Diskuse

Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

17.11.2017

Mladoboleslavská automobilka plánuje do roku 2025 zákazníkům nabídnout pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech.

 

  • 48 Reagovat !

    foto Ellesmerys

    Ellesmerys 17.11.2017  19:16

    Proč ne

    Pokud bude např oktávka s alespoň 500km reálnym dojezdem za cenu naftový, tak proč ne. Vývoj jde prostě dopředu.
    • 42 Reagovat !

      foto nolinek

      nolinek 17.11.2017  19:26

      « Re: Proč ne

      jo to je stroj :-!
    • 35 Reagovat !

      foto Hittman

      Hittman 17.11.2017  20:33

      « Proč ne

      No už vidím elektriku za cenu nafty >:-[]
      • 31 Reagovat !

        foto Ellesmerys

        Ellesmerys 18.11.2017  00:40

        « Re: Proč ne

        Jo a kolik stály telefony před 17 lety ve srovnání s platama. Já bych se tak nesmál >:-[]
        • 10 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 18.11.2017  09:13

          « Re: Re: Proč ne

          Keby len telefony, ale aj PC pripadne samotne pripojenie k internetu...
          • 11 Reagovat !

            foto Blatouch

            Blatouch 18.11.2017  09:42

            « Re: Re: Re: Proč ne

            Rozvoj a snizovani cen telefonu, PC atd. je dan zejmena na strane el. spotreby pristroju, tedy predevsim zasadnim vyvojem polovodicovych technologii, displayu atd.

            V autech jsou elektromotory s ucinnosti 70 - 90%, auta stale vazi 1 - 1,5 tuny a s tou vahou je potreba nejak hybat, tedy je nutna urcita zasoba energie - akumulatory. Tam je stale slabina elektroaut a nema zatim zadne reseni.

            Tedy jedno je - nacpat lidem do hlavy, ze jim staci auto s realnym dojezdem 100 km a nasledne nabijeni pres noc.
            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 19.11.2017  18:27

              « Re: Re: Re: Re: Proč ne

              Nerozporujem. Ale masova vyroba znamena tlak na dodavatelov a vo finale nizsiu cenu, pretoze konkurencia robi zazraky zvacsa :-) Nebude to zo dna na den, uvidime ako to dopadne.
    • 00 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 18.11.2017  17:12

      « Re: Proč ne

      500km je málo. Včera jsem bez tankování ujel 720km s přívěsným vozíkem. Nabídne auto na baterky totéž? Včetně topení a klimatizace?
  • 510 Reagovat !

    foto holden2

    holden2 17.11.2017  19:52

    naprosto

    stejny hnuj jako doted. skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje
    • 46 Reagovat !

      foto Fuller

      Fuller 17.11.2017  20:13

      « naprosto

      Škoda reči mne zas pridu ti čo nadavaju na škodovku dobytok čo nevie nič o autach. :no:
    • 21 Reagovat !

      foto wladyk

      wladyk 17.11.2017  23:05

      « Re: naprosto

      Strčte si ty Škodovky....., ale ne do zásuvky. >:-[]
    • 40 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 17.11.2017  23:54

      « Re: naprosto

      "Holden" už ze svého jména na auto.cz dokázal udělat všeobecně přijímanou jednotku trapnosti... :-O
      • 04 Reagovat !

        foto holden2

        holden2 18.11.2017  09:14

        « Re: Re: naprosto

        co to je vosle "vseobecne"? vseobecne prijimana pravda je ze skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje. to je vseobecne prijimana pravda. 87% tech chudaku v tom jezdi protoze musi. jsou to vesmes imbecilni vnucovaci letacku na susenky a damske vlozky.
        • 00 Reagovat !

          foto Fuller

          Fuller 18.11.2017  14:38

          « Re: Re: Re: naprosto

          >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :no: :no: :no:
  • 84 Reagovat !

    foto nalimer

    nalimer 17.11.2017  20:13

    Ekologia?

    Jazdenie s elektrickymi autami zvysi aj narok na jej vyrobu. Na Slovensku maju prim jadrove elektrarne, cca 60%. V Česku je ale 57% tvorených z uhoľných elektrární. A v Poľsku ich je až vyše 90%. Tak o akej ekológií to hovoríme?
    A malá vsuvka - kde v Prahe, Ostrave, Brne či v Bratislave (o malých mestách nehovoriac) je infraštruktúra nabíjacích staníc na sídliskách? Ak nájdete miesto na parkovanie, máteradosť...
    • 42 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 17.11.2017  20:35

      « Re: Ekologia?

      elektro doprava v budúcnosti už asi nebude pre každého.
    • 55 Reagovat !

      foto Hittman

      Hittman 17.11.2017  20:36

      « Re: Ekologia?

