Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
neregistrovaný "honzanaj"
24. 5. 2000 10:55
Bez nadpisu
Tak zase po dlouhé době zdravím všechny "stošvestkaře" a Tomášovi gratuluju k jeho koupi.

Podle toho, co píšeš, to neni zas tak zlý. Většinou drobnější závady. Dřív sem měl několik aut (3) z bazaru a některý (2) byly mnohem horší. Užil sem si s vejfukem, chladičem, ložiskama, alternátorem, centrálem, klikovkou, zdvihátkama, baterkama, brzdama atd... - tohle většinou všechno vyměněno. Jenom jedno bylo auto k neutahání - stará Sierra. Ale právě u tý se mi objevilo taky takový cukání, který se vyzkytovalo v různejch režimech jízdy a za určitý teploty motoru. Asi to nebude to, co se děje Tomášovi a spol., ale u mě to nakonec byly kabely ke svíčkám. Když byl motor studenej nebo naopak horkej, tak se nic nedělo, ale když byl teplej tak akorát, tak po 1/2 hodinovym až hodinovym stání při rozjezdech cukal. Jednou sem zase takhle koukal do nastartovanýho motoru (teplýho) a že nejsem žádnej odborník, tak sem tam tak hrabal a přemejšlel, co to asi tak dělá a najednou sem dostal pecku až se mi zatmělo před očima a odletěl sem 2 metry od auta. Nakonec se zjistilo, že ty kabely byly zpuchřelý a prasklý a při určitejch teplotách motoru se ta gumová izolace deformovala tak, že to probíjelo. No a to je celej příběh. Ještě snad jak to všecko dopadlo? Šťastně - prodal sem to do bazaru... :o)
neregistrovaný "TomaszPlzne"
23. 5. 2000 10:23
Re: Další závady na stošvestce
Omlouvám se za špatné vyjádření, nemyslel jsem klasický sytič, jako měly karburátorová auta, ale myslel jsem tím činnost vstřikovací jednotky za studena, kdy dodává bohatší směs. A tady se domnívám, že je závada, že prostě nějak zblbne ta část software, která po určitém stavu vyhodnocení čidel nejdřív přivede vstřikování do rozjezdu jako za studena, ale pak nějak zjistí, že auto není tak studené a ubere mnohem víc, než je nutné. Jsem na auta laik, ale podle chování toho auta je více než jasné, že to není zasekáváním pumpy nebo jinou mechanickou závadou, ale že ubrání plynu je plynule řízené jako chybná reakce počítače na určitý stav nebo správná reakce počítače na chybný signál nějakého čidla.
neregistrovaný "hudec"
23. 5. 2000 08:58
Re: Další závady na stošvestce
Tomáši ty máš ve 106 automatický sytič ?
neregistrovaný "Hafik11"
22. 5. 2000 14:43
Re: Další závady na stošvestce
2TomaszPlzne: tak to máš už smůlu, ale většinou jde naštěstí o „prkotiny“, ve srovnání s tím, co některé „šťastlivce“ po koupi bazarového auta potkává. Já třeba rok jen jezdil, pak však postupně nastalo období výměn opotřebovaných dílů (pneu, výfuk, brzdové destičky, tlumiče, ložisko kola, fitlry, …), ale to čeká každého majitele auta s určitým proběhem km. Jen je třeba na to myslet při koupi ojetiny, jak jsi správně kdysi psal o rezervním prasátku na nutné výdaje.

K tomu škubání – nesouhlasím že to nikdy nedělá úplně studené. Mě ano. Třeba když auto stojí i několik dnů bez pojezdu. U zahřátého jsem si toho nějak nevšiml. Možná nejde u nás dvou o stejný problém, ikdyž si myslím že ano. Já mám dojem, že d ů l e ž i t é pro výskyt škubacího problému je hlavně n u t n o s t d e l š í h o s t á n í auta v klidu, nikoliv teplota motoru. Proto mám teorii (jako laik) že jde o problém palivového systému, kdy během toho stání se „odněkud“ odpaří palivo, dojde k zavzdušnění „něčeho někde“ a než se to tlakem přiváděného paliva od pumpy (po startu) „protáhne“, tak to prostě škube, jako by v tu chvíli byl někde v palivovém vedení nějaký „vzduchový špunt“. Snad mi rozumíš, co chtěl básník říci. U zahřátého motoru to u rozjezdů nedělá, poněvadž palivový systém je už „odvzdušněn“, musel by jsi nějakou dobu stát s vypnutým motorem (víc jak ˝ hod). Možná je někde nějaká netěsnost, nevím. Všiml jsem si, že mám třeba palivový filtr s přívodní hadičkou pěkně prověšený, je vidět i zboku od auta, asi se vysmeklo nebo chybí nějaké zavěšení. Taky ETZOLD píše o jakési hadičce, která nesmí být prověšená. Až bude čas, tak se na to zkusím pořádně podívat. Myslím že ECU motoru je v pořádku, být to software, tak to přece dělá buď trvale nebo vůbec. Lambdu mám OK.

Tím automatickým sytičem, tím myslíš přesně co? Nějakou škrtící klapku, potenciometr… ovládané řídící jednotkou podle impulsů lambdy?
neregistrovaný "TomaszPlzne"
22. 5. 2000 13:05
Další závady na stošvestce
Už postupně poznávám, co je to auto z bazaru.

Sice jsem měl štěstí, že auto vypadá perfektně, nemá žádné zásadní závady, ale těch drobných, co se nedaly poznat při koupi, je požehnaně. Právě se dotočil náhon od tachometru. Tak jsem při té příležitosti zkontroloval jeden konec, t.j. rozmontoval jsem přístrojovku, v ní to není, náhon se po odpojení netočí. Bude to tedy buď napojení u převodovky nebo ukroucené lanko. To už do servisu musí, nemám rampu a rozhodl jsem se vrtat v elektrice, ale nikoliv v motoru. Ale podařilo se mi spravit rozbité denní počítadlo kilometrů - jen vyháknutá ta resetovací pacička. Možná, že se mi tam tu přístrojovku povede i vrátit, vyšrouboval jsem asi 15 šroubů a dost překáží volant. :-) 4 sdružené konektory jsou barevně odlišené a mají 7, 8, 9, a 10 kontaktů nasouvací na plošný spoj - asi jako ISA konektory v počítači s označením jedniček, tak se to poplést asi nedá. Jen jsem si gratuloval, že mám hvězdičkové šroubováky.

Když sepíšu opravy závad je už toho dost:

blinkry - kontakty

ventilátor topení - oprava zadírajícího

benzínová pumpa - oprava kontaktu

světlomety - seřízení

alternátor - ložiska hvízdají, zatím bez opravy

pravý tlumič byl vyteklý

rozbité denní počítadlo km

rozbitý náhon tachometru

škubání při rozjezdu - popisovaná záhadná závada - mimochodem Hafíku - sleduji to, stává se to, když auto stojí tak 1/2 hodiny - 2 hodiny, úplně studené ani zahřáté to nikdy nedělá a přidávání plynu se chová jako ubírání plynu - bezpečně je to někde v elektrice, protože to není tím, že by tam nešlo palivo !!!! Motor na sešlápnutí pedálu reaguje jako na puštění pedálu - prostě udělá to opačně !!!! Nejdříve dojde k ubrání otáček a škube to pak jako reakce na puštění plynu. Je to to samé, jako když se rozjíždíš a pustíš plyn, tak Ti auto začne chcípat. Domnívám se, že je to buď závada software nebo chyba automatického SYTIČE !!!
neregistrovaný "Hafik11"
19. 5. 2000 14:15
Re: a co Saxo?
2pohoda: Nenápadné neprávem opomíjené autíčko, asi kvůli nevýraznému designu, po faceliftu už výraznější maska. Jinak je motoricky zcela shodné se 106kou, takže spotřeba a dynamické vlastnosti by při zhruba stejné hmotnosti a převodech měla být se 106 stejná. Liší se jen vzhledem interiéru a detaily kastle které identifikují příslušnost ke značce. Jako ojetina bude určitě levnější než Peugeot, což je výhoda pro kupujícího, ale koupil bych jej i jako nový vůz. Bral bych verzi 1.1, 5dv, ideální do města. Určitě se i méně krade. Mimochodem viděl jsem včera Yaris Verso, pro mě je to zatím ještě nezvyklá škatule, vše je jaksi u ní vysoko, možná si zvyknu. Takové Berlingo, to se mi líbí mnohem víc, a řekl bych že i praktická využitelnost je lepší. To už se ale nebavím o autech převážně do města. Prckům zdar!!!
neregistrovaný "pohoda"
19. 5. 2000 12:22
a co Saxo?
jaké jsou vaše zkušenosti se Saxem - měla by to být vlastně 106, ale může se lišit... (třeba za jízdy vypadává palubka nebo papá o litr míň nebo tak něco...:))
neregistrovaný "Hafik11"
15. 5. 2000 13:08
Re: Spotřeba 106
2TomaszPlzne: Ty snad jezdíš převážně z kopce? Já to tak nikdy nezkoumal, raději bych se zaměřil na "rozumné" rozjezdy a jízdu v optimálních otáčkách. Až se Tvoje manželka s autem sžije, spotřeba klesne tak o 0,5-1 litr/100km. Mimochodem, zrovna dnes jsem bral benzín, takže vím že jsem ujel na nádrž (už občas v zatáčce zasvítila kontrolka) 708 km, se spotřebou 5,22 l/100km. To jde. Odhadem tak 200km město, 300km dálnice, zbytek okresky. Na okreskách při běžné jízdě (žádný slimák) bez problémů pod 5l.
neregistrovaný "R.Barrichello"
15. 5. 2000 12:35
Bez nadpisu
Já bych to viděl na Lincoln Towncar ve verzi limulzína, vy ne?????????
neregistrovaný "TomaszPlzne"
15. 5. 2000 10:20
Spotřeba 106
Chvíli s tím jezdila manželka (taky po městě) a najednou koukám: místo 3/4 jen 1/2 nádrže, tak jsem dotankoval na změření spotřeby a vyšlo mi šílených 8.05 l/ 100 km městský provoz, tak už jsem ženu trochu instruoval a zaučil, zdá se , že to pochopila a jezdí už úsporně, tak druhé měření musím stlačit na 6 litrů. Jen jedna věc mi v "city economic rallye" není zcela jasná - když vyřadím a jedu na volnoběh, tak to má spotřebu jen na volnoběžné otáčky (mělo by být 850/min), pokud jedu na 4-ku úplně bez plynu, tak to má spotřebu ještě menší, ale brzdím, takže asi z většího kopce, když bych stejně přibržďoval (ve městě) je ekonomičtější jet na 4-ku bez plynu, ale dojíždění po rovince k semaforu s červenou je ekonomičtější na volnoběh, protože nebrzdím a dojedu dál než na 4-ku bez plynu. Je to tak ???

