Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Exkluzivně: Škoda Fabia nové generace, nebo Rapid Spaceback? (+video)

V Mladé Boleslavi se intenzivně pracuje na Fabii třetí generace, po silnicích však jezdí i prototypy Rapidu Spaceback. Co jsme to vlastně přistihli? Máme pro vás video.
Zpět na článek
15. 5. 2013 15:04
15. 5. 2013 15:40
15. 5. 2013 16:33
15. 5. 2013 20:28
15. 5. 2013 21:04
16. 5. 2013 08:45
21. 5. 2013 20:12
15. 5. 2013 15:08
15. 5. 2013 15:14
15. 5. 2013 15:41
21. 5. 2013 20:13
15. 5. 2013 15:08
15. 5. 2013 15:09
15. 5. 2013 15:08
15. 5. 2013 15:09
15. 5. 2013 15:26
15. 5. 2013 17:05
16. 5. 2013 07:55
15. 5. 2013 15:10
15. 5. 2013 15:49
16. 5. 2013 00:26
15. 5. 2013 21:46
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 5. 2013 18:33
15. 5. 2013 19:39
16. 5. 2013 10:12
16. 5. 2013 10:05
15. 5. 2013 15:12
15. 5. 2013 15:20
15. 5. 2013 15:23
16. 5. 2013 11:08
15. 5. 2013 15:28
15. 5. 2013 15:44
15. 5. 2013 20:15
15. 5. 2013 15:31
15. 5. 2013 15:36
15. 5. 2013 15:43
15. 5. 2013 15:52
15. 5. 2013 15:59
15. 5. 2013 16:05
15. 5. 2013 18:54
15. 5. 2013 21:55
15. 5. 2013 15:46
15. 5. 2013 16:40
15. 5. 2013 18:16
15. 5. 2013 17:21
15. 5. 2013 17:23
15. 5. 2013 18:02
15. 5. 2013 17:32
15. 5. 2013 20:38
15. 5. 2013 20:42
16. 5. 2013 00:38
16. 5. 2013 11:16
16. 5. 2013 11:15
15. 5. 2013 20:52
16. 5. 2013 11:12
16. 5. 2013 08:58
17. 5. 2013 08:56
17. 5. 2013 23:01
Avatar - Individualita
15. 5. 2013 15:04
:D
Za chvilku nerozeznáme fóbii od superba >:D
Rozbalit vlákno
6
15. 5. 2013 15:40
Re: :D
S tím nezbývá než souhlasit :yes:
15. 5. 2013 20:28
Re: :D
Stejně jako jen s těží rozeznat letmým pohledem BMW řady 3 a 5 :-! Fiesta je taky jen menší Focus a ten zase menší Mondeo
Avatar - Hammunasakra
15. 5. 2013 21:04
Re: :D
No NÁVOD na rozpoznání modelů musela zatím vydat jen JEDNA automobilka, nebo? ;-)
PS: To s tím Mondeo Focus Fiesta se vám moc NEpovedlo (stejně jako škodovce rozdíly v designu low-end(u) Rapid a jako střední třídy Octavia :-)
16. 5. 2013 08:45
Re: :D
Viděl si někdy Mondeo, Focus a Fiestu? Čím jsou si i jen trochu podobné, teda kromě modrého oválu?
21. 5. 2013 20:12
Re: :D
To víš že viděl ale ty asi ne.
https://www.google.com/search?…… />
[odkaz]

[odkaz]
15. 5. 2013 15:08
už?
Vypadá jako 1. generace :-) A už včera bylo pozdě
Rozbalit vlákno
3
15. 5. 2013 15:41
Re: už?
Ona to rozhodně je tzv. testovací mula, takže asi právě proto vypadá jako 1. generace...
21. 5. 2013 20:13
Re: už?
MAskování plní svůj účel :-! a zdejší odborníci se maj o čem bavit >:D
Avatar - Misanick
15. 5. 2013 15:08
Fabia
Není to třeba Rapid Combi? ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Aladeen
15. 5. 2013 15:08
Čo to bude..
Môže to byť rapid kombi ,alebo aj nejaké iné auto od VW Group ktoré testujú pod logom škoda , veď v minulosti už boli také prípady ... :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
15. 5. 2013 15:39
Re: Čo to bude..
Tohle každopádně Škoda je.
15. 5. 2013 15:09
Mnooooo
Nechci soudit podle jedné fotky... ale zatím to vypadá, že ta disproporční zrůdnost dostane pohledného nástupce :yes:

Možná přichází čas, kdy lidi nebudou mít z Fábie fóbie a klaustrofóbie ;-)

