Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Exkluzivně ze Švýcarska: Quant 48Volt s revolučními akumulátory! Na stovku za 2,4 s, dojezd 1000 km...

Quant 48Volt je prý zralý pro sériovou výrobu. Zaujme nejen úžasnou dynamikou, ale také rekordním dojezdem.
Zpět na článek
2. 3. 2017 08:09
2. 3. 2017 09:41
2. 3. 2017 11:15
2. 3. 2017 22:58
2. 3. 2017 12:22
2. 3. 2017 15:24
2. 3. 2017 16:00
2. 3. 2017 16:05
2. 3. 2017 16:26
2. 3. 2017 16:16
2. 3. 2017 16:23
2. 3. 2017 16:28
2. 3. 2017 16:33
2. 3. 2017 16:46
2. 3. 2017 16:52
2. 3. 2017 17:02
2. 3. 2017 17:08
2. 3. 2017 17:24
2. 3. 2017 17:32
2. 3. 2017 17:45
2. 3. 2017 18:01
2. 3. 2017 17:20
2. 3. 2017 17:27
2. 3. 2017 17:33
2. 3. 2017 17:42
3. 3. 2017 07:20
3. 3. 2017 11:22
2. 3. 2017 16:23
2. 3. 2017 16:32
2. 3. 2017 16:35
2. 3. 2017 16:40
2. 3. 2017 18:54
2. 3. 2017 19:29
2. 3. 2017 16:37
3. 3. 2017 07:26
3. 3. 2017 09:10
Avatar - maxi!
2. 3. 2017 08:09
heh, no fajn...
to su parametre ako bejk! :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
2. 3. 2017 08:47
Pokud to nemá
háčky, jako každé zatím doposud představené el. auto, tak má Tesla trochu problém. ;-)
Rozbalit vlákno
0
2. 3. 2017 08:52
A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
Tak si to vezmeme po pořádku:

- 560 kW při napětí 48 voltů znamená proudy přes 11 tisíc ampérů !! Opravdu věříte že takoý proud nevyvolá žádný elektosmog ? A opravdu věříte že na takové proudy stačí kabely malého průměru ??
První haha >:D

- Při energetické hustotě elektrolytu 600 Wh/ltr. a objemu nádrže 200 litrů máme k dispozici 120 kWh energie. Opravdu věříte že s tak malým množstvím energie dojede auto 1000 kilometrů ?
Druhé haha >:D

- Moderní asynchronní nebo synchronní motory v elektromobilech dosahují účinnosti běžně 70-90%. Pokud bychom měli jejich energetickou náročnost snížit o 50% (samozřejmě při zachování výkonu), dostáváme se s účinností hodně nad 100% a můžeme konečně sestrojit i to perpetuum mobile
Takže třetí haha >:D

- A tu záhadnou alchymii bych asi kometoval slovy Jamalalicha? Jamalalicha. Jamalalicha, i paprťála, chánua, chánua, e chánua, e chánu, džalala, džalala-a, a paprťála. Tasparta maznalika zamáz piskurty, jarda, piskurty, patláma, patláma, patláma a… žbrluch! >:D
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Magister
2. 3. 2017 08:56
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
Obávám se, že tak nějak to bude. Zvláště ,když píšou jak dávno s tím už experimentovala NASA a zjevně od toho odstoupila.
2. 3. 2017 08:57
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
Podle mě to má jediný význam - tunel na hodně hloupé akcionáře. Ale fakt hodně hloupé
2. 3. 2017 08:58
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
ano máte pravdu,zřejmě se jedná budˇ o podvod,anebo baterii v laboratorních podmínkách.Pamatuji dobu kdy svět zaplavila zpráva o zázračných air-powered-car.Taky bublina jak noha
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
Jo, nejspíš bude dobré zachovávat zdrženlivost... Pan Pollak, co pro nás článek psal, bydlí přímo ve Švýcarsku, kousek od té jejich fabriky, tak uvidíme, jestli vyzkoumá něco zajímavého, nějaký posun... Ale jak je i v jeho článku, podobných revolucí tady už bylo!
2. 3. 2017 09:17
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
Revoluce klidně přijít může. Ale nemůže být provázena do očí bijícími nesmysly zcela popírajícími nejzákladnější přírodní a fyzikální zákony

