To je mi ale nesmysl.. že to sníží emise? cha... víc kolon = větší emise, když to chtěj čuchat oukej, já tedy budu na protest projíždět městama na přetočenou jedničku at mi to auto smrdí co nejvíc...
Není to pár blbostí, je kupa drahých dementností. Nehledě na draze placené stádo v Bruselu. Máme být samostatný stát, který se sám o sebe umí postarat, tak, jak to bývalo dříve. Co se týče trhů, je EU mrtvá vyjma N a VB. Perspektiva je dnes východ a sev a již amerika. A to si musíme zařídit bez EU.
Jedině Prius, chápu že se musíš furt přesvědčovat, že si dobře udělal koupí Priuse za 800t co žere o 2 litry míň než jiný benziňák a umí popojet na startér.
Hele Prius je ale nejméně ekologické auto.V Jižní Amzerice vytěží materiál pro výrobu baterek. Dovezou to do Číny. Tam udělají baterky a vezou je do Japonska. Tam je dají do Priusů a rozvezou je po světě. Toho bordelu, co nadělají ty lodě....
Není, na objem to vyjde nakonec nastejno, možná i hůř. Leckdo si sem nechává vozit povrchové díly, které musí být vypodkládané, aby se nepoškodily, například...
Hmm, tak jsi vybral jednu z mnoha mezinárodně obchodovaných komodit - právě tu, která a se ti momentálně hodila jako hůl na psa, kterého je potřeba bít.
A co ty ostatní - kaučuk na pneumatiky, ropa na výrobu plastů ... ;-\ Holt některé suroviny se vyskytují jen někde.
Mě třeba mnohem víc neekologické přijde převážení potravin přes půl planety, vodou počínaje.
Komická situace by nastala až by se šprajcli co je zásobují jídlem a surovinama a 14 dní by jim nic nedovezli. To by byli hned vyléčení z té své blbosti.
Predpokladam, ze to tvrdi podobne sdruzeni obcanu, ktere ale mluvi jen samo za sebe, jako u nas Auto-Mat. Predpokladam stejna buzeranska (od slova buzerovat) organizace, ktera pobira penize od statu (mesta) a vymysli hrozne kraviny. Stacilo by jim odriznout finance a bude zase ticho.
Jak uz je zmineno v clanku, je to cele nesmysl, emise to zvysi, takze dojde ke zhorseni zivotniho prostredi a to je to co chteji ? Ja bych snad povolil odstrel techto organizaci.
Další nátlakové občanské sdružení typu Automat v Praze
Pochybuju že těch podpisů vyberou o mnoho víc. A jestli bude EU jenom zvažovat návrh iniciativy, kterou podepsalo méně než 1% občanů daných států, tak bude nutné udělat iniciativu proti.
Jen si tak říkám, jak se dokázal petrumrd 93x podepsat pokaždé jinak. >:-[]
Na závěr jedna řečnická: o kolik dB snižím hluk a o kolik méně emisí vypustím, když tam při třicítce šoupnu jedničku? :-)
to bude labuzo, ja se na toho Raptora tak tesim, a slibuju ze budu jezdit opravdu jen 30, pekne zaradim 1 (nikolv D) a hurááááááááá do ulic Pražských >:D
Ba ne, i v sychravém listopadu je potřeba posilovat imunitu a smích je ideální :-)
..tak si řikám..to by se zvýšily tržby u Akrapoviče, Bosalu a dalších díky odpůrcům podobných nesmyslů....neni celá petice nakonec kartelová akce úpravců? >:D
Já bych uzákonil, že ke každé petici musí být ještě antipetice. Petici podepíšou ti, kteří jsou PRO situaci popsanou v jejím textu, antipetici naopak ti, kteří jsou PROTI. Hezky demokraticky.
Český ubožákov opět v plném proudu, jak koukám, aneb: "Je mi jedno, že trpí lidi kolem, já protestuju proti Bruselu."
Tak si jděte jezdit na vytočenou jedničku do Bruselu a před sídla těch iniciativ a neotravujte život lidem.
Ty trpíš, když jedeš po městě padesátkou? Pokud ovšem bydlíš poblíž cesty tak věř, že třicítka to jenom zhorší. A pokud se ti doprava po práglu nelíbí, tlač na magistrát a ŘSD, aby dodělali pražský okruh.
a ty si myslis ze tem lidem co bydlej kolem nejak pomuze kdys tam auta budou misto 50kou jezdit 30kou?
tak pro tve info, velka spousta aut ma prevodove stupne nastavene prave podle predpokladanych rychlosti, a tedy v urcitych rychlostech jako je treba 40-60km/h nebo 80-100km/h maj vpodstate nejlepsi moznou uroven chodu, tedy jak spotreby se kterou souvisej vyfukove emise, tak treba i hlucnost motoru protoze v danych rychlostech maji urcite otacky motoru, a suchym snizenim z 50 na 30 to u techto aut muze znamenat ze se bude jezdit hlucneji a s vetsi spotrebou, tedy i emisema z vejfuku ;-) takze on ironie co tu asi vetsina zminuje, ze bude jezdit na jednicku nemusi bejt vubec nerealna a oni proste nebudou mit jinou moznost nez opravdu na tu 1 jet, protoze na dvojku us by jim to treba ani nejelo, staci totiz jedinej blbec co se bude mat jet i tachometrove 30, a razem se pojede treba jen 20kou ;-)
Napíšu to k tobě, ale je to pro vás všechny...
Přemýšlím, jestli jste jen dneska zabednění, nebo obecně blbí. Zjevně považujete za normální zbytečně provokovat nadměrným rámusem, což bylo taky jediným smyslem mého příspěvku - poukázat na typicky českou povahovou ubohost toho, jak lidi nesmyslně chtějí provokovat. A ještě k tomu si hledat v textu něco, co tam vůbec není. Já povinnou třicítku taky neschvaluju, ale stejně tak neschvaluju nesmyslné provokace.
A mimochodem, vše co jsi popsal, znám. Já autařinu dělal hezkých pár let. Já jen nemám rád blbce a zbytečné provokatéry.
Ubohej jseš tu zatím pouze ty...už jen kuli tomu že sem zas pleteš pražáky, neni k tomu žádnej duvod...a když ještě někomu vyčítáš , že hledá něco co v článku nebylo, tak to mluví za vše....opět komplexy z prahy se projevily.
A pokud trpí lidi kolem tebe (čemuž se vubec nedivim) pak to neznamená, že to lze vztahovat i na jiné. A forky typu že přemýšlíš si nech pro spolužáky ;-)
Už jen když někdo napíše že nemá rád blbce říká sám říká že blbec je, inteligentní člověk by totiž něco takovýho nenapsal.
a) nejsem pražák b) když ti jde o lidi u cest, tlač na dostavbu pražkého okruhu, jak jsem již psal. Ona je praha sama o sobě ucpaná, takže pokud bude okruh, praze se vyhnou, jak už jsem psal výše.
Jestli bydlíš u frekventované silnice, tak zajisté víš, že až na extrémní případy je uplně jedno, zdali vůz jede plynule 30 nebo 50Km/h, jelikož pokud nemáš dům z papíru neslyšíš motor ani u jednoho. Jediné co je slyšet je aerodynamický hluk vozidel. Jsem pro, aby vymyzely Kamiony z takovýchto míst, kde to není nutné, tam už je hluk vyšší, ale pro člověka žíjícího dlouho u takovéto silnice to je bezpředmětné, zvykne si.