(Ta karoserie vypadá spíš jako vizualizace k Rapidu Sportback)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - delphino
15. 5. 2013 15:26
Re: Mnooooo
kéž by. současná Fabie je opravdu "puťka" mezi auty. nemastná neslaná, snad aspoň praktická a když si někdo pohraje s barevnou kombinací střechy a karoserie, tak je skoro i pohledná. Potřebují auto, které naváže spíš na 1. generaci, nebo ideálně něco od podlahy nového co vypadá svižně i domácky pro čechy houbaře.
15. 5. 2013 17:05
Re: Mnooooo
řekl bych, že tohle bude Rapid Combi ;-)
16. 5. 2013 07:55
Re: Mnooooo
Přesně tak a přitom ji stačilo udělat jen o 5 cm nižší a 10 cm širší, aby to nemělo proporce jak tramvaj. ;-\
Avatar - FISHkaa
15. 5. 2013 15:10
vzhled
já vím jak bude vypadat ! Stejně jako Kokta či Rapid! Aneb hra "najdi deset rozdílů" , pokračuje! >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - strýček BOB
16. 5. 2013 08:53
Re: vzhled
Raději si zahraji hru: "Najdi deset rozdílů." Je mi tak nějak bližší. Ale chápu, že v rejže klubu jste prostě "jiní" a máte oblíbenou hru: "Najdi na karoserii korejského vozu místo kde se ze změti vln nepozvracím."

Každého volba čemu dá přednost. >:D
15. 5. 2013 15:10
Fabia X Rapid
Trochu bulváru nikdy neuškodí :-|
Není to nová Fabie, ale Rapid Sportback (Combi).
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Hammunasakra
15. 5. 2013 15:16
Re: Fabia X Rapid
No ono KDO to má poznat, že...? ;-)
PS: Zrovna jsem se chtěla ZEPTAT: "To budou už naVWěky všechny škody vzhledově STEJNÉ?" :-)
15. 5. 2013 15:42
Re: Fabia X Rapid
Dokud tam bude sedět Kabaň, tak zřejmě ano :no:
15. 5. 2013 16:29
Re: Fabia X Rapid
A ještě k tomu budou dávat slušivé uniformy, aby byli od sebe k nerozeznání i majitelé Škodovek. ;-)
Avatar - Snooob
15. 5. 2013 16:50
Re: Fabia X Rapid
Práve Kabaň sa zasadzuje o väčšie odlišovanie jednotlivých modelov. Ale márne!
Koncernová mašinéria šlape.... ale čo slávi úspech u Audi nemusí u Škody.
16. 5. 2013 00:26
Re: Fabia X Rapid
Kabaň je nechce tolik stejdnotit. Tlačí na to někdo jiný.
Kabaň před rokem řekl, že: " Značka je sice důležitá, ale každé auto je individuum. Musí mezi nimi být znatelné odstupy." a na dodaz ohledně kulatých světel, která z faceliftovaného Yetiho zmizí, řekl: "Já jsem ale na tu věc měl jiný názor a stále ho mám."
Takže tak - Kabaň za to nemůže.
15. 5. 2013 16:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 5. 2013 21:46
Re: Fabia X Rapid
Je rozdiel mat firemnu tvar a vyrabat auta na kopirke.

Zober si Nissan pred sialenou Primerou a pred tym, nez sa do toho obul Renault.

Micra, Almera, Primera, Maxima - pozrel si na to, a vedel si, ze je to Nissan. Ale velmi tazko si si ich mohol pomylit.

Modely Audi, Passat/Jetta, Octavia/Rapid su naozaj velmi tazko rozoznatelne.
16. 5. 2013 21:56
Re: Fabia X Rapid
Ne vsetky; iba vag koncern.
Avatar - Ozzman
15. 5. 2013 18:25
Re: Fabia X Rapid
Jestliže to má být Rapid sportback, tak je jisté, že bude velmi podobný současnému Rapidu lifback >:D Kdo by to byl řekl >:D

