Re: Megan je lepší
Nemyslím si, že je Megane nějak lepší než Astra a naopak. Jsou si v mnoha tito podobní, něco je lepší u
Astry (+ plavnější jízda, - spotřeba, - prostor, -ovladatelnost, + mnoho možností výbavy), něco u
Meganu (+ovladatelnost, +spotřeba, + prostornost, - třeba zavíraánídveří zní plechověji, - chybí hodně věcí z výbavy, např. absence xenonů po faceliftu je ostuda, pravda, jsou tam projektorové hhalogeny, které svítí lépe než halogeny před fl, ale pořád to nejsou xenony a chybí i jiné výbavové prvky, co má astra, např. lepší sedadla, vyhřívaný volant atd., adaptabilní tlumiče, prostě v tom je Astra stejně propracovaná jako např. Golf).
Pokud dá člověk stranou emoce a náklonnost ke značce, tak zvítězí podle mě spíše cenovka, případě záruka a servis.
Avatar - _Karel_
25. 10. 2014 12:36
Re: Megan je lepší
:yes: za objektivitu
25. 10. 2014 13:48
Re: Megan je lepší
Podľa textu testu by som čakal vyššie hodnotenie Meganu, zdá sa mi, že tých dôležitejších plusov má viac. Astra má navrch v možnostiach výbavy, ale zavďačí sa tým menšej skupine zákazníkov. Uvidíme, čo prinesú nástupcovia.
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 14:25
Re: Megan je lepší
Tak já oba jel a ani bych neřekl, někomu se Astra může líbit více, i mě se docela dost líbila a třeba ta její přecejen plavnější jízda na 17" byla na mé dlouhé trasy lepší, ale prostě nabídka místního prodejce Renaultu byla neporazitelná.
25. 10. 2014 15:38
Re: Megan je lepší
Koukám, že prodejci u Renaultu jsou všude stejný. >:D Za tu cenu, co já dostal na plně vybavený nový auto, bych se u většiny konkurentů nedostal ani na druhej výbavovej stupeň. :-) A to už pak člověk pár much klidně přehlídne... Např. nemám kam odložit kelímek s pitím... To mě teda překvapilo nejvíc, a při testování mě to nenapadlo... To je pro mě asi největší mínus. Holt musím kupovat PETky. >:D
Avatar - Jaros71
25. 10. 2014 15:50
Re: Megan je lepší
To Tě tedy lituji .. :-(
Na kelímky jsem zvyklej ! ;-)
Petka patří do dveří navíc !
Jinak pěkný a vyrovnaný test.
Obě auta myslím patří k těm lepším ve své třídě.
Jel jsem oba a bral bych Opel , ty sedadla nemají chybu !
I podvozek mi přišel lepší..
Ale rozdíl byl minimální.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2014 17:43
Re: Megan je lepší
Renault mívával u dvojkové Laguny výborný držák na cokoliv (kelímek, malá petka, lahváč) uložený vedle rádia a ovládání navigace. Stačlo jen stisknout a vyjel >:D Super věc.
25. 10. 2014 15:58
Re: Megan je lepší
Není nějaký držák před řadící pákou?
25. 10. 2014 16:23
Re: Megan je lepší
Člověče, je, ale max na kelímek od kafe. V tomhle měla druhá generace lepší možnosti. :'-(
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 18:31
Re: Megan je lepší
Tak na tenhle problém jsem zatím nenarazil... mám tam otvory dva, jeden před a druhý za řadičkou (nemám navigaci a ani popelník), tam se vleze kolímek třeba z Ikei a jiný v autě jsem neměl a ani nedovoluji >:-[] no a PETka se do 1,5l vleze do dveří.
Avatar - JohnST
25. 10. 2014 21:13
Re: Megan je lepší
* chlapi vy tu riesite nejake odkladacie priestory na PET flase???
Ja umrem. >:-[] >:-[]
Avatar - trapid
25. 10. 2014 23:56
Re: Megan je lepší
Tak pokud jezdíš jen kolem komína, tak pití řešit nemusíš. To je pochopitelné.
27. 10. 2014 10:09
Re: Megan je lepší
Renault Megan s motorom 1,6 dCI som našiel ale iba jeden v ponuke, a to v najvyššej výbave, to potom dosť zabije cena.
28. 10. 2014 16:04
Re: Megan je lepší
Megan není v ničem lepší než Astra! Renault je levnější značka, protože kvalita dílů a zpracování je trošku jinde...
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 11:17
Vyzrálá konkurence
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2014 11:35
Re: Vyzrálá konkurence
Všeobsažný příspěvek >:-[]
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 11:42
Re: Vyzrálá konkurence
Musel jsem svůj smazat, protože se nevložil celý extrémně obsáhlý, napsat jej v PC a vložím jej znovu, pokud nebude jako diskuzní moc dlouhý a systém jej pustí.
Jen jsem se obával, kdo bude ten poťouchlý a stihne reagovat než jej znovu edituju... >:-[]
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2014 12:39
Re: Vyzrálá konkurence
To víš, já chtěl, aby sis ten obsah příspěvku nějak neuváženě nezkazil >:D
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 11:42
Vyzrálí konkurenti
Na tento test jsem se těšil, srovnání těchto dvou konkurentů je opravdu na místě, protože za rozumné peníze nabízí hodně... bohužel test psali ve Světu motorů, takže jako obvykle se najdou nesmysly...

Je to trochu únavné neustále upozorňovat na to, že pojem ergonomie má svůj faktický význam a nelze jej zaměňovat s pojmem zvyk... a nemluvě o tom, že když už není co Renaultu vytknout, tak redaktor musí uvést ergonomii, i když reálně si na ní nikdo z majitelů nestěžuje, naopak si ji pochvalují, ale to chce s autem jezdit a žít, ne se jen svézt a hned soudit, že je to jinak...
... a navíc to ani jinak není. Ovládání navigace otočným ovladačem je v podstatě na stejném místě jako v Audi, čili za řadící pákou, přepínač tempomat/omezovač rychlosti hned po ruce tam, kde má VW ovladače podvozku a ovládání radia za volantem je ergonomicky správně, protože i při pevném sevření věnce palcem a ukazovákem lze ovládat radio, ne jak při ovládání na volantu, kdy se bezpečný úchop ztrácí... ale kritika prostě musí být... klasika....

Ale k autům...

Když jsem loni vybíral auto, tak krom roční Octavie mi tihle dva konkurenti zůstali jako finalisti a mezi němi jsem se rozhodoval. Bohužel vzhledem k tomu, že 1,6 CDTi byla novinka, nebyla ke svezení, musel jsem tedy vyzkoušet Astra Sport Tourer s dvoulitrovou naftou. A dojmy a jak to dopadlo?

Exteriér - Tady je to asi dle rozhodnutí jednotlivce, mně se lbí oba asi stejně, není co vytknout.

Prostornost - Megane boduje proti Astře prostorem vzadu. Ačkoliv se ty dva cm nezdají, prozdíl na kolena je více patrný. Vozím, často 4 dospělé pasažéry a nikdo si nestěžuje, naopak. Za sebe většinou posazuju holky, protože se dost za volantem na delších trasách rozvaluju, ale i urostlí chlapi to zvládají. I v pěti jsme párkrát bez výhrad jeli.

Sedadla - Tady je boj docela srovnaný, spíše záleží na pozadí kupujícího. Mě napříkald utlačují bočnice v příplatkových sedačkách Astry, naopak bederní opora je lepší než v Meganu. Pro ty v bocích štíhlejší ale bude Astra obzvlášť s příplatkovými sedadly lepší.

Interiér - Řekl bych, že si oba nemají co vyčítat. Řidič Meganu časem hodně ocení digitální tachometr, který sice vypadá levně, ale funkční je na výbornou, výborně se odečítá... jakmile přesednu do jiného auta, chybí mi to a pokud to jen lze, ihned si PP přepínám na ukazatel rychlosti (maxidot). naopak radio by mohlo být krapet výše a volba pro obnovu seznamu stanic někde lépe umístěná než zašitá hluboku v menu nastavení, zase vše se dá ovládat pěkně po ruce pod volantem. Sposta tlačítek u Astry sice zaskočí, ale věřím, že majitel je brzy zvládne pojmout a pak bude jen chválit, že jedním cvaknutím vše nastaví. Megane je vzdušnější, Astra útulnější.

Kufry - srovnatelné. Na fotkách vypadá vymakaněji Astry, ale jde o příplatkovou výbavu, asi si nemají co vyčítat oba a podle mě jsou na tuto třídu vystačující, před pár lety neměly takové kufry ani ve střední třídě. Plus papír toho snese hodně...

Jízda - tady se dá souhlasit s testem. Astra svou hmotností a chováním působí jako auto o třídu větší, je plavnější, o něco jistější v nelegálních rychlostech, ale zase dost neobratná, prudké změny směru ji dělají větší potíže než Meganu, ten je hbitější, obratnější, řízení má lepší, ale na 17" kolech na ostrých nerovnostech více "drncá", na 16" které bych spíše doporučil je to znatelně lepší. Sám jsem si nakonec ale koupil 17", auto na nich prostě vypadá lépe.
Ještě k řazení, to je u obou srovnatelné. Uvádím jen to, že je chvályhodné kam konečně Renault posunul kvalitu řazení u tohoto šestikvaltu, bylo na čase.