Asi hodně paliva to taky sežere, když se člověk snaží na vyšší rychlost rychleji vzpamatovat z nízkých otáček, protože tam pouští benzín, který to zahlcuje a nevyužije se efektivně, to podřazení je asi ekonomičtější, ne ?
neregistrovaný "TU"
12. 5. 2000 18:43
Re: Autorizovaný servis
Já jsem se odhodlal jít do autorizovaného Peugeot servisu. Auto mám od prosince a zatím jsem stihl vystřídat dva servisy (výměna ložisek předních kol). Zkusil jsem Autospol, kde je hodinová sazba 302 Kč/hod a pak jsem zkusil Carvel a ten si počítá 245 Kč/hod, takže ty ceny nejsou zase tak smrtící, i když málo to není. Ale doufám, že nikdo z nás nebude ty servisy moc potřebovat:-).
neregistrovaný "TomaszPlzne"
12. 5. 2000 15:37
Re: Stošvest
Ne nebyl jsem v autorizovaném servisu, na 460,- Kč / h nebo kolik nejsem zvědavej, byl jsem v obyčejné dílně, která se honosí reklamou - specializace na Peugeoty. Viz tisk - západní Čechy jsou na tuhle značku zvlášť zatížené.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
12. 5. 2000 15:34
Re: Stošvest
O té vyhřívací dečce jsem napsal, že jí dám manželce k Ježíšku - koupil jsem totiž v OBI hever a pak jsem zjistil, že je v rezervě, tak jsem to musel za něco vyměnit a manželka to v zimě vždycky chtěla.

Jsem skutečně rozměrné postavy do všech stran, ale kupodivu necítím nepohodlí, jedině pravé koleno opírám o roh palubní desky, což mi přestalo po 2 dnech vadit. Ta stošvestka je na mě asi takovej plechovej kabát. Samozřejmě 500 km bych v tom nejel, ale jako druhé auto do města je to ideální a s manželkou si doslova děláme harmonogram: ráno hodím kluka do školy, manželku do práce, sebe do práce, manželka mi to auto ve dvě sebere, dojede pro kluka, hodí ho do města na kroužek, v půl pátý se staví pro mě, dojede domů a já jedu objíždět zákazníky, kterým se něco nezdá na mém sqělém software :-) a cestou zpět ještě nakoupím v hypermarketu. Městskou hromadou by to bylo na dva dny. Dost lidí mi považuje za rozmařilce, že mám auto jen do města, ale nehodlám strávit život v tramvaji a navíc přesně od doby, co nejezdím MHD, jsem přestal chytat chřipky a angíny.
neregistrovaný "Hafik11"
12. 5. 2000 13:41
Re: Stošvest
Tobě dali v aut. servisu Monroe? Já myslel že pracují jen s originálními díly, Peugeot si dělá svoje tlumiče. Cena zhruba stejná. Na autoshopu je to fakt levné, ale kupuješ zajíce v pytli, což u tlumičů není zrovna dobrý pocit, a taky na originály ze servisu mám 1 rok záruku.

K tomu cukání, kdysi dávno jsem to v aut. servisu nechal spravit, ale nenašli nic, diagnostika motoru a lambdy OK, svíčky a filtry OK ...tak jsem to vzdal a zvykl si, je to jen občas a nechci vyhazovat zbytečně peníze. Taky jsem byl nadšený ovladatelností a jízdníma vlastnostma, předtím jsem jezdil převážně Fa a Fe. Jen nechápu jak to řídíš, asi jsi vyšší postavy a na takové lidi tedy 106ka není vůbec stavěná. Neotáčíš volant stehny? Nešlapeš současně na 2-3 pedály současně? Je to vlastně pro manželku. Tak vyhřívej, teď na léto se to hodí.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
12. 5. 2000 11:56
Re: Stošvest
Za tlumič Monroe jsem dal v servisu 2200,- Kč + DPH a na www.autoshop.cz jsem našel pro 106-ku:

přední kapalinový tlumič: 1383,- Kč, plynový 1659,- Kč. To nase...
neregistrovaný "TomaszPlzne"
12. 5. 2000 11:49
Re: Stošvest
Popisuješ tu závadu naprosto přesně !!! Je to nabeton to samé !!! Zatím se mi nechce do předraženého Peugeot IC West, tak jsem dostal tip na šikovného znalce elektriky a motorů, tak ho prubnu.

Ke spotřebě - ještě jsem nedoplňoval nádrž, chci jí vyjet tak do půlky, aby výpočet byl zatížen menší chybou. Zatím odhaduji 15 litrů na těch 260 km od začátku měření, t.j. 5,7 l/100 km a 2/3 město, 1/3 mimo město, kde jsem to ale nešetřil a chvílema na prázdné silnici jen pro zajímavost a stav motoru zkoušel co to jede - 140 km/h na 4-ku (je to 4Q), což jistě není maximum, ale je to relativně rychle dosažitelná rychlost na nepatrném klesání.

Jinak jsem oproti Š 105-ce nadšenej ovladatelností, parkováním, tím, kam se vejdu, připadám si z hlediska nutnosti hlídání rozměrů vozidla jako na motorce. Manželce ovšem hodně vadí, že plyn je mnohem dál, než brzda a že nepřešlápne z plynu na brzdu bez zdvihání nohy, spíš nožky. Zeptám se v servisu, zda by se s tím nedalo něco dělat, aby jí neuvízl nárt pod brzdou. Já mám ploutve (11-12), takže nic nezvyklého nepozoruji.

Motor jen tak jemně bzučí (jak v tramvaji) a má do města naprosto dostatečnou sílu.

Na řízení není vůbec poznat, že tam není posilovač, jen řadicí páka mi připadá trochu jako lžíce v bramborové kaši - prostě člověk musí vědět, kde ta která rychlost je, pak je to bez problémů - naštěstí rychlosti nevyskakují, tak snad nebude převodovka v tak mizerném stavu. Přední náprava se po výměně tlumiče zlepšila, už jen na kostkách je to zážitek. Jinak je to přesně vono - nechápu, jak jsem mohl poslední 2 roky trpět se Š105 na LPG - nervák jestli to nastartuju, jestli to na křižovatce nechcípne, při jízdě z kopce vyřadit a včas tam hodit rychlost aby motor zas naskočil, sytič před každou křižovatkou, pomálu 2x týdně odtahovka, 420 cm dlouhý a neskladný, ale přesto problém kam dát nákup, ....

