Někde to zastavování může být opravdu příjemné....
... ale v čechách kdybych měl zastavovat někde na jídlo, tak dřív, než se dostanu do cíle, tak dostanu střevní chřipku, břišní katar a žloutenku k tomu. Kvalita některých zájezdních hostinců je opravdu tak ubohá, že zůstanu radeji u bezínu a velkým obloukem se jistým motorestům vyhnu a najím se až v cíli. ;-)
Človek je múdry tvor. Ale ľudia sú tupé nemysliace stádo. Stále tu niekto nepochopil že Leaf nie je auto na dlhé trasy. To ako by niekto testoval športové kupátko na Aljaške a porovnával ho so snežným skútrom...
Skrátka tento článok je úplná vtákovina (čo je najlepší predpoklad, aby ho auto.cz uverejnilo).
Klaudie, mel bys pravdu, kdyby ovsem Nissan netvrdil neco trochu jineho a kdyby byl ten jizdni dosah opravdu tech 150 km. V zime to s topenim opravdu klesa k 80 km a to je fakt k nicemu. A ti co na to jeste neprisli to brzy zjisti - uz vidim ty nadsene zamestnance CEZu a podobnych firem.
by měla být nazvána rubrika, kde chce redakce uveřejňovat takové články. Rozhodně ne novinka. Leaf už novinka není a kůň taky ne. Jinou vypovídací hodnotu článek asi nemá.
Do garáže by se mi bryčka nebo skromnější kočár vešel, ale kam v centru Prahy se dvěma bělouši? :-)
No to je ale krásný článek. Člověk by si i myslel, že elektromobily jsou nanic, a bude lepší pořídit si koňské povozy. Ovšem, zapoměl jste napsat, že pozice elektromobilů se nezmění, dokud mocní nebudou chtít, aby se změnila.
Vámi popisovaný dojezd elektromobilu je znám již od roku 1996, kdy model EV1 měl dojezd 161km, a od té doby se nic nezměnilo? Ale ano, ve Spojených státech vyvinuli baterie s dojezdem několikanásobně větším, ale stejně jako model EV1 zmizeli v propadlišti dějin, protože mocní by přišli o své tučné zisky.
A jestli chcete na Auto.cz uveřejňovat takovéto články, měli by jste se zamyslet nad tím, zda se neřadíte na úroveň bulvárního tisku, ve smyslu - jedna paní povídala. :-(
Taky že jsou na nic... s výjimkou městských vozítek nebo (možná) dodávek. Mocní s tím nemají moc co dělat, každá firma na světě může přijít s "geniálním" elektromobilem s dojezdem 1000km... ale bohužel se to ještě nikomu nepodařilo. Umím si představit dojíždění do práce elektromobilem, ale to je tak všechno... a málokdo si může dovolit mít na ježdění do práce extra auto.
EV1 byl spíš prototyp... výrobně jistě extrémně drahý, se speciální aerodynamickou plastovou dvoumístnou karoserií na hliníkovém rámu, to nelze s produkčním Leafem srovnávat.
Ale zas nepleť... Málokto si môže dovoliť druhé auto v rodine? Obvykle je jedno auto väčšie aj na dlôhšie cestovanie a druhé menšie na kratšie trasy a do mesta... Isteže krajiny ako Čechy alebo Slovensko nie sú referenčné, ale nie všade sú podmienky ako u nás.
"Ale ano, ve Spojených státech vyvinuli baterie s dojezdem několikanásobně větším, ale stejně jako model EV1 zmizeli v propadlišti dějin, protože mocní by přišli o své tučné zisky."
Miluji tyhle konspirační teorie... >:D >:D Ještě tu chybí ta pohádka o chemtrails...
A proč kováři nezakázali rozvoj automobilů, aby nepřišli o své zisky, že... :-)
I kdyby všechna auta jezdily na elektřinu, tak šejci by stále udrželi své zisky, protože ropa a její deriváty by stále našly své uplatnění, protože ne všude se dá ropa nahradit elektřinou - lodě, letadla, chemický průmysl, atd., nehledě na to, že i ta elektřina (po které by byla ohromná poptávka než dnes) se musí nějak vyrobit a jedna z cest je spalováním ropy a zemního plynu.
