Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Fabia 1.4 TDI – Co je opravdu důležité?

Škoda Fabia zkouší štěstí napotřetí. Z dravého nováčka se mezitím stala ostříleným tržním matadorem, kterého předcházejí nejvyšší očekávání.
Zpět na článek
25. 11. 2014 08:06
25. 11. 2014 08:35
25. 11. 2014 08:59
25. 11. 2014 08:14
25. 11. 2014 08:27
25. 11. 2014 08:29
25. 11. 2014 11:26
25. 11. 2014 19:39
25. 11. 2014 19:50
25. 11. 2014 20:31
25. 11. 2014 21:04
25. 11. 2014 22:29
26. 11. 2014 10:51
26. 11. 2014 17:15
25. 11. 2014 09:09
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 11. 2014 10:32
25. 11. 2014 11:59
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 11. 2014 12:49
25. 11. 2014 21:59
25. 11. 2014 16:43
25. 11. 2014 08:22
25. 11. 2014 08:44
25. 11. 2014 09:12
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 11. 2014 09:06
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 11. 2014 09:40
25. 11. 2014 09:57
25. 11. 2014 10:05
25. 11. 2014 10:12
25. 11. 2014 10:20
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 11. 2014 10:23
25. 11. 2014 12:42
25. 11. 2014 13:09
25. 11. 2014 13:16
25. 11. 2014 14:10
26. 11. 2014 16:34
25. 11. 2014 12:22
25. 11. 2014 20:47
25. 11. 2014 11:22
25. 11. 2014 14:54
25. 11. 2014 17:35
25. 11. 2014 18:49
25. 11. 2014 20:49
25. 11. 2014 21:02
25. 11. 2014 21:25
25. 11. 2014 21:34
26. 11. 2014 08:47
26. 11. 2014 09:41
26. 11. 2014 09:48
26. 11. 2014 14:54
26. 11. 2014 19:48
12. 1. 2015 21:57
25. 11. 2014 10:08
25. 11. 2014 13:27
25. 11. 2014 16:22
25. 11. 2014 17:16
25. 11. 2014 18:37
25. 11. 2014 19:34
25. 11. 2014 19:58
25. 11. 2014 20:00
25. 11. 2014 20:14
25. 11. 2014 22:14
26. 11. 2014 01:05
26. 11. 2014 15:38
31. 12. 2014 09:46
25. 11. 2014 08:06
proč?
Proč ty Pražáci chtěj jezdit 50 na 4ku? Vždyť je to super že na 4ku jet nemusí.
Rozbalit vlákno
3
25. 11. 2014 08:35
Re: proč?
Pokud je to jak s 1,4 která byla v první generaci, tak při 50 se na trojku hodně vytáčela.
Avatar - fOE
25. 11. 2014 08:59
Re: proč?
Co to znamena hodne?
25. 11. 2014 13:44
Re: DŮLEŽITÝ JE TÝDLE DÍZLOVÝ POPELNICI...
jj
VYRVAT BRAMBORU Z LAUFU [odkaz] [odkaz] jinak to vážně nepojede !!
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
25. 11. 2014 08:14
..
Fabia nie je o nic lacnejsia ako konkurencia, preto nerozumiem, preco by som mal akceptovat nejake zaradenie skody v ramci koncernu ako low-costu a z toho plynuce obmedzenia vo volitelnej vybave, materialoch, motoroch, prevodovke atd...
Rozbalit vlákno
16
25. 11. 2014 08:27
Re: ..
Fabia stojí tolik, na kolik si ji kupci cení, tedy nehledej jinou přímou úměru.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 08:29
Re: ..
Já bych řekl, že cenová politika, hlavně benzínových TSI motorizacích je velmi pozitivní a když ji Škodovka nepřitopí pod kotlem, tak se bude prodávat velmi dobře... ale nejsem Topper na prognozy prodeje >:D
25. 11. 2014 11:26
Re: ..
Benzínový TSI jsou natolik povedený, že bych o TDI ani neuvažoval. I do firmy jsou nakoupil 1,4TSI, lidi jsou spokojený a rozdíl ve spotřebě je marginální.
Avatar - rohYpnol
25. 11. 2014 19:39
Re: ..
Takto bych to nikdy nenapsal. Pokud někdo jezdí dálnice, tak vždy bude vhodnější diesel a pokud není cenově přepálený, tak se obvykle i vyplatí.

Navíc s dieselem bude i hulvát jezdit se slušnou spotřebou, což s TSI ani omylem. TSI dokáží jezdit úsporně, ale musí chtít především řidič. To ale opět tak trochu souvisí s nastavením pravidel ve firmě.

Vidina dieselu coby držáku je však dávno ztracena v nedohlednu. 1.9 TDI 66/81 kW zůstane navždy nepřekonaný...
25. 11. 2014 19:50
Re: ..
Ty sám jsi to řekl. Ale pravím vám :no: :-!
Avatar - rohYpnol
25. 11. 2014 20:31
Re: ..
řekl jsem co? a proč palec dolů?
25. 11. 2014 21:04
Re: ..
Řekl jsem : "Jen mně to prostě zajímá.

Přidejte zkušenosti se spotřebou u benzinu. Je třeba nauč se číst! Kromě spotřeby nebyl diesel lepší v ničem - sportovní jízdní vlastnosti, klid a přesnost auta v zatáčkách, to je to oč tu běží a ani nemusíš jet kdovíjakou pilu. Kdybys to četl pořádně, zjistil bys, že je benzín daleko příjemnější i na jezdění po městě... A tobě fakt trhá žíly ta koruna na kilometr? A i kdyby to byly dvě... buď najezdíš 1000 km týdně a nebo musíš bejt pořádej chudák, jen co je pravda!
Avatar - rohYpnol
25. 11. 2014 22:29
Re: ..
sportovní jízdní vlastnosti, klid a přesnost auta v zatáčkách, to je to oč tu běží ?

Ty kráso, Fabia není žádná stylovka nebo sportovně střižený model! Jestli si vážně myslíš, že ten, kdo kupuje Fabii, má na prvním místě přilnavost na nápravách a odezvu od řízení, tak jsi vážně mimo >:-[]

Koruna na km? Při 30 000 km/rok je rozdíl 30 000 Kč. Budeš tohle platit svému zaměstnanci za jeho dopravu zcela zbytečně? A když máš těch vozů ve firmě 5,10, 20?
Avatar - Ji/Ri
26. 11. 2014 10:51
Re: ..
Jde o vyznění auta jako celku. Řidič jako ty pak nakonec vysedne a řekne jen: Je fajn nebo není fajn.
Avatar - rohYpnol
26. 11. 2014 17:15
Re: ..
Proč řidič jako já?

Je veřejným tajemstvím, že hlavní klad Fabie III, tj. naladění podvozku a jízdní vlastnosti, dokáže ocenit možná 5 ze 100, co si ji pořídí :-!
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 11. 2014 09:09
Re: ..
V porovnatelnej vybave je Fabia rovnako draha ako konkurencia - napr. Yaris. Dokonca aj hybridny Yaris.

Problem je, ze Fabia je rovnako draha napriek tomu, ze je to lowcost. Ale narod to rad a ochotne zaplati.
25. 11. 2014 10:32
Re: ..
V čem je Fabia proti Yarisu lowcost? Proti P208? Proti Cliu?
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 11. 2014 11:59
Re: ..
Pretoze ju VAG stavia do tej pozicie.