P.S. Jak zásadně se liší vozy jednoho modelu u karosářských variant?:D
Avatar - Hammunasakra
15. 5. 2013 19:21
Re: Fabia X Rapid
No autor článku (který to měl nejprve za příští generaci Fabia) rozhodně NEeee ;-)
15. 5. 2013 20:37
Re: Fabia X Rapid
Sjednocování designu není nic co by nedělali i jiné značky. viz. BMW a Ford. Pro 99% lidí je rozeznání "Citiga a Superbu" v případě že mají oba stejnou barvu úkol stejně složitý jako pochopit že je země kulatá.
Avatar - Hammunasakra
15. 5. 2013 20:49
Re: Fabia X Rapid
..a já myslela že je na pólech zploštělá... ;-)
PS: Do takových designových sjednocovacích EXTRÉMů snad NEdošlo ani audi :-)
15. 5. 2013 20:54
Re: Fabia X Rapid
Jak jsem psal už výše. Ve zpětném zrcátku mám docela problém rozeznat BMW 3 od 5 myslím samozřejmě poslední generace u sedmičy je to jednoduší jelikož je větší ;-)
Avatar - cerrbion
15. 5. 2013 15:25
Re: Fabia X Rapid
ne to je Rapid SuperSport Back :-!
Avatar - Choochoo
15. 5. 2013 15:31
Re: Fabia X Rapid
To jiste, je to videt na celem aute a i na zadnich svtlech, ktere tipuji ze v ramci uspor budou stejne i pro Rapida.
Otazka je spise velikost, ktera mi prijde stejna jako Fabiie kombi II. Nejak si dnes nejsem jist kam se zaradi FabieIII. Fabie III by mela vyrust do sirky a kombi pak bude na urovni Rapida sportbacka, coz se mi zda, ze je spatne a je nepravdepodobne. Tipuji ze Fabie III mit kombika nebude a nebo se Fabie III bude spise zmensovat z duvodu snizeni vyrobnich nakladu.
15. 5. 2013 15:55
Re: Fabia X Rapid
S maskováním ale předvedli dobrou práci. :yes:
Avatar - qwert88
15. 5. 2013 17:25
Re: Fabia X Rapid
kdyby to byl Rapid kombi,tak by se nejmenoval Spaceback,takže Fabie 3,navíc to auto je vyžší,takže určitě Fabie
15. 5. 2013 17:31
Re: Fabia X Rapid
ma 5 srobove kolesa, takze podvozok z Rapida
15. 5. 2013 18:33
Re: Fabia X Rapid
Co tím chceš říct? Pět šroubů je v koncernu standard - má to tak Fabie, OII, OIII, Golf 6, 7, Polo. Čtyři má z nových VW jen up!. I kdyby tomu tak nebylo, nová Fabie bude celkem jistě stát na MQB a všechna auta na MQB mají mít stejnou přední nápravu, takže předpokládám, že i stejný počet šroubů.
15. 5. 2013 19:13
Re: Fabia X Rapid
Citigo je taky na MQB.
15. 5. 2013 19:39
Re: Fabia X Rapid
Ne, to je na NSF, což je snad nějaká osekaná/ zjednodušená verze MQB. I kdyby šlo na MQB bez úprav postavit tak malé auto, je to zbytečně sofistikovaná/ drahá platforma (součástí je například i komplet elektroinstalace).
16. 5. 2013 08:03
Re: Fabia X Rapid
Citigo je PQ12
16. 5. 2013 09:39
Re: Fabia X Rapid
Ako to tak sledujem, tak maju viac platforiem, nez "bezne" automobilky...
16. 5. 2013 10:12
Re: Fabia X Rapid
A PQ12 je kódové označení pro NSF. Což, jak jsem koukal, je jiná platforma, ale vyvinutá tak, aby byla kompatibilní s MQB pro snížení nákladů na výrobu prcků. Ne derivát (i když i tak by se na to dalo dívat), jak jsem původně napsal.
15. 5. 2013 22:49
Re: Fabia X Rapid
To som si nikdy nevsimol, ze Fabia (a cely maly koncern) ma 5 sroubu.
16. 5. 2013 08:02
Re: Fabia X Rapid
Pokud vím tak nová Fabie (SK260) má být na platformě PQ25. Stejně jako ta předešlá.
16. 5. 2013 10:05
Re: Fabia X Rapid
Proč by to dělali? Leda z hlediska výrobních kapacit a nákladů na novou linku/ upgrade stávající. Nicméně všude se psalo o tom, že dostane MQB, tedy jednu z MQB-0.
16. 5. 2013 11:20
Re: Fabia X Rapid
No podle mejch informací by to tak mělo být. Uvidíme třeba se pletu.
15. 5. 2013 15:12
Fobie
Doufám, že Škodovka s uvedením opět do světa vypustí informační brožurku jak od sebe poznat Fabii, Rapid a Octavii..
Rozbalit vlákno
3
15. 5. 2013 15:20
Re: Fobie
Já vím proč to tak Škodovka udělala... aby si každý Škodovkář mohl skutečně připada jako bůh... bez ohledu na to, zda máš Rapida, Octávku a nebo Superba III (to je ta vzdálená reinkarnace současného "Špagetky"), prostě lidi budou vědět, že jedeš ve Škůdce a že na to prostě máš :yes: :yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
15. 5. 2013 15:23
Re: Fobie
Zaregistrovaní fanoušci budou zdarma (pokud se zaváží k budoucí koupi alespoň 2 modelů značky) dostávat laserové měřítko a přístup do "rozpoznávače" = model vyfotíte svým mobilním telefonem, zašlete MMS do RSVWSŠA ("ozpoznávacího střediska VW - sekce škoda auto) a obratem vám příjde "VWyluštění" (ostatní za poplatek 30 kč - bez daně samozřejmě :-)
Avatar - tfu
15. 5. 2013 15:15
to je RAPID COMBI !
to je RAPID COMBI !
Rozbalit vlákno
0
15. 5. 2013 15:28
RAPID
Takže se čtenáři shodli, že se jedná o Rapid Spaceback.. takže v nadpis upozorňuje na úplně jiné auto..:D
Rozbalit vlákno
3
15. 5. 2013 20:15
Re: RAPID
Tento web si zakládá na objektivwnosti a k podvwodům se jistě nikdo z redakce nesníží. >:D říkejme tomu například korekce to je společensky přijatelnější ;-)
15. 5. 2013 15:31
RapidSpaceback
Je to Rapid Spaceback a nie Fabia.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Nyphon
15. 5. 2013 15:36
Tuším
Toto je, podle mě, Rapid Spaceback, ale pokud by to byla nová Fabie, tak jsem velmi sklamaný, jelikož to vypadá jako Rapid s kulatým zadkem a navíc je to zase divně úzké 8-s .
Rozbalit vlákno
6
15. 5. 2013 15:43
Re: Tuším
Souhlasím, taky jsem si myslel, že tu disproporci výšky a šířky vozu odstraní. Kdyby to takhle mělo zůstat, tak potěš pánbůh...
Avatar - Choochoo
15. 5. 2013 15:52
Re: Tuším
Je to proporcema Rapid, takze se neni cemu divit, ze je to vysoke a uzke jako FII. Jak jsem uz rekl nahore, nevim co cekat od FabieIII. Ze by se snizila a rozsirila oproti Rapidu a zachovala si celkove v kombi verzi velikost Rapida Sportbacka se nechce verit.
15. 5. 2013 15:59
Re: Tuším
Sdílím s vámi stejný názor :yes:
Avatar - Choochoo
15. 5. 2013 16:05
Re: Tuším
Jo, s "vámi", neblbni/ete ;-)
Dnes uz se bavit o Rapidu je mimo, bavit se porad o 98% stejnych dilu ;-) Spise je uz na case zacit s FIII.
15. 5. 2013 18:54
Re: Tuším
Mám to chápat jako nabídku na tykačku? ;-)
Avatar - KubikCv
15. 5. 2013 21:55
Re: Tuším
takže Fabii II combi dali dozadu jen širší nápravu z octy mk1,trochu zhranatí a máme Rapid spaceback...ono je to tak přitažený za vlasy...že to asi bude tak....pokud tohle není mula,tak mi profil zadních bočních dveří přijde shodný s FII combi