A za další, pokud se domníváte, že "mocní" se nových technologií ukládání elektrické energie tolik obávají, proč firmy typu Samsung, Panasonic, Sanyo, atd. investují milardy dolarů do vývoje, když pak přijde onen "mocný" a zakáže jim to?
Prosimvás, držte se automobilů, a podobných existenčních gumokolů, a nekecejte o věcech, o nichž nic nevíte.
I. Kdo se někdy jen povšechně zabýval vojenskou hypologií, ví, že kůň je s to pracovat denně 8 hodin (s přestávkami), pak je třeba jej vyhřebelcovat, vytřít do sucha, řádně nakrmit a nechat odpočinout, a že takto může pracovat běžně 5 dnů v týdnu, výjimečně 6, ovšem pak je třeba jej nechat odpočinou delší dobu.
II. Moderní kočár (Amish Buggy) dosahuje jízdní rychlosti cca 8 - 10 MPH (cca 12 - 16 kmph), a to je prosím lehký kočár, s bubnovými, či kotoučovými brzdami, na loukotích opatřených pneumatikami, zpětnými zrcátky, topením, stěračem a zařízením k osvětlování jízdní dráhy a světelné signalisaci. Podobný kočár, jako je na fotce, je sice s to dosáhnout rychlosti až 15 MPH (cca 24 kmph), ovšem za předpokladu, že bude kočí schopen povoz v této rychlosti také zastavit - šroubovací loukoťovou špalíkovou brzdou jen na zadní kola. To je např. v městském provozu naprosto nemožné, takže tam, kde jsou přechody, křižovatky, atp., se musí spokojit s jízdou rychlostí koně v chůzi (tj. cca 2-3 MPH, 3-5 kmph). To je jízdní rychlost, ne průměrná.
III. Kdysi se to řešilo dvojí spůsobou: I. přepřahacími stanicemi (zájezdními hostinci), kde bylo lze, ovšem za dosti tučný poplatek, pronajmout koně, i s druhým kočím, který usedl v kozlík a jel do dalšího zájezdního hostince, kde se pronajaly čerstvé koně a tento kočí se vrátil s koňmi pěšky zpět (a následně tak pořád dokola), II. služebnictvo rozvezlo potřebný počet koní po trase tak, aby bylo možno přepřahat - tj. buďto u panstva na vlastní zámek, statek atp., nebo opět do zájezdních hostinců.
To, jaksi, dneska půjde kdekoli stěží, protože zájezdní hostince a přepřahací stanice dilligencí jsme vyměnili za motely a autobusová nádraží a stanoviště.
Proto nezbude, než jet nějakých osm hodin, pak někde zakempovat, nakrmit a napojit koně, vytřít je do sucha a počkat, až si odpočinou, tj. nějakých 8-10 hodin. S přestávkou na oběd (koně musí v klidu poobědvat a spočnout), a s časem nutným na ošetření koní (cca 2 - 3 hodiny), to dělá nějakých 2 + 3 + 10 = 15 hodin. To tak nějak vychází, den má 24, máme hodinu k dobru.
IV. Máme tedy jízdní dobu 8 hodin denně. Průměrná rychlost rakouské poštovní dilligence byla 6 kmph (jízdní!, ne s přestávkami), poštovní rychlík dosahoval průměrné rychlosti 8 - 10 kmph (jel i v noci). No, v dnešním provozu, když budu počítat oněch 6 kmph, tak myslím, že to bude reálné. Takže, denně ujedeme 6 x 8 = 48 km.
Pak nám, ovšem vychází, že 350 km pojedeme týden, což tak nějak odpovídá cestě dilligencí z Prahy do Vídně, i ta vzdálenost zhruba sedí. A to pošta měla "právo přednostní jízdy", a - hlavně - vždy v určený čas připravený potřebný počet čerstvých koní. Přepřahací přestávky poštovních rychlíků nepřesahovaly 10 minut (si srovnejte, jak dlouho dneska trvá přešíbovat lokomotivu na druhý konec vlaku)!
Takže, když se nic mimořádného nestane, pojedete týden. Myslíte, že se nestane? Stačí rychlejší předjetí kamionem s nedostatečným bočním odstupem, a i dobře trainovaní koně se mohou splašit. Stačí trošku rychlejší, a řvavější, motorka do protivky. Stačí jeden neukázněný chodec, který v poslední chvíli vběhne na přechod (jo, chce to postillionskou trubku a včas troubit!). A z týdne může být taky osm let...