Motory - 1,6 CDTi jsem zatím nezkoušel, ale asi si zde motory nemají co vyčítat. Jen nechápu v testu, že s motory se dá jet i pod 1000 ot... ano dá, ale rádce řazení v Meganu ihned pod cca 1450 ot. radí podřadit a dává to smysl, trápit takhle motor? Od cca 1800 ot. nastoupí max. točivý moment a většina je překvapená, že jde o naftovou 1,6, motor se ochotně vytáčí až k 4000 ot. a má to i smysl, taky převody nejsou až moc na krátko, tak akorát 2500 ot. ve 130. Spotřeba evidentně lepší u Meganu, dáno asi hmotností Astry. Já osobně po 28t km mám průměr 5,2/100 km. Mimo město se dá bez problémů i při svižné jízdě dostat pod 5 l/100 (nedávno jsem jsel až k Zemplínské Širavě, 551 km, 84 km/h, střídavě dálnice, jel jsem hodně rychle - viz průměr, ve třech a spotřeba 4,95), při úsporné pod 4,5, můj rekord na jednu nádrž je 4,45 l/100km a 1223 km, zůstalo ještě ai 6 litrů, takže přes 1300 se na jednu nádrž dá udělat.

Nakonec jsem koupil Megana, který zítězil lepší cenou, zárukou na 5 let/100km a dostal jsem na tuto dobu i servis v ceně, ale oba mají co nabídnout proti největší konkurenci z Koreje a to především lepší motory a je to určitě lákavá alternativa proti ročním oktávkám a Golfům s 2,0 TDI.
Rozbalit vlákno
38
25. 10. 2014 13:34
Re: Vyzrálí konkurenti
Naprostej souhlas. Já šel koupit naftu 1,6 dCi, manželka rozhodla , že benzín 1,2 TCe 97kW... :-)

Ale jedna věc mne v testu pobavila... Proč si testér stěžuje na ovládání mezi sedačkami, když na stejném místě to má Audi, BMW a všichni??? A navíc - počítám, že tenhle testovanej kousek byl vybaven R-Linkem, kterej jde ovládat dotykově přes displej. Pokud ovládám R-Link já, pak dotykově, sem tam si PO PAMĚTI (ono si jde rychle zvyknout, kde se jaký tlačítko nachází) nastavím něco ručně... Takže nechápu to mínus v ovládání... Ale to je prostě dasAUTO.CZ. :-)
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 14:23
Re: Vyzrálí konkurenti
To je prostě problém MACZ a Auto.cz, že objektivně hodnotit nedokážou. Já teď zase po delší době jel Octavii II., vezl jsem kolegova kombíka s 1,4 TSI 90 kW ze servisu a tak jsem mu ho trochu provětral a mohl srovnávat s Meganem. Pravda, Octavka je měkčí a míň bouchá, ale on ji má na 15", ale v interiéru jsem si taky musel dost zvykat, mnohokrát jsem ubíeral hlasitost na páčce, která tam nebyla... páč za stejnou cenu má holobyt >:-[]

Musíme někdy ty dva výkonově podobné motory srovnat. ;-)
25. 10. 2014 15:34
Re: Vyzrálí konkurenti
Nemám problém se srovnáním. :-) Taky by mě to zajímalo, ačkoliv ty pozitiva i negativa každýho z motorů jsou celkem očekávatelný. ;-)
Avatar - Dzakobo
25. 10. 2014 17:22
Re: Vyzrálí konkurenti
Kolega by tvoje dci pojel s přehledem. ;-) Ty 1,4 mají v reálu okolo 115 kW, to dci bude max 100 kW.
A 1,2 tce půjde rychle do otáček, takže tipuji benzín vždy za vítěze.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2014 17:48
Re: Vyzrálí konkurenti
Kdes přišel na to, že 90kw TSI má v reálu o 25kw víc??? To je přeci kravina, proč by to automobilka prodávala za nižší ceu? Já jel 1.4 TSI v Octe III, tu slabší 81KW variantu a byla to líná mrcha a reálně to nejelo o moc rychleji, než staré 1.2 TSI 77kw...
25. 10. 2014 17:56
Re: Vyzrálí konkurenti
Tuner ti to čipne za lit na dálku přes mobil a máš tam to tam hned. Potvrzení i s grafy ti pošle mailem.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2014 17:58
Re: Vyzrálí konkurenti
Chápu >:-[]
Avatar - Dzakobo
25. 10. 2014 18:48
Re: Vyzrálí konkurenti
Svět Motorů měřil v roce 2008 nebo 2009 výkon na brzdě, bylo to v časopise, ten už teď nemám, ale moc dobře si na to pamatuju. Pro mě to bylo největší motorové překvapení té doby.
25. 10. 2014 19:19
Re: Vyzrálí konkurenti
Tak to měli nějaké novinářské auta. Je celkem známé, že auta na testy a prezentace toho u Škodovky ze sérií nemají moc společného.
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 18:34
Re: Vyzrálí konkurenti
Neodjel by mi, jestli má nějaký kW navíc, tak ano, je to možné, ale stejěn tak má navíc nějaký kw i dCi. Máme ttady takové táhlé dlouhé stoupání, kde oba auta jsem projel, oba jjsou zajeté a prázdné a vím, že 1,6 dCi má na vrcholu více, nemluvě o tom, že se s ní lépe předjíždí v tom kopci než s 1,4 TSI 90 kW. Nejede špatně, to ne, ale 320 Nm tam není a těch pár kw rozdílu taky .
Avatar - Emel
25. 10. 2014 18:44
Re: Vyzrálí konkurenti
Taky myslím... o kus dál je asi až ta 1.4TSI 110kW (viz pajuv Leon). Na to 2.0TDI bych si asi taky vsadil vcelku s lehkým srdcem.
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 18:56
Re: Vyzrálí konkurenti
Nevím, jestli jsem to tu někde psal, ale v táhlém dlouhém jsme se jednou s "naháněli tři", před rozdvojením do dvou pruhů to bylo Octavia II 2,0 TDI 103 kW, E39 525 a já, nahoře byl první 525, ale ne s velkým rozdílem a já poslední, taky ne s velkým rozdílem. Prostě dle očekávání. 1,4 TSI 90 kW by byla tak nějak za mnou, tím jsi sem celkem jistý.
25. 10. 2014 14:34
Re: Vyzrálí konkurenti
Ale jinak ten test byl docela v pohodě. Dalo by se asi polemizovat nad bodováním. Ale jsou to jen drobnosti. Třeba proč má Mégane stejně bodů za brzdy, když má kratší brzdnou dráhu. Nebo proč má stejně bodů za pružnost motoru, když z 80 na 120 to zvláden o skoro 2s rychleji. Dále mně potěšily docela přesné tachometry. Nechápu, proč to nedokáže koncern. Možná to dělá schválně, aby jim auta míň žraly a jely pocitově rychleji. Na dálnici, je pak musíš pořád předjíždět, protože se tam plouží 120.
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 18:35
Re: Vyzrálí konkurenti
2 vtrřiny je teda slušný rozdíl a to je patrně ten rozdíl ve hmotnosti a v délce převodů.
Ano. Megane má hodně přesný tachometr, teď jsem si to opakovaně zkoušel s navigací i dle radarů v obcích a do 2km/h je rozdíl i ve 130.
25. 10. 2014 18:46
Re: Vyzrálí konkurenti
To mě právě překvapuje. Už ve více testech to vždy dělá při 130 jen 2 km/hod. U mě je to dle navigace taky jen 2 km/hod. Tdy mě to vlastně nepřekvapuje. Spíš mě překvapuje, proč u VW byl ve více testech rozdíl 10 km/hod.
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 18:56
Re: Vyzrálí konkurenti
na MACZ zase je Auris a tam to bylo ve 130 dokonce 13 km/h.
Avatar - miromen
26. 10. 2014 17:02
Re: Vyzrálí konkurenti
Koukam tva demence tě stale neopoušti a pořad tu budeš placat nesmysly jak špatně hrajici gramofonova deska. Už se s tim smiř že konkurence umi lepši ale je potřeba si zaplatit.
Avatar - Ronault.
26. 10. 2014 18:38
Re: Vyzrálí konkurenti
Říká ten, co koupil Golfa v době, kdy končila výroba VI. generace a stál srovnatelně s Meganem, tak tu nehrej magnáta, ty éro.
Avatar - miromen
26. 10. 2014 20:57
Re: Vyzrálí konkurenti
No v r.2010 6 generace rozhodně nekončila. A ano vzhledem k tomu že staly oba +- stejně tak nebylo o čem.
26. 10. 2014 19:27
Re: Vyzrálí konkurenti
A nemáš něco k věci? Třeba mně to zkus rozumě vysvětlit. Pokud jde o ty ceny, tak spíš vidím ty levnější golfíky s 1.2 TSI nebo 1.6 TDI. Nejde tedy o to si připlatit, ale o to se trochu ošidit. Pak jim nezbylo ani na tu navigaci, podle které by věděli kolik jedou a zbytečně brzdí provoz.
Avatar - miromen
26. 10. 2014 20:55
Re: Vyzrálí konkurenti
Nevim co se ti honi hlavou ani to kdo tebe nebo koho ty brzdiš. Ale dokola tu omilat jednu a tu samou nesmyslnost v tom bude nějake trauma. Zřejmě tě prohaněji služebni Octavky a ty potom ve vzteku pišeš tyto blaboly.
26. 10. 2014 17:05
Re: Vyzrálí konkurenti
To musíš mít kola hodně blízko obvodu, s jakým počítají. Já třeba nafukuji pneumatiky k dolní hranici doporučených tlaků, protože auto málo zatěžuji a podvozek je na ně shodou okolností laděný. Norma připouští myslím +10 % + 6 km/h. Tedy v 80 může ukazovat až 94 (80+8+6), ve 120 pak 138.
26. 10. 2014 19:22
Re: Vyzrálí konkurenti
A s jakým rozměrem počítají u Octávek nebo u Golfa, že se skoro nikdy netrefí?
Avatar - Emel
26. 10. 2014 19:32
Re: Vyzrálí konkurenti
Octavia má 195/65/15, 205/55/16, 225/45/17, 225/40/18 a 225/35/19. Rozdíl mezi nejmenší a největší je poměrně malý, necelé 2km/h při 130.
26. 10. 2014 19:36
Re: Vyzrálí konkurenti
A proč tedy ten tacháč tak proměřuje?
Avatar - Emel
26. 10. 2014 19:42
Re: Vyzrálí konkurenti
Proměřuje vcelku normálně... naposledy jsem četl test Scoutu, tam bylo 48,1/87,3/124,7... srovnávaný Xtrail měl 47,2/84,9/122,7.
26. 10. 2014 20:02
Re: Vyzrálí konkurenti
Já jsem četl asi 3 testy a ve 130 to dělalo 10 km/hod.
Avatar - Emel
26. 10. 2014 20:37
Re: Vyzrálí konkurenti
To nevím kde... ve všech testech co jsou tady je to kolem 4-6km/h. Já mám změřeno podle GPS 150 tacho = 143GPS, na nejmenších kolech (16"). X-Trail je asi rekordman, takový úlet jsem nikde neviděl... hele, von je to vlastně napůl Renault ;-)
27. 10. 2014 07:00
Re: Vyzrálí konkurenti
Co já vím. Jen říkám, že Ronault musí být hodně blízko. Nejde jen o nominální rozměr, ale i o výrobce/ model a dokonce i kus pneumatiky, mechanické opotřebení, tlak uvnitř pneumatiky, který se samozřejmě mění s teplotou pneumatiky, ale i atmosférický tlak, nebo složení náplně pneumatiky. Ono se to nasčítá. Ve 130 je povolená odchylka [0;19], pod 2 je tedy hodně blízko.
26. 10. 2014 16:55
Re: Vyzrálí konkurenti
Co má společného pocit s přístroji? Mám spíš opačný problém - myslím si, že jedu mnohem pomaleji, než ukazují přístroje.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2014 17:50
Re: Vyzrálí konkurenti
Mne osobně třeba vadí tempomat na středové konzoli, to by Renault mohl vymyslet lépe. Nejlepší ovládání tempomatu má za mne koncern VW, ta klasická obyčejná páčka pod volantem funguje jednoduše. Nejhorší to má Ford >:D