Kolikrát proti hluku pomůže jen kvalitně zalepit díry na silnici, to bys nevěřil jakej je to rozdíl.
Jaký má 30km/h jiný vliv? Ekologický? To těžko.. kolony=více smogu... Bezečnost chodců či aut? Ale notak... moderní vozy už mají několikanásobně kratší brzdnou dráhu, než tomu bylo kdysi a pokud budou řidiči dbát pravidel silničního provozu, nemůže se nic stát, stejně tak jako při 30km/h.
Abys mi neopáčil, že nevím o čem mluvím. Žiji 26 let u hlavní frekventované silnice v malém městě v suburbiu Prahy. Denně zde projedou stovky až tisíce vozů...:)
Co je v Praze skutečně slyšet, jsou tramvaje (hlavně v místech, kde jsou koleje v kostkách, nebo betonových deskách). Pak kamiony a autobusy.
Pokud jde o bezpečnost, podle mne je to ještě horší. Řada míst je nebezpečná pro nepřehlednost a s klesající rychlostí je spíš těžší udržet pozornost, protože mozek dostává méně a méně stimulů a snaží se "zabavit" jinak.
Kamiony by do centra vůbec jezdit neměly ( u nás jezdí, protože jsou tu sklady a nedejbože když je někde vymletá díra, to jsou rány:D, ale ne z motoru, jak si nějaká naivní iniciativa myslí, ale od podvozku) a jinak souhlasim, jen ja jsem asi odolnější jedinec, lítaj nám nad hlavou i letadla z Ruzyně a vůbec je nevnímám >:-[]
Motory autobusů a kamionů jsou slyšet na křižovatkách (zastávkách). A tramvaje hlučí. Navíc produkují více vibrací, které se přenáší do okolních staveb, takže ani kvalitní okna nepomohou (není to nic hrozného, ale slyšíš to, na rozdíl od aut).
A že těch "pár lidí" (opravdu relativní, vím) kteří si to omezení vymůžou omezuje ty tisíce, až desetitisíce ostatních, kteří musí to martyrium osobní dopravy přetrpět, to je ti u zadku, žejo? :no:
A většinou nejvíc křičí ti vykukové, kteří si zalevno - kvůli hluku od silinice - koupí nemovitost, a pak se diví, že se tam nedá žít a nebo rovnou vymyjou lidem hlavy, povede se jim to fakt hezky utlumit a obratem zadraho prodávají..;-(
Nic není černobílý, ale tohle "myšlení si, že jsem v právu"..je děsivý..
"...Iniciativa rovněž tvrdí, že díky snížení povolené rychlosti si lidé budou více užívat jízdu v hromadné dopravě..."
Tak tak, konečně si budou moct lidé užívat smrad z bezďáků, kuřáků, opilců a dalších smrdících individuí plnými doušky po delší dobu. >:D
A druhým "pozitivem" bude větší příjem bacilů v době řádění chřipek a nachlazení, tu petici snad navrhla farmaceutická loby ve spolupráci s výrobcem Ambi Puru, který přerazí všechen smrad >:D >:D >:D
Zase nějací blázni co vnucují svůj názor druhým jako jejich blaho, proč je tolik aut no asi proto že MHD zaprvé nejezdí všude a za druhé je vždy lepší soukromí.
Chtěl bych vidět toho blbouna co ty žvásty v té anketě vymyslel.
Soukromí? Ale kdeže, nemyslím si, že hodně lidí právě z tohoto důvodu jezdí vozem. Spíš bych řekl pohodlnost :-) Ač komunismus nesnáším, tak oni soudruzi infrastrukturu MHD a vůbec hromadné dopravy velmi podporovali a vybudovali kvalitně (myšleno v zemí Východního bloku obecně). Tento trend dojíždění do práce vozem přišel z USA z 50-60 let... a dle nějakých studií, co jsem četl se tam právě vrací k MHD, jelikož situace už byla neúnosná.
Já jsem zastáncem toho, že po městě by se člověk měl pohybovat právě ve většíně případech MHD (kde např. v Praze je tato infrastruktura velmi dobrá). Nechápu některé pražáky, kteří jedou třeba z Dejvic na Letnou autem do práce a podobně. Kdyby těchto lidí ubylo a postavil se obchvat, nebude se muset zavádět 30tka a nikdo si nebude muset stěžovat :-)
Nedávno jsem změnil práci a musím teď hezky do centra a teprv teď zjišťuju, o čem to je..A MHD pro mě často pohodlnější je - je rychlejší, nemusím řešit parkování ani u práce, ani pak zpátky na sídláku..a mnohdy je to i rychlejší..ale sakra zboží si metrem neodvezu..a když třeba z práce rovnou jedu meziměsto, přestává MHD dávat smysl úplně...Přes léto mě zachraňuje moto, ale v zimě? ;-(
Na to abys vozil zboží, nákupy atd.. máš to auto:) jenže kolikrát v týdnu jedeš pro skříň, velký nákup atd... Tímto se ty "zbytečné" popojížďky po městě sníží a navíc, jestli bydlíš na sídlišti, asi na nákup potravim spíše vyrazíš do nákupního centra někde v blízkosti, než na václavák ne? :-)
MHD má svůj význam. Ale nějak mi nepřijde, že by v Praze skutečně fungovala. Tam funguje dobře tak metro. Záleží, odkud kam člověk jede. Na některé trasy je MHD dobrá, na některé je příšerná. A není to jako kdyby člověk mohl v MHD pohodlně pracovat. Když jsem bydlel v Praze, tak jsem nejezdil všude autem. To bych se asi radši zastřelil. Ale MHD tedy za moc nestojí, pokud nemáš štěstí.
Jenže to jde ruku v ruce s tím provozem. Když se sníží, MHD bude jezdit na čas... druhá věc je, že něco pořád předělávají a uzavírají.... :-) A zrovna centrum a okolí je dobře pokryto. A ano metro mezi to samozřejmě patří a je to páteř celého MHD, bez něj by to vypadalo daleko hůř.
S 20-30 minutovými intervaly a absencí přímých spojů, kdy si musíš pěkně zajet, to nic neudělá. Je mi celkem jedno, jestli má "můj" autobus 40 minut zpoždění. To se většinou kumuluje postupně. Důležité pro mne je, jestli má interval 5 minut, nebo 30 minut. A když mají zpoždění už pár zastávek od konečné (tedy začátku), když žádné zácpy nejsou? To není o tom, že auta jezdí 50.
To já netvrdím, jen si myslím, že vylepšením a naučením lidí používat alespoň ve velkých městech MHD, dojde k snížení dopravy v centrech a nebudou vznikat takovéto nesmyslné iniciativy a nebudem se muset za čas obávat občas vjet do centra pro něco autem, protože náš vůz neplní emisní normy :-)
Jak jsem napsal, cestám autem do centra se vyhýbám jak čert kříži. Jen si nemyslím, že MHD nějak zvlášť dobře funguje. Problémy v Praze plynou spíš z ne zrovna vhodně řešené silniční sítě. Obecně je to problém rozvoje měst. I pokud jde o hromadnou dopravu. Pokud lidé cestují nevhodným způsobem, tak zkolabuje cokoli. Je úplně jedno, jestli je doprava individuální, nebo hromadná. Hromadná doprava má teoretickou výhodu v ekonomii provozu (a tedy i ekologii). Ale to třeba v Praze moc nepozoruji. I když člověk jede sám, zase tolik si povětšinou nepřiplatí. Navíc vyšší cenu může vykompenzovat větší produktivitou. To je ten hlavní rozdíl. Jestli to bude fungovat, záleží na tom, jak jsou zdroje využívány. To je ta podstata problému, chování lidí - kam cestují, proč tam cestují atd.