Toyota = VW. Skoda je v hierarchii VAG pod VW.
25. 11. 2014 12:49
Re: ..
Nikde jsem neviděl, že by Škoda nebo VAG stavěli Fabii na pozici lowcostu. Nějaký strnule vžitý přirovnání jsou mi putýnka. Ani uvnitř ani zvenku nic nevypadá lowcostově v porovnání s konkurencí.
Avatar - kaa
25. 11. 2014 21:59
Re: ..
Interier Fabie není lowcost? Dle mého jak vyšitej. Tvrdý plasty, středový panel ala Š120, dveře při poklepu-umakart.
Avatar - wakantanka
25. 11. 2014 16:43
Re: ..
To máš tak, jeden národ si zvolí za prezidenta Zemana, iný si zvolí za priemera Fica, iní majú Orbána či Putina. Akú to má výpovednú hodnotu o tom ktorom národe ? Nepáči sa takéto alebo iné paušalizovanie. Proste Škoda predáva novinku za ceny, ktoré je "hladný zákazník" ochotný zaplatiť a je jedno odkiaľ pochádza. Hlavne si treba nechať priestor aby bolo kam spustiť fleetom či na konci života modelu. Niesom VAG fan, ale Škoda a lowcost? Hm. Dacia určite a v poslednej dobe na lowcost vidím Seat ak už to má byť z VAGu.
25. 11. 2014 08:22
tři hrnky
tento motor máme ve služební F II a nejede, je líný. Pokud je testované auto s tímto lenochem za 462 000 Kč, tak nepomůže ani krásné atlantské pobřeží a protěžování redaktorů :no:
Rozbalit vlákno
1
25. 11. 2014 08:44
Re: tři hrnky
Ve vaši služební F II ale není tento motor.
25. 11. 2014 08:24
Láďa Hruška...
...nesourodá změť naposlouchaných vět při představení modelu, pokrytecky lehký zmínky nedostatků, nekritický vyzdvihování kladů. Takhle ne, pánové...
Novinář je vlastně zákazník, jeho informace nabývají zveřejněním na důležitosti a vytváří tlak na výrobce dělat produkty lepšími.
Jakýkoliv privat test blog je tu lepší (ne, nechci si přihrát polívku).
Povídačky o radikálním!!! nárůstu šířky si pane redaktore nechte do časopisů á la Žena a život. To, že si při navi nepustím rádio je sakra tristní a to, že si v noci řádně nejsem schopnej ani za příplatek posvítit na cestu je přímo nebezpečný! Nemálo krtitických testů donutilo techniky automobilek znovu zapracovat na autě jen kvůli tomu, že se prokázaly snahy o šetření jako velmi kontraproduktivní, to samé se týká i 5-ti kvaltu, omluva ve smyslu tlaku na snížení emisí je výsměchem.

Občas si to po sobě nechte někým přečíst, než článek zveřejníte. Toto se mi nelíbí a de facto tím dehonestujete jinak povedenej a uživatelsky příjemnej model!!! :no:
Rozbalit vlákno
49
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 08:31
Re: Láďa Hruška...
No s tím plnohodnotným pětimístným autem bych byl opatrnej i u aut nižší střední, potažmo střední třídy >:-[] Ale tak, když je někdo trpaslík, určitě i Fabie bude rázem Sharan >:D
25. 11. 2014 08:41
Re: Láďa Hruška...
V podélným směru by problém nebyl, ale i přes "radikální" nárůst šířky, si dozadu ve třech sednou maximálně děti...bez autosedaček samosebou. To ale není výčitka, auto je jinak prostorný a příjemný ;-)
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 08:45
Re: Láďa Hruška...
Podélně to jakž takž šlo, za sebe si nesednu, to ale ani nečekám, tohle totiž nedám ani třeba v Oktávce (abych netlačil nohama do sedačky, do Fabie za sebe ty nohy ani nenaskládám timhle zpusobem). Ale úzké auto je, seděl sem lehce nakloněn ke středu. Jak říkáš, je to jen pro děti, nebo maximálně máma s dítětem.
25. 11. 2014 15:15
Re: Láďa Hruška...
JJ v trojkové Octavii už je to o něčem jiném, nárust místa vzadu podélně je dost markantní, ale druhá generace na tom také nebyla tak zle.
Fabie pět dospělých uveze, není to na dlouhou cestu ale vejdou se tam.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 15:39
Re: Láďa Hruška...
Vejdou se nějak i do Citiga.... nějak...
25. 11. 2014 16:29
Re: Láďa Hruška...
Já mám zato že Citigo je typované pro čtyři.
Avatar - _Karel_
25. 11. 2014 12:03
Re: Láďa Hruška...
Ano, "radikální nárůst šířky" je do nebe volající prasárna. Když se jedná v interiéru o 2cm. ;-)
25. 11. 2014 12:50
Re: Láďa Hruška...
;-)

Dejme tomu, že to je cca 1,5%...panu redaktorovi bych dal o 1,5% větší pizzu, ať se radikálně víc nadlabe!!! :-)
Avatar - Emel
25. 11. 2014 08:43
Re: Láďa Hruška...
Pětikvalt ale v testu kritizovaný je. Navíc jakkoli se mi to nelíbí, zejména u vrcholné nafty s takovou cenovkou, tak je bohužel fakt, že třeba do Clia manuální šestikvalt nedostaneš vůbec (jen EDC ke dvěma top motorizacím). Podobně je na tom i Cactus, Captur...

Blogy lepší jsou, o tom žádná :-)
25. 11. 2014 08:52
Re: Láďa Hruška...
...ano s jakousi nesmyslnou omlouvou pomocí emisí. Nechci poměřovat Fabii s Cliem, který je téměř v polovině generačního cyklu, má na to, aby byla leadrem třídy. Proto si myslím, že je důležitý nazývat věci pravými jmény.
Do dvou let tu je zbrusu nová Fiesta, Ibiza, nástupce Punta, C3, přišla silně revidovaná Corsa...to není málo soupeřů, když nepočítám automaticky úspěšný Polo.
Avatar - Emel
25. 11. 2014 08:59
Re: Láďa Hruška...
Jenže pájo, ono to není čím novější, tím lepší. Pětikvalty v nižších třídách jsou prostě nový trend. Jasně, pod tlakem nesmyslných emisních norem... nečekej, že Ibiza na tom bude líp, vsadím se, že dostane úplně stejné převodovky jako Fabia.

Osobně čekám, že to tak prostě začnou dělat všichni... ale možná mě někdo pozitivně překvapí... třeba ta Fiesta? No, v aktuální generaci má 6MT jen pro ST...

Corsa je o něco lepší, má šestikvalt k oběma benzínovým 1.0T... v jediné naftě je ale pouze 5MT.
25. 11. 2014 09:45
Re: Láďa Hruška...
6kvalt k naftě dává taky Yaris. 5kvalt pouze pro základní litr.
Avatar - Emel
25. 11. 2014 10:04
Re: Láďa Hruška...
Jak taky? Kdo ještě? :-)

Pro mě osobně je to velký argument, hlavně u drahé nafty s předpokladem jízdy po dálnici... ale těžko za to Škodu kritizovat, když to je de facto třídní standard.
Avatar - fOE
25. 11. 2014 10:22
Re: Láďa Hruška...
Ve stejnou dobu na trh prichazejici Mazda 2 ma taky 6 kvaltu. ;-)
A brat tridni standard jako omluvu nejakeho nedostatku/setreni sice muzeme, ale to jde jen ruku v ruce s ambicema ne vyssima nez byt znovu jen standardem, jen prumerem.
K nejvykonejsi, nadstokonove edici maleho a lehkeho auta (tedy i dostatecne dynamickeho a to vcetne dalnice) jednoduse 6 kvaltu, v roce 2014/2015+, patri.
Avatar - Emel
25. 11. 2014 10:31
Re: Láďa Hruška...
Mazda 2 máš pravdu :yes: . Na druhou stranu ale Mazda nabízí automat jen k prostřednímu benzínu, k naftě vůbec, Fabia má 7DSG.