Budu tam ještě montovat 12V zásuvku (těším se, jak využiji Koppa - bohužel ale obrázky nic moc !), protože jsem manželce k Ježíšku koupil vyhřívanou podložku na sedadlo. O víkendu si vyhraju - sedačka spolujezdce je uvolněná, doufám že tam nejsou stržené závity, budu montovat tu zásuvku, seřídím ruční brzdu podle návodu, ...
neregistrovaný "Hafik11"
12. 5. 2000 07:18
Re: Stošvest
Hernajz Tome, to co píšeš o tom škubnutí při rozjezdu na jedničku po delším stání to mi dělá (jen občas) taky. Už je to 2 roky, a já si nato celkem zvykl, ale potěšilo by mě to odstranit. Tak to koukej odhalit a dát mi echo "vo co go". Teplota nato nemá vliv, vlhkost taky ne, je to náhodné, jen někdy, tak mi to přišlo jako spojka, kdy záleží v jaké poloze zrovna dosedl kotouč (lamely), nebo něco se vstřikem benzínu. Na vyšší stupně to nedělá, jen u dvojky to ještě tak 2-3x škubne po té skákavé jedničce a jedeme dál. Nijak mi to nevadí, ale proč mít každý desátý rozjezd jak z autoškoly, ne? Jinak momentálně spotřeba 5,5 (dálnice, město, něco málo okresky), co Ty?
neregistrovaný "TomaszPlzne"
11. 5. 2000 23:01
Re: Stošvest
Dík.
neregistrovaný "hudec"
11. 5. 2000 18:42
Re: Stošvest
To vrakoviště na 106 je vedle stadionu Motorletu v Praze 5.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
11. 5. 2000 16:29
Re: Stošvest
Ta benzínová pumpa se nějak sama zase rozfungovala, tak mi řekli, že mám být rád, že nová by stála tak 15 tisíc a že když se to bude opakovat, tak se začít shánět po vrakovišti stošvestek, které je kdesi v Praze. Tlumič stál 2200,- Kč + DPH, ale jeho výměna je dost poznat. Jinak je vše perfektní, jen po chvíli stání to při rozjezdu na jedničku divně škube - ne ve chvíli, když pouštím spojku, ale až pak, jako kdyby se tam vteřinu nechtělo plynu. Na volnoběh OK, pak taky OK - buď za to může přece jen ještě ta spojka, že se nějak nemůže dosednout nebo je to tou pumpou.
neregistrovaný "Hellebrand"
11. 5. 2000 06:11
Re: Nová taktika na shánění ojetého auta
Pokud se týká pojištění ojetých aut, podívejte se na stránku WWW.cpp.cz Ceská podnikatelská pojišťovna pojišťuje z aktuální ceny, ale opravy se hradí plně bez jakékoliv amortizace. S amortizací se počítá až u totálních havárek ( náklady nam opravu by přesáhly cenu vozidla )nebo odcizení. Při tom pojistné není drahé a spoluúčast je dána pevnou částkou,
neregistrovaný "Keyser_Soze"
10. 5. 2000 15:49
Bez nadpisu
si myslim ze nejlepsi do mesta je velke 4dverove velke auto s pohodlnejma sedadlama, a klimatizaci a automatickou prevodovkou, jinak se dnesni dopravni situace prozit neda.
neregistrovaný "Keyser_Soze"
10. 5. 2000 15:44
Re: Stošvest
jo neni nad to mit auto z automobilky jejiz znackove servisy makaj treba v pracovni dny od 7:00 do 23:00 a soboty a nedele od 9:00 do 16:00 :)))
neregistrovaný "TomaszPlzne"
9. 5. 2000 00:00
Re: Stošvest
Tak opět nejezdím: dovezl jsem stošvestku do servisu aby se nejdřív pořádně koukli, co bude ještě kromě těch tlumičů potřeba. Automechanik vyjel na rampu, prohlédl to zespoda, řekl, že to auto je jinak dobré, ale z té rampy už nesjel. Už to nenastartoval. Asi palivová pumpa. Byl pátek 16:00, tak na to pár minut koukali a pak prohlásili, že to nechají na rampě a pokračují v úterý ráno. :-(

Jinak první udělátko, které si tam budu chtít sám dodělat - zásuvku na 12V kvůli vyhřívací dečce pro manželku na zimu. P.S. znáte někdo ženskou, který není furt zima ?
neregistrovaný "RSD"
9. 5. 2000 00:00
Re: to Kamil*
..no felda je rozumný auto za tu cenu, ale pro ženskou postrádá jakýkoliv šmrnc, a tak i to že má v souč, době skvělej leasing, cenu a výbavu stejně u druhýho auta v rodině nehraje až tak roli. Navíc má Ka skutečně lepší podvozek a Twingo je zase (i když je 3-D) daleko prostornější. Felda na našem trhu má určitě své místo, je nenápadná, levná, vybavená a 5-D což je pro mnoho lidí velké plus. Osobně bych s výrobou Felicie pokračoval dál, a snažil bych se nalézt levnější dodavatele atp, aby byla cena zákl. modelu pod 200.000,- Pak by neměla Felda konkurenci nejen na našem trhu....
neregistrovaný "kanady"
8. 5. 2000 21:18
Re: to Kamil*
Souhlasím s RSD. Taky jsem nepochopil, proč do KA nedali Fordi svého ZETECa s objemem 1200 ccm. Mám pocit, že by to autíčko snad i lítalo. A přiznávám, že jsem před koupí KA uvažoval i o Twingu. Vzhledem k tomu, že sebou vozím jen aktovku, prostor mě tak nebolel a právě důvodem, proč ne Twingo, byly sedačky. Jezdím totiž nejenom po městě, ale často i dál. V tu chvíli bylo rozhodnuto. K designu - Twingo je taky takový extravagantní kousek - nic nudného, a to se mi na něm líbí.
neregistrovaný "Kamil*"
7. 5. 2000 18:27
Re: Já sázím na Forda Ka
Pokud se mohu vyjadrit,tak jako velmi vhodne auticko do mesta na nakupy, s nizkou spotrebou,zanedbatelnou cenou nahradnich dilu a vubec nizkou porizovaci cenou bych osobne volil do nasich podminek slabsi verzi Felicie.

Sice se jedna uz o ponekud zastaraly vuz bez modnich vystrelku,ale pro manzelku na nakupy a obcasne pojizdky bohate staci a vnitri prostor je mnohem vetsi nez u KA,ci 106.

Pokud bych chtel byt extravagantni tak volim 206,nebo Tigru.

Co vy na to??
neregistrovaný "RSD"
7. 5. 2000 18:04
Re: Já sázím na Forda Ka
Ka je designersky velmi zajímavé vozítko s velmi dobrým podvozkem a excelentními jízdními vlastnostmi ve své třídě. Jedinou slabinou Káčka je motor s "klapavým" rozvodem OHV , který v porovnání třeba s R-Twingo až zas tak živý není (ten má však také OHV a klape po 50t km ůplně stejně jako Ka) Další výhodou Twinga oproti Ka je prostor. Ve twingu si spíš připadáte jako vve velkoprostoráku. Na obranu Ka musím ale říci, že Twingo má hrozné sedačky, které při delších cestách simulují velmi dlouhý pobyt na WC. Stošestka, Saxo.... to nejsou špatné vozy, ale chybí jim náboj, jaký mají Ka a Twingo. Asi bych volil znovu Twingo (i přes otřesně drahé náhr. díly, hrozné přední sedačky a nepříliš kvalitní ložiska) ....je to prostě malej stěhovák.
neregistrovaný "kanady"
7. 5. 2000 16:51
Já sázím na Forda Ka
Zkusili jste ve něstě někdo jezdit s Káčkem? Já ano, činím tak už dva roky a rozhodně si nemůžu stěžovat.Je sdostatek živé, díky velkému rejdu a posilovači řízení se s ním dá projet pohodlně cokoliv...
neregistrovaný "Hafik11"
5. 5. 2000 11:10
Re: Stošvest
Jak tady psal -pohoda- k té statistice poruchovosti, tak ti pažouti nic moc, ještě hůř jsou na tom ale renaulty a seaty jsou úplná hrůza. No může mě a Tomáše těšit, že třeba ta 106ka je jak víno. Čím starší tím lepší (spolehlivější). Při stáří 6-7 let už je v lepším průměru. Jinak mě to dost překvapilo, protože co jsem kde četl, tak psali právě o spolehlivosti, hlavně motorů. K těm předním tlumičům mi servismeni říkali, že při výměně tlumiče se obvykle dávají i nová tuším ložiska uložení, a asi i misky, takže ta cena je pak trochu vyšší než jen tlumič za 2250,-. Už proto bych dal oba zároveň, ušetříš za cenu práce když Ti to udělají na celé nápravě, a připadá mi divné mít jednu stranu 100% OK a druhou tak na 70 %. Olej měním po 15tkm, ne po 10tkm, asi záleží na druhu oleje.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
5. 5. 2000 10:11
Re: Stošvest
Ne, nedojezdil jsem. Už mám hotovou opravu elektriky - 5x za dva dny přestaly fungovat blinkry a větrák - byly to jen kontakty pod přístrojovkou, jakš takš opravený ventilátor topení a chlazení v kabině a seřízené světlomety. Sakumprásk za 600,- Kč. Ve středu jdu na tlumiče, tedy jeden tlumič, protože automechanik mi přesvědčoval, že stačí vyměnit jen pravý, všichni ostatní mi říkají, že je to párová záležitost. Taky jsem si koupil tu doporučenou knížku od Koppa - přes Vltavu do 2. dne ! Zatím mám najeto asi 400 km a před 150 km jsem vzal plnbou nádrž, tak jsem zvědavej, jak výjde spotřeba ve městě. Když jsem si četl údržbu v knížce, zdá se, že by se toho mělo dělat mnohem víc, než v běžném autoservisu tvrdí. Třeba ty tlumiče po 80 tis. píšou oba bez ohledu na stav. Při ježdění ve městě olej častěji, než po 10 tis. atd.
neregistrovaný "pohoda"
4. 5. 2000 13:39
Re: A co tahle Corsa?
Ve včerejší (3.5.00) MFDnes vyšla statistika poruchovosti TÜV - mohlo by to být solidní vodítko pro nákup - relativně dobře vychází Mazda 121, Swift, Corsa. Ostatní mini se zdají být co do poruchovosti slabší. Ovšem Toyota Carina - to je šperk!
neregistrovaný "Hafik11"
4. 5. 2000 13:07
Re: A co tahle Corsa?
Vypadá to sice zajímavě, ale přesně 20 000,- k tomu stačí dnes na nové Twingo, předpokládám i s airbagem řidiče, sice bez bagu spolujezdce a ABS ale já bych volil Twingo. Navíc ta záruka nového vozu k tomu. Je fakt, že Corsa bude asi "plnohodnotnější" auto než Twingo, ale bavíme se o autech převážně do města. Jinak docela se mi líbí nová Corsa, designem karoserie i tím dlouhým rozvorem, to bude místa. Na Opely ale moc nejsem, dovedu však ocenit.