Jinak ostatní věci, jako rádio pod volantem mi přijdou jako naprosto přirozná a funkční věc, takhle bych to bral u každého auta.
25. 10. 2014 17:54
Re: Vyzrálí konkurenti
Tempomat v Méganu je na volantu.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2014 17:58
Re: Vyzrálí konkurenti
Tak to sem z textu Ronaulta zle pochopil, ale v Laguně III je na středové konzoli že? A možná i na Koleosu?
25. 10. 2014 18:10
Re: Vyzrálí konkurenti
Teď nevím, jestli oba píšete o tom samém... Aktivace tempomatu je mezi sedačkama, ovládání je na volantu... Dá se spekulovat, proč je to na dvou místech, ale píšu to vejš, že pro člověka, kterej nepoužívá omezovač, je to po jednom použití jedno. ;-)
25. 10. 2014 18:06
Re: Vyzrálí konkurenti
Jak jsem již někde psal, já to tlačítko na aktivaci tempomatu použil jen jednou. Když jsem si to auto koupil. A jelikož nepoužívám omezovač, už je mi jedno, kde je umístěný. Ovládání tempomatu na volantu je super. Já si na páčku nezvykl ani v BMW 5, ani v Octávce. To ale neznamená, že někomu to vyhovuje víc. Nedávno jsem měl na víkend RR Sport, a tam je ovládání tempomatu taky na volantu, tak mě to potěšilo... >:D

Shrnuto: kdo nepoužívá omezovač, nepotřebuje ani tlačítko na aktivaci. :-)
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 18:38
Re: Vyzrálí konkurenti
Megane - zapínání tempotatu je u loketní opěrce, tam se PŘEPÍNÁ mezi tempomatem a omezovačem, najdeš jej po hmatu bez problémů, protože tam máš položenou ruku, kdy vyjedeš na dálnici a uhovíš se do pohodové polohy. Ovládání je na volantu. Já naopak ovládání na páčce u VW nikdy jaksi nepochopil, příjde mi komplikované a u starších modelů se nedalo ani upravovat rychlost a nikde nebyla zobrazena, třeba na Fabiích.

Laguna II - stejný přepínač je vlevo od volantu, asi tam, kde má koncern ovládání světel, které ale nikdo nekritizuje, proč, to nevím, ale u Laguny II to kritizovali redaktoři pořád.
26. 10. 2014 15:23
Re: Vyzrálí konkurenti
Pěkně napsáno.
Zajímavé je porovnání tady:

[odkaz]

Spotřeba záviděníhodná - já po půl roce s Ceedem SW a 1.6CRDI - 16t km ve velmi svižném tempu na 17" (225/45) s průměrem 6.0l.
Nevím jak to má kompletní konkurence, ale osobně mi chybí (z celé výbavy Experience Ultra) snad jen kontrolka ukazující čištění filtru - Ceed si během té doby docela papká, potom zase míří k 5-ti litrové spotřebě.
Avatar - Ronault.
26. 10. 2014 18:25
Re: Vyzrálí konkurenti
To asi pak někdy musím pročíst, díky.

Tak to máš docela hodně velkou spotřebu, já se na 6 litrů dostal jen jednou a to jsme jeli ve čtyřech, v dešti a bylo hodně větrno, po dálnici, s plným kufrem a jel jsem pořád kolem 130-140, to bylo tuším necelých šest.
Já ani nevím, jestli Megane 1,6 dCi tu kontrolku má a ani jednou jsem neviděl, že by FAP vypaloval, podle mě je to dáno tím, že FAP je hned za motorem ještě před turbem, což má prý výhodu v tom, že splodiny jsou horké když do něj proudí, takže tam není přídatný vstřik, který spotřebovává naftu a do turba jdou splodiny daleko čistší, takže by se nemělo zanášet. Nápad je to dobrý, ale podle mě to právě trochu dělá větší turboefekt než má třeba ta 1,6 CRDi, ale zasezmenšuje spotřebu. Snad FAP bude fungovat, podle Renault fora a jak jsem se ptal ve dvou servisech, tak nikdo zatím s motorem neměl problémy včetně FAP, ale taky skoro nikdo nemá najeto více jak 100t km. Přecejen do firemních vozů berou častěji 1,5 dCi.
25. 10. 2014 12:10
ehm?
Jaksi jsem nepochopil jakou verzi Astry tester testoval v tabulce ma napsano, ze za 450 000,- ve vybave enjoy a v textu vyplyva, ze ma priplatkove sedacky a flex drive....(????), sedacky pak samozrejme ve vysledku Astra vyhrava 1,25 ku 2 bodum...
Rozbalit vlákno
3
25. 10. 2014 14:54
Re: ehm?
Auto v cenovém srovnání nemusí mít vůbec nic společného s testovaným kusem. Tedy kromě toho, že jde o stejný model/ karoserii. Mají nějaké požadavky na výbavu a to, co tam vidíš, by mělo být to nejlevnější provedení, které je splní.
25. 10. 2014 15:07
Re: ehm?
Dyt tam maji psano "Cena verze Světa motorů"...
25. 10. 2014 15:17
Re: ehm?
Verze Světa motorů je konfigurace pro cenové srovnání a obsahuje výbavu, jakou si vymysleli. Ne, kterou mají v testu. ;-)

Výbava verze Světa motorů je tam také vypsaná a jak si můžeš všimnout, je shodná pro všechny tři vozy. Snad sis nemyslel, že dostali k testu auta v podobné konfiguraci. Nemluvě o tom, že se Cee'd testu neúčastnil. Dále máš porovnání vybrané výbavy nad rámec verze Světa motorů. Chápu, že to může být na první pohled matoucí, ale tak to je.
25. 10. 2014 12:36
clovek posle prispevek.
a nejde videt....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2014 12:38
Kontumace
Stojí tu v testu dvě zcela rovnocenné kombi. Přitom vzhledem ke stáří Mégane je až k nevíře, jak nadčasový tento model je a i po těch letech nemá vnější vzhled příliš mnoho vrásek.

