Provozní zisk italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) v prvním čtvrtletí vzrostl meziročně o 11 procent na 1,54 miliardy eur (41,5 miliardy Kč).
Jak dlouho jde vyžít s 15 let starými modely? to je cesta ke konci, což už se začíná dít když má FCA meziroční ztráty zatímco GM mívá meziroční růst.....
FCA mělo v březnu v USA meziroční pokles prodejů 10% ; zatímco GM měl nárůst 1,6%
Takže taak. To to odečíst Alfu a fiat tak je ta meriroční ztráta FCA tak 12%.
Očesali modelovú a značkovú ponuku. Rozdeľujú vývojové náklady aj do Európy. Predávajú najviac JEEPov za neviem koľko rokov a majú na nich očividne najlepšie marže. Nehovoriac o prevládajúcom SUV ošiali čo im hraje do karát. Synergický efekt spojenia FIAT + Chrysler sa pomaly začína prejavovať. A mal som pravdu, keď som tvrdil, že Marchione veľmi dobre vie čo robí. :-)
jenže Ford je súpěšný v sedanech a osobních vozech a necílí celé své portfolio na SUV a pikapy.
Stejně jako GM.
FCA v USA má úspěšný aktuální jediný osobák - Alfu. Prodeje Charger/300/Chalenger kolísaj nahoru a dolů a sou to konstrukčně 8 let staré jebky z dob Cerberusu.
200 a Dart výroba ukončena a nic dalšího nemaj krom obstarožního Caravanu a crossoveru Journey, což sou konstrukče asi 12 let staré jebky z vývoje DaimlerChrysler >:D >:D >:D
Zapoměl, mea culpa. problém Pacifiy je ten, že se prodává hůř jak to obstarožní Town and country loni a předloni, takže co se týče MPV/crossoverů FCA v USA krásně ztrácí tržní podíl, zejména ve prospěch Hondy a Toyoty :-)
Problém je spíš, že celý segment padá na úkor SUV. Každopádně za první kvartál spadla Sienna o 25% a prodeje Pacificy už jsou takřka na stejné úrovni. S náskokem první je, pro mě nepochopitelně, ten obstarožní Grand Caravan. Ale američanům ta obstarožní plechovka evidentně vyhovuje.
Export do EU si spíš koupí Pacificu, z evropského pohledu je už Caravan opravdu obstarožní plechovka.
Jsem spíš zvědav jak se chytne Pacifica Hybrid, za Q1 12ks je dost tristní, ale prodeje se teprve rozjíždí.Cena je celkem příznivá a v kterém jiném segmentu by už měl plugin hybrid fungovat, když ne u minivanů.
Selským rozumem by měla poskočit na první místo mezi hybridama, ale trh se málokdy chová zcela racionálně.
Úspěšnost firmy je daná jedině ziskem, prodávat bambiliony aut nebo čehokoliv jiného bez slušného zisku umí každý trouba. Prodeje sedanů v USA drsně padají a všechno se vrhá na SUV a pickupy a zrovna Ford třeba s Mondeem zaznamenává propady ještě horší než trh.
[odkaz]
Kdyby došlo ke skutečné ropné krizi, tak FCA má daleko lepší pozici než GM i Ford dohromady, protože díky Fiatu je specialista na malá úsporná auta, která třeba GM vůbec nemá, ten jede v cyklu, když je ropa levná, tak vyrábí velké těžké krávy a když je ropná krize, tak jde do ztrát, protože ty krávy se neprodávají a musí ho zachraňovat vláda jako již několikrát v minulosti. Dodnes se nepoučil a malá auta dodnes neumí na rozdíl od FCA. Jedinou značku, která by uměla malá auta (Opel) pro jistotu prodal.
Kdo nemůže mít rád koncern, do kterého donedávna patřila nejikoničtější značka aut vůbec? Teď mají nejlépe zrychlující auto světa, jo jedou bomby, tak ať se daří ;-):yes:
Z Jeepů by měli vylepšit Cherokee (je nehezký, těžký, 9°AT neustále řadí), ale nový Compass bude určitě parádní.
Tak, a jdu mejt auto, než začne pršet, nebo sněžit >:D
FCA mezitím navýšilo prodeje, zisky, snížilo dluhy a zlepšilo si marže.... No, nase*e to, ale co naděláš.... ;-)
to že jim teď klesly prodeje v USA je dáno pouze tím že přestali dodávat discontované auta do fleetů.... to umí každý jouda, prodávat bez marže a honit tržní podíl.... I když jim klesly prodeje tak zisk a tržby zústaly na defacto stejné hodnotě, viz: [odkaz] (chápu že to je moc čísel a písmenek, ale najít se to tam dá....)
No a hlavně, když se míň daří v USA, tak holt pomůže Evropa nebo jiný trh, tak už to úspěšné globální firmy mají.... A nezapomeňme na Čínu, kde před rokem a půl Jeep ještě neprodával ani kus a dnes prodává 20.000 aut měsíčně....
Ale věř, Bariku, věř.... třeba to jednou vyjde.... :yes:
Já jenom nechápu, proč Barik tak nenávidí firmu FCA a vůbec italský automobilový průmysl. To je nějaké postižení či co (stejně jako jeho rusofilství a komustonostalgie). Fakt zvláštní patron, když to řeknu velmi diplomaticky... :-O
Neávidím Fiat za to co provedl se značkami Chrysler a Dodge, kdy v 90 a 00 . letech to byly perspektivní značky s moderními a úpěšnými sedany a osobáky jako Neon, Stratus, 300M, LHS, Concorde, PtCruiser, 300C, Charger, Challenger, Caliber atd + minivany a dnes je to troska s dvěma modely u značky Chrysler, kde ty dva modely tvoří vykopávka 300C z vývoje Daimler/Cerberus a nová neuspěšná Pacifica, které se nrpdoá ani tolik co loni výběhové Town and Country a u Dodge sou to konstrukčně 10-12 let staré vykopávky Caravan, Journey, Charger, Challenger a Durango a ještě starší pikapy RAM >:D >:D
Tak starší jsou, to je bez debat, ale napsat, že Charger, Challenger a Durango jsou nějaké vykopávky je zase zbytečné. Dodnes vypadají ve svých třídách nejlépe, jízdně to také nejsou žádná ořezávátka, u všech si můžeš volit mezi Pentastarem a HEMI, mezi RWD a AWD, a v severní Americe je najdeš na každém rohu. Nekoukal bych na to tak fanaticky.
Haha, trapná výmluva - co by asi tomu fleetu dodávali? RAMky, Jeepy a Pacificu?
Pro půjčovny, policii a firmy u osobáků nemaj nic, obstarožní charger už nikdo nechce, 200 a DART ukončena výroba, propadáky desetiletí, slavné Pacificy se neprodá ani tolik co loni výběhového Town and Country, vedle toho si nám zapoměl sdělit, že prodeje desginové perly Cherokee klesaj už 8 měsíc v řadě >:D a někěteré měsíce už vykazují pokles i grand cherokee a compass s patriotem >:D
Vyjma pacificy, obludného cherokee jehož éra už skončila a renegade prodávaj 10-12 let staré vykopávky a u pikapů tak 14 a přelepný dodávky Fiat >:D >:D
Investice do vývoje 0, protože kde nic není a Serjoža Makaron nebere >:D