A co je s Tomášem ze z Plzně? Snad nedojezdil? Škoda ztracených příspěvků, nejen v této rubrice.
neregistrovaný "honzanaj"
4. 5. 2000 12:13
A co tahle Corsa?
Měl bych další tip: Opel Corsa 1.0, bílá, rok výroby 1998, najeto 8270 km, ABS, 2x airbag, nabízená autosalonem jako "zánovní použitý vůz" --- za 199.000,- Kč. Je to sice trochu jiná cenová hladina, než jsme tady probírali, ale jako městský vozítko dobrý, ne? Co vy si myslíte?
neregistrovaný "Hafik11"
27. 4. 2000 13:21
Re: Nová taktika na shánění ojetého auta
Naprosto souhlasím. Chtěl jsem nato jen Tomáše z Plzně upozornit. Taky mám hav.poj. jen do katalogové ceny ojetiny, výhoda při krádeži - škoda se počítá z ceny nového minus amortizace, takže dostanu (doufám že nevyužiju) přibližně cenu ojetiny, nevýhoda - u mnou zaviněné havárie platí jen amortizované díly, tj. ani ne polovinu ceny, práce v servisu prakticky v plné výši. Chce to nebourat. Rozdíl oproti tradiční hav.pojistce je víc jak 50 procent ceny.
neregistrovaný "pohoda"
27. 4. 2000 12:00
Re: Nová taktika na shánění ojetého auta
PS k pojištění: nemá smysl pojišťovat si koupenou ojetinu na původní katalogovou cenu - jako pojišťovák bych za tím vždycky viděl pokus o poj. odvod a příslušně bych zdražil pojistné a jako majitel té ojetiny bych na pojištění do 3-4 let dal pojišťovně to, co za tu ojetinu. Takže jenom najít pojišťovnu, která pojistí do výše kupní ceny ojetiny (kterou má nějak autorizovaně, tabulkově zjištěnou a která se od skutečně zaplacené ceny bude lišit tak o 10-15%, ale to už mi pak není podstatné) - takže pak místo 40 tis.Kč/rok se dá platit 6 tis. Kč/rok při stejné spoluúčasti.
neregistrovaný "Hafik11"
27. 4. 2000 08:54
Re: Nová taktika na shánění ojetého auta
S tím hukotem přední nápravy, to může být taky ložisko kola, jestli to hučí zejména v rozmezí určitých rychlostí a mění to frekvenci zvuku. Dobré si to poslechnout za jízdy se staženým oknem a na neutrál. Výměna ložiska př.kola cca 1100 = materiál + práce.
neregistrovaný "Hafik11"
27. 4. 2000 07:26
Re: Nová taktika na shánění ojetého auta
No, vypadá to zajímavě, když se toho někdo zbaví až po 5 letech tak to asi celou dobu nejspíš dobře udržoval. Jinak ty tlumiče v Peugeotech jsou kupodivu levné, Peugeot totiž vyrábí svoje, právě budu měnit zadní a u autorizovaného servisu cena za 1ks - 1500,- tzn. oba zadní s prací do 3500,-Kč. Jinak náhrada třeba Sachs cca 2500/ks (zadní). Takže na tlumičích tak moc neproděláš. Ještě jsem si vzpoměl na havarijní pojištění, asi ho chtít nebudeš, ale pokud ano, tak počítej s velkou částkou, čím starší kus,tím byl ve své době dražší (pořizovací cena), takže pojistka je taky vysoká. Příklad, moje 1.1 XR r.v. 92 - poř.cena 330 000,-.

Dobrou koupi přeji.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
26. 4. 2000 15:53
Nová taktika na shánění ojetého auta
Tak jsem přišel na novou taktiku zvýšení důvěryhodnosti ojetého auta. Obvolal jsem všechny prodejce - koncesionáře Peugeot, jestli nevzali nejakou starší stošvestku protiúčtem nebo zda neví o nějakém zákazníkovi, který se chce nějaké zbavit. Dostal jsem 3 tipy, z nichž jedno doporučené autíčko stojí v bazaru, byl jsem se na něj podívat, má něco do sebe - 1992, motor naprosto OK, fungl nové Mišelínky, dovoz jako bouračka v roce 1995 (přední okno je 5-ka), tady jeden postarší majitel 5 let, auto udržované, nová baterka, plný kufr náhradních dílů, autopotahů, olejů, náplní do ostřikovačů, .... Lak téměř 100%.

Jediný problém je, že při jizdě na nerovné silnici opravdu dost hlučí přední náprava, vysloveně zvuk kov na kov jsem neslyšel, spíše dunění. Pravý tlumič je asi špatný, protože v zatáčce do kopce drhla buď zástěrka nebo kolo o blatník (vážím dost a na místě spolujezdce jsem to zatížil).

Důležitá informace ale je, že autorizovaný servis, kde nemají žádný zájem na tom, aby se to prodalo, řekl, že je vůz na svůj věk ve výborném stavu.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
25. 4. 2000 10:28
Odpověď
Díky za rady, jak jsem se začal zajímat i o levnější 205-ky, tak jsem hned zjistil, že bezproblémovou asi najít nelze a jakmile do ní něco vrazíš, tak už to chce s ní jezdit tak 3-5 let. Moje představa, že v bazaru seženu autíčko, které bude rok bez zásahu jezdit, byla si dost naivní.
neregistrovaný "Hafik11"
25. 4. 2000 10:25
Re: Zážitek z bazaru
Když je nějaké dovezené auto přihlášené papírově v ČR po 4 měsících (případ Tvojí 106ky z bazaru), tak se dá tušit že nejspíše bylo potřeba opravit co se dalo.
neregistrovaný "Hafik11"
25. 4. 2000 08:25
Re: Zážitek z bazaru
Myslím, že takové auto je v bazaru každé druhé. Chce to nespěchat a hledat. Ale raději bych doporučil koupit po 1.majiteli v ČR, ale kde ho najít? Auto bouchnuté zepředu bych nebral, plechy se dají opravit/vyměnit, ale co geometrie, uložení motoru,převodovky, nápravy... Taky přelakované auto ne. K té převodovce – nestálo auto na přímém Slunci? Byl přece hic. Já už o tom psal v rubrice „malá/mini auta“, mám ten problém u 106ky taky, ve vyhřátém (hodně) autě jde řazení ztuha, jinak v pohodě, fakt to řadí dobře, asi jde o nějakou hloupost, jen na ni přijít. To značení skel o něčem vypovídá, divné že jsi viděl změnu u zadního, když bylo havarované zepředu. Nerozumím tomu, že chceš ojetinu na 1 rok, to je šílenost, stačí jedna nečekaná závada (tj. investice) a proděláš majlant. Auto musí pár let sloužit. 205 je supervozík, dá se sehnat levná, je jich hodně, ale pochybuju o jejich stavu, jsou jednak starší, hodně najeto, čekal bych s ní více problémů, pokud nenarazíž na autoštěstenu. A co tak dojezdit 105LPG, a po nějaké době pořídit do města třeba Twingo za 219 900,- to je dobrá cena za originalní a dobré vozítko – p.Hellebrand by mohl vyprávět. Nebo leasing. A máš záruku a jistotu (nějakou dobu). Ojetina za 100 000, to je po roce za 120 000, po dvou za 130 000, po … a seš na Twingu (nebo něčem jiném). Co to radím, vždyť já to tak sám neudělal a koupil kdysi ojetinu . No jo, někdy se Ti prostě autíčko na první pohled tak zalíbí, a když se svezeš … tak se vezeš…Zdar nejen všem Pažoutům. Já bych si dnes koupil jako rodinný vůz asi Citroen Berlingo. Je to PSA (Ty já nejradši), líbí se mi, a hlavně ten variabilní prostor pro rodinu, lyže, kola, kočárek, pejska ... a přitom to není spec. dodávka, ale auto s vlastnostma spíše osobního. 106ka by zůstala, tu už nepustím.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
24. 4. 2000 00:00
Zážitek z bazaru
Tak jsem se byl v Příbrami podívat na tu 106-ku. Podle nabídky r.v. 1993, najeto 84 000 km a cena 97 000,- Kč. Sestavil jsem si na papír osnovu kontroly a vyplatilo se to.