Bohužel pro Mégane, interiér je prostě "stará škola", což ovšem ne ve všech ohledech představuje kritiku. Taková Octavia by mohla vyprávět... Nicméně právě interiér Opelu je jiný level, od kvality materiálů, přes zpracování až po svěží vzhled. Opel navíc pohodu v interiéru korunuje třídně nejlepšími sedadly. Navíc jako celek působí Opel velmi bytelně, což už se dnes příliš nenosí...

Z druhé strany má Mégane nesporné kvality, především pohonné ústrojí představuje třídní špičku a z jinak průměrného modelu dostává doslova maximum.

Jako celek tedy stojí oba soupeři na stejném stupni, a nebojím se vyslovit tu, že jde o stupně nejvyšší. Hovořit zde o vítězství? Kdo rozhodne, že lepší interiér znamená víc než nižší spotřeba? Tohle vítězství je zkrátka jen dílem kontumace. Někdo zkrátka vyhrát musel...

A co konkurence? Jistě, Octavia v 2.0 TDI s plné palbě tyhle kombíky setře, jenže když se postavím nohama na zem, tak Octavia či Golf s jejich 1.6 TDI v rozumné cenové dimenzi zkrátka ve srovnání s testovanými modely nedokáže zaujmout.

Astra ST :yes:
Mégane Grandtour :yes:
Rozbalit vlákno
62
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 14:17
Re: Kontumace
Já bych to s tím interiérem tak jednoznačně ve prospěch Astry neviděl a ani stárší školou. Já si toho i včetně nové Octavie III vyzkoušel ve třídě hodně a Megane boduje asi nejměkčím a nejpříjemnějším plastem horní části palubky. Megane je prostě spíše strohý, vydal se stylem BMW, horizontální linie, ale bez hran a minimum chromu, krom toho na volantu, který by tam ale taky nemusel být, jako jediný se v celém interiéru při sluníčku leskne, naštěstí nerazí do očí. Astra je spíše taková s chromovými doplňky, působí díky tomu tak luxusněji, tak jako třeba Golf, s více drobnými cinkrlátky (přiznívci VW nebudou souhlasit, oni přece fandí strohému designu, ve skutečnosti nejvíce chromu ve třídě má/měl prostě Golf).
Máš pravdu s motory. Zkoušel jsem držet krok s Octavii 2,0 TDI v táhlém dlouhém, nepředjedu ji, ale ani mi nějak neujede, 1,6 TDI zůstává daleko vzadu. 1,6 dCi prostě nahrazuje 1,9 dCi svým umístěním v hierarchii, takové motoru kousek pod vrcholem, vrchol tvoří 2,0 dCi, který ještě nedávno v nabídce u nás byl a pokud vím, tak v některých státech stále je.
Avatar - _Karel_
25. 10. 2014 15:24
Re: Kontumace
K čemu je dobrej "nejměkčí a nejpříjemnější plast horní části palubky"? Chápu to v místech styku s kolenem, loktem, ale vršek? Tam je snad požadavkem jen aby to vypadalo jak má.
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 18:39
Re: Kontumace
Neříkám, že to k něčemu je, ale že to tam je a pro olizovače a ochmatávače je to prostě slast >:D
Avatar - _Karel_
25. 10. 2014 20:03
Re: Kontumace
Jasan. Jen slovíčkařím ;-)
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2014 15:56
Re: Kontumace
přesně jak píše karelgr, k čemu je ti nejkvalitnější horní měkčená část palubky?
A co má Mégane pod tou horní částí, tak to zrovna extra pýcha není, dekorační lišty jsou na úrovni kolotočů, dveřní výplně sice čalouněné, ale tvarově jednoduché výlisky základní kvality, kvalita čalounění sedadel Mégane žádná sláva. Vždyť se stačí podívat na kvalitu obšití a švy v Mégane připomínají doby š120...

Navíc alespoň ve Fluence byly velké stížnosti na polokožené čalounění, protože Renault dává umělou kůži. A myslím, že Mégane měl použity materiály zcela shodné...

Podívej se třeba na elegantně vytažené ofuky bočních skel u Astry, švy na čalounění jsou pravidelné jak příliv a odliv...
25. 10. 2014 16:21
Re: Kontumace
Koukám, že s přechodem koncernu na tvrdý plasty tady začínaj ty měkčený pěkně prohrávat. >:D A lišta na úrovni kolotočů??? Dobrý, v tom případě absolutně nevím, jak nazvat tu stříbrnou pýchu v nový fabii. >:D A výlisky dveří základní kvality??? Co to je? Nějak nechápu, co bys tam chtěl. Koukni se na novou OIII, tam je to o hodně horší. A to je o pár let novější auto.

A sedadla? To obšití jsi viděl na vlastní oči, nebo soudíš z řečí u piva??? Protože pokud se bavíme o sedačkách v mym autě, je ta kvalita obšití na maximální úrovni. Fakt je, že nevím, jak je na tom základ Generation. Nechci se hádat. Zajímalo by mě, co na to Ronault.
25. 10. 2014 16:41
Re: Kontumace
Nevím, jak je na tom teď Mégane, ale řekl bych, že spiš se bude blížit Scénicu než tureckým Méganům. A ve Scénicu po 5 letech žádné známky opotřebení (potah sedaček, plasty, kůže). Pokud jde o ty potahy, tak mají látkuTeflon® (jsou dle výbavy) vyvinutou s firmou Dupont a prospekty nelhaly. Potahy jsou pořád jako nové. Pokud jde o to měkčení. Nemá náhodou Mégane měkčený plast i na dveřích?
25. 10. 2014 17:07
Re: Kontumace
Fakt nevím, odkud čerpá svoje informace rohYpnol, ale já, ani nikdo jinej si na čalounění a obšití nestěžuje, a ani nemá důvod. Dokonce obšití řadičky a volantu je naprosto precizní a nikde netlačí, po opotřebení nikde ani známky. I druhá generace po šesti letech měla sedačky jak nový, a to nepoužívám potahy. Dokonce ani zátěž po dětech na zadních sedačkách nenechala žádný stopy. :-)
Co se týče měkčenýho plastu na dveřích, osobně to kvituju, protože jezdím s loktem na dveřích. Trojkovej Megane to tam měkčený má. V práci máme novou OIII a tam je to tvrdý jak podrážka u kanad. Ale každej má asi jinej názor. Třeba u dvojkový Octy nám po 80ti tisících to obložení na dveřích popraskalo, což mě překvapilo.

Spíš se mi celkově líbí, jak jde stádo s koncernem. To je kvalitativní sešup jak bejk. Vidět to je na "posunu" od měkčenýho plastu k tvrdýmu, tak v použití multilinku jen u nejsilnějších verzí. A najednou věci, co dříve vadili, jsou vlastně u koncernu pokrokem... A nikdo z těch VAGfans nepřizná, že už to taky není, jak bejvalo. A už vůbec nechápu to zdejší slintání nad naprosto oholenou Fabií III. To je mazec. ;-)

PS: A teď hurá do mě. :-)
Avatar - Emel
25. 10. 2014 17:34
Re: Kontumace
Nevybavuju si nikoho, kdo by odklon od multilinku považoval za pokrok. Můžeš jmenovat třeba dva tři nicky? Je to jednoznačně krok zpět. Vcelku rozumně je to u Golfa - pouze základ s torzkou, střední proud už s multilinkem... ale i tak si umím představit, že by si někdo rád ten multilink pro 1.6TDI připlatil.

Jiná věc je, že konkurence na tom je vesměs hůř (tj. nemá ten multilink vůbec nebo z něj neumí nic vytěžit (H&K) - čest výjimkám typu Focus nebo M3).
Avatar - Ozzman
25. 10. 2014 17:57
Re: Kontumace
Já mam třeba kamaráda, kterej o Oktavíce bez multilinku básní, že prý aspon nebude drahá výměna nápravy >:D Teda... přemýšelt takhle při koupi nového auta, to nevim no >:D Bohužel sem Oktávku s torzkou nejel, tak nevim, jak moc je to hrozné či ne oproti lepším verzím :-)
25. 10. 2014 23:08
Re: Kontumace
a kedy chce ten vol menit napravu, mne sa to doteraz na ziadnom aute nepodarilo.
25. 10. 2014 18:00
Re: Kontumace
Proto ty uvozovky u posunu. Ten pokrok byl takový dloubnutí k Voršprungu. :-) Narážel jsem na to, že dříve v testech nejel vlak přes multilink, a najednou ani ta torzka vlastně nevadí... Viz nové testy Octy. A mám v paměti, jak vlastně VWavwerka přiznal, že jízda v nový OIII s torzkou je na úrovni Megana. Tzn. konstrukčně 6 let starýho auta. To je vlastně pro megana vysoký ohodnocení. O úrovni plastů a posunu od měkčených k tvrdým nemá smysl diskutovat. Jenže doba je taková a šetří se všude... :-(

Uvidíme, s čím přijde nová generace Megana... Co jsem slyšel, nárůst co do velikosti čekat nejde, koncepce interieru má bejt úplně odlišná. Co si pod tím představit, to netuším...
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2014 19:11
Re: Kontumace
Stížnosti byli u Fluence na polokůži, která se rozpadala. Mégane měl podle mě zcela stejnou polokůži (minimálně vzhledově, jestli do Fluence dávali II. cenovou fakt netuším...).