A obávám se že informace p.Pollaka nebudou úplně relevantní když on sám v technice taky docela tápe. Například píše o rychlosti uvolňování energie (což je jinými slovy výkon), ale jako jednotku pro její vyjádření mylně používá Wh/ltr. což samozřejmě jednotkou výkonu není
2. 3. 2017 09:48
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
revoluce zrejme prijde od stejne osoby co se podilela na Li-ion baterkach v 60 letech od Johna Goodenougha, ktery se svym tymem oznamil ze vyvynuli novej typ baterii s pevnym elektrolitem ktery je levnejsi na vyrobu, bezpecnejsi a ma 2-3 vetsi hustotu energie nez s tekutym elektrolitem, takze od 90 let kdy se vyrobili prvni komercni LI-ion baterie (nojo, prvni lionky si lidi mohli koupit az v 90 letech) tak po cca 26 letech prisel dalsi "prulom" a mozna se do 2-3 let dockame novych baterek od cloveka ktery z casti stoji za baterkama ktere dnes pouziva takrka kazdy z nas
Avatar - WinDiesel
2. 3. 2017 10:00
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
Elekrol y t Wole nauč už se kámo česky jinak jsi tu za blba. To by byl od tebe opravdu "prulom". :-) >:D >:D
2. 3. 2017 10:13
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
vis co bude prulom? az si blbci jako ty uvedomej, ze psat porad dokola to o pravopisu u lidi kteri ti jiz nekolikrat napsali ze pravopis nemuzou dobre umej protoze dysortografie, je proste jen ukazka jejich (tvoji) blbosti ;-)

bud mas extremne spatnou pamet, nebo jsi proste blbec co proste musi porad dokola psat o necem co ti jiz nekolikrat jiny vysvetlil, muj skromny odhad je ze jsi proste blbec :-)
19. 4. 2017 22:03
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
Mno bydlet muze kde chce, ale pokud ma informace zprostredkovane tak stejne napise jen to co se mu rekne. Nekteri lide vi vic ne pan Pollak, tento Quant je jen predelany Quant nanoFlowcell, ten prvni modry. Nunzio La Vecchia neni sef-ingenyr, byt ano titul si koupil a ma ho. Je to investor. Staci si najit clanky o tomto radoby vseumelci a kazdemu bude jasne jak to tak nejak asi je. Byt ano auta jezdi,jsou zcela funkcni, sam sem je stavel, ale s tou technologii... o tom bych se asi nerad vyjadroval.
Avatar - Ham.
2. 3. 2017 09:18
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
:yes:
Svět chce být klamán.
2. 3. 2017 09:38
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
reakce jen na ten dojezd, uvadi za "idelanich podminek" takze 1000km se da nejakym hypermilingem dosahnout asi "vpohode", ostatne Tesla S P85D ma dosavadni rekord touto metodou 885.6km, s realnym beznym dojezdem to samo nema nic spolecneho a realita bude tak 450-500km jako u Tesel se 100kWh baterkou
Avatar - Uživatel_5340709
2. 3. 2017 09:40
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
Pokud by to i kleslo z 1000 km na reálných 500, kdy budeš jezdit a topit jako smyslů zbavený, tak je to pořád revoluční hodnota.
2. 3. 2017 09:51
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
tak revolucni by to bylo hlavne pro cerpaci stanice, ktere by mohli dal fungovat jako cerpaci stanice, jen misto nafty a benzinu by lidi cepovali elektrolit, ne ja tomuhle moc nadeji nedavam, prijit to komercne pred 15-10 lety, tak by to byla revoluce, ted je to jiz jen takove prdnuti na ktere sotva nekdo soudnej da svoje penize coby investor