Emise jsou úplně jiný problém. Jako člověk, který rád chodí pěšky a jezdí na kole, pokrok v této oblasti rozhodně ocením.
Jisteže je silniční síť neštasně řešena, to vychází z historické podstaty a rozvoje Prahy :-) Oproti Amerických, či moderním asijským metropolím, které vyrostly "na zelené louce" defakto během posledních 100 let a byly plánovány pro modernější způsoby dopravy, neže je chodec či kůň a koňský povoz :-)
Problém není ve stáří. Praha není zase tak velká. Ale nedaří se ji zrovna efektivně rozvíjet. Otázka obecně je, jestli velká města dávají smysl a mohou dobře fungovat.
Realita je, že jsem kolikrát radši chodil pěšky. Tedy pěšky na metro, pěšky od metra. Protáhnu si nohy a někdy jsem i rychlejší. Metro skutečně něco přináší, dokáže zkrátit cestu. Zbytek je spíš levnější a horší způsob dopravy. Nemusí to být auto, klidně kolo, skútr, motorka, ale MHD mi toho moc nepřinese. Nemám nic například proti vlakům, byť jsou pomalejší, protože mi něco dávají. Teď tedy nemyslím tu komedii v ČR.
Vsichni nejsou prazaci :-)
Dojizdim cca 18km, auto ma pro me vyhodu, ze za stejne penize jako busem jsem z prace o 30-40 minut driv doma, navic kdyz se v praci zdrzim, tak jsem doma za 20 minut a ne za nekolik hodin vcetne prestupovani. A kdyz mam spolujezdce, tak uz vlastne vydelavam >:D
A jezdíš po městě nebo meziměsto? U meziměsta to je samozřejmě věc jiná a neucpáváš to centrum, kde se lidem špatně žije a pak řvou o snížení rychlosti atd.... >:D
Na zpatecni ceste jezdim pres centrum, kvuli jednosmerce, co je pred barakem a navic tak najedu navic nejmin 1-2 km, takze tu jednosmerku by zase meli zrusit >:D
no pohodlnost to určitě je, jsem student a každej den dojíždim do školy autem. mam felicii na LPG tudíš náklady hodně malý a když naberu spolužáky tak jsem skoro na stejný ceně co bych dal za autobus a MHD. Kdyby byl autobus zásadně levnější tak s ním budu jezdit, ale když si připlatím pár korun za pohodlný ježdění od baráku ke škole, nikde venku nemrznu a nečekám až pojede bus.... P.S. : pokud nemám slevovou kartu, že jsem student, vyšlo by mě cestování busem ještě dráž něž autem
Jedině pokud to budou tramvaje nebo metro, a pokud tyto druhy dopravy budou mít výjimku. Jinak to MHD naopak zpomalí. Taky nevidím žádný přínos v jízdě na dvojku, a to ani pro MHD.
Metro se neřídí předpisy o provozu na pozemních komunikacích. Pokud jde o tramvaje, jsou místa, kde auta jezdí po tramvajovém pásu - takže to dopad mít bude. Nehledě na to, nevidím, jak by pomaleji jedoucí auta něco vylepšila. V nejlepším případě se nic nezmění, protože nemají vliv. V horším se naopak zpomalí.
zakažme auta a veškerou motorizovanou dopravu vůbec. Radikálně se nám sníží počet nehod a závažných následků. Pak dáme dohromady data a zakážeme cyklisty a jízdu na koních.... Svět bude tak krásně bezpečný..............
Hmm, tak dejme tomu, že musíš po práci objed finanční úřad, stavit se na zdravotní pojišťovně, nakoupit, atd. Venku je buď dvacet pod nulou a nebo nula a morká břečka ze sněhu. Ale dokáži si tě představit >:-[]
Proč mi připadá, že v posledních letech tu člověk nemá možnosti volby? Když chci mít klasickou žárovku a platit víc za elektřinu, tak proč ne, když si to zvolím? Proč mi tu pořád někdo něco zakazuje? Kdo chce, ať jezdí na kole, aututem, tramvají, vzducholodí, ale ať si každý vybere..
No to teda..občas jsem na kole dal třeba i 40 po rovince..to je překročení o 33%..to by mi sebrali..i..papíry na kolo??:-D btw moc se netěš, v tu chvíli by se kolo stalo nástrojem ohrožení životů a tudíž ti na něj předepíšou airbagy, deformační zóny..a opovaž se na něm nadměrně dýchat a zvyšovat tak produkci CO2!!! >:-[] >:D
A to mozes byt este rad, ze nie si Usain Bolt. Ten spravi stovku pod 10 sekund, to je priemer 36km/h! Keby niekde dobiehal na autobus a odmeraju ho, tak mu asi skonfiskuju tretry, alebo rovno odseknu nohy. Tvrdo na nich, piratov! Poriadok musi byt...
Prosím od redakce odkaz na jinou petici, která 50 km/h ve městech zachovává, děkuji. Jen tak na okraj, pokud jsem kdy jel hromadnou dopravou, tak to bylo proto, že jsem ještě neměl auto a potřeboval se někam dostat, ne proto, že bych si chtěl jízdu v hromadné dopravě užívat, takové uvažování mi dokonce přijde perverzní.
Nezlob se, ale tohle zní hodně arogantně a povýšenecky..... MHD má svůj účel a nepřeju ti, aby ses jednou dostal do situace ,kdy ti nic jiného než to MHD nezbyde..... pak zcela jistě přehodnotíš svůj výrok, až to bude jediný způsob jízdy do práce..
Uděláme "protipetici", která bude navrhovat v obci 90 km/h. Nakonec se dohodneme s "třicítkáři" na kompromisním řešení, že obě petice zprůměrujeme, a jsme na 60 km/h. >:D
Neštve vás někoho, že se furt organizují jen petice za větší útlak? Jak pak můžu očekávat osobní odpovědnost jedince, když se z nás snaží udělat nemyslící stádo??
Vážně si pohrávám s myšlenkou založit nějakou petici za zvýšení nějakého limitu..Třeba do začátku těch 160 na dálnicích..nebo zrušení plošných omezení v místech kde se kdysi stala jedna bouračka..Kdyby taková petice pak získala větší ohlas, než tahle šikana, třeba by to někoho zaujalo..;)
Klidně, ale muselo by se vytipovat kde, plošně to nejde, na plošné zvýšení má u nás tak D5 (můj názor), možná D1 po dokončení oprav, a to "napadne ještě hodně sněhu," než budou mít na D1 hotovo.
Já si to nemyslím, můj názor je, že veškeré dálnice jsou staveně na rychlost 180+ a pouze v některých opravdu špatných úsecích má smysl je omezit při nejhorším na 130. Opět je nasnadě debata nad tím,že pokud je stanoven vysoký limit, nemusí to nutně znamenat, že každý musí jet na limitu, pouze to dává svobodu a nábádá k zapojení mozku každého jedince do hry. Další věcí je, že také záleží v jakém autě se jede. Pokud má někdo Felicii, bohatě mu stačí limit 150km/h a spíš bude jezdit pod tímto limitem. Pokud se ale ploužíte po dálnici 130km/h v novém BMW 5, je to víc než otrava a s podobným autem není problém profrčet celou D1 dvoustovkou, aniž by se člověk dostal do situace na hraně limitu. Samozřejmě beru v potaz slabý provoz na dálnici. A to je další věc, je nesmysl, aby stejně přísný limit platil ve dne i v noci, kdy je provoz naprosto rozdílný. Takže opět - jsem pro povolení limitů a ať si každý sám vyhodnotí, co si může dovolit, s jakým autem a v jakou dobu vzhledem k provozu.
