dolamat sa mozes aj v 40tke.... a nic sa ti nemusi stat ani v 60tke.... hodne zavisi aj od okolnosti, sposobu narazu... uhla narazu.... zalezi ci do toho co vrazis ako pohlcuje tvoju kineticku energiu.. a podobne.. je rozdiel vrazit v 30tke do pneumatik a rozdiel do betonovej steny....
Jak uz dodaval KIA_World, tak to bylo mysleno tak, ze jestli narazim ve Fabii, Mazde 2 nebo v tomto Hyundai treba do stromu, tak budou nasledky porad stejne a jestli do velkeho tezkeho auta, tak take. Dulezity bude uhel, rychlost, prekazka, ale o vyrobce uz nejde, vysledek bude stejny.
A ze je lepsi bourat v nizsi rychlosti je snad jasne kazdemu >:D >:D >:D
Myslim ze sem se hodi jeden z nejoblíbenějších Gilgitovych titulku nejvíce. ..Je to škoda. . Hohle i20 ce po agresivní reklamě moc nepřidá. Člověk by řekl že všehny vozy dnes uváděné na trh budou mit plný počet. A hyundaie není nova automobilka. .
V letosnim roce je hodnoceni upravene a opet hra vetsi roli marketing, spis nez skutecna bezpecnost. A pritom i20 ma v nekterych testech lepsi vysledky nez novy Superb, ktery ma hvezd 5. Je potreba fakt koukat na vysledky jednotlivych testu, celkovy vysledek je jeste vic zavadejici nez v minulych letech.
i20 narozdil od Superbu ale nepodporuje i-Size, coz je prave pouze marketingova featura a prave diky tomu ji ta jedna hvezda unikla. Sice je v ochrane deti slabsi nez Superb, ale na 5 hvezd by to v pripade pritomnosti i-Size stacilo.
Vic o i-Size: [odkaz]
Takze u malych aut si myslim, ze 5 hvezd nebude uplne standardem.
samozrejme ze i-size je o bezpecnosti, napr:
- cestovani proti smeru jizdy do 15 mes veku dítěte (dnes v podstate to 9 mesicu)
- povinny isofix
- povinny test bocniho narazu
samozrejme, muzes tvrdit, ze se to tyka hlavne sedacky, ale sedacka + auto musí tvorit dohromady nejaky kompaktni celek
Také bych tomu neříkal marketing. i-Size sedačky mají nabídnout lepší ochranu a EuroNCAP se snaží výrobce motivovat zahrnovat podobné prvky do nabídky, protože by tam podle nich měly být.
Jde ale o to, že marketingově to i20tce ublíží... kdo z vás tady prochází podrobně NCAP výsledky vozů, co kupujete? Maximálně kouknete, kolik má hvězd (i já). Potom přijede antireklama s 4hvezdama proti i20 a když máš za podobný peníz Fabii s 5ti, ovlivní to část kupců :-)
Já bych tedy čekal, že čistě na hvězdy koukají jen amatéři. Bez urážky. ;-) Hvězdy mi nestojí ani za to, abych otevřel stránky EuroNCAP. Jen bych uvítal, kdyby jasněji rozepsali pravidla a člověk to nemusel lovit, když ho zajímají detaily.
Jistě, jenže ještě větší amatéři než já si přečtou potom reklamu, nebo nějaký test, kde to bude uvedeno a dál se nezajímají... Co tedy objektivně i20 má oproti Fabii?
Ceny - +/- vyrovnané záleží na preferencích a motorizacích
Vzhled - Subjektivní, nebudu řešit
Prostor - oba vozy se snaží vytřískat maximum, vyrovnáno
Kvalita - nepředpokládám větší problémy u obou vozů, vyrovnáno, zjistí se časem
Bezpečnost - mínus pro i20, na papíře u prodjece prostě ano... pár lidí to nebude řešit, ale pár ano... je to škoda, to je celé :-)
Tak jakožto bývalý majitel Laguny II, která se pyšnila 5ti hvězdy NCAP jako první na světě, je to taková otázka cti :D:D Ne, já to opravdu myslel marketingově >:D
Za i-Size dávají myslím 2 body, opravdu by to stačilo? PS: Stačilo. Myslel jsem, že je minimum už 80 % a ono je pořád 75. Chybí jí tak necelý bod. Tomu se říká pech. Nebo stačilo lépe zvládnout vlastní ochranu, necelých 19 bodů není zrovna špičkový výsledek.
este ze nas v praxi nezachranuju hviezdy ;-) .....
male auta a hviezdy? ..... tu sa to pochopit da..... ved mazda 2 je na tom podobne a nikto nema pochyb ze ide v ramci triedy a solidne a bezpecne auto .... kazdopadne bude urcite nova i20 inde ako ta predosla...
marketingovo na papieri to bude pruser... 4 je vzdy menej ako 5..... ale realne zakaznikovi pruser nehrozi... naopak.... auto je este bezpecnejsie ako v minulosti a to plati aj pre mazdu 2 a dalsie nove male auta.... :yes:
Toppere, ten průser není jenom na papíru: stačí porovnat rozsah zelených "ploch" na diagramu nárazových výsledků mezi Mazdou 2 ([odkaz] a Hyundai i20, aby se ukázalo, že pasažéři v i20 jsou na tom ve skutečnosti hůře, než pasažéři v Mazda 2. A to oba testováni podle nových podmínek.