Ke koncernu VAG, vzhledem k tomu, že novou Fabii a Octavii za kvalitativní propad kritizuji, tak myslím pláčeš na špatném hrobě >:-[]
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 19:17
Re: Kontumace
Já teda ani nevím, kdo si stěžoval na problémy s polokůží u Fluence, ale nemusím vědět všechno.
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2014 19:42
Re: Kontumace
Právě že to byly opakované stížnosti. Což mě docela zarazilo a mrzelo zároveň. Najdeš to buď na forech, nebo myslím že i zde na MACZ.
25. 10. 2014 20:57
Re: Kontumace
Fluence s tím problém měl. Někde se to šetření projevit muselo. Stejně jako u Mégane Generation. Hodně věcí na těchto autech vypadá stejně jako U Mégane, ale ve skutečni jsou úplně jiné. Jde o úplně jiná auta. Renault měl Flueence od Mégana více odlišit a Mégane Generation se na náš trh neměl vůbec dostat.
25. 10. 2014 23:05
Re: Kontumace
tak ja mam grand scenica v plnke, ale interier je opotrebovany velmi. mam bledy interier, hnede "kozene" sedacky.
na kozenkovej bocnici som uz musel lepit popraskanu kozenku.
manzeta radicky prasknuta.
volant zodrany skoro vsade.
rukovat radicky zodraty, viac cierny ako kremovy.
je to 2010, 140000 cisto mestskych km.
auto sa ani raz nepokazilo.
prehresky v interieri, mne vadi tiez tlacitko tempomatu na stredovej konzole, lebo ja ho vypinam, inac nevidim na displeji teplotu motora.
ak chcem mat phone sparovany s bluetooth, tak musim mat nepochopitelne zapnute radio. navi je tiez s radiom spojena, takze ak chcem navi, musim pocuvat aj radio. Doteraz som nepochopil system nastavenia hlasitosti navigacie, ked stisim radio, stisi sa aj navi, ak navi pracne zvysim hlasitost, po restarte motora je vsetko na povodnej urovni.
displej, tolko info sa tam mohlo zmestit, ale ti hnuoi tam dali len jednu hodnotu, preklikavanie medzi nimi trva velmi dlho, zlatu plaketu sa debilizmus bt som pridelil tomu, co to vymtslel.
inac s auto velka spokojnost, kedze tieto veci az tak nepovazujem za blokujuce, vykon ok, cena ok, spolahlivost ok, spotreba 6l mestskych, kombinovane 5, 5.
vcera som sedel v kia carens, to je auto o triedu horsie za tie prachy.
25. 10. 2014 17:51
Re: Kontumace
Čekal bych, že na tom bude Fluence hůře než Mégane (když tedy nepočítám Generation). A syntetickou kůži najdeš i ve vyšších sférách. Pěkná pravá kůže je nejen dražší, ale i náročnější na údržbu.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2014 10:29
Re: Kontumace
Mě nevadí, že kůže v Mégane je umělá. Mě vadí, že dle ohlasů majitelů zkrátka nevydrží.
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 18:48
Re: Kontumace
Nikde nepíšu, že to k něčemu je, ale že tam ten kvalitní měkčený plast je. Nemusíš hned mít ze všeho pupínky a hysterickou reakci. Trochu se uvolni.

Dekorační lišta je naopak moc pěkně udělaná, seděl jsem teď v Octavii RS a ta lakovaná textura mající připomínat karbon je k smíchu, tam Megane např. vede s přehledem. Nemluvě o tom, že samozřejmě záleží na výbavovém stupně, základ má jinou lištu než tady Dynamique, teda nyní se ten výbavový prvek jmenuje jinak. Plasty dole jsou tvrdé, ale s pěknou texturou, dobře slícované, nevidím problém.
Dveřní výplně možná jsou starší než konkurence, tam se podepisuje věk asi více.
Kvalita čalouěnní nevidím problém, opět zálěží na výbavovém stupni, ale udržují se dobře, vypadají bytelně a že by si někdo stěžoval, že se přešoupou?
Volant? Na to jsi přišel kde? Někdy se podívej na obšití ve 120 asi jsi ve 120 nikdy nejel, tam volant obšitý nebyl... ZTaky nevím, že by si někdo na renault foru stěžoval na loupající si volanty jako v Hyundai. Pokud vydrží ta kůže stejně jako vydržela v mé minulé Laguně II (340t km bez loupání ani známek opotřebení), tak je to luxus. Občas řídím teď Fabii I elegance a tam je to po 160t proti Laguně II tragédie

Fluence má jiné čalounění než Megane, např, na loketní opěrce má Megane textil, fluence kůži.. Nemysli, běž se podívat.
Avatar - Emel
25. 10. 2014 18:50
Re: Kontumace
To je fakt... u Laguny se oloupal kryt rádia, rozpadla koženka na řadičce, ale volant drží ;-)
25. 10. 2014 18:55
Re: Kontumace
V tvym autě, nebo to říkal v hospodě Pepa, kterej si teď koupil jedničkovou Octu RS voňavku s nájezdem nula nula houby? :-)

Není nad osobní zkušenosti.
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 18:59
Re: Kontumace
Emel měl Lagunu II, nebo možná ještě má... ? Znám jen jeho o "něco" silnější vůz >:-[]
25. 10. 2014 19:02
Re: Kontumace
Tak to se Emelovi omlouvám. :-)

Já mám známého, co kupoval Lagunu II už jako ojetou, a chová se k ní jak v bavlncew. A ten interier je naprosto v pohodě.
Avatar - Emel
25. 10. 2014 19:20
Re: Kontumace
V pohodě... je fakt, že věta "není nad osobní zkušenost" mě vcelku pobavila ;-)
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 19:02
Re: Kontumace
Řadička byla v pytli už po 100t km, prvně to povolilo na tom švu, který byl vzadu a loupalo se to jak mor, proto současné jsou v Renaultech z jiného materiálu s masivních švem a ten některé tlačí, když ho furt ojíždějí.
Kryt radia se mi oloupal až poté, co se na něj vylil nějaký ten ambipur. 8-s Tohle mi do auta nesmí.
Avatar - Emel
25. 10. 2014 19:17
Re: Kontumace
Jo, ta řadička je asi nejslabší kus, ta koženka je taková papírová... jinak je interiér nadstandardně solidní.
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 19:20
Re: Kontumace
Nevím jaká máš sedadla, já měl takový semiš, viz recenze a musím říct, že po těch 340t km taky nebyla prošoupaná. Bohužel jinak interiér prvního ročníku vrzal dost krutě. 8-s
Avatar - Emel
25. 10. 2014 19:23
Re: Kontumace
Sedačky klasika látka... ale taková docela hezká. S mými 70kg nekladu na sedačky přehnané nároky, takže sedačky jsou v hodně slušném stavu.

Vrzání a funkčnost elektrických součástí (vč. podsvícení všeho možného) je zase jiná story... ale to vrzání je z mého pohledu vcelku v normě. Ale mám jen mírně přes 300...
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2014 19:02
Re: Kontumace
Moment, já že se mám uvolnit? Myslím, že potrfená husa se ozvala :*) Víš, já mám ten luxus, že nejsem zaujatý majitel Mégane. Ano, dekorační lišty se docela liší a vzhledem k výbavovým stupňům, neustálým FL a změnám Mégane asi opravdu záleží na konkrétní době a výbavě, co jsem viděl já, tak bylo na jakostní úrovni Rapida.

Ohánět se Octavií III, to beru jako velmi dobrý vtip vzhledem k tomu, že právě ji za kvalitu interiéru kritizuji kudy chodím >:-[]

Volant? Ronaulte, Ronaulte... Já někde psal něco o volantu?

Kvalita prošití sedadel je prostě bída, švy lítají, sedadlo nemá tvar... Ok, ono je to možná více dáno konstrukcí sedadla, ale když se jednodušše podíváš na Astru, tak šev je pravidelý a zcela precizní v daném tvaru. Tohle Mégane nemá...

Vyzdvihovat kvality Laguny II ve srovnání s Fabií I, to beru taky jako takový dušičkový žert, Fabia je o 2 třídy níž...

Fluence a čalounění - já se bavil o té polokůži co byla mmj. v Technofeel a myslím, že Mégane používal stejné materiály. Těžko se můžu jít někam podívat, když v polokůži sotva kde potkám dnešního Mégane či Fluence. Takže mi nezbývá než myslet >:-[] :-!
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 19:13
Re: Kontumace
Ano, jsi nezaujatý majitel koncernového auta, přitom na koncern neustále nadává, takové zvláštní chování >:-[]

A kde měla Š120 nějaké švy prosím tě? Ano, ale tohle jsou příplatková sedadla Astry. Pravda, u Meganu jsou pak už jen kožená, takže tento mezistupeň nemá.