Je potřeba si říct, kdo je tedy ta dnešní špička třídy. Podle mě je to v Evropě Polo + Fiesta + Clio, čemuž odpovídají i prodeje. Tak se podívejme:
- Fiesta? 6MT pouze v ST
- Clio? 6MT vůbec
- Polo? 6MT pouze pro nejsilnější benzín (stejně jako Fabia) + nově GTI
Avatar - fOE
25. 11. 2014 10:45
Re: Láďa Hruška...
Neni dulezite jen co, ale i proc. To proc jsou nejlepsi, aspon prodejne, Polo (interier/vyvazenost) + Fiesta (podvozek/rizeni) + Clio (vzhled) je neco co dokaze zamazat jine nedostatky, treba i oldskulovou petirychlostni skrin. Jenze fabia ma horsi interier, pravdepodobne pojede hur a subjektivne neni tak pohledna jako Clio. Je to takova nuda nuda sed coz muze velice dobre fungovat jako celek, ale kazdej kdo miri na Ziggurat musi pridat i neco navic. U fabie nevim co to ma byt. Klasicky skodovacky prostor/kufr? Jen to? Inu na mene rozvinutrych trzich, kde fabie z nouze casto plni i funkci rodineho vozu, je to recept na uspech. Ale mirit na uspech hlavne na mene rozvinutych trzich neni mireni na uspech globalne (kdyz tak nazvu evropu).
A proto muj povzdech, absence snahy vyniknout fabii zbytecne srazi do tridniho prumeru. Pritom konecne vypada k svetu.

Uvidime jak se v Evrope fabii povede.
Avatar - Emel
25. 11. 2014 11:06
Re: Láďa Hruška...
Já vidím v úspěchu těch tří hlavně silný trh za zády - GB, FR, DE... s tím, že pro subkompakty je DE relativně méně významný. Fabia nemá takovou pozici, aby v subkompaktech dosáhla na špičku... k tomu by potřebovala výrazně zabodovat... třeba v té Anglii.

Nuda nuda šeď to pro mě není, Fabia v hezké barvě na hezkých kolech je pro mě aktuálně špička třídy, byť samozřejmě těží ze statusu novinky (u Clia mi vadí přední světla, jinak je moc pěkné). Podle fotek je parádní i kombík, což je mimochodem zajímavá zbraň proti Fiestě i Polu.

Pětikvalt v naftě... obecně je nafta z mého pohledu okrajová záležitost a prostě to tak mají z velkých hráčů všichni. Víc mě mrzí pětikvalt pro 1.2TSI 66kW... ale zase 14t za 81kW + 6st. není zase taková rána.

Mimochodem, on by ten 6st prospěl ze všeho nejvíc té 1.0... ale takhle to prostě automobilky bohužel nevnímají.
Avatar - fOE
25. 11. 2014 11:35
Re: Láďa Hruška...
Trhem pro male auta je i italie a tam prave nafta docela jede, navic nemci maji ke skodovce velice vstricny vztah a skoda tam ma postaveni znacky (skoro)domaci.
Resit jen vzhled tak mam pred fabii stale jak Mazdu 2, Novou Corsu, Fiestu tak i to Clio. Vsechny se delajiv peknych barvach a na peknych kolech ;-) ale chapu, toto je ciste subjektivni. Za pravdu ti taky dam s DSG, toto je velky fail spousty automobilek, ze na automaty nevsadi vic, a zaroven to je jedna z deviz fabie.

Kazdopadne secteno, podtrzeno jako nekdo kdo necili vylozene na velikost vnimam fabii jako prumer. Ukaze cas jestli prodejne bude tento muj nazor sledovat, nebo preskoci nekterou ze stalic. Podle me na to mit nebude a nebude na to mit ne kvuli absenci "domaciho" thru.
Avatar - Emel
25. 11. 2014 11:46
Re: Láďa Hruška...
Jasně, Itálie taky... ten trh je ale pro mě docela nečitelný... vzhledem k přešlapování Fiatu. Ta nafta frčí i v Anglii... ale pětikvalty jim očividně nevadí ("domácí" Fiesta i Corsa mají jen 5MT).

Němci mají vztah ke Škodovce, to je pravda, ale právě ten německý trh není zase tak důležitý a i Polo se musí o svou pozici v top 3 sakra porvat (což u VW nebývá zvykem). Můj názor je, že Fabia může při troše štěstí konkurovat 208 - pokud ta bude pokračovat v sestupu a Fabii se bude dařit. Top 4 (Fiesta, Clio, Polo, Corsa) jsou pro ni zatím mimo možnosti, a to bez ohledu na technické kvality, prostě díky domácímu trhu a historickým prodejům.

Fiesta se mi nikdy moc nelíbila. Nová maska a-la-aston to v mých očích trošku spravila (beru na vědomí, že většině se moc nelíbí)... ale celkově pořád nic extra. Mazda - počkám si naživo, proporčně mi ta dlouhá kapota úplně nesedí... a je otázka, jak se projeví ve vnitřním prostoru. Interiér je ale podle fotek super a Mazda je má oblíbená, s 1.5G by to byl asi favorit pro příměstský provoz.
25. 11. 2014 11:11
Re: Láďa Hruška...
i20 taky 6 kvaltů.
25. 11. 2014 11:10
Re: Láďa Hruška...
To "taky" mi ujelo :-) ale 6kvalt k naftě bude taky (teď už je to tam správně :-) ) v Ma2 a i20.
Avatar - Emel
25. 11. 2014 11:20
Re: Láďa Hruška...
Argument pro Hyundai... a i20 může být zajímavá alternativa, jak obecně Hyundai nemusím, tak i20 se mi zatím z fotek dost líbí.
25. 11. 2014 11:23
Re: Láďa Hruška...
Zase nabídne jen obstarožní 4° automat...
Avatar - Emel
25. 11. 2014 11:29
Re: Láďa Hruška...
Zase třeba vydrží i 120tkm ;-)

Právě, taky jsem na pětikvalty koukal skrz prsty, ale když jsem čeknul třídní konkurenci, tak to nijak nevybočuje z evropských standardů...
25. 11. 2014 11:52
Re: Láďa Hruška...
Se přiznám, že jsem v poslední době moc aut s 5° neřídil, takže mě to u fabky překvapilo. Na druhou stranu, když jsi to vypsal, tak se už tak nedivím.
Snad jen jakousi trapnou větou o ekoligickým diktátu...takže u automatu kvůli ideálnímu odstupňování se jde na +8° a z těch samých důvodů se u manuálu snižuje na 5? Hahaha---ha ;-)
Avatar - Emel
25. 11. 2014 11:58
Re: Láďa Hruška...
Psal to tu myslím MT, že při měření spotřeby v normovaném cyklu se využívá u 5MT i 6MT jen 5 rychlostí, tudíž jsou pětikvalty s obvykle delší pětkou ve výhodě. U automatů se to měří nějak jinak (logicky, automat řadí sám).

Když jsem viděl plány EU na flotilové emise a pokuty za jejich nedodržování, je mi z toho smutno, protože je to celé velká šaškárna... a to že má 5st lepší "emise" než 6st je jen část toho. Automobilky jsou v roli obětí, spolu se zákazníkem. Tohle je ten ekologický diktát...
25. 11. 2014 12:27
Re: Láďa Hruška...
...ještě, že máme MT ;-) Dík za osvětlení!
25. 11. 2014 10:35
Re: Láďa Hruška...
Nerozumím asi úplně vlivu 5° vs 6° na emise. Možná jsem trouba, nebo mi chybí ten "správnej" ekopohled.
A já třeba s každou generací očekávám nějaká byť drobná vylepšení. U FIII jsem spokojenější s interiérem oproti FII a měkčí charakteristickou odpružení (stejně jsem ji zremcal). O to víc pak zamrzí věci, který jinak povedený auto sráží.
Nicméně můj příspěvek byl vztažen spíš na nekritickej pohled autora článku. Takoví lidé by snad ani psát neměli. Toto není žurnalistika, kterou chci číst.
Avatar - petrumr
25. 11. 2014 17:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2014 13:25
Re: Láďa Hruška...
S tou Ibizou si nejsem tak jistý. Nová Ibiza dorazí až v roce 2017, tedy až po Polu 2016 a dá se předpokládat, že VW dá do Pola něco o trochu "lepšího" než má současná Fábka a co by také mohla dostat Ibiza minimálně ve vyšších sportovních verzích FR, příp. Cupra.
Avatar - Emel
25. 11. 2014 13:34
Re: Láďa Hruška...
Cupru nechme stranou, to je disciplína, které se Fabia bohužel už neúčastní... proti Polu GTI nemá nic a proti Cupře nebude mít také nic. A to je "to lepší", v převodovkách už bych žádný bonus nečekal.