      Natáhneš prodlužku ze sedmého patra a nabíjíš >:-[]
      Už se těším, jak stoupnou ceny kovů potřebných pro výrobu akumulátorů, což opět prodraží výrobu. Nehledě na zvyšující se spotřebu elek. energie posune cenu nahoru. A co je dnes ekologické? Větrné elektrárny? Vodní elektrárny? Soláry??? Hahaha
      • 21 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 17.11.2017  23:10

        « Re: Re: Ekologia?

        V súčasnosti sú ceny kovov pre výrobu akumulátorov nízke, alebo? Batérie máš nacpané úplne všade. A mimochodom, nie každý býva v paneláku na siedmom. Časť populácie býva aj na nižšom poschodí >:D >:-[]
    • 47 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 17.11.2017  20:39

      « Re: Ekologia?

      Nechce sa mi to odznova písať. Prelistuj si staršie články. Všetko už bolo niekoľkokrát vysvetlené a ty zas vyťahuješ tie isté hlúpe obohrané platne...
      • 44 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 17.11.2017  20:55

        « Re: Ekologia?

        to víš nám konzervám-zpátečníkům to vy neomarxističtí progresivisté těžko vysvětlíte :-)
      • 42 Reagovat !

        foto nalimer

        nalimer 17.11.2017  21:15

        « Re: Re: Ekologia?

        Elektrické autá zmenia energetiku v krajinách? Wooow!
        Traveldrive, teba je na diskusiach škoda. Utekaj za prezidenta, teda ak máš nad 40...
        Elektrická škodovka v roku 2020 či 2025 je ako pár ľudí na tomto webe. Nadbytočná.
        • 01 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 18.11.2017  16:08

          « Re: Re: Re: Ekologia?

          Jestli se cítíš nadbytečný, nikdo tě tu nedrží. :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 19.11.2017  18:29

          « Re: Re: Re: Ekologia?

          Mas pocit ze trhova ekonomika sa nevie vyrovnat s dopytom? Bude dopyt po elektrine tak bude elektrina. Otazne je len z akeho zdroja. :-)
  • 64 Reagovat !

    foto Jopino

    Jopino 17.11.2017  20:23

    Hm

    Kvituji, že se Škoda angažuje i v tomto odvětví, což je logické. Nicméně, pokud bych chtěl být v současnosti EKO, stále mi vychází lépe auto na CNG, než H, PIH. Jsem docela zvědavý např. na Octavii TSI CNG, modelový ročník 2018-2019. Kompozitové láhve, jiný motor, vyšší dojezd na CNG. "Zatím" radši tohle, než H, PIH.
    • 26 Reagovat !

      foto Hittman

      Hittman 17.11.2017  20:51

      « Re: Hm

      A kde budeš brát CNG? Že by z Ruska? Zvýší se spotřeba, zvýší se cena. Což se promítne i do už tak drahého vytápění domácností...
      • 61 Reagovat !

        foto Jopino

        Jopino 17.11.2017  20:57

        « Re: Re: Hm

        V současnosti jinou volbu nevidím, pokud bych chtěl být EKO, jak píšu výše. Na soudy, co bude dál, je ještě brzy. Ty máš jasnou odpověď?
        • 33 Reagovat !

          foto Hittman

          Hittman 17.11.2017  21:16

          « Re: Re: Re: Hm

          Ne, ale co to půjde, budu mít spalovací motor (ne hybrid).
        • 51 Reagovat !

          foto nalimer

          nalimer 17.11.2017  21:22

          « Re: Re: Re: Hm

          Nebuď naň zlý. Číta príliš veľa novín a tam píšu o zlom zlom Rusku.
          Akurát mu nedochádza, že ty píšeš o postupných krokoch.
          Elektrická MHD? Prečo nie, už dnes. Elektrické dodávky pre poštu či zásielkové služby? Áno, aj to už hneď. Dokonca aj smetiari či až ekotaxi.
          Ale nie okamžite pseudo SUV a podobné blbosti pre rezidentov. Najskôr v 2030 (ak vôbec) sa pohneme s dobíjacimk stanicami, s infraštruktúrou. Reálne dnes nie je cena batérií (ktorá zrovna nie je ekologická) taká, aby auto dokázalo mať dojazd vyšší ako 400-500km. Chce to čas a podobné EKOreklamy na Škodu nech idú do ...
          • 24 Reagovat !

