Určitě, souhlas, navíc modely jako California, FF a teď nová Berlinetta jsou auta nebývale atraktivní i pro koníkem programově nepostižené jedince. U Ferrari mají poslední roky skvělou invenci, taky proto i v těžších časech jedou. :yes:
Na druhou stranu, docela rád bych se dozvěděl, za kolik z těch procent růstu vděčí Ferrari čínskému trhu, pořád tu čtu jak ubohé je pro koncernové automobilky růst díky Číně, jistě by tento odsudek platil i pro Ferrari. >:D;-)
Mně se naopak ta moderní Ferari moc nelíbí. Tedy s výjimkou 458, ta v závodě atraktivity všem ostatním utekla o kilometry. Na druhém místě u mě i nadále sedí dnes už skoro gerontoidní 360 Modena.
Současná paleta snad nemá slabý místo, kolikrát mě až překvapuje proč inovují tak rychle. Stále jsem třeba bral 599 za nový auto a ejhle F12 je na světě...a překrásná.
Snad jen 430 potřebovala náhradu, přece jen velkej FL 360 se už nemohl udržet dlouho.
Teď nás čeká ještě nový Enzo a bude vymalováno. Každopádně jsem koukal, že v ČR se prodá víc Ferŕari než Fiatů Bravo! A rychlostí inovací v relativně konzervativní třídě supersportů předčí F mateřskej Fiat...
Ano. Posun tam je jednoznačný. Určitě by bylo zajímavé dozvědět se prodeje po kontinentech a v evropě Německo, Itálii, Francii, GB no a vlastně i Rusko.
Jen jako vzdálené porovnání/přirovnání, Lamborghini za první rok prodejů Aventadoru zaznamenalo více než 1000 objednávek. Murcielago na tento počet potřebovalo přes 3 roky....
Samozrejme najväčší nárast Ázia a samozrejme Čína.
Čína + 75% (najväčší nárast predaja) 449 ks
Severná Amerika +11,6 % …...... 1 958 ks
Európa + 4%............... 3 162 ks
Severný Východ a Afrika +6 %.... 505 ks
Ázijsko-pacifický región +21%....1 394 ks
UK 543 ks (+16%), Nemecko 695 ks (+12,6%), Francúzsko 345 ks (+8,8%)
Je to za rok 2011 - zdroj: Annual report 2011
Tento rok nápodobne.
Zaujímavé že Ferrari nepotrebuje obludy typu Cayenne na to aby mohla prosperovať a vyrábať klasické športiaky. A to nehovoriac o tom že Porsche má ovela lacnejšie modely (tým pádom vie predať oveľa viac áut).
Zajímavé je, jak do diskusí chodí rozumovat "autonadšenci", kteří se hrubě neorientují. Porsche a Ferrari nikdy nebyli a nejsou konkurence, jejich pozice na trhu je naprosto jiná, nic na tom nemění fakt, že porsche sem tam udělá supersport nebo že některý top model porsche se dostane k ceně ferrari. Prostě si nejdřív nastuduj a pak přijď rozumovat... anebo vydrž, za pár dní začne škola a budeš mít jiné starosti. ;-)
Podle sebe soudím tebe.. ne každý je autonadšenec, co má nastudováno. Naopak, většina těch lidí se o auta nezajímá, maj jiný starosti. Prostě si koupí auto, co se jim líbí. A že si podle odborníků ty auta nekonkurují, je jaksi nezajímá. Třeba jeden kamarád přer pár lety vybíral mezi 911 a Gallardem ;-)
Poposedni si. Nejde o majitele, nebo potencionální kupce. Zde jde jen a pouze o mira158. Pokud někdo diskutuje na autoserveru, navíc pod článkem od Ferrari, tak očicidně ne jen já očekávám, že se diskutér o auta zajímá a nejedná se o botanika, který si sem z nudy odskočil.
Poposedl jsem si a vidím to stále stejně. Příspěvek poměrně trefně porovnává obchodní strategii dvou automobilek a v tomto kontextu je hloubka znalostí automobilového průmyslu autora příspěvku naprosto irelevantní.
Nikoliv. Jen podotýká, že Ferrari se nemusí kvůli zisku snižovat k výrobě SUV jako třeba Porsche (nebo časem Bentley a Lamborghini, které mají k cenovce Ferrari blíž, když už nemůžete překousnout to Porsche).
Ale chápu, ale vy jste úplně zmagoření tím kategorizováním. Argumentovat neumíte, jen chytat ostatní za slova. Ale svět není černobílý. Je třeba umět číst i mezi řádky.
Že Ferrari na rozdíl od jiných automobilek nemusí vyrábět v současnosti frčící SUVčka, aby dosáhla dobrých výsledků? Protože výraz "obludy typu Cayenne" je synonymem pro "SUV", nikoliv pro "Porsche". Mluví o kategorii, nikoliv o značce. Jak už jsem zmiňoval, tato diskuse je o porovnání odlišných obchodních strategií, nikoliv o srovnávání vozů Porsche vs. Ferrari.
>:D >:D Vždyť to tam miro napsal přímo a ne mezi řádky. Zajímavé na tom je, že to vůbec není zajímavé, ale je to prostě jen důsledek postavení na trhu a image těch automobilek/značek, což je jasné každému, kdo se o auta zajímá. A jsme zpět u prvního Dinarova komentáře.
Ano, napsal to v podstatě přímo, a přesto jste to nepochopili.. proto jsem váhal, jestli má cenu to psát znovu v trochu stravitelnější podobě, ale naštěstí to zabralo. Jo, moc to zajímavé není, ale přesto to na diskusi zmíněno být může. Ono obecně pokud by tu měly zůstat jen zajímavé komentáře, tak rovnou můžeme smazat 99 % všech diskusí.