Fabie I je o dvě třídy níž, ale ten volant byl v té době napříč koncernem včetně použité kůže, totéž platí pro Renault.

Technofeel byly jen nějaké výbavové prvky navíc, nějaké zvláštní čalounění proti ostatním výbavovým stupním to pokud vím nemělo, takže zatímco ve Fluence byla polokůže, Megane měl látku. A nevím, že by si někdo stěžoval na nějak loupající se čalounění v Meganu.
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2014 19:44
Re: Kontumace
Pleteš se, Fabia I měla "svůj" volant, ten napříč koncernem měla Octavia/Passat/A4...

Nadávám na koncern? Ne, nadávám na DNEŠNÍ koncern, a to je zásadní rozdíl.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2014 17:54
Re: Kontumace
Jak moc je to 1.6Dci rodzílné oproti Renaultí klasice 1.9 Dci 88kw/96kw, nebo 2.0 96kw? Bohužel to 1.6 sem nejel, ale mají větší motory něco navrch? I spotřeba se dá, s 1.9 88kw Dci sem jezdil kolem 6/100 Praha/Dálnice a když sem se snažil, šlo to i pod 5 :-)
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 18:50
Re: Kontumace
Jel jsem 2,0 dCi krátce v Laguně dvě s 96 kW a pak v Laguně III se 131 kW... no, zvukově jsou podobné, mají menší turbodíru díky menšímu turbu i takové to "zatlačení" do sedaček se nekoná, vše se děje tak nějak "mimochodem". Rozdíl je ve spotřebě, 1,6 dCi dokáže i pod pět, to 2,0 dCi vždy min. o litr více.

1,9 dCi jsem jel jednou jedinkrát v LII a to je tak... 10 let? Takže nepovím.
25. 10. 2014 19:00
Re: Kontumace
Já mám projetou 1,9 dCi 96kW ve 4 roky stary GScenicu, a tam to je na pohodu. Na závodění to není, ale Krkonoše u Harrachova to vyjelo na pohodu, a tam, kde dýchavičně šplhaly starý TDI, tohle jelo mnohde i bez nutnosti kvrdlat... A oproti Meganovi v kombíku s 1,6 dCi to bylo takový těžkopádnější. Jenže asi nejde srovnat tyhle motory ve dvou různých kategoriích aut.. Myšleno MPV vs. kombi nižší střední...
25. 10. 2014 23:13
Re: Kontumace
ja auto rovnake ako ty, negativne na motore vnimam turbo dieru, pod 2000rpm nic, potom zatah. u 1,6 to bude cosi horsie, kedze aj tam sa stazuju na toto
Avatar - Ronault.
26. 10. 2014 11:16
Re: Kontumace
Docela jsem se s tím naučil pracovat, pravda, městské popojížděčky nebo třeba situace, když dojíždíš k červené a naskočí hned zelená a je třeba se rozjet za 10 km/h na dvojkum, tak tm se turbodíra nejvíce projeví. Ale pokud se motor drží v otáčkách které doporučuje rádce řazení, tzn. nad 1500, tak je to v pohodě a tubodíra není až tak znatelná. Rozhodně to není tak, jak píši někteří, že je nutné mít aspoň 2000 ot. Renault tomu trochu pomohl tím, že tám nedal až tak těžké převody, jinak by to asi problém mohl být.
26. 10. 2014 13:18
Re: Kontumace
To já bych to s tím interiérem viděl naprosto jednoznačně, Astra!

Už jsi viděl zpracování kufru Astry? Je to vidět i na fotkách...Astra je prostě auto postavené kvalitou, která se nosí ve střední třídě, prostě důraz na kvalitu materiálů a hlavně detaily, promyšlenost a ne vždy levná řešení.

Už jen zakrytí zámku v kufru, aby tam nepadal bordel, lišta z nerezu, aby se ti nepoškrábala hrana kufru. Kolejnicový systém na boku s fixačními oky. Nahoře po obou stranách opět ocelové kolejnice s háčky. Kvalitní materiál čalounění, rovné boky. I čalounění sedadel zezadu, to jsou ty detaily. Astra má vzadu modernější kotevní systém pro upevnění dětských sedaček, vak na lyže (to by kombi měla mít automaticky, Megan ne). Dále je tu inteligentní roletka u Astry, klepnu jednou, odsune se do půl, klepnu podruhé, odsune se celá, nebo se dá jen zvednout viz foto. Zadní boční okna u Astry mají odmrazování, tak jak to má třeba A6 Avant.

To samé je patrné i v předu, sedadla bezkonkurenční, rozsah nastavení, délka sedáku, celkově poloha za volantem je velmi dobrá. To v Meganu jsem bouchal loktem do B-sloupku. Další detail v Astře, ofuk bočního skla z A-sloupku. Jinak kaplička Meganu pro mě byla nepřijatelná už při jeho uvedení, působí lacině, do Clia dobrý, ale do auta o třídu výš.

Z Astry je cítit robustnost, preciznost, kvalita. To se v nižší střední rozhodně nenosí, i zde se šetří velmi výrazně. Stačí zabouchnout dveře.

Pak je to šíře výbavy, přední adaptivní xenony s natáčením...moc příjemné. Vyhřívaný volant...

Robustnost Astra neztrácí ani při jízdě. Mám ji najetou jak na 18, tak 17. A ten podvozek je stále velmi dobře odhlučněný, tlumí, je pevný, stabilní. Jinak jsem jel jen 2.0 CDTi.

Astra je v nižší střední často opomíjená, přitom je to velmi dobré auto, s širokou nabídkou motorů a výbavy. Je kvalitně postavená, dobře jezdí. Už u předchozí generace Astra H neměla problém s kvalitou a spolehlivostí. U stávající si ji Opel zase pohlídal. A já jen doufám, že si ji podrží i v příští generaci a nebude příliš šetřit. Protože směr, jakým se poslední roky Opel ubírá je správný.
Avatar - Ronault.
26. 10. 2014 18:34
Re: Kontumace
Ad kufr, ty kolejnice a posuvný systém, to je příplatková výbava, to tam Astra v základu nemá.

Já s Tebou v dojmech z auta souhlasím, Astra na svou třídu i dnes působí velmi dotaženým autem a Opel zde chtěl evidentě předvést, že není ta nejlevnější a nejslabší německá značka. Renault se drželpři zemi a při jistotě. Jenže pak je tu obrácená strana mince Astry, která vyplývá z toho, co říkáš - Astra je z venku velká, uvnitř podprůměrná, Megane je na tom lépe, o tom se nedá pochybovat, ačkoliv má astra o 4 kW navíc, je v pružném zrychlení o 2s! pomalejší a vsadím se, že v průjezdu třeba mezi kužely Megane Astře udělá diametrální rozdíl... a kdybychom to hodili za hlavu, že to jsou rodinné vozy, takže kášlat na čas mezi kužely, což beru a proto jsem i o Astře uvažoval, tak nakonec stejně výnné motory a stejně vybavená auta a Astra žere v naftě o půl litru více...

Takže ono je to něco za něco a proto podle mě i VW začalo více obsazovat tvrdé plasty a na oko často působé levněji, ale auta má lehčí a úspornější než byla. A počítám, že v příští generaci Astra už tak honosně působit nebude, protože Opel na ní určitě nebude moc vydělávat a potřebuje snížit spotřeby...

Ale jak píšu výše, Astra v mnoha věcech je lepší než Megane a třeba na Megane mi vadí absence xenonů a některých prvků výbavy, ale zase ztrácí v jiných bodech jako je prostornost, spotřeba, dynamika jízdy, ovladatelnost... takže asi tak ;-)
27. 10. 2014 14:00
Re: Kontumace
Argument, že žere o půl litru více pro mě nemá žádnou váhu. V celkových nákladech je to pakatel a pak ve výsledku stejně záleží na jízdním režimu a tvé noze. Ale půl litr při nájezdu 30k km ročně dělá 5tis Kč...tohle není argument u auta za půl milionu sorry.

At čtu jak čtu, převahu v prostornosti Meganu nevidím, Astra má víc nad hlavou, jinde Megan nějaký ten milimetr navíc, ale nic zásadního co by rozhodlo. Dvě sekundy v pružném zrychlení také nevidím. Navíc od čeho tam máš tu "kvrdlačku", chceš lepší pružnost, předjíždíš a jde ti o čas, tak si podřaď. Kdo zrychluje z 80km/h na 6° a předjíždí tak? Nikdo, v reálu tohle nepoznáš, naložíš plný kufr a rodinu a máš tam horší pružnost klidně 5 sekund...

Takže to shrneme, chtěl jsi Renault...patří ti to ;-)
Avatar - Ronault.
27. 10. 2014 14:55
Re: Kontumace
Pokud ti příjde půllitr a 5000 Kč ročně, jako nepatrný rozdíl, tak to by dle této logiky nemělo smysl kupovat vůbec dieselové motory, v podstatě tisícovka sem, tisícovka tam... Pokud je rozdíl při klidnějším stylu jízdy, tak při stejně výkonných motorech bude rozdíl stejný i při vyšší zátěži, čili tam kde Megane pojede za 4,5, tak Astra za 5 atd.