Ten "ekologický diktát" bude bohužel v roce 2016 ještě horší než letos. Přeloženo do běžné řeči: bude nutné stlačit papírovou spotřebu u nejprodávanějších verzí co nejníž, bez ohledu na spotřebu reálnou, jinak hrozí citelné sankce. A protože aktuální metodika favorizuje 5MT, tak nelze čekat, že by se některý z velkých hráčů tomuto trendu nějak vzepřel (Mazdu s jejími prodeji to tolik netrápí, pokuty se platí za prodané auto).

Jsem pesimista a nevěřím, že by se do roku 2016 povedlo tu legislativu změnit... ale upřímně to moc nesleduju.
25. 11. 2014 13:47
Re: Láďa Hruška...
No uvidíme, co ještě dorazí... a nemám na mysli jenom převodovky nebo motory. Např. současné Polo i Ibiza mají již dnes v příplatkové výbavě např. Bi-xenonová světla, kombinovaná s led denním svícením... Samozřejmě nikde není psáno, že je Fabie za půl roku taky nedostane...
Avatar - Emel
25. 11. 2014 13:55
Re: Láďa Hruška...
U výbavy je to jiné, tam věřím, že rozdíly budou. Co se konkrétně xenonů týče... minulá generace Fabie je měla taky, osobně bych tipoval Polo ano a Ibiza ne... ale možné je cokoli, od halogenů po FullLed.
25. 11. 2014 13:59
Re: Láďa Hruška...
Fabie xenony měla, to je pravda, ale bez led technologie. Proč myslíš, že Ibiza ne? Já si tedy neumím představit, jak by chtěl Seat prodávat příští generaci Cupry jen s halogenama >:D
Avatar - Emel
25. 11. 2014 14:02
Re: Láďa Hruška...
Cupru nepočítám, myslím běžné modely.

PS: když se může bez xenonů prodávat MRS...
25. 11. 2014 14:08
Re: Láďa Hruška...
Jasně, ale když se ty světla budou dávat do Cupry, tak je bude možné do nižších verzí i doobjednat v příplatkové výbavě, ne? No pro mne by to bylo minimálně logické, když už ty světla bude mít výrobce vyvinutá.
Mimochodem full led má i Toledo z MB, tak nevidím důvod, proč by příští Ibiza nemohla dostat minimálně ty xenony...
Avatar - fOE
25. 11. 2014 09:04
Re: Láďa Hruška...
Pockat pockat... coze to s tou navigaci a radiem?!?! 8-s
Avatar - cerrbion
25. 11. 2014 09:35
Re: Láďa Hruška...
ano, když zapneš ten jejich úžasnej multilink, nejde radio >:D
Avatar - dal
25. 11. 2014 09:46
Re: Láďa Hruška...
Možná jsem blbej, ale jak se ten multilink zapíná? >:D
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 09:55
Re: Láďa Hruška...
Když přitopíš 2x tolik a koupíš si Octavii, pak ho zapneš natrvalo:D
25. 11. 2014 10:00
Re: Láďa Hruška...
>:D :yes:
25. 11. 2014 11:24
Re: Láďa Hruška...
>:-[] :yes:
Avatar - cerrbion
25. 11. 2014 12:15
Re: Láďa Hruška...
pardon, samozřejmě jsem myslel Mirrorlink.
Avatar - fOE
25. 11. 2014 10:23
Re: Láďa Hruška...
Mirrorlink?
Jinak zrovna v tomto jsem doufal ze se autor plete, toto mi prijde jako velice neprijemnej fail a docela hodne okate lowcostove reseni. :no:
25. 11. 2014 11:14
Re: Láďa Hruška...
Údajně ten problem nemá jen Škoda... Ale to jsem zaslechl.
25. 11. 2014 14:49
Re: Láďa Hruška...
To ji ale neomlouvá. Než připlácet za mirrorlink, tak už je lepší koupit si klasickou přenosnou navigaci.
Avatar - dal
25. 11. 2014 09:41
Re: Láďa Hruška...
Na komoru! :yes:
Avatar - wakantanka
25. 11. 2014 16:45
Re: Láďa Hruška...
toto ti rád podpíšem, ako by si mi z duše hovoril. :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 08:28
Pětimístné auto? :O
" Zejména proti francouzským konkurentům, kteří vzadu vážně počítají jen s dětmi, zůstává škodovka reálně pětimístná a nakloněná rodině. "

Alo notak, vážně si tam někdo dozadu sedl? Já se svými 188cm sem vzadu seděl sám, tlačil koleny do sedačky a měl bych problém tam sedět ve 2, natožpak ve 3 ( a to i s dětmi). Tím nechci říct, že jiná konkurence B segmentu to umé lépe, ale tvrdit o autě typu Fabie tohle.... to tam asi redaktor neseděl >:D Výhoda oproti jedničce je fakt, že nad hlavou je jeste kus místa i pro lidi mé velikosti a nemlátím se o hlavu ( dvojka byla vyšší, ale tady se u trojky povedlo snížit karoserii a získat tím i místo na hlavu)

Ještě bych se vyjádřil rád k té perfektní ergonomii.... co ta zapadlá řadicí páka? To je v takovém autě (kde automat bude jen u málo vozů) snad nejhorší faul ergonomii a tady bych směle řekl, že každý konkurent to má řešeno lépe. Za mne největší negativum Fabie, ostatní generace toto měly lépe ošetřené.

Zajímalo by mne, jak by si obstálo toto TDI v porovnání generací s 1.9 a 1.6 TDI motory. Věřím, že se auto bude chovat lépe na silnici, než stará těžkopádná jednadevítka, ale její sílu a objem to plnohodnotně nenahradí. Tahle barevná kombinace ale vozu docela sluší :-)
Rozbalit vlákno
44
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 08:42
Re: Pětimístné auto? :O
lenze nie kazdy ma 188cm .... ;-) ... priemerna vaha u muzov sa rata okolo 75kg a vyska okolo 180cm..... ja napriklad mam 177cm a nepochybujem ze pri mojich 75 kilogramoch vahy by som sa zmestil v pohode aj dozadu... jasne 2 metrovy dlhan to vidi inak.... a 160cm clovek zase inak.. pre toho je aj matiz uz hotove MPVecko ;-)