revoluce bude vypadat myslim jinak, ta prvni bude nejaky opravdu pouzitelny akumulator s treba 2x lepsim avlastnostma nez jake maji soucasne nejlepsi chemie Li-ionek, a dalsi pak treba v tom ze se ve vetsi mire zacnou stavet silnice pro OLEV a baterky tab budou potreba cim dal min
Avatar - Uživatel_5340709
2. 3. 2017 10:05
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
Jj, to souhlas, tomu elektrolytu bych taky moc šancí nedával.
2. 3. 2017 09:57
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
Udávat hodnotu dojezdu podle nějaké absolutní economy run kdy tě předjede i Velorex mi v případě 750 PS auta s maximálkou 300 kmh přijde úplně mimo mísu
2. 3. 2017 22:41
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
... ale nijak to nevybocuje ze soucasne obvykle praxe ;-). ... a ciste teoreticky - s kapacitou 120kWh se to pri economy run urcite da za 12kWh na 100km - trabant na tom s prumernym vykonem behem jizdy (12kW) nebyl lepe :-).
3. 3. 2017 05:21
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
To nejsou vhodné příměry. Trabant při průměrném výkonu 12 kW uháněl průměrných 70 km/h, což dává spotřebu 17kWh na 100 km. A vážil třikrát míň

Ale souhlasím že 120 kWh při nějakém šnečím tempu těch 1000 km dá, ovšem z pohledu 750 PS auta to pak není žádná bomba ale spíše zcela ostudný režim provozu
2. 3. 2017 12:18
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
No ty data vypadají trochu neuvěřitelně ale ty jsi to moc nevylepšil. Taky uvádíš nesmysly. Pokud snížíš energetickou náročnost motoru o 50% pak účinnost v tomto případě vzroste ze 70%-90% na 85%-95%, ne přes 100%, Vót matěmátika.
2. 3. 2017 15:36
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
Opravdu ? tak si zkusme konkrétní příklad

máme motor o příkonu 100 kW a účinnosti 80%
jeho mechanický výkon je tedy 80 kW

No a pokud jeho energetickou náročnost snížíme o 50%, tak snížíme jeho příkon ze 100kW na 50 kW

Při zachování výkonu pak bude jeho účinnost 80/50 = 160%
perpetuum mobile je na světě

Není to matematika, jde spíše o to co myslíme energetickou náročností. Podle mě je to spotřeba energie na vstupu
2. 3. 2017 15:44
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
Pokud se nepletu energetická náročnost motoru je to co motor spotřebovává sám o sobě. Motor o s účinností 80% má tak energetickou náročnost 20% (80%+20%=100%). Pokud ji snížíme o 50% klesne energetická náročnost z 20% na 10% a účinnost tak z 80% stoupne na 90%.
2. 3. 2017 16:00
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
Hm, takovou definici jsem ještě neslyšel. Podle mě se energie nebo výkon který motor spotřebovává sám o sobě se nazývá ztráta.

Našel bys nějaký odkaz k tomu co říkáš ?
2. 3. 2017 22:48
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
... pozastavujes se nad nespravne pouzitymi jednotkami v puvodnim textu (chapu), nemel by te prekvapit nespravne nebo primo nevhodne pouzity termin "energeticka narocnost", kord kdyz to psal nejaky krajanek zijici leta ve svycarsku (nebo kdo to prekladal). uznej, ze odokarova interpretace na jistou hlavu a patu.

jinak mne osobne prijde clanek neduveryhodny (tak, jak pises). kdyby to auto existovalo, neni nic jednodussiho nez jednotliva tvrzeni podlozit konkretnimi dukazy z provozu (testu) notabene za predpokladu, ze jsem tohle s milionovymi rozpocty ve forme prototypu dokazal vyrobit, by to domereni techto tvrzeni muselo byt cenove pouhym drobkem.
3. 3. 2017 05:27
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
Pointa je jinde. Pokud se těmi 50% myslelo snížení ztrát - jako že asi jo - tak je to cílená demagogie aby čtenáře ohromili bombastickým číslem.
Protože kdyby napsali to stejné serióznějšími slovy - tedy že max. účinnost zvýšili z 90% na 95% tak tím žádného laika nijak moc neohromí.

