Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektromobily podle experta nemusí snížit německé emise CO2

I kdyby se německé vládě podařilo pomocí nákupních prémií urychlit zavádění elektromobilů na německé silnice, nemusí to znamenat snížení celkových německých emisí oxidu uhličitého (CO2).
Zpět na článek
25. 5. 2016 16:22
25. 5. 2016 18:01
26. 5. 2016 06:56
26. 5. 2016 11:13
25. 5. 2016 16:26
25. 5. 2016 14:53
Ihned, neprodleně
na toho rádobyexperta poštvěte trestné komando ve složení:

Kharl Antidiesel
SamanAr
SheldonCooper

ti už tomu chytrákovi vysvětlí, jak se má chovat k elekroelitě!

>:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
4
Re: Ihned, neprodleně
Úplne postačí použiť trocha zdravého rozumu.
25. 5. 2016 21:37
Re: Ihned, neprodleně
Na tebe jsem zapomněl. Prosím promiň!
>:-[] >:-[] >:-[]
26. 5. 2016 11:01
Re: Ihned, neprodleně
kdyby se tu jen necitovala tiskova zprava, mozna by se sem dostali i dalsi informace tohoto pana, mimo jine majitele spolecnosti kter stoji za biopalivama >:D jo biopalova jsou super kdys z nich mam penizky ze >:D je to asi stejne jako Kdys Babis rekne ze biopaliva jsou super kdys on z nich ma rocne nekolik miliard >:D

no ale rozeberem to postupne, ono to nakonec tak zhave neni neb on pise jen o co2, tedy o necem co nas vlastne vubec nemusi zajimat, neb kazdy z nas toho co2 vyprodukuje i bez auta celkem hodne, to co by nas vsechny melo zajimat na emisich jsou ne sklenikove plyny, ale skodlive latky ktere dychame a ktere se nam dostavaji skrze nase plyce do krevniho obehu a mame pak ruzne alergie a jine treba iz avaznejsi rakovinove nemoci ruznych druhu ;-)

a ted k vypoctum, nevim jak v Nemecku, ale v CR cini prumer tepelnych elektraren na uhli cca 760g co2 na vyrobeny 1kWh (skodliviny jake vypouzti auto z vyfuku ty ktere zminuju nazacatku se u elektraren filtruji a usazuji do takzvaneho popilku, tedy je nevdechujeme v takove mire, protoze vice nez 99% z nich proste v elektrarne prez ruzne filtry a to i chlazene proste odfiltruji a nasledne ukladaji jako ruzny popilek, a v aute na takova zarizeni proste nemame jaksi misto, neb by kazde auto za sebou muselo tahat vozik a na nem ty filtry a zarizeni k filtraci pevnych castic)
a nasledujou dalsi cisla, prumerny benzinovy/naftovy automobil budeme pocitat jako ze spotrebuje 5 litru paliva na 100km, techto 5 litru paliva tedy v elektrarne spotrebuje k vyrobe asi 8kWh elektriny, tedy danych 5 litru paliva jiz tak vypusti do ovzdusi cca 6kg co2, a prozatim na to palivo to auto neujelo ani jeden metr, pokud na tech 5 litru ujede tech 100km, tak k tem 6 kg se pricte asi dalsich 11.5 kilogramu co2 (115g/km), celkove tedy dane auto po ujeti 100km do vzduchu ovolni 17.5kg co2 (nepocitame distribuci tech paliv do te nadrze auta)

druhym autem bude treba Nissan Leaf, ten ma spotrebu nejakych v prumeru 15kWh na 100km, tazke elektrarna musi vyrobit tedy tech 15kWh (opet nebudeme pocitat distribuci a ztraty), takze 15x760=11400g, tedy dany elektromobil Nissan Leaf vyprodukuje 11.4kg na 100km

tak a ted, co je vic co2, 17.5kg nebo 11.4kg? zapeklita otazka >:D a zapeklita je jen pro uredniky a demagogy co maj potrebu vse spatne svalovat na celkem neskodne co2 jehos veskera osobni doprava na cele planete vyprodukuje asi jen 2%

toliko k teto nesmyslne zprave o tom jak elektromobily nemusej snizit Nemecke emise co2, a koho to krom hateru na EV zajima?
26. 5. 2016 11:07
Re: Ihned, neprodleně
Philipp Vohrer je jen demagog co dela z lidi blbce a nejak se snazi lidem vsugerovat ze jedina skodlivina v emisich je co2