            foto Hittman

            Hittman 17.11.2017  21:33

            « Re: Re: Re: Re: Hm

            No, pokud Rusa bude EU dlouho sr.t, tak tipne kohoutky a bude po CNG a nebo zdraží. Pokud nas..eme arabáče (proto zatím EU leze jim hezky do zádele a na Izrael dělá bubu, nehledě na OSN, kde to arabáči drží za koule, prohlásili, že Zeď nářků nepatří Židům ))), budume bez ropy - nafta, benzin, lpg, plast, lékařství, atd atd. Jakou má výdrž baterie, než je budou měnit? Při té zátěži v elektromobilu pět let? Pak co? Rozebrat, vytřídit, znovu použít ty jedy?
            PS. Elektrickou hromadnou dopravu tu máme již 50let, říká se jí trolejbus, popř. tramvaj, tak na co debilní bus na baterky, který pak bude 4 hodiny nabíjet, aby zas objel svou trasu? To na jedné trase místo jednoho konvečního busu budeš muset točit dva a více elektro, aby se stihli nabíjet...
            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 19.11.2017  18:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hm

              Pokial Rus tipne kohoutky tak nebude mit co zrat. Keby nad tym ten Rus co len uvazoval, tak nestavia nove plynovody.
          • 31 Reagovat !

            foto Jopino

            Jopino 17.11.2017  21:37

            « Re: Re: Re: Re: Hm

            Ja nebýt zlý, já pragmaticky se snažit uvažovat :-)
            Ne, teď vážně. Všechno nejde dnes a hned, proto jsou vize. Kde bychom byli bez plánů. Zaseknout se jen na fosilních palivech, resp. na naftě a benzínu je slepá ulička, pokud tohle někdo nechápe... co na to říct. Taky by se mi líbilo mít atmo V8, litr naturalu za 20 Kč, ale ty doby jsou pryč a nevrátí se. Nelíbí se mi to, ale to je jediné, co s tím uděláme.
            Alternativní pohon tady s námi bude, s tím se budeme muset smířit.
            • 21 Reagovat !

              foto Hittman

              Hittman 17.11.2017  21:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hm

              Já neříkám zaseknout se někde na něčem, ale za každou cenu, za kterou se to dnes tlačí, jak ze strany EU, tak ze strany lobistů (né těch ropných, ale těch elektro a eko), prostě bez rozmyslu. My tu budeme jezdit vesele v elektromobilech, jinde na světe (ve třetím světě) se budou dolovat potřebné vzácné kovy, atd, atd.
              • 30 Reagovat !

                foto Jopino

                Jopino 17.11.2017  21:54

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm

                Ale ano, to se nelíbí snad nikomu z nás. Ta opatření, která tu prosazuje Brusel, nevstoupí v platnost, hned, ze dne na den. Taky mi dochází, že je v tom zřejmě lobbing různých seskupení, ale s tím nic neuděláme. Snad jen, držet si svá poctivá auta, dokud to jen půjde. Ale to asi neklapne.
              • 10 Reagovat !

                foto Jopino

                Jopino 17.11.2017  21:57

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm

                Duplicita :-|
          • 10 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 18.11.2017  09:18

            « Re: Re: Re: Re: Hm

            Aby sa dopracovali k tomu dojazdu a zaroven udrzali rozumnu cenu, niekde zacat musia. A co najlepsie znesie vyssiu cenu? No prave popularne SUV. :-)
      • 30 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 17.11.2017  23:11

        « Re: Re: Hm

        Dupkáš tu nohami proti všetkému inému ako keby nafta rástla na stromoch :-!
        • 01 Reagovat !

          foto JDM

          JDM 17.11.2017  23:52

          « Re: Re: Re: Hm

          Jo uvidíme jakej bude diesel head až bude litr nafty za 200kc.. Bojovat za smrsdlavou dvoulitrovou naftu nechápu... Tolik super zajimavejch aut skončí ale brečí se tu za spotrebaky který nikoho moc nezajímají a nebaví...
  • 21 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 18.11.2017  00:05

    Povinný domácí úkol splněn, ale co dál?