Tohle je vážně průs˝r, nikomu se nechce nasazovat holeně vlastních nohou ke střednímu zranění, když v konkurenčním voze mi hrozí na holeních zranění minimální. Ještě že ten Göbbels z HMC CZ tu trapnou reklamu na nejkvalitnější vůz na světě včas stáhnul (pod tlakem veřejnosti).... Holt (nepodložená) pýcha předchází pád...
Ale věřím tomu, že příští i20 bude lepší, než ta současná. Korejci pracují hodně sveřepě a soustředěně na odstraňování nedostatků. Nakonec dojdou do bodu, kdy jejich Q bude srovnatelná s konkurencí, ale bohužel za také srovnatelnou cenu. Jen by měli omezit srovnávací reklamu, která "trh" tak nasírá....
Tak nevim, u Fabie hrozi zraneni hrudniku. Co je horsi - holene nebo hrudnik? Jinak ma i20 v celnim narazu lepsi hodnoceni nez Fabia. Bohuzel vysledky nejsou primo srovnatelne diky zmenene metodologii a hodnoceni blbosti typu i-Size.
nikto to tu este nenapisal,ale ano fabia je v NCAP testoch lepsia jak I20 ,sebavedomost sa niekedy nevyplaca ,troska skromnosti a sebareflexie by Hyundayu nezaskodilo...
pozeral som na ncap videl som narazam skor na sebavedomost korejcou ...hyundai je lepsie v celnom a v strete s chodcom co je asi vyssim predkom...zaujimave ze nema protikolizny system nejaky ,ale zas ma vyhrievany volant ehm...realne na to su auta asi rovnako az na to ze 5hviezd je viac jak 4
V ochraně dětí je to 18,8 (i20) vs. 23,2 (Superb) z 24, jestli si ta čísla správně pamatuji. A celkových 73 % (35,8 ze 49) v ochraně dětí také nestačí na minimum 75 % pro 5 hvězd.
Podíval jsem se pak i na ty asistenty a pěkně kecáš. i20 i Superb mají stejně bodů za hlídání rychlosti a i20 má navíc bod za hlídání pruhů, což Superb nemá. V textu je napsáno, že i20 sice nemá omezovač a hlídání pruhů v základní výbavě, ale měla by to mít většina prodaných kusů, takže to započítali.
Fabii testovali podle starší metodiky, takže to porovnat nejde (srovnání by možná prohrála, ale člověk by to musel rozpitvat). A Superb je hlavně o skoro čtyři metráky těžší, v každém nárazu má tak o více než třetinu více energie. Čím je auto těžší, tím těžší ten test má (když to zjednoduším, v čelním se zkouší náraz do toho samého auta; tedy i20 do i20 a Superb do Superbu). Proto se dají porovnávat pouze výsledky podobných aut.
Dík za vysvetlenie.. vidíš to ma nenapadlo.. (myslím, to v dobrom.. ) zrovna včera som rozmýšlal že načo kupovať superba (z hľadiska bezpečnosti..), keď i20 má podobné výsledky, čiže ak tomu dobre rozumiem, keby sa zrazil suberb s i20kou tak suberb má navrch.. ale zase ked ide o nejakú prekážku, ktorá sa nehýbe je to v podstate jedno kde sedím či v superbe či v i20 ?
inak pri tom náraze na stĺp sa mi zdalo, že toho suba stlačilo hádam ešte viac ako tu i20..
Tak nějak. Váha sama o sobě bezpečnější auto nedělá, ale těžší auta mají těžší test, musí tedy vydržet více pro dosažení stejné ochrany, a při střetu s lehčím autem mají výhodu. Nejen že je stavěné na střet s těžším vozem, pokud mají stejnou rychlost, do nárazu přinese více energie i hybnosti, takže část své energie může potenciálně "vnutit" tomu lehčímu a nemusí ji všechnu pohltit samo (hodně zjednodušeně řečeno). Při nárazu do mostního pilíře ta váha hraje proti nim, proto jsou pro ně testy těžší.
Pak je tu problém kompatibility deformačních zón (všechna auta nemají výztuhy na stejném místě, reálně tedy kontakt není tak dokonalý a deformační zóny nemusí být efektivně využité). V malém autě se zkrátka nechceš potkat například s Range Roverem s více než dvojnásobnou hmotností a pravděpodobně vysoko uloženými výztuhami, kdy se ti opře do horní části čumáku, kde nic moc není, a zvalchuje tě až do kabiny.
hej no šak toto.. nedávno som čítal jednu štúdiu o tom.. že ťažšie autá hoci majú dajme tomu napríklad len tri hviezdy su omnoho bezpečnejšie ako tie malé s piatimi..
robili to niekde na univerzite v amerike.. už neviem na akej stránke to bolo..
mne šlo hlavne o to, že fabia ma 5 hlavne vďaka rôznym asistentom.. ale v skutočnosti bola slabšia .. iná vec je tá mazda... tá je na tom zrejme o trochu lepšie ako i20
V Amerických testech se moc nevyznám. V těch Evropských však musí člověk zacházet s hvězdami opatrně. U starších těžkých aut rozhodně neplatilo, že by automaticky poskytla lepší ochranu. A to ani proti modernějším menším lehčím vozům. Prostě na to nebyly stavěné.
To je trochu zavádějící. Fabia dosáhla na pětihvězdičkovou ochranu dospělých. Jinak by je nedostala. Ale to na pět hvězd celkově nestačí, musíš mít pětihvězdičkové všechno, včetně asistentů.