do fabii 1 aj 2 som sa aj dozadu vzdy posadil pohodlne a s rezervou jak na nohy tak na hlavu... sirka tiez nebola problem.. pockam si na novu fabiu ale myslim ze clovek priemernej stavby tela sa do nej zmesti bez problemov
25. 11. 2014 08:48
Re: Pětimístné auto? :O
Ovšem, že se tam ty sám vlezeš. Otázka ovšem je, jestli se tam vlezeš 3krát.
Avatar - Emel
25. 11. 2014 08:52
Re: Pětimístné auto? :O
Že tři dospělí se vzadu neposadí je snad jasné... pohodlný posaz pro tři dospělé vzadu je přece vyhrazen až těm větším vozům střední třídy. Tři děti možná, ale musí to být děti v poměrně úzkém věkovém rozpětí... už bez autosedačky a ještě ne tak velké.
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 08:53
Re: Pětimístné auto? :O
s mojou postavou sa do fabie vojdu urcite pohodlne 4 ludia ( 2 vpredu a 2 vzadu ) ... 3 vzadu sa pohodlne neposadia ani v kdejakom vacsom aute takze toto uz nema zmysel rozpytvavat .. male auta nie su v praxi 5 miestne.... ( ved ktore auta aj vacsie su? ) .... ale 4 osoby priemerneho vzrastu nemozu mat probem vo fabii... tesim sa ked si ju vyskusam po novom roku ...
25. 11. 2014 08:58
Re: Pětimístné auto? :O
Redaktor píše, že fabia je reálně 5místná a že se vzadu nepočítá pouze s dětma, na rozdíl od frantíků. Tudíž se tam podle něho suše vlezou 3 Topperové. Že je to nesmysl, víme asi všichni.
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 09:00
Re: Pětimístné auto? :O
ved ja tvrdim to iste... nemusime sa opakovat
25. 11. 2014 09:42
Re: Pětimístné auto? :O
Ano ano, neopakovat se, když si tohle dokážeš uvědomit, budou tvoje příspěvky o dobré 2/3 kratší :-)
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 09:48
Re: Pětimístné auto? :O
A 2/3 četnosti..... >:D
25. 11. 2014 09:59
Re: Pětimístné auto? :O
>:-[]
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 11. 2014 09:12
Re: Pětimístné auto? :O
3 Topperove? Nestras :-)
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 09:14
Re: Pětimístné auto? :O
3x Topper a 3x více teorií na ACZ! >:D To se vyplatí, jen nyní v rodinném balení se Škodou Fabia >:D
25. 11. 2014 09:49
Re: Pětimístné auto? :O
Njn, šílená představa :-)
25. 11. 2014 08:57
Re: Pětimístné auto? :O
Topper se bohužel vejde vždy a všude.
A to několikrát.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 08:49
Re: Pětimístné auto? :O
Ano, ty sám se tam dostaneš, já bych tam taky pár desítek kilometrů přežil, možná i stovek v nouzi, ale ve 3 dospělých je to opravdu jak mačkat se v tramvaji... To auto je úzké.... troufnu si říct, že v té tvojí Felicii je více místa. Řeknu ti to asi takhle, ve 3 dospělých v zadu bych nechtěl cestovat ani ve svém Mondeu.
25. 11. 2014 08:54
Re: Pětimístné auto? :O
A dost by mě zajímalo, jak podle redaktora vypadá taková 5-členná česká rodina, když francouzi vážně počítají vzadu jenom s dětmi, zatímco škodovka je reálně 5-místná a tedy nakloněná rodině...
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 09:02
Re: Pětimístné auto? :O
No, tohle mne zajímá taky >:D Třeba si redaktor spletl českou rodinu s kmenem Pygmejů, ti se tam možná narvou i v 8mi >:D
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 09:12
Re: Pětimístné auto? :O
ci to nahodou skutocne nie je myslene tak ze vzadu sa myslia 3 deti .... kedze kazda slusna rodina ma vacsinou len dvoch rodicov a zbytok su deti ;-)

cize 2 + 3 ( 5 miest ) .. vpredu 2 dospeli a vzadu 3 deti....
25. 11. 2014 09:27
Re: Pětimístné auto? :O
To by ale nevyčítal těm frantíkům, že vzadu vážně počítají jenom s dětmi, tím pádem asi nejsou naklonění rodině, na rozdíl od fabie, která je reálně 5-místná a rodině nakloněná, proto by mě zajímala redaktorova představa o rodině :-)
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 09:34
Re: Pětimístné auto? :O
mozno ma pan redaktor na mysli takuto rodinu [odkaz] >:D

ked clovek toto vidi tak jednoducho musi uverit aj tomu ze fabia je plnohodnotne 5 miestna >:D
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 08:56
Re: Pětimístné auto? :O
ano 3 dospeli tam urcite dozadu bez sile vole nevojdu... ono to oznacienie 5 miestne auto je uz zauzivane rokmi .....ale vpraxi su to vsetko 4 miestne auta... zrejme sa rata ten 5ty pasazier ako nudzovy alebo ako dieta.... samozrejme 5 miestne auto je to vsetk ona papieri.... normy su normy..... v nudzi sa tam nasackujes.... ok.... ale realne samozrejme su to vozy pre 4 ludi
25. 11. 2014 08:54
Re: Pětimístné auto? :O
Šířka v kolika nebyl problém? Podélně se jasně deklarovalo, že je Fabia výtečná!
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 08:59
Re: Pětimístné auto? :O
samozrejme 2 vzadu je ok ....... ano 3 vzadu uz je problem... to aj vo vacsich autach....
Avatar - Deathstar
25. 11. 2014 09:27
Re: Pětimístné auto? :O
Mě zase přijde, že mladí lidé jsou čím dál tím vyšší (a taky vyžranější). Jak se tak kouká člověk kolem sebe (bydlím blízko střední školy), mám pocit že výškový průměr populace je prostě o něco vyšší, než byl třeba před 10-15ti lety. Třeba ofiko čísla mluví jinak ale já má prostě pocit, že se lidé zvětšují.

Sám mám téměř dva metry a přes 120kg, takže cokoliv menšího než Superb, je pro mě vzadu tortura:-DD
Avatar - cerrbion
25. 11. 2014 09:38
Re: Pětimístné auto? :O
no průměrná váha 75kg, ani nevim kdy jsem naposled takového střízlíka viděl, a výška, měřím 179 a v práci je víc než polovina lidí vyšší. Tyhle průměry už jsou dávno mimo mísu, lidi stále rostou a tloustnou. Vážim skoro metrák :)
Avatar - dal
25. 11. 2014 09:47
Re: Pětimístné auto? :O
Stačí zajít na tržnici! >:D
Avatar - cerrbion
25. 11. 2014 12:17
Re: Pětimístné auto? :O
:-)
25. 11. 2014 14:52
Re: Pětimístné auto? :O
Spíše jde o to, zda se za řidiče se 188 cm (to jsem například já) posadí i člověk středního nebo menšího vzrůstu. Třeba u jedničkové Fabie je to problém, ani máma se 165 cm se za mě pohodlně neusadí ... a to bych ještě potřeboval posunout sedačku tak o 2 cm dozadu, ale nejde to.
Avatar - petrumr
25. 11. 2014 17:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2014 18:42
Re: Pětimístné auto? :O
Ano, do dvojkové Fabie se v pohodě vešli čtyři dospelí lidé. A ani tam nepotřebuju dávat sedačku řidiče úplně dozadu. Bylo by od motoristických novinářů fér, kdyby řekli, že v FIII je méně místa než v FII.
Avatar - Emel
25. 11. 2014 08:46
Re: Pětimístné auto? :O
Na délku si za sebe se svými necelými 180 sednu úplně v pohodě... i přes zvyk dávat si sedačku řidiče dolů.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 08:50
Re: Pětimístné auto? :O
Já se za sebe nedostal, možná bych mohl jako řidič trochu uskromnit místo a nalepit se více na volant, ale když jsem si udělal pohodlné místo, za řidiče jsem se nedostal. Nedostanu se ale v žádném autu třídy. Tohle Fabii nevyčítám, spíše ta šířka s pěti dospělými lidmi na palubě je sci-fi >:D
Avatar - Emel
25. 11. 2014 08:55
Re: Pětimístné auto? :O
Já tam pár cenťáků měl... ale jasně, sedačka o kus vzad a kolena o kus vpřed a je to.