Tak nějak, spíš jsem myslel, že na Tebou popisovaný limit podle mně nemá většina dálnic u nás, poloměry zatáček atd. Je jasné, že se jezdí především hlavou, v noci, řekněme od 0 - 5 bych neměl problém s limitem 200 km/h, kamiony by v tuto dobu klidně mohly 130.
Já si to nemyslím. Například D1, R7 a část D11 mají hodně špatný povrch, ale i tak se dá bez větších potíží jezdit hodně vysoko nad stávajícím limitem, aniž by se člověk dostal do nebezpečných situací. Ale opět to záleží v jakém jede člověk autě. To samé co se týče poloměrů zatáček. Já jsem hlavně pro to, aby se nijak nepaušalizovalo a spíš se podporovalo myšlení jedince namísto celoplošných příkazů a zákazů. Dálnice máme sice hrozné, ale zdaleka ne tak hrozné, že by se po nich nedalo bezpečně jezdit 180.
Do nebezpečné situace se dostaneš třeba tak, že jedeš 180, kamión v pravém pruhu 80, další borec ho začne předjíždět 90, a než ho předjede, a na tobě je, abys to ubrzdil... Dost lidí taky nejezdí ani na dálnici víc než takových 100-120, a to kvůli spotřebě. Pokud jedu 130, většinu aut předjíždím.
Nejbezpečnější bývá jezdit podobnou rychlostí, jako ti před tebou.
Prosím, pokud to umíš, nezáleží ti moc na spotřebě a přemýšlíš s bržděním hodně dopředu, můžeš valit třeba 200. Moc plynulá jízda to přes den nebude, možná v noci jo. Ale třeba pro nezkušeného kluka se silným strojem je to dost o hubu.
Treba Topper fici 110 :-)
Co jsem nechapal, kdyz jsem jel v lete po placene polske dalnici, kde je povoleno 140, tak i ve chvili, kdy jsem jel jen 105 tacho jsem predjizdel vetsinu lidi, pri vyssi rychlosti uz skoro vsechny. :-O
Tyhle situace zná asi každej řidič, kdy se občas brzdí i očima :-) Ale nechci to nijak paušalizovat, nerad bych říkal, jaká rychlost je správná, jaká je špatná, vše totiž záleží na mnoha okolnostech. Já jezdím tak, abych si věřil, že mám situaci pod kontrolou, není třeba zbytečně hazardovat na hraně limitů. Pos**t se může vždycky všechno ať už v jakékoliv rychlosti, s tím se počítat musí.
Předně jsi zcela mimo, když tvrdíš, že dálnice jsou stavěné na 180+. To je absolutní nesmysl. Existuje něco jako návrhová a směrodatná rychlost, rozhledové parametry, parametry zakřivení oblouků atp.
Jen pro tvoji informaci - návrhová rychlost pro (nové) dálnice je 120 km/h :-!
Zvláštní, že ve Švédsku prakticky nikdo nemá problém dodržovat limity, a to jejich vozový park je na poněkud jiné úrovni. Jen u nás jsou mistři světa, kteří denodenně jezdí RZ domov-práce, bezpečně, přirozeně 8-s
Protože u nás si lidi honí EGO na silnicích. Mám silný auto, jedu..... neřikám, že to dělaj všichni, to samozřejmě není pravda, ale málokdy potkáš fabii, která letí 200 i když některé motorizace na to mají..
Já s tím jednoduše nesouhlasím, tečka. Možná, že inženýrské návrhy počítají s maximální rychlostí na dálnici 130km/h, ale to neznamená, že po dálnici se nedá jet MNOHEM rychleji a to s naprosto totožným komfortem. Vždy jen záleží na situaci, hustotě provozu, schopnostech řidiče a v neposlední řadě také na autě, ve kterém jedeš. V každém autě je jízda odlišná, u některých je to až diametrální rozdíl.
Já zkrátka a jednoduše stojím za tím, aby byl používán mozek jedince namísto celoplošných zákazů a příkazů. Ty samozřejmě někde být z různých důvodů musí, ale kdyby jejich frekvence byla na 1/4 současného stavu, byl bych jedině pro. Současná doba nás vychovává tak, že už ani nepřemýšlíme proč něco děláme nebo neděláme. To dobré není. Můžeš se ohánět předpisy, stavebními plány, všemožnými limity atd., ale logická podstata věci jde často jiným směrem.
Jenže pořád nechápeš to, že ten mozek nepoužívají a nebudou používat všichni! A to je problém, kdyby jsme byli tak uvědomělí všichni a dělali jen věci, které jsou správně, nebyly by nehody, nebyly by trestné činy a podobně....
A to, že teda ty jezdíš jak prase, což z tvých příspěvků chápu, tak tím bych se moc nechlubil... ono se to nemusí vždy podařit a hlavně tou rychlou jízdou ohrožuješ ty ostatní.
edit: je problém, že subjektivní pocit nemusí být vždy objektivní a to že někdo si myslí že jede bezpečně neznamená, že opravdu bezpečně jede.
Jezdit jako prase je relativní pojem. Z mého pohledu je prase ten, který na tříproudé silnici jede automaticky v prostředním pruhu (takových je 70% řidičů), byť třeba i dodržuje rychlostní limity. Prase je ten, který se po předjetí auta na dálnici ihned nezařadí do pravého pruhu, jelikož 200m před sebou vidí další auto, které bude předjíždět a nezajímá ho, že za ním jede štrůdl aut. Když někdo jede rychleji, mě to absolutně na silnici neobtěžuje, já mu rád uhnu. Mám ho ihned z krku, nebrzdí dopravu a nemá mě čím rozčilovat.
Pokud ti rychlá jízda připadá automaticky nebezpečná, pak bys byl jistě pro, aby se ve městech zavedl limit 30km/h a mimo město pak třeba 50km/h, všichni by okamžitě jezdili mnohem bezpečněji.
Současné limity, především dálniční, jsou v plastnosti od dob krále Klacka, kdy rychlost 130km/h byla pro některá auta často až nedosažitelná. Doba se změnila, auta jezdí daleko jinak, brzdí daleko jinak, ale bohužel zákony a směrnice nás vedou stylem stáda ovcí. Lidé přemýšlí čím dál méně, proč dělají to, co dělají a proč nedělají něco jiného. Moc tomu nenapomáhá ani EU, která utahuje své opasky čím dál více.
Já třeba jezdím do pravého, kdykoli je to praktické. Někdy tam strávím jen pár vteřin. Mne ti, co zůstávají v levém, zase štvou tím, že mě fakticky předjíždí. Takže bych neměl zrychlovat a neměl bych předjíždět, protože mě často blokují. Předjíždí mě minuty a akorát mě serou, protože typicky dojedeme někoho pomalého a já si musím vybrat, jestli budu brzdit, aby mě mohlo to individuum předjet, nebo porušit předpisy a prostě jet. Hodně to demotivuje mou snahu chovat se slušně a ohleduplně. Nejradši bych z něj vymlátil duši.
Ve chvíli, kdy je za tebou celá kolona, se můžeš vsadit, že se nikdo z nich nezařadí a ty budeš čekat věčnost, než se okolo proplouží. Protože si snaží navzájem obskočit kufry a není kam se zařadit až dojedete někoho pomalejšího.