i když teď jsem koukal pořádně a vypadá to na ostře řezaný světla vepředu a rapidní vzadu...
Avatar - twistedTSD
15. 5. 2013 15:41
Ale prd Fabia
Tohle je Rapid...
Rozbalit vlákno
0
15. 5. 2013 15:46
Velikost
Kdyby to mělo výbavu a motory golfu a dobrej podvozek tak je to velikostí pro mě ideální ;-)
Rozbalit vlákno
0
15. 5. 2013 16:09
že by přece jenom fabie III kombi
Na rozdíl od pár obligátních zakomplexovanců a jedné totální slepice, která samozřejmě nesmí chybět, aby napsali po stošedesáti tisící sedmý, jak jsou škodovky hnusný atd....(nestojí dál plýtvat slovy) a ulevili si tak ve svý bezvýznamný a v zásadě zbytečný existenci, tak já jsem tohle vozidlo (resp. dva kusy jedoucí za sebou) měl možnost vidět na vlastní oči na mladoboleslavské dálnici a podle velikosti je to asi spíš nová Fábka v kombíku. Rapid sportback jsem už na živo taky viděl a je delší a užší, než byla tahle mula.

Kdyby na tom nebyly znáčky škodovky, pak bych měl z proporcí pocit, že to je Audi Sportback.....ten se ale už vyrábí, tudíž by ho asi těžko testovali u nás v tomto stavu. Pokud to Fabie skutečně byla, pak se máme na co těšit, protože proporčně to bylo o něčem úplně jiném, než je současná vysoká a dlouhá dvojka, jejíž design kazí jinak ve své třídě docela dobré auto co se týká užitných vlastností. Jezdil jsem i s onou 1,2 HTP a zas takový průšvih, jak tady píšou někteří "závodníci" a ještě větší "znalci" to nebyl - inu průměrně inteligentní člověk ví, že s autem o nižším obsahu a s menším výkonem se holt musí jezdit jinak, než s nadupaným dvoulitrem. Ale to oni "závodníci" ani "znalci" ve skutečnosti neví, protože zkušenosti zpravidla nemají ani s jedním ani s druhým.

P.S. Ta "stará" světla z jedničky tam dali schválně, aby umožnili i duševně mdlým jedincům napsat už po stopadesáté vtipnou poznámku o tom, jak je low-endová škodovka montována ze všeho, co ve skladech zůstalo.......
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Jirka.12345
15. 5. 2013 16:23
Re: že by přece jenom fabie III kombi
:yes:
15. 5. 2013 16:32
Re: že by přece jenom fabie III kombi
:yes:
Paráda! Konečně rozumný názor. Už mně taky lezou na nervy zdejší hloupé kecy o podobnosti všech Škodovek (kdybyste nebyli tak zaujatí, možná by vás napadlo, že unifikovaný design je v dnešním automobilovém světě běžná věc a praktikují ho věhlasné značky typu Audi, VW i méně prestižní výrobci, třeba Hyundai).