to je asi stejne jako by v zoo nechali volne pobyhat mezi lidma kockovite selmy a odstranili jim jen drapy, a lidem pak tvrdili ze lev ktery ma ztupene nebo ostrihane drapy tem lidem nemuze nijak ublizit , a tak se s nim pomazlete a podlabte si ho, von se strasne rad necha podrbat za ouskem >:D
25. 5. 2016 15:22
no to je zase blbost
před par lety se v nemecku vyrobilo jen par procent zeleny elektriky, vloni uz 1/3 a za par let to bude 1/2. takze nez se elektromobily rozsiri, bude to v pomeru polovina obnovitelne zdroje, polovina neobnovitelne produkujici CO2. navíc když zrovna nepotrebujes nabijet, muzes pockat na prebytek zeleny elektriky a dobijet jen zelenou elektrikou, takze ten podíl zeleny eleketirky muze byt ještě vetsi. a nakonec, EU uvazuje o renesanci jadernych elektráren (k nelibosti zelenejm mozkum), a ty jak znamo, CO2 neprodukuji zadny ...
Rozbalit vlákno
0
25. 5. 2016 16:22
nemusi
nemusi znizit kedze elektrinu bude tiez potrebne vyrabat najmenej zasahuju do prirody solarna energia ale to by musela byt na vsetkych poliach aby vyrobila dost energie a v zime by to vobec nefungovalo a stale je dost elektrarni ktore vyrabaju mnoho skodlivych latok a jadrova elektraren produkuje velke mnozstvo nebezpecneho odpadu....
Rozbalit vlákno
4
25. 5. 2016 18:01
Re: nemusi
Proč na polích? Naopak, bylo by výhodné podpořit instalace panelů na domy a dobíjet auta doma (nebo obecně tam kde člověk parkuje) z lokálně vyrobené energie. Navíc by tato energie nezatěžovala přenosovou síť.
25. 5. 2016 22:18
Re: nemusi
Ano, presne timto bychom meli zacit. Dotacni program podmineny nabijenim pouze z obnovitelnych zdroju. Pak by ta podpora ze strany statu davala smysl. Nejprve pomoct tem, co chteji na strese solarni panely, kde to lze, instalovat je na statni budovy... Jinak je to opravdu jen prehazovani horke emisni brambory.
Avatar - Bully_
26. 5. 2016 06:56
Re: nemusi
Tim by prece energeticka lobby prisla o byznys. Tohle se v dohledne dobe urcite nestane a obnovitelna energie bude porad fungovat predevsim prave jenom diky tem statnim dotacim a ulevam.
26. 5. 2016 11:13
Re: nemusi
v Nemecku se vystavba fotovoltaickych elektraren na polich jiz nesmi delat asi 5 let, muzou tam zustat jen ty co tam jiz stali ;-) a naopak maji v zakone nekolik ze kdys se nekde stavi nejaka prumyslova budova nebo komercni budova, musi se jeji strecha vyuzivat prave k instalaci fotovoltaiky, bud vlastnikem, nebo to musi umoznit energetickym firmam ;-)
Avatar - Aoyagi
25. 5. 2016 16:26
Ale to pozor
Najdou se i tací experti, kteří tvrdí, že Prius právě vyvezený z výrobní linky už způsobil více emisí, než kdy může způsobit i něco jako moderní Hummer!
Rozbalit vlákno
2
25. 5. 2016 18:44
Re: Ale to pozor
No a ne snad? >:D >:D >:D
26. 5. 2016 06:23
Re: Ale to pozor
Batérie s kapacitou 1KWh máju emisnú stopu asi ako výroba a spálenie 12 litrov ropného paliva. Ono aj na rafináciu sa mína dosť elektriky. A v nedávno testovanom hybride bola batéria s kapacitou 1,1KWh. Zvyšok pohonného ústrojenstva neváži viac ako podobne výkonný diesel.
25. 5. 2016 18:56
Ti experti <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
To je zas keců, hlavně o těch dotacích a že lidi je třeba dostat z osobních aut. Proč se nikde nepíše za kolik CO2 ty osobní auta můžou? Hmmm. Je to minoritní záležitost, spíš by se měli zamyslet nad tím co vypouští továrny, nákladní doprava - kamiony, kontejnerové lodě a samozřejmě i letadla. Pak přijde čas na ty osobní ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - praděda7
25. 5. 2016 22:35
Re: Ti experti <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Když ony ty osobní vozy a jejich majitelé jsou takový vděčný terč a nesmí střílet zpět... ;-)
Avatar - lamal
25. 5. 2016 23:38
Re: Ti experti <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
kde najviac vyzmykas ludi ? na spotrebakoch, takze tam sa sustredia sialene opatrenia aby isiel business,... jedine co sa da uznat je pri auto doprave lokalny dopad na dopravne vytazene lokality tam su koncentracie v smogu obrovske aj ked percentualne na nejake velke uzemie to je stale male percento, v tych miestach to je moc a tam zije a pohybuje sa najviac ludi