Prostě všechno je jen cílené oblbování
3. 3. 2017 06:34
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
hm, to je mozne, ale spis by me zajimalo, koho a proc timto chteji oblbnout (vim, pises o hloupych investorech, ale neprijde mi, ze by tam treba na konci textu byla alespon podprahove uvedena nejaka konkretni firma, ktera emituje akcie na dalsi "vyvoj").
3. 3. 2017 07:09
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
Citace z konce článku: "... NanoFlowCell nyní hledá partnera, s nímž by se Švýcaři na produkci novinky podíleli..."

anebo další

"...Von einer Serienfertigung ist der Quant 48Volt noch weit entfernt. Vielmehr ist Nanoflowcell auf der Suche nach Investoren und Partnern in der Autoindustrie, die auf das Konzept mit Elektrolyt-Lösung als Treibstoff setzen und entsprechende Lizenzen auf Nanoflowcell-Patente erwerben will...."

[odkaz]
3. 3. 2017 07:11
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
Successful prototype tests confirm investor interest in future-safe energy-storage technology
Analyst statement: “nanoFlowcell will revolutionise electric mobility.”
Stock market flotation envisaged for nanoFlowcell Holdings Ltd in 2017

[odkaz]
3. 3. 2017 19:38
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
no dobre, dobre, ja jsem cetl jen tanto clanek na auto cz. nicmene takhle se preci nehleda ani drobny investor, natoz strategicky, ne? ten se hleda formou prezentaci ukazujici realne vykony/vysledky jednotlivych zvolenych stezejnich konxtrukcnich prvku, ne nejakym photoshopem vyrobenym obrazkem sportaku, ne?
3. 3. 2017 23:11
Re: A vy těm nesmyslům opravdu věříte ?
Pokud to opravdu jezdí je to jednodšší. Pokud ne, musí holt nastoupit fotošop a fantastická čísla
Avatar - Brumbal
2. 3. 2017 09:31
Panamera Sport Turismo 2017
Na pulnocni novinku Panamera Sport Turismo se zapomnelo?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Brumbal
2. 3. 2017 09:41
Koenigsegg
Extrem, spoluprace nanoFlowcell a Koenigsegg muze privest bleskove peklo :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JirkaVejrazka
2. 3. 2017 09:59
A máme ve slovníku ...
... nové slovo: "bezproblematický". Slovo "bezproblémový" by nestačilo?
Rozbalit vlákno
0
2. 3. 2017 10:07
Dost dobrý Honza
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
2. 3. 2017 11:15
Akumulátor
Ještě zbývá dodat, že i když se v každém odstavci několikrát skloňuje slovo akumulátor, dle popisu funkce to žádné akumulátory nejsou a jedná se o palivové články. Nicméně v tomhle případě je to asi banalita
Rozbalit vlákno
2
2. 3. 2017 22:58
Re: Akumulátor
... tak ona i palivova nadrz je svym zpusobem akumulator ;-). nicmene to jsem tak nejak pochopil az v zaveru textu, ze si do toho kazdych 1000 (realne 400) km musis natankovat 200l nejake sragory a 1x za 10000km vymenit nejakou membranu (ci co). vyvstava samozrejme otazka, kolik ten koktejl a ten bazmek stoji. a kdo ten bazmek dokaze vymenit. a samozrejme je dosti pritazene za vlasy (a tedy neduveryhodne), ze nejaky garazmistr namicha koktejl s tak obrovskou hustotou energie (600W/l) kdyz to tymy vedcu pred nim nedokazaly. Navic obvykle kdybych dokazal nejaky takovy koktejl namichat, soustredim se jako obvykle na realizaci toho "palivoveho clanku", ktery by byl sam osobe bombou jak hrom a nesnazim se ho nejprve zamontovat do nejakeho futuristickeho prototypu auta. tech aplikaci by totiz byl nespocet.
3. 3. 2017 05:32
Re: Akumulátor
Myslím že palivová nádrž je z technického pohledu jen zásobník látky obsahující energii. Akumulátor je něco jiného, akumulátor je zařízení které je přímo schopné nějakou formu energie pojmout a zase vydat.
Například tlaková láhev je jen zásobník. Akumulátorem se stává až v kompletu s reverzním pneumatickým motorem-pumpou