V Octavii máš kolena v kontaktu se sedačkou? Hele, nemáš nějak abnormálně dlouhá stehna ve srovnání se zbytkem těla ;-) ?
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 09:04
Re: Pětimístné auto? :O
V Octavii, pokud si sednu za sebe, ale když se někdo nerozvaluje, tak se tam sedí solidně, hlavně v trojce už to problém není, tam je to dobré... nejlépe se moje nohy mají v Superbu >:D Mondeem, ani Passatem však nepohrdnu také >:D
Avatar - Emel
25. 11. 2014 09:20
Re: Pětimístné auto? :O
Já právě myslel v trojce... jednička je peklo i pro mě, jednička po faceliftu očistec, dvojka pro mě už ok ale bez extra velké rezervy.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 09:34
Re: Pětimístné auto? :O
Ano, s tímhle se ztotožňuji :-)
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 09:08
Re: Pětimístné auto? :O
mas hold "nestandardne rozmery" ;-) ... vinit za to auta sa skutocne neda.... kamaratka ma zase nieco len cez 150cm a sedi nalepena na skle a musi mat vankus ( polstar ) pod zadkom .... aby videla cez volant... hold tiez to asi nie je pohodlne .....
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 09:13
Re: Pětimístné auto? :O
Nemám nadstandartné rozměry, ale asi každý z nás máme rozdílný pohled na to, co to je pohodlné cestování a ve Fabii vzadu to pro mne pohodlné extra není. Za volantem sedím hodně nízko a vzadu, nemam rád volant nalepeny na kolenou a přikrčené nohy, dost mne zmlsala dvojková Laguna, tu dodnes vidím jako auto s nejpohodlnějším posazem, co jsem kdy řídil a to beze srandy :-) Krásně ses tam taxikářsky rozválel >:D
Na druhou stranu, ve Fabii vepředu to taky není žádný problém ani pro mne. P.S kamarádka to má horší, ale v posteli je to zase někdy výhoda mít takovou drobnou holku >:D
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 09:15
Re: Pětimístné auto? :O
nestandardne neznamena nadstandardne ;-)

mali sme kedysi 2 metroveho dlhana na autoskole...a tiez sa zmestil do toho malickeho yarisa ... s ktorym sme vtedy jazdili... vpredu povacsinou nema nikto problem ( sedacku das dozadu ) ... problem nastava vzadu
Avatar - petrumr
25. 11. 2014 17:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2014 10:02
Re: Pětimístné auto? :O
Tohle je otázka proporcí a posedu. Mám 185 a v téhle třídě si za sebe sednu. Co se týče podélného prostoru. Jestli mám dost místa na hlavu, je jiná otázka. A pak stehna nebývají dobře podepřená, takže bych tam sedět nechtěl. Což může být také otázka toho, že sedím celkem vzpřímeně. Sedačku mám nastavenou tak, abych měl nohu v koleni lehce pokrčenou, když zašlápnu jakýkoli pedál do podlahy.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 10:11
Re: Pětimístné auto? :O
Jasně, je to idividuální, ale jak sem psal, tak zrovna ve Fabii III jsem byl mile překvapen prostorem nad hlavou, za to má plus bod :-)
25. 11. 2014 13:50
Re: Pětimístné auto? :O
Takze aby sme sa nebavili len v teoretickej rovine. Test fabie u madarov. Figurant ma podla toho co pisu v teste 185cm a sedi sam za sebou.
[odkaz]
A nadseny nebol. Ako sami skonstatovali, napriek narastu razvoru na 247cm, je to stale len 247cm.
Cela galeria obrazkov v teste [odkaz]
Avatar - simply never
25. 11. 2014 10:31
Re: Pětimístné auto? :O
Redaktorkovia, o každom aute, čo toto poviete ukážte vašu fotku, ako si tam traja vzadu hoviete a dvere sú zatvorené. Však na 100% hovoríte pravdu, predpokladám, že ste chalpi, ktorí vedia doznať vlastného slova a vedia to aj dokázať. A ešte keď budete sedieť, prosím normálne zlboka dýchať >:-[]
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 11. 2014 09:06
To uz vazne nema zmysel
Tu som prestal citat.

'Sportovně střižený hatchback obhájil své půvaby i po návratu z krásného atlantického pobřeží, kde se konaly první novinářské jízdy, do pošmourného českého podzimu. Ze všech stran vypadá tak trochu jako atlet zakleknutý v blocích, a to i v jiných barvách než v naší elektrizující černo-zelené kombinaci.'

Takto opisat econobox?

Potom som sa k tomu vratil... a nesklamal som sa. Klasicka relativizacia nedostatkov, inak same superlativy, pozitiva a socialne istoty.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rimow11
25. 11. 2014 09:24
Re: To uz vazne nema zmysel
>:D
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 09:24
Re: To uz vazne nema zmysel
nahodou je to sranda ... mne sa taketo zivocisne pisanie paci >:D
26. 11. 2014 12:16
Re: To uz vazne nema zmysel
>:D
Avatar - dal
25. 11. 2014 09:40
Test?
Asi ne, spíš se jedná o oslavnou báseň. To nikdo neumí udělat nestranný test?
Tento patlal to napsal až tak nešikovně, že zpozorní i zarytý škodovkář, jestli náhodou nečte propagační leták.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Barrichello
25. 11. 2014 09:57
Re: Test?
>:D >:D >:D

On někdy byl test nějaké škodovky něco jiného než propagační leták?
Avatar - Emel
25. 11. 2014 10:05
Re: Test?
Uvnitř jsou nyní tvrdé plasty místo měkkých a noční kovbojové musí vystačit s halogenovými světlomety - žádné xenony, natož LED. Druhý dojem odhalí nejen úspory na vnitřních materiálech, ale i zjednodušení některých detailů. Systém MirrorLink, sloužící jako pasivní uživatelské rozhraní chytrého telefonu, budí určité rozpaky. Po prvních testech, nám připadá, že fabia svítí opět o něco hůře. Těžké zpřevodování a velký skok především mezi 3. a 4. stupněm dále zdůrazňují limity tříválce. Výsledkem jsou určité rozpaky zejména ve městě. Fabia dostala jasněji než dříve vymezené směrování – napříště už žádné lezení do zelí noblesnějším volkswagenům. Takže konec sportovních verzí, důraz především na tři válce a provedení interiéru, které se stejně jako „odlehčený“ výběr příplatkové výbavy jasně zaměřilo na racionálně uvažující klientelu.

S tímhle by tě v propagačním letáku hnali ;-)
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 10:12
Re: Test?
Mě si na ty plasty stěžoval i prodejce na salonu >:D
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 11. 2014 10:20
Re: Test?
Ja hovorim o relativizacii nedostatkov.

Opisat idiociu MirrorLinku (navigacia alebo radio) slovami 'budi urcite rozpaky' nie je kritika. Koniec koncov, hned sa ale dozvieme, "I zde ale platí, že ty opravdu důležité věci jsou v pořádku." Napr. Nesizeny pristrojovy stit.

'Urcite rozpaky' najdeme aj pri jazde v meste. "Za městem už je ale vše v naprostém pořádku."

Takze napr. Yaris Hybrid, auto urcene do mesta, je kritizovane za prejav na dialnici. Fabia, auto urcene do mesta, je vyzdvihovane za prejav na dialnici, jeho prakticka nepouzitelnost v meste len budi 'urcite rozpaky'.

Takto sa objektivny test skratka nepise.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 10:23
Re: Test?
A co ta řadička? To opravdu vadila jen mne? :O myslím, že to lehce zmínil testér zde na ACZ, ale v tomto nic není.