A jestli toto [odkaz] od sebe někdo nerozezná, tak je mi ho opravdu moc líto. ;-)
Avatar - Thomas89
15. 5. 2013 17:08
Re: že by přece jenom fabie III kombi
na blízko to pozná snad každy... ale když jsem jel po dálnici a přede mnou asi tak 50m vezli škodovky... tak jsem si myslel, že to ve vleku je Octavia v černy barvě.... ale až z cca 20metrů jsem zjistil, že to nebyla Octavia ale Rapid....
15. 5. 2013 18:00
Re: že by přece jenom fabie III kombi
A ted ti reknu neco ja. :-) Ten unifikovany design, ktery praktikuji i vehlasne znacky jak zde pises, ma jeden jediny ucel. Prachy! Vydelat jich vic snizenim nakladu unifikaci designu. Jasne je to logicky krok a v dnesni dobe, kdy uz automobilky nemaji moc moznosti jak vydelavat na zakaznicich, museji zacit setrit a zdimat ze vseho co se najde. Beru to, vetsina lidi a vsechny firmy chteji vic penez. Ale jednou to bude o nicem. Ted je to v mode a lidi to zerou. Casem je to zacne nudit, protoze budou tusit co je ceka a vsechno nadseni z krasnyho designu zmizi. Nerikam ze to znamena ze novy design treba Skodovky je hnusnej. To vubec. Osobne se mi ted libi nejvic Rapid. Ale s dalsim modelem nebo faceliftem uz me nic nenadchne a vubec me to nezajima. Necitim zadnou zvedavost a touhu videt dalsi model. A to jen proto ze vim, ze to bude vypadat podobne jako ostatni modely. Takze me to jako zakaznika a cloveka co ma rad auta a prave ten jejich jedinecny design, vubec netankuje. Ze to dela Audi z toho se na zadek fakt neposadim, protoze je v koncernu a VW ted nasadilo tuhle politiku. A a Audi poslechne, stejne jako ostatni znacky koncernu. Nehlede na to ze je to ted svetovy a delaji to vsichni. Beru to, ale je to NUDA!
A jeste bych chtel dodat, ze treba u OIII bych rad videl peknej, dravej, sportovni design a ne tu nudu, kterou ted delaji. Mne to prijde nemastny neslany.
15. 5. 2013 18:22
Re: že by přece jenom fabie III kombi
Můžeš prosím popsat mechanismus, jak unifikace designu (předpokládám, že myslíš vzhled, nikoli konstrukci) šetří automobilce peníze? Umím si představit, jak může vydělávat peníze, ale jak je ušetří, to by mě zajímalo.

Jen tak mimochodem, Audi s tím v rámci skupiny Volkswagen začalo (někdy v roce 2002). Protože se to osvědčilo, aplikovala to celá skupina.
15. 5. 2013 18:43
Re: že by přece jenom fabie III kombi
Nemusi vyrabet dalsi raznice nebo formy? Krasnym prikladem toho Je Skoda Rapid a Seat Toledo. Je to az na narazniky a svetla uplne stejny auto. Do posledniho sroubku. Skodovka si to proda pod nazvem Rapid a Seat pod Toledem. Dve auta z jednoho.
15. 5. 2013 18:45
Re: že by přece jenom fabie III kombi
a diky tomu se to muze delat i na stejny lince, ve stejne hale a stejnem zavode. coz usetri dalsi naklady na prizpusobeni linky treba ve Spanelsku.
15. 5. 2013 19:59
Re: že by přece jenom fabie III kombi
Na stejné lince můžeš dělat i naprosto odlišná auta a dělá se to tak. Automobilky dávno nejsou tak zkostnatělé. I když typicky sdílí stejnou platformu, což situaci může zjednodušit. Například VW v Bratislavě měl nějakou dobu na jedné lince Octavii (PQ35) a myslím Cayenne, nebo Touareg, nebo oboje (tedy PL71) - někdo si tu určitě bude pamatovat detaily. V Osnabrücku myslím jedou Golf Cabriolet a Boxster/ Cayman. Nissan také na jedné lince montuje různé modely, i takový Leaf je montovaný na jedné lince s konvenčními modely. Automobilka musí být dnes flexibilní, aby přežila. A platí to do velké míry obecně.
15. 5. 2013 21:03
Re: že by přece jenom fabie III kombi
ja vim, dnes to neni problem. usetri se a jeste se expanduje. nemusi stavet novou halu, jen pridaji dily a preprogramujou stroje. nejsem proti tomu. :-)
15. 5. 2013 19:58
Re: že by přece jenom fabie III kombi
Rapid a Toledo nejsou ukázkou unifikace designu v rámci značky. Je to prostě přeznačkovaný model. Ano, to šetří peníze, nicméně mícháš jablka a hrušky.
15. 5. 2013 20:59
Re: že by přece jenom fabie III kombi
Ano neni to v ramci znacky, ale obe auta dela jedna znacka. Takze svym zpusobem michaji jablka a hrusky oni. Kazdopadne sjednoceni designu je efektivni pro automobilku, ale z meho pohledu uz ne tak pritazlivy pro nektere lidi. Kazdy mame na to jiny nazor. Ja jen chci rict, ze ty auta i presto ze se design povede a je to hezky, nic ve mne nevzbudi. Ani touhu si to auto koupit. Je to uz jen ciste spotrebni zbozi. A dana tvar znacky, coz pomuze jejimu rozpoznani ve svete. Ale kdo si je za 20-40 let pujde vyfotit na nejakou prehlidku historickych vozidel? Jak to bude vypadat kdyz se vedle sebe sejde OIII, Rapid a Fabia v dlouhych verzich? Nudne. Ty auta budou podobny. Resim tu ted nepodstatnou a zbytecnou vec, ale myslim ze i na tom zalezi. Kdo bude povazovat OIII za ikonu? Malokdo. Ikonou je to jmeno. A o tom to dnes je. Udelat spotrebni sragoru, za co nejmensi peniz a dat tomu osvedceny a znamy jmeno. Vim ze tak jedou prakticky vsechny automobilky, ale je skoda ze rozmanitost designu v ramci znacky klesa. to me mrzi, ze obcas nevystoupi z rady a neukazi co opravdu umi a nenalakaji zakaznika na neco jinyho. a zakaznik je vetsinou tupec co chce levny, velky, vybaveny auto s nizkou (na nasich silnicich nerealnou) spotrebou, ktery za nej spoustu veci vyresi. Z auta se stava vec a ne pozitek. A z ridice se stava trouba co macka cudliky a neumi skoro jezdit. Timhle stylem muzou jezdit lidi metrem, vlakem nebo busem. Usetri a jeste se snizi emise, ktere taky kazdy resi.
15. 5. 2013 21:10
Re: že by přece jenom fabie III kombi
tim, že se Octavia designově blíží Rapidu ale neušetří ani korunu, protože úplně stejný nejsou, tudíž ani ty díly, o kterých jsi psal výše, se nevyrábí společně pro oba vozy stejné, že jo.
15. 5. 2013 18:48
Re: že by přece jenom fabie III kombi
k tomu s tim Audi, za to se omlouvam. mel jsem za to, ze to byl napad VW. ale stejne je to nuda :-)
15. 5. 2013 19:49
Re: že by přece jenom fabie III kombi
Takže unifikace dizajnu je správnou cestou?
Avatar - twistedTSD
15. 5. 2013 17:27
Re: že by přece jenom fabie III kombi
Světla, A sloupek, blatníky...Dost se mi to na Rapid podobá a na tu karoserii mi označení spaceback sedí tak nějak víc než kombi. Ale je možné, že se pletu.

