Jo, na Indickem trhu budou Fiaty opravdovym chytakem ... tady se to moc neprodava. Skoda, asi jsem prohral sazku, ze do dvou let Fiat zkrachuje a koupi ho nejaka automobilka z Ciny. Uff :-(
Držím Fiatu palce a verím,že sa čo najskôr dostane z červených čísel.Dúfam,že zostane pri zdieľaní platforiem a dielov,ale nie na spôsob Roveru CityRover.
Tata Motors Limited je největší soukromá automobilka v Indii, součást obří skupiny Tata Group, za jejíž počátek lze považovat založení ocelářské společnosti Tata Steel (dnes TISCO) v r. 1907 (dnešní produkce 4 milióny tun oceli ročně). Prvotním zakladatelem a původcem jména skupiny je Sir Jamshetji Tata, nazývaný také otec indického průmyslu. Rodina skupinu ovládá dodnes, dnešním předsedou představenstva je Ratan Tata. Skupinu tvoří 7 základních společností (ocel, telekomunikace, strojírenství a železnice, automobily a automobilové díly, čaj, software, elektřina). Samotná Tata Motors, registrovaná na NY burze od r.2004, vyrábí osobní a užitková vozidla, nákladní vozidla a vojenská vozidla. V r. 2004 odkoupila sekci Daewoo na výrobu nákladních vozů v J.Koreji, v r. 2005 odkoupila 21% podíl (kontrolní) ve španělské společnosti Carrocera SA. (Zdroj: [odkaz]
BTW: Ono to sice vypadá legračně, ale slovo "tata" je etymologicky opravdu z okruhu významů "otec-potrava-"domácké oslovení blízké příbuzné osoby mužského rodu (otce, strýce)". :-))
Jinak ta první ocelárna, kterou Tatovic rodina v Indii v r. 1911 postavila, se stala největšími ocelárnami v tehdejším Briském impériu.
Zajímavé může být, že dnešní Air India založili také oni v r. 1932 (Tata Airlines) a že ocelárny dále expandují (v r.2004 akvírovaly NatSteel v Singapuru) a do r.2010 plánují zvýšení kapacity ze 4 na 15 miliónů tun oceli ročně. (zdroj: Wikipedia).
Společnost Tata neprotěžuju, nikoho tam neznám, prostě mě jen zajímalo, s kým má Fiat tu čest. Doporučuji návštěvu [odkaz]
Porsche dnes (nedela 25.9.2005) oznamuje, ze kupuje 20% akcii koncernu VW a stava sa tak najvacsim individualnym akcionarom VW. Zaroven ale dodava, ze neplanuje ziskanie vacsinovej kontroly nad koncernom VW. Toto riesenie ma zabranit nepriatelskej akvizicii automobilky Porsche, ako aj zablokovat pripadnu nepriatelsku akviziciu koncernu VW (o ktoru by sa pokusil minimalne jeden auto-koncern). Nesporne ale pojde aj posilnenie pozicii byvaleho sefa koncernu VW F.Piecha, ktory patri ku klucovym akcionarom automobilky Porsche.
Je-li tomu tak, podpoří podpořený VW taky svého Seata ? Sakra to je situace....VW potřebuje podporu ? Ne snad, že by "oblíbený" Golf vyhynul. To by pak byla díra na trhu (něco jako ozónová).
Toto je iba majetkovo-pravna zmena. zatial to nemoze mat vplyv na realny vyvoj u ziadnej zo zucastnenych stran. Otazkou ale je ci sa Porsche nepokusi v buducnosti ziskat majoritu, a potom nie je vylucene, ze sa mozu diat velke veci....
Každopádne je to zaujímavá situácia.V minulosti sa špekulovalo,komu bude Porsche patriť a vlastne sa aj tak trochu čakalo,že ho skôr či neskôr kúpi niekto z veľkých hráčov.Ale ako vidím,pomaly sa karta obracia.
A nevies ako je to s Kerkorianom ? V piatok sa v novinach (SME)spominalo ze vraj chce kupit pomerne velky balik akcii VW. Alebo su to len chyry ? Niekto - teraz uz vieme ze to je Porsche - nakupoval akcie a vsetci si mysleli ze ide o Kerkoriana kedze pred nedavnom "nakupoval" v USA.
Skusim Ti to vysvetlit, ale vzhladom k tomu ako blbo si otazku polozil, tak neviem, neviem... Z Fiatom to nic spolocneho sice nema, ale s temou dost: 1.)preto, ze ide rovnako ako u fiatu aj u vw o uzatvorenie isteho druhu partnerstva 2.) preto, ze partnerstvo VW a Porsche sa nas vsetkych dotkne viac, ako to, ze Fiat uzavrie partnerstvo s indickou Tatou, kt. v Eu predava iba zanedbatelne pocty aut (aj to iba na vybranych trhoch). 2.) kedze je tema podobna, clanok som dal sem. Suvisel totiz najviac z touto temou. A vdaka bohu za nu. Neviem ako by si "vyvadzal", keby som tu info musel dat (aby sme sa nieco nove a aktualne dozvedeli) pod test Peugeotu 1007, pod Frankfurtsky autosalon, alebo Mercedes S 4x4, resp. Chrysler Akino (s ktorymi nesuvisi vobec...) ;-)
Tie spravy o Kerkorianovi sa objavili prvykrat uz v pondelok vecer. Kvoli tomu zacali akcie VW od utorka na Frankfurtskej burze stupat. Do konca tyzdna ale nic nekupil, a teraz to podla mna bude mat tazsie, pretoze asi nebude nejaku dobu na trhu dost akcii, a neviem ci bude mat zaujem o skupenie nejakeho balika, ked ma teraz VW troch silnych akcionarov (sasko, Porsche, arabsky private equity fond). Jeho nakupy v USA su tiez divne. Napr. sa medzi bankarmi tvrdi, ze ak investuje do GM, tak nema ani tak zaujem o auta, ako skor o financnu diviziu GM Acceptance Corp. ;-)