Ano, 2 vteřiny při pružném zrychlení taky nic neznamená, hlavně, když ty dvě vteřiny trávíš v interiéru s lepšími plasty, čím déle je při přejíždění obdivuješ, tím lépe si to předjíždění užiješ. Podřadit si můžeš, jestli to má u nafťáku smysl, odzkoušej si to. Při prázdném autě to jsou dvě vteřiny, při plném ten rozdíl může být větší.

Jelikož jsem jel Astru se silnějším dvoulitrem, který byl srovnatelný dynamikou s 1,6 dCi v Meganu, tak ti můžu říct, že rozdíl je to podstatný.

Bagatelizování NAMĚŘENÝCH veličin vůči SUBJEKTIVNÍMU pocitu z interiéru... ;-)

PS: za ušetřených 5 000 ročně si raději udělám pěkný weekend někde ve wellnes ve dvou než abych je projížděl v rodinném kombíku. Tohle není 911 ani BRZ ;-)
27. 10. 2014 21:20
Re: Kontumace
Ano spotřeba půl litru určitě není ten hlavní argument, který rozhodne ke koupi daného auta, které stojí v dané výbavě půl mega...V testu to ani ten půl litr není.

Ty o necelých 2 s v pružném zrychlení píšeš, jak kdyby to byla propast. A teď si představ, že se dělají i slabší verze a co teprve Octavia s 1.6 TDI 77kw? Horší pružnost může být dána delšími převody.

Ale znovu se vrátím k té pružnosti...Ty předjíždíš se zařazenou 6° a zrychluješ z 80km/h? Pokud mi jde o čas, podřadím klidně o dva stupně. Tyhle měření jsou fajn pro srovnání aut. Ale pro reálného uživatele...opět to není argument pro koupit/nekoupit. Rozdíl není závratný.

Jinak nafty jezdit nemusím, takže mě jejich pružnost nezajímá...já radši atmosféru se 6 válci :-).

Ano pocit z interiéru je pro mě jeden ze zásadních argumentů pro koupi. A Megan mi v interiéru vůbec nesedl. Opel je zkrátka jinde, sedadla, ergonomie, poloha za volantem...
Avatar - Ronault.
28. 10. 2014 16:47
Re: Kontumace
Argument, že 1,6 TDI má 77 kW neobstojí, Opel taky nabízí slabší naftové motory a VW pro změnu silnější, mluvíme tady o dvou výkonově srovnatelných motoprech ve dvou srovnatelně velkých autech za podobné (Megane je reálně levnější) peníze.

Klidně se dá na 6tku předjíždě i v osmdesái, ale tím, že jezdíš šestiválcem a ne naftou, tak nevíš, jak to chodí v reále. V Meganu v 80 na šestku ještě ani nejedeš, pod 78 ti už doporučuje auto podřadit, takže jedeš na 5, na trojku to nemá smysl podřadit, protože i když na ddiesely se 1,6 dCi nadmíru ochotně vytáčí, tak nejvyšší výkon a točivý moment je jinde. A jelikož jsou oba motry si charakterem velmi podobn, tak ani podřadění nepomůže, hmotnost je hmotnost.

Takže pokud bychom brali měřitelné hodnoty a shnuli si to - Megane je rychlejší, pružnější, úspornější, prostornější, má lepší ovladatelnost,má kratší brzdnou dráhu, lepší výhled při parkování a je dokonce i levnější. Astra má útulnější interiér, lépe filtruje příčné nerovnosti a může mít vyhřívaný volant a proto vyhrála ;-)
25. 10. 2014 15:01
Re: Kontumace
Co se stáří Mégane týče, Astra je jen o rok mladší.
25. 10. 2014 15:44
Re: Kontumace
obe auta sa mi pacia obe znacky mam rad body su kravina ak si uvedomime ze bodovo v podstate renault stratil len pri kolonke ovladacie prvky >:-[] >:-[] to hovori o redaktoroch nie o aute ;-) r-link je top :yes:
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2014 15:58
Re: Kontumace
to jsem myslel, že víc.

Myslím, že Opel přijde u Astry stejně jako u Corsy s polo-generací...
Avatar - Jaros71
25. 10. 2014 15:58
Re: Kontumace
Mš se ty auta líbí podobně jako nový VW Golf či Octavia III , nebo i spíše Seat Leon ST.. ;-)
Každý má na výběr zajímavé auto , a ceny jsou dost podobné!
Každý dealer je schopen něco zajímavého vymyslet ;-)
Avatar - Emel
25. 10. 2014 17:43
Re: Kontumace
No, Octavia začíná být za rozumné peníze někde pod 400 po slevě (Ambition Plus s 1.2TSI 77kW 6st. a nějaké drobnosti). Její výhodou je, že v liftu dokáže pro část kupujících nahradit kombík a v praxi tak umazat část jejich cenového náskoku.

V cenách okolo 350 je to u Škody nebo VW zbytečná křeč, než auto s pětikvaltem bez loketní opěry, to raděj nějaký Ceed nebo Pulsar nebo Megane. Pro mě se to začíná lámat až s 1.4TSI, nějaké Ambition Dynamic Plus... to už je ale ceníkových 480.
Avatar - _Karel_
25. 10. 2014 20:23
Re: Kontumace
Mě O3 combi 1,4 tsi se slušnou, ale ne luxusní výbavou vychází v ceníku okolo 700. Což mi přijde dost mazec, a slevy (zdá se) za poslední rok už nejsou co bývaly.
Avatar - Emel
25. 10. 2014 21:17
Re: Kontumace
Přeháníš... za 700 v liftu se dá nakonfigurovat obstojně RS, s navi a senzorama...
25. 10. 2014 21:36
Re: Kontumace
Fakt je, že já o OIII ani neuvažoval, ale jen tak z nudy jsem to hodil do konfigurátoru, a pokud bych chtěl + - stejně silnej motor (kolem 100 kW) a výbavu (bezklíč, navi, dvouzonová klima, senzory vpředu i vzadu + couvací kamera, vyhřívaný sedačky, atd), byl jsem u OIII na 580t Kč... A to fakt ne. Já za mýho Megana Grandtoura dal 370t. Přiznám, že přes známýho prodejce a navíc jsem objednával ještě na konci roku, protože jsem měl info, že auta zdražej, a zaniknou i různý akce typu vyšší výbava za cenu nižší...

Na druhou stranu je fakt, že kraviny typu hlídání jízdního pruhu a pod. jsem mít nemusel, ale byly v paketu, a některý věci ani Renault nenabízí. Např ty xenony, to mě mrzí. Ale u Octy zas není kamera... Holt si člověk nemůže dopřát všechno, ale mám dvě menší děti, a prostor i kufr jsou při nejmenším dostatečný, a závodník taky nejsem, takže i ty koně mi stačej. Blbnout můžu v práci, nebo s půjčenejma kárama. :-)
Avatar - Emel
25. 10. 2014 21:50
Re: Kontumace
Kamera už je.
25. 10. 2014 22:17
Re: Kontumace
Už i u Octy? Já to nesleduju, jen vím, že teprve nedávno jí začli montovat do Játyho. Každopádně v prosinci ještě u škodovky nebyla vůbec.
Avatar - _Karel_
25. 10. 2014 21:39
Re: Kontumace
Kombi elegance DSG, k tomu pár věcí.....metla, kola 18", bez navi a bez senzorů..Pravda, DSG je hned 50tis., ale i tak..
Tvoje konfigurace mi vychází 514 místo těch 480, buď špatně koukám, nebo zdražili.
Avatar - Emel
25. 10. 2014 21:57
Re: Kontumace
I tak mi to přijde dost... ale samozřejmě, kombi + DSG + metla + alu jsi na 617... do těch 80 bych asi senzory nacpal, ale je to věc priorit.

1.4TSI za 460.900, k tomu paket Dynamic Plus za 18, povinně dělené sklopné sedadlo za 1400.
Avatar - _Karel_
25. 10. 2014 22:01
Re: Kontumace
Aha, já o kombi a ty o liftu, tak tam je ten rozdíl.Protože 1,4tsi kombi abition začíná 496. Sice už slušnej motor, ale za tu holotu......
Avatar - Emel
25. 10. 2014 22:21
Re: Kontumace
Ambition Plus beru jako nutný základ, Dynamic je fajn... a jo, je to vcelku drahé.
Avatar - Ronault.
25. 10. 2014 22:32
Re: Kontumace
To nemá dělené sklopné sedadlo v ceně? :-O To jsou ty rarity, co u Škodovky dojmou. Musí kvůli tomu děla všechan čalounění, formy, lisy, výůlně ve dvou tvarech a pak naúčtují 1400 Kč... to mi asi hlava nebere, v dnešní době.
Avatar - _Karel_
25. 10. 2014 22:36
Re: Kontumace
Dostkrát jsem si ji konfiguroval a nikdy jsem si toho nevšiml. Máš pravdu, trapas a vypadá to jako ekonomický nesmysl.
Avatar - Emel
25. 10. 2014 22:50
Re: Kontumace
Myslím že má, ale bez té sklopné loketní opěry s průvlakem na lyže. Kombi ho má asi vždycky, tam ten příplatek není.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2014 10:52
Re: Kontumace
A není to sklopné sedadlo SPOLUJEZDCE?
26. 10. 2014 07:55
A tak to je blbost...
A tak to já teda nevím, ale z tech dvou posledních testu je podle vas nejlepší kombik teto třídy Astra, pak Megane, Hyundai a poslední je VW Golf...