Zbytek samozřejmě souhlas
2. 3. 2017 12:22
48V
zatim zaznely jen hlasy proc 48V diky vysokejm proudum je nesmysl, ale podle me v tom zas tak velkej problém byt nemusi.
staci mit u kazdyho motoru mensi akumulator nebo superkapacitor, kterej bude shopny vykrývat velky vykonovy spicky po dobu jednotek az desitek sekund a pak silove rozvody nemusi byt na 11tis A jak tady někdo uved.
když se bude předpokládat trvalej celkovej vykon 100kW, coz bude s prehledem stacit na stalych 200km/h, tak staci rozvody projektovat "jen" na celkových 2tis A, tedy 500A ke kazdymu kolu, coz představuje drat s prurezem 300mm2 ke kazdymu kolu. to není uplne malo, ale zas tak uplne mimo to není. tohle je vpodstate způsob, který se uplatnuje v elektronice uplne bezne, jen u o 4-5-6 radu mensich proudu

a když to prepocitam, tak drat o prumeru 10mm ma odpor cca 0.227mOhm na každý metr delky, tedy při proudu 500A ztratu necelých 60W na 1 metr delky. při delce dratu 3 metry to je necelých 200W ztraty při prenasenem vykonu 25kW a 48V, coz je necely 1%. to je podle me uplne OK
Rozbalit vlákno
31
2. 3. 2017 15:24
Re: 48V
Ještě bys mohl doplnit info, jakou elektronikou bys chtěl ty proudy spínat a v čem vůbec vidíš výhody velkých proudů při nízkém napětí. Například z pohledu jouleových ztrát na polovodičích.
2. 3. 2017 16:00
Re: 48V
vobycejnej mosfet za par desitek korun spina stofky A pri odporu pod 1mOhm v sepnutym stavu, tak si spocitej jakou to ma ztratu. zadnej velkej problem v tom nevidim, navic predpokladam, ze je k dispozici i neco vykonnejsiho, nebo jich muzes dat vic paralelne...
vyhoda velkyho proudu zadnou nevidim, vyhoda nizkyho napeti je, ze se nemusis bat, ze te to zabije
2. 3. 2017 16:05
Re: 48V
Faktem je že pokud proud rozdělí na čtyři motory a u každého budou spínat samostatně 45 fází tak jednotlivé spínané proudy opravdu moc velké nebudou, vychází to kolem 70-80 A.

Nicméně znamená to hromadu silových vodičů ke každému motoru a je skoro fuk, jestli máme jeden tlustý kabel, nebo spoustu tenkých. Celkový výkon přenášejí furt stejný takže jejich váhy taky vyjdou nastejno
2. 3. 2017 16:26
Re: 48V
kdyz si nebudu myslet, ze tech 48V je uplna kachna, tak uvazuju, jestli to je vubec mozny.
a 4 draty (mozna 2x4) s prumerem 1cm ke kazdymu kolu o delce po 3 metrech to mi zas takova kruza s ohledem na hmotnost neprijde
2. 3. 2017 16:16
Re: 48V
Proudy jsou velikostně jako slušné zkratové proudy v eletro-energetice. Jak by se s nimi asi takový motor uchladil? I účinnost půjde do háje. A vezměmě jen odpor 0,1 ohmů, tak s 11kA je na něm tepelný výkon 12,1 MW !!!! To je technicky nesmyslné; i když se v čánku píše o mnohapólovém el. stroji., kde se proud rozdělí na řadu paralelních napájecích větví a cívek, i tak se to tím neřeší. Navíc na potřebné ampérzávity při tak velkých proudech nebude závitů mnoho - tzn. velké rozptyly mg. pole a zase účinnost v háji.

To jen dodatek a se všemi Tvými dalšími otázkami souhlasím.
2. 3. 2017 16:33
Re: 48V
No já napřed taky spočítal to co starý kluk a přišlo mi to nesmyslně moc. Ale má asi pravdu, dyť i pouhý miliohm znamená při tom proudu ztrátu 120 kW. Počítáme to správně ?
2. 3. 2017 16:46
Re: 48V
taky mi to proslo moc.
jj, 1mohm pri 11kA je 120kW ztrata.
ale treba to ma nejaky maly AKU s velkymi proudy nebo superkapacitory hned u motoru jak pisu, pak by ty privodni proudy od hlavniho AKU nemusely byt tak velky. to samozrejme za predpokladu, ze maximalnu vykon by byl k dispozici jen po urcitou dobu.
kdyz hypoteticky vezmu klasicky clanek 18650 s 10Wh energii, tak kdyby byl schopny vydat svoji energii behem 30 sec, znamenalo by to dodavany vykon pres 1kW. pri 100 clancich to mas 100kW, tedy krat je 400kW + 100kW po dratech a to by na rozjeti na 300km/h behem 30sec stacit melo. a tech 100clanku na kazdym kole by vazilo po 5kg, tedy 20kg dohromady
2. 3. 2017 16:52
Re: 48V
Se superkapacitory toho dneska moc nejde.