Nesouhlasím s 30km/h. Ona je rychlost a vysoká rychlost.... ano, je pro mne prase ten, co lítá po dálnici v prozu 200+ i 180+. Nebavme se o noci... i když už si někdy viděl zvěř na dálnici v autě? já jo... a nebylo to hezký.. Myslím si, že naše dálnice a naše společnost neni připravena na rychlost nad 160 km/h.. tečka :-)
Znam obce napr. na I/11, kde maji podel cele cesty chodnik, baraky jsou jen na jedne strane a ta 50 tam je uplne zbytecna, meli by tam dat 70, stejne naprosta vetsina lidi tu 50 nedodrzuje a pritom nikoho neohrozuje. Obchvatu se (snad) jednou doziju >:-[]
jenže, je 70 km/h a 200km/h, to je skoro 3x tolik >:-[] Pro 70tky na takovýchto městských částech jsem taky. Stejně tak jako nesmyslné 30tky zbytečně. Značky by se měly zavádět s rozumem a třeba časovým omezením.
Cetl jsi to o tom chodniku atd.? nebo jen pausalizujes?
Ten chodnik je navic za travnatym pasem, takze chodci v ohrozeni nejsou (a to jich tam potkavam minimum).
Aha, a ten chodník je tam proto, aby se na něm procházeli vrabci?
Asi tam tedy žijou nějací lidé? Něco jako homo sapiens?
A že existuje nějaká hlučnost, o tom jsi slyšel? Nebo opět nic?
Hlucnost by mozna byl problem i kdyz takovy kamion (a ze jich tam jezdi mraky) v 50, taky zadna slava. A k tomu provozu na chodniku jsem psal, ze tam malokdy nekoho vidim, tak proc vytahujes vrabce? I kdyz mozna tech vrabcu je tam vic nez lidi, kdo vi. Nezacneme jeste pocitat holuby na strese?
Nezlob se, ale nelze házet různé věci do jednoho pytle. Krádež je špatná, ikdyby to nebylo nijak uzákoněné. Pomluvy, nadávky jsou taky špatné a přesto beztrestné. Jízda 70 je špatná? Jak kde.
Ti kdož nepoužívají mozek a nejsou sto odhadnout schopnosti své, příp. svého auta nemají (v ideálním případě) vůbec co dělat na silnici, na tyto idioty jsou tu snad represivní složky, takže říct, že x lidí by nerespektovalo ani zvýšený limit, není nic než alibismus, samozřejmě, že u nás jezdí i "střelci" vysoko nad limit, ale jak už jsem řekl, to je jedna z věcí, proč si platíme policii. Potom jsem taky zmínil, že na podobné rychlosti je u nás teoreticky stavěna 1 - 2 dálnice, pokud by se vůbec začalo reálně uvažovat o zvýšení limitu. Co se týká rychlosti samotné, nemusíš se obávat, rychleji jezdím pouze tam kde to jde, (Německo) takže nemusíš mít obavy.
Ti kdož nepoužívají mozek a nejsou sto odhadnout schopnosti své, příp. svého auta nemají (v ideálním případě) vůbec co dělat...? No vidíš, a přesto jich jsou plné cesty...
Je to totiž zcela chybný předpoklad. Nebo si mylíš, že ve státě, kde se dá řidičské oprávnění koupit, kde k 18-tinám můžeš vyjet třeba s Reventonem, všichni odhadnou své schopnosti?
Co je nejčastější příčinou nehod? Nezvládnutí řízení (nepřizpůsobení rycholsti povaze a stavu vozovky)?
Přesněji se uvádí že je to kombinace nepřizpůsobení jízdy a jiného z faktorů, které jsou stav vozovky, provoz, či technický stav vozidla :-) Jinak souhlasím...
Tahle příčina se uvádí u všech nehod, kde policajt nenajde nic jiného. I kdyby člověk stál na místě, nepřizpůsobil rychlost, protože měl uhnout...
Tím samozřejmě nechci říci, že by se u nás jezdilo dobře. Ale tvrdím, že pod tahle kouzelná slovíčka se dá schovat všechno, pokud se nehoda nehodí na vliv alkoholu...
Fakt dokonalý případ naší mentality ;-\
Já jsem bůh a kdo je víc 8-s8-s Věcné argumenty mě nezajímají, já vím vše nejlíp, že :no:
Samozřejmě, že selský rozum je třeba a ani dodržování 130 km/h nerovná se bezpečná jízda. Ale zákonný limit by nám měl určovat mantinely, kde se s tím naším selským rozumem budeme pohybovat. Ale vím, respektovat pravidla Čech prostě nebude, že :no:
K té MHD. Nevím co je arogantního, příp. povýšeneckého na tom, že si jízdu v MHD neužívám a považuji ji pouze za dopravní prostředek a ano, pokud si někdo jízdu v MHD u nás užívá, tak je a) z nějaké malé vesničky, kde neví co to MHD, což je mj. nemožné b) masochista, co si "užívá" ne zrovna vonících lidí, přetopených tramvají, atd. Chápu to u někoho, kdo jinou možnost nemá, nebo je pro něj individuální přeprava vlastním autem drahá (důchodci) atd. Resp. chápu, že někdo využívá MHD proto, že je v centrech měst rychlejší, ale neberu argument, že si někdo cestování MHD "užívá," to je prostě směšný argument.
Tak užívat >:D To přeháníš, to je opravdu extrém, ale já nevím jak ty, já si jízdu autem do školy/práce zacpanou Prahou taky neužívám, jen je to pohodlnější :-) Je to stejný zážitek jako jet tramvají a v tramvaji se dá občas, hlavně v létě na co koukat, jeslti mi rozumíš >:D
To co si napsal výše mi vyznělo trochu jinak, než jak to popisuješ teď :-)
Jenže realita funguje jinak. Naplno pojede jak majitel BMW, tak i tý Felicie... Jen se jdi podívat za hranice na Německou dálnici, jak se chovají češi, když není limit.
Druhá věc je, že je sice super, že ten s BMW to profrčí dvoustovkou, protože mu to udrží vůz v zatáčce, ale taky jsou tu ti ostatní účastníci provozu, pak se přiřítí dvoustovkou do zatáčky ve které ta felicie předjíždí kamion ve 130 a co pak? Stačí trocha nepozornosti a nehoda je na světě.
A nebo bys zavedl, že limity budou platit podle vozu? Ty máš BMW, ty mužeš 200, ty Felicii? No tak to jen 130, nemáš prachy, tak jeď pomalu.....
Já jsem pro blokové zvýšení rychlosti na 150-160km/h v místech, kde je silnice přehledná a kvalitní.
myslím že by zavedl "rychlostní" známky. Podle toho, kolik zaplatíš, tak rychle budeš moct jet >:-[]8-s8-s Divím se, že Kalousek na tak skvělý říjem našeho rozpočtu nepřišel ;-\
Já jsem zastánce zrušení dálničních limitů. V Německu to funguje (bohužel už je to na 40% omezené také), dálniční síť mají největší v Evropě a procentuelní nehodovost malou. Proč ne. Já jsem zkrátka pro určitou svobodu. Pokud jedu 200, víc se soustředím a když mi to tam pošle kamion dvojnásobně nižší rychlostí, tak holt brzdím, to se nedá nic dělat, musím počítat a počítám prostě s tím, že jedu rychle. A když někdo chce jet s Felicí 170? Tak ať jede, proč ne, ale takto se bude chovat max. 5% řidičů, ostatní stejně budou jezdit kolem 150, stejně jako to funguje v Německu. Někdo prostě jezdit rychle nechce a bojí se, jinému jde o spotřebu. Někdo jiný zase spěchá, nebo ho pomalá jízda jednoduše unavuje. Proč ne, nepřipadá mi nevyhnutelné, aby takto rozdílné typy lidí jezdili společně na jedné a té samé silnici.