Oktavka a Focus a Seat předpokládám budou podobně jako Golf.
Octavia získá body za delší rozvor a proti Golfu ztrati v tichosti a plavnosti jízdy a Focus má menší kufr, takže v testu by nejspíš dopadnul jako uplne poslední... Kam byste se rozhodli dat Kiu to já vážně nevím, to mi hlava nebere...

Tolik k vašemu hodnoceni.

A já mam JINY názor a vaše zhodnocení, kde mezi těmito kombiky je Megane druhy nejlepší a Golf (nejspis s Focusem a Octavkou) jsou nejhorší ...
Sorry, ale to je podle myho názoru úplná blbost!!!

Recenzenti už by mohli pochopit, ze fakt neni cílem, aby všechny testovany auta byly nejlepší.

Ještě jednou - podle me je vaše hodnoceni blbost. Dovolte mi, prosím, mít jiný názor.

Osobně se domnivam, ze Octavia, Golf a Focus jasne dokazují, jak se dobré kombi dělá (a taky něco vydrží), v Astre jsem nejel, ale prý je dobra. K Meganu nemám hezkých slov, prodává se jen kvůli ceně a tečka.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Emel
26. 10. 2014 08:44
Re: A tak to je blbost...
Poslední testy jsou s 1.6 TDI a tam Golf se svým 5st, torzkou a 77 KW dává konkurenci šanci... protože motor beru jako základ, asi bych koukal jinam (nebo připlatil dvoulitr).
26. 10. 2014 10:14
Re: A tak to je blbost...
Hm, vzdy zalezi na preferencich, pro nekoho je dulezitejsi nizka cena a sest kvaltu, to ja chapu, ale me preference jsou jine a aby dozivajici Rencek vychazel v testech jako pecka auto, to nevim no...
Avatar - Emel
26. 10. 2014 10:48
Re: A tak to je blbost...
Za ty peníze je to rozhodně zajímavá volba - 1.6dCi je rozhodně širší špička dané objemové kategorie a ani v ničem jiném Megane vyloženě nezaostává.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2014 10:35
Re: A tak to je blbost...
Octavia, Golf a Focus jasne dokazují, jak se dobré kombi dělá (A TAKY NĚCO VYDRŽÍ).

Opravdu velmi humorný názor. Astra či Mégane neměli v aktuální generaci, která už tu je dost dlouho, naprosto žádný fatální konstrukční prohřešek. Naproti tomu Octavia/Golf/Leon měli hromadu problémů, a to jak v benzinech, tak v dieselech (2.0 TDI)... Takže nová generace naopak bude muset napravovat pověst.

Mégane se prodává jen kvůli ceně? Vzpamatuj se. Mégane v Evropě zdaleka není tak levný jak u nás a prodejní čísla má velmi dobrá. Cena Renaultů v ČR je Evropská anomálie :-!
Avatar - Emel
26. 10. 2014 10:45
Re: A tak to je blbost...
Čemu říkáš "velmi dobrá prodejní čísla"?

Z 270t z roku 2010 (tedy už po krizi) je Megane na 150 (2013), letos (1-8) si "připsal" dalších -14%. Fajn, část prodejů je možná u Capturu, ale já to tedy za velmi dobrá čísla nepovažuju. Megane by měl bojovat s Focusem a Astrou, ne s Leonem a Aurisem.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2014 10:49
Re: A tak to je blbost...
Co by za ty čísla Mégane jiní dali... Napsat, že jedno z nejprodávanějších aut v Evropě se prodává jen kvůli ceně, když cenové postavení Mégane vzhledem ke konkurentům je mimo ČR zcela srovnatelné, mi přijde prostě mimo.
Avatar - Emel
26. 10. 2014 10:57
Re: A tak to je blbost...
Kteří jiní? Citroen, Fiat, Mazda? No, to je dost slabá útěcha. Renault by měl mít vyšší ambice... třeba prodat víc kompaktů než Škoda.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2014 11:04
Re: A tak to je blbost...
S přesluhující generací asi zázraky nelze čekat. Technicky vzato možná dokáže krok udržet, ale pohled zákazníka je jiný, má na výběr mnohem mladší neokoukané modely...
Avatar - Emel
26. 10. 2014 13:15
Re: A tak to je blbost...
Důvody jsou jasné, ale napsat že prodeje jsou velmi dobré podle mě nejde... 135 tisíc za 2014 nebo kolik to bude znamená vyklízení pozic, které se budou těžko získávat zpět.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2014 13:29
Re: A tak to je blbost...
To si nemyslím. Budoucí prodeje jednoznačně určí podoba nového modelu, nic víc nic míň. Těžko se bude nový model prodávat podle nějaké nostalgie předchozího modelu. Konkurenti jsou zkrátka vyrovnaní a přirozeně si při koupi vybereš to, co se ti líbí a nejvíce vyhovuje.

Zajímá dnes někoho, jak vypadala a prodávala O2? Ne, O3 se zkrátka trefila do aktuální euronálady a tak vlastně jako takový lowend-passat boduje napříč Evropou. A nový Passat tak vlastně může mířit výš na prémii C, 3er, A4. Ale to už je jiná písnička.
Avatar - Emel
26. 10. 2014 14:17
Re: A tak to je blbost...
Samozřejmě jsou dnešní prodeje O3 ovlivněné tím, jak se prodávala O2. Pokud by O3 přišla bez jakéhokoli nástupce, musela by se teprve dostávat do podvědomí lidí.

Pokud si dnes někdo místo Megana koupí i30, tak je riziko, že už si "nikdy jiné auto nekoupí", jak se tu před nedávnem nějaký odborník vyjádřil.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2014 18:22
Re: A tak to je blbost...
Máš snad pocit, že by Mégane v Evropě musel vstupovat do povědomí? Je to dlouhodobě jeden z TOP modelů v prodejích :-!

Pokud si někdo místo Mégane koupí i30 a je riziko, že si jiné auto nekoupí, tak jedině proto, že jde o člověka v předdůchodověm věku >:-[] :-!
Avatar - Emel
26. 10. 2014 18:53
Re: A tak to je blbost...
Megane nemusí vstupovat do povědomí, ale neměl by dávat šanci vstoupit do podvědomí ostatním, zejména myslím H&K. Ale samozřejmě, co už jsem tu psal víckrát... pokud bude nová generace pecka, pak není co řešit.

S těmi Korejci to bylo takové rýpnutí na téma jednoho nejmenovaného diskutéra ;-)
27. 10. 2014 06:51
Re: A tak to je blbost...
Úplně si nejsem jistej, jestli celý vlákno nemyslíš s nadsázkou... ;-) . Mégane dosluhuje, což je bez diskuze, nicméně celkově jeho prodeje byly slušný a všechny novinky od Renaultu se setkaly s přízní a zájem.
H/K bude mít spíš problém udržet pozice než Renault s posilováním.
Avatar - Emel
27. 10. 2014 09:40
Re: A tak to je blbost...
Když se vrátím úplně na začátek - prodejní čísla Meganu považuju poslední dva roky za slabá. Velký zlom je květen 2013, kdy šel Megane najednou meziročně skoro o 50% dolů... pokud budu mít čas, zkusím se zamyslet, co se tehdy stalo.

Zbytek jsou takové volné úvahy na téma, jak se Renaultu povede vrátit se do vyšších tříd, které dnes vyklidil. Koleos, Laguna, Espace - to jsou dnes naprosto okrajové záležitosti a můj tip je, že to tak zůstane. Nový Espace dopadne jako Vel Satis - nenajde dost kupců ochotných dát tolik peněz za Renault.

Megane je na pomezí těch malých úspěšných a velkých neúspěšných... pokud se Renaultu nová generace povede, pak bude vše v pořádku. Pokud ne... nechci říct že může dopadnout jako Fiat, ale mohlo by to prostě jeho pozice od C výš dále oslabit.

PS: jo, ještě tu je úspěšný Scenic.
26. 10. 2014 14:33
Re: A tak to je blbost...
Úspěch O3 bych viděl ve schopnosti Škodovky přesvědčit zákazníky, že kupují auto střední třídy za cenu normálního kompaktu. Uvidíme, zda to bude dlouhodobě stačit na TOP5 v nižší střední třídě.
27. 10. 2014 06:53
Re: A tak to je blbost...
Krásně jsi se rozohnil. Piš dál ;-)
Avatar - moreczech
27. 10. 2014 18:19
Opel
>:D
Rozbalit vlákno
2
30. 10. 2014 00:30
Tabulka
V tabulke s pruznym zrychlenim je chyba; urcite sa netestovala na 4.-5.-6.r.s. ale na 3.-4.-5.rs, pretoze na 4.r.s. ma z 60-100kmh za 6.8sek zrychlenie motor s cca 180k, nie 130k.
Rozbalit vlákno
0