Na první pohled vypadala hezky, interiér velice zachovalý, těm kilometrům bych i věřil, také jezdí velmi dobře, na volnoběh drží otáčky, i ten necelý litr se rozjíždí slušně i do kopce, jede rovně i při prudkém brždění bez volantu, na hrbolech se zdají i tlumiče O.K., v zatáčkách O.K. Jen mizerné startování sváděl na baterku, že tam dá novou. Velice mi zarazilo, jak strašně ztuha šla řadicí páka, manželka by snad nezařadila. Prodejce z autobazaru tvrdil, že mám být rád, že řazení není vyběhané, já jsem si udělal hypotézu, že naopak je a někdo to nějak utáhl, aby to nebylo poznat ???

Poslední ránu tomu dala prohlídka karoserie. Prodejce se sice netajil tím, že to bylo trochu bourané, jenže ono to bylo bourané asi trochu hodně. Nejprve jsem se podíval, jak vypadají originál sváry a pak jsem našel, že byl navařený nový podběh, takže byly navařené oba blatníky, světla tam dali taky z vrakoviště podle zašlé umělé hmoty, ale korunu dali kapotě. Ta je taky z vrakoviště a lezla z ní zespoda rez tak, že bych se za takovou opravu styděl. Pak jsem ještě zjistil, že to auto v modré metalíze bylo původně červené, což prodejce komentoval tak, že ty červené se strašně vyšísujou, čemuž jsem se už musel v duchu jenom smát. Závěrem jsem si prohlédl okna a na tom autě z r. 1993 bylo zadní sklo s číslicí 4. Nicméně vzadu již jsem nenašel jiné stopy opravy, ani ty konektory na světlech.

Řekl jsem si, že toho auta je škoda, protože šlo spravit určitě mnohem líp, jenže to by se asi nevešli pod těch 100 tisíc. Začínám být velmi skeptický k možnosti sehnání slušné 106-ky pod 100 tisíc a více se mi dnes zdá jako hazardní sázka na budoucí příjmy. Začínám uvažovat o koupi nějaké levné 205-ky 1.1i (nebo AX) na rok, pak jí s mírnou ztrátou prodat a mezitím se pokusím si vylepšit situaci, abych mohl koupit 106-ku za 125 000,-, kdy už se dá vybírat mnohem víc. Ještě počkám, zda se mi ozve ten zmiňovaný dovozce, co slibuje komplet mladou 106-ku pod 100 tisíc. Jen nevím, zda ta 205-ka okolo 50 - 60 tisíc bude rok jezdit bez oprav a za rok ještě prodejná o 5 - 10 tis. levněji. Asi se dá udělat velmi slušná 205-ka dovozem a přestavbou na papíry z vraku, ale o tom nic moc nevím, co je legální a co je vo držku, docela bych si to nechal vysvětlit, co znamenají inzeráty: "Prodám Peugeot 205 1.1i, r.v. 1991, vyjímečně vynikající stav karosérie, motoru, interiéru, TP SRN, procleno, na přestavbu, cena 20 000,- Kč". Jestli někdo prodá vrak českejma s papírama za 10 000,- Kč, znamená to, že máte za 30 000,- Kč auto ? Nebo je v tom ještě nějaký dost podstatný fígl ?
neregistrovaný "TomaszPlzne"
21. 4. 2000 15:44
WWW
Napadá mi, že bych založil stránky na recenzi ojetých Peugeotů, kde by mohly být zkušenosti, ceny ND nových a repasovaných, dovozci, servisy,

srovnání s jinými co se týče cen za opravy, ....
neregistrovaný "TomaszPlzne"
21. 4. 2000 15:42
Re: Re:TomaszPlzne - P106
Jedu se zítra podívat na 106-ku 1.0i, r.v. 1993, najeto 84 000, STK do 4/2002, modrá metalíza, podle fotek zvenku nemá chybu, což je ovšem téměř nulová informace, cena 97 000,- Kč, dovezená ke konci roku a zahájeno, teď má nové čerstvé české papíry. Do 100 000.- Kč se asi formálně lepší sehnat nedá, ten jeden dovozce mi sice tvrdí, že za tu cenu bude mladší, když chvilku počkám, ale asi 5 jiných dovozců tvrdí, že 1994/95 a 40 - 50 tkm je prostě od 140 000,- Kč výš a basta.

Pokud mi někdo dá mail, mohu poslat i velké fotky a budu informaovat, zatím to mám zamluvené, pokud to nevezmu, rád sdělím proč a dám případně kontakt.
neregistrovaný "hudec"
21. 4. 2000 09:06
Re: Re:TomaszPlzne - P106
Zdravím Hafika (tak už sem P106 prodal a bude se mi moc stýskat, doufám že jí kamarádka moc " nezničí "), teď pár postřehů pro Tomase. Pokud budeš mít možnost tak jdi do 1.1 fakt je to znát, co se týče zimních startů tak si myslím pokud je v pořádku baterie, kabely a svíčky tak s tím nebude problém ( speciálně pokud s ní hodláš jezdit každý den ) je to rozhodně lepší než ty "víkendový" řidiči. V ostatním souhlasím s Hafikem ( třeba ten výfuk ), s jedním ale ne a to je návštěva autorizovaného servisu co se týče pravidelných kontrol ( oni dost dobře od Peugeota vědí na co se mají mrknout co zkontrolovat a za těch orientačně 2-3k Kč to fakt stojí ).
neregistrovaný "Hafik11"
21. 4. 2000 09:06
Re: Re:TomaszPlzne - P106
Skutečný stav ujetých km - zkus si pořádně všimnout na přístrojovce těch malinkatých šroubečků u tachometru, jestli mají původní ostré hrany (zářez pro šroubovák) a to se týká i ostatních šroubů na přístrojovce. Auto by nemělo nikde na kastli rezivět, antikorozní ochrana je fakt dobrá, ještě jsem taky neviděl rezavou 106. Rezaví-li, je tam něco po opravě. Pod koberečky na plech se jen tak nedostaneš, to bys musel odšroubovat spoustu šroubů, a i pak je to mizerná práce - tahal jsem tak jednou dráty do kufru. Můžeš ještě zkontrolovat značkování oken, měly by mít všechny orig. potisk tuším PGP (Peugeot ...), jinak asi byla výměna. Taky se koukni vzadu v kufru na koncová světla, oddělej ten plastový kryt a podívej se jestli tam jsou originál (nebo aspoň stejné pro pravý i levý) konektory. Po bouračce to každý (i odborný servis) spíš "nějak tak" připevní, protože konektor se dá pořídit jen s celým svazkem kabeláže a to je teda pálka. Tak šťastnou volbu!! Jo co mi trochu vadí na mé 106, nemá ukazatel teploty chladicí kapaliny, takže pokud odejde termostat a nesepne větrák, tak to poznáš pro motor trochu pozdě. No zatím ani v letních vedrech při dloudém poskakování v koloně žádný problém nebyl, ale kdoví ...
neregistrovaný "Hafik11"
20. 4. 2000 15:31
Re: Re:TomaszPlzne - P106
K tomu katu, já ho neměnil že byl špatný ale proto, že je pevnou součástí středního dílu výfukové soustavy, takže jestli ten stř. díl bude totálně v háji, a nemáš chuť navařovat a navařovat tak koupíš nový díl s katem. Kat by měl bez potíží vydržet takových 120 i víc tkm, pokud nemáš ovšem víc oleje v motoru než je zdrávo a neroztahuješ auto bez běžícího motoru.