Co se nehod týče, nehody se stávají v jakékoliv rychlosti. Ve prospěch nižší rychlosti hovoří fakt, že je kratší brzdná dráha a v případě nárazu pravděpodobně lehčí následky. Při pomalé rychlosti ale na druhou stranu člověk neudrží dlouhodobě plnou koncentraci na řízení a vnímá spoustu jiných rušivých elementů a ve výsledku se jeho reakční schopnost zhoršuje. Ten kdo jezdí rychle, je nucen více soustředěně sledovat provoz a má lepší a rychlejší reakce. Ať zkrátka každý jezdí, na co se cítí a jak dovede. Je naprosto směšné si myslet, že odbouráním limitů se ze 70% řidičů stanou závodníci.
Ty pořád nechápeš, že to co popisuješ funguje v německu, kde toto platí už desítky let, lidé jsou na to zvyklí. Jenže česká a východoevropská mentalita je jiná. 40 let komunismu má jistý vliv. Lidé neměly silné vozy, najednou jsou dostupné, je více peněz a peníze hýbou kapitalistickým světem. Proto se přestaly bát. Má v tom velkou roli i tohle sociálněpsychologické hledisko, které se často ve studiích neuvádí. Když se podíváš na statistiku úmrtnosti a nehodovosti, tak po revoluci došlo ke skokovému nárůstu ve všech těchto zemí. A to není jen vinou více automobilů na cestách....
Uvádíš Německo, kde jsou lidé vychování a ctí pravidla daleko více, než u nás ve všech oblastech, ale podívej se třeba do Velké Británie, kde je úmrtnost na silniční dopravní nehody nejnižší v zemích EU ( ještě se skandinávskými zeměmi). Všude jsou dopravní limity a omezení a nepřijde mi, že zrovna tam by neměly na to si koupit to silné béemvé... Na druhou stranu se podívej dál na východ, Estonsko, Lotyšsko, nebo třeba Bělorusko... statistiky mluví jasně... čím východněji, tím vyšší nehodovost a úmrtnost. Třetí skupina zemí jsou jihoevropské státy, kde je sice úmrtnost vyšší než na západě, ale zde hrajou roli ve velké míře motocyklisté. Například v Řecku pomohly nehodovst snížt až tvrdé restrikce tuším v roce 2002, které nařizují používání helmy.... mentalitu lidí nezměníš ze dne na den.
Dle mne by to v ČR nebylo 70%, ale třeba 30% řidičů, kteří "zvlčí" a v prvních letech i těch 30% dokáže napáchat více škody, než užitku... proto jsem pro blokové zvýšení na 150-160. Časem by se to mohlo zavést i na celé dálniční síti, pokud by tomu stav dálnic odpovídal a toto blokové zvýšení mělo pozitivní zpětnou vazbu. Koneckonců sám říkáš ( a já to mohu z vlastní zkušenosti potvrdit), že v německu stejně více než 150 jezdí málokdo ( a jsou to hodně často češi:D), proto mi přijde nesmyslné zvyšovat rychlost víc, než je nutné... pro koho? pro tebe a tvé silné BMW? těžko...
Jen podotknu, že si data a věci co tu uvádím necucám z prstu, napsal jsem na to před pár lety jednu odbornou studii... :)
Slyšel jsi o službě www.resenipokut.cz ? To je služba, která ti garantuje vyřešení jakéhokoliv přestupku bez finanční nebo bodové újmy. Pokud by tomu bylo tak, jak ty říkáš, takováto služba by byla jak dělaná pro vyložené "piráty", hazardéry a vrahy. Faktem ale zůstává to, že 70% veškerých jejich klientů neposlalo k řešení ani jeden přestupek a většina přestupků, které tato firma registruje, jsou drobnějšího rázu ve smyslu překročení rychlosti o pár km/h, špatné parkování, jízda bez dálniční známky atd. Přitom tito lidé, rozuměj klienti firmy, mají teoretickou svobodu na silnici. (samozřejmě nevztahuje se to na jízdu pod vlivem nebo při způsobení nehody)
Jistěže, protože ty horší delikty (berme v potaz lidi, kteří na to mají) se řeší jinak... přes známé a kamarády... a čistěji... A ti ostatní tu pokutu čas od času zaplatí, koneckonců jaká je pravděpodobnost že tě chytnou při 180ti na dálnici více než jednou za půl roku? Když si dáváš pozor, a nejedeš tak každý ráno do práce, nemusí se to stát nikdy.. A překročenou 50tku ve městě si každý zaplatí místo těchto oplejtaček. V rálné světě totiž radši dám 600 3x do roka policii za 70 na 50tce, než poplatky v řádech tisíců této firmě. Kdo ví ještě, jak moc "legálně" to funguje... Ale vůbec si nereagoval na můj příspěvek >:D
Jinak, ona dnes ta situace u nás je už velmi hezká, úmrtnost na silnicích se za posledních 20 let dost snížila.. takže asi ty restrikce fungují nemyslíš? Já si stojím za svým návrhem 150-160 jak sem ho popsal výše. Vlk se nažere a koza zůstane celá.
Dobře, to byl příklad a vždy když tě chytnou ti bod nedají. Tohle jsou jen ty maximální možné postihy. A navíc se ti body časem smazávají.. takže když budeš rok v klidu :-)
Když si pořád myslíš, že češi jsou vychovaní a že prací jen pár procent. Vem si takovej hustej déšť, nebo i sníh. velká část aut jede pod limit, aby přízpůsobily jízdu stavu vozovky, ale každou chvíli tě předlítne nebo vyblikává blázen, co prostě drží těch povolených 130, když se v 90 snažíš předjet třeba opravdu pomalu jedoucí vůz. Najíždějí, troubí..Je povoleno 130, tak pojedu 130 i kdyby trakaře padaly.. V Německu jsem tohle nezažil! Typický omyl je, že majitel 4x4 sice na sněhu jede na 4, ale brzdí stejně špatně jak Oktávka, nebo jiné auto... A málokdo je závodník, aby za použití plynu ze smyku vybruslil, někdy se brzdit musí.... atd atd atd...
Teď si vem, jak by tyhle situace dopadaly za neomezené Vmax.
Já myslím, že k tomu asi více nemám co říct, své postoje jsem vyjádřil a argumenty jsem vyčerpal. Ty máš jiné postoje, jiné argumenty.
Úmrtnost na silnicích se snížila i vzhledem k tomu, jelikož auta jsou čím dál bezpečnější, lépe ovladatelná, lépe brzdí, mají nejrůznější asistenty a v neposlední řadě je pokrok i co se týče pneumatik, které taktéž napomáhají k bezpečnější jízdě. Já si zkrátka nemyslím, že čím pomalejší jízda, tím automaticky bezpečnější. Vždy je třeba zvážit mnoho faktorů v daný okamžik při každé konkrétní situaci. Současné limity a omezení tomu nejsou uzpůsobené, fungují celoplošně a nedávají přílišnou možnost subjektivního uvažování. A jak už zde bylo řečeno, kdo nedokáže za volantem přemýšlet, tak by jezdit neměl, řízení je zodpovědná činnost. Vždy se najde někdo, kdo nezvládne situaci, bude ohrožovat okolí a způsobovat nehody, ať už jsou zákony postavené jakkoliv, tomu se zkrátka ubránit nejde.