Co se týče HTP, z vlastní zkušenosti vím, že v současné 12V verzi není doknce ani zdaleka tak nespolehlivé, jak místní rádoby experti ohánějící se nějakým omletým článkem s radostí tvrdí.
15. 5. 2013 18:02
Re: že by přece jenom fabie III kombi
Tak ja ti jako dalsi dusevne mdly clovek pisu, uz po stopadesateprvni, ze Rapid se opravdu z nekterych zbytku ze skladu dela. ;)
Avatar - Ozzman
15. 5. 2013 18:43
Re: že by přece jenom fabie III kombi
Souhlas ohledně motoru HTP... Většina lidí na něj jen plive a půlka z nich s ním ani nejela, nebo dokonce nemá řidičák. Je to stejně líný/rychlý jako jiné maloobjemové atmosféry s obdobným výkonem v jiných autech této kategorie. Musí se s tim podle toho jezdit a nebezpečno provozu to taky není :-)
Avatar - Invert
15. 5. 2013 19:53
Re: že by přece jenom fabie III kombi
Pravda, HTP vlastním 9 let, zatím bezproblémový motor, převážně trasa "domov-práce" - 4,5 km.. Předjíždění nečiní problém, přecijen jsem "smáznul" 1,4 66kW Civica Si ;-) To bude asi tím o 2 Nm větším krouťákem >:D
Avatar - Ozzman
15. 5. 2013 22:21
Re: že by přece jenom fabie III kombi
Já s ním jezdil 2 roky :-) Přesně na trasy jakou jezdíš je to dělaný motor :-)
16. 5. 2013 06:02
Re: že by přece jenom fabie III kombi
To máš jezdit na kole... :-!
Avatar - Ozzman
16. 5. 2013 10:01
Re: že by přece jenom fabie III kombi
Třeba je to do obrovskýho kopce:D Hm.. ale tam to HTP má taky docela problém :D Nezapomenu na prudké stoupání v Alpách... víc jak na 2jku to nejelo ve 3 lidech :D
Avatar - Choochoo
16. 5. 2013 12:13
Re: že by přece jenom fabie III kombi
A kdoze mel ten vetsi kroutak?
16. 5. 2013 16:10
Re: že by přece jenom fabie III kombi
Tak to jsi frajer, fakt :-)
Si a slabouckych 66kW? Nesmysl.
Avatar - pumpkin
15. 5. 2013 22:00
Re: že by přece jenom fabie III kombi
Kde si prosím ťa videl Rapid Sportback?
Toto má spredu jasné črty Rapidu a nová generácia Fabie určite nie je tak ďaleko aby už jazdila s takýmto maskovaním. A prečo už hneď vo verzii kombi?