    Chápu to tak, že i Škodovka musí chtě nechtě splnit svůj elektrifikační domácí úkol, tak jak to VW pod tlakem průseru s TDI musel chtě nechtě slíbit. Tím si koncern zajistí potřebné aliby do blízké budoucnosti, až se v praxi naplno ukáže, že elektrokrál je totálně nahý - tj. že téměř žádný normální soukromý zákazník si něco takového nekoupí. Ale VW pak bude moci říci ekoteroristům v Bruselu - my jsem to říkali, ale vy jste nás neposlouchali, každopádně jsem udělali, co jste chtěli a co jsme slíbili. Bohužel toto šílené "elektroalibi" stojí a ještě bude stát miliardy Eur, vlastně vyhozených z okna... Elektromobily si povinné koupí státní orgány a firmy jako ČEZ, pak ještě pár dobře situovaných elektromobilových nadšenců a to bude vše. Naštěstí pro naši zem, protože je dávno prokázáno, že celková ekologická zátěž vytvářená těžbou a zpracováním potřebných surovinvýrobou a provozem elektromobilů je ještě větší, než u moderních vozů se spalovacími motory. Všichni odborníci přitom dávno vědí, že elektromobilita je (snad s výjimkou rozvážkových vozů po centrech měst) slepou uličkou, ale nikdo se neodváží to říci nahlas.... Jaká je tedy reálná cesta - 1)další vývoj spalovacích motorů, které ještě zdaleka není v koncích, 2) Po přílišném zdražení ceny ropy plynule přejít na spalovací motory upravené pro spalování LPG a hlavně CNG. A zemnío plynu je v Zemi tak na dalších 250 let...
  • 02 Reagovat !

    foto vrkuboy

    vrkuboy 18.11.2017  01:09

    elektro

    Osobně bych jednou rád nějaký elektromobil vlsatnil už jen pro tu reálnou zkušenost. Denně nenajedu více jak 100km takže s dojezdem bych neměl problém ani dnes, ale i přesto bych raději slušnou rezervu pro strýčka příhodu. nejsem nijak přehnaně ekologicky smýšlející člověk, jde mi spíše o ty dynamické jízdní vlastnosti (max kroutící moment od nulových otáček). Za takových deset let si jej asi nadělím ke čtyřicátinám. >:D
    • 10 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 18.11.2017  11:09

      « Re: elektro

      Na taketo pouzivanie ti vystaci aj dnes Leaf aj s rezervou. Nemusis cakat 10 rokov. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto vrkuboy

        vrkuboy 18.11.2017  21:14

        « Re: Re: elektro

        Vzhledem k tomu že jsem před měsícem koupil nové auto tak pár let pořízení auta neplánuju. >:D Nemluvě o tom, že Leaf je naprosto ohavný auto >:D
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 19.11.2017  18:32

          « Re: Re: Re: elektro

          Ale na novy sa uz da aj pozerat. :-) A ani tan stary neplnil ulohu mestskeho priblizivadla zle. :-) A je tu este EV Ionic. :-)
  • 10 Reagovat !

    foto houmr

    houmr 18.11.2017  08:34

    Moze dorazit

    Elektricka Skoda dorazit moze.............................

    Len produkcia elektroaut mi pride ako povinnost automobiliek pre vykazanie nizsich emisii, ked uz budu musiet uvazat realnu spotrebu teda zmena meracieho cyklu.

    Ak si niekto mysli, ze elektrovozidlo bude lacnejsie na servis je na omyle. Prevodovku budu musiet mat je dnes uz jasne, pred par rokmi sa to uvadzalo ako vyhoda bez prevodovky.

    Aj realna kupischopnost nebude tak drahych aut a to nesedi s cim dnes pocitaju automobilky s kazdorocnym rastom.
    Realne aj firmy nebudu kupovat drahe auta a mozem povedat, pracujem vo firme zo 60 zamestnancami a urcite by nekupovali drahsie auta, dnes aj firmy pozeraju po cene viac ako si niekto mysli. Jednoducho povedane dnes firmy setria a situacia rozhadzovania ako bola v roku 2008 uz nebude.
  • 01 Reagovat !

    foto Blatouch

    Blatouch 18.11.2017  10:36

    ElektroSkoda je cesta do pekel

    Realne by baterie mela mit min. kapacitu 100 kWh. Pokud by se na plnou kapacitu nabijela do 5 min., coz je jakz takz akceptovatelna doba, tak se jedna o prikon 240 kW, fuel station ma prumerne 6 stojanu, takze ke kazde stanici by musel byt nove udelan privod 1,440 MW.