A ještě kopie zespodu:
To byl jen řádový příklad pro orientaci. Budeš-li snižovat oněch 0,1 Ohmů = 100 mOhmů o číselné řády, bude tepelný výkon klesat s nimi: 1,2 MW, 0,12 MW, ... a na jaké chladicí ploše?

Chci ještě jenom ríct, že takové velké proudy nemůže mít rozměrově tak malý motor, který potřebujeme vestavět do automobilu - to se neuchladí.
2. 3. 2017 17:02
Re: 48V
jestlize by kazdej motor mel dat 100kW, tak pri ucinnosti 95% ztrata 5kW. to bys pri rychlosti 300km/h mel snad vpohode uchladit a pri rozjezdu se tenhle vykon bude vyuzivat jen v radu sekund.

ale popravde si uplne nedovedu predstavit motor 100kW na napeti 48V
2. 3. 2017 17:08
Re: 48V
Ochrany normálních motorů počítají s oteplením i při rozběhu a když usoudí, že další rozběh není možný, nepovolí ho. A tady máme trakci s proměnným zatížením - a tedy s mnoha, byť zpravidla částečnými rozběhy - ale ne vždy (město!).
Jo, 48V se jeví jako hloupost
2. 3. 2017 17:24
Re: 48V
elektricky turbo u audi ma na 48V 7kW
tady mas obycejnej trakcni motor na 48V s 10kW, spickove 20kW
[odkaz]
nevidim to tak cerne
2. 3. 2017 17:32
Re: 48V
10 kW a hmotnost 17 kg ? A kolik bude vážit ten se 100 kW nebo ještě silnější ?
A potřebujeme je čtyři
2. 3. 2017 17:45
Re: 48V
je to 20kW po dobu 30sec
a asi se shodnem, ze 5x takovy vykon neznamena 5x vyssi hmotnost a taky asi i v tom, ze jejich reseni motoru je uplne jiny a hmotnost muze byt uplne nekde
2. 3. 2017 18:01
Re: 48V
To souhlas, ale furt tady máme těch 11 kA které někudy téct musí. Prostě je to nesmysl
2. 3. 2017 17:20
Re: 48V
kdyz hypoteticky vezmu klasicky clanek 18650 s 10Wh energii a budu ho chtít vybít během 30 s, znamená to vybíjecí výkon 1,2 kW. To souhlas, obávám se ale že to klasický článek jen tak nedá
2. 3. 2017 17:27
Re: 48V
jasne ze to klasickej clanek neda protoze na to neni stavenej,
ale asi vyloucit, ze pri trose snahy jde neco takovyho udelat
neprijde mi, ze ten koncept pouziva bezny technologie dostupny v "domacich potrebach"
evidentne jde o technologii zatim dostupnou nekde v laboratori
2. 3. 2017 17:33
Re: 48V
Myslím že to řešíme fakt zbytečně. Pro pohon auta navíc s takovým supervýkonem je 48V nesmysl. Proč všichni ostatní výrobci napětí navyšujou ?

