Při pohledu na LaFerrari se vkrádá myšlenka, jakým směrem se asi bude ubírat vzhled jeho nástupce, aby dokázal fascinovat minimálně stejně dobře. Co byste řekli něčemu takovému?
A nedas 1,5l flasku do dveri a motor sa jedinecnemu motoru 1,6tdi nevyrovna, takisto nema 380l kufor, no na golf to nema...a to som este nespomenul zrovnavanie dizajnov....
Pride mi to neprakticke z toho dovodu, ze mam pocit, akoby okolo auta bolo este nieco navyse obstavane (vid. karoseria dveri vzhladom na vystupenie prednych aj zadnych kolies do sirky, mnozstvo volneho priestoru a podobne). Vzhladom na celkove rozmery auta ten vnutorny bude podstatne mensi ako byva zvykom.
Holy macaroni >:D Hodně odvážná a originální kreace, ale LaFerrari dělá v mých očích pro design opravdu maximum, tahle stylizace je doufám ještě minimálně 20 let daleko...
Na tvé poměry celkem zajímavá myšlenka.
Já si jen dovolím lehce oponovat v tom, že pokud připustíme inspiraci v organickém designu, není na tom v zásadě nic špatně, neboť konstrukce mnoha zástupců z hmyzí říše je v zásadě dokonalá (ať se to někomu líbí a nebo ne).
Takže za mne, cesta tímto směrem není vůbec špatná (bude-li to fungovat).
A na tvé poměry celkem standardní mimomísová reakce.
Neřeším dokonalost, žádné objektivní kategorie, jen mluvím o tom, co se líbí mě a po čem se bude stýskat mě.
No vidíš, už si to zase ty, tedy zase člověk bez invence, špetky nadhledu a hlavně bez rozumu. Inteligentní a vzdělaný člověk by si z toho co sem napsal vzal to správné, ty vzhledem k tomu, že nemáš kapacitu to pobrat, sis vzal to špatné, tedy snad to, že tě kritizuju. Kritika by to byla v momentě, kdybych mohl očekávat, že máš na to to přijmout. Už to, že neumíš přijmout druhý názor jako takový, tuto možnost vlastně vylučuje. Ale to by byl můj omyl.
Celé si to tedy mohl a měl vzít jako můj názor (oproti tvému), že to, že se design přibližuje organickým tvarům je vlastně dobře (nikoliv špatně, ale to nevylučuje možnost tvých stesků a já ti je neberu), protože organické tvary jsou vyzkoušené po miliony let a dají se v obecné rovině považovat za správné. To co umí a uměla příroda za tu dobu navrhnout, člověk tedy pomalu dotahuje. Tedy i auta budoucnosti se budou pravděpodobně víc a víc podobat jak si psal ty hmyzu. Takže tvůj poznatek pravděpodobně kouzlem nechtěného byl správný, jen si s ním neuměl vzhledem ke svým schopnostem naložit. Třeba se to zlepší... Časem. Hezký víkend.
BTW: v prírode nenájdeš organizmus ktorý sa pohybuje po kolesách (alebo približne podobnej alternatíve). Takže "organické inšpirácie" v tvare áut môžu ísť kľudne bokom.
Nie je to podstatne, kruh je uplne prirodzeny tvar, najdes to vsade okolo seba, takze kolesa su ok, staci im implementovat dovnutra hociaky strukturalny vzor, aky sa nachadza na organizmoch, ci bol nimi vytvoreny.
Že ty musíš hnedka něco obhajovat co je trochu italské. Ferrari žádnou obhajobu nepotřebuje. Kdo se vyzná tak ví, že je Ferrari a pak dlouho nic. Ani Porsche, McLaren nebo Bugatti to nezmění. Ferrari si udělalo jméno už dávno a přes to vlak nejede.
To máš jak s Fiatem, ten si udělal taky jméno a proto si i ital koupí Golf.
Nic neobhajuju, tím míň Ferrari. Zaujala mne poznámka u hmyzu ve vztahu k technice u jedince formátu Dinára. Bohužel jak je vidět, byla to jen taková náhodná myšlenka... bez nějakého hlubšího významu.
P.S. Tenhle návrh s Ferrari nemá zatím nic společného, je to jen návrh jednoho designera...
Naopak, inspirace u hmyzu by byla jen na efekt. Vzhledem k tomu, ze tvar hmyziho tela vychazi z funkci, co vykonava, (u auta plati samozrejme totez), najit nejake paralely je prakticky nemozne. Jinymy slovy, hmyz, co se pohybuje na koleckach proste neni, stejne tak jako auto, co leta za pomoci pohybu kridel. Jedine, co mne napada je koncept exoskeletu, ale to je neco tak obecneho a podrizeneho umisteni funkcnich soustav, ze to opet nema cenu resit.
Díky Kankunenovi mám povznesenou náladu a tak mě napadá, že pokud by tohle byla budoucnost, tak ten autorozdíl bude ve světle dnešního eurosociálního Bruselu celkem na infarkt. >:D Když to přeženu, tak až cestou z práce dobrzdí na světlech euroúředníček ve svém hybridním vajíčku, které pojede na prdy a pot, do kopce se bude muset šlápnout a k tomu sežrat plechovku hrachu a vedle zastaví něco, co vypadá, jak kdyby mělo být raději na obloze než na silnici, má to 1100HP, byť 300 nakersovaných a Vmax 500, tak to nemůže rozdýchat. >:D >:D >:D Ta představa mě baví.
Chtěl jsem tím říct, že jestliže dnes pořád 80% sportovních aut pořád vypadá jako auto, kterému se vzdáleně můžeš přiblížit top modelem a individualizací "běžného" vozu, tak tohle by posunulo exhibicionismus a odlišení se uplně někam jinam.
To ano, vidíš, taky zajímavý pohled. Ale ta doba je ještě daleko. Na něco podobného pro uvedení do provozu zatím asi nemá ani to Ferrari. Ty tvary musí mít odpovídající funkci, konstrukci, materiál. Odhadem se bavíš o autě za 150 mega (v kontextu dnešní doby a potenciálu použitých materiálů). Můj skromný odhad.
Tak to budu vyrabat taki autodisidenti. Zatial mi postaci, ked pridem nato, kde schovam 2 valce pred eurokomisarom. To je pokrok, dedo schovaval pred ludovym komisarom obilie a sliepky, ja budem schovavat valce a benzin ?
Mne sa to Ferrari F80 paci, ale keby som sa do toho posadil, vaha by stupla o 12 %, co by mohlo znamenat, ze rychlost klesne na 440 kmh. Najhorsie je, ze by ma zlomilo v krizoch . Mozno este horsie je to, ze som si pri pohlade na fotku spredu spomenul na tu studiu kupe od Renaultu.
Narozdíl od některých až příšerných návrhů aut budoucnosti je to ještě relativně reálnej a koukatelnej tvar. Ano, spíš ohromující než krásný...tedy typickej zástupce modelů F40/50 a Enzo.
Za krásný se z ultimativních "eF" supersportů dají nazvat 288GTO a LaFerrari. ;-)
Vyvozovat cokoliv z dizajnových studií, na kterých pravděpodobně ferrari nijak vehementně nespolupracuje, je docela ošemetné ;-)
Mimochodem tato studie se více než jakémukoliv ferrari podobá úchylnostem Luigiho Colaniho..
Doufám, že tenhle Adriano Raeli už dlouho nezávislý nebude ;-), tohle se musí ve Ferrari líbit a mě by teda vůbec nevadilo, kdyby se tenhle chlapík na designu budoucích koníků z Maranella podílel, super koncept a skvělá inspirace pro next generation dream car.