Edit: Normálně mi palce nerozhází, ale přiznejte se, kdo to opalcoval ? Seděli jste v tom? Schválně...
Avatar - Kubis001
25. 11. 2014 12:42
Re: Test?
Proč do každého příspěvku taháš ten svůj vysněný Yaris v Hybridu.
To je úplně jiné specifiské auto. Když ho tak miluješ tak si ho kup a neplevel tady pořád!

To by jsi ale zjistil, že hybridy už z technického hlediska nejsou na dálnici dělané, protože tam nemůžou rekuperovat a spotřebu a dynamiku mají jako staré HTP. Tak s čím máš problém?
Avatar - _Karel_
25. 11. 2014 13:09
Re: Test?
Co tím chtěl básník říct? Že Fabia je dálniční auto?
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 13:16
Re: Test?
Já Yaris nechci a už vůbec ne v Hybridu >:D Ani nevím, jestli sem o něm někdy psal >:D
Avatar - Kubis001
25. 11. 2014 14:10
Re: Test?
Ozzmane promiň, nějako mi to skočilo o příspěvek níže než mělo

Mělo to být pro Me_myself_and Yaris hybrid. :-)
26. 11. 2014 16:34
Re: Test?
Já ve Fabii seděl, už jsem psal i svoje pocity z litrového motoru pod test pana Chamilly. Mě řadička nevadila vůbec, dobře se mi držela a všechny dopředné stupně šly řadit lehce. Problém jsem měl ale se zpátečkou, ta se musela dost neurčitě zatlačit dolů a pak i s pákou dozadu doprava, jakoby místo šestky. Najít polohu, kdy šlo zpátečku zasunout, byl docela velkej oříšek, a nebýt pípnutí parkovacích senzorů, nebyl bych si jistý co tam vlastně mám zařazeno.
25. 11. 2014 12:22
Re: Test?
Tady je svět ještě v pořádku.
Avatar - Emel
25. 11. 2014 20:47
Re: Test?
Ale třeba s tou navi a rádiem je to hned v další větě...

V zásadě dobrý nápad totiž kazí pomalejší reakce na povely z dotykové obrazovky a fakt, že navigování mobilem stojí nejen data (což se v zahraničí může prodražit), ale i část GPS signálu. V členitém terénu, kde bývá nejpotřebnější, se tak občas ztrácel. Navíc si po jeho aktivaci nepustíte ani rádio.

Spokojen :-) ?

Věta o rozpacích ve městě se týká motoru. Fabia s naftou je určena do města? Já bych dal přednost benzínu vždy, ale když už naftu, tak teda leda na velké nájezdy mimo město.
25. 11. 2014 11:22
Re: Test?
Tvrdé plasty, to by bylo to poslední, co by mě vadilo... a nakonec zdaleka ne každý je osahávačem plastů a chápe to i konkurence. Napsali o novém Hyundai i20 na Auto.cz: "Drtivá většina dílů interiéru je navíc vyrobena z tvrdých plastů, nikterak výrazné měkčení najdeme pouze v horní části přístrojové desky."

Nicméně napsat v tomto článku, že Fabia je "Sportovně střižený hatchback" to už zní komicky a to zdaleka nejen proto, že rs nebude.
25. 11. 2014 14:54
Re: Test?
Pokud je Fabia s 1467 mm výškou sportovně střižená, tak musel být Favorit s 1415 mm okruhový speciál :-)
Avatar - petrumr
25. 11. 2014 17:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2014 18:49
Re: Test?
No a? Citroen Xantia Activa měl 15" kola a stále drží rekord v tzv. losím testu. Na SUVéčko můžeš dát 20palcová kola a sporťák z toho nikdy nebude.
BTW V některých akčních modelech měl 14" kola :-)
BTW2. V čem je tedy FII sportovně střižená?
Avatar - Emel
25. 11. 2014 20:49
Re: Test?
A losí test říká něco o sportovnosti? Sportovnost je o pocitech...

V testu se píše, že Fabia sportovně vypadá. Je to jisté klišé, kterému ale všichni rozumí - prostě auto vypadá dravě, dynamicky, agresivně.
25. 11. 2014 21:02
Re: Test?
Tak nějak má vypadat auto do města - dravě, agresivně, dynamicky a hlavně vážně. Nějak toho pana designéra od škodovky nechápu. Měl by se trochu uvolnit.
Avatar - Emel
25. 11. 2014 21:25
Re: Test?
Za mě to trošku přehnal s předními světly... ale pořád to není taková katastrofa jako Clio ;-)
25. 11. 2014 21:34
Re: Test?
Sám seš katastrofa. U Clia jsou světla součástí celku. U Fabie světla ke zbytku vůbec nepasují. Je to jen křeč.
Avatar - Emel
26. 11. 2014 08:47
Re: Test?
Součástí celku jsou, stejně jako u MiTa nebo u Giulietty nebo u Vel Satisu. A univerzální pravidlo o světlech na výšku pořád platí, s čestnou výjimkou 458 :-) .
26. 11. 2014 09:41
Re: Test?
Neříká, stejně jako jiné jednotlivosti.
Šlo mi jen o to, že Fabia prostě není "sportovně střižený hatchback" ... je to úplně normální hatchback.
Avatar - Emel
26. 11. 2014 09:48
Re: Test?
Proporčně i jízdně jasně. Ale designově tam já osobně tu sportovní jiskru vidím... třeba v kontrastu s předchozí generací...
26. 11. 2014 14:54
Re: Test?
V kontrastu s předchozí generací ano, protože to bylo auto s "antisportovním" designem. Ale když zvolímě nějaké víc objektivní měřítko, tak snaha o dynamické linie tam je, ale sportovně střižené to prostě není, praktičnost hrála důležitější roli a to je v podstatě dobře.
Avatar - Emel
26. 11. 2014 19:48
Re: Test?
Nevím, já bych neřekl antisportovním, spíš neutrálním... není to vyloženě bonbonek pro dámy jako třeba C3.
12. 1. 2015 21:57
Re: Test?
Máš recht s těmi tvrdýmy plasty... Když si to tak vezmu kolem a kolem... Kolikrát v autě šaháte na palubovku? Zavírání a otevítání dveří? Při jizdě stejně jen držíte volant ( teda měli by jste že? :-) ) a rukověť řadíci paky. :-)
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 10:08
Re: Test?
chybne uvedena dlzka razvoru ( 2455mm ) .. by tiez v propagacnom letaku isto nebola
25. 11. 2014 13:27
padesatka
Tak jak to je? V prvnich dojmech pisete, ze se po meste musi jezdit na dvojku a tady si to bublate na ctyrku.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
25. 11. 2014 14:01
Re: padesatka
bubláte >:-[] >:-[] >:-[] Tam může bublat leda voda v expanzce >:D >:D
25. 11. 2014 16:14
Je to ta správná motorizace pro Fabiii
Už nikdy si nekoupím moderní diesel 1.4 TDI s DPF :no: !
(síly nejvyšší verze turbodieselu 1.4 TDI 77 kW, která používá větší turbo než stupně 55 a 66 kW) :no:

Je lepší volbou pod kapotu benzín TSI :-!
Rozbalit vlákno
0
25. 11. 2014 16:22
Autovtip...
"I když schopnost nákladně konstruované první generace fajnově filtrovat nejjemnější otřesy se už asi nikdy nezopakuje. "
Ked to nefiltruje ani tolko ako prva generacia, ako to moze byt lepsie ako vacsina benzinovych konkurentov?
Takze ono to je dobre, ale nie az tak dobre ako jednotka, akurat to menej plave.

"Novinka je navíc citelně lehčí, což pomohlo agilitě i spotřebě. " nova verzia s 1.4tdi ma 1165kg, stara verzia 1.6tdi ma 1219kg. Rozdiel cca plna/prazda nadrz. Je to citelne?
no mozno na Nurburgringu.
Oproti malemu 1.2TDI je rozdiel len 38kg.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
25. 11. 2014 17:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
25. 11. 2014 17:22
Jediné pozitivum na tomto článku
je Fabia 1.4 TDI. Vše ostatní je horkou jehlou šitý kabát z ostudy :-! Ale je to přeci Auto TIP, takže to budeme tolerovat, vždyť je to běžná úroveň, ne?