Ten volnoběh - dej si pozor aby měl stálé otáčky, jinak možná závada ECU nebo lambdy. Má to samozřejmě "autosytič", takže v "zahodněstudena" máš vyšší ot. na volnoběh. O spotřebě jsem psal v rubrice Malá/Mini auta, zopakuji, není problém po městě za 6-6,5l, mimo za 5-5,5, rekord byl kolem 4,6l (mimo město delší trasa). 1.1 nemá 1046 ale 1124cm. Odspoda to moc netáhne (žádný diesel), motor je spíš na vyšší obrátky - max ot 6200, ale aspoň moje 1.1 má báječný 3.a 4. stupeň, nechápu naco je tam jednička, strašně krátká, 2 bez potíží i na rozjezd.. Vyhni se pokud možno autorizovaným servisům, strašně drahé, hlavně práce. Ještě bych dodal, že není najetých 80tkm jako 80tkm, u malých mozů co jezdí většinou po městě se to podepíše víc, než velké limuzíny co jezdí po dálnici.
neregistrovaný "Hafik11"
20. 4. 2000 15:14
Re: Re:TomaszPlzne - P106
Ještě něco - litrové 106ky (možná jen starší ročníky, nevím) měli jen 4 kvalty, to bych dnes už nebral. Občas člověk přece vyjede i za město, a na 5ku se dá jet v pohodě i padesátkou ve městě, takže úspora PHM.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
20. 4. 2000 15:12
Re: Re:TomaszPlzne - P106
Díky moc, takové zkušenosti by se měly platit zlatem, které ale nemám, kdybych měl, koupím si 106-ku novou. :-))

Jak se pozná, že je v háji katalyzátor ? Jiná barva výfukových plynů ?

Takže z hlediska prohlídky a testu auta na opotřebení a technický stav (teď schválně nemluvím o ničem jiném): jak startuje a jak běží na volnoběh - má to už počítač, který to drží na cca 900 otáčkách ??, vůle řízení, případně trhavý pohyb kol ukazuje na špatné čepy, vyběhané řazení, spojka aby zabírala dole nebo uprostřed, zhoupnout se na blatnících - tlumiče, jízda po rovině bez držení volantu jestli někam netáhne, zhoupnout kufr - tlumiče vzadu, všechna světélka, kontrolky, ... , hledat stopy laku na čalounění a umělé hmotě, stav interiéru, stav ošoupání pedálů, klíčků, volantu, řadicí páky jako průvodní znaky toho, že to má něco za sebou, stav znečištění na místech, kde to nestačili vyčistit také něco řekne o způsobu používání, stopy úniku oleje, hledat sváry - dostane se člověk pod dečky na podlaze nebo je to všude napevno ?

Při jízdě - tah odspoda a chování otáček nad 5000, v motoru hledat stopy oprav. Čeho se ještě všímat ?

Kolik si ta 106-ka vezme benzínu ve městě když se člověk snaží vyřazovat při dojezdu a z kopce, .... a jak startuje v zimě, když není v garáži ?

Jinak mi 954 ccm bude stačit (1.1i taky nepohrdnu), protože i ten necelej litr bude stejně o poznání živější oproti 1046 ccm karburátorové škodovky, že ? Navíc se těším, až prvních 10 minut nebudu muset mít pravou ruku furt na sytiči.
neregistrovaný "Hafik11"
20. 4. 2000 14:37
Re:TomaszPlzne - P106
Koukám, že jsi se rozhodl pro ojetou 106ku. Zkusím Ti předat pár svých postřehů, protože jsem si ji před 2 roky taky pořídil. Jednak bych Ti doporučil zvážit, jestli raději nejít do 106ky obsahu 1.1 - těch necelých 200 centikubíků je fakt hodně znát na dynamice, a řekl bych že právě ve městě je jí občas potřeba (rozjezdy), navíc spotřeba je téměř srovnatelná (vlastní zkušenost s oběma). Jenže zase vyšší zákonná pojistka. Já měl snad štěstí na stav motoru (koupeno při 67tkm, r.92) ale kolem 80tkm Tě prostě nutně čekají výdaje, počítej s tím!!! - výměna rozvoďáku nutná, většinou tlumiče, pozor na výfuk (já měnil 2 díly s katem za cca 10tisíc), trpí ložiska hlavně předních kol... Starší kusy měly problémy s ECU motoru, zkus poslouchat volnoběh, od tuším 8/92 měly lepší zapalování. Já jsem s tímhle autem moc spokojený, ale fakt je že jsem spoustu výdajů podcenil. Právě ta hranice kolem 80tkm mi připadá pro výměnu opotřebovaných dílů nejfrekventovanější. Teď mám najeto asi 85tkm, a třeba spojka a převodovka zatím zdá se v pohodě. Otázkou je při koupi skutečný stav km, všiml jsem si že snad úplně všechny prodáváné 106 ročníku 92,93 měly na tachu 65-70tkm, to se mi moc nezdálo taková shoda. Ale při troše zkušeností se dá odhadnout jestli to sedí. Prozatím stačí.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
20. 4. 2000 13:55
Oprava
Teď si to po sobě čtu, ale fuj: Zkuste se píše se "Z" !!!
neregistrovaný "TomaszPlzne"
20. 4. 2000 13:54
Re: A co u prodejců?
Za 50 000,- Kč je to zadarmo. Jenže už někdo viděl auto pod 50 tisíc, do kterého stačí nasednout a jezdit ? Věřím, že předpokládáte, že v následujících 3 letech do toho auta nevrazíte více, než 20 000,- Kč za údržbu a případné opravy. Pokud se to nepovede, pak se ta investice nepovedla - na tom se asi shodneme. Skuste si představit psychologii člověka, který má takové auto, jezdí bez závad, pak si chce koupit nové za dejme tomu 220 000,-Kč - 300 000,- Kč a tak to staré chce prodat. Domníváte se, že si nechce tu novou investici co nejvíce usnadnit tím, že to staré prodá co nejdráž to jde ? Myslí si někdo, že ho 49 000,- Kč vytrhne ? Nebo mu řekli v servisu - to už se Vám nevyplatí spravovat, my Vám prodáme nové na leasing a tenhle šrot vezmeme protihodnotou, on si to nějaký trouba koupí ?