Co se té služby týče, stojí to 2.500 což není mnoho a pokutu ve stejné výši můžeš dostat i pokud pojedeš stovkou mimo obec a natrefíš na policajta, který se zrovna blbě vyspal. Já takovou blbou pokutu dostal nedávno, když jsem vysazoval člověka na letišti a zastavil jsem u krajnice před přechodem, aby mohl vystoupit a vyndat si batoh z kufru. Takováto operace zabere cca minutu a v okamžiku bych byl pryč, nemít zrovna smůlu, že v ten samý moment procházeli kolem policajti, kteří mě zkasírovali za to, že jsem nezastavil 5 metrů od přechodu.
Cchtěl jsem spíš poukázat na to, že přestože klienti resenipokut.cz mají teoretickou svobodu a nejsou nijak nuceni dodržovat předpisy, frima neregistruje žádné zásadní "zvlčení" řidičů. To, na jakém principu služba funguje je věc druhá a pro klienty víceméně nepodstatná, důležité je, že mohou jezdit bez starostí a podle všeho jsou lidé s tímto produktem spokojení. A je to mnohem jednodušší, než něco vyřizovat přes známé, právníky apod.
Asi si mne špatně pochopil, nehlásám, že čím pomalejší jízda tím bezpečnější, já lobuji za optimalizaci, ale neomezená Vmax je dle mne pro české země extrémem druhým :-)
Jinak k řešení pokut, pokud umím číst :
"Cena za službu, která Vám zajistí, že nebudete platit pokuty, je 2.799,- Kč za řidiče (rodné číslo) a 3.299,- Kč za vozidlo (SPZ). To je částka, kterou jinak můžete zaplatit např.za tak banální přestupek, jako je špatné parkování."
Omlouvám se, takže od doby, kdy jsem měl poslední informaci službu zdražili o 300kč na současných 2.800kč.
Není to tak, že si zaplatíš oboje. Buďto budeš mít pojištěné jedno konkrétní auto, ať už v něm jezdí kdokoliv, nebo budeš mít pojištěného sám sebe, ať už jezdíš ve kterémkoliv autě, tzn. částky těchto dvou tarifů se nesčítají.
Kdybys aspoň číst uměl... Samozřejmě, že o body přijít můžeš, garance toho, že nepřijdeš o body, by byla lživá, protože toho zákonným způsobem docílit nelze.
Číst umím a je to tak, jak píšu. Služba funguje jako obhajoba přestupků ve správním řízení, tzn. garantují ti, že ti žádný přestupek nebude pravomocně přiznán a tím pádem nepřijdeš ani o ty body.
Jasně, a proto "...Pokud se nám nepodaří Váš případ zdárně vyřešit, pokutu za Vás zaplatíme a za každý přidělený bod Vám poskytneme kompenzaci ve výši 1.500,- Kč ..." :no::no::no:
No a? O body přijít klidně můžeš. Že pravděpodobně "utaví" správní orgán na nedodržení správního postupu kvůli nějakým kravinám, to je věcí zcela jinou. Nikde nepopírám, že v tom umí tahle společnost chodit.
O body přijít klidně můžeš (pokud ti to správ. orgán prokáže), a to i když máš tuhle "službu".
Pokud ti přestupek není prokáznán, neznamená, že jsi jej nespáchal. Dokonce subjektivně všichni můžou vědět, že jsi jej spáchal, ale pokud ti to procesně čistým způsobem neprokáží, pak nemůžeš být sankcionován.
Spáchání přestupku a usvědčení ze spáchání přestupku jsou dvě zcela odlišné věci :-!
Pokud nebudeš sankciován, tak nebudeš ani finančně ani bodově. Není možné, aby výsledek byl takový, že ses přestupku sice nedopustil, ale body přesto dostaneš.
Přestupek spácháš - dopustíš se ho jednáním. Pak:
1) je ti prokázán - jsi sankcinonován
2) je ti prokázán a máš tuhle "službu" - jsi sankcinonován, ale společnost ti finančně kompenzuje (o body samozřejmě případně přijdeš)
3) není ti prokázán - nejsi sankcionován
Je ti to dostatečně srozumitelné? Myslím, že takhle by to měla pochopit i cvičená opice.
Ano, já ti samozřejmě rozumím. Ale ty správně nechápeš fungování této služby. Nejde o to, že za tebe zaplatí pokutu a finančně ti kompenzují přidělené body. Jde o to, že tě zastupují před správním orgánem a obhájí tvůj přestupek tak, že ti výsledně nebude prokázán. Funguje to na podobném principu jako když tě advokát zastupuje u soudu.
Oni ti garantují, že za tebe přestupek obhájí a kdyby to náhodou selhalo, obhajoba se jim nepovedla a přestupek ti byl pravomocně prokázán (což se jim údajně za dobu fungování ještě nestalo), pak za tebe v tomto krajním případě tu pokutu zaplatí a dají ti finanční kompenzaci za body. Kapišto? :-)
No však to je zcela jasné. Ale nikde nemáš garantováno, že nedostaneš body!
A o zákonnosti se můžeme taky jen domnívat, minimálně by to mohlo být posouzeno jako obcházení zákona, ale to je otázka konkrétních praktik. Faktem je, že pro tuhle firmu není problém mít pár bílých koní a přinejhorším řídil Ivan Ivanovič...
Nevím jak to ta firma dělá a je mi to celkem jedno, oni za to mají zodpovědnost, mě jako potenciálního klienta může zajímat výsledek. Dobře, garanci za body nemáš, ale vzhledem k zatím 100% úspěšnosti je šance na získání bodů velmi malá a když už by to došlo až sem, dostaneš alespoň finanční komepnzaci.
Safra to jsem mel mit a uz bych byl v plusu >:D
Nechal jsem se unest (na par stovkach metru) a vyfasoval body za rychlost, poprve od zavedeni bodoveho systemu, do te doby jsem mel stesti :-)
150 - 160 jsou rozumné hodnoty, pokud je na to dálnice stavěna a je kvalitní, což u nás moc není. K tomu jak jsem psal, že by se na dálnicích mohlo v noci teoreticky ještě rychleji%C nemyslím na 100% případů kdy by tam člověk jel, prostě jen někdy, považoval by to ten který za v tu chvíli nutné. Co se týká kamionové dopravy, tak si myslím, že i její zrychlení na dálnicích, by určitým způsobem pomohlo.
Tak to se hodně pleteš. Ano, na rovinkách by to možné bylo. Ale zatáčky typicky na takové rychlosti stavěné nejsou. Navíc českým dálnicím chybí oplocení. A protihlukové bariéry také nejsou všude tam, kde by měly být.
Z hlediska bezpečnosti jde v první řadě o rozdíly v rychlostech. Nicméně dálnice na to nejsou stavěné.
protože zakázat, přikázat, nařídit a především ZPOPLATNIT je STRAŠNĚ jednoduché. Je to typický syndrom naší země. Myslet si, že vymyslím dokonalý zákon a ten problém vyřeší. Nevyřeší nic, protože Čech je dlohodobě vychováván tak, aby nerespektoval pravidla. Chyba je ve výchově a vzdělávání, v morálním kreditu společnosti.