    V CR je 7 000 cerpacich stanic, pokud by u vsech najednou byla dobijena auta - na to musi byt cela sit dimenzovana - znamena to novy nutny vykon na vyrobu el. energie ve vysi min. 10 000 MW (5 Temelinu) - pri bezeztratove distribuci - a distribucni sit pro tento vykon.

    Takze realne masove vyuziti elektroaut je stale neralne. Nevim, proc se do toho Skodovka, masovy vyrobce aut, hrne.
    • 00 Reagovat !

      foto houmr

      houmr 18.11.2017  11:51

      « Re: ElektroSkoda je cesta do pekel

      Lebo sa to dnes povazuje za in a trend ;-)

      Dnes sa veselo rusia z pasov auta typu Fabia combi a nahradzaju crossovrami, SUV..... a ceny stupaju o EV ani nehovorim...... zatial sa to predava, len co ked klesne dopyt, tak s SUV a EV sa nebude startovat na cene 249 900 KC ;-)

      Staci prvy dlhodobejsi prepad predaja aut a na bublinu EV sa kasle a do roku 2030 bude ciel ozivit trh zo spalovakmi aby opat nastali predaje..............

      :-)
    • 01 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 18.11.2017  14:02

      « Re: ElektroSkoda je cesta do pekel

      Proč? No to je přece jasné - rozkaz z Wolfsburgu zněl jasně! ;-\ Elektromobil musíte vyvinout za každou cenu, ač je to jakkoliv nesmyslné! :'-(
      • 01 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 18.11.2017  16:14

        « Re: Re: ElektroSkoda je cesta do pekel

        Nesmyslné je zpátečnické lpění na spalovacích motorech.
        • 11 Reagovat !

          foto Arese

          Arese 18.11.2017  16:32

          « Re: Re: Re: ElektroSkoda je cesta do pekel

          Zpátečnické je naopak nesmyslné protežování elektromobilů! Platilo to před 117 lety stejně jako dnes! ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Blatouch

          Blatouch 19.11.2017  08:58

          « Re: Re: Re: ElektroSkoda je cesta do pekel

          Pro upresneni - jen v CR by se muselo postavit 5 novych Temelinu a zasadne posilit rozvod el. energie. Odhadem se jedna o cely statni rozpocet min. na jeden rok.
          • 00 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 19.11.2017  18:34

            « Re: Re: Re: Re: ElektroSkoda je cesta do pekel

            Ak bude dopyt, budu aj rozvody aj elektrina. Co nevyriesi stat, vyriesi rychlejsie a lacnejsie sukromny kapital.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Epicentrum: Ustojí Andrej Babiš jako premiér údajný únos syna?

Epicentrum: Ustojí Andrej Babiš jako premiér údajný…

Přežije Andrej Babiš v roli premiéra? Kdo selhal ve vyšetřování údajného únosu jeho syna na Krym? Hosty dnešního…

Lékařka Babišova syna končí. Protopopová odchází z Národního ústavu duševního zdraví

Lékařka Babišova syna končí. Protopopová odchází z…

Psychiatrička Dita Protopopová na vlastní žádost odchází z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ).…

 

iSport.cz

Gulaš řídil postup Plzně: 4+1! Moc mě láká Ligu mistrů vyhrát, řekl

Gulaš řídil postup Plzně: 4+1! Moc mě láká Ligu…

Tahle soutěž je jim prostě souzená. Hokejová Plzeň suverénně zvládla i druhé osmifinále v rámci Ligy mistrů,…

Van Dijk hrdinou díky papírku, pak dojal svět: Proč objímal sudího?

Van Dijk hrdinou díky papírku, pak dojal svět: Proč…

Takovou scénu na fotbale jen tak neuvidíte. Nizozemec Virgil van Dijk v Lize národů v Německu vyrovnal v závěru…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Miloš Zeman, úspěšný Číňan

Karel Steigerwald: Miloš Zeman, úspěšný Číňan

Díky čínským aktivitám prezidenta, jejichž podstatou je hlavně poklonkování, vzrostla česko-čínská obchodní…

Hrozí další útok? Islamistické skupiny v Evropě jsou pro bezpečnostní orgány těžší práce než bývali sovětští agenti

Hrozí další útok? Islamistické skupiny v Evropě jsou…

Jsou to již tři roky, kdy ve Francii provedlo komando islamistů rozsáhlé koordinované útoky, při kterých zemřelo…