podla ACEA momentalne v eu rastu len tieto znacky:
( januar - april ) narast oproti roku 2012:
--------------------------------------… />
land rover: narast z 36 000 na 40 000
jaguar: narast z 8 300 na 10 000
honda: narast z 44 000 na 50 000
dacia: narast z 74 000 na 88 000
seat: narast z 87 000 na 95 000
kia: narast z 106 000 na 110 000
mercedes: narast z 191 000 na 199 000
--------------------------------------… />
bmw fiat a hyundai a mazda maju po 4 mesiacovh len mierne poklesy oproti minulemu roku --- da sa povedat ze je to taka stagnacia v ich pripade.... takze nic dramaticke... mazda uz zacina pridavat na tempe a za nejaky mesiac dva by uz mohla ist do plusu v predajnych cislach oproti minulemu roku ak ratam celkove pocty od zaciatku roka v eu ( CX5 a 6tka urcite pomozu )
zaujimave je to aj z hladiska percentualneho prepadu niektorych trhov po 4 mesiacoch roka 2013. Ak neratam cyprus ( ktory je z hladiska eu predaja bezvyznamny ) tak cesky trh zaznemenal 3ti najvecsi percentualny prepad v eu po holandsku a finsku... a to o -14,3 percent ( to je minus 8500 aut oproti minulemu roku ) ..... ani slovensko na tom nie je o nic lepsie takze situacia je aka ja .... bohuzial vacsina trhov opat klesa....
najvacsie prepadaky za prve 4 mesiace tohto roku oproti minulemu roku podla znaciek:
alfa romeo -35%
chevrolet -33%
jeep -20%
citroen -17%
niektori su na tom vazne velmi nepekne a to sa po minulom roku zdalo ze uz hlbsie padnut nemozu
takze len 7 znaciek v eu je oproti minulemu roku po 4 mesiacoch o takom istom case v plusovych cislach ... mne tip vysiel.... predpokladal som narast kie aj dacie... uz minuly rok .... naopak som necakal narast hondy.... a zatial stale ani mazda za 4 mesiace oproti minulemu roku nestupa ... ale v maji sa to uz asi zmeni a ccelkovo uz bude v pluse.... skalmanim je chevrolet.... uvidime ci trax prinesie nejaku zmenu .. alfa nestoji ani za zmienku .. s 2 modelmi v ponuke je odsudena na zanik.....
Však už bylo na čase! Nový Leon bezpochyby nese úspěch. V SEATu jako koncernové značce byl vždy velký potenciál, Toledo I a II a Leon I to byla na tehdejší dobu povedená auta, která se velmi dobře prodávala. Potom nastala dlouhá krize, kterou SEAT málem nepřežil a nyní si pomalu začíná připomínat svou dřívější slávu. Jen v Německu SEAT zvýšil v dubnu prodej o téměř sedmdesát procent na 7500 aut a to je letos německý trh v poklesu.