Spíš bych se zeptal proč Quantum už tři nebo čtyři roky jen objíždějí výstavy ale nevyrobili ještě nic ?
2. 3. 2017 17:42
Re: 48V
jeden z duvodu navysovani napeti je nabijeni, kdy s dvojnasobnym napetim preneses dvojnasobnej vykon a zkratis dobijeni na polovinu. to tady odpada.
pak samozrejme slabsi draty po aute, asi jednodussi a lehci motor atd.
ale taky riziko toho, ze te to zabije.
snad vsechny argumenty co uvadis beru a jsou logicky, na druhou stranu si nemyslim, ze vse jiz bylo vyvinuto a objeveno a ciste technicky mi to jako uplnej nesmysl neprijde.
3. 3. 2017 07:20
Re: 48V
Tady píšou že mají superkapacitory na rekuperaci

[odkaz]
3. 3. 2017 11:22
Re: 48V
No, nevím - se supekapacitory to není jen tak. Na rekuperaci při běžném brzdění to asi jde. Neumím si už ale s nimi představit razantní brzdění třeba z 200 km/h na nulu (zácpa na dálnici později zjištěná). Pak zřejmě pomohou mechanické brzdy - zase elektronicé hlídání.
2. 3. 2017 16:23
Re: 48V
100mOhm je v tehle obvodech uplne mimo, 100mOhm je hodne i v bezny elektronice
2. 3. 2017 16:32
Re: 48V
To byl jen řádový příklad pro orientaci. Budeš-li snižovat oněch 0,1 Ohmů = 100 mOhmů o číselné řády, bude tepelný výkon klesat s nimi: 1,2 MW, 0,12 MW, ... a na jaké chladicí ploše?

Každá napěťová hladina má s vou mez velikosti jednotkového výkonu zařízení. Jedním z kriterií je třeba chránění. Při tak malém napětí a velkých proudech se číselně pletou velikosti provozních veličin do zkratových. Zvláště velká zatížení a odporové zkraty. Nejde to chránit - a nejde jen o proudy.
2. 3. 2017 16:35
Re: 48V
Nezbývá než konstatovat, že těch 48 voltů je zřejmě úplná kravina

možná je to napětí pro pohon elektrického turba :-)
2. 3. 2017 16:40
Re: 48V
Zkrátka: v automobilu musíme mít menší napětí než je v energetice, ale nesmíme mít zase přehnané proudy. Např. El.lokomotivy mají motorové proudy cca 1 kA, ale při daleko vyšším napětí. A to v autě prostě nemůže být.
2. 3. 2017 18:54
Re: 48V
No - ja jsem to jen tak rychle v hlave odhadnul a vychazi mi 20 A na jeden "drat" pri max. vykonu, tedy 2 - 3 A pri normalni jizde. Ty "draty" muzou mit max. 1 m - zalezi na konstrukci - a to mi uz nejak pripada, ze by to asi slo.
2. 3. 2017 19:29
Re: 48V
a jak konkrétně jsi to počítal ?
2. 3. 2017 16:37
Re: 48V
doted sem zil v tom, ze vetsina elektriky se v motoru premeni na mechanickou praci a ne na teplo. od toho jsou zase kaminka ...

a s tim chranenim, jestlize to ma motor se 45 poly a kazdy ma svoje spinani, tak pri 100kW motoru to vychazi na 50A na pol a to neni zadny problem spinant a jistit.
ja pouzivam pro spinani soucastku co umi spinat 20A, ma v sobe elektronickou pojistku a napetovy vystup odpovidajici vystupnimu proudu. a cely to je v smd s 8 vyvody velikosti cca 7x7mm a v ty soucastce jsou 2 kanaly po 20A. a bezne dostupna je verze na dvojnasobny proudy
3. 3. 2017 07:26
Re: 48V
Ano to může být, nicméně těch padesáti- nebo ještě víceampérových kanálů tam musí být 4x45 = 180 a furt není jasné proč preferují tak vysoký celkový proud - součet je stále minimálně v řádu kiloampérů.
Jedině co mě napadá že neumí udělat ten palivový článek na vyšší napětí takže to beru jako z nouze ctnost. (nevím jak by vypadal tisíciampérový měnič na vyšší napětí)
3. 3. 2017 09:10
Re: 48V
Mozno je to auto len klasicky prototyp, ktory ma ohurit a produkcne pojde o citelne slabsie auta - napr. 70kW trvaly vykon a 150 spickovy (to by stacilo na trvalych 200km/h a sucasne slusnu akceleraciu).
A ako vravis, je celkom pravdepodobne, ze 48V nebol ciel, ale dosledok pouzitia tych palivovych clankov, ktoremu sa museli prisposobit. Kazdopadne, kym nevytvoria nieco realne jazdiace, je to len idea...