Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pininfarina H600: Luxusní elektromobil s turbínou se promění v sériový model (+ video)

Čínská společnost Hybrid Kynetic chce proměnit koncept Pininfarina H600, na jehož vývoji se podílela, v sériový model, který uvede na trh do konce tohoto desetiletí.
Zpět na článek
23. 3. 2017 08:53
23. 3. 2017 08:53
nebýt toho...
...čínsky vypadajícího emblému, bylo by to hezké
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
23. 3. 2017 09:23
Kde se poděla ta vize
elektrického vozítka, které nedělá ve městě smrad.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
23. 3. 2017 09:59
Design pěkný až
na ty zakrnělé pahýlky místo zrcátek. Kvůli nim vypadá to auto jako postižené ;-\
Rozbalit vlákno
1
23. 3. 2017 10:01
Re: Design pěkný až
Přesně, zrcátka, pořádný Spiegle, ne ty malý mrzaky
23. 3. 2017 10:43
Zkomolená věta o pohonu - prosím p.redaktora o nápravu
Prosím pana redaktora Pavlůska o opravu nedopatřením zkomolené věty, aby byl vidět princip výroby elektřiny a trakce (např.: turbína - el.gen - mezi-aku - el.mot, nebo jak?). Kopie věty z článku:

"...k jehož pohonu má sloužit elektromotor, který v podobě generátoru elektrické energie podporuje malá turbína."

Děkuji Vám.
Rozbalit vlákno
10
23. 3. 2017 10:58
Re: Zkomolená věta o pohonu - prosím p.redaktora o nápravu
Asi se to bez problémů dá chápat tak, že tím generátorem elektrické energie se myslí turbína (s generátoerm). Generátor sem, generátor tam, na detaily se na Auto.cz moc nehraje.

Mě by spíše zajímalo, jestli se jim už podařilo vylepšit pověstnou velmi nízkou mechanickou účinnost mikroturbíny. Ale iluze si nedělám.
23. 3. 2017 11:34
Re: Zkomolená věta o pohonu - prosím p.redaktora o nápravu
Myslím si taky, že optimálně provozovaný pístový spalmot, je dnes co do účinnosti a kvůli spalinám výhodnější než mikroturbína. Výhoda záběrového momentu turbíny už v tomto hybridním zapojení není výhoda.

Nyní se objevuje jeden jediný elektrický stroj, a to na výstupu klik. hřídele spalmotu (BMW, MB). Protože jsem se nikde nic nedočetl jak to funguje, odhaduji, že dobíjí aku při částečném zatížení spalmotu, pomahá při větším zatížení spalmotu (rozjíždění, kopce), rekuperuje. Vše řídí elektronika. Tím dostává spalmot blíž optimálního režimu než když dělá trakci sám.
Víš snad o tom něco bližšího? Dělám si snad iluze? Děkuji.
23. 3. 2017 11:52
Re: Zkomolená věta o pohonu - prosím p.redaktora o nápravu
Drivetrain configuration: All Wheel Torque Vectoring Powertrain: independent permanent magnet motors with gear box, microturbine range extender

[odkaz]

Takovému popisu se nejvíc blíží auto se 4 nezávislými elektromotory každý pro jedno kolo, akumulátor a mikroturbína s generátorem ve funkci vydatného range extenderu, či spíše ve funkci hlavního zdroje energie. Vzhledem k hmotnosti auta nebude akumulátor asi moc velký
23. 3. 2017 12:08
Re: Zkomolená věta o pohonu - prosím p.redaktora o nápravu
To by byl ten "můj" zde v diskusích stále popisovaný princip s malým mezi-aku (pár jednotek kWh) a relativně malou nádrží paliva. Ten aku je míněn jen trakčně dýchací. O prodlužovači dojezdu se už tady nedá mluvit, protože se aku nemá vybít celý. Extrémě slouží jeho kapacita jako pomoc při stoupání a jen na dojetí k benzín./naft. pumpě při náhodném dojití paliva. JInak jen "dýchá". Externí dobíjení je zbytečné (ale třeba možné).

To mám právě dojem, že to toto "Cambiano II" je (nakonec turbína jako trakční je skoro nepoužitelná).