Jenže když začneme takhle přemýšlet, tak si nekoupíme nic. Jen auto kolem 100 000,- Kč ve mně budí větší důvěru, že by to nemusel být takový vrak jako za 50 000,- Kč.
neregistrovaný "honzanaj"
20. 4. 2000 12:15
A co u prodejců?
A co si myslíte o tzv. "prověřených ojetých vozech", který prodávají přímo autosalony? Když tam s tím autem třeba pravidelně někdo jezdil do servisu, znaji ho... Většinou dávají i záruku ( až 1 rok). Jako příklad je tu třeba: Opel Corsa (předchozí model) 1.2i, 3 dv., r.v. 1992, 80.754 km, centrální zamykání na DO, radio, alarm za 49.000,- Kč. Co si o tom myslíte vy?
neregistrovaný "TomaszPlzne"
20. 4. 2000 10:42
Re: Dovozce Peugeotů
Díky moc za rady a za diskusi. Právě teď se schyluje k tomu, že udělám tu příšernou blbost a něco koupím. Jednak ten dovozce, pak v jednom bazaru mám bloknutou 954 ccm 106-ku 1993, 84 000 km za 97 000,-. Pojedu tam zítra s automechanikem, ale je to blbá situace - jezdí tu 2 roky, předtím byla dovezená. To víš houby, zda byla bouraná a po 2 letech se jí majitel zbavuje, že se mu do toho nevyplatí strkat. Údajně je v perfektním stavu, na fotkách skvělá, ale umejt auto umí každej trouba. U té dovezené bouračky aspoň vidíš. K tomu městu - myslíš, že i bouračka na křižovatce při rychlostech 40 - 60 více ohrožuje posádku když to auto mělo rovnaný třeba podběh ? Proč je střecha průser ? Kvůli deformaci nebo že nepůjdou zavřít dveře ? Zatím jsem měl takovej názor, že důležité je, aby mechanické součástky nebyly moc oběhané a zralé k výměně, namáhané elektrické spoje vyběhané, ale u kastle do města jde jen o to, aby nerezavěla a že bude trochu křivá, to že vůbec nevadí, když nejsem estét, protože chci spolehlivé popojiždědlo a nákupní tašku tak na 5 let, ne ozdobu silnic. Teď jezdím po městě s Š 105 LPG 1983. Myslíš, že si z hlediska bezpečnosti se spravovanou bouchnutou 106-kou pohorším ? Navíc když koupím nebouchnutou (nebo se to budu naivně domnívat), tak první trouba, který do mě trochu picne mi této výhody zbaví. Najezdím po Plzni denně průměrně 50 km a poslední dobou se lidská blbost tak zhoršila, že když chci mít nebourané auto, tak s ním budu jezdit v noci někde za plotem. Možná mám úplně blbej názor, který už někdo odborně vyvrátil.
neregistrovaný "magic1"
20. 4. 2000 08:59
Re: Dovozce Peugeotů
Muze byt, pokud je ohnutej plech vzadu, proc ne, ale proc v tom pripade ta likvidace? aby totiz nakonec nebyla hnuta neprava! Dnesni auta jsou totiz priserne mekky (kvuli pohltivosti naraz. energie a rozlozeni sil do podlahy) a tak sebemensi rana muze znamenat i vazne poskozeni, ktere neni na prvni pohled viditelne. Bouracku na predek dnes jiz urcite nebrat, vetsinou jde vsechno do podlahy a do strechy. Je samozrejme otazka, jestli v bazaru nejdes lepsi, moje zkusenost je, ze 60% aut v Prazskych autobazarech jsou tak na vyrazeni z provozu. Proto doporucuji kupovat u znackoveho servisu, byt je to drazsi. Priklad: AR 75 America r.v. 1990/91 na tom letisti u Zurichu stoji kolem 2000 CHF. V beznem Svycarskem bazaru se da poridit za 3,5 az 4500 CHF, u znackoveho servisu kolem 6-7000 CHF. Ale hadej, do ktery nasledujici tri riky narves vic penez? A argument, ze ve meste muze byt auto srot neberu, prave ve meste je pravdepodobnost, ze do tebe nekdo vrazi nejvetsi.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
19. 4. 2000 20:37
Re: Dovozce Peugeotů
A navíc si myslím, že cena v autorizovaných servisech v Mnichově, kde si nedovolí tam dát blatník z vrakoviště, je taková, že se to tam té pojišťovně fakt nevyplatí financovat dokonalou opravu pro rozmazleného Bavoráka. Nicméně jet 180 km/h v autě, které nějaký Ferda ve stodole natahoval na vyřazené rovnací stolici, asi opravdu není totéž, jako v autě, které vyfikli ve fabrice. Nicméně oproti bazaru tady u toho dovezeného auta a) vidíš, jak bylo bourané na rozdíl od toho bazarového, které bylo bourané mnohem hůře, jen ti to zatlučou, protože zapomeňte na to, že auta ve slušném stavu příjdou do bazaru a b) ten Němec s ním jezdil do poslední chvíle po lepších silnicích a chodil s ním do autor. servisu a ne tomu Ferdovi do garáže a to jen tehdy, když už zůstal stát na silnici.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
19. 4. 2000 20:31
Re: Dovozce Peugeotů
No, na dálnici bych se se zmuchlaným a nataženým autem bál, ale po městě to snad není tak zlý. Já jsem ta auta, která vozí, viděl dovezená v servisu, kde je spravujou. Mají tam jednu tmavozelenou 306-ku - zmuchlaných asi tak 20 cm levého zadního blatníku a 5. dveře. Pak 106-ku 1998 1.9D světlezelená metalíza bouchnutou zepředu - v háji maska, světla, předek obou blatníků, vstupní mřížka chladiče a trochu přiohnutej podběh. U tý 306-ky si myslím, že ten zadek nemá takovej vliv na zvýšenou chatrnost auta po opravě a u té 106-ky věřím, že záleží na kvalitě opravy toho podběhu jak často se bude rozhašovat geometrie vepředu. Nicméně si myslím, že při rychlosti trochu přes 50 km/h ve městě se to snad ani nepozná. Rozhodně si oproti stávající Š 105 18 let staré s vůlí volantu jako sovětskej traktor dost polepším.
neregistrovaný "magic1"
19. 4. 2000 09:48
Re: Dovozce Peugeotů
A jeste si objednat rodinnou hrobku s peknym vyhledem. Hele, kdyby se nekomu vyplatilo ty auta opravit, tak by je asi nedaval za babku k likvidaci ne? A zvlast ne pojistovna! Bourany auto je nejhorsi auto. Pokud by mel nekdo zajem, mam videokazetu s pokusem, ktery delali Italove na Lancii Delta. Poslali to auto v 17 km/h do zdi a potom to spravili. Ale jestli nekdo tvrdi, ze pozna bourany auto, tak by rychle uveril, ze tohle auto je uplne novy. Presto nebylo. A po te oprave merili hlucnosti, zkruty a vubec chovani toho auta. A nakonec ho poslali proti zdi znova. A hadejte, jaky byl rozdil mezi prvni ranou a tou druhou? A upozornuju, ze sledovat tu opravu bylo lepsi, nez jit na koncert Londynske filharmonie. Navic ta oprava byla hodne draha. Zaver je jediny - NIKDY SE TO NEVYPLATI!!!
neregistrovaný "honzanaj"
19. 4. 2000 09:42
Re: Dovozce Peugeotů
No to je příjemná zpráva. Hned jak našetřím nějaký penízky, tak si rád o tom dovozci popovídám. To, co jsi vyjmenoval (P 106, 1.0i, 3 dv...) to je totiž po dlouhejch úvahách můj žhavej kandidát.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
18. 4. 2000 23:38
Zabezpečení dovezeného auta
Pak samozřejmě zbývá něco udělat proti ukradení hned po převzetí, což je oblíbený trik, že ?
neregistrovaný "TomaszPlzne"
18. 4. 2000 23:37
Dovozce Peugeotů
Jsem zatíženej na ty Peugeoty a sehnal jsem dovozce, který prej bere bouraný auta od pojišťoven od nějaké firmy, která pokrývá celé Bavorsko či co - ještě se musím zeptat. Tvrdí, že 106-ka projde v Praze Eurem 2 tak od r. 1994/1995 a když sečte cenu 106-ky 1994/1995 s kilometrama pod 70 tisíc, 1.0i 3 dveře, 4 kvalt (do města bohatě), 10 tis. za dovoz a kontrolu v Praze a opravu, tak se pod 100 000,- Kč dostane a prý to auto bude úplně nesrovnatelně lepší, než cokoli z našeho bazaru za 120-140 tis. Kč, kam se prý slušná auta vůbec nedostanou. Otázka je, jak si zkontrolovat hlavně původ, jak to prolustrovat rychle v takové krátké době. Auto uvidím nabořené před opravou, takže snad riziko něčeho zatajeného mo nehrozí, navíc se můžu svézt do toho Mnichova s ním. Co kdo z Vás na to ?
neregistrovaný "JardaBar1"
18. 4. 2000 20:29
auto do mesta?
Urcite s posilovacem rizeni. :-))
neregistrovaný "magic1"
18. 4. 2000 11:45
Re: aut je spousta, jen najít to pravý...
Nemohu doporucit! Neni zastoupeni, neni servis, dily jsou do 48 hodin, velka koroze, zavady brzd a elektriky, v pripade automatu (variatoru) nesehnatelny remeny. Tato auta jsou bezva do 5 let a 100tis km, potom hodit ze skaly. Radeji ne. Punto ano, ale ho vzit? Zbyvaji tedy Japonci, vetsinou lze doporucit.
neregistrovaný "honzanaj"
18. 4. 2000 09:55
Co dělat, abych auto našel tam, kde sem ho nechal?
Někde sem si tady přečet, že by si člověk měl nechat nějakou finanční rezervu a nevydat se úplně z peněz. Že se vyplatí ušetřený peníze investovat třeba do výměny zámků hned po koupi auta, do tajnejch vypínačů, tyčí a pák a imobilizérů, změnit si značku, parkovat jinde (pokud možno i přestříkat auto :o)) Tohle všechno je určitě dobrej způsob, jak zmenšit riziko krádeže. Je pravda, že když necháte auto někde v servisu, není pro ně problém si nechat za 10 minut udělat kopie všech klíčů a za 5-10 tisíc, co jim za to někdo dá, teprve ne. Ale někde tady jsem si taky přečet, jak otevčít Felicii provázkem a jenom tak ze zvědavosti jsem to na svojí zkusil. Byl jsem překvapenej, jak to šlo rychle. Na první pokus to trvalo asi 30 sekund, ale pak, když sem dostal "grif" to nebylo dýl jak 10 sekund. Hrůza!
neregistrovaný "honzanaj"
18. 4. 2000 09:44
Co dělat, abych auto našel tam, kde sem ho nechal?
neregistrovaný "honzanaj"
18. 4. 2000 09:42
recenze jsou fakt dobrý!
Ty recenze na www.mujweb.cz/... jsou fakt šikovný.