Toto je podľa mňa Rapid a po verzii Sportback je otázne, či sa vôbec pri novej Fabii ráta s kombíkom.
16. 5. 2013 00:32
Re: že by přece jenom fabie III kombi
Přesně. Osobně se mi zdá předek na Rapid nějakej krátkej.
U jiné karosářké verze (combi...) - jiný zadek - se přední část až po A sloupky zpravidla nemění a u B sloupku je jen střecha trošku vyšší - O3 a O3 Combi.
Takže tím Rapidem Spaceback bych si tak jistý opravdu nebyl.
Avatar - Choochoo
16. 5. 2013 12:27
Re: že by přece jenom fabie III kombi
PS: Ono si to nechce plest stara predni svetla z jednicky a prelepena svetla z Rapida s blinkrem pod dalkovyma. I ten trojuhelnik u masky pred svetlem ukazuje na maskovani pochybneho lomeni svetlometu Rapida. Jestli si ty auta rozeznal jako ty svetla tak ti nevim ;-)

Pochybuji ze jde o Fabii III, svetla by u jinych automobilek ukazovala na Rapida Sportbacka, ale u techto skladacek se tomu muze klidne rikat i Fabie kombi III ;-)

PS: nebude to treba novy model Garde? >:-[]
Avatar - Invert
16. 5. 2013 17:05
Re: že by přece jenom fabie III kombi
Já nevím, ale mě HTP s pěti dospělými, plnou bagáží a po D1 od Prahy až do Brna vzalo 6,2l/100km ;-) A že jsem nejel pomalu. Docela se někdy i divím, že to v opravdu táhlém kopci při rychlostech okolo 180 km/h nezpomaluje >:D
Avatar - 3_diamanty
15. 5. 2013 16:24
tak keby to mala byt fabia
tak jedine kombik.... je jasne zretelne ze vzadu to ma pekne okienko ;-) ... ale kedze fabia kombik tak skoro nova este nebude tak mam pocit ze je to rapid spaceback ;-) uvidime... chcelo by to aj pohlad zboku alebo spredu
Rozbalit vlákno
0
15. 5. 2013 16:40
citigobrake
natutáč CiTiGo Superbbrake >:D
Rozbalit vlákno
1
15. 5. 2013 18:16
Re: citigobrake
... SuperBabracke, SuperBrack, ...
Avatar - Thomas89
15. 5. 2013 16:58
A ja du taky nab.lejt do diskuze >:D
No původně jsem si myslel že to bude fabie... jelikož jsem si myslel že podle [odkaz] fotky to má moc malej převis, ale pak při pohledu na rapid z boku [odkaz] jde vidět spousta detailů co sou v galerii...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - qwert88
15. 5. 2013 17:21
fabie 3...
vzhledem k tomu,že je to zase vyšší tak bych to tipnul na novou fabii...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - qwert88
15. 5. 2013 17:23
motory?
mě by zajímalo,jestli Fabie 3 dostane TSI 16v plus řemen,nebo to zůstává po staru,předpokládám,že HTP a 1.4 16v 63kw z nabídky vypadnou...
Rozbalit vlákno
1
15. 5. 2013 18:02
Re: motory?
Dostane nové motory. Leda by nějakým zázrakem nestála na MQB, ale i pak by dostala nové motory, jen možná ne od uvedení do prodeje. Základní atmosféra zmizet nemusí, EA211 umožňuje stavbu i atmosférických tří- a čtyřválců, viz 1,0 a 1,6. Je tu i možnost přeplňovaného tříválce. Budeme se muset nechat překvapit.
Avatar - PeterLuk
15. 5. 2013 17:32
Exklusivně!
Fotky takéhoto/tohto auto som už inde videl veľakrát, tie titulky "exklusivně!" sú už trápne.
Podľa iných webov aj môjho názoru je to Rapid Spaceback.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pro_man
15. 5. 2013 17:33
Rapid Spaceback!
Na forkách je Rapid spaceback. Potvrzeno kamarádem, který v česaně pracuje ve vývojovém centru agregátů a podvozků. :yes:
Rozbalit vlákno
5
15. 5. 2013 17:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Pro_man
15. 5. 2013 18:27
Re: Rapid Spaceback!
Přeposílám co mi napsal:

Prototyp, na který jsi mi poslal odkaz je Rapid (u nás říkáme spaceback) ale bude to takový menší kombík. Celková délka vozu nebude větší než současný liftback. Pouze se vymění boční panely, střecha, zadní dveře a dveře zavazadelníku. Snažíme se zachovat maximum shodných dílů. Oblouk zavazadlového prostoru bude trochu připomínat Fabii první generace. I na videu je vidět na chvíli palubní deska z Rapida. Někdy na podzim se auto představí...