Proti Fabii ale nelze nic namítat. Vypadá k světu, z motorizací si vybere taky snad každý. Prostorností stále na špici segmentu. Ano, jednoduché materiály, jednoduché detaily a řešení jsou doménou dnešní Fabie, ale celek funguje o to líp.

Fabii bych si klidně pořídil (pokud neřeším cenu), AutoTIP ne >:-[]
Rozbalit vlákno
0
25. 11. 2014 18:37
Dotaz
Nevíte, jak je to u nafťákových škodovek se vstřikem močoviny?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
25. 11. 2014 19:34
Re: Dotaz
v interiéru nebo v motoru?
25. 11. 2014 19:58
Re: Dotaz
no, na sedačky bych to nedoporučoval... i když nějaký kamion v protisměru a nelze vyloučit ani tuto možnost :-)
25. 11. 2014 20:00
Re: Dotaz
I nejmodernější dieselové motory jsou stále méně ekologické než benzínové protějšky a jen velmi drahá a velmi složitá technika v podobě filtrů pevných částic a zejména nově vstřikování močoviny do výfuku snižuje jejich negativní dopad na naše zdraví na únosnou míru.
25. 11. 2014 20:14
Re: Dotaz
To je jasné. Prostě, pokroucená ekonorma neškodného oxidu uhličitého by měla štvát každého myslícího tvora na této planetě, zvláště, když skutečné sajrajty z výfuků prokazatelně zdraví ničí...
25. 11. 2014 21:18
Opravdu důležité zůstalo nezmíněno...
Být novinář s možností strávit s novou Fabii více než několil desítek minut a pár kilometrů, navíc bez prodejce na sedadle spolujezdce, a nakonec vyplodil "recenzi" jako je tato, možná bych se i zastyděl. A pokud bych stejný text nazval "Co je opravdu důležité", asi bych se zastyděl podruhé.

Nemyslím si, že by bylo ve 3. recenzi stejného auta (byť jiného motoru) opravdu důležité donekonečna omílat snížení, rozšíření, infotainment atd. a naprosto opomenout ty opravdu důležité změny v konfiguraci konktrétního vozu ve srovnání s předchozími.

Ne, opravdu nemám na mysli použití tvrdých plastů (jako by interiér předchůdce byl celý měkčený), opravdu nemám na mysli pouze halogenové světlomety (jako by u předchůdce byla v nabídce jiná možnost).

Mám na mysli sportovní sedačky z paketu Dynamic, o kterých v celém textu nepadlo jediné slovo a které v žádném jiném testovaném autě nebyly. Právě teď a zde měl zaznít finální verdikt, jestli jsou o 5 000 lepší, než sedačky standardní.

Uznávám, že každý jsme jiný a každé postavě bude vyhovovat něco jiného, ale profesionální novinář, který měl možnost na téměř neomezenou dobu vyzkoušet všechny možné konfigurace (navíc v relativně krátkém časovém rozmezí, na stejných silnicích), by se o nějaké srovnání mohl alespoň pokusit.

Zdá se, že tuto úlohu na sebe budou muset vzít amatéři, ve volném čase obvolat prodejce ve svém okolí a rozdíl mezi sedačkami osobně vyzkoušet. A pak o tom třeba napsat blog.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Bertold
25. 11. 2014 22:31
Re: Opravdu důležité zůstalo nezmíněno...
Súhlasím. A mňa by zaujímalo či bol súčasťou paketu dynamik aj športový podvozok. Ak áno, aký je rozdiel oproti normálnemu podvozku.
25. 11. 2014 23:15
Re: Opravdu důležité zůstalo nezmíněno...
Součástí paketu Dynamic není (alespoň v ČR) sportovní podvozek. Zatím jsem jel jenom jednu FIII, která sport. podvozek neměla, takže nechci soudit. Ale předem si myslím, že na naše silnice bude standardní podvozek na 16" kolech ideální.

Další věc, která v recenzi nezazněla a mne by celkem zajímala - rozdíly mezi volanty. Už "obyčejný" multifunkční volant je výborný, ale testované auto má volant obšitý perforovanou kůží, navíc je zploštělý. Očekával bych popsané plusy a mínusy, leč marně... Ale asi za těch min. 7000 nestojí (3500 volant, k tomu je nutné alespoň rádio swing s bluetooth = další 3500).
Avatar - Emel
26. 11. 2014 08:41
Re: Opravdu důležité zůstalo nezmíněno...
Volant a sedačky jsou základ... placaté volanty sice nemusím, ale ta kůže je super, já bych do toho šel.
Avatar - vabis
25. 11. 2014 22:14
1.6 TDI
dobré, dobré ...ale kdyby byla 1.6 TDI (i kdyby lehce podladěná), tak by to ty koutky táhlo nahorů trošku přirozeněji.
Rozbalit vlákno
1
26. 11. 2014 01:05
Re: 1.6 TDI
No nevím jak je na tom tento, ale minulý 1,4 TDI byl snad nejvíc nekultivovaný motor, který jsem zažil. Obzvlášť cenová politika je taková, že v autě za 460 tis je hnusná ubohá tvrdoplastová přístrojovka, která se nedá srovnávat kvalitou tou z minulé generace. Pokud budu trvat na naftě a koncernu, tak v rámci něj na stejné peníze vyjde Seat Leon s 1,6TDI s podobnou, nebo vyšší výbavou. I když je pravda, že se o krátké fabii 3 zde psalo , že je pro rodinu jak dělaná ( test modelu s 1,2TSI 81Kw), takže není potřeba číst recenze jiných aut, protože nová Fabie je Uber auto, které zastane roli od přemisťovadla po městě až po rodinný speciál na dlouhé trasy :-!
26. 11. 2014 15:38
Dizajn
Fabia je nakoniec len opozdene vydanie Pola:
[odkaz]
[odkaz]
Zakladna forma uplne rovnaka, len ina grafika svetiel, prelis na kapote a rozdielna mreza chladica, co je snad jediny znak, ktory ich vyraznejsie odlisuje.

Facelift dost pravdepodobne dostane nejaky oblucik a trochu chromu [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
29. 11. 2014 18:50
Většinou brblám... ale dneska mě překvapuje spíš diskuze:
ten článek je k ničemu, to je jasný... ale to auto je dobrý - seděli jste v tom?
Nechápu litanie na palbku... a lowcost. Je to o hodně lěpší, než Rapid... o hodně.

A v kombíku to bude vyloženě fajn auto.
A 1.2 TSI, slabší, za předpokladu, že už nezopakuje průšvih první generace. Ale už rok běží v jiných autech a zatím to na malér nevypadá.

Ty jízdní vlastnosti jsou zejména POHODLNÉ! Což je potřeba v dnešní době, kdy se sportovní jízdní vlastnosti hledají i u Zetorů, ocenit.

A světla v provedení halogen projektor jsou úplně, ale úplně v pohodě... já osobně třeba xenony cíleně nechci. Takže ani tady nevidím problém.

Teda kromě té "navigace"... ale tu už mám koupenou, takže by mi to nevadilo.

Betre to akademicky - já si stejně půjdu pro Fiata.

:-!
Rozbalit vlákno
0
31. 12. 2014 09:46
))))
1.z testu vyplývá, že pokud by takové zásadní vady mělo testované auto jiné značky,pak by to auto tester tak setřel, že by ho nekoupil nikdo.
2.při srovnání s jakymkoliv autem, např. X5,X6,A4,A6,C220 apod, tak Fabia je to nejlepší co se dá koupit. >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0