I v levných nových autech dnes narazíte na výbavu, která byla ještě před několika lety vyhrazena násobně dražším modelům. Jenže spousta z toho je jen zbytečný balast, který zvyšuje hmotnost a servisní náklady.
teda nepředstavuje zrovna panoramatickou střechu, ale naopak střešní okno, které je docela praktické a interiér umí s napůl staženými okénky v létě docela vyvětrat. Než se všeobecně rozšířily klimatizace, bylo to celkem žádané vylepšení. Ovšem souhlasím s tím, že dneska je to spíš k vzteku - mají to prastará auta a např. u mého 40 let starého fiata to nedrží otevřené a taky skrz to teče, nové těsnění sehnat nejde, takže to mám zalepené silikonem a byl bych rád, kdyby tam to okno kdysi někdo dát nenechal. x Panorama (zvláště neotvíratelná) taky souhlas, úplná zbytečnost. Měl jsem to na 206ce a většinou přes to byla zatažená clona, protože pod tím bylo akorát vedro. Samodovírací dveře mi taky příjdou zbytečné a elektrická sedadla s pamětí můžou být ok pro auta, kde se střídá několik stále stejných řidičů, pro jednoho řidiče je to k ničemu. Integrovaná navigace by byla OK, kdyby aktualizace byly zdarma.
Tak teraz je to uz nemozne a vsetko je poprepajane rak, aby si tu navi nakoniec kupil. Nechces navi ok, ale ked chces hud musis mat navi, ked chces lepsi infotaiment musis mat navi, ked chces mirror link musis mat lepsi infotaiment atd..... a nakoniec ku vsetkemu aby to fungivalo musis mat nejaky web connect, co nefunguje poriadne a vyrobca vie o vsetkom co v aute robis
Ani s CarPlay / AAuto nemáš jistotu, že za deset let připojíš k dnešnímu autu svůj nový telefon. A jestli budou mít výrobci tu příležitost, věř, že to použijí jako důvod ti prodat nové auto.
auto bez vestaveny navigace ani za nic, softclose je k nezaplaceni a elektricky kozeny sedadla jsou u drazsiho auta nutnost, ikdyz se nekteri vyrobci snazi tvrdit opak. Co je naprosto zbytecny az nebezpecny je cteni dopravnich znacek, asistent rychlosti a lineassist
Větraný sedačky jsou mus, to je jasné, ale carplay se hodí, pominu-li spotify, tak vestavěná navigace neukazuje radary, waze nebo mapy.cz ano, mně to ušetřilo už docela dost peněz.
ted to par tejdnu fungovalo kolegum na predfsce x7 a poface 3er. Pak to zaclo psat ze to tu neni dovoleny.. Mluvim o informacich o radarech z vazu v infotaimentu auta bez mobilu. Stejne prej jede spotify. Ja mam soft 2020 takze nemohu overit a je proti mymu presvedceni ho aktualizovat
To chápu tak, že mají net přes kartu bmw v autě, ne? Já myslím klasický carplay tj. vše z mobilu, tam s tím nemůže být problém, proto mi zrcadlení, resp. carplay, dává smysl, spotify, podcasty, navigace s radary, mobil v tašce.
Nepamatuju se, že bych v jakékoliv verzi idrive, v jeho navi mezi možnostmi, co má mapa navi zobrazovat, na co upozorňovat, jako pupmy, parkoviště atp., někdy viděl “radary”, nebo v dopr. výstrahách bylo něco jako “měření rychlosti” atp. Vzhledem k tomu, že v D jsou už roky zakázány navigační aplikace, které výstrahu před radary umí, se mi to jeví jako nesmysl. S idrive jezdím od 05 a fakt jsem takovou fci bmw navi nikdy neviděl.
U mě v G21 LCI (výroba 2/2023) si můžu v My BMW App v Connected Drive Store koupit za 20€/rok "Trafic Camera Information". Je u toho i vypsaný seznam zemí, kde to funguje: BE, DK, FI, UK, IT, CA, NL, NO, A, PL, PT, RUS, S, ES, CZ, USA. Také varují, že se ten seznam může kdykoliv změnit, když to někde povolej nebo zakážou.
V Německu jedině Waze nebo Blitzer.de a nenechat se u toho chytit. I když nevim, jak by ti to chtěli prokazovat. :-)
Jo, tak tohle jsem netušil, každopádně mobil už máš, navi appky jsou zadarmo, carplay je ve standardu, takže to zrcadlení je šikovná věc, abychom se vrátili k tématu.
Mne stačí hybrid, ale neměl bych problém ani s plněbenzinovým motorem a pokud bych tím autem brázdil dálky, tak ani s dieslem. Elektromotor je dobrej jen jako výpomoc spalováku ;)
Bud tam nalej čistou N95 od Euroilu, když budou mít zrovna tu bez biosragor (obměna státních hmotných rezerv) nebo tam nalej N98 s E5 ETBe. Já už nic jinýho netankuju od ledna, s asi dvěma vyjimkami (N95 u Orlenu a Euroilu) když nebyla po ruce pumpa a došla stáva.