Neboj sa viem že Porsche nie je pravou konkurenciou Ferrari a že sa jedná o masovejšieho výrobcu. Miesto Porsche si si mohol dosadiť hociaký superšport z koncernu, napr. Lamborghini. Tiež avizuje nové SUV. Tiež teda na seba dosť nezarobí Gallardo a Aventador?
Tak proč píšeš tyhle nesmysly? Navíc, žádná automobilka se ve svém portfoliu a tržním postavení s jinou plně nepřekrývá. Ano, Lambo je jistě Ferrari podstatně blíže než Porsche, ale zase už jednou luxusní offroad dělali, takže mají na co odkázat, na čem vystavět marketingový příběh. Ferrari přijít s SUV nutně ztratí část exkluzivity své image, např. té, která je staví o ten kousek nad Lambo. Samo, že to vědí, tak si alespoň střihli pro Ferrari věc nevídanou, čtyřkolku s kufrem, praktické ferrari...kdo to kdy viděl. A děje se něco? Ne, jen je tu o jedno skvělé auto více, podobně jako mezi velkými suv je skvělý cayenne. ;-)
Niet pochýb o tom že Cayenne a tiež že aj budúce SUV Lamborghini je (bude) skvelé auto. Ide len o to, že práve tieto autá znižujú imidž týchto automobiliek u obyčajných ľudí. Jasné, povieš si že tí ľudia si nikdy nezarobia na také auto a pravdepodobne sa ani v tom nikdy nezvezú takže svoju kritiku si nemôžu nijak poupraviť reálnými skúsenosťami. Ale práve títo ľudia sú súčasťou imidžu, sú to tí ktorí snívajú a kamerujú/fotia Ferrari/Lamborghini na uliciach a tým "hľadia ego" majiteľov. Prevažná väčšina majiteľov si práve pre toto kupuje superšporty aby si vďaka imidžu auta ukázala svoj úspech, resp. vydobila si nejaký ten rešpekt, nejaké super jazdné vlastnosti sú im ukradnuté. Maximálne tak na ulici poľahodia ušiam okoloidúcich a občas na "autobahne" sa pozrú na tachometri na číslovku 300
Už jsem to tu párkrát psal, chápu, že vy jednodušší jedinci, jejichž vidění světa je omezeno na boj za něco, u aut za jejich značku(y) nutně předpokládáte, že v podobných schematech (kdo není s námi, je proti nám) uvažují i ostatní. Jenže tak to není, bariku, jinými slovy pokud napíšu, že taková Alfa 159 je ve své třídě výborné auto, neznamená to, že Bravo nemůže být v mých očích trakař, jedno kdo to montuje. Říká se tomu rozhled. ;-)
Viz. Dinar. Když vidíš jen to co chceš a někdy jen to co si myslíš že vidíš, tak chápu tenhle komentář zastřeným pohledem (v tvém případě hvězdami a pruhy. Vlastně pardon, teď už přes sukni královny)
Já "mám ráda" Citroën (C5 V6) i Ferrari.. ;-)
..a kdo byl uvnitř v továrně tak VÍ - že tam se jiná než FAMÓZNí auta montovat NEmohou (tak čisto NEmá většina lidí snad ani doma.. :-)
No právě o tom to je. Ferrari má auta předražená, takže čistý zisk na každém autě je tak vysoký, že si můžou dovolit prodat relativně malý počet aut a být stále v zisku. Prostě odlišná obchodní strategie - někdo se zaměří na počet prodaných kusů a spokojí se s nízkou marží, někdo zase zacílí na bohatou cílovou skupinu a marže ho krásně uživí, tak proč by se zbytečně snažil..
A z čeho by Ferrari financovalo provoz scuderie ? Tam totiž vzniká ta současná nejvíce viditelná vyjímečnost Ferrari a to aplikace technologií a poznatků z F1 do silničních vozů ve zdaleka největší míře napříš výrobci. Ferrari aplikuje inovativní technologie, které vznikají u nich a velmi draze. Z čeho by to financovali ?
V době, kdy se Porsche vydalo cestou, kterou se vydalo, mělo v nabídce samé ztrátové modely, táhla to jen 911, s níž to také v té době nevypadalo zrovna růžově. A byla to rodinná firma. Ferrari už svůj boj s trhem prohrálo, Fiat automobilku ovládl v roce 1969. Takže za Ferrari stála relativně silná automobilka a skupina arabských investorů.
Ve své podstatě obě automobilky dělají to stejné, snaží se zaujmout širší skupinu lidí. A jak jsi sám řekl, každý začínal někde jinde. Porsche by jen těžko pomohlo rozšiřovat směrem nahoru. A jít ještě pod Boxster, což byla druhá náplast (první byla ukončení výroby ztrátových modelů), asi také nebude cesta. Ve své pozici si zrovna dvakrát vyskakovat nemohli, pokud šlo o volbu vozu, který budou nabízet.
a ktore modely boli stratove ze ich museli ukoncit? z toho obdobia ma napada jedine GT1, ten bol stratovy? lebo oprav ma ale porsche v dobe ked sa zacal vyrabat cayenne ponukalo len 911 a boxster....alebo teda myslis modely ako 944, 928 atd? tie su ale este davnejsia historia
Také ty změny neproběhly přes noc. Šlo o 928 a 968, jejich výrobu Wendelin Wiedeking ukončil. Ještě jsem zapomněl na výrobní systém Toyoty, ten přišel jako první. Následovalo ukončení neziskových modelů, vzápětí přišel Boxster, který o pár let později následoval Cayenne a po něm Cayman. Wiedeking ve svých plánech pokračoval Panamerou, což je zatím poslední přírůstek do rodiny.