P.S. Těšme se na nový občanský zákoník. Eliáše zavřít do cely a nechat ho tam s tím jeho výmyslem na doživotí 8-s
Docela by mně zajímalo co namítáš třeba proti zrušení stupidních finančních limitů v případech napadení člověka, kdy je potom doživotně odkázán na invalidní vozík, atd.
neznám samozřejmě všechny oblasti, ale pokud chápu správně - nyní existují finanční limity, které může soud přiznat napadenému, zatímco nový OZ limity zruší, takže napadený bude moct vysoudit "neomezenou" částku?
Pokud je to tak, pak je to typický příklad toho, co jsem psal. To, že budeš moct vysoudit cokoliv, tvoje postavení reálně vůbec nemusí zlepšit. Protože k čemu ti je, že vysoudíš 15 M, ale z daného člověka stejně nevymámíš ani korunu?
Ale tohle je dost složitá otázka, morálně i filozoficky. Když někoho těžce zraníš a bude doživotně upoután na lůžko, budeš mít zaplatit třeba 15 M. Když dotyčného usmrtíš, dostaneš 1/4 M (myslím, že za smrt ze přiznává 250 000)... Je to tak správně? Co je horší - že někoho usmrtíš nebo že je trvale odkázán na nějakou péči (může být třeba na vozíku atp.)?
To si netroufám soudit, faktem ale je, že trest má výchovný charakter, represivní charakter i preventivní charakter. Spravedlivý trest? To je fikce, spravedlivý nebude nikdy, může být jen v souladu s právem. Za spravedlivý by snad někdo mohl považovat oko za oko, zub za zub... Pokud je ale trest likvidační, pak se míjí účinkem, nebo myslíš, že když viníkovi rozsudkem sdělíš, že jeho život z ekonomického hlediska skončil, že to povede k nápravě? Asi ne, že. naopak ten člověk možná začne páchat mnohem větší hrůzy, protože už mu to bude jedno.
Nevím, jestli jsem se trefil do toho, co jsi měl na mysli ;-)
Jistě, nějaké limity by asi být měly, ale to jak je to nastaveno nyní, mi přijde směšné. Taky si myslím, že budou-li lidé vědět, že za nějaké napadení by je soud mohl "vysvléct i z trenek," 2x si rozmyslí, jestli někoho napadnou, někteří samozřejmě ne, ale většina z těch, kteří nemají k ráně daleko, snad ano. Nevím, třeba jsem naivní, třeba se časem ukáže, že toto řešení je zas druhý extrém, ale jak říkám, stávající stav mi v tomto přijde směšný.
ano, ale to, že něco není v platné právní úpravě zn. ideál neznamená, že tu zavedeme pokus pana eliáše... Mimochodem - všiml sis, že v kterékoliv odborné debatě zaznívá v podstatě jediné slovo, a to PASKVIL?
Pokud půjde o činy v afektu, nebo zkratové jednaní, tak snad stále bude mít soud k dispozici alespoň 2 nezávislé posudky psychologů (psychiatrů) a k těm by byl povinen přihlédnout, ne? Nebo bude praxe jiná? 8-s
Pokud jde o to případné zvýšení rychlosti na dálnicích, není to spíš o tom, že Ty si myslíš, že je bezmozků většina a já menšina? Jinak jasně, nad 160 bych asi nezvyšoval taky.
Obecně vzato nejsem proti zvýšení rychlosti na dálnici, pokud to bude podloženo věcnými argumenty (a ne jen řečmi typu když je prázdno, tak tam zvládnu i 200 kmh)... Jenže věcné argumenty PRO prostě prakticky nejsou. To je jedna věc. I kdyby byla delá D1 technicky uzpůsobena na 160, i KDYBY tam byl provoz tak řídký, pak Brno-Praha dáš o 18 minut rychleji... Za jakou cenu? Nesrovnatelně vyšší hlučnost (lidé bydlící kolem dálnice vědí...), vyšší míra rizika... Kvůli 18 minutám?
Druhou věcí je všeobecná ochota respektovat pravidla. Pokud nejsem ochoten respektovat ta dnešní a jezdí se 130+ (tzn. 145, však policie má toleranci...), pak logicky nebudu jezdit ani 160, ale bude tu 160+ (tedy reálně 180...).
Další je obecná kultura a ohleduplnost v provozu. Tedy vlastně ani moc není ;-\
No a pak je to řidičská zručnost, tedy taky vlastně není. 40 hodin jízdy, pár teoretických hodin keců a rázem je z tebe xenonový letec levého pruhu D1...
Jak tam střídají 90, 100 a 130? To je obludnost. Co se ale divíme, ŘSD dohlíží na stavbu infrastruktury tak "skvěle," že dovolí postavit část dálnice bez podloží.
Na 130 kilometrů se rychlost zvýšila v úseku z Brodku u Prostějova do Prostějova, s výjimkou dvou zatáček u Žešova, kde je rychlost 110 kilometrů v hodině. V průtahu Prostějovem bude rychlost 90 kilometrů a v úseku Prostějov – Olomouc bude rychlost 110 kilometrů, s lokálním omezením na 90 kilometrů v místě křižovatek bez připojovacích pruhů.
Ale takhle nejak by to melo fungovat, mame kus silnice na ni je bezpecna 100 nac tam mit 70? Vzdycky bude nekdo nespokojeny, ze je to moc nebo malo :-)
V pripade Nemecka sa to da pochopit, ale u nas, kde kazda cesta prvej triedy vedie cez dedinu a kazda jazda sa tak zbytocne pretahuje, je to nezmysel. Z hladiska bezpecnosti je este lepsi limit 0km/h, preco teda 30?
ale jen v centrech větších měst, kde je vysoká koncentrace chodců, třeba v horní části václaváku by to byl určitě krok správným směrem. Každopádně v nějáké * typu kladno, kolín apod., je to nesmysl, tam je padesátka akorát. Při třicítce je podle mě i vyšší spotřeba.. tudíž i vyšší emise
Skoro každé centrum města by si to zasluhovalo, čest výjimkám (Brno, např.) Když vezmu takový Brandýs (včera jsem tudy projížděl), tam to na padesát fakt moc není, klikaté a zmatečné uličky, zmatení chodci...
Snížení rychlostního limitu by stejně moc nepomohlo ,protože ti ,co překračují 50km/h nebo jiné limity, tak přece nebudou dodržovat ani 30km/h. A žádný limit u nás situaci nemůže o moc zlepšit , když tu je stále stejné množství neohleduplných řidičů.
Muze mi nekdo vysvetlit, proc kolem nekolika domku par zbohatliku je vzdy dana tricitka? Nejak mi unika smysl. Tam, kde je starsi zastavba to nikdo neresi.
Ked zacal Henry Ford vo velkom produkovat auta tak vyznamne stupla nehodovost, hlavne zrazky s konmi a ludmi.
Naslledne vznikol predpis ktory prikazoval aby pred kazdym autom siel clovek a maval bielou zastavkou. Doporucujem iniciatorom inspirovat sa v tomto historickom predpise. Myslim ze by mal velmi vela vyhod:
- Nulove riziko havarie (auta sa pohybuju tak rychlo ako ludia)
- Vyznamny narast zamestnanosti a vsetkych suvisiacich ekonomickych ukazatelov statu
- Zarucene by sa znizil hluk voci akejkolvek rychlosti
- Ludia by zacali masivne pouzivat bicykle (aj ty ktory nemozu) pretoze bicykel by nepotreboval chodca s bielou vlajockou a teda by sa stal najrychlejsim dopravnym prostriedkom
Pre pripad ze by niekto menej intelignetny nepochopil a snazil sa to brat vazne tak uvadzam ze toto je podobne rozumny napad ako 30 v meste - teda totalny nezmysel