Mylsel jsem však ještě, jestli víš něco bližšího o tom uspořádání s jedním el.strojem alias BMW a MB. To by mělo snižovat ztráty aut.převodovky s hydraulickým měničem a zlepšovat účinnost samotného spalmotu.
23. 3. 2017 14:47
Re: Zkomolená věta o pohonu - prosím p.redaktora o nápravu
Nevím co konkrétně myslíš systémem BMW a MB. Jestli elektromotor vložený mezi spalovák a převodovku jako to má například Passte LTE, Q7 hybrid nebo hybridní Optima tak ten funguje jako KERS a posilovač výkonu, s možností omezeného dojezdu čistě na elektřinu. Ale myslím že tohle se nekombinuje s měničem, jen s dvouspojkou
23. 3. 2017 15:20
Re: Zkomolená věta o pohonu - prosím p.redaktora o nápravu
Jo, jo, to myslím: elmot je na výstupu klik.hřídele mezi spalmotem a spojkou. Je krátký s velkým průměrem, tak zabere jen malé podélné místo. Ano, musí to fungovat jako KERS, ale spojitě a stále, protože tu nejsou ona pravidla F1. Jen jsem se chtěl ubezpečit, že funkce toho jednoho el. stroje je mnohoznačně regulovaná ještě k těm dalším účelům, jak píšu nahoře. Na to se ptám.

BMW a MB jsem dal jako příklad - je to u nich už dost běžné.
23. 3. 2017 15:37
Re: Zkomolená věta o pohonu - prosím p.redaktora o nápravu
Přestože se takový elektromotor točí stále, myslím že nepracuje spojitě. Například při ustálené rychlosti po rovině a pokud není potřeba dobíjet akumulátor na úkor paliva se elektromotor točí jen naprázdno. Zabere jen při akceleraci nebo naopak využije brzdění ale není důvod a ani dostatek elektřiny aby pracovat trvale.

Takže na to "dýchání" pomůže, ale zase musí auto vézt hromadu kil navíc. Ve městě a v zatáčkách asi dobré, na dálnici ale jednoznačně hendikep
23. 3. 2017 16:13
Re: Zkomolená věta o pohonu - prosím p.redaktora o nápravu
No, jo, tak také nevíš. Právě výhoda by byla, kdyby regulovaně pracoval trvale při částečném zatížení spalmotu, které je většinu jízdy, atd., jak nahoře popisuji. Ta elektrika se musí do aku vhodným způsobem hromadit - jen rekuperací to nestačí (rekuperace se při rozumné jízdě použije jen zřídka).
23. 3. 2017 20:40
Re: Zkomolená věta o pohonu - prosím p.redaktora o nápravu
To by bylo docela ztrátové. Když vezmeš ztrátu v generátoru, výkonové elektronice, bateriích a zase zpátky elektronika a elektromotor tak uletí nejmíň 40 %, pravděpodobně ještě víc. Tohle se přece nemůže vyplatit
24. 3. 2017 08:47
Re: Zkomolená věta o pohonu - prosím p.redaktora o nápravu
Teď asi píšeš o něčem jiném - o tom, o čem je ten článek, a na to nám pan redaktor neodpověděl.
Mimochodem: myslím si, že to tak bude - Cambiano takový princip mělo. Účinnost spal.turbínky se tu zvýšuje ohřevem vstupního vzduchu do kompresoru výstupními plyny turbíny přes výměník - ta teplota vstupního vzduchu bývala už dřív až k 1300°C (keramika), a tím jde účinnost turbíny dost nahoru (v 80.-ých letech dosahovala automobilová turbína MB až 42%). A tady se honí turbína mimo trakci, tj. trvale optimálně. Všecny ostatní ztráty jsou mnohem menší, než ty spalovacího motoru v trakci při převážně částečném zatížení.

Tady v předchozích částech diskuse s Tebou ale mám pořád na mysli to uspořádání s jedním el. strojem (BMW, MB a ty Tvé další příklady), jak jsi k tomu naznačil "KERS".
Promiin, že jsem tím odbočil od tématu článku. Chtěl jsem tím jen naznačit, že to může být také zlepšení zátěžového režimu spalmotu, a tedy zlepšení jeho účinnosti vůči jeho čistě trakčnímu režimu.