Ahoj xxxxxx
15. 5. 2013 18:56
Re: Rapid Spaceback!
Nic ve zlým, ale až tohle auto budou představovat na podzim, tvůj kámoš "šestikřížek" už tam možná pracovat nebude...
Avatar - Pro_man
15. 5. 2013 19:06
Re: Rapid Spaceback!
Tohle jsme rozebírali asi hodinu jak to je. Problém je když se dostane fotka auta v plné parádě. To se pak zuří. Ale jinak jsou ty prototypy jen mediální masáž. Pokud by opravdu chtěli aby ten prototyp nikdo neviděl testují ho na polygonech VW a né v provozu. Tento prototyp je už v podstatě hotové auto, které nás má napínat... Vždyť oni s tím jezdí pomalu i do krámu pro svačinu :-) Pracovníci v ŠA chodí okolo aut o kterých my ani nevíme že existují. V době kdy jsme my ještě ani nahrubo nevěděli jak bude vypadat Octavie oni proháněli eRSo. Máme se prý na co těšit...
15. 5. 2013 19:23
Re: Rapid Spaceback!
Díky za odpověď a info. :yes:
15. 5. 2013 20:38
Tyhle
Amatérské roztřepané videa jsou trapné až ubohé ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 1975ak
15. 5. 2013 20:42
škoda
A není to jedno co to je? Škoda se vrátila k své oblíbené taktice vyrábět vše bez travarové nápaditosti tak osvědčené v 70 a 80 tých letech, kdy nebylo poznat zda je to 105, 120 nebo 130. Jediným dnešním modelem dosud trošku vybočující z řady je Yeti, ale i ten se začíná tvarově (maskou) podobat tomu co umí.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - twistedTSD
16. 5. 2013 00:38
Re: škoda
105, 120 a 130 (+ další variace) snad byly stále jeden a ten samý model.
16. 5. 2013 11:16
Re: škoda
Jop, tovární označení je Škoda 742, jediný model, lišící se jen výbavou, motory, převodovkou a zadní nápravou (vyspělejší zadní náprava u nejsilnějšího modelu, co to jen připomíná? :D)
Avatar - Stejsn
16. 5. 2013 11:15
Re: škoda
To je hodně pitomý příklad, škodovky 105, 120 a 130 můžete přirovnat třeba k Fabii 1.0, 1.2 a 1.4. Jaký je mezi nimi zvenčí rozdíl?
15. 5. 2013 20:47
Stačí se podívat na google.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
15. 5. 2013 20:52
Fabia III
Teď jsem volal do Česany a mluvčí mi potvrdila, že je to Fabia III Airbug :-!
Tak se už nehádejme ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Stejsn
16. 5. 2013 11:12
Re: Fabia III
tjn., bugů to buide plný
Avatar - jozephko
15. 5. 2013 21:25
Fabia by sa ešte na verejnosti neukazovala
Najviac ma zaujímajú tí "neznámi", čo videá "náhodou" natočia. Tipoval by som to skôr na PR zo škodovky.
Dosť sa to podobá na klon Rapidu z Číny a presne to aj zodpovedá mojim predstavám o Rapide Spaceback. Takže neni o čem >:D .
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KubikCv
15. 5. 2013 23:48
Re: Fabia by sa ešte na verejnosti neukazovala
ale prosímtě...cestou po východních čechách jsem potkal a okukoval asi tři faceliftovaný superby který se s velkou slávou představují v Rakousku
16. 5. 2013 01:00
Obtěžování veřejnosti
Všechno je to stejně nudné a hlavně neprodejně - více nápaditosti a ceny pod 180 000,- Kč (jako Dacia - je to stejná liga)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Invert
16. 5. 2013 06:28
Re: Obtěžování veřejnosti
Neprodejné? Tak teď jsi mě náramně rozesmál.. >:D Po Škodovkách je taková poptávka, že se sotva stačí vyrábět. A Dacia rozhodně není neprodejná, jezdí jich taky dost.
Avatar - KANKUNEN
16. 5. 2013 08:58
Vím to
Je to Rapid i Fabia. ;-)
Rozbalit vlákno
1
16. 5. 2013 09:03
a on je rapid
neco jineho nez sedan od fabie?
Rozbalit vlákno
0
16. 5. 2013 11:21
A co když je obojí pravda
Když je tak těžké rozeznat Fabii combi III od Rapidu combi, nenabízí se možnost, že žádná nová Fóbie nebude? Jen se dodělá krátký rapid a Fabie je plně nahrazená
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Petrolhead_CZ
17. 5. 2013 23:01
bullshit
Další VWolovina, co se snaží tvářit česky >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Invert
18. 5. 2013 21:04
To Dieselhead_CZ
Hlavně, že ta tvoje volovina je česká...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Petrolhead_CZ
18. 5. 2013 22:08
Re: To Dieselhead_CZ
Naštěstí není, kdyby nedej bože byla, nebyla by tak veleúspěšná, vyspělá a hlavně plná charakteru :-!

Jinak označení Dieselhead sedí jednoznačně na vás, když se zastáváte koncernového výrobku, který vyznává především filozofii právě toho svinstva, které patří do kamen. Ale hlavně, že se ušetří, typický čecháček >:D Ten Dým Ignorujte >:D