S tou kradeností jednotlivejch značek mám taky jednu zkušenost. Když mi před 4 rokama ukradli Peugeot 205 (1.9 GTI) přímo před oddělením Policie ČR (Praha 5, Nádražní 16a), tak mi tam pani policajtka řekla, že to mám blbý, že jsem si holt koupil nejkradenější auto (spolu s Golfem a Unem). Asi 2 měsíce na to ukradli tátovi Ford Orion 1.6D a řekli mu, že má smůlu, že se tyhle Escorty/Oriony kradou snad nejvíc. A nakonec na stejnym místě jako tátovi ukradli jeho kolegovo Nissan Patrol a na policii se dozvěděl, že po těchhle jdou zloději jak šílený. Je tedy nějaký auto, který neni pro zloděje tak přitažlivý? Co myslíte?
neregistrovaný "pohoda"
18. 4. 2000 07:00
Re: Re:
zkusil bych shánět bližší informace o (v pořadí): malá Toyota (:spolehlivost), Felicia (:cena servisu), Citroen AX (?dostupnost servisu), Suzuki Swift (?dostupnost servisu), R Clio, Twingo, VW Polo. Nejsou mi sympatický ostatní - i když třeba Micra může být fajn kauf a Mazda 121.. (=??), Fordi se mi zdaj předražený, italy byc nebral a Seaty taky ne. A na závěr: pokud bych narazil na slušnou 309, asi bych neváhal. Na krátké pojíždění po městě diesla raději nikoli.
17. 4. 2000 23:54
Bez nadpisu
mam citr. ax, ma 56.000km, 3 roky a no problem. zatial jedine co sa pokazilo bol spinac spiatockoveho svetla - 900Sk.
ale pravda je s tym startovanim - na tuto dalsiu zimu uz urcite treba nove dva zhavice, lebo ked nastartujem, tak najprv dvojvalec, potom trojvalec a az potom stvorvalec :-)
dlhodoba spotreba 4.5l nafty, 80% je mesto.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
17. 4. 2000 17:17
Fakt dobré recenze !!!!
[odkaz]
neregistrovaný "TomaszPlzne"
17. 4. 2000 17:15
Re: Taky intenzivně hledám
Peugeoty a Renaulty se kradou více, než Citroeny, na www.mvcr.cz je možné najít statistiky.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
17. 4. 2000 17:13
Diesel
Tvrdili mi, že diesel na popojíždění do města je blbost. Riziko, že člověk nepozná odrovnanej motor je prý mnohem větší, než u benzína, protože do toho diesela nalejou nějakej lubrikant a 1000 km se chová jako novej. Diesel má dražší údržbu a v případě problémů je to prý mnohem dražší, ta nízká spotřeba se vyplatí prý od 30 000 km / rok. Navíc ne všechny ojetiny dobře startujou v zimě. Teď pouze cituji názory, nerozumím tomu tolik, abych to mohl tvrdit za sebe.
neregistrovaný "mrazik11"
17. 4. 2000 16:04
Re: Taky intenzivně hledám
Já musím dát za pravdu tomu, že japonci prvních 5-8 let jezdí dobře, ale pak je to tragédie. nedávnou jsem sháněl auto pro kámoše a hádejte čeho bylo nejvíc v bazarech. pokud pominu felicie a favority, tak to byli samí japonci. pročpak se jich ostatní zbavují ? Před 3 - roky si kolega v práci koupil sprotovní Toyotu. Už fakt nevim co to bylo za typ No a jezdil jezdil jezdil a před rokem dojezdil. preblémy s elektronikou a poté s motorem ho málem donutili to shodit ze skály. nakonec se toho zbavil a koupil si Renaulta Clio. A jezdí a jezdí a jezdí a jezdí .......
neregistrovaný "honzanaj"
17. 4. 2000 14:16
že by "AX-ko"?
Mě přece jenom láká ten Citroën AX. Je poměrně dost ošklivej (ten by se tolik krást nemusel) a jako přibližovadlo pro jednoho člověka ráno do práce a večer z práce by stačil. Diesel 1.4 je asi jeden z nejmíň žíznivejch motorů, ale co vydrží? Na druhou stranu diesely od Peugeot-Citroën platily (aspoň tehdy) za velmi kvalitní. Co myslíte o přitažlivosti jednotlivých mini aut pro zloděje? Existuje nějakej žebříček?
neregistrovaný "honzanaj"
17. 4. 2000 14:02
aut je spousta, jen najít to pravý...
Tak se tady začínají objevovat všelijaký názory, některý poměrně použitelný, jiný míň...(viz. hakl a T32) :o) ale stejně dík. Ještě mě napadlo, že v autokatalogách hodně chválili Lancii Y10 pro její bohatou základní výbavu, technickou jednoduchost a nekomplikovanost, spolehlivost a úspornost. Jak to s ní vypadá teď (dejme tomu po 8 - 10 letech) jako s ojetinou?
neregistrovaný "risa11"
17. 4. 2000 11:59
Re: Taky intenzivně hledám
Jak jsi slyšel, že se japonci po tom sypou. Když se podíváš do tabulek tak jsou tam auta až do stáří 12 let a z toho jsou na prvních pěti místech toyoty. Ty chceš pokuď vím něco kolem 92 roku takže se podle toho trochu orientuj i v těch přehledeš. Samozřejmě když chytíš auto složený ze třech tak ti nepomůže nic.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
17. 4. 2000 10:38
Taky intenzivně hledám
Viz ostatní témata já taky intenzivně hledám autíčko do města. Názory jsou protichůdné, ale v něčem se lidé dost shodují: Japonci dlouho vydrží, ale pak se sesypou a je to nejdražší ze všeho. Fiat: hodně se nadává na nekvalitu, někteří chválí Puňťo. Pandy a Una jsou nejlevnější městská přibližovadla, ale ten stav bude asi hrůzný. Je také velký výběr levných Fiest, někdo nadává na drahé díly, někdo tvrdí, že se to neliší od Němců a Francouzů. Na litrové až 1.2 l ojeté Renaulty a VW skoro nenarazíš, takže asi nebude z čeho vybírat. Peugeot 205 je legenda, ty, co jezdí jsou asi OK, ale ty po bazarech asi nestojí za moc, protože jsou už obvykle přes 10 let. Koukám po Peugeotech 106-kách - nejvíce jich je z prvního jejich roku 1992. Prý to chce sehnat autíčko pod 100 000 km, aby ještě mělo dobré tlumiče, brzdy, převodovku, spojku, .... Přes 120 000,- už je z čeho vybírat, levnější (až 80 000,-) taky jsou, ale je to asi dost risk. Někteří automechanici doporučují Citroen AX - je prý to kromě kastle úplně totéž, co 106-ka, ale kvůli tomu, že je ošklivý a Citroen má kvůli BX a XM blbou pověst, se sežene stejný v průměru o 20 000,- Kč levněji.
neregistrovaný "Bestiáš1"
17. 4. 2000 10:11
Re: Jakou ojetinu koupit do města?
Do města by nebyl špatný polopásový hakl a nebo T32. Vždy máš přednost, nikdo ti to neukradne, z každé bouračky vyjedeš nezraněn a o blatníky si taky nemusíš dělat starost. Co se týká spotřeby, tak výhodnější bude ten hakl ve verzi na dřevoplyn. Akorát budeš mít asi trochu vyšší povinný ...
neregistrovaný "magic1"
14. 4. 2000 14:24
Re: Jakou ojetinu koupit do města?
Kazdy si musi vybrat sam podle sveho vkusu a potreb. Doporucoval bych : Nissan Micra, Mitsubishi Colt, Fiat Punto, Honda Civic 1.5VTEC a to v libovolnem poradi. Nedoporucoval bych: Fiat Uno, Panda, Tipo, Seat Marbella, Ibiza (hranaty model), Arosa, Daewoo Tico, Peugeot 205. Vychazim z uzitne hodnoty a poruchovosti, u Japoncu nebezpeci vyssi ceny nahradnich dilu i servisu. Nakup vyhradne prostrednictvim znackoveho servisu, kde ten dany autacek znaji, znaji i majitele, takze se ponekud snizuje riziko nemilych prekvapeni. Je to sice mnohem drazsi, nez nakup pres autobazar ci Annonci, ale vetsinou se to vyplati. Nakup ojeteho auta je ale vzdycky sazka do loterie, pri nakupu v hotovosti vykoupeneho auta je pravdepodobnost vyhry asi 5%. V zadnem pripade nedoporucuji nakup v autobazarech, zabyvajicich se prevazne touto cinnosti, nebo dovozem levnych ojetin ze Svycarska ci Nemecka, nebot 75% techto automobilu je urceno na ekologickou likvidaci a zbytek tvori vetsinou havarovana auta. V celoevropskem meritku se nakup havarovaneho auta nevyplati, nebot oprava byva drazsi nez cele auto, je-li udelana poradne. Paklize ne, muze z toho prodavajicimu kynout zisk, ale take vezeni. Kupujici pak riskuje nejen znacnou financni ztratu, ale nekdy doslova i zivot.
neregistrovaný "jkl"
14. 4. 2000 14:21
Re: Jakou ojetinu koupit do města?
Z toho co jsi tu napsal bych já koupil Civica. U ostatních se pořád něco se... Samozřejmě záleží na kusu, ale ať si tady říkají ostatní co chtějí, tak jedině u japonce máš jakž takž zaručeno, že budeš víc jezdit než se pod tim válet.
neregistrovaný "honzanaj"
14. 4. 2000 11:08
Jakou ojetinu koupit do města?
Jaké malé auto je podle vás nejvhodnější pro městský provoz? Mám na mysli nějaké starší auto z druhé ruky. Koupit radši od někoho přes inzerát nebo autobazar či snad dovoz ze zahraničí (jde to ještě?). A co soudíte o jednotlivých kandidátech: Ford Fiesta, Peugeot 205 (106), Citroën AX, Fiat UNO (Panda, Cinquecento), Suzuki Swift, Renault Twingo (Clio), Mitsubishi Colt, Honda Civic, Mazda 121 (323), Seat Arosa (Ibiza), Volkswagen Polo (Golf), Opel Corsa, Daewoo Tico (Matiz), Daihatsu Charade (Applause), Subaru Justy ... a další. Raději diesel nebo benzín? Co spolehlivost, náklady, náhradní díly, jízdní vlastnosti a hlavně KRADENOST(!!!) ? Rozpovídejte se. Budu vděčný za vaše názory a zkušenosti.