Avatar - jozephko
25. 5. 2016 20:04
To sú zase nezmysly...
Podiel obnoviteľných zdrojov neustále stúpa. A rovnako sa vyvíjajú aj nové typy batérií. Ale hlavné kúzlo elektromobilov v budúcnosti je to, že budú môcť jazdiť prakticky zadarmo. Majiteľ raz zainvestuje napr. do slnečných kolektorov, a potom už bude jazdiť prakticky grátis. Nie samozrejme všade a každý, ale taká možnosť tu určite bude...
Rozbalit vlákno
8
25. 5. 2016 21:05
Re: To sú zase nezmysly...
Tak na to ZAPOMEŇ snílku!
Myslíš, že státy si nechaj ujít miliardy z daní za palivo?
>:-[] >:-[] >:-[]
ten elektromobil ti tak zdaňej, že se zbřídíš. A bude tam pěkně státem zaplombivanej navi modula zavatuješ každej kilák. Nebo tak něco.
Avatar - AUDIRS6
25. 5. 2016 21:12
Re: To sú zase nezmysly...
Nehovoriac o tom, ze tie slnecne kolektory niesu na veky, vsak...
Ale co my vieme, mozno bude na buduce kandidovat do parlamentu, zvolia ho a potom sa bude aj tak vozit zadarmo. >:-[] :-!
25. 5. 2016 22:28
Re: To sú zase nezmysly...
Vykon solarnich panelu v soucasnosti klesa kazdy rok o cca 1%.
26. 5. 2016 08:30
Re: To sú zase nezmysly...
Životnosť slnečných konektorov by ma trápila najmenej. Viac by ma trápili dva ďalšie problémy.
1) Plocha panelov potrebná na nabíjanie auta. Na stránkach jednej firmy co montuje FVE som našiel info koľko KWh za rok v našich podmienkach FVE vyrobí. Ak počítam, že aby som mal nejakú rezervu pri dennom jazdení tak by som potreboval asi 12KWh na to treba 4KWp(počítam rovnakú produkciu v lete aj v zime). A na to treba pri dobrej orientácii plochu asi 20-25 m2 pri dvoch autách v rodine by mi to zakrylo celu južnú stranu strechy. takže ja by som to ešte vedel umiestniť, ale polovica populácie žije v Bytoch. Ďalšia vec je, že v súčasnosti by som za kapacitu pre jedno auto zaplatil 5000EUR aj keď to by malo pri dobrej cene elektro aut návratnosť do 100 tisic.
2) Väčší problém je, že v čase keď FVE produkuje energiu sedím v práci. takže bud budem musieť doma zainvestovať do batérii z ktorých budem v noci nabíjať, alebo proste budem FVE dávať do verejnej siete a na firemnom parkovisku budu postavene nabíjacie stanice. Nemusia to byť rýchlo nabíjačky, ale musia merať spotrebovanú energiu. Okrem toho ak by takto fungoval každý tak by si to vyžiadalo veľké investície do distribučnej siete.
Môj názor je taky, že keby som za elektro auto veľkosti Yarisa zaplatil to čo za hybridného Yarisa, tak by som si ho kúpil a nižšie prevádzkové náklady by som mal ako kompenzáciu za nižšiu univerzálnosť. Ale súčasné ceny elektro aut sú bez dotácii mimo realitu.
25. 5. 2016 22:24
Re: To sú zase nezmysly...
Tak vyspele staty si uz uvedomuji, ze za nekolik desitek let bude problem. Jen o tech miliardach z dani to neni.
Zrovna vcera jsem na kabelu shledl na toto tema nejaky dokument. V nem uvedli vypocet, ze kdybychom chteli nahradit fosilni energii, bylo by treba jednou tydne postavit jadernou elektrarnu, kazdy den postavit desitky vetrniku a kazde tri minuty instalovat jeden solarni panel. Vyspele zeme by se do toho pustili rady, ale narazi na ropnou lobby.
25. 5. 2016 22:30
Re: To sú zase nezmysly...
Dodavam, ze to byl vypocet pro dalsich 50 let a muselo by se zacit uz dnes
25. 5. 2016 23:46
Re: To sú zase nezmysly...
Hustý...:)
26. 5. 2016 08:01
Re: To sú zase nezmysly...
Lenže ten Navi modul budeš mať aj v benzínovom aute. A elektrika bude lacnejšia o palivo. V EU sa stále viac hovori o tom, že obmedziť najazdené km pôjde najlepšie zavedením mýta aj pre osobne auta. Prípadne platené prejazdy cez mestá.
Výškou mýta môžeš regulovať hustotu dopravy. Lebo pri určitej cene za km, by už veľa ludi zvažovalo alternatívu. Aj keď tu mi náš štát zatiaľ nedal. Hromadná doprava je na mojej trase prakticky nepoužiteľná. Ja by som si vedel predstaviť dochádzať asi 80 dni v roku do prace na biku. Ale to by museli byť aj cesty pre cyklistov, pretože na úzkej kľukatej ceste bez krajnice sa necítim bezpečne.