Jo jinak srdečné pozdravy z emisí, v pondělí sem legálně prošel s Jagem emisema, bez známosti, bez úplatku. Prostě sem přijel z ulice jako obyčjnej kluk.
Emise na benzín i LPG ještě s rezervou a to na původní lambdy a katy z roku 1997.
Šplouchnul sem do nádrže půl litru Emmision reducer od STP a jak si měřák panečku chrochtal.
6 let starý sazomety tam vyhazují protože to nenafoukaj
A pak se někdo diví proč lidi jezdí starými auty. :-) Stačít nemít veteš co objela 6x dokola zeměkouli po faráři z Hellmutákova.
Auto musí mít diesel a manuální převodovku. Šíbr nad předními sedadly je fajn věc a u posledních 5-ti aut jsem to neměl jen u jednoho. Naopak zobrazovat mobil je typická blbost.
Platí základní pravidlo: "Co v autě není, to se nemůže pokazit". ne že bych byl pro holobyt, ale dnešní doba přináší takovou spoustu zbytečností, že je nelze ani všechny vyjmenovat. Kdo ještě jezdil Wartburgem, Škodou 100 nebo Trabanem nejlíp ví, co všechno tato auta neměla. A dojelo se všude.
"...a dojelo se všude". U embéčka mi za jízdy upadlo kolo, protože bylo přidělané k bubnu a praskla poloosa. U stovky se mi Xkrát kously pakny vzadu. 105ku jsem několikrát uvařil. U erka mi upadávaly švihadla a do ksichtu mi to hnalo páru z prasklýho topení. Mohl bych pokračovat celý den. Východoněmecký střepy jsem neměl, ale domácí byly zoufalý.
Kedze jazdim sam, tak teoreticky by mi stacila packa na nastavenie vonkajsich spatnych raz a navzdy. Tiez som nikdy nevyuzil vyhrev celneho skla (garazovane auto) ani moznost ciastocneho/uplneho vypnutia EPS a trakcie. Co ale neznamena, ze tie prvky druhy aktivne nepouziva.
Skor by som zaviedol povinne cuvacie svetla na oboch stranch auta. Ked je iba vpravo, je to o nicom (ok, kamera pomoze)
Ty couvacky jsou dobry postreh. Ja tedy mam na obou stranach, ale i tak bych ocenil, kdyby svitili vice. V noci si kolikrat musim jeste prisvicovat zadni mlhovkou a i tak toho moc nevidim.
Jinak idealni vybava je za mne klasicky manual, digitalni dvouzonoiva klima a tempomat. Dalsi serepeticky a asistenti netreba.
ale napadlo už konečně někoho, aby se nemohl řidič omylem přetahovat plynem s parkovací brzdou? Vždyť tohle jde ještě i v Priusu 3 (2009-2015). Protože se mi toto stává, tak jsem si do starého Pežotu aspoň dal blikající kontrolku. Stejně někdy nestačí.
Re: Ano, dnešní auta mají spoustu zbytečných nesmyslů
Mě se teda snad každé auto s elektronickou parkovací brzdou vždy samo odbrzdilo, jakmile jsem šlápnul na plyn. Některý auta to teda neudělaj, pokud člověk není připoutanej. A spousta dalších aut s normální ručkou začne aspoň pípat.
Re: Ano, dnešní auta mají spoustu zbytečných nesmyslů
Ano, každé auto je trochu jiné, další novinky v půl osmé večer na nově.
Jinak s elektronickou parkovací brzdou jsem nikdy neměl problém (a to ji zatahuju skutečně pokaždý když zaparkuju), zato mechanickou ručku na Miatě musim pravidelně dotahovat a ještě žádný ty dodatečný funkce nemá. Ne, že bych je potřeboval, ale nemá je.
Re: Ano, dnešní auta mají spoustu zbytečných nesmyslů
Ta elektronická blokuje rozjezd. To ani jinak nejde, protože musím na převodovce zařadit D/R a tedy ji vypnout. Problém je ta mechanická, která tam taky je.
Re: Ano, dnešní auta mají spoustu zbytečných nesmyslů
Až se ti ta elektrická jednou blokne a ty neodjedeš, to bude srandy.
A ideální až se ti to stane v podzemních garážích, to bude sranda jako když se na starých Jagách XF nevysunulo to kolečko od sporáku a nešlo zařadit D, pak čekání 2 hodiny na odtah co umí káru vyprostit z garáží :-):-):-)
Jasně cokoliv co se může pokazit se jednou pokazí, ale prvního majitele, který auto konfiguruje, tak ho to většinou moc nemusí zajímat. Těch pár let jeho vlastnictví se to většinou neposere a nebo uplatní záruku.
Panoramu/střešní okno hodnotím jako velmi užitečnou. Mám rád hodně světla a na jaře/podzim si ho radši otevřu, než zapnutou klimatizaci. Při výběru ojetého auta, to ale není moje priorita, takže jsem měl šíbr pouze v prvním autě. A samozřejmě je potřeba údržba odvodňovacích kanálků. Kdo se na to vykašle, tak je jasné, že bude mít problém.
Navigace: Jasně nemusí být, ale většinou je právě součástí lepšího rádia, které umí i Android auto. Navíc je občas zakomponovaná i do virtual cocpitu, nebo Head Up.
Elektrické ovládání sedaček: Není tak potřebné, ale i pokud jezdí člověk sám, tak je občas dobrý mít uloženou pozici, kdy pokaždé kdy posunete sedačku třeba kvůli úklidu, tak nemusíte hledat "svojí" pozici.
Softclose je opravdu spíše zbytečné, proto taky to najdete jenom v dražších autech, který si normální člověk stejně nekoupí, protože jakákoliv údržba na takovém autě bude něco stát.
...... k ničemu jsou všechny asistenční systémy. Pryč s hlídáním pruhů, rychlosti, únavy, automatické zamykání, start/stop, ne zapnuté pásy, ..... . Otravuje to. Ponechal bych pouze nouzové brzdění - stále je za volantem plno nemyslicich lidí. Vidíme na silnicích dnes a denně.
V autě je důležité : jízdní projev motoru, klima, audio, chování auta, sedačky, senzor deště, sensor světla...... .
... jak autor v ramci novinarske objektivity klidne napise "bez toho bych se obesel" a tim padem je to na prvnim miste nejzbytecnejsi vybavy. Myslim pochopitelne panoramaticke okno. Chapu, ze pokud nekdo jezdi kazdy tyden jinym autem vicemene sam, tak ho takova vec moc nezajima.
Pro nas, co vozime v aute rodinu, je to naopak vyborna vec. Deti si mohou v aute klidne cist s dostatkem svetla a i ty nejmensi zabavi pozorovani okoli "pres strechu".
Zbytek ani nebudu komentovat - autor ma rad zrcadleni mobilu, tak je navigace v aute vlastne zbytecna. Pro nas, kteri zrcadleni v mobilu nepouzivame a naopak casto vyuzivame dobrou navigaci v aute se zobrazenim na HUD, to je presne opacne.
Se střešním oknem celkem souhlasím, resp. je super ho mít, ale už jsem zažil X aut, kde to okno po pár letech tak různě povrzává nebo od něj jde aerodynamickej hluk. Soft-close taky nemám a nechybí mi.
Ale - Integrovaná navigace promítá mezi budíky a do headupu (to teda Carplay v některejch autech už umí taky), sama ví, kdy mi najít čerpačku a ukáže i cenu, ta bavorácká dokonce i hlásí radary... Elektrický sedačky a zrcátka s pamětí jsou super, páč máme se ženou jen jedno auto a každej máme úplně jinou polohu za volantem. Na co ještě nedám dopustit (a přitom furt slyším, jaká je to blbost), tak je nezávislé topení.
Ale co třeba považuju pořád ještě za riziko, tak je keyless entry, pokud to teda není jako v bavoráku spojené s UWB (digital key plus), tam pak odpadají rúzné MITM útoky atd. Takže na klíčku to mám zakázané, ten nepoužívá UWB, jen v mobilu to mám puštěné. A taky mi nikdy pořádně nefungovaly bezdrátové nabíječky na mobil - mobil se v tom za chvilku přehřeje a pak se buď skoro nenabíjí, nebo dokonce vybíjí. Kabel je kabel. :)
Za mě je to spolehlivost, bezpečnost (NCAP), velký kufr, tažné zařízení, klima, ESP, střešní ližiny, pohodlné sedadla a nízká spotřeba a provozní náklady
Jinak rád olituji vestavěné tablety, rozpoznávání únavy, rychlostní limity, automatické stěrače, stop-start systémy, hlídání jízdy v jízdním pruhu, hybridní technologie, vestavěná navigace (používám mobil připevněny na větráku nebo skle), středová loketní opěrka, do které se bouchám do brňavky, když řadím
elektrický sedačky sou věc stará asi 50-60 let, už ameriky ze 70 let to měly běžně, že to tady dodnes nemaj nový auta s cenou 600+ je k pláči :-)
Auta vyšší třídy by samozřejmě měla mít vyhřívání vpředu i vzadu a vpředu aspon ventilaci, ideálně i masáž
Odvětrávané sedačky jsou přesně ta věc, kterou jsem rád, že nemám. Protože vím, že by se mi to líbilo a pak by mi to v drtivý většině